abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2021 @ 20:58:41 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198239668
Even een stukje uit het FD:

Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.

Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen

https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK

Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen :(
pi_198240222
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een stukje uit het FD:

Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.

Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen

https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK

Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen :(
Geen goed plan, wel een leuk plan.

Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.

En vergeet niet dat elk jaar, ons Nederlandse spoor al een subsidie krijgt van 2 miljard (1,7 door de overheid, 300 miljoen door de gemeentes).
Door de aanleg van een extra netwerk, wat echt niet 100% over het bestaande spoor kan, zal dat bedrag flink gaan stijgen, wat het totaal voor zo'n netwerk waarschijnlijk ver boven het bedrag van de huidige en toekomstige steun voor KLM brengt.

En ik snap niet helemaal goed hoe zij op het idee komt dat een treinnetwerk banen creëert in crisistijd, kijk hoe de NS het in deze crisis doet.
En of een treinnetwerk een solide investering is, is twijfelachtig. De Betuwelijn is bijvoorbeeld met flink verlies neergelegd.

Ook lijkt zij te suggereren dat een virus niet per trein reist en zich alleen per vliegtuig over Europa kan verspreiden.
Dit stukje had bij een examen Nederlands geen hoge punten gescoord...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198240609
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.

Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 21:59:18 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198241133
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.

Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
pi_198241428
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:21 schreef The_stranger het volgende:
Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.
Dat voorgestelde netwerk loopt bovendien alleen door Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Zweden. Plus Zwitserland en het VK buiten de EU. En zo'n Zweden krijgt dan alleen Göteborg, geen idee of ze daar vrolijk van worden. Het plaatje is in zijn algemeenheid echt vanuit Amsterdam bedacht; Milaan-Parijs zou dan over Amsterdam heen gaan en dat werkt natuurlijk niet. Bovendien is het een investering bovenop allerlei andere investeringen en maatregelen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198241541
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?

Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook _O-
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:19:54 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198241555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?

Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook _O-
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198241595
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198241640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
En met hoeveel uren KLM op z'n kisten zet vallen de aanschafkosten alleszins mee. Helemaal als je de brandstof besparing meeneemt. Ik las ergens dat de 195-e2 tov de 195 -25% brandstof per stoel verbruikt. Dat is enerzijds door meer stoelen en anderzijds door gewoon zuinigere motoren. Over de gehele levensduur van een kist is dat gigantisch.

Bedrijven die nalaten te investeren in crisistijden komen dat eigenlijk nooit te boven als alles weer aantrekt. Een vergelijkbaar iets zien we nu qua woningbouw.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:23:56 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198241653
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198241689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst ;)
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?

Of is het een veredelde stagiair :D
  zaterdag 27 februari 2021 @ 22:43:08 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198242127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?

Of is het een veredelde stagiair :D
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.

Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198242159
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.

Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:05:42 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198242621
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
Er is ALTIJD een speciale regeling als het de Oranjes betreft :')
Was bij de aankoop van Lockheed vliegtuigen al
Iets met geld ofzo :+ _O-
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:12:51 #240
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198242755
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan :r
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 23:47:50 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198243271
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 23:12 schreef tfors het volgende:
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
En daar hebben ze nou weer Kasja Ollengreng voor in de regering
https://www.businessinsid(...)-van-het-referendum/
Hans van Mierlo de oprichter van de partij is er groot mee geworden en zij breekt alles weer af
Om te :r
pi_198247604
Van mij mag de hele Koninklijke Luchtvaart Maffia worden ontmanteld, en mogen de brokstukken worden verkocht aan de hoogste bieder of naar het grof vuil worden gebracht.

Voor Schijthol geldt hetzelfde. Het meest wordt verdiend aan overstap en overslag. Mensen en producten die Nederland dus helemaal niet als eindbestemming hebben, maar hier alleen even hun rotzooi en vuiligheid komen achterlaten.
pi_198251005
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt ;)
Jaarlijks is niet genoeg. Tenzij hij daadwerkelijk maar 1x per jaar vliegt en dat is niet zo.
Om met passagiers te mogen vliegen, moet een piloot in 90 voorafgaande dagen, ten minste 3 starts en landingen gedaan hebben.

Dat mag in een gecertificeerde simulator.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 28 februari 2021 @ 15:39:05 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198251080
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:34 schreef The_stranger het volgende:
Dat mag in een gecertificeerde simulator.
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland :+
pi_198255197
quote:
6s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland :+
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198257390
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 19:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
En daarna nog even terug om de kinderen op te halen die wat langer bleven
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:00:50 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198287498
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?

De eerste keer is het een waagstuk. De tweede reddingsactie is al routine. En de derde dreigt slaapverwekkend te worden. Maar hé, Nederland, wakker blijven! De finale reddingsactie voor Air France-KLM nadert. Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern. Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies. Dat was nog eens ruim 2 miljard euro. Nu onderhandelen Air France-KLM, de regeringen en de Europese Commissie, de ‘staatssteunwaakhond’, over redding nummer drie.

Ondanks de steun en het vermogenstekort van 5 miljard euro blijft Air France-KLM zijn bezittingen waarderen op basis van continuïteit (going concern) van de bedrijfsvoering. Zou het concern die premisse loslaten dan moeten de bezittingen worden afgewaardeerd. Het vermogensgat wordt nóg groter. Dan is het einde verhaal.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-voor-klm-a4033737

Wopke blijft gewoon geld pompen en de rekening is voor anderen, na hem de zondvloed :r
  maandag 5 april 2021 @ 22:20:57 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198872852

Zou Hoekstra nu weer meedoen met deze ratrace of laat hij de KLM varen

Eigenlijk moet Hoekstra nu ook met 5 miljard Euro aandelen in Air France kopen om gelijke zeggenschap te houden
KLM wordt denk ik nu een soort Transavia van Air France

I k ben benieuwd wat de koers van KLM gaat zijn morgen
Ik denk 1 euro
Vreemde koersbeweging vrijdag on 15:50 uur, iemand heeft snel wat PUTS aangeschaft _O- _O-
https://www.telegraaf.nl/(...)france-klm/overzicht

Daaaaaaaaag KLM :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 05-04-2021 22:26:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 april 2021 @ 07:02:58 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198875098
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?

Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern.
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?

quote:
Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies.
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?

De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?

Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:03:43 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198875350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?
[..]

Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?

De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?

Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM

Ook met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')