abonnement Unibet Coolblue
pi_198155526
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef tripel7 het volgende:
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
Ondertussen:

KLM wil meer concurreren met reisarrangementen, touroperators boos - https://nos.nl/l/2369769

KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:22:44 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198155864
ANVR met klacht nu naar Brussel :D

KLM steeds meer onder vuur *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)eeds-meer-onder-vuur

Nou Wopke :') kom er maar weer in met je prietpraat :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:27 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157295
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef spinazieruiker het volgende:
..KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
Stelling: KLM Holidays goed idee

KLM wil na versoepeling van de coronamaatregelen voor reizigers pakketreizen gaan aanbieden onder de naam KLM Holidays. De vliegmaatschappij heeft daartoe het bedrijf Airtrade ingelijfd, dat de technologie levert voor het samenstellen van dit soort reizen. Vindt u deze nieuwe koers voor de vliegtuigmaatschappij een goed plan of niet?

https://www.telegraaf.nl/(...)m-holidays-goed-idee

Geef uw mening hier dus ^O^
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:30:12 #204
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157378
KLM weerspreekt dat er met staatssteun op ongeoorloofde wijze wordt geconcurreerd met touroperators als Corendon en Sunweb door het meerderheidsbelang in Airtrade. Vrijdag meldde topman Harm Kreulen aan deze site dat KLM een grote touroperator wil worden.

De luchtvaartmaatschappij werkt al sinds 2014 samen met Airtrade voor het aanbieden van zogeheten KLM Package Deals via de website van KLM. Vorige week besloot KLM een meerderheidsbelang in het bedrijf te nemen. Dat leidde tot ophef onder bestaande reisaanbieders, die stellen dat KLM overheidssteun gebruikt om hen aan te vallen.

quote:
“Zij hebben al aan het idee kunnen wennen toen wij de Package Deals introduceerden”, aldus Kreulen.
:') :')

Hoeveel geld KLM in Airtrade steekt houden beide partijen voor zich, maar met de regering en de banken, van wie in totaal 3,4 miljard euro wordt geleend is afgesproken dat KLM acquisities met een maximum van 15 miljoen euro mag doen, zonder dat er eerst goedkeuring moet worden gevraagd.

“Het is aan KLM om de bedrijfseconomische afweging te maken”, aldus KLM in een statement. “Investeringen zijn daarvoor noodzakelijk en ze worden gerechtvaardigd door de besparingen op andere gebieden.”

Ten opzichte van 2019 is het investeringsbudget, dat grotendeels wordt gestoken in het vernieuwen van de vloot en het optuigen van extra services, volgens Kreulen gehalveerd. Daardoor gaan bepaalde projecten, zoals de bouw van een nieuw hoofdkantoor, voorlopig niet door.

https://www.luchtvaartnie(...)ors-door-staatssteun

Wopke stuurt zijn troepen aan via Harm Kreulen die zich voor deze prietpraat laat misbruiken :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:07:55 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198160292
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:03 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198160516
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:26:33 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198160641
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198161144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:17 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161151
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
hoe bedoel je dat?
pi_198161167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat?
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:28 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:06 schreef nostra het volgende:

[..]

WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
pi_198161881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
Klopt, de uitkering is x 85% x 140% (opslag voor sociale lasten) x omzetverlies.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198230652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:53:40 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
KLM is niet de grootste werkgever, dat is Ahold, neemt niet weg dat het wel een grote werkgever is.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:33 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231341
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:08:02 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231375
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:48 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:18:53 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231530
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Dat weet je helemaal niet, ik vind het niet zo vreemd dat ze dit door laten gaan zeker als je ziet dat het de komende paar jaar rendabeler gaat zijn met deze toestellen ivm bezetting.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:25:41 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198231619
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Huh?

Maar KLM moet toch investeren in rendabeler, efficiënter, zuiniger en vooral duurzamer vliegen?

Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:57:11 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
...Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
pi_198232064
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:24:14 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198232286
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
Er is al geld genoeg om te investeren in duurzaamheid en efficiëntie.

En dit is nou niet de beste tijd om vliegtuigen te verkopen he :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198232791
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:19:49 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198233088
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Vooralsnog is dat letterlijk wat er gebeurt. Er wordt zelfs KLM cabinepersoneel gedetacheerd bij KLC om dit te faciliteren.

Niet zo gek met de lage bezettingsgraad ook :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198234183
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
Dat laatste is al het geval. De 737-700 wordt binnenkort geheel uitgefaseerd en er komt niets (op korte termijn) voor terug.
Mogelijk als het aantal passagiers weer op het huidige niveau is, gaat het anders liggen, maar nu zie je inderdaad dat het actueel vluchten op de 737 afneemt ten bate van het aantal op de embraers.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:58:41 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198239668
Even een stukje uit het FD:

Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.

Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen

https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK

Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen :(
pi_198240222
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een stukje uit het FD:

Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.

Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen

https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK

Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen :(
Geen goed plan, wel een leuk plan.

Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.

En vergeet niet dat elk jaar, ons Nederlandse spoor al een subsidie krijgt van 2 miljard (1,7 door de overheid, 300 miljoen door de gemeentes).
Door de aanleg van een extra netwerk, wat echt niet 100% over het bestaande spoor kan, zal dat bedrag flink gaan stijgen, wat het totaal voor zo'n netwerk waarschijnlijk ver boven het bedrag van de huidige en toekomstige steun voor KLM brengt.

