abonnement Unibet Coolblue
pi_198072960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook

Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.

Heel veel bedrijven in ons land zien juist vanwege de vele verbindingen die Schiphol, dus eigenlijk KLM, hun biedt.

Die verbindingen gaat een Emirates echt niet overnemen vanuit Nederland. Die haalt zoveel mogelijk passagiers uit Nederland naar Dubai en daarvandaan verder.
Een nieuwe airline zal onherroepelijk kleiner zijn en dus ook niet alle verbindingen kunnen aanbieden, een dan vergeten we nog dat alle landingsrechten ook nog eens opnieuw onderhandeld moeten worden (zitten vast aan en vervallen dus).

Dan is er voor die bedrijven hebben reden om nog in ons land te blijven.

Als we een rapport nemen van de UVA, gaat een faillissement van KLM ons land tussen de 1,1 en 4 miljard per jaar kosten, afhankelijk van wat er na het faillissement gaat gebeuren, waarbij de 1,1 miljard het gunstigste geval is waarbij Air france alle KLM vluchten gaat overnemen, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.

Dan is een miljard of 5 niet eens zo gek, wetende dat een faillissement dat in 1 jaar al zou kosten.

https://25cjk227xfsu3mkyf(...)tie_van_Schiphol.pdf
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:54:36 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198072985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.

Heel veel bedrijven in ons land zien juist vanwege de vele verbindingen die Schiphol, dus eigenlijk KLM, hun biedt.
Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegt


Wat kan jij een onzin kletsen , en tegenstrijdigheden in dezelfde zin

quote:
Die verbindingen gaat een Emirates echt niet overnemen vanuit Nederland.

Een nieuwe airline zal onherroepelijk kleiner zijn en dus ook niet alle verbindingen kunnen aanbieden, een dan vergeten we nog dat alle landingsrechten ook nog eens opnieuw onderhandeld moeten worden (zitten vast aan en vervallen dus)
.

we zitten aan verbindingen vast en Emirates wil ze niet overnemen 8)7 8)7 8)7
Dat kan de nieuwe blauwe Airline dan mooi doen he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:01:00 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:03:39 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198073127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw gespoten te worden, die voor weinig te koop zijn

En een nieuwe Crew met goedkope piloten is ook wel te regelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:05:12 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw geverfd te worden
begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verf
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:05:59 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198073166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verf
Je moet dit ook quoten
quote:
En een nieuwe Crew met goedkope piloten is ook wel te regelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:09:08 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je moet dit ook quoten
[..]

Als het allemaal zo simpel lag, in de VS zou dit geen probleem zijn maar hier komt dit toch allemaal op de gemeenschap terecht dus ik begrijp wel dat ze kijken hoe ze de boel in de lucht kunnen houden.
pi_198074713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:43:22 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198074762
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
Dat is helemaal niet zo, ligt allemaal wat ingewikkelder dan Wopke is een lul en met blauwe verf lossen we het wel op.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:50:23 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198074885
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
Zo is dat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198076397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegt


Wat kan jij een onzin kletsen , en tegenstrijdigheden in dezelfde zin
[..]

.

we zitten aan verbindingen vast en Emirates wil ze niet overnemen 8)7 8)7 8)7
Dat kan de nieuwe blauwe Airline dan mooi doen he

Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.

Dat is simpelweg fysiek en economisch onmogelijk, dat laten brussels airlines, swiss airlines en talloze andere opgestarte bedrijven zien. Je kan niet meteen zo groot starten en vaak blijf je daarna ook veel kleiner dan het origineel.

Het bedrijfsleven is geen computerspel.

Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Voor corona draaide KLM al jaren winst met een gezonde marge. Helaas zorgt de eigen overheid nu als enige land in de wereld door ridicule, onnozele restricties ervoor dat diegenen die nog vliegen, dat niet met KLM doen (maar met de concurrent om alsnog via de weg of trein ons land in te komen, met precies dezelfde eventuele corona besmetting).
En dat los je niet op met blauwe verf en piloten met een minimum loon.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:16:42 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198076426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.

Dat is simpelweg fysiek en economisch onmogelijk, dat laten brussels airlines, swiss airlines en talloze andere opgestarte bedrijven zien. Je kan niet meteen zo groot starten en vaak blijf je daarna ook veel kleiner dan het origineel.

