Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook
Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegtquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.
Heel veel bedrijven in ons land zien juist vanwege de vele verbindingen die Schiphol, dus eigenlijk KLM, hun biedt.
.quote:Die verbindingen gaat een Emirates echt niet overnemen vanuit Nederland.
Een nieuwe airline zal onherroepelijk kleiner zijn en dus ook niet alle verbindingen kunnen aanbieden, een dan vergeten we nog dat alle landingsrechten ook nog eens opnieuw onderhandeld moeten worden (zitten vast aan en vervallen dus)
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaatquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw gespoten te worden, die voor weinig te koop zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verfquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw geverfd te worden
Je moet dit ook quotenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verf
quote:En een nieuwe Crew met goedkope piloten is ook wel te regelen
Als het allemaal zo simpel lag, in de VS zou dit geen probleem zijn maar hier komt dit toch allemaal op de gemeenschap terecht dus ik begrijp wel dat ze kijken hoe ze de boel in de lucht kunnen houden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je moet dit ook quoten
[..]
Dan zijn we van die Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geldquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
Dat is helemaal niet zo, ligt allemaal wat ingewikkelder dan Wopke is een lul en met blauwe verf lossen we het wel op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan zijn we van die Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld
Zo is datquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan zijn we van die Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld
Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegt
Wat kan jij een onzin kletsen , en tegenstrijdigheden in dezelfde zin
[..]
.
we zitten aan verbindingen vast en Emirates wil ze niet overnemen
Dat kan de nieuwe blauwe Airline dan mooi doen he
Ja, maar dan in hij waarschijnlijk wel lekker slapen, wetende dat die arrogante piloten minder geld verdienen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.
Dat is simpelweg fysiek en economisch onmogelijk, dat laten brussels airlines, swiss airlines en talloze andere opgestarte bedrijven zien. Je kan niet meteen zo groot starten en vaak blijf je daarna ook veel kleiner dan het origineel.
Het bedrijfsleven is geen computerspel.
Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.
Voor corona draaide KLM al jaren winst met een gezonde marge. Helaas zorgt de eigen overheid nu als enige land in de wereld door ridicule, onnozele restricties ervoor dat diegenen die nog vliegen, dat niet met KLM doen (maar met de concurrent om alsnog via de weg of trein ons land in te komen, met precies dezelfde eventuele corona besmetting).
En dat los je niet op met blauwe verf en piloten met een minimum loon.
Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse pilotenquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.
Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies?quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteldquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies?
Edit: KLM alleen vs. Air France-KLM
In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden. De winst van KLM blijft bij KLM, dat werd vrijwel rechtstreeks weer geïnvesteerd in nieuwe vliegtuigen, CO2 reductie (bio kerosine fabriek), etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteld
Het is tenslotte een Franse vliegmaatschappij
Frankrijk is dus verantwoordelijk voor 80 % van het verlies
Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd opquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden.
https://nieuws.klm.com//s(...)f61b02be0664f5eaa137quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.
Doet het nietquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://nieuws.klm.com//s(...)f61b02be0664f5eaa137
https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iigquote:
Thnxquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iig
Zegt meer over jou en je vrouw dan KLMquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd op
Maar als ze gaan scheiden dan is alles van gezamenlijk he , zo hoort datquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zegt meer over jou en je vrouw dan KLM
Je kan alle cijfers gewoon opzoeken, als beursgenoteerd bedrijf is alles open.
Dat wil niet zeggen dat AF het niet graag anders zou zien (en dat ook actief probeert te regelen), maar nu is dat niet het geval.
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zinquote:Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij ....
Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructiefquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:43 schreef riazop het volgende:
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zin
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat wordenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructief
En geld van de belasting betaler interesseert hun geen reet dus blijven ze pompen
Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederlandquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat worden
Juistquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederland
Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macronquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist
wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Nu moet Wopke dat nog even gaan snappenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Juist
wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
mooi dan hoeven wij Air France dus niet in de lucht houden , beginnen wij een andere KLMquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macron
maar de piloten horen tot de vrienden van de upperclass hequote:
dat gedeelte ben ik ook wel met je eensquote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Had ik al gezegd dat het een enorme lul is
De luchtvaartmaatschappij is de laatste weken verder door het kabinet naar de afgrond geduwd door de dubbele testverplichting. „Bijzonder hoe politici hun campagne invullen. Ga eens praten met een horeca-ondernemer of een KLM’er die voortdurend moet testen. Schaatsen met een BN’er? Ik begrijp het niet”, zegt Casteleinquote:„Hoekstra was op 587 kilometer afstand van het hoofdkantoor in Parijs en 298 kilometer van Brussel. Ik hoop dat hij het al geregeld heeft voor KLM. Anders staat de minister mijlenver van de ellende van ondernemend Nederland af”, briest voorzitter Reinier Castelein van vakbond De Unie.
Wat een prietpraat weer om tequote:"Die bedragen kun je ook niet zo bij elkaar optellen", zegt Elbers op de vraag hoeveel de optelsom aan steun vanuit Den Haag inmiddels bedraagt. "Ook KLM-werknemers zijn belastingbetaler", voegt hij daaraan toe. Van de 3,4 miljard aan steun vanuit de overheid in de vorm van een lening en garantstellingen is steeds gezegd dat die terugbetaald zou worden. Naar het zich nu laat aanzien wordt een deel daarvan toch omgezet in een gift.
De gemiddeld HvN kijker is natuurlijk ook helemaal geen KLM publiek. Die gaan met de sleurhut naar Frankrijk, of wellicht met Trans naar een all-in-gevangenis in Turkije.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'
Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis
KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.
Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag
Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.
https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun
Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund
Je vriend is op TV in businessclassquote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'
Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis
KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.
Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag
Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.
https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun
Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund
quote:Bovendien nemen de Fransen de Nederlanders nu veel serieuzer, aldus Hoekstra. “Het afgelopen jaar hebben we heel goed samengewerkt met de Fransen op dit dossier, op een veel gelijkwaardigere manier. Dat kwam juist ook door de aankoop van die aandelen. We hebben nu veel meer gelijkwaardigheid gecreëerd voor de hele onderneming.”
Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)quote:Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
De tenenkrommende uitzending van Wopke in business class zien we hier
https://www.business-clas(...)pke_hoekstra/id/3910
Gewoon weer keihard liegen en bedriegen en verteld ook nog even dat hij het zo nog een keer zou doen die aankoop van 14% belang
Dan ben je echt ongeschikt en leer je niets van je fouten
Inderdaad alles ten eigen gunste uiteraard en verantwoording nemen als het fout gaat doet hij nietquote:Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef kibo het volgende:
..Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)
Ondertussen:quote:Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef tripel7 het volgende:
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
Stelling: KLM Holidays goed ideequote:Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef spinazieruiker het volgende:
..KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
quote:“Zij hebben al aan het idee kunnen wennen toen wij de Package Deals introduceerden”, aldus Kreulen.
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uitquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.
https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html
Hoppa weer 210 miljoen weggegooid
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.
https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html
Hoppa weer 210 miljoen weggegooid
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.quote:
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:06 schreef nostra het volgende:
[..]
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
Klopt, de uitkering is x 85% x 140% (opslag voor sociale lasten) x omzetverlies.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
KLM is niet de grootste werkgever, dat is Ahold, neemt niet weg dat het wel een grote werkgever is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.
Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijnquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat doe je als je moet bezuinigen
Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel
Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.
De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.
De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.
"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel
Nog 24 te gaan dus
Best handige zet weer genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel
Klopt dat was 2019quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
Dat weet je helemaal niet, ik vind het niet zo vreemd dat ze dit door laten gaan zeker als je ziet dat het de komende paar jaar rendabeler gaat zijn met deze toestellen ivm bezetting.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Huh?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Wat een visie en daadkracht weer
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
...Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Wat een visie en daadkracht weer
Er is al geld genoeg om te investeren in duurzaamheid en efficiëntie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.
Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.
Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.
Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.
Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.
Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.
Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Vooralsnog is dat letterlijk wat er gebeurt. Er wordt zelfs KLM cabinepersoneel gedetacheerd bij KLC om dit te faciliteren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Dat laatste is al het geval. De 737-700 wordt binnenkort geheel uitgefaseerd en er komt niets (op korte termijn) voor terug.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |