abonnement Unibet Coolblue
pi_197601463
Linkse thema's te over, maar waarom lukt het links niet dat te verzilveren?


quote:
Gezondheidszorg, miljardeninvesteringen in de samenleving en meer bemoeienis van de overheid. Het gaat in de politiek - zeker dit jaar - bij uitstek over onderwerpen die passen bij 'links'. Maar daarvan profiteert nu vooral de VVD, en niet de drie linkse oppositiepartijen SP, GroenLinks en de PvdA.

Met de verkiezingen voor de deur worden dit weekend verschillende partijcongressen gehouden. Nieuwsuur spreekt met drie mensen die de linkse partijen goed kennen over de politieke keuzes van de afgelopen tijd en welke strategie ze de komende maanden moeten volgen.

Linkse leiders zijn te lief en meegaand en dat is mede de reden dat links niet van de grond komt, zegt Jurjen van den Bergh. De oud-spindoctor en oprichter van DeGoedeZaak vindt dat Jesse Klaver een inschattingsfout heeft gemaakt toen hij twee jaar terug zei niet aan scorebordpolitiek te willen doen. "Wat hij toen eigenlijk zei was dat hij de kabinetsbegrotingen toch wel ging steunen, waardoor het kabinet niet mee hoefde te bewegen naar hem toe."

Daarmee heeft Klaver het enthousiasme van zijn beweging verloren, denkt Van den Bergh. Daarvoor boekte Klaver een aantal successen. "En dan kan je nog veel meer doen, en dan schuif je toch weer aan bij het kabinet."

PvdA-fractievoorzitter in de Eerste Kamer Mei Li Vos weet inmiddels ook dat er meer afstand van Rutte moet worden genomen. "Iedere partij die met Rutte heeft samengewerkt weet dat ze naar hun eigen vingers moeten kijken nadat je hem een hand geeft."

Samen tegen de VVD
Vlak voor het coronavirus het land op zijn kop zette, kwamen de drie linkse partijen samen om de aanval op de VVD in te zetten. "De onderwerpen liggen voor het oprapen, en toch lijkt op de een of andere manier alsof het kabinet de oppositiepartijen altijd een stap voor is", zegt Van den Bergh. "Dat is echt de frustratie van de afgelopen tien jaar geweest."

"Er wordt nu progressief beleid gevoerd, en je wil dat dat uitgevoerd wordt door mensen die er ook echt in geloven", zegt PvdA'er Mei Li Vos, die vorig jaar in de Tolhuistuin bij de aftrap van de linkse samenwerking was. "Rechtse partijen doen het nu omdat ze niet anders kunnen, maar ook in normale tijden is het goed om een sterke overheid te hebben die zorgt voor mensen, die niet wantrouwend is."

De SP worstelt al lang met zichzelf, en niet zozeer met politieke tegenstanders, zegt politicoloog Gerrit Voermans die vanuit het documentatiecentrum politieke partijen al decennia de SP volgt.

Coalitie rent gebouw uit
Volgens Voermans lukt het de SP niet goed om zich te onderscheiden op onderwerpen als migratie en integratie. En een ander belangrijke reden is volgens hem de politiek leider. "Ik denk dat Lilian Marijnissen het moeilijk heeft met doorgewinterde parlementariërs als Geert Wilders."

Als voorbeeld noemt Voermans een incident een half jaar geleden. Marijnissen wilde meer geld voor werknemers in de zorg. Het was de inmiddels beruchte avond waarop coalitieleden in allerijl de Kamer verlieten zodat er niet gestemd kon worden. Geert Wilders maakte zich er kwaad over en maakte er een groot punt van.
Kunnen PvdA, GL en SP niet beter gaan fuseren? Ze geven nu al aan alleen samen in de regering te willen stappen...
pi_197601590
Het volk wil een goede lijsttrekker. Het verkiezingsplan, de rest van de lijst, idealen etc. doen er weinig toe.

Kijk naar die lijsttrekkers op links. Allemaal lachwekkende softies en pseudo-huisvrouwen. Zet daar een sterke man neer en je hebt zo 30 zetels.
pi_197602489
Omdat links het de afgelopen jaren alleen maar heeft gehad over huidskleurtjes en plassertjes.
  zondag 24 januari 2021 @ 06:53:24 #4
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
  zondag 24 januari 2021 @ 06:59:27 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197603134
SP is iets totaal anders dan die andere 2 partijen.
pi_197603278
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 00:02 schreef Confetti het volgende:
Het volk wil een goede lijsttrekker. Het verkiezingsplan, de rest van de lijst, idealen etc. doen er weinig toe.

Kijk naar die lijsttrekkers op links. Allemaal lachwekkende softies en pseudo-huisvrouwen. Zet daar een sterke man neer en je hebt zo 30 zetels.
Sterke vrouw mag niet ? Of bestaan die niet volgens jou ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_197603288
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 02:19 schreef Gehrman het volgende:
Omdat links het de afgelopen jaren alleen maar heeft gehad over huidskleurtjes en plassertjes.
Daar zit wel wat in ja. Te politiek correct en te weinig nadruk op waar linkse partijen echt voor moeten staan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 24 januari 2021 @ 07:53:50 #8
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_197603290
Het zou zomaar kunnen dat de meeste Nederlanders niet zoveel ophebben met die linkse thema's en andere thema's belangrijker vinden?
  zondag 24 januari 2021 @ 08:16:14 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197603361
Simpel gezegd; eigen volk laatst.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 08:20:21 #10
240618 Micson
The lonely stoner
pi_197603394
Niet pal staan voor Samuel Paty en de vrijheid van meningsuiting, dat is voor mij een fatale afknapper. Anders zou ik sws links stemmen.
pi_197603427
Linkse politiek is voornamelijk gebaseerd op een sterk utopisch gedachtegoed. Veel linkse doelstellingen die zowaar haalbaar zijn, zijn al geïmplementeerd (toegankelijke zorg, sociaal vangnet, hoge belastingen etc.). Een resultaat daarvan is dat veel linkse ideeën die er moment heersen, vrij radicaal en onrealistisch zijn en daardoor mensen niet aan lijken te spreken.

Daarnaast spreekt de intersectionele identiteitspolitiek (met een totalitaire inslag) ook niet in het voordeel van linkse partijen. Je kunt op in een partijprogramma wel op pakweg elke pagina een donkere Nederlander of een LGBT-vlaggetje zetten, maar dan mis je dus de overgrote meerderheid. Sterker nog, ook genoeg mensen die in theorie tot deze minderheidsgroepen behoren willen zo niet benaderd worden. En een heel waanidee pushen dat racisme zogenaamd diep zit geworteld in de Nederlandse maatschappij helpt natuurlijk ook niet.

Ten slotte mist het voor links aan een sterk leider, hoewel ik zelf eigenlijk wel een fan van Klaver ben en hem een redelijk goed politicus vind, denken velen hier toch anders over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2021 08:29:56 ]
pi_197603429
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 02:19 schreef Gehrman het volgende:
Omdat links het de afgelopen jaren alleen maar heeft gehad over huidskleurtjes en plassertjes.
_O- Oh man... :D :D
pi_197603438
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:27 schreef Dejannn het volgende:
Klaver
= te extreem met zijn uitspraken...
pi_197603451
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:27 schreef Dejannn het volgende:
Linkse politiek is voornamelijk gebaseerd op een sterk utopisch gedachtegoed. Veel linkse doelstellingen die zowaar haalbaar zijn, zijn al geïmplementeerd (toegankelijke zorg, sociaal vangnet, hoge belastingen etc.). Een resultaat daarvan is dat veel linkse ideeën die er moment heersen, vrij radicaal en onrealistisch zijn en daardoor mensen niet aan lijken te spreken.

Daarnaast spreekt de intersectionele identiteitspolitiek (met een totalitaire inslag) ook niet in het voordeel van linkse partijen. Je kunt op in een partijprogramma wel op pakweg elke pagina een donkere Nederlander of een LGBT-vlaggetje zetten, maar dan mis je dus de overgrote meerderheid. Sterker nog, ook genoeg mensen die in theorie tot deze minderheidsgroepen behoren willen zo niet benaderd worden. En een heel waanidee pushen dat racisme zogenaamd diep zit geworteld in de Nederlandse maatschappij helpt natuurlijk ook niet.

Ten slotte mist het voor links aan een sterk leider, hoewel ik zelf eigenlijk wel een fan van Klaver ben en hem een redelijk goed politicus vind, denken velen hier toch anders over.
Dat heb je goed verwoord.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_197603454
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 07:53 schreef detaris het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat de meeste Nederlanders niet zoveel ophebben met die linkse thema's en andere thema's belangrijker vinden?
De thema’s zijn er in principe bij alle partijen, alleen de inkleuring verschilt.

Die inkleuring maakt nu dat ik het gevoel heb dat links klimaat en (kleur- en gender)gelijkheid belangrijkere thema’s vinden dan volkshuisvesting en onderwijs.

Ik krijg het gevoel dat ze onvoldoende door hebben dat deze zaken met elkaar te maken hebben, dat je bij goed bereikbaar onderwijs zonder forse studieschuld de keuze kan hebben om voor duurzamer te gaan, dat de liberalisering van de huurmarkt maakt dat vastgoedboeren hier grote winnaars zijn en dat asielzoekers die druk verder vergroten.

Links lijkt geen visie te hebben en helikopterview te missen
  zondag 24 januari 2021 @ 08:35:55 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197603477
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De thema’s zijn er in principe bij alle partijen, alleen de inkleuring verschilt.

Die inkleuring maakt nu dat ik het gevoel heb dat links klimaat en (kleur- en gender)gelijkheid belangrijkere thema’s vinden dan volkshuisvesting en onderwijs.

Ik krijg het gevoel dat ze onvoldoende door hebben dat deze zaken met elkaar te maken hebben, dat je bij goed bereikbaar onderwijs zonder forse studieschuld de keuze kan hebben om voor duurzamer te gaan, dat de liberalisering van de huurmarkt maakt dat vastgoedboeren hier grote winnaars zijn en dat asielzoekers die druk verder vergroten.

Links lijkt geen visie te hebben en helikopterview te missen
Dit is wel herkenbaar. Uit leedvermaak kom ik wel eens op JOOP en het enige wat ze eigenlijk nog doen is afgeven op rechts. Geen eigen verhaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197603517
quote:
Leugens. Er is geen linkse coalitie geweest sinds de jaren 70.
  zondag 24 januari 2021 @ 08:51:36 #18
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_197603564
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Leugens. Er is geen linkse coalitie geweest sinds de jaren 70.
Dat is de macht van links. Zonder een volledig links kabinet wordt er toch een links beleid gevoerd. Er zijn diverse generaal pardons geweest voor illegale asielzoekers en we laten tot op de dag van vandaag duizenden asielzoekers per jaar binnen, en dit is nog exclusief gezinshereniging, die we volledig toegang geven tot onze gezondheidszorg, sociale vangnetten etc etc.

Samenvattend, nee, er is geen (volledig) links kabinet geweest maar je zult niet kunnen ontkennen dat het beleid wel degelijk links is geweest. Hoe kan dit? Tja, links beleid klinkt goed in de oren, elke vluchteling heeft opvang nodig. Maar of het verstanding is......de tijd zal het leren.
pi_197603577
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:51 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Dat is de macht van links. Zonder een volledig links kabinet wordt er toch een links beleid gevoerd. Er zijn diverse generaal pardons geweest voor illegale asielzoekers en we laten tot op de dag van vandaag duizenden asielzoekers per jaar binnen, en dit is nog exclusief gezinshereniging, die we volledig toegang geven tot onze gezondheidszorg, sociale vangnetten etc etc.

Samenvattend, nee, er is geen (volledig) links kabinet geweest maar je zult niet kunnen ontkennen dat het beleid wel degelijk links is geweest. Hoe kan dit? Tja, links beleid klinkt goed in de oren, elke vluchteling heeft opvang nodig. Maar of het verstanding is......de tijd zal het leren.
De macht van links of vinden de rechtse coalitiepartijen het eigenlijk ook of vinden ze het een onbelangrijk onderwerp dat ze graag als wisselgeld gebruiken?
pi_197603619
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:20 schreef Micson het volgende:
Niet pal staan voor Samuel Paty en de vrijheid van meningsuiting, dat is voor mij een fatale afknapper. Anders zou ik sws links stemmen.
Asscher was een stuk explicieter dan onze Mark Rutte.
pi_197603645
Links is te lief, en 3/4 van de Nederlanders heeft het te goed om te profiteren van links beleid. Of kan zich niet inleven hoe de onderkant van de samenleving werkt.

En hou op met immigratie, rechts is al 20 jaar aan de macht, kan niet de reden zijn.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:06:17 #22
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_197603646
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De macht van links of vinden de rechtse coalitiepartijen het eigenlijk ook of vinden ze het een onbelangrijk onderwerp dat ze graag als wisselgeld gebruiken?
Dat is een goede vraag maar tegelijkertijd lastig te beantwoorden. De situatie is tegenwoordig wat complexer. We zitten tegenwoordig met Europees recht dat boven landelijk recht gaat. Dus eigelijk bepaalt Europa wat er in Nederland gebeurt. En verder, zoals ik al aangaf, klinkt links beleid gewoon goed. Niemand durft tegen te spreken dat je een (echte) vluchteling moet opvangen. Ander punt is dat de mensen die de wetten maken niet de nadelen van het beleid ondervinden, zij worden niet in hun buurt lastig gevallen door asielzoekers want die worden (toevallig) nooit in hun buurt geplaatst. Hun pensioenen zijn goudgerand en gegarandeerd dus daar hoeven zij zich ook geen zorgen over te maken. En geloof me, als een Europarlementariër aangifte doet dan wordt er wel actie ondernomen. Dus dit.

Verder heb ik de illusie verloren dat politici er zitten voor het volk, ze ziitten er puur om hun eigen belangen te behartigen. Daarom gaat rechts (lees VVD) ook zo makkelijk akkoord met alle linkse voorstellen. Rutte wil immers na zijn politieke carriere ook nog aan de slag bij een (goedbetalende) Europese instelling. Ik ga waarschijnlijk dan ook niet meer stemmen want het maakt geen ene fuck uit. Ik ben een hardwerkende, niet crimineel zijnde burger. En die worden door alle politieke partijen GENAAID.

Heb ik jouw vraag zo een beetje goed beantwoord?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kwaliteitscontroleur op 24-01-2021 09:07:51 (fout) ]
  zondag 24 januari 2021 @ 09:07:12 #23
240618 Micson
The lonely stoner
pi_197603650
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:01 schreef skrn het volgende:

[..]

Asscher was een stuk explicieter dan onze Mark Rutte.
Dat heb ik dan gemist. Vanuit GL/D66-kamp hoorde ik 'de vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en we zullen nooit zwichten voor terreur, maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid en we moeten niet kwetsen om het kwetsen.'

Zum kotzen vond ik dat.
pi_197603675
Omdat links dit graag door jouw strot wilt duwen zonder rekening met jou te houden.

Tevens heeft links geen zelfreflectie. Zie de PVDA over de toeslagenaffaire. Roepen dat het de schuld van rechts is terwijl Asscher, een medeschuldige, van de PVDA was.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197603685
Links heeft de prioriteiten niet op orde en is er niet meer voor de traditionele achterban. De traditionele achterban voelt dat zelf ook aan en dat is waarom linkse partijen samen net 35 zetels peilen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 09:19:32 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197603713
Te grote focus op identiteitspolitiek.

En zoals al eerder hier is aangegeven, er zijn geen lijsttrekkers met veel charisma.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:20:32 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197603720
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de VVD met Mark Rutte een sterke politiek leider heeft die precies de goede dingen weet te doen om Jan Modaal uit de Vinexwijk aan hem te binden. Dat doet hij verbluffend.

Bovendien zijn tijden veranderd. Het normale werkvolk heeft het beter dan vroeger. En voor de linkse partijen blijft het lastig dat te combineren met opkomen voor de onderkant. Mensen horen graag bij een winnaar. Dus als Ploumen of Marijnissen het gaan hebben over de zwakken dan is dat enerzijds terecht maar anderzijds voor veel mensen niet aantrekkelijk om bij te horen.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:23:50 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197603741
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de VVD met Mark Rutte een sterke politiek leider heeft die precies de goede dingen weet te doen om Jan Modaal uit de Vinexwijk aan hem te binden. Dat doet hij verbluffend.

Bovendien zijn tijden veranderd. Het normale werkvolk heeft het beter dan vroeger. En voor de linkse partijen blijft het lastig dat te combineren met opkomen voor de onderkant. Mensen horen graag bij een winnaar. Dus als Ploumen of Marijnissen het gaan hebben over de zwakken dan is dat enerzijds terecht maar anderzijds voor veel mensen niet aantrekkelijk om bij te horen.
Lange wachtlijsten voor woningen zijn een probleem voor “het normale werkvolk”. Maar op de een of andere manier kan links hier niet op scoren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197603762
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:07 schreef Micson het volgende:

[..]

Dat heb ik dan gemist. Vanuit GL/D66-kamp hoorde ik 'de vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en we zullen nooit zwichten voor terreur, maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid en we moeten niet kwetsen om het kwetsen.'

Zum kotzen vond ik dat.
Hier de PvdA.

https://www.pvda.nl/nieuws/samuel-paty/

Vergelijk het maar met de VVD.

https://mobile.twitter.com/vvd/status/1318865462483144705

Maar bij links blijft het kleven.
pi_197603778
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Te grote focus op identiteitspolitiek.

En zoals al eerder hier is aangegeven, er zijn geen lijsttrekkers met veel charisma.
Maar waar zie je die gigantische focus van PvdA en SP op identiteitspolitiek dan?
Dat is een cliché dat vaak wordt uitgebraakt door mensen die stemmen op PVV of FvD, maar het betekent feitelijk gewoon 'niet genoeg aandacht voor hard migratiebeleid', want kennelijk is dat voor veel kiezers een belangrijker thema dan goede zorg of goed onderwijs of een fatsoenlijke verzorgingsstaat. Mag natuurlijk, maar dat is wat anders dan dat eerdergenoemde partijen zich te veel zouden focussen op 'identiteitspolitiek'. Of 'het hebben van een vrouw als lijsttrekker' moet al als identiteitspolitiek worden ervaren.
Bij de PvdA zal het ook niet helpen
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 24 januari 2021 @ 09:30:47 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197603794
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Lange wachtlijsten voor woningen zijn een probleem voor “het normale werkvolk”. Maar op de een of andere manier kan links hier niet op scoren.
Zag d66 alweer voorbij komen op een verkiezingsposter met “Een miljoen huizen bouwen!”.

Ja tuurlijk Wopke.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197603832
Immigrantenbeleid is wat links vooral nekt.

Maar ook de dwang die voelbaar is bij 'van het gas af' en andere maatregelen op het gebied van verduurzamen/milieu (kilometerheffing vooral).

Daarnaast ook een grote focus op willen deugen tot in den extreme, wat vaak resulteert in het 'cancle-en' van eigen cultuur. Niet stapsgewijs, maar boembats gewoon weghalen.
pi_197603840
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de VVD met Mark Rutte een sterke politiek leider heeft die precies de goede dingen weet te doen om Jan Modaal uit de Vinexwijk aan hem te binden. Dat doet hij verbluffend.

Bovendien zijn tijden veranderd. Het normale werkvolk heeft het beter dan vroeger. En voor de linkse partijen blijft het lastig dat te combineren met opkomen voor de onderkant. Mensen horen graag bij een winnaar. Dus als Ploumen of Marijnissen het gaan hebben over de zwakken dan is dat enerzijds terecht maar anderzijds voor veel mensen niet aantrekkelijk om bij te horen.
De VVD doet het slim: een populaire premier voor de economische standpunten, en voor de hardere integratie- en immigratiestandpunten jonge en ambitieuze nieuwkomers gebruiken. De kroonprins van de VVD doet die 'gekkie'standpunten. Halbe Zijlstra, Klaas Dijkhoff, Bente Becker.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:39:01 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197603851
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Lange wachtlijsten voor woningen zijn een probleem voor “het normale werkvolk”. Maar op de een of andere manier kan links hier niet op scoren.
Maar dat is voor de meesten, die al een huis hebben, een ver van het bed show.

Daarbij verschillen de standpunten van links en rechts over de koopmarkt niet zoveel. De sociale huurmarkt dan weer wel. Maar dat stemt nog steeds wel veel links.
pi_197603861
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de VVD met Mark Rutte een sterke politiek leider heeft die precies de goede dingen weet te doen om Jan Modaal uit de Vinexwijk aan hem te binden. Dat doet hij verbluffend.

Bovendien zijn tijden veranderd. Het normale werkvolk heeft het beter dan vroeger. En voor de linkse partijen blijft het lastig dat te combineren met opkomen voor de onderkant. Mensen horen graag bij een winnaar. Dus als Ploumen of Marijnissen het gaan hebben over de zwakken dan is dat enerzijds terecht maar anderzijds voor veel mensen niet aantrekkelijk om bij te horen.
Ik heb de indruk dat als linkse partijen het over "de zwakken" hebben er in 8 van de 10 gevallen allochtone nieuwkomers worden bedoeld en in 1 op de 10 gevallen een marginale minderheid zoals transgenders. De normale arbeider met een laag inkomen die moeite heeft mee te komen in de maatschappij wordt er in ieder geval niet mee bedoeld.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197603862
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:37 schreef Cockwhale het volgende:
Immigrantenbeleid is wat links vooral nekt. Maar ook de dwang die voelbaar is bij 'van het gas af' en andere maatregelen op het gebied van verduurzamen/milieu (kilometerheffing vooral).
Het meest radicale voorstel van de laatste jaren vond ik een cv-ketel verbod vanaf 2021, en werd toentertijd gedragen door CDA en D66.
pi_197603868
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:51 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Dat is de macht van links. Zonder een volledig links kabinet wordt er toch een links beleid gevoerd. Er zijn diverse generaal pardons geweest voor illegale asielzoekers en we laten tot op de dag van vandaag duizenden asielzoekers per jaar binnen, en dit is nog exclusief gezinshereniging, die we volledig toegang geven tot onze gezondheidszorg, sociale vangnetten etc etc.

Samenvattend, nee, er is geen (volledig) links kabinet geweest maar je zult niet kunnen ontkennen dat het beleid wel degelijk links is geweest. Hoe kan dit? Tja, links beleid klinkt goed in de oren, elke vluchteling heeft opvang nodig. Maar of het verstanding is......de tijd zal het leren.
Als er links beleid zou zijn geweest, dan was het land wel leefbaarder. Want al decennia moeten mensen goed uitkijken anders botsen zij op een rijdende auto. Ook moeten mensen tijdens het wandelen het geluid van voorbij rijdende auto's maar verdragen, geluid waardoor men het wandelmaatje steeds moet vragen om te herhalen wat hij/zij zei. Er is dus nog steeds geen echt links beleid.
pi_197603872
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dat is voor de meesten, die al een huis hebben, een ver van het bed show.

Daarbij verschillen de standpunten van links en rechts over de koopmarkt niet zoveel. De sociale huurmarkt dan weer wel. Maar dat stemt nog steeds wel veel links.
Precies.

En heel veel mensen zijn ook blij met hoge huizenprijzen.
pi_197603880
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zag d66 alweer voorbij komen op een verkiezingsposter met “Een miljoen huizen bouwen!”.

Ja tuurlijk Wopke.
Wobke is toch van het cda?

D66 kan ik ook echt niet meer serieus nemen. Partij voor mensen met een rubberen ruggengraat en er nog trots op zijn ook:

twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 09:42:38 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197603887
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat als linkse partijen het over "de zwakken" hebben er in 8 van de 10 gevallen allochtone nieuwkomers worden bedoeld en in 1 op de 10 gevallen een marginale minderheid zoals transgenders. De normale arbeider met een laag inkomen die moeite heeft mee te komen in de maatschappij wordt er in ieder geval niet mee bedoeld.
Dan wil je die indruk iets te graag hebben waarschijnlijk.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:43:20 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197603892
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wobke is toch van het cda?

D66 kan ik ook echt niet meer serieus nemen. Partij voor mensen met een rubberen ruggengraat en er nog trots op zijn ook:

[ twitter ]
Oh goeiemorgen, ik doelde op het cda idd :)

En die tweet van D66 inderdaad _O- ongelofelijk
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197603901
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan wil je die indruk iets te graag hebben waarschijnlijk.
Nee, ik heb die indruk liever helemaal niet. Maar ik ben natuurlijk niet blind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197603904
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Oh goeiemorgen, ik doelde op het cda idd :)

En die tweet van D66 inderdaad _O- ongelofelijk
Dat is juist te grappig, ik vind het humor :D
  zondag 24 januari 2021 @ 09:45:53 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197603915
Maar goed, iedere partij wil er een miljoen woningen bij knallen. Interessanter is hoe en waar.
  zondag 24 januari 2021 @ 09:46:24 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197603920
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat is juist te grappig, ik vind het humor :D
Super grappig, de toename in mentale problemen en depressie als gevolg van verdere sociale isolatie.

Raap me op hoor _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197603931
Van mij hoeven mensen geen links te stemmen , maar ik vind wel dat hier veel users hangen in de mindset voor 2002.

Kan voorbeelden aanhalen van het tegenovergestelde maar overtuigen doen ze niet.
pi_197603932
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:45 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat is juist te grappig, ik vind het humor :D
Dan wel hele slechte totaal misplaatste humor.

Let wel, begin deze week was D66 nog tegen de avondklok en zonder blikken of blozen 180 graden gedraaid en dan dit soort onzin posten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 09:48:44 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197603945
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:45 schreef Hexagon het volgende:
Maar goed, iedere partij wil er een miljoen woningen bij knallen. Interessanter is hoe en waar.
Ik heb nog wel een stuk grond dat een bouwbestemming mag krijgen hoor :D

Ligt wel tegen een groeigemeente aan :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 24 januari 2021 @ 09:49:15 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197603949
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik heb die indruk liever helemaal niet. Maar ik ben natuurlijk niet blind.
Uiteraard wel. Het is gewoon een propaganda riedeltje van figuren die hoe dan ook geen linkse partij aan de macht. Dus worden er standpunten verzonnen.

Ook een goede. Linkse partijen zouden beter moeten leren dat soort propaganda te counteren.
pi_197603957
Ja, ik val daar niet over, vond het wel een vorm van zelfspot. Pfff, wat zijn discussies hier soms zo zwaar.
pi_197603979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan wel hele slechte totaal misplaatste humor.

Let wel, begin deze week was D66 nog tegen de avondklok en zonder blikken of blozen 180 graden gedraaid en dan dit soort onzin posten.
Ik zie dit natuurlijk wel veel vaker staan als het over een beslissing en een politieke partij gaat, maar wat hadden ze dan moeten doen? Een samenleving vraagt compromissen, een discussie zorgt voor verandering van mening.
Als je allemaal met je hakken in het zand blijft staan gebeurd er natuurliujk nooit wat.

Hadden ze dan hun excuses aan moeten bieden aan het volk? Maakt dat dan uit? 'Sorry jong0ns, we stemmen toch voor want dat is for the greater good?'
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197603994
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:49 schreef skrn het volgende:
Ja, ik val daar niet over, vond het wel een vorm van zelfspot. Pfff, wat zijn discussies hier soms zo zwaar.
Ja, soms wel. Alsof 'ze' je pakken op ieder woord. Ik snap je punt wel.
Maar verder, in alle eerlijkheid, vind ik de discussie best nog gaan. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:01:49 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604097
De gewone man heeft direct of indirect nog steeds baat bij links beleid. Daarvoor hoef je alleen maar even naar de wat progressievere landen te kijken (Canada, de Scandinavische landen enz.).

Groot probleem is dat er geen linkse media meer bestaan en allemaal aantoonbaar populistischer zijn geworden. De eigenaren van DPG en Mediahuis hebben een in België zelf een welbekende rechtse agenda, die hier wel heel snel brullen dat Rutte een staatsman is. De VARA is gemuilkorfd door het 'Poolse toestanden' NPO bestuur (met VVDers erin), en de social media van Facebook en Google hebben eveneens een rechtse bias.

Daarnaast speelt mee de apathie onder de bevolking. Ruim 40% van de bevolking volgt het nieuws en de politiek überhaupt niet (volgens SCP), deze volgen gewoon het grootste marketingbudget, en een relatief groot percentage van mensen beneden 30 jaar, die juist kwetsbaar zijn en 'armer' dan voorgaande generaties, interesseren zich totaal niet voor politiek (pagina 129).

Dat het 'te goed gaat' geloof ik niet in. Dan zou dat ook voor eind jaren '90 moeten zijn, maar toen haalde links juist 75 zetels (in 1998). Sindsdien is er een toename van daklozen en ook personen die minder dan 130% van het minimumloon verdienen (zonder sociale rechten op te bouwen). De lastendruk en publieke sociale uitgaven zijn ook relatief laag geworden, onder het EU27 en OESO gemiddelde, zie pagina 105 (of de gemiddelde Nederlanders dat ook echt merkt, is een tweede, maar dat geldt voor de Amerikanen en Britten óók), in tegenstelling tot de situatie in 1990. Wat wel vrij duidelijk is, is dat een opgeblazen financiële sector en bubbeleconomie het populisme in de hand werkt:

Is het toeval dat de Brexit, Boris Johnson en Donald Trump opkwamen in die landen die nou net de grootste financiële sector van de wereld hebben? ‘Er is een directe link tussen over-afhankelijkheid van een financiële sector en ongelijkheid’, zegt hoogleraar Baker, verwijzend naar het fenomeen dat the finance curse heet. ‘Een grote financiële sector parasiteert op de samenleving, drukt de lonen omhoog aan de top en minimaliseert de inkomens aan de onderkant, waardoor het de sociale segregatie vergroot. Dat resulteert alles bij elkaar in een grotere ongelijkheid.’
https://www.groene.nl/artikel/meer-dan-vraag-en-aanbod
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-been-a4011500
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197604099
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zie dit natuurlijk wel veel vaker staan als het over een beslissing en een politieke partij gaat, maar wat hadden ze dan moeten doen? Een samenleving vraagt compromissen, een discussie zorgt voor verandering van mening.
Als je allemaal met je hakken in het zand blijft staan gebeurd er natuurliujk nooit wat.

Hadden ze dan hun excuses aan moeten bieden aan het volk? Maakt dat dan uit? 'Sorry jong0ns, we stemmen toch voor want dat is for the greater good?'
Die nuance werkt niet zo goed op Twitter. Dat is het mooie van Fok! , meer dan 120 woorden :) alleen hebben de politici geen webcare account.
pi_197604126
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Uiteraard wel. Het is gewoon een propaganda riedeltje van figuren die hoe dan ook geen linkse partij aan de macht. Dus worden er standpunten verzonnen.

Ook een goede. Linkse partijen zouden beter moeten leren dat soort propaganda te counteren.
Het zijn gewoon de feiten.

Linkse partijen hebben een soort rangorde qua zieligheid, en blanke arbeiders die hier zijn geboren zijn gewoon niet zielig genoeg om voor op te komen. Sterker nog, als een minderheid een andere minder zielige minderheid iets aandoet, wordt dat glashard ontkent. Past niet in het narratief.