Het bedrijfsleven is geen computerspel.

Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Voor corona draaide KLM al jaren winst met een gezonde marge. Helaas zorgt de eigen overheid nu als enige land in de wereld door ridicule, onnozele restricties ervoor dat diegenen die nog vliegen, dat niet met KLM doen (maar met de concurrent om alsnog via de weg of trein ons land in te komen, met precies dezelfde eventuele corona besmetting).
En dat los je niet op met blauwe verf en piloten met een minimum loon.
Ja, maar dan in hij waarschijnlijk wel lekker slapen, wetende dat die arrogante piloten minder geld verdienen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:19:28 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198076464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]


Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2021 16:30:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198077010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies? :o

Edit: KLM alleen vs. Air France-KLM
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:55 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies? :o

Edit: KLM alleen vs. Air France-KLM
misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteld
Het is tenslotte een Franse vliegmaatschappij

Frankrijk is dus verantwoordelijk voor 80 % van het verlies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198077076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden. De winst van KLM blijft bij KLM, dat werd vrijwel rechtstreeks weer geïnvesteerd in nieuwe vliegtuigen, CO2 reductie (bio kerosine fabriek), etc.
Dat ging niet naar Air France.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198077145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteld
Het is tenslotte een Franse vliegmaatschappij

Frankrijk is dus verantwoordelijk voor 80 % van het verlies
Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:10 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077210
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden.
Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:59 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198077222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.
https://nieuws.klm.com//s(...)f61b02be0664f5eaa137
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:09:42 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198077264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Doet het niet
https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iig ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198077325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iig ;)
Thnx ^O^
pi_198077539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd op
Zegt meer over jou en je vrouw dan KLM ;)

Je kan alle cijfers gewoon opzoeken, als beursgenoteerd bedrijf is alles open.

Dat wil niet zeggen dat AF het niet graag anders zou zien (en dat ook actief probeert te regelen), maar nu is dat niet het geval.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:40:04 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zegt meer over jou en je vrouw dan KLM ;)

Je kan alle cijfers gewoon opzoeken, als beursgenoteerd bedrijf is alles open.

Dat wil niet zeggen dat AF het niet graag anders zou zien (en dat ook actief probeert te regelen), maar nu is dat niet het geval.
Maar als ze gaan scheiden dan is alles van gezamenlijk he , zo hoort dat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198079080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij ....
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zin
pi_198080465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:43 schreef riazop het volgende:
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zin
Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructief :')
En geld van de belasting betaler interesseert hun geen reet dus blijven ze pompen :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 19:40:39 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198080594
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructief :')
En geld van de belasting betaler interesseert hun geen reet dus blijven ze pompen :(
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198081512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat worden
Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederland ;)
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:12:51 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198081584
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederland ;)
Juist

wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:14:31 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198081638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist

wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macron
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198081744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Juist
wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Nu moet Wopke dat nog even gaan snappen ;)
En dat kan wel even gaan duren zijn we zo weer een paar miljard verder :') :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:26:12 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198081989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macron
mooi dan hoeven wij Air France dus niet in de lucht houden , beginnen wij een andere KLM

ook met blauwe vliegtuigen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:44:21 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198082413
quote:
maar de piloten horen tot de vrienden van de upperclass he

Dus krijgen ze het niet over hun hart om de tent failliet te laten gaan, als miss Etam, die kan gewoon dezelfde dag nog failliet

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 11:29:25 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:42:43 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198090356
Ondertussen werkt Wopke even aan zijn eigen beeldvorming :')

’Voor hem gelden de regels niet’

Schaatsende Hoekstra zorgt voor irritatie

CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra heeft een flinke uitglijder gemaakt door met Sven Kramer te gaan schaatsen in Thialf. De schaatsbaan is vanwege corona voor gewoon publiek al gesloten sinds december. Op sociale media krijgt de demissionaire minister er flink van langs.

https://www.telegraaf.nl/(...)zorgt-voor-irritatie

Had ik al gezegd dat het een enorme lul is O-)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:19:42 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198091837
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Had ik al gezegd dat het een enorme lul is
dat gedeelte ben ik ook wel met je eens :)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:07:36 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198092715
Aandeelhouder met weinig macht :')

Woedend zijn de Fransen in februari 2019 over de overval van Wopke Hoekstra. In het geheim heeft de minister aandelen gekocht die Nederland tot mede-grootaandeelhouder in Air France KLM maken. Hoekstra koopt naar eigen zeggen een plek aan de hoofdtafel om de positie van luchthaven Schiphol veilig te stellen en de Nederlandse invloed in het concern te versterken. Dat mag wat kosten: ¤680 mln, om precies te zijn.

