Geen goed plan, wel een leuk plan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 20:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een stukje uit het FD:
Het is tijd om te krimpen. Al in 2018 pleitte het kabinet én de ceo’s van KLM en NS ervoor dat we binnen Europa vaker met de trein gaan reizen. Beter voor het klimaat, en voor de drukte op Schiphol. Over dat laatste hoeven we ons nu misschien geen zorgen te maken, over het eerste des te