Goed voorbeeld hierbij? De woorden van Rob Jetten.

quote:
“Toen ik afgelopen zomer met mijn vriend door Madrid liep, viel me op hoe gemakkelijk het daar is voor twee mannen of twee vrouwen om hand in hand te lopen. Met trots, zonder enige bedenking. Vrijheid zoals het moet zijn. Misschien kan niet iedereen in de zaal het zich voorstellen, maar homo’s in Nederland – in het land waar het huwelijk als eerst werd opengesteld – denken wel twee keer na voor ze dat doen. Uit angst voor negatieve reacties. Soms uit angst voor agressie. Vaak van mensen met een migratieachtergrond. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.”
Leest u dat? Dat was de geschreven versie van zijn tekst. Maar dat mocht niet van D66, want wat zei Jetten in woord bij de kerkdijklezing:

quote:
Toen ik afgelopen zomer met mijn vriend door Madrid liep, viel me op hoe gemakkelijk het daar is voor twee mannen of twee vrouwen om hand in hand te lopen. Met trots, zonder enige bedenking. Vrijheid zoals het moet zijn. Misschien kan niet iedereen in de zaal het zich voorstellen, maar homo’s in Nederland – in het land waar het huwelijk als eerst werd opengesteld – denken wel twee keer na voor ze dat doen. Uit angst voor negatieve reacties. Uit angst voor negatieve reacties. Soms uit angst voor agressie. Die angst wordt vaak geprojecteerd op mensen met een migratieachtergrond.
Dat is dus de spagaat waar links ook in zit. Homo's zijn zielig. Migranten zijn zielig. Maar nu doet een migrant een homo iets aan en dan ontstaat er kortsluiting in het linkse denken. En wat blijkt, dan is de migrant zieliger en wordt het gewoon de tekst uit ausgeradiert en maken we er het tegenovergestelde van.

Toont ook aan Rob Jetten ook maar een trekpop zonder ruggengraat is die zonder enige ironie gewoon het tegenovergestelde gaat verkondigen van wat hij vindt.

Dát is waar mensen doorheen prikken, hoeveel je er ook omheen spint.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197604176
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zie dit natuurlijk wel veel vaker staan als het over een beslissing en een politieke partij gaat, maar wat hadden ze dan moeten doen? Een samenleving vraagt compromissen, een discussie zorgt voor verandering van mening.
Als je allemaal met je hakken in het zand blijft staan gebeurd er natuurliujk nooit wat.

Hadden ze dan hun excuses aan moeten bieden aan het volk? Maakt dat dan uit? 'Sorry jong0ns, we stemmen toch voor want dat is for the greater good?'
Wat ze dan hadden moeten doen? Tegen stemmen. Dan konden we nu gewoon ons huis uit wanneer we dat zelf willen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 10:10:12 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197604200
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat ze dan hadden moeten doen? Tegen stemmen. Dan konden we nu gewoon ons huis uit wanneer we dat zelf willen.
Maar dan hadden ze weer hun zo gewenste vliegverbod niet gehad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197604218
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat ze dan hadden moeten doen? Tegen stemmen. Dan konden we nu gewoon ons huis uit wanneer we dat zelf willen.
Ja top. En dan?

Het ging me overigens in mijn post niet specifiek over de beslissing om de avondklok.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:12:05 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197604227
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zijn gewoon de feiten.

Linkse partijen hebben een soort rangorde qua zieligheid, en blanke arbeiders die hier zijn geboren zijn gewoon niet zielig genoeg om voor op te komen. Sterker nog, als een minderheid een andere minder zielige minderheid iets aandoet, wordt dat glashard ontkent. Past niet in het narratief.

Goed voorbeeld hierbij? De woorden van Rob Jetten.
[..]

Leest u dat? Dat was de geschreven versie van zijn tekst. Maar dat mocht niet van D66, want wat zei Jetten in woord bij de kerkdijklezing:
[..]

Dat is dus de spagaat waar links ook in zit. Homo's zijn zielig. Migranten zijn zielig. Maar nu doet een migrant een homo iets aan en dan ontstaat er kortsluiting in het linkse denken. En wat blijkt, dan is de migrant zieliger en wordt het gewoon de tekst uit ausgeradiert en maken we er het tegenovergestelde van.

Toont ook aan Rob Jetten ook maar een trekpop zonder ruggengraat is die zonder enige ironie gewoon het tegenovergestelde gaat verkondigen van wat hij vindt.

Dát is waar mensen doorheen prikken, hoeveel je er ook omheen spint.
Oh jeetje een politiek leider neemt het op voor allochtonen. Meteen een reden om je buitengesloten en tekort gedaan te voelen hoor.

Overigens valt D66 niet eens onder links. En was ook nooit een partij die zich profileerde op de "arbeider".
  zondag 24 januari 2021 @ 10:13:34 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604244
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:01 schreef Klopkoek het volgende:
De gewone man heeft direct of indirect nog steeds baat bij links beleid. Daarvoor hoef je alleen maar even naar de wat progressievere landen te kijken (Canada, de Scandinavische landen enz.).

Groot probleem is dat er geen linkse media meer bestaan en allemaal aantoonbaar populistischer zijn geworden. De eigenaren van DPG en Mediahuis hebben een in België zelf een welbekende rechtse agenda, die hier wel heel snel brullen dat Rutte een staatsman is. De VARA is gemuilkorfd door het 'Poolse toestanden' NPO bestuur (met VVDers erin), en de social media van Facebook en Google hebben eveneens een rechtse bias.

Daarnaast speelt mee de apathie onder de bevolking. Ruim 40% van de bevolking volgt het nieuws en de politiek überhaupt niet (volgens SCP), deze volgen gewoon het grootste marketingbudget, en een relatief groot percentage van mensen beneden 30 jaar, die juist kwetsbaar zijn en 'armer' dan voorgaande generaties, interesseren zich totaal niet voor politiek (pagina 129).

Dat het 'te goed gaat' geloof ik niet in. Dan zou dat ook voor eind jaren '90 moeten zijn, maar toen haalde links juist 75 zetels (in 1998). Sindsdien is er een toename van daklozen en ook personen die minder dan 130% van het minimumloon verdienen (zonder sociale rechten op te bouwen). De lastendruk en publieke sociale uitgaven zijn ook relatief laag geworden, onder het EU27 en OESO gemiddelde, zie pagina 105 (of de gemiddelde Nederlanders dat ook echt merkt, is een tweede, maar dat geldt voor de Amerikanen en Britten óók), in tegenstelling tot de situatie in 1990. Wat wel vrij duidelijk is, is dat een opgeblazen financiële sector en bubbeleconomie het populisme in de hand werkt:

Is het toeval dat de Brexit, Boris Johnson en Donald Trump opkwamen in die landen die nou net de grootste financiële sector van de wereld hebben? ‘Er is een directe link tussen over-afhankelijkheid van een financiële sector en ongelijkheid’, zegt hoogleraar Baker, verwijzend naar het fenomeen dat the finance curse heet. ‘Een grote financiële sector parasiteert op de samenleving, drukt de lonen omhoog aan de top en minimaliseert de inkomens aan de onderkant, waardoor het de sociale segregatie vergroot. Dat resulteert alles bij elkaar in een grotere ongelijkheid.’
https://www.groene.nl/artikel/meer-dan-vraag-en-aanbod
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-het-been-a4011500
En toen ben ik gestopt met lezen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197604246
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja top. En dan?

Het ging me overigens in mijn post niet specifiek over de beslissing om de avondklok.
En dan? Dan niks. Dan is het van tafel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197604267
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En dan? Dan niks. Dan is het van tafel.
En als je dat maar vaak genoeg doet dan kom je dus nergens. Een beetje zoals nu, waarbij je niet op de inhoud van de rest van mijn eerste post in gaat. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197604286
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh jeetje een politiek leider neemt het op voor allochtonen. Meteen een reden om je buitengesloten en tekort gedaan te voelen hoor.

Overigens valt D66 niet eens onder links. En was ook nooit een partij die zich profileerde op de "arbeider".
Nee nee nee, een politiek partij wist reeds gesproken woorden uit omdat het niet in het narratief past.


Jetten spreekt uit eigen ervaring. Eerst zegt hij uit ervaring dat het vaak mensen men een migratieachtergrond zijn. Later zegt hij wederom het tegenovergestelde.

Waarom? Omdat de feiten niet gesproken mogen worden.

En je mag het nu verdedigen natuurlijk maar als je je afvraagt waarom D66 er zo erbarmelijk voor staat in de peilingen dan is dat om dit soort dingen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197604297
Arbeiders, heerlijk die term, nou wie zijn die 'arbeiders' en wat willen ze en hoe kan de politiek hen tegemoet komen?
pi_197604300
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En als je dat maar vaak genoeg doet dan kom je dus nergens. Een beetje zoals nu, waarbij je niet op de inhoud van de rest van mijn eerste post in gaat. :{
De rest van je post is ook dermate algemeen dat ik er niks op te zeggen heb. Maak het eerst maar concreet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197604303
Kijk en het topic is alweer gekaapt met gemiep over D66 en "de buut'nlanders". Beiden hebben met linkse thema's niet zo gek veel van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:18:24 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604306
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:13 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En toen ben ik gestopt met lezen.
Hier een bron dan voor het aantoonbaar toegenomen populistische gehalte van de Nederlandse 'kwaliteitskranten':
https://www.tandfonline.c(...)461670X.2019.1620114

En dat De Volkskrant tegenwoordig een rechtse krant is, in internationale ogen:
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/

Wat ook geen verassing mag zijn, gezien ons partijlandschap. Dat ook nogal rechts is geworden (zowel CDA als D66 zijn sterk naar rechts getrokken met de jaren).
https://twitter.com/hamidsarve/status/1277744413582729216

Overigens is er ook een probleem met ons land voor wat betreft de betrouwbaarheid van inkomensstatistieken (waar VVD en CDA alle belang bij hebben om dat zo te houden).
https://wid.world/news-ar(...)sparency-index-2020/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197604308
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:17 schreef skrn het volgende:
Arbeiders, heerlijk die term, nou wie zijn die 'arbeiders' en wat willen ze en hoe kan de politiek hen tegemoet komen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197604327
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:18 schreef Monolith het volgende:
Kijk en het topic is alweer gekaapt met gemiep over D66 en "de buut'nlanders". Beiden hebben met linkse thema's niet zo gek veel van doen.
Ja, dit. En dat vind ik echt zonde. :{

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee nee nee, een politiek partij wist reeds gesproken woorden uit omdat het niet in het narratief past.

Jetten spreekt uit eigen ervaring. Eerst zegt hij uit ervaring dat het vaak mensen men een migratieachtergrond zijn. Later zegt hij wederom het tegenovergestelde.

Waarom? Omdat de feiten niet gesproken mogen worden.

En je mag het nu verdedigen natuurlijk maar als je je afvraagt waarom D66 er zo erbarmelijk voor staat in de peilingen dan is dat om dit soort dingen.
Het is dus geen topic om D66 te bashen of te doen alsof er een groot immigratie-complot is. Hou daar gewoon mee op.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:23:35 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604371
quote:
Dit geeft de neerbuigendheid van het hooggeplaatste volk en hun vinex meelopers goed weer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197604396
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dit. En dat vind ik echt zonde. :{
[..]

Het is dus geen topic om D66 te bashen of te doen alsof er een groot immigratie-complot is. Hou daar gewoon mee op.
D66 wordt hier besproken. Als dat niet mag moet je daar op modereren. Ik haalde D66 er niet bij. Toen mocht het allemaal, nu zeg ik nare dingen over D66 en mag D66 opeens niet besproken worden...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 10:25:02 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197604401
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar waar zie je die gigantische focus van PvdA en SP op identiteitspolitiek dan?
Dat is een cliché dat vaak wordt uitgebraakt door mensen die stemmen op PVV of FvD, maar het betekent feitelijk gewoon 'niet genoeg aandacht voor hard migratiebeleid', want kennelijk is dat voor veel kiezers een belangrijker thema dan goede zorg of goed onderwijs of een fatsoenlijke verzorgingsstaat. Mag natuurlijk, maar dat is wat anders dan dat eerdergenoemde partijen zich te veel zouden focussen op 'identiteitspolitiek'. Of 'het hebben van een vrouw als lijsttrekker' moet al als identiteitspolitiek worden ervaren.
Bij de PvdA zal het ook niet helpen
Ik denk dat ze te snel en fel happen als rechts kritiek heeft op die punten. Als de multiculturele samenleving ter discussie wordt gesteld of moslims krijgen kritiek dan gaat links over tot de beschermmodus, en heeft dan de neiging om het allemaal te bagatelliseren.

Een hoop Nederlanders (en bij lange na niet alleen FvD'ers en PVV'ers) hebben een schijthekel aan Islam, en primitieve berbers in achterstandswijken die vaak zelf zo racistisch als de pest zijn. De vraag is, of je daar zo fel voor op moet komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197604457
Ik heb geen schijt-hekel aan de islam. Sterker nog, ik geloof zelfs meer dan genoeg PVV'ers de standpunten van Geert Wilders over de islam niet ten volle onderschrijven.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:28:24 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197604458
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:17 schreef skrn het volgende:
Arbeiders, heerlijk die term, nou wie zijn die 'arbeiders' en wat willen ze en hoe kan de politiek hen tegemoet komen?
De "arbeiders" zijn een soort anachronisme uit de nooit bestaande tijd waar die populisten naar terug verlangen.
pi_197604466
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:51 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Dat is de macht van links. Zonder een volledig links kabinet wordt er toch een links beleid gevoerd. Er zijn diverse generaal pardons geweest voor illegale asielzoekers en we laten tot op de dag van vandaag duizenden asielzoekers per jaar binnen, en dit is nog exclusief gezinshereniging, die we volledig toegang geven tot onze gezondheidszorg, sociale vangnetten etc etc.

Samenvattend, nee, er is geen (volledig) links kabinet geweest maar je zult niet kunnen ontkennen dat het beleid wel degelijk links is geweest. Hoe kan dit? Tja, links beleid klinkt goed in de oren, elke vluchteling heeft opvang nodig. Maar of het verstanding is......de tijd zal het leren.
Als wel of geen hekel hebben aan buitenlanders voor jou het enige onderscheid is tussen links en rechts kan ik me een reactie als dit voorstellen. Of je moet gewoon totaal geen verstand hebben van politiek, dat kan natuurlijk ook :s).
pi_197604480
Laat ik het zo zeggen: rechts uit kritiek op de multiculturele samenleving alleen voor electoraal gewin.

Op geen enkele manier is rechts geïnteresseerd in oplossingen.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:30:02 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604494
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze te snel en fel happen als rechts kritiek heeft op die punten. Als de multiculturele samenleving ter discussie wordt gesteld of moslims krijgen kritiek dan gaat links over tot de beschermmodus, en heeft dan de neiging om het allemaal te bagatelliseren.

Een hoop Nederlanders (en bij lange na niet alleen FvD'ers en PVV'ers) hebben een schijthekel aan Islam, en primitieve berbers in achterstandswijken die vaak zelf zo racistisch als de pest zijn. De vraag is, of je daar zo fel voor op moet komen.
De vraag is ook waarom de media er zoveel meer stampij van maken als er ongeregeldheden in de Schilderswijk plaats vinden, en niet wanneer datzelfde gebeurt in volledig autochtone buurten. Inclusief uitgebrande auto's en de hele mikmak.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:31:32 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604515
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:29 schreef skrn het volgende:
Laat ik het zo zeggen: rechts uit kritiek op de multiculturele samenleving alleen voor electoraal gewin.

Op geen enkele manier is rechts geïnteresseerd in oplossingen.
Hier het bewijs:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402382.2018.1504509
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:31:43 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197604521
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:29 schreef skrn het volgende:
Laat ik het zo zeggen: rechts uit kritiek op de multiculturele samenleving alleen voor electoraal gewin.

Op geen enkele manier is rechts geïnteresseerd in oplossingen.
Doorgaans is het meer van "tief alle buitenlanders eruit en alle problemen zijn opgelost"
  zondag 24 januari 2021 @ 10:31:44 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197604522
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De vraag is ook waarom de media er zoveel meer stampij van maken als er ongeregeldheden in de Schilderswijk plaats vinden, en niet wanneer datzelfde gebeurt in volledig autochtone buurten. Inclusief uitgebrande auto's en de hele mikmak.
Klopt. De media speelt daar een grote rol in.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:32:08 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604529
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Klopt. De media speelt daar een grote rol in.
Mooi. Zijn we het daar over eens :)

Zie ook dit artikel voor wat betreft het daadwerkelijke migratiebeleid en spreidingsbeleid (want dat alles geconcentreerd raakt in de Randstad, is geen links beleid)
https://stukroodvlees.nl/(...)r-niet-strenger-van/
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/imre.12288
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197604543
-doe maar niet dan he, for the sake of the conversation.