Maar meer dan een verlenging van de garantie dat geen KLM-vluchten van Schiphol overgaan naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle bokst Hoekstra niet voor elkaar, ondanks zijn 'cheque' van ¤3,4 mrd. :')

• Geen tweede voorzitter van de board.
• Geen vetorecht voor de Nederlandse staatsagent.
• Bij de discussies over de kapitaalversterking door Frankrijk en Nederland wordt het vraagstuk van de machtsverhoudingen zelfs buiten de agenda gehouden. Te lastig. :') _O-

De Fransen zinnen nog altijd op revanche.

https://fd.nl/economie-po(...)n-van-wopke-hoekstra

Lees hier het hele verhaal ;)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:22:59 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198093868
KLM

Bij KLM wordt het schaatsuitje ook met argusogen bekeken, omdat luchtvaartmaatschappij Air France KLM donderdag een dramatisch verlies van ¤7 miljard publiceerde. KLM zit in grote onzekerheid over de toekomst en heeft Hoekstra als aandeelhouder nodig om te voorkomen dat het niet door de moeder in Parijs en door Brussel wordt uitgekleed.

quote:
„Hoekstra was op 587 kilometer afstand van het hoofdkantoor in Parijs en 298 kilometer van Brussel. Ik hoop dat hij het al geregeld heeft voor KLM. Anders staat de minister mijlenver van de ellende van ondernemend Nederland af”, briest voorzitter Reinier Castelein van vakbond De Unie.
De luchtvaartmaatschappij is de laatste weken verder door het kabinet naar de afgrond geduwd door de dubbele testverplichting. „Bijzonder hoe politici hun campagne invullen. Ga eens praten met een horeca-ondernemer of een KLM’er die voortdurend moet testen. Schaatsen met een BN’er? Ik begrijp het niet”, zegt Castelein

https://www.telegraaf.nl/(...)hialf-uitje-was-stom

Daar zijn ze ook blij met hem :') _O-
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:40:16 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198094191
KLM-topman: 'Steun uit Den Haag kun je niet zomaar bij elkaar optellen' :') _O-

De kans is reëel dat KLM extra steun krijgt van de Nederlandse overheid. Eerder telde Den Haag al zo'n 800 miljoen euro neer voor aandelen in moederbedrijf Air France-KLM om de belangen van KLM beter te kunnen behartigen. KLM heeft inmiddels circa 1 miljard euro aan loonsteun ontvangen en de overheid loopt risico voor 3,4 miljard euro aan leningen en krediet. KLM-topman Pieter Elbers is dankbaar, maar kan niet zeggen waar het eindigt.

quote:
"Die bedragen kun je ook niet zo bij elkaar optellen", zegt Elbers op de vraag hoeveel de optelsom aan steun vanuit Den Haag inmiddels bedraagt. "Ook KLM-werknemers zijn belastingbetaler", voegt hij daaraan toe. Van de 3,4 miljard aan steun vanuit de overheid in de vorm van een lening en garantstellingen is steeds gezegd dat die terugbetaald zou worden. Naar het zich nu laat aanzien wordt een deel daarvan toch omgezet in een gift.
Wat een prietpraat weer om te :r

Daar wilde Elbers niet direct over speculeren, in een toelichting op de jaarcijfers die eerder op de dag werden gepresenteerd. Maar hij ging wel uitvoerig in op mogelijke eisen die Brussel zou stellen aan het verstrekken van een directe vorm van staatssteun. Daar zou KLM mogelijk slots, tijdvakken op Schiphol om op te stijgen of te landen, voor moeten opgeven.