En ik snap niet helemaal goed hoe zij op het idee komt dat een treinnetwerk banen creëert in crisistijd, kijk hoe de NS het in deze crisis doet.
En of een treinnetwerk een solide investering is, is twijfelachtig. De Betuwelijn is bijvoorbeeld met flink verlies neergelegd.

Ook lijkt zij te suggereren dat een virus niet per trein reist en zich alleen per vliegtuig over Europa kan verspreiden.
Dit stukje had bij een examen Nederlands geen hoge punten gescoord...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198240609
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.

Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:59:18 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198241133
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.

Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
pi_198241428
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:21 schreef The_stranger het volgende:
Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.
Dat voorgestelde netwerk loopt bovendien alleen door Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Zweden. Plus Zwitserland en het VK buiten de EU. En zo'n Zweden krijgt dan alleen Göteborg, geen idee of ze daar vrolijk van worden. Het plaatje is in zijn algemeenheid echt vanuit Amsterdam bedacht; Milaan-Parijs zou dan over Amsterdam heen gaan en dat werkt natuurlijk niet. Bovendien is het een investering bovenop allerlei andere investeringen en maatregelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198241541
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?

Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook _O-
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:19:54 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198241555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?

Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook _O-
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198241595
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198241640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
En met hoeveel uren KLM op z'n kisten zet vallen de aanschafkosten alleszins mee. Helemaal als je de brandstof besparing meeneemt. Ik las ergens dat de 195-e2 tov de 195 -25% brandstof per stoel verbruikt. Dat is enerzijds door meer stoelen en anderzijds door gewoon zuinigere motoren. Over de gehele levensduur van een kist is dat gigantisch.

Bedrijven die nalaten te investeren in crisistijden komen dat eigenlijk nooit te boven als alles weer aantrekt. Een vergelijkbaar iets zien we nu qua woningbouw.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:23:56 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198241653
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198241689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?

Of is het een veredelde stagiair :D
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:43:08 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198242127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?

Of is het een veredelde stagiair :D
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.

Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198242159
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.

Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:05:42 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198242621
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
Er is ALTIJD een speciale regeling als het de Oranjes betreft :')
Was bij de aankoop van Lockheed vliegtuigen al
Iets met geld ofzo :+ _O-
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:12:51 #240
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198242755
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:47:50 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198243271
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:12 schreef tfors het volgende:
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
En daar hebben ze nou weer Kasja Ollengreng voor in de regering
https://www.businessinsid(...)-van-het-referendum/
Hans van Mierlo de oprichter van de partij is er groot mee geworden en zij breekt alles weer af
Om te :r
pi_198247604
Van mij mag de hele Koninklijke Luchtvaart Maffia worden ontmanteld, en mogen de brokstukken worden verkocht aan de hoogste bieder of naar het grof vuil worden gebracht.

Voor Schijthol geldt hetzelfde. Het meest wordt verdiend aan overstap en overslag. Mensen en producten die Nederland dus helemaal niet als eindbestemming hebben, maar hier alleen even hun rotzooi en vuiligheid komen achterlaten.
pi_198251005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt ;)
Jaarlijks is niet genoeg. Tenzij hij daadwerkelijk maar 1x per jaar vliegt en dat is niet zo.
Om met passagiers te mogen vliegen, moet een piloot in 90 voorafgaande dagen, ten minste 3 starts en landingen gedaan hebben.

Dat mag in een gecertificeerde simulator.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 28 februari 2021 @ 15:39:05 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198251080
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:34 schreef The_stranger het volgende:
Dat mag in een gecertificeerde simulator.
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland :+
pi_198255197
quote:
6s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland :+
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198257390
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
En daarna nog even terug om de kinderen op te halen die wat langer bleven
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:00:50 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198287498
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?

De eerste keer is het een waagstuk. De tweede reddingsactie is al routine. En de derde dreigt slaapverwekkend te worden. Maar hé, Nederland, wakker blijven! De finale reddingsactie voor Air France-KLM nadert. Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern. Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies. Dat was nog eens ruim 2 miljard euro. Nu onderhandelen Air France-KLM, de regeringen en de Europese Commissie, de ‘staatssteunwaakhond’, over redding nummer drie.

Ondanks de steun en het vermogenstekort van 5 miljard euro blijft Air France-KLM zijn bezittingen waarderen op basis van continuïteit (going concern) van de bedrijfsvoering. Zou het concern die premisse loslaten dan moeten de bezittingen worden afgewaardeerd. Het vermogensgat wordt nóg groter. Dan is het einde verhaal.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-voor-klm-a4033737

Wopke blijft gewoon geld pompen en de rekening is voor anderen, na hem de zondvloed :r
  maandag 5 april 2021 @ 22:20:57 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198872852

Zou Hoekstra nu weer meedoen met deze ratrace of laat hij de KLM varen

Eigenlijk moet Hoekstra nu ook met 5 miljard Euro aandelen in Air France kopen om gelijke zeggenschap te houden
KLM wordt denk ik nu een soort Transavia van Air France

I k ben benieuwd wat de koers van KLM gaat zijn morgen
Ik denk 1 euro
Vreemde koersbeweging vrijdag on 15:50 uur, iemand heeft snel wat PUTS aangeschaft _O- _O-
https://www.telegraaf.nl/(...)france-klm/overzicht

Daaaaaaaaag KLM :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 05-04-2021 22:26:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 6 april 2021 @ 07:02:58 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198875098
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?

Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern.
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?

quote:
Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies.
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?

De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?

Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:03:43 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198875350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?
[..]

Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?

De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?

Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM

Ook met blauwe vliegtuigen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')