[ Bericht 45% gewijzigd door Lonaa op 24-01-2021 10:35:35 ]
  zondag 24 januari 2021 @ 10:35:56 #83
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604589
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hier een bron dan voor het aantoonbaar toegenomen populistische gehalte van de Nederlandse 'kwaliteitskranten':
https://www.tandfonline.c(...)461670X.2019.1620114

En dat De Volkskrant tegenwoordig een rechtse krant is, in internationale ogen:
https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/

Wat ook geen verassing mag zijn, gezien ons partijlandschap. Dat ook nogal rechts is geworden (zowel CDA als D66 zijn sterk naar rechts getrokken met de jaren).
https://twitter.com/hamidsarve/status/1277744413582729216

Overigens is er ook een probleem met ons land voor wat betreft de betrouwbaarheid van inkomensstatistieken (waar VVD en CDA alle belang bij hebben om dat zo te houden).
https://wid.world/news-ar(...)sparency-index-2020/
Even lezen;
quote:
Focusing on a 28-year period in the Netherlands, we find clear evidence for an increasing presence of people-centric, anti-elitist and right- and left-exclusionist coverage in newspapers.
Rechts én Links dus.
quote:
In this paper, we define populist communication as a fragmented discourse that can rely on four elements: (1) people centrism (2) anti-elitism (3) right-wing exclusionism and (4) left-wing exclusionism
Wederom Rechts en Links.


Even andere artikel bekijken;
quote:
The paper is subscription based and we could only view 7 articles for this review.
7 artikelen. Hoe zijn die geselecteerd? Waarom niet meer?

Even verder;
quote:
Overall, from the articles we were able to review, we rate their political bias Right-Center due to story selection that slightly favors the right through policy and word choices. We also rate them High in factual reporting due to proper sourcing. (M. Huitsing 5/14/2018)
Feitelijk in orde volgens hen.

Even verder kijken;
quote:
Left vs. Right Bias: How we rate the bias of media sources

In general, a source rated either right or left favors almost all of the policies in their category, whereas a Left-Center or Right-Center source will favor more of one side, but not all.

Please take into account this chart is from an American Perspective and may not align with all countries.

Dus vanuit Amerikaans perspectief is de VK rechts. Grappig en ongeloofwaardig.

Nog even verder kijken naar de criteria;
quote:
General Philosophy

Left: Collectivism: Community over the individual. Equality, environmental protection, expanded educational opportunities, social safety nets for those who need them.

Right: Individualism: Individual over the community. Limited Government with Individual freedom and personal property rights. Competition.
Nou, als abonnee van de weekend-editie herken ik dit volstrekt niet en ik lees al meer dan 7 artikelen per week. Niet echt geloofwaardig dus.

Ik ben niet overtuigd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:37:39 #84
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604615
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De vraag is ook waarom de media er zoveel meer stampij van maken als er ongeregeldheden in de Schilderswijk plaats vinden, en niet wanneer datzelfde gebeurt in volledig autochtone buurten. Inclusief uitgebrande auto's en de hele mikmak.
Urk is een stad met alleen maar allochtone minderheden? Of Duindorp?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197604617
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doorgaans is het meer van "tief alle buitenlanders eruit en alle problemen zijn opgelost"
Er is werkelijk niet 1 partij die dat zegt. Echt niet één.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 10:39:11 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604634
Ik denk dat geringe succes toch ook ligt aan matige zelfreflectie en -inzicht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 10:43:28 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197604719
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Urk is een stad met alleen maar allochtone minderheden? Of Duindorp?
Daar was dus veel minder media-stampij over, en ook werden niet allerlei generalisaties uit het vat gehaald over 'de christelijke cultuur'.

Je andere post laat aardig je selectieve leesvermogen, het cherry-picken en fabeltjesfuik waarneming zien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 10:46:08 #88
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604759
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar was dus veel minder media-stampij over, en ook werden niet allerlei generalisaties uit het vat gehaald over 'de christelijke cultuur'.

Je andere post laat aardig je selectieve leesvermogen, het cherry-picken en fabeltjesfuik waarneming zien.
Lachwekkend. Komt iemand met een inhoudelijk antwoord, krijg je zo’n reactie.

Ik lees alleen maar subjectieve zaken in je post.
Reageer maar nog een keer op mij, maar ik kan dergelijke users niet meer serieus nemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197604893
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:39 schreef thedeedster het volgende:
Ik denk dat geringe succes toch ook ligt aan matige zelfreflectie en -inzicht.
Grappig. Ik vind dat juist met rechts. De enorme bezuinigingen van de grote crisis, het lukraak verkopen van huizen van de coöperaties, de nietsontziende jacht op fraude in de bijstand of in de toeslagen, gaswinning, de beroerde organisatie van de zorg, rechts draait wel bij maar van zelfreflectie geen sprake.
pi_197604922
Het ontbreekt links aan aansprekende politieke leiders, die moeite hebben het opeisen van de schijnwerpers.Ook is voor veel kiezers onduidelijk op welke wijze linkse partijen zich onderscheiden en waar hun prioriteiten liggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 januari 2021 @ 10:57:12 #91
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197604980
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:53 schreef skrn het volgende:

[..]

Grappig. Ik vind dat juist met rechts. De enorme bezuinigingen van de grote crisis, het lukraak verkopen van huizen van de coöperaties, de nietsontziende jacht op fraude in de bijstand of in de toeslagen, gaswinning, de beroerde organisatie van de zorg, rechts draait wel bij maar van zelfreflectie geen sprake.
Dat mag natuurlijk. Persoonlijk ben ik een beetje klaar met Links Rechts en ben ik linkser dan veel mensen verwachten. De waarheid ligt gewoon ergens in het midden. En zaken zijn relatief; in de VS zou ik knetter links zijn.

Maar het topic gaat over de lage peilingen voor Links. De meeste stemmers worden door het Linkse Verhaal (als dat er is) niet gewonnen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:01:05 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197605045
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Even lezen;
[..]

Rechts én Links dus.
[..]

Wederom Rechts en Links.
1) Dat doet er niet toe. Het artikel laat zien dat de kranten populistischer zijn geworden. Een algemene populistische tendens speelt rechtse partijen sowieso meer in de kaart dan linkse partijen.

2) Er wordt in het artikel inderdaad onderscheid gemaakt tussen links populisme en rechts populisme... En nu?

quote:
Even andere artikel bekijken;
[..]

7 artikelen. Hoe zijn die geselecteerd? Waarom niet meer?

Even verder;
[..]

Feitelijk in orde volgens hen.
Dit is nogal selectief citeren uit de link. Je laat nu weg dat in dat artikel ook andere internationale bronnen worden aangehaald, waaruit eveneens blijkt dat De Volkskrant veel minder links is geworden.

Dat de krant grotendeels "feitelijk in orde" is, doet er niet toe. Is niet relevant hier. Ik kan je echter garanderen dat columnisten als Martin Sommer letterlijk elke week een feitelijke onwaarheid in hun column stoppen, met bewezen leugens als dat nooit een windmolen zonder subsidie heeft gedraaid.

quote:
Even verder kijken;
[..]

Dus vanuit Amerikaans perspectief is de VK rechts. Grappig en ongeloofwaardig.
Dat vind jij. Vaak zien buitenlanders sneller bepaalde blinde vlekken en gewoonten die de eigen bevolking niet zien. Dat geldt ook voor Nederlanders die naar Amerika kijken.

Er wordt ook nogal veel geschreven over identiteitskwesties, terwijl belangrijke wetgeving zoals 'Syri' of de onderwijswetgeving vrijwel terzijde worden geschoven.

quote:
Nog even verder kijken naar de criteria;
[..]

Nou, als abonnee van de weekend-editie herken ik dit volstrekt niet en ik lees al meer dan 7 artikelen per week. Niet echt geloofwaardig dus.

Ik ben niet overtuigd.
Gezien jouw voortdurende xenofobische oeuvre verbaast me dat niks.

Waar je het trouwens ook aan ziet, is dat de Nederlandse kranten bovenmatig veel aandacht geven aan klimaat-sceptische geluiden, véél meer dan in pakweg Duitsland. Kranten moeten per slot van rekening ergens hun geld vandaan halen, bij gekelderde abbonneebestanden en advertentieinkomsten.

Terwijl de wetenschap een verhouding kent van 97 versus 3 procent, is het bij de media aantoonbaar iets van 50-50 of 60-40 geweest.

Ook de NRC kun je moeilijk links noemen. Is het traditioneel nooit geweest.
twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 24-01-2021 11:06:57 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 11:08:11 #93
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197605149
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

1) Dat doet er niet toe. Het artikel laat zien dat de kranten populistischer zijn geworden. Een algemene populistische tendens speelt rechtse partijen sowieso meer in de kaart dan linkse partijen. Aanname

2) Er wordt in het artikel inderdaad onderscheid gemaakt tussen links populisme en rechts populisme... En nu?
[..]

Dit is nogal selectief citeren uit de link. Tja, moet ik dan het hele artikel gaan quoten? Je laat nu weg dat in dat artikel ook andere internationale bronnen worden aangehaald, waaruit eveneens blijkt dat De Volkskrant veel minder links is geworden. Minder Links is niet Rechts.

Dat de krant grotendeels "feitelijk in orde" is, doet er niet toe. Is niet relevant hier. Ik kan je echter garanderen dat columnisten als Martin Sommer letterlijk elke week een feitelijke onwaarheid in hun column stoppen, met bewezen leugens als dat nooit een windmolen zonder subsidie heeft gedraaid.
[..]

Dat vind jij. En jij vindt dit. Vaak zien buitenlanders sneller bepaalde blinde vlekken en gewoonten die de eigen bevolking niet zien. Dat geldt ook voor Nederlanders die naar Amerika kijken. Kan waar zijn, maar hoeft daarom niet nu te gelden.
[..]

Gezien jouw voortdurende xenofobische oeuvre verbaast me dat niks. Goedkoop op de man spelen noemen we dit.

Waar je het trouwens ook aan ziet, is dat de Nederlandse kranten bovenmatig veel aandacht geven aan klimaat-sceptische geluiden, véél meer dan in pakweg Duitsland. Kranten moeten per slot van rekening ergens hun geld vandaan halen, bij gekelderde abbonneebestanden en advertentieinkomsten. Is dat skeptisme onterecht? Dit is een miljardenindustrie die sterk lobbyt bij de politiek. Geboortebeperking zou veel beter voor de planeet zijn, maar daar valt geen geld mee te verdienen.

Ook de NRC kun je moeilijk links noemen. Is het traditioneel nooit geweest.
[ twitter ]
In ieder geval dank voor een inhoudelijke reactie. Vetgedrukt boven is mijn reactie. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:12:31 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197605205
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:57 schreef thedeedster het volgende:
En zaken zijn relatief; in de VS zou ik knetter links zijn.
Dit is een hardnekkig misverstand. De politieke wetenschap weet wel beter.



Laten we ook niet vergeten dat als je in de VS de werknemersverzekeringen erbij op telt, je eveneens zit op 30% sociale uitgaven van het BNP... Statistisch gesproken zijn de uitgaven daar vrij behoorlijk, wanneer je net zoals hier de particuliere kant erbij op telt.

En toch voelt iedereen aan dat het systeem daar niet egalitair in elkaar steekt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 11:16:00 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197605274
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een hardnekkig misverstand. De politieke wetenschap weet wel beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laten we ook niet vergeten dat als je in de VS de werknemersverzekeringen erbij op telt, je eveneens zit op 30% sociale uitgaven van het BNP... Statistisch gesproken zijn de uitgaven daar vrij behoorlijk, wanneer je net zoals hier de particuliere kant erbij op telt.

En toch voelt iedereen aan dat het systeem daar niet egalitair in elkaar steekt.
Ik vind de Amerikaanse Overheid nogal hard en kil naar haar burgers. Daar zou meer geld naar toe moeten gaan dan naar Defensie. Inkomensgelijkheid is daar schandalig krom en belastingen zouden naar mijn mening daar hoger moeten zijn. Voor het beste land van de wereld gaat het met erg veel mensen daar veel te slecht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:17:27 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197605304
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

In ieder geval dank voor een inhoudelijke reactie. Vetgedrukt boven is mijn reactie. :)
Je bent vrij hopeloos.

'Geboortebeperking' is overigens vooral een links en progressief ding, wanneer het ook daadwerkelijk gaat om aardbewoners met een grote ecologische voetafdruk.

Dus niet Afrikanen. Waar figuren zoals Bolkestein, Becker en Baudet steeds mee aan komen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197605316
Ik hoop dat de linkse invloed op het beleid na de volgende verkiezingen veel minder wordt, nu moet de VVD nog koehandel bedrijven waar ik kromme tenen van krijgt, een goed voorbeeld is de CO2 koehandel, auto's minder snel, om de boeren te compenseren, echt!! Dwaasheid ten top.
Klimaat is leuk, maar moet wereldwijd aangepakt worden, het kleine stukje lucht boven Nederland heeft geen belang.
Dat knuffelen van migranten en asielzoekers moet afgelopen zijn, eerst eigen bevolking, daarna de rest achter aan sluiten.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:20:23 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197605355
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:16 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik vind de Amerikaanse Overheid nogal hard en kil naar haar burgers. Daar zou meer geld naar toe moeten gaan dan naar Defensie. Inkomensgelijkheid is daar schandalig krom en belastingen zouden naar mijn mening daar hoger moeten zijn. Voor het beste land van de wereld gaat het met erg veel mensen daar veel te slecht.
Dat klopt, maar in ieder geval is de statistiek dan ook wel vrij accuraat en correct. Dat is voor Nederland niet zo, waar nog veel te veel onduidelijk is (zie eerdere link) en allerlei waarborgen voor de onafhankelijkheid van het CBS zijn gesloopt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197605423
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:18 schreef JannekeC5 het volgende:
Ik hoop dat de linkse invloed op het beleid na de volgende verkiezingen veel minder wordt, nu moet de VVD nog koehandel bedrijven waar ik kromme tenen van krijgt, een goed voorbeeld is de CO2 koehandel, auto's minder snel, om de boeren te compenseren, echt!! Dwaasheid ten top.
Klimaat is leuk, maar moet wereldwijd aangepakt worden, het kleine stukje lucht boven Nederland heeft geen belang.
Dat knuffelen van migranten en asielzoekers moet afgelopen zijn, eerst eigen bevolking, daarna de rest achter aan sluiten.
Er is voor het eerst een wereldwijde politieke consensus op CO2-reductie. De VS willen weer meedoen, Europa heeft al doelen gesteld en ook China doet mee.

Wat is dit toch? Doen alsof Nederland helemaal alleen staat op het gebied van klimaat.

Sterker nog: op Europees gebied doet Nederland het gewoon slecht.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:25:29 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197605468
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:18 schreef JannekeC5 het volgende:
Ik hoop dat de linkse invloed op het beleid na de volgende verkiezingen veel minder wordt, nu moet de VVD nog koehandel bedrijven waar ik kromme tenen van krijgt, een goed voorbeeld is de CO2 koehandel, auto's minder snel, om de boeren te compenseren, echt!! Dwaasheid ten top.
Dat is niet een linkse keuze, maar een rechtse. Om de boeren te ontzien.

quote:
Klimaat is leuk, maar moet wereldwijd aangepakt worden, het kleine stukje lucht boven Nederland heeft geen belang.
Dat moet inderdaad wereldwijd aangepakt worden, en dat gebeurt ook door China en India. Nederland moet daarin dan wel zelf een bijdrage leveren en niet de hekkensluiter zijn.