"Slots zijn heel belangrijk, de kracht van het netwerk zijn bestemmingen in combinatie met frequenties. We opereren op heel dunne marges. Om leningen te kunnen terugbetalen, moet het verdienmodel in stand blijven." De president-directeur van KLM liet duidelijk zijn frustratie blijken over de positie waar KLM tegen wil en dank in beland is.

"Het is heel frustrerend. We hebben jarenlang hard gewerkt om KLM weer gezond te maken. We stonden er erg goed voor, voordat de COVID-tsunami losbarstte." De mate waarin de overheid en dus de belastingbetaler bijdraagt aan het in de lucht houden van KLM, is volgens Elbers "een economische en maatschappelijke afweging".

Schuld van moederbedrijf opgelopen tot 11 miljard euro
Hij gaf niet aan hoeveel steun KLM nog nodig zou hebben, maar zei juist dat het bedrijf het nog wel even uit kon zingen met het huidige pakket. Van de beschikbaar gestelde 3,4 miljard is nu 900 miljoen euro gebruikt. Dankzij de NOW-steun is KLM in staat gebleven om het netwerk draaiende te houden. "De steun is ongelooflijk belangrijk geweest en daar zijn we heel dankbaar voor. We komen de crisis ook door en willen dan onze rol blijven vervullen."

KLM boekte over het afgelopen jaar een verlies van 1,2 miljard euro. De schuld van Air France-KLM is het afgelopen jaar met bijna 5 miljard euro opgelopen tot 11 miljard euro. :D

https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper

En bedankt he topmannetje dat we niet kunnen rekenen :r
Het gaat ons inderdaad veel meer kosten dan we allebei dachten
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:10:34 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198102076
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:19:29 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198102232
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
De gemiddeld HvN kijker is natuurlijk ook helemaal geen KLM publiek. Die gaan met de sleurhut naar Frankrijk, of wellicht met Trans naar een all-in-gevangenis in Turkije.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 21 februari 2021 @ 11:57:37 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198127355
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
Je vriend is op TV in businessclass

Ik ben geen fan van de oplichter Harry maar nu was ie scherp met Wopke, ik moest lachen

Je zou haast denken dat een broer van Wopke een piloot bij de KLM is , hij geeft meer om de KLM dan om de ondernemers van Nederland , dat vond Harry ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 22 februari 2021 @ 12:57:15 #194
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198145012
Precies waar ik al voor waarschuwde. Het gratis geld van de belastingbetaler leidt tot tot meer concurrentie, dus lagere prijzen, dus meer vraag, dus meer milieuvervuiling:

Luchtvaartmaatschappij zet fors in op pakketreizen https://www.telegraaf.nl/(...)g-met-vakantiereuzen
  maandag 22 februari 2021 @ 13:29:30 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145543
Hoekstra: Door aandeleninkoop behandelen Fransen ons nu veel gelijkwaardiger :') _O- _O-

Minister Wopke Hoekstra heeft er geen spijt van dat hij twee jaar geleden 14 procent van de aandelen in Air France-KLM kocht. Door die aankoop zien de Fransen ons nu als een veel gelijkwaardigere partner, zei hij zondag in het tv-programma Business Class van Harry Mens.

Er is veel kritiek op de aankoop. Niet alleen is de waarde van de aandelen meer dan gehalveerd, ook moet binnenkort al voor de tweede keer noodsteun verleend worden aan KLM. Volgens critici en concurrenten zoals Ryanair zou de staat niet zo veel geld in een privaat bedrijf moeten steken.

Hoekstra is het daar niet mee eens. Volgens hem is het essentieel dat KLM overeind blijft, omdat “KLM en Schiphol zo ongelooflijk belangrijk zijn voor de verbindingen van Nederland met de rest van de wereld.” Als het bedrijf failliet gaat, dan zou dat gat niet volledig gevuld worden door nieuwe partijen.

quote:
Bovendien nemen de Fransen de Nederlanders nu veel serieuzer, aldus Hoekstra. “Het afgelopen jaar hebben we heel goed samengewerkt met de Fransen op dit dossier, op een veel gelijkwaardigere manier. Dat kwam juist ook door de aankoop van die aandelen. We hebben nu veel meer gelijkwaardigheid gecreëerd voor de hele onderneming.”
:') :')

