abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:29:19 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197712111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet in vindt het heerlijk rustig en vermaak me wel. :P
Dan zou ik het niet als confronteren beschrijven :P
Laffe huichelaar
pi_197712768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Hier spreekt je oma, ik heb je bij deze onterfd.
Prima, op bezoek kwamen we toch al niet... :P
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:51:50 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197712811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan zou ik het niet als confronteren beschrijven :P
En wil toch een uitdaging even op de zondag naar het museum plein. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197712834
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich ben ik nog geen keihard wetenschappelijk bewijs tegen gekomen dat kinderen echt het virus verspreiden op grote schaal. Of meer besmettelijk zijn. En op zich zijn er sneltesten beschikbaar die binnen 15 minuten kunnen aangeven of je bent. Dus die even doen in een teststraat op school. En openen maar. En los van ouders. De onderwijsachterstanden die kinderen nu oplopen is denk ik ernstiger.
Kinderen lijken me logischerwijs net zo vatbaar en besmettelijk, alleen is een bubbel van een basisschool kind mede door de overige maatregelen vrij klein.

Uitbraken zullen lokaler zijn als ze er al komen.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:18:34 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:10 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zeker wel. Online onderwijs is absoluut van mindere kwaliteit dan klassikaal. Daarbij moeten kinderen gewoon sociaal contact hebben met elkaar en is het niet goed om tig uur naar een computerscherm te staren.
Dat deden ze voor Corona niet, inderdaad. :')

Verder ook weer weinig verrassend dat een rechtse bal als jij het over waardeloze 'oude takken' heeft. Dat jij nog nooit van je eigen hersenbagger hebt moeten kotsen, dat verbaast me dan weer wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:19:58 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo ver zijn we inmiddels al. Dat het uitgangspunt is dat ze dicht zijn, en er bewijs geleverd moet worden dat het een goed idee is om kinderen naar school te laten gaan.
Ja, iets met een wereldwijde pandemie en zo.

Heel gek dat we 'zo ver zijn'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:21:35 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eh, waar haal jij je informatie vandaan ?
Feesboek ?

Die Britse mutatie is helemaal niet gevaarlijker voor kinderen, ze verspreiden het virus ook niet sneller
De besmettingen in Nederland zijn al wekenlang gestaag of aan het dalen, en in de UK dalen de besmettingen ook
https://www.nu.nl/coronav(...)-britse-variant.html

En van wie is de veiligheid niet gegarandeerd ?
Kinderen ?, leraren ?
[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat de scholen ooit gesloten zijn, de verantwoordelijke daarvoor moet zwaar gestraft worden
Wat zou het als de besmettingen weer oplopen ?, dat moet je gewoon accepteren, 'virus gonna virus'
En dood gaan hoort bij het leven, wen er maar aan, daar hoeven die kinderen niet onder te lijden
[..]

Doe niet zo hysterisch, wie was er in levensgevaar toen de scholen open waren dan ?
Kinderen ? leraren ?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197714960
Ik hoop niet dat dit er toe gaat leiden dat twee weken later weer de scholen dicht moeten, en de avondklok wordt uitgebreid naar 18.00 - 6.00 uur.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:29:27 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715041
Was in die andere topics over 'verloren generaties' en 'school-moet-open' ook aan de orde: het gaat het gros helemaal niet over het 'welzijn van de jeugd', immers, voor Covid hoorden we nauwelijks iemand daarover, de troebelen in GGZ en jeugdzorg, probleemgezinnen, probleemkinderen, prestatiedruk, te drukke klassen etcetera.

Het gaat er voor de meesten hier gewoon om dat met het openen van scholen gedacht wordt dat de rest snel zal volgen en er dus een eind aan de persoonlijke 'misère' c.q ongemakken komt. En zoals altijd: hoe beter je eigen belangen te verkopen als nobel en edelmoedig dan door met kiddo's te gaan smijten.