Is ook nog eens goed voor de volksgezondheid en de arbeidsproductiviteit (lees: minder onrendabelen en gehandicapten zullen worden geboren), in plaats van een race to the bottom voor de laagste lonen en laagste minimumstandaarden.

quote:
Dat knuffelen van migranten en asielzoekers moet afgelopen zijn, eerst eigen bevolking, daarna de rest achter aan sluiten.
Nederland heeft al de strengste wetgeving mogelijk voor asielzoekers, en schendt nu bij de vleet het internationaal recht. Wat dan ook zelfs de grote internationale nieuws outlets haalt.
https://www.theguardian.c(...)s-of-stateless-child

Het 'stoppen met knuffelen' betekent het rechteloos maken van mensen. Het resultaat is onderbetaling en een slechtere integratie.

Dat is dan ook in het nadeel van de autochtone bevolking, die zijn effectieve rechten als werknemer en onderhandelingspositie ziet verdwijnen, en met slecht geïntegreerde migranten in zijn wijk te maken heeft.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197605625
Ik vind trouwens ook prima geoorloofd tegen klimaat-maatregeln te zijn. Geloof wat je wil. Maar het is gewoon bullshit dat de rest van de wereld achterover leunt, en Nederland de kar trekt.

En ook Boris Johnson heeft een ambitieus klimaatbeleid voor zijn land.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:35:16 #102
240618 Micson
The lonely stoner
pi_197605633
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zijn gewoon de feiten.

Linkse partijen hebben een soort rangorde qua zieligheid, en blanke arbeiders die hier zijn geboren zijn gewoon niet zielig genoeg om voor op te komen. Sterker nog, als een minderheid een andere minder zielige minderheid iets aandoet, wordt dat glashard ontkent. Past niet in het narratief.

Goed voorbeeld hierbij? De woorden van Rob Jetten.
[..]

Leest u dat? Dat was de geschreven versie van zijn tekst. Maar dat mocht niet van D66, want wat zei Jetten in woord bij de kerkdijklezing:
[..]

Dat is dus de spagaat waar links ook in zit. Homo's zijn zielig. Migranten zijn zielig. Maar nu doet een migrant een homo iets aan en dan ontstaat er kortsluiting in het linkse denken. En wat blijkt, dan is de migrant zieliger en wordt het gewoon de tekst uit ausgeradiert en maken we er het tegenovergestelde van.

Toont ook aan Rob Jetten ook maar een trekpop zonder ruggengraat is die zonder enige ironie gewoon het tegenovergestelde gaat verkondigen van wat hij vindt.

Dát is waar mensen doorheen prikken, hoeveel je er ook omheen spint.
Bron dat dit zo gebeurd is?

Ongeacht het onderwerp, vind ik het wel bijzonder schrijnend als politieke correctheid dermate verstikkend is binnen een partij dat je de boodschap 180 graden omdraait. Van: uit eigen ervaring merk ik dat migratiemensen het niet zo op homo's hebben, naar: duistere machten claimen dat migratiemensen het niet op homo's zouden hebben maar dit is racistische laster.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:41:43 #103
240618 Micson
The lonely stoner
pi_197605744
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:35 schreef Micson het volgende:

[..]

Bron dat dit zo gebeurd is?

Ongeacht het onderwerp, vind ik het wel bijzonder schrijnend als politieke correctheid dermate verstikkend is binnen een partij dat je de boodschap 180 graden omdraait. Van: uit eigen ervaring merk ik dat migratiemensen het niet zo op homo's hebben, naar: duistere machten claimen dat migratiemensen het niet op homo's zouden hebben maar dit is racistische laster.
Ik zie het hier inderdaad: https://www.geenstijl.nl/(...)-van-migrantenangst/

Maar is dat wel zo? Ik zie een Twitter-bewijs van Bas Paternotte van TPO, maar zie niet precies hoe dit sluitend bewijs vormt.

Mooie discussie trouwens in dit topic. Straks even alles rustig teruglezen. ^O^
pi_197606232
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:34 schreef skrn het volgende:
Ik vind trouwens ook prima geoorloofd tegen klimaat-maatregeln te zijn. Geloof wat je wil. Maar het is gewoon bullshit dat de rest van de wereld achterover leunt, en Nederland de kar trekt.

En ook Boris Johnson heeft een ambitieus klimaatbeleid voor zijn land.
Ook op dat onderwerp heeft Nederland al decennia geen voortrekkersrol meer.
pi_197606356
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:35 schreef Micson het volgende:

[..]

Bron dat dit zo gebeurd is?

Nou ja, bron? De geschreven versie van de kerkdijklezing die eerder gepubliceerd werd op de website van D66 versus de gesproken versie.

https://tpo.nl/2019/03/05(...)ign=sharing_standard


Kennelijk dacht iemand bij D66: "ja maar dat kan niet!" En is "partijleider" Jetten teruggefloten en is de tekst aangepast, die Jetten vervolgens met een stalen gezicht gaat opdreunen alsof het zijn eigen woorden zijn. De tekst op de website is stilletjes aangepast maar journalist Bas Paternotte had nog een tabblad open staan met de oorspronkelijke versie en postte videobewijs op twitter:

twitter


Fok topic van destijds:

NWS / D66-leider Jetten censureert zichzelf op thema homohaat

quote:
Ongeacht het onderwerp, vind ik het wel bijzonder schrijnend als politieke correctheid dermate verstikkend is binnen een partij dat je de boodschap 180 graden omdraait. Van: uit eigen ervaring merk ik dat migratiemensen het niet zo op homo's hebben, naar: duistere machten claimen dat migratiemensen het niet op homo's zouden hebben maar dit is racistische laster.
In feite geeft Jetten homo's de schuld dat ze niet hand in hand door bepaalde buurten durven lopen. Dat komt niet omdat die buurten door de bevolkingssamenstelling zeer homoonvriendelijk zijn. Nee, de homo's zijn racisten die hun angsten zonder reden projecteren op migranten.

Het is werkelijk om te kotsen zo misselijkmakend.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 24-01-2021 12:24:56 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 12:31:27 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197606514
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ja, bron? De geschreven versie van de kerkdijklezing die eerder gepubliceerd werd op de website van D66 versus de gesproken versie.

https://tpo.nl/2019/03/05(...)ign=sharing_standard

Kennelijk dacht iemand bij D66: "ja maar dat kan niet!" En is "partijleider" Jetten teruggefloten en is de tekst aangepast, die Jetten vervolgens met een stalen gezicht gaat opdreunen alsof het zijn eigen woorden zijn. De tekst op de website is stilletjes aangepast maar journalist Bas Paternotte had nog een tabblad open staan met de oorspronkelijke versie en postte videobewijs op twitter:

[ twitter ]

Fok topic van destijds:

NWS / D66-leider Jetten censureert zichzelf op thema homohaat
Laten we vooral in de val trappen door te doen alsof rechts-populisten als Bas Paternotte, TPO en GeenStijl het goed met de mensheid voor hebben. Welnee, hun hele raison d'etre is het opstoken van splijtzwammen en verdeling onder de bevolking; dat is wat hun heimelijke en verdekte geldschieters willen (Nederland is een buitengewoon gunstig land voor het verborgen houden van 'dark money').

Ondertussen had Rob Jetten natuurlijk alle reden om de speech aan te passen:

https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antihomoseksueel_geweld

De meerderheid van de daders is dus helemaal niet van buitenlandse afkomst, wat wel in de oorspronkelijke tekst stond. Dus is een aanpassing op zijn plaats.

Nog even afgezien van het feit dat TPO en Paternotte zelf vrij homofobe opvattingen tentoonspreiden, en niet zoveel op hebben met LHBT rechten (daardoor is Nederland ook gaan achterlopen op dat vlak). Het is ze alleen maar te doen om hun eigen glorie, macht en portemonnee.

Een fraai staaltje tribalisme (een vicieuze cirkel van: onzekerheid > tribalisme > nog meer afbraak en onzekerheid). Tegen mensen zijn omdat ze tot een andere groep behoren, en soms te goed integreren... ("ze pakken onze banen af"). Veel van dit soort criticasters schuren zelf verdacht dichtbij de SGP aan.

twitter


En natuurlijk blijft Paternotte een ranzige Trump famboy, de homofoob bij uitstek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Klopkoek op 24-01-2021 12:38:02 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 12:36:20 #107
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197606592
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we vooral in de val trappen door te doen alsof rechts-populisten als Bas Paternotte, TPO en GeenStijl het goed met de mensheid voor hebben. Welnee, hun hele raison d'etre is het opstoken van splijtzwammen en verdeling onder de bevolking; dat is wat hun heimelijke en verdekte geldschieters willen (Nederland is een buitengewoon gunstig land voor het verborgen houden van 'dark money').

Ondertussen had Rob Jetten natuurlijk alle reden om de speech aan te passen:

https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antihomoseksueel_geweld

De meerderheid van de daders is dus helemaal niet van buitenlandse afkomst, wat wel in de oorspronkelijke tekst stond. Dus is een aanpassing op zijn plaats.

Nog even afgezien van het feit dat TPO en Paternotte zelf vrij homofobe opvattingen tentoonspreiden, en niet zoveel op hebben met LHBT rechten (daardoor is Nederland ook gaan achterlopen op dat vlak). Het is ze alleen maar te doen om hun eigen glorie, macht en portemonnee.

Een fraai staaltje tribalisme. Tegen mensen zijn omdat ze tot een andere groep behoren, en soms te goed integreren... ("ze pakken onze banen af"). Veel van dit soort criticasters schuren zelf verdacht dichtbij de SGP aan.
Bron uit 2014. Staat weinig in. Kan niet verder klikken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:39:32 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197606639
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Bron uit 2014. Staat weinig in. Kan niet verder klikken.
Alweer een zwaktebod.

Toon maar aan dat het anno 2019 (toen Jetten zijn speech hield) zoveel anders was, en de cijfers achterhaald.

In werkelijkheid worden niet elk jaar accurate cijfers bijgehouden of vrijgegeven. Zie de wikipedia link.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 12:40:46 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197606666
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alweer een zwaktebod.

Toon maar aan dat het anno 2019 (toen Jetten zijn speech hield) zoveel anders was, en de cijfers achterhaald.

In werkelijkheid worden niet elk jaar accurate cijfers bijgehouden of vrijgegeven. Zie de wikipedia link.
Waarom weer zo agressief? Nergens voor nodig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:42:06 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197606691
Hier een artikel uit 2019:

‘Geweld tegen homo’s komt vooral van migranten’ en nog vijf fabels of feiten
https://www.ad.nl/binnenl(...)-of-feiten~a6760292/

Er was dus alle reden om de tekst van de speech aan te passen. Het zou me niet verbazen als Paternotte dit ook wel wist, maar dat om strategische redenen gewoon verzwijgt. Deze manipulatieve Trump fanboy.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197606702
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laten we vooral in de val trappen door te doen alsof rechts-populisten als Bas Paternotte, TPO en GeenStijl het goed met de mensheid voor hebben. Welnee, hun hele raison d'etre is het opstoken van splijtzwammen en verdeling onder de bevolking; dat is wat hun heimelijke geldschieters willen.
irrelevant. Het gaat om de feiten en daaruit blijkt dat de tekst van de lezing stilletjes is aangepast.

Don't shoot te messenger
quote:
Ondertussen had Rob Jetten natuurlijk alle reden om de speech aan te passen:

https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antihomoseksueel_geweld

De meerderheid van de daders is dus niet van buitenlandse afkomst, wat wel in de oorspronkelijke tekst stond.
Dat is niet zo vreemd in een land waar 87% van de mannen blank is. Waar het om gaat is de extreme oververtegenwoordiging die zelfs de beste cijfergoochelaars niet weggepoetst krijgen.

Verder ken ik dit soort onderzoeken. Daarbij wordt eerst de uitkomst bepaald en daar wordt vervolgens bewijs bij gezocht. En als je ze dan ook dieper leest kom je altijd heel merkwaardig gegoochel tegen:

Derde generatie Marokkanen die onder "autochtoon" vallen maar dat cultureel niet zijn.

Geweld wordt zeer ruim geïnterpreteerd. Iemand kankerhomo noemen is dan (verbaal) geweld en wordt zonder blikken of blozen op dezelfde hoop gegooid als een stel met een betonschaar de tanden uit de smoel slaan.

Alsin een dronken vechtpartij van 2 Hollandse boeren de ene de andere uitscheldt voor kuthomo en die ander is homo, dan wordt dat meegenomen als anti homogeweld.

Leer mij dit soort onderzoek kennen.

quote:
Nog even afgezien van het feit dat TPO en Paternotte zelf vrij homofobe opvattingen tentoonspreiden, en niet zoveel op hebben met LHBT rechten. Het is ze alleen maar te doen om hun eigen glorie, macht en portemonnee.

Een fraai staaltje tribalisme. Tegen mensen zijn omdat ze tot een andere groep behoren, en soms te goed integreren... ("ze pakken onze banen af")
Wederom irrelevant. Met je "huilie doen het zelf ook".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197606715
...omdat idealisme allemaal leuk en aardig is, en men graag met het hart wil regeren, maar de harde werkelijkheid gebied nou eenmaal dat je ook realistisch moet zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197606796
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Montagui het volgende:
...omdat idealisme allemaal leuk en aardig is, en men graag met het hart wil regeren, maar de harde werkelijkheid gebied nou eenmaal dat je ook realistisch moet zijn.
Je moet vooral keuzes maken. Ik denk dat rechts cq Rutte effectief heeft weten te verkopen dat de BV Nederland nou eenmaal zijn balans op orde moet hebben en daarom politieke keuzes gewoon "noodzakelijke bezuinigingen" zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197606827
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
Hier een artikel uit 2019:

‘Geweld tegen homo’s komt vooral van migranten’ en nog vijf fabels of feiten
https://www.ad.nl/binnenl(...)-of-feiten~a6760292/

Er was dus alle reden om de tekst van de speech aan te passen. Het zou me niet verbazen als Paternotte dit ook wel wist, maar dat om strategische redenen gewoon verzwijgt. Deze manipulatieve Trump fanboy.
Ik lees vooral een hoop interpretatie en een bepaalde richting op masseren.

Cijfers vinden we natuurlijk niet terug. Logisch, want dan kan ieder zijn eigen conclusie wel weer trekken.

Het staat nu ergens in een bijzinnetje weggestopt:

quote:
Al blijkt uit onderzoek dat hangjongeren van die afkomst er negatief blijven uitspringen.
Maar hoho jongens. Nu geen populistische denkfouten maken hoor, dat zijn geen moslims:

quote:
Maar maak geen denkfout, nuanceert Laurens Buijs: ,,Gelovige moslims hangen niet op straat rond en slaan geen homo’s in elkaar.’’
Waarmee onbedoeld zelf impliceert dat Marokkaanse hangjongeren dat dus wel doen.

Nou, u kunt dus rustig gaan slapen. Niks aan de hand met homoacceptatie onder moslims.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 24-01-2021 12:57:07 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197606894
Het probleem is natuurlijk dat links door wil gaan met tevergeefs oproeien tegen de rechtse stroom die het medeceeert.

Het zijn in wezen rechtse thema's. Als je door wil gaan met de massa-immigratie dan moet je tegen die lonenverlagende en kostenverhogende stroom in gaan werken en dat gaat niet lukken. Als je moslims blijft binnenhalen dan kun je wel aan de gang blijven met de home en vrouwenemancipatie. Als je de EU blijft steunen dan blijf je tegen dit neoliberale instituut in werken en dat ga je ook verliezen. Als je de vergroening uitlevert aan het grootbedrijf dan blijf je tegen de graaiers en dus het milieu in werken.