Volgens Hoekstra “wordt er nu geluisterd naar het Nederlandse belang”. “We hadden in het verleden slechte afspraken gemaakt over de staatsgaranties (om die verbindingen te behouden, red.) Door het kopen van de aandelen hebben we uiteindelijk veel betere afspraken weten te maken."

https://www.luchtvaartnie(...)veel-gelijkwaardiger

Wat een lulverhaal weer, om te :r en bewijzen en of voorbeelden leveren doet hij niet en kan hij niet
Fransen waren helemaal over de zeik bij de stille aankoop en de rekenkamer ook ;)
Het is echt een lul met vingers die ons miljarden kost met zijn ego en onkunde :R
  maandag 22 februari 2021 @ 13:32:34 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145584
Eindhovense CDA-wethouder iets te enthousiast met megaposter van Wopke Hoekstra



De Eindhovense CDA-wethouder Stijn Steenbakkers is zondag iets te enthousiast geweest met het plakken van posters voor de Tweede Kamerverkiezingen. De wethouder liet zich fotograferen met een poster van CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra die veel groter is dan officieel is toegestaan op de verkiezingsborden in Eindhoven.

Steenbakkers plaatste de foto zondag zelf op Twitter maar werd in een reactie van D66-gemeenteraadslid Jorien Migchielsen gewezen op de regels van de gemeente. Ze noemde het ‘nogal gênant’ dat juist de wethouder zich niet houdt aan de afspraken.

CDA gaat posters vervangen
Posters op de 48 verkiezingsborden in de stad mogen maximaal A2-formaat hebben. Posters die niet aan de voorwaarden voldoen, worden volgens de gemeente verwijderd.

,,Een misverstand’’, laat de wethouder in een korte reactie weten. CDA-fractievoorzitter Linda Hofman zegt in een toelichting dat de partij niet op de hoogte was van de regels. ,,We wisten dit oprecht niet.’’

De partij gaat de posters zelf vervangen, aldus Hofman. ,,Het is best zuur van al het werk maar we gaan het herstellen. Alleen weet ik nog niet wanneer. We zijn daarvoor afhankelijk van onze vrijwilligers.’’

De gemeente heeft nog niet gereageerd.

https://www.ed.nl/eindhov(...)e-hoekstra~a57232c0/

Zelfs daar gaat het al mis bij Wopke :') Hij wist het niet :') :r
  maandag 22 februari 2021 @ 13:35:53 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145641
De tenenkrommende uitzending van Wopke in business class zien we hier

https://www.business-clas(...)pke_hoekstra/id/3910

Gewoon weer keihard liegen en bedriegen en verteld ook nog even dat hij het zo nog een keer zou doen die aankoop van 14% belang

Dan ben je echt ongeschikt en leer je niets van je fouten
  maandag 22 februari 2021 @ 13:41:51 #198
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198145760
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
De tenenkrommende uitzending van Wopke in business class zien we hier

https://www.business-clas(...)pke_hoekstra/id/3910

Gewoon weer keihard liegen en bedriegen en verteld ook nog even dat hij het zo nog een keer zou doen die aankoop van 14% belang

Dan ben je echt ongeschikt en leer je niets van je fouten
Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)
  maandag 22 februari 2021 @ 13:46:51 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145842
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef kibo het volgende:
..Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)
Inderdaad alles ten eigen gunste uiteraard en verantwoording nemen als het fout gaat doet hij niet :r

Ondertussen is dit sujet:
Verdachte van een ambtsmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat
Op zijn vingers getikt door de rekenkamer inzake aankoop belang KLM

Een lul met vingers dus :(
pi_198155506
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
pi_198155526
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef tripel7 het volgende:
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
Ondertussen:

KLM wil meer concurreren met reisarrangementen, touroperators boos - https://nos.nl/l/2369769

KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:22:44 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198155864
ANVR met klacht nu naar Brussel :D

KLM steeds meer onder vuur *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)eeds-meer-onder-vuur

Nou Wopke :') kom er maar weer in met je prietpraat :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:27 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157295
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef spinazieruiker het volgende:
..KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
Stelling: KLM Holidays goed idee