Als we dan zien dat datzelfde volk het presteert over ouderen te spreken alsof het fossielen zijn, 'oude takken', nutteloze en waardeloze en uitgeleefde creaturen die ons allemaal enorm dwarszitten en eigenlijk gewoon eens een keer dood moeten, dan moet men mij niet euvel duiden dat ik dat geblèr over 'de jeugd', dat hypocriete gejank over 'de kinderen' noem wat het is: demagogie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat deden ze voor Corona niet, inderdaad. :')

Verder ook weer weinig verrassend dat een rechtse bal als jij het over waardeloze 'oude takken' heeft. Dat jij nog nooit van je eigen hersenbagger hebt moeten kotsen, dat verbaast me dan weer wel.
Is het onderwijs de afgelopen decennia zwaar achteruit gegaan? Absoluut.
Maar laten we het niet nog verder uitholen door het klaslokaal buiten het klaslokaal te plaatsen.
-XOXO-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:33:07 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:32 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Is het onderwijs de afgelopen decennia zwaar achteruit gegaan? Absoluut.
Maar laten we het niet nog verder uitholen door het klaslokaal buiten het klaslokaal te plaatsen.
En we raken nog wat oud grof vuil kwijt ook, win-win, toch DIMM?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was in die andere topics over 'verloren generaties' en 'school-moet-open' ook aan de orde: het gaat het gros helemaal niet over het 'welzijn van de jeugd', immers, voor Covid hoorden we nauwelijks iemand daarover, de troebelen in GGZ en jeugdzorg, probleemgezinnen, probleemkinderen, prestatiedruk, te drukke klassen etcetera.

Het gaat er voor de meesten hier gewoon om dat met het openen van scholen gedacht wordt dat de rest snel zal volgen en er dus een eind aan de persoonlijke 'misère' c.q ongemakken komt. En zoals altijd: hoe beter je eigen belangen te verkopen als nobel en edelmoedig dan door met kiddo's te gaan smijten.

Als we dan zien dat datzelfde volk het presteert over ouderen te spreken alsof het fossielen zijn, 'oude takken', nutteloze en waardeloze en uitgeleefde creaturen die ons allemaal enorm dwarszitten en eigenlijk gewoon eens een keer dood moeten, dan moet men mij niet euvel duiden dat ik dat geblèr over 'de jeugd', dat hypocriete gejank over 'de kinderen' noem wat het is: demagogie.
Je gaat volledig voorbij aan de kwaliteit van het leven. Ja je kunt inderdaad het leven van iedereen stil zetten. Geen feestjes, geen vrienden, geen concerten, geen klassikale lessen en minimaal sociaal contact. En daarboven gooi je nog eens een mondkapjesplicht zodat niemand elkaars expressie kan lezen.

Er wordt gecijferneukt op het aantal bejaarden dat niet sterft en dat wordt somehow afgemeten in gewonnen levensjaren. Maar men gaat vervolgens volledig voorbij aan de verloren levensvreugd en kwaliteit van de jongere generaties. Die naar school moeten, zich moeten ontplooien, moeten ondernemen.
-XOXO-
pi_197715155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En we raken nog wat oud grof vuil kwijt ook, win-win, toch DIMM?
Is dat wat er staat? Nee.
-XOXO-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:42:50 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:38 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je gaat volledig voorbij aan de kwaliteit van het leven. Ja je kunt inderdaad het leven van iedereen stil zetten. Geen feestjes, geen vrienden, geen concerten, geen klassikale lessen en minimaal sociaal contact. En daarboven gooi je nog eens een mondkapjesplicht zodat niemand elkaars expressie kan lezen.

Er wordt gecijferneukt op het aantal bejaarden dat niet sterft en dat wordt somehow afgemeten in gewonnen levensjaren. Maar men gaat vervolgens volledig voorbij aan de verloren levensvreugd en kwaliteit van de jongere generaties. Die naar school moeten, zich moeten ontplooien, moeten ondernemen.
... en dat maakt ouderen 'oude takken' die wel weg kunnen?

Kijk, je hebt jezelf al geheel gediskwalificeerd met die opmerking. Het gaat jou helemaal niet om de jeugd, en hun welzijn. En dat geldt voor en hoop voorstanders van opening hier; jullie eigen woorden (al dan niet in dit topic, dan wel in andere, eerdere draadjes) hebben allang getuigenis gegeven van een uitermate nihilistisch, dan wel egocentrisch wereldbeeld dat geheel draait om rendementsdenken en de korte termijn.

Mensen die al voor deze crisis praatten over ouderen als ballast en parasieten; lieden die voor Covid het niet nalieten te schreeuwen dat ouders maar zelf voor hun kids moeten zorgen want "kinderen zijn een keuze, en waarom moet ik betalen voor andermans kroost", de schande van zaken als kinderbijslag...

... die verkopen zichzelf thans als filantropen, liefhebbers van de menselijkheid en de compassie?

Please.

Als de scholen opengaan, is de kans groot dat de rest op korte termijn volgt. En daar is het jullie om te doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

Verbazingwekkend veel waardeoordelen over andere mensen in één post, chapeau.

Ik heb die discussie voorbij zien komen, en volgens mij heeft niemand het over ‘oude takken die ons dwarszitten en gewoon eens een keer dood moeten gehad’

Op basis van je post is er maar één beschuldigd zou kunnen worden van demagogie, jij.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:47:34 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verbazingwekkend veel waardeoordelen over andere mensen in één post, chapeau.

Ik heb die discussie voorbij zien komen, en volgens mij heeft niemand het over ‘oude takken die ons dwarszitten en gewoon eens een keer dood moeten gehad’

Op basis van je post is er maar één beschuldigd zou kunnen worden van demagogie, jij.
Ik zou gewoon nog eens wat draadjes doornemen.

Vergeet je kotszakje niet.

Overigens is mijn waardeoordeel in ieder geval nog gebaseerd op wat er uit de toetsenborden van mensen zelf komt, i.p.v. zoiets als mensen waarde toekennen op basis van hoogte van leeftijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en dat maakt ouderen 'oude takken' die wel weg kunnen?

Kijk, je hebt jezelf al geheel gediskwalificeerd met die opmerking. Het gaat jou helemaal niet om de jeugd, en hun welzijn. En dat geldt voor en hoop voorstanders van opening hier; jullie eigen woorden (al dan niet in dit topic, dan wel in andere, eerdere draadjes) hebben allang getuigenis gegeven van een uitermate nihilistisch, dan wel egocentrisch wereldbeeld dat geheel draait om rendementsdenken en de korte termijn.

Mensen die al voor deze crisis praatten over ouderen als ballast en parasieten; lieden die voor Covid het niet nalieten te schreeuwen dat ouders maar zelf voor hun kids moeten zorgen want "kinderen zijn een keuze, en waarom moet ik betalen voor andermans kroost", de schande van zaken als kinderbijslag...

... die verkopen zichzelf thans als filantropen, liefhebbers van de menselijkheid en de compassie?

Please.
Misschien wat bot geformuleerd, maar het is wel zo. Heel de samenleving moet wijken voor 85+'ers.
Die zouden als ze bang zijn voor corona zelf in quarantaine kunnen gaan of er voor kiezen een bepaald risico te accepteren en hun familie en kleinkinderen te blijven zien.
Is 2 jaar in totale isolatie beter dan 1 jaar in gezelschap van vrienden en familie?

Tevens er is niets beters voor mijn rendement dan deze lockdown. :')
Aandelen gaan door het dak omdat men gedwongen wordt naar de grote jongens te gaan ipv kleine ondernemers.
Het vermogen van miljardairs is sinds maart met 40% gestegen.
-XOXO-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:29 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Misschien wat bot geformuleerd, maar het is wel zo. Heel de samenleving moet wijken voor 85+'ers.
Die zouden als ze bang zijn voor corona zelf in quarantaine kunnen gaan of er voor kiezen een bepaald risico te accepteren en hun familie en kleinkinderen te blijven zien.
Is 2 jaar in totale isolatie beter dan 1 jaar in gezelschap van vrienden en familie?

Tevens er is niets beters voor mijn rendement dan deze lockdown. :')
Aandelen gaan door het dak omdat men gedwongen wordt naar de grote jongens te gaan ipv kleine ondernemers.
Het vermogen van miljardairs is sinds maart met 40% gestegen.
Alleen gaat het dus niet om de mortaliteit van dat virus (ook al kunnen die 85+ers je verder sowieso gestolen worden). Dat je dat nu nog niet doorhebt...

Goed dat het alsnog lekker gaat met je rendement, kunnen we alsnog onze salarissen gaan doneren. Deal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon nog eens wat draadjes doornemen.

Vergeet je kotszakje niet.
Nee dank je. Je hebt voldoende duidelijk gemaakt hoe je erover denkt en hoe je erin staat. Die ‘roomser dan de paus’ houding is nergens voor nodig.

Je mag best boos zijn. Je mag best boos op andere mensen zijn wanneer ze zich niet aan de regels houden en jij er last van hebt. De generalisaties die je hier uit je toetsenbord gooit zijn nergens voor nodig.

Doordat je spreekt over ‘jullie’ en ‘voorstanders van opening’ voel ik me aangesproken, ik wil ook graag dat basisscholen opengaan. Niet voor mezelf, maar omdat school nodig is voor kinderen. Omdat school een veilige plek is voor kinderen.