Alleen in de onnadenkende hoofdjes van onrijpe geesten zonder historisch besef en begrip is dat allemaal verenigbaar maar de meeste mensen die vinden dat we linksaf moeten weten dat dat onverenigbaar is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 januari 2021 @ 12:54:50 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197606910
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wederom irrelevant. Met je "huilie doen het zelf ook".
Het is hartstikke relevant, omdat het hun ware motieven bloot legt. Het is hen niet te doen om integratie, of het beschermen van homo's. Dit soort gasten worden betaald om het volk uit elkaar te spelen (itt Amerika zijn de geldstromen hier veel geheimzinniger).

Hoe dan ook was er alle reden om een foutieve frase in de toespraak aan te passen. Daar gaan xenofoben zoals jij gewoon aan voorbij.

Sterker, als Jetten dat had laten staan zou het waarschijnlijk ook tegen hem worden gebruikt, met schampere opmerkingen als dat D66 discrimineert en valse beschuldigingen uit. Dat doet de TPO en GeenStijl hoek maar al te graag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197606994
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is hartstikke relevant, omdat het hun ware motieven bloot legt. Het is hen niet te doen om integratie, of het beschermen van homo's. Dit soort gasten worden betaald om het volk uit elkaar te spelen (itt Amerika zijn de geldstromen hier veel geheimzinniger).

Hoe dan ook was er alle reden om een foutieve frase in de toespraak aan te passen. Daar gaan xenofoben zoals jij gewoon aan voorbij.

Sterker, als Jetten dat had laten staan zou het waarschijnlijk ook tegen hem worden gebruikt, met schampere opmerkingen als dat D66 discrimineert en valse beschuldigingen uit. Dat doet de TPO en GeenStijl hoek maar al te graag.
Hun motieven veranderen niks aan de feiten. Die blijven zoals ze zijn. Hoeveel irrelevante zaken je er ook aan de haren bij sleept om het over die feiten maar niet te hoeven hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197607028
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je moet vooral keuzes maken. Ik denk dat rechts cq Rutte effectief heeft weten te verkopen dat de BV Nederland nou eenmaal zijn balans op orde moet hebben en daarom politieke keuzes gewoon "noodzakelijke bezuinigingen" zijn.
En links kan die keuze niet maken. Onverenigbaar is bv de strijd tegen homohaat en tegen xenofobie. Ook wel de 3e wet van Croughs. Dan ontstaat er kortsluiting in de hoofdjes van de (alleen) links denkende mens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 24 januari 2021 @ 13:02:11 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607053
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hun motieven veranderen niks aan de feiten.
Precies, en de werkelijkheid is dat de oorspronkelijke tekst van Jetten een onwaarheid bevatte. Dus werd het aangepast.

"Toen ik afgelopen zomer met mijn vriend door Madrid liep, viel me op hoe gemakkelijk het daar is voor twee mannen of twee vrouwen om hand in hand te lopen. Met trots, zonder enige bedenking. Vrijheid zoals het moet zijn. Misschien kan niet iedereen in de zaal het zich voorstellen, maar homo’s in Nederland – in het land waar het huwelijk als eerst werd opengesteld – denken wel twee keer na voor ze dat doen. Uit angst voor negatieve reacties. Soms uit angst voor agressie. Vaak van mensen met een migratieachtergrond. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.”

Dit is gewoon onjuist, en dus werd het aangepast. Terecht.

Dat allochtonen vervolgens hun afkeer thuis laten achter de gordijnen doet er niet toe. Het gaat hier om de agressie op straat.

Zelfs al zou het zo zijn, dan frustreert zo een Trump fanboy alleen maar een oplossing.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197607054
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

En links kan die keuze niet maken. Onverenigbaar is bv de strijd tegen homohaat en tegen xenofobie. Ook wel de 3e wet van Croughs. Dan ontstaat er kortsluiting in de hoofdjes van de (alleen) links denkende mens.
Zelfde als de strijd tegen co2 en stikstof. Niet te verenigen met een almaar oplopende immigratie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 13:03:08 #121
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197607065
Omdat mensen doorhebben dat links luchtfietsers zijn.
pi_197607092
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, en de werkelijkheid is dat de oorspronkelijke tekst van Jetten een onwaarheid bevatte. Dus werd het aangepast.

"Toen ik afgelopen zomer met mijn vriend door Madrid liep, viel me op hoe gemakkelijk het daar is voor twee mannen of twee vrouwen om hand in hand te lopen. Met trots, zonder enige bedenking. Vrijheid zoals het moet zijn. Misschien kan niet iedereen in de zaal het zich voorstellen, maar homo’s in Nederland – in het land waar het huwelijk als eerst werd opengesteld – denken wel twee keer na voor ze dat doen. Uit angst voor negatieve reacties. Soms uit angst voor agressie. Vaak van mensen met een migratieachtergrond. En dat zeg ik met pijn in mijn hart.”

Dit is gewoon onjuist, en dus werd het aangepast. Terecht.

Dat allochtonen vervolgens hun afkeer thuis laten achter de gordijnen doet er niet toe. Het gaat hier om de agressie op straat.

Zelfs al zou het zo zijn, dan frustreert zo een Trump fanboy alleen maar een oplossing.
Dat is niet onjuist. Ten eerste is "vaak" geen gedefinieerd begrip. Wat voor jou vaak is hoeft voor mij niet vaak te zijn. Rob Jetten ervaart het blijkbaar als vaak.

Ten tweede zegt nota bene het artikel waar je zelf naar linkt dat Marokkaanse jongeren er negatief uit springen. Zelfs die deskundigen konden met heel veel meel in hun mond dat niet ontkennen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 13:05:05 #123
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197607108
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zelfde als de strijd tegen co2 en stikstof. Niet te verenigen met een almaar oplopende immigratie.
Maar als je dat vindt schijn je al xenofoob te zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197607120
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

En links kan die keuze niet maken. Onverenigbaar is bv de strijd tegen homohaat en tegen xenofobie. Ook wel de 3e wet van Croughs. Dan ontstaat er kortsluiting in de hoofdjes van de (alleen) links denkende mens.
Zoals ik al eerder in dit topic aangegeven heb is dit dus precies het probleem. Linkse thema's als onderwijs, zorg en de verzorgingsstaat zijn voor veel kiezers die wellicht op de stemmen kennelijk ondergeschikt aan "bah homo's vies, moslims stom".

Echte aandacht voor linkse thema's is er helemaal niet. Daar ligt het probleem, niet bij het feit dat linkse partijen zich daar niet voldoende op zouden profileren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 24 januari 2021 @ 13:05:41 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607123
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet onjuist. Ten eerste is "vaak" geen gedefinieerd begrip. Wat voor jou vaak is hoeft voor mij niet vaak te zijn.
"Vaak" suggereert een hoger aandeel dan 15-20% van de gevallen.

Alle reden dus om een aanpassing te maken. Het zou anders net zo goed tegen hem kunnen worden gebruikt door precies dezelfde publicaties.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197607151
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"Vaak" suggereert een hoger aandeel dan 20% van de gevallen.
Voor jou ja.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197607195
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Maar als je dat vindt schijn je al xenofoob te zijn.
Natuurlijk. Met xenofoben ga je niet in gesprek. Die argumenten hoef je dus niet te weerleggen.

Anders moet je 2 zaken gaan verenigen die onverenigbaar zijn. Daar kom je niet uit. Als je tegenstander xenofoob is ben je direct klaar, dan heb je gewonnen op morele gronden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197607200
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:20 schreef Micson het volgende:
Niet pal staan voor Samuel Paty en de vrijheid van meningsuiting, dat is voor mij een fatale afknapper. Anders zou ik sws links stemmen.
En? Wat vond je van het PvdA-statement?
  zondag 24 januari 2021 @ 13:12:09 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607252
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor jou ja.
Niet waar, voor de meeste mensen niet.

Waarom zou je niks zeggen over de overige 80%? Waarom niks over dat homofobe agressie in plaatsen als Volendam en Urk zelfs nóg vaker voor komen (gemeenten met een grote PVV en FvD aanhang trouwens).

Waarom zou je daarover zwijgen en dan direct weer de 20% allochtonen in de hoek zetten. Helpt dat de integratie?

Ik houd er echter over op, je bent een hopeloos sujet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197607320
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:10 schreef Drxx het volgende:

[..]

En? Wat vond je van het PvdA-statement?
Dat wordt hier ter zijde geschoven.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:16:02 #131
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607327
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Maar als je dat vindt schijn je al xenofoob te zijn.
Onzin.

GroenLinks is helemaal niet zo een warm pleitbezorger van ongebreidelde arbeidsmigratie, dat iedereen maar op een hoopje gaat wonen, en EU migranten moeten gewoon aan de minimumvoorwaarden voldoen (waardoor je überhaupt minder migratie hierheen zal zien).

Die paar duizend asielzoekers maken het verschil niet voor de klimaatdoelstellingen en het milieu.

Ook is GroenLinks natuurlijk van oudsher niet tegen geboortebeperking.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197607356
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet waar, voor de meeste mensen niet.

Waarom zou je niks zeggen over de overige 80%? Waarom niks over dat homofobe agressie in plaatsen als Volendam en Urk zelfs nóg vaker voor komen (gemeenten met een grote PVV en FvD aanhang trouwens).

Waarom zou je daarover zwijgen en dan direct weer de 20% allochtonen in de hoek zetten. Helpt dat de integratie?

Ik houd er echter over op, je bent een hopeloos sujet.
Dat heb ik al gezegd. Ik hecht zeer weinig waarde aan deze onderzoeken.

Als ik constateer dat homo's bepaalde wijken mijden of zich daar heteroseksueel gedragen en ik zie de samenstelling daar dan weet ik genoeg. Dat is niet omdat het daar vol zit met Volendammers.

Maar voel je vrij om een complete muur van virtuele werkelijkheid om je heen te bouwen waarin homo's hand in hand door kanaleneiland paraderen in hun leren string terwijl ze sidderend van angst zich door blanke betere buurten met rechtse stemmers begeven. Je bent volledig vrij dat beeld voor jezelf te creëren maar als je verwacht dat ik daar in mee ga stel ik je teleur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 13:19:45 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197607384
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:10 schreef Drxx het volgende:

[..]

En? Wat vond je van het PvdA-statement?
Voor duidelijkheid:

https://www.pvda.nl/nieuws/samuel-paty/
We have always been at war with Eastasia.
pi_197607387
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onzin.

GroenLinks is helemaal niet zo een warm pleitbezorger van ongebreidelde arbeidsmigratie, dat iedereen maar op een hoopje gaat wonen, en EU migranten moeten gewoon aan de minimumvoorwaarden voldoen (waardoor je überhaupt minder migratie hierheen zal zien).

Die paar duizend asielzoekers maken het verschil niet voor de klimaatdoelstellingen en het milieu.

Ook is GroenLinks natuurlijk van oudsher niet tegen geboortebeperking.
Natuurlijk niet. Daar kunnen we geld mee verdienen, en dat moeten we niet willen, daar worden mensen maar zelfstandig van.

Asielmigratie moeten we hebben, meer stemvee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197607407
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Voor duidelijkheid:

https://www.pvda.nl/nieuws/samuel-paty/
Heeft ie gezien, zie #29 ;)

Was gewoon benieuwd naar zijn mening.
pi_197607431
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Daar kunnen we geld mee verdienen, en dat moeten we niet willen, daar worden mensen maar zelfstandig van.

Asielmigratie moeten we hebben, meer stemvee.
Jij hoeft niet links te stemmen.

ga lekker PVV stemmen als dat de oplossing is.
pi_197607478
Links is nooit groot geweest in Nederland. Echter is het de laatste jaren bijna irrelevant geworden, zelfs voor Nederlandse begrippen.

Dat ligt, denk ik, aan verschillende factoren. Ten eerste is het electoraat veranderd door veroudering en ouderen stemmen over het algemeen toch rechtser en conservatiever. Daarnaast zijn de linkse lijsttrekkers van tegenwoordig nou niet bepaald stemmentrekkers. Timmermans liet bij de laatste Europese verkiezingen zien dat links nog stemmen kan trekken met de juiste uitstraling en verhaal. Klaver en Marijnissen zijn vast aardige mensen, maar hebben de uitstraling van een natte krant.

Belangrijkste factor lijkt me wel dat ze hun verhaal niemand aanspreekt. Links laat zich veel te veel verleiden tot geneuzel over identiteitspolitiek, een vliegtaks of allochtonen. In Nederland krijgt een doodsaai onderwerp als Zwarte Piet meer aandacht dan de huizenmarkt, de positie van flexwerkers of het lerarentekort. Eigenlijk onbegrijpelijk dat men zich laat verleiden om die onzin meer aandacht te geven.

Ik denk trouwens niet dat identiteitspolitiek per definitie zo verkeerd is. 'De' Nederlandse normen en waarden staan, naar mijn mening, wel degelijk onder druk door o.a. doorgeslagen individualisme(best een potentieel links thema) en immigranten die giftige denkbeelden meenemen. Identiteitspolitiek scoort ook gewoon heel goed in Nederland als je naar de verkiezingsuitslagen van de afgelopen twintig jaar kijkt. Hetzelfde wat betreft 'linkse' identiteitspolitiek. Dat je het als kleurling of vrouw gemiddeld genomen iets moeilijker hebt staat wel buiten twijfel. Dat je het als gekleurde vrouw nog extra moeilijk hebt lijkt me dan ook een open deur. Ik zie dat in elk geval zelden mensen in mijn omgeving (volledig) ontkennen, zelfs de meest rechtse stemmers. Het ligt wat mij betreft dan ook meer aan de manier waarop dat wordt gebracht door politici/academici etc, die meer praten over dader en slachtoffer dan over oplossingen en de dialoog aangaan.
Incelfrikandel
  zondag 24 januari 2021 @ 13:25:06 #138
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607486
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Daar kunnen we geld mee verdienen, en dat moeten we niet willen, daar worden mensen maar zelfstandig van.

Asielmigratie moeten we hebben, meer stemvee.
Asielmigratie naar nul doet bijna niets voor de CO2 en stikstof (dat was het onderwerp). Arbeidsmigratie halveren doet dat wel. Dat zet echt zoden aan de dijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 24-01-2021 19:06:36 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 13:26:10 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607508
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:22 schreef skrn het volgende:

[..]

Jij hoeft niet links te stemmen.

ga lekker PVV stemmen als dat de oplossing is.
Dat is helemaal geen oplossing en voedt de vicieuze cirkel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 13:27:11 #140
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_197607530
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen oplossing en voedt de vicieuze cirkel.
Lijkt mij ook wel, iedereen verplicht stemmen op GL of D66. Andere keuzes moeten verboden worden. Helemaal mee eens.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 24 januari 2021 @ 13:31:27 #141
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197607605
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel, iedereen verplicht stemmen op GL of D66. Andere keuzes moeten verboden worden. Helemaal mee eens.
Rare vertaling van mijn opmerking.

Nog maar een keer:

https://stukroodvlees.nl/(...)r-niet-strenger-van/

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402382.2018.1504509
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 24 januari 2021 @ 13:34:35 #142
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_197607663
quote:
Mij moet u niet vertellen dat de VVD een stel huichelaars zijn die arbeidsimmigratie om lonen te drukken maar al te graag toejuichen, hoor.

Dat belerend ''moral high ground'' toontje van u stoort me gewoon, dat is alles.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_197607717
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Asielmigratie naar nul doet bijna niets voor de CO2 en stikstof (dat was het onderwerp). Arbeidsmigratie halveren doet dat wel. Dat zet echt zoden aan de dijk.

Je bent echter zo verblind door je racisme dat je daar nu aan voorbij gaat.
Alleen is arbeidsmigratie gunstig voor de economie en asielmigratie ongunstig. Dat zijn gewoon feiten.

Maar ook de arbeidsmigratie beperken is geen slecht idee.

Verder wil ik helemaal niks halveren, de partijen willen dat en ik wijs er alleen op dat dat onverenigbaar is met hun andere wensen.

Verder gaat je argument weer eens mank. Ik zou een racist zijn omdat ik asielmigratie wil beperken maar tegelijkertijd zou ik arbeidsmigratie toejuichen. Komen arbeidsmigranten niet uit andere landen dan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_197607816
Ik vind dat rechtse users niet reageren op argumenten. Zoals met Samuel Paty. Waar de PvdA als een van de eerste zo niet de eerste politieke partij het expliciet had over islamitisch terrorisme, en wat dat zou doen met het onderwijs.

Nee, ik hoor alleen algemene frasen, de derde wet van Bart Croughs (een vent die vooral in de jaren 90 schreef) en dat soort onzin, en ik kan me gewoon niet aan de indruk wekken dat heel veel users zijn blijven hangen in die tijd.

Mag hoor. Wel zielig. Echt oprecht zielig.
pi_197607888
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:41 schreef skrn het volgende:
Ik vind dat rechtse users niet reageren op argumenten. Zoals met Samuel Paty. Waar de PvdA als een van de eerste zo niet de eerste politieke partij het expliciet had over islamitisch terrorisme, en wat dat zou doen met het onderwijs.

Nee, ik hoor alleen algemene frasen, de derde wet van Bart Croughs (een vent die vooral in de jaren 90 schreef) en dat soort onzin, en ik kan me gewoon niet aan de indruk wekken dat heel veel users zijn blijven hangen in die tijd.

Mag hoor. Wel zielig. Echt oprecht zielig.
Dat klopt. PvDA was de eerste....na eerst zorgvuldig de kat uit de boom gekeken te hebben en half opiniërend Nederland zich verbaasde over de oorverdovende stilte uit de politiek durfden ze het na een paar dagen aan. Maar inderdaad, wel als eerste.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 24 januari 2021 @ 13:45:05 #146
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_197607906
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Als wel of geen hekel hebben aan buitenlanders voor jou het enige onderscheid is tussen links en rechts kan ik me een reactie als dit voorstellen. Of je moet gewoon totaal geen verstand hebben van politiek, dat kan natuurlijk ook :s).
Karel, je gaat een beetje snel. Dus voor jou heeft iemand, die vindt dat het huidige asielbeleid op de lange termijn onhoudbaar is, een hekel aan buitenlanders. Ok, die stelling zegt genoeg over jouw intellectuele vermogens denk ik.

Verder, waar heb ik beweert dat het immigratiebeleid het enige verschil is tussen links en rechts? Nergens toch? Er zijn ook verschillen op heft gebied van veiligheid, onderwijs en gezondheidzorg, maar als jij niet snapt dat het immigratiebeleid het dossier is met de grootste verschillen dan vraag ik me af wie hier nou geen verstand heeft van politiek.
  zondag 24 januari 2021 @ 13:45:17 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197607915
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 12:43 schreef Montagui het volgende:
...omdat idealisme allemaal leuk en aardig is, en men graag met het hart wil regeren, maar de harde werkelijkheid gebied nou eenmaal dat je ook realistisch moet zijn.
Er is aangetoond dat grote ongelijkheid slecht is voor de economie. Dus moet je aan armoedebestrijding doen, dat is niet idealistisch maar realistisch. En zo kunnen we een hoop rechtse onzin wegzetten als idealistisch bullshit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_197619793
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt. PvDA was de eerste....na eerst zorgvuldig de kat uit de boom gekeken te hebben en half opiniërend Nederland zich verbaasde over de oorverdovende stilte uit de politiek durfden ze het na een paar dagen aan. Maar inderdaad, wel als eerste.
Kon zeker sneller. Maar ik zeg je gewoon dat de PvdA wel stelling nam. En dat doen bijvoorbeeld ook Marcoush en Aboutaleb. En natuurlijk heb je bij de PvdA ook figuren als Attje Kuiken, en hoeft Zwarte Piet niet zwart te zijn.

Ik zeg alleen: de PvdA erkent islamitische terreur en wil daar net zo goed maatregelen tegen. PvdA nu is niet de PvdA onder Meldert.
pi_197620020
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doorgaans is het meer van "tief alle buitenlanders eruit en alle problemen zijn opgelost"
Niet alle maar wel een groot aantal. Absoluut geen reden om het niet te doen.
2.
pi_197620227
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 02:19 schreef Gehrman het volgende:
Omdat links het de afgelopen jaren alleen maar heeft gehad over huidskleurtjes en plassertjes.
Dit dus, "links" interesseert zich al decennia niet meer voor de gewone, werkende burger wiens arbeidsrechten stelselmatig afgebroken worden, voor wie wonen inmiddels onbetaalbaar is en wiens kinderen zich in de schulden dienen te steken om te kunnen studeren. Links houdt zich liever bezig met huidskleur, geslachtskenmerken en Amerikaanse identiteitspolitiek. Zaken die de gemiddelde burger to-taal niet interesseren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 24 januari 2021 @ 21:37:21 #151
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_197620682
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus, "links" interesseert zich al decennia niet meer voor de gewone, werkende burger wiens arbeidsrechten stelselmatig afgebroken worden, voor wie wonen inmiddels onbetaalbaar is en wiens kinderen zich in de schulden dienen te steken om te kunnen studeren. Links houdt zich liever bezig met huidskleur, geslachtskenmerken en Amerikaanse identiteitspolitiek. Zaken die de gemiddelde burger to-taal niet interesseren.
Ik wil links hier absoluut niet verdedigen maar dit geldt ook voor rechts. Meer dan 95% van alle politici is bezig met hun carriere na de politiek. Ze willen allemaal een goedbetaalde baan bij een internationale organisatie. Ze geven allemaal geen fuck om de gewoner burgers.

Blijf thuis bij de verkiezingen, het heeft geen enkele nut om deze poppenkast te steunen.
pi_197620847
Los daarvan zijn er meer linkse partijen. De partij voor de dieren, zes zetels toch, en CU is sociaal-economisch ook gewoon links te noemen.
pi_197621343
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:37 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Ik wil links hier absoluut niet verdedigen maar dit geldt ook voor rechts. Meer dan 95% van alle politici is bezig met hun carriere na de politiek. Ze willen allemaal een goedbetaalde baan bij een internationale organisatie. Ze geven allemaal geen fuck om de gewoner burgers.

Blijf thuis bij de verkiezingen, het heeft geen enkele nut om deze poppenkast te steunen.
Stemmen heeft in Nederland inderdaad geen nut meer, toch blijk ik iedere verkiezing opnieuw weer naïef genoeg om mijn democratische plicht te vervullen. Nederland is gewoon een lucratief verdienmodel voor de happy few waar zo'n 13 miljoen fte's/belastingslaafjes de tent draaiend dienen te houden, in plaats van een echt land met een overheid die zich voor zijn burgers inzet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 25 januari 2021 @ 08:16:27 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197626212
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Stemmen heeft in Nederland inderdaad geen nut meer
Natuurlijk wel.
Alleen stemt een groot deel van Nederland op iets anders dan jij blijkbaar ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197626216
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De thema’s zijn er in principe bij alle partijen, alleen de inkleuring verschilt.

Die inkleuring maakt nu dat ik het gevoel heb dat links klimaat en (kleur- en gender)gelijkheid belangrijkere thema’s vinden dan volkshuisvesting en onderwijs.

Ik krijg het gevoel dat ze onvoldoende door hebben dat deze zaken met elkaar te maken hebben, dat je bij goed bereikbaar onderwijs zonder forse studieschuld de keuze kan hebben om voor duurzamer te gaan, dat de liberalisering van de huurmarkt maakt dat vastgoedboeren hier grote winnaars zijn en dat asielzoekers die druk verder vergroten.

Links lijkt geen visie te hebben en helikopterview te missen
Is de echte reden dat de vastgoedboeren goed boeren, de liberalisering van de huurmarkt of het feit dat er niks in een weiland meer gebouwd mag worden?

De (lokale) overheden hanteren al jaren een zeer restrictief nieuwbouwbeleid, alles moet binnenstedelijk, daar kan je de vastgoedboeren niet de schuld van geven (echte huisjesmelkers daargelaten).
pi_197626447
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 09:06 schreef skrn het volgende:
Links is te lief, en 3/4 van de Nederlanders heeft het te goed om te profiteren van links beleid. Of kan zich niet inleven hoe de onderkant van de samenleving werkt.

En hou op met immigratie, rechts is al 20 jaar aan de macht, kan niet de reden zijn.
Het toelaten van asielzoekers komt uit de linkse en confessionele hoek. Die hebben het samen gewoon voor het zeggen.
pi_197626462
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:17 schreef jakosi het volgende:

[..]

Is de echte reden dat de vastgoedboeren goed boeren, de liberalisering van de huurmarkt of het feit dat er niks in een weiland meer gebouwd mag worden?

De (lokale) overheden hanteren al jaren een zeer restrictief nieuwbouwbeleid, alles moet binnenstedelijk, daar kan je de vastgoedboeren niet de schuld van geven (echte huisjesmelkers daargelaten).
Dit dus. Decennia lang hield links vast aan het adagium dat de bevolking vanzelf gaat krimpen. Niet alleen is dat niet gebeurd, maar de gezinsgrootte is ook nog eens afgenomen. Waardoor we nu alweer 400.000 woningen tekort komen.

Dat is het probleem, niet dat er mensen zijn die geld verdienen aan het verhuren van vastgoed.
pi_197626475
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Stemmen heeft in Nederland inderdaad geen nut meer, toch blijk ik iedere verkiezing opnieuw weer naïef genoeg om mijn democratische plicht te vervullen. Nederland is gewoon een lucratief verdienmodel voor de happy few waar zo'n 13 miljoen fte's/belastingslaafjes de tent draaiend dienen te houden, in plaats van een echt land met een overheid die zich voor zijn burgers inzet.
Ja, dat ook. De overheid is er al lang niet meer voor de burgers, de burger is er gewoon om uitgemolken te worden.

Zou dat anders zijn, dan zou links wellicht een stuk beter voor de dag kunnen komen. Maar een nog grotere overheid verkoopt lastig als mensen het vooral zien als een kostenplaatje.
pi_197626907
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het toelaten van asielzoekers komt uit de linkse en confessionele hoek. Die hebben het samen gewoon voor het zeggen.
Fantast.
pi_197627373
Het komt er dus gewoon op neer dat huidig rechts heeft gefaald op immigratie. Dus stemmen mensen daarom niet links want het kan altijd erger.

Het heeft dus niks met links te maken. Wat ik al eerder zei: de VVD voert oppositie tegen zichzelf.

Slim. De VVD heeft dus helemaal geen belang om immigratie in te dammen.
pi_197627491
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 08:17 schreef jakosi het volgende:

[..]

Is de echte reden dat de vastgoedboeren goed boeren, de liberalisering van de huurmarkt of het feit dat er niks in een weiland meer gebouwd mag worden?

De (lokale) overheden hanteren al jaren een zeer restrictief nieuwbouwbeleid, alles moet binnenstedelijk, daar kan je de vastgoedboeren niet de schuld van geven (echte huisjesmelkers daargelaten).
Het overgrote deel van de woningbouw vindt nog steeds gewoon plaats in de uitbreidingswijken. Daarin is ook nog veel ruimte.

Grote probleem is dat de bouwproductie na 2008 bijna volledig stilviel en die achterstand niet is ingelopen. Daarin hebben overheden een rol gespeeld maar de marktpartijen zeker ook.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:28:10 #162
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197627720
Groenlinks had in 2017 mee kunnen regeren maar dan laten ze de mogelijke coalitie klappen op iets relatief onbenulligs als migratie.

[ Bericht 19% gewijzigd door Twiitch op 25-01-2021 10:41:05 ]
pi_197628021
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:28 schreef Twiitch het volgende:
Groenlinks had in 2017 mee kunnen regeren maar dan laten ze de mogelijke coalitie klappen op iets relatief onbenulligs als migratie.
Niet meegaan in volkenrechtelijk onhaalbare voorstellen is onbenullig?
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2021 @ 10:53:35 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197628139
Linkse thema's genoeg, maar als ze allemaal op dezelfde progressieve onderwerpen springen, dan blijft er toch behoorlijk wat potentie onbenut. PvdA en GL staan qua roots net zo ver van elkaar af als PvdA en CDA, maar toch vormen ze samen één blok want pindakaas.

Dan zullen de personen in de vijver van PvdA ook gauw denken "zoek het maar uit, ik ga naar de PVV". GL en VVD trekken samen D66 ook leeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:45 #165
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197628201
Zolang 'links' denkt dat Nederland de VS is zal ik nooit op ze stemmen.
pi_197628263
Ik zie vooral heel veel projectie. Niemand heeft nog helder betoogt dat de SP en PvdA alleen maar bezig zouden zijn met allerhande 'identiteitspolitiek' of 'moslimknuffelen' en alle klassieke linkse thema's links laten liggen.
Het probleem is vooral de obsessie van henzelf met die thema's die de boventoon voert. Kan de SP nog zo vaak schreeuwen dat er meer in de zorg geïnvesteerd moet worden, maar dat is aan dovemansoren gericht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197628271
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:56 schreef BasEnAad het volgende:
Zolang 'links' denkt dat Nederland de VS is zal ik nooit op ze stemmen.
Hoe denkt ‘links’ dat dan?
  maandag 25 januari 2021 @ 11:14:02 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197628503
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:56 schreef BasEnAad het volgende:
Zolang 'links' denkt dat Nederland de VS is zal ik nooit op ze stemmen.
Wie heeft dat dan gezegd? Behalve De Telegraaf, TPO en dat hoekje.

Het enige is dat Nederland het op bepaalde vlakken, niet alle, niet zoveel beter doet. Van milieubescherming tot discriminatie op de arbeidsmarkt. Het tegenwoordige sociale zekerheidsmodel, met een sterke particuliere tak, lijkt ook sterk die op Amerika, zij het met iets meer franje aangekleed. Beide komen op 30% van het BNP sociale uitgaven uit (of dat dan allemaal goed terecht komt is een tweede).

Het is hetzelfde links dat net zo goed aan wijst wat er in Amerika beter werkt, zoals bijvoorbeeld het toetsen van wetten en grondwetten (waar de VVD, en PH Donner, dan juist weer zoveel mogelijk vanaf wil; Donner hield een toespraak waarin hij expliciet de vorming van tegenmacht af wees), of een betere rechtsbescherming bij demonstraties, alhoewel George Bush destijds een hoop vernield heeft op dat vlak.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 25 januari 2021 @ 11:19:54 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197628598
Maar goed, het westen loopt op haar laatste benen. Autoritair en rechteloos conservatisme is de toekomst.

Draadje:
twitter


Nog even en China is onze baas, en zitten we - zonder dat de meesten het door hebben - in dezelfde val.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:57:24 #170
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_197666599
Omdat hoe graag je ook wil, hoeveel realiteiten je ook creëert, hoeveel ruimte je ook overlaat voor suggestie en beïnvloeding van perceptie uiteindelijk gaat een wond etteren, ontsteken en loopt de pus er aan alle kanten uit.
Je kan een hoop maar de werkelijkheid constant proberen te verzachten, veranderen etc. lukt niet. De gehele politiek ettert momenteel maar door. Het is niet dat "links" het niet lukt, ook "rechts" lukt niets.

Daarnaast bestaat er in NL geen links en rechts, als je al tegenstelling wil creëren doe dat dan door bijvoorbeeld progressief vs conservatief. Stop met het simplistisch denken, stop met het een op een overnemen van Amerikaanse terminologie. Gebruik concepten die daadwerkelijk terug te voeren zijn op een concrete situatie, zoals traditionalisme, daar kan je voor en tegen zijn. Link en rechts zeggen is een constante lege discussie. Alle mensen zijn het altijd eens of oneens met begrippen en de gevolgen ervan in een bepaalde context. Die lege links vs rechts discussie slaat nergens op en is eigenlijk alleen nodig als je niet over de intelligentie beschikt om het over daadwerkelijke inhoudelijke concrete onderwerpen te hebben.

Net als het woord wit gebruiken voor blanken. Puur Amerikaanse literatuur. In de sociologische literatuur (voornamelijk afkomstig uit Amerika, enkel en alleen omdat dat goedkoper is) wordt er gesproken van Blacks vs Whites. Niet altijd, kan ook african american vs caucasian zijn, afhankelijk van het artikel.