KLM wil na versoepeling van de coronamaatregelen voor reizigers pakketreizen gaan aanbieden onder de naam KLM Holidays. De vliegmaatschappij heeft daartoe het bedrijf Airtrade ingelijfd, dat de technologie levert voor het samenstellen van dit soort reizen. Vindt u deze nieuwe koers voor de vliegtuigmaatschappij een goed plan of niet?

https://www.telegraaf.nl/(...)m-holidays-goed-idee

Geef uw mening hier dus ^O^
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:30:12 #204
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157378
KLM weerspreekt dat er met staatssteun op ongeoorloofde wijze wordt geconcurreerd met touroperators als Corendon en Sunweb door het meerderheidsbelang in Airtrade. Vrijdag meldde topman Harm Kreulen aan deze site dat KLM een grote touroperator wil worden.

De luchtvaartmaatschappij werkt al sinds 2014 samen met Airtrade voor het aanbieden van zogeheten KLM Package Deals via de website van KLM. Vorige week besloot KLM een meerderheidsbelang in het bedrijf te nemen. Dat leidde tot ophef onder bestaande reisaanbieders, die stellen dat KLM overheidssteun gebruikt om hen aan te vallen.

quote:
“Zij hebben al aan het idee kunnen wennen toen wij de Package Deals introduceerden”, aldus Kreulen.
:') :')

Hoeveel geld KLM in Airtrade steekt houden beide partijen voor zich, maar met de regering en de banken, van wie in totaal 3,4 miljard euro wordt geleend is afgesproken dat KLM acquisities met een maximum van 15 miljoen euro mag doen, zonder dat er eerst goedkeuring moet worden gevraagd.

“Het is aan KLM om de bedrijfseconomische afweging te maken”, aldus KLM in een statement. “Investeringen zijn daarvoor noodzakelijk en ze worden gerechtvaardigd door de besparingen op andere gebieden.”

Ten opzichte van 2019 is het investeringsbudget, dat grotendeels wordt gestoken in het vernieuwen van de vloot en het optuigen van extra services, volgens Kreulen gehalveerd. Daardoor gaan bepaalde projecten, zoals de bouw van een nieuw hoofdkantoor, voorlopig niet door.

https://www.luchtvaartnie(...)ors-door-staatssteun

Wopke stuurt zijn troepen aan via Harm Kreulen die zich voor deze prietpraat laat misbruiken :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:07:55 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198160292
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:03 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198160516
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:26:33 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198160641
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198161144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:17 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161151
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
hoe bedoel je dat?
pi_198161167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat?
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:28 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:06 schreef nostra het volgende:

[..]

WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
pi_198161881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
Klopt, de uitkering is x 85% x 140% (opslag voor sociale lasten) x omzetverlies.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198230652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:53:40 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
KLM is niet de grootste werkgever, dat is Ahold, neemt niet weg dat het wel een grote werkgever is.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:33 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231341
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:08:02 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231375
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:48 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:18:53 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231530
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Dat weet je helemaal niet, ik vind het niet zo vreemd dat ze dit door laten gaan zeker als je ziet dat het de komende paar jaar rendabeler gaat zijn met deze toestellen ivm bezetting.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:25:41 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198231619
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Huh?

Maar KLM moet toch investeren in rendabeler, efficiënter, zuiniger en vooral duurzamer vliegen?

Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:57:11 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
...Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
pi_198232064
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:24:14 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198232286
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
Er is al geld genoeg om te investeren in duurzaamheid en efficiëntie.

En dit is nou niet de beste tijd om vliegtuigen te verkopen he :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198232791
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:19:49 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198233088
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Vooralsnog is dat letterlijk wat er gebeurt. Er wordt zelfs KLM cabinepersoneel gedetacheerd bij KLC om dit te faciliteren.

Niet zo gek met de lage bezettingsgraad ook :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198234183
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
Dat laatste is al het geval. De 737-700 wordt binnenkort geheel uitgefaseerd en er komt niets (op korte termijn) voor terug.
Mogelijk als het aantal passagiers weer op het huidige niveau is, gaat het anders liggen, maar nu zie je inderdaad dat het actueel vluchten op de 737 afneemt ten bate van het aantal op de embraers.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')