Weet je wat pas egoïstisch is? Kinderen hun recht op onderwijs ontnemen omdat een ander deel van de bevolking niet bereid is zijn verantwoordelijkheid te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2021 23:53:49 ]
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:55:29 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715410
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee dank je. Je hebt voldoende duidelijk gemaakt hoe je erover denkt en hoe je erin staat. Die ‘roomser dan de paus’ houding is nergens voor nodig.

Je mag best boos zijn. Je mag best boos op andere mensen zijn wanneer ze zich niet aan de regels houden en jij er last van hebt. De generalisaties die je hier uit je toetsenbord gooit zijn nergens voor nodig.

Doordat je spreekt over ‘jullie’ en ‘voorstanders van opening’ voel ik me aangesproken, ik wil ook graag dat basisscholen opengaan. Niet voor mezelf, maar omdat school nodig is voor kinderen. Omdat school een veilige plek is voor kinderen.

Weet je wat pas egoïstisch is? Kinderen hun recht op onderwijs ontnemen omdat een ander deel van de bevolking niet bereid is zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Begrijp ik goed dat school een veiliger plek is dan thuis?

En dan is er verder geen enorm onderliggend probleem of zo, als dat zo is?

Typisch. Gooi de scholen gewoon open, dan verdwijnen alle problemen in de categorie jeugd als sneeuw voor de zon.

Overigens, welk 'ander deel' van de bevolking neemt niet diens verantwoordelijkheid, en hoe zou deze die verantwoordelijkheid wel moeten nemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat school een veiliger plek is dan thuis?

En dan is er verder geen enorm onderliggend probleem of zo, als dat zo is?

Typisch. Gooi de scholen gewoon open, dan verdwijnen alle problemen in de categorie jeugd als sneeuw voor de zon.

Overigens, welk 'ander deel' van de bevolking neemt niet diens verantwoordelijkheid, en hoe zou deze die verantwoordelijkheid wel moeten nemen?
Natuurlijk is er een onderliggend probleem, dat onderliggende probleem wordt op dit moment alleen maar groter doordat kinderen niet die veilige plek meer hebben.

Heb ik ergens gezegd dat alle problemen in de categorie jeugd verdwijnen als scholen open zijn?
pi_197715473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen gaat het dus niet om de mortaliteit van dat virus (ook al kunnen die 85+ers je verder sowieso gestolen worden). Dat je dat nu nog niet doorhebt...

Goed dat het alsnog lekker gaat met je rendement, kunnen we alsnog onze salarissen gaan doneren. Deal?
Je gaat niet in op wat ik zeg en op het feit dat het utilitarisme in dit geval van groter belang is dan krampachtig te proberen een bepaalde teller zo laag mogelijk te houden.
-XOXO-
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:59:46 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:58 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je gaat niet in op wat ik zeg en op het feit dat het utilitarisme in dit geval van groter belang is dan krampachtig te proberen een bepaalde teller zo laag mogelijk te houden.
Nogal wiedes vind jij dat van groter belang :o
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nogal wiedes vind jij dat van groter belang :o
quote:
Het utilitarisme (van Latijn utilitas: nut, ook wel: utilisme) is een ethische stroming die de morele waarde van een handeling afmeet aan de bijdrage die deze handeling levert aan het algemeen nut, waarbij onder algemeen nut het welzijn en geluk van alle mensen wordt verstaan.
Utilitarisme is dus per definitie in het belang van de samenleving als geheel.
En wat ik zeg de voordelen van lockdown wegen bijlange na niet meer op bij de nadelen en de algehele pijn die het de maatschappij brengt.
-XOXO-
  zaterdag 30 januari 2021 @ 00:07:11 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

[..]

Utilitarisme is dus per definitie in het belang van de samenleving als geheel.
En wat ik zeg de voordelen van lockdown wegen bijlange na niet meer op bij de nadelen en de algehele pijn die het de maatschappij brengt.
Ja, alleen lees jij wat anders in wat dat belang precies is dan anderen... Een hoop anderen, hoop ik.

Overigens, de voordelen zijn dat de zorg niet overbelast raakt en de samenleving daadwerkelijk geheel lamgelegd zal worden. Kennelijk heb je nog steeds niet door waaróm dit virus gevaarlijk is. Uiteraard is het logisch dat je blijft focussen op die oude takken, want daar had je al een afkeer van, maar misschien ook eens goed nog eens na te gaan waaróm de overheid (en wereldwijd, overheden) uitermate voorzichtig is (zijn) met dit virus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')