Wij gebruiken al het woord wit. Blank is afkomstig van Blanc (Frans) voor juist ja: Wit. Man man. Echt, waar te beginnen...
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:07:51 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197666742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:57 schreef Arius80 het volgende:
Omdat hoe graag je ook wil, hoeveel realiteiten je ook creëert, hoeveel ruimte je ook overlaat voor suggestie en beïnvloeding van perceptie uiteindelijk gaat een wond etteren, ontsteken en loopt de pus er aan alle kanten uit.
Je kan een hoop maar de werkelijkheid constant proberen te verzachten, veranderen etc. lukt niet. De gehele politiek ettert momenteel maar door. Het is niet dat "links" het niet lukt, ook "rechts" lukt niets.

Daarnaast bestaat er in NL geen links en rechts, als je al tegenstelling wil creëren doe dat dan door bijvoorbeeld progressief vs conservatief. Stop met het simplistisch denken, stop met het een op een overnemen van Amerikaanse terminologie. Gebruik concepten die daadwerkelijk terug te voeren zijn op een concrete situatie, zoals traditionalisme, daar kan je voor en tegen zijn. Link en rechts zeggen is een constante lege discussie. Alle mensen zijn het altijd eens of oneens met begrippen en de gevolgen ervan in een bepaalde context. Die lege links vs rechts discussie slaat nergens op en is eigenlijk alleen nodig als je niet over de intelligentie beschikt om het over daadwerkelijke inhoudelijke concrete onderwerpen te hebben.

Net als het woord wit gebruiken voor blanken. Puur Amerikaanse literatuur. In de sociologische literatuur (voornamelijk afkomstig uit Amerika, enkel en alleen omdat dat goedkoper is) wordt er gesproken van Blacks vs Whites. Niet altijd, kan ook african american vs caucasian zijn, afhankelijk van het artikel.

Wij gebruiken al het woord wit. Blank is afkomstig van Blanc (Frans) voor juist ja: Wit. Man man. Echt, waar te beginnen...
:D Jij denkt dat links-rechts Amerikaanse terminologie is? :D
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:09:26 #172
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_197666765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:D Jij denkt dat links-rechts Amerikaanse terminologie is? :D
Vertel..
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:10:29 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197666779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:09 schreef Arius80 het volgende:

[..]

Vertel..
De concepten links en rechts zijn bij uitstek Europees en worden in de VS bij gebrek aan een echte linkse traditie dan ook bijna niet gebruikt. Amerikanen gebruiken de tegenstelling conservative-liberal.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:52:25 #174
487315 Arius80
Ik rij dus ik ben
pi_197667378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 12:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De concepten links en rechts zijn bij uitstek Europees en worden in de VS bij gebrek aan een echte linkse traditie dan ook bijna niet gebruikt. Amerikanen gebruiken de tegenstelling conservative-liberal.
uhh, google even op left wing- vs right wing United States. Dat moet genoeg zeggen. En ja, dat zijn zeker Europese termen, lijkt me ook meer dan logisch, gezien de achtergrond van de Amerikanen. De tegenstelling, conservative vs liberal is zeker veelvoorkomend maar echt niet de enige maar juist onderdeel van. En een gebrek aan een linkse traditie in de US?

Alleen nu terugkomend op waar dit topic om vraagt. Het eerste deel van mijn antwoord. Kan je daar je licht over laten schijnen?
pi_197668255
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 08:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Leugens. Er is geen linkse coalitie geweest sinds de jaren 70.
VVD zit al meer dan 10 jaar in het kabinet ?
Hoe links wil je het hebben ?
pi_197668314
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, het westen loopt op haar laatste benen. Autoritair en rechteloos conservatisme is de toekomst.

Draadje:
[ twitter ]

Nog even en China is onze baas, en zitten we - zonder dat de meesten het door hebben - in dezelfde val.
Absoluut. Gelukkig heeft 'links' de antwoorden. Toch? Toch Klopkoek?
pi_197668630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

VVD zit al meer dan 10 jaar in het kabinet ?
Hoe links wil je het hebben ?
De VVD is rechts. Alleen aanhangers van de rechterflank hebben de foute opvatting dat de VVD links is. Voor hen is alles links van extreem rechts links.
  woensdag 27 januari 2021 @ 16:39:17 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197670789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Absoluut. Gelukkig heeft 'links' de antwoorden. Toch? Toch Klopkoek?
Ze hebben in ieder geval veel meer antwoorden dan dat de identiteitspolitiek roepers de bevolking wijs willen maken. De antwoorden worden verstomd door karikaturen en populistische media.

Absolute en eensluidende antwoorden voor problemen bestaan op aarde niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197672180
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

VVD zit al meer dan 10 jaar in het kabinet ?
Hoe links wil je het hebben ?
Lees eens een boek.
pi_197672216
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval veel meer antwoorden dan dat de identiteitspolitiek roepers de bevolking wijs willen maken. De antwoorden worden verstomd door karikaturen en populistische media.

Absolute en eensluidende antwoorden voor problemen bestaan op aarde niet.
Dus je roeptoetert van alles over hoe anderen het verkeerd doen, maar zelf heb je geen antwoorden?

Ja, dan is inderdaad wel duidelijk waar je politieke voorkeur ligt. Super jammer dat de partijen ter linkerzijde er maar niet in slagen om hun plannen voor Utopia te verkopen aan het volk.
pi_197680389
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 14:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De VVD is rechts. Alleen aanhangers van de rechterflank hebben de foute opvatting dat de VVD links is. Voor hen is alles links van extreem rechts links.
Als ik naar het beleid kijkt wat VVD voert, dan kan ik niet tot de conclusie komen dat ze rechts zijn...
pi_197680390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als ik naar het beleid kijkt wat VVD voert, dan kan ik niet tot de conclusie komen dat ze rechts zijn...
Dan moet je wat verder kijken dan je neus lang is.
pi_197680567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als ik naar het beleid kijkt wat VVD voert, dan kan ik niet tot de conclusie komen dat ze rechts zijn...
Zou het beleid links zijn dan waren er nooit zoveel auto's in verstedelijkte gebieden. Of dan zou iedereen zonder rijbewijs ook mogen rijden met een auto.
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:02:08 #184
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_197681250
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou het beleid links zijn dan waren er nooit zoveel auto's in verstedelijkte gebieden. Of dan zou iedereen zonder rijbewijs ook mogen rijden met een auto.
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_197682095
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou het beleid links zijn dan waren er nooit zoveel auto's in verstedelijkte gebieden. Of dan zou iedereen zonder rijbewijs ook mogen rijden met een auto.
Dat eerste ben ik het mee eens, dat tweede is meer een doorgeschoten liberaal of libertarisch standpunt en ik weet niet of dat nou heel links is.
pi_197682486
Links heeft natuurlijk ook een moeilijk verhaal. Ze moeten tegengas geven ten opzichte van de onderbuikgevoelens van een enorme groep Nederlanders.

Daarnaast willen ze dat de overheid zich met meer dingen gaat bemoeien, juist in een tijd waarin de overheid gewantrouwd wordt. Ze willen meer solidariteit in een samenleving die o.a. door technologische ontwikkelingen steeds individualistischer wordt en ze willen dat mensen bepaalde zaken die men ziet als verworven rechten inlevert.

Zou het helpen als ze via een meer liberaal gedachtegoed hun doelstellingen proberen te bereiken? Ik zie ook niet helemaal hoe, maar in de huidige tijdsgeest zie ik ze er niet bovenop komen. Dat heeft niet zo veel met Rutte en de media te maken, maar veel meer met een gebrek aan draagvlak door een steeds individualistischer wordende samenleving.

Vandaar ook mijn gedachte dat links zichzelf opnieuw uit moet vinden om wat voet aan de grond te krijgen. Ze zullen een ander toekomstbeeld moeten schetsen en mensen zo ver moeten krijgen dat ze daar de portemonnee voor willen trekken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 11:31:44 #187
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_197682563
Ironisch genoeg zijn een heleboel "linkse" thema's juist hetgeen veel mensen verlangen. Een eerlijkere maatschapij, een eerlijkere verdeling van welvaart, goed onderwijs, etc. Allemaal zaken die je wellicht niet direct als individu ervaart als "goed" maar op het grotere geheel zorgen voor een gelukkigere samenleving en dus mensen..


Alleen vinden mensen het moeilijk het grotere plaatje te bekijken en hebben ze liever hapklare brokjes die ze opgediend krijgen. Zolang ze zelf maar direct of snel effect zien. Hard aanpakken! Bijstand? Gewoon werken! Allemaal oneliners die het lekker doen bij het onderbuikje. Dat, of financiële kruimels zoals de hra.


Hele volksstammen stemmen op een partij vanwege een of twee kernpunten. Lekker op de vvd stemmen vanwege de hra, maar ondertussen zit je kind op een uitgekleedde hbo faculteit, en heeft ie al tienduizenden euro's schuld voor hij ook maar een dag in zijn werkveld heeft gewerkt _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_197682737
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ironisch genoeg zijn een heleboel "linkse" thema's juist hetgeen veel mensen verlangen. Een eerlijkere maatschapij, een eerlijkere verdeling van welvaart, goed onderwijs, etc. Allemaal zaken die je wellicht niet direct als individu ervaart als "goed" maar op het grotere geheel zorgen voor een gelukkigere samenleving en dus mensen..


Alleen vinden mensen het moeilijk het grotere plaatje te bekijken en hebben ze liever hapklare brokjes die ze opgediend krijgen. Zolang ze zelf maar direct of snel effect zien. Hard aanpakken! Bijstand? Gewoon werken! Allemaal oneliners die het lekker doen bij het onderbuikje. Dat, of financiële kruimels zoals de hra.


Hele volksstammen stemmen op een partij vanwege een of twee kernpunten. Lekker op de vvd stemmen vanwege de hra, maar ondertussen zit je kind op een uitgekleedde hbo faculteit, en heeft ie al tienduizenden euro's schuld voor hij ook maar een dag in zijn werkveld heeft gewerkt _O-
Kennelijk is dat dan toch een moeilijk verhaal om te verkopen.

Blijft trouwens mooi dat het leenstelsel steeds wordt genoemd, terwijl dat toch echt geen 'rechtse' uitvinding was. Vooral links en 'onderwijspartij' D66 vonden dat een rechtvaardig systeem.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 11:47:33 #189
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_197682830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Kennelijk is dat dan toch een moeilijk verhaal om te verkopen.

Blijft trouwens mooi dat het leenstelsel steeds wordt genoemd, terwijl dat toch echt geen 'rechtse' uitvinding was. Vooral links en 'onderwijspartij' D66 vonden dat een rechtvaardig systeem.
Is het ook en dat heeft te maken met de aard van mensen. Instant gratificatie enzo.

Dat laatste klopt, dat is vooral een d66 idee geweest. Maar die partij is dan ook helemaal niet links en het was zonder hulp van de vvd niet eens gelukt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_197682929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Is het ook en dat heeft te maken met de aard van mensen. Instant gratificatie enzo.

Dat laatste klopt, dat is vooral een d66 idee geweest. Maar die partij is dan ook helemaal niet links en het was zonder hulp van de vvd niet eens gelukt.
Ik geloof dat GroenLinks ook op de banken stond voor een systeem waarbij de slagerszoon niet langer hoefde te betalen voor de opleiding van de chirurg. Zo werd het volgens mij redelijk letterlijk verkocht door de partij.

Solidariteit geldt namelijk alleen voor mensen met een hoog inkomen en daar is best iets voor te zeggen, natuurlijk.
pi_197682970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Is het ook en dat heeft te maken met de aard van mensen. Instant gratificatie enzo.

Dat laatste klopt, dat is vooral een d66 idee geweest. Maar die partij is dan ook helemaal niet links en het was zonder hulp van de vvd niet eens gelukt.
En het is natuurlijk ook niet een radicale omwenteling, maar meer een voortzetting van de jarenlange afkalving van de ondersteuning aan studenten. De tijd van 8 jaar lang stufi trekken met een OV-kaart erbij was er natuurlijk al lang niet meer bij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197683008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik het mee eens, dat tweede is meer een doorgeschoten liberaal of libertarisch standpunt en ik weet niet of dat nou heel links is.
Het is toch een kwestie van het misgunnen van het gemak van te mogen autorijden? Bovendien de controle of men een rijbewijs heeft, wordt uitgevoerd door krachtige politieagenten. Dan is het toch heel links om dan te regelen dat iedereen-met of zonder rijbewijs- auto mag rijden? Aangezien er ook mensen zijn die goed kunnen autorijden maar heel veel moeite hebben met de theorie. De auto's zijn er toch al, dus dan zeg ik iedereen hoeft geen rijbewijs te halen en mag autorijden.
pi_197683080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

En het is natuurlijk ook niet een radicale omwenteling, maar meer een voortzetting van de jarenlange afkalving van de ondersteuning aan studenten. De tijd van 8 jaar lang stufi trekken met een OV-kaart erbij was er natuurlijk al lang niet meer bij.
Het was in die zin ook doorgeslagen met 8 jaar en gratis tienertoeren, net zoals het huidige systeem is doorgeslagen de andere kant op.

Een systeem waarin je vier jaar stufie krijgt zorgt er namelijk ook voor dat de slagerszoon maar beperkt betaalt voor de chirurg, want die studeert immers langer dan die 4 jaar en komt ook dan met een flinke schuld van de universiteit.

Ik heb niks tegen een sociaal leenstels, maar wel net wat anders dan het er nu uitziet. Een veel groter deel van opleidingskosten zou bij de werkgevers moeten liggen. Lenen zou veel meer moeten zijn voor bijkomende kosten die deels onderdeel zijn van de keuze voor een bepaalde studie.

Maar goed, dat is wel heel erg in de details.
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:39 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197683145
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

VVD zit al meer dan 10 jaar in het kabinet ?
Hoe links wil je het hebben ?
:|W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197685574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het was in die zin ook doorgeslagen met 8 jaar en gratis tienertoeren, net zoals het huidige systeem is doorgeslagen de andere kant op.

Een systeem waarin je vier jaar stufie krijgt zorgt er namelijk ook voor dat de slagerszoon maar beperkt betaalt voor de chirurg, want die studeert immers langer dan die 4 jaar en komt ook dan met een flinke schuld van de universiteit.

Ik heb niks tegen een sociaal leenstels, maar wel net wat anders dan het er nu uitziet. Een veel groter deel van opleidingskosten zou bij de werkgevers moeten liggen. Lenen zou veel meer moeten zijn voor bijkomende kosten die deels onderdeel zijn van de keuze voor een bepaalde studie.

Maar goed, dat is wel heel erg in de details.
De ingenieursdisciplines zijn al zo populair, nog verder ontmoedigen met extra studiekosten lijkt me niet zo'n goed plan.

Lijkt me sowieso niet wenselijk om al te veel te denken in termen van X betaalt voor Y. Een goed opgeleide bevolking is voor de samenleving als geheel voordelig en als iets zich belastingtechnisch terugverdient, dan is het wel investeren in onderwijs.

Specifiek verhalen op werkgevers lijkt me ook niet wenselijk omdat dat weer allerlei onbedoelde effecten gaat hebben. Ik zou eerder zeggen reduceerde kosten van studie en materialen zoveel mogelijk tot nul, voer weer een basisbeurs. Lastenverzwaring voor bedrijven in brede zin is dan een optie om de kosten te dekken zonder dat je weer onvoorziene marktverstorende effecten introduceert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197685768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik geloof dat GroenLinks ook op de banken stond voor een systeem waarbij de slagerszoon niet langer hoefde te betalen voor de opleiding van de chirurg. Zo werd het volgens mij redelijk letterlijk verkocht door de partij.

Solidariteit geldt namelijk alleen voor mensen met een hoog inkomen en daar is best iets voor te zeggen, natuurlijk.
Dat argument kon je dertig jaar geleden al vinden bij Milton Friedman.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')