Ondertussen:quote:Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef tripel7 het volgende:
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
Stelling: KLM Holidays goed ideequote:Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef spinazieruiker het volgende:
..KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
quote:“Zij hebben al aan het idee kunnen wennen toen wij de Package Deals introduceerden”, aldus Kreulen.
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uitquote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.
https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html
Hoppa weer 210 miljoen weggegooid
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.
https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html
Hoppa weer 210 miljoen weggegooid
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.quote:
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:06 schreef nostra het volgende:
[..]
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
Klopt, de uitkering is x 85% x 140% (opslag voor sociale lasten) x omzetverlies.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
KLM is niet de grootste werkgever, dat is Ahold, neemt niet weg dat het wel een grote werkgever is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.
Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijnquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat doe je als je moet bezuinigen
Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel
Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.
De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.
De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.
"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel
Nog 24 te gaan dus
Best handige zet weer genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel
Klopt dat was 2019quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
Dat weet je helemaal niet, ik vind het niet zo vreemd dat ze dit door laten gaan zeker als je ziet dat het de komende paar jaar rendabeler gaat zijn met deze toestellen ivm bezetting.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Huh?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Wat een visie en daadkracht weer
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
...Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Wat een visie en daadkracht weer
Er is al geld genoeg om te investeren in duurzaamheid en efficiëntie.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.
Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.
Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.
Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.
Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.
Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.
Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Vooralsnog is dat letterlijk wat er gebeurt. Er wordt zelfs KLM cabinepersoneel gedetacheerd bij KLC om dit te faciliteren.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Dat laatste is al het geval. De 737-700 wordt binnenkort geheel uitgefaseerd en er komt niets (op korte termijn) voor terug.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
Geen goed plan, wel een leuk plan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een stukje uit het FD:
Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.
Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen
https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK
Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijdenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.
Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
Dat voorgestelde netwerk loopt bovendien alleen door Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Zweden. Plus Zwitserland en het VK buiten de EU. En zo'n Zweden krijgt dan alleen Göteborg, geen idee of ze daar vrolijk van worden. Het plaatje is in zijn algemeenheid echt vanuit Amsterdam bedacht; Milaan-Parijs zou dan over Amsterdam heen gaan en dat werkt natuurlijk niet. Bovendien is het een investering bovenop allerlei andere investeringen en maatregelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:21 schreef The_stranger het volgende:
Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijstquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?
Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst
En met hoeveel uren KLM op z'n kisten zet vallen de aanschafkosten alleszins mee. Helemaal als je de brandstof besparing meeneemt. Ik las ergens dat de 195-e2 tov de 195 -25% brandstof per stoel verbruikt. Dat is enerzijds door meer stoelen en anderzijds door gewoon zuinigere motoren. Over de gehele levensduur van een kist is dat gigantisch.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.
Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.
Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.
Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.
Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.
Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.
Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindtquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?
Of is het een veredelde stagiair
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling wasquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.
Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Er is ALTIJD een speciale regeling als het de Oranjes betreftquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan
En daar hebben ze nou weer Kasja Ollengreng voor in de regeringquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:12 schreef tfors het volgende:
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
Jaarlijks is niet genoeg. Tenzij hij daadwerkelijk maar 1x per jaar vliegt en dat is niet zo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenlandquote:Op zondag 28 februari 2021 15:34 schreef The_stranger het volgende:
Dat mag in een gecertificeerde simulator.
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..quote:Op zondag 28 februari 2021 15:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland
En daarna nog even terug om de kinderen op te halen die wat langer blevenquote:Op zondag 28 februari 2021 19:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?
Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern.
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?quote:Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies.
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLMquote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?
[..]
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?
De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?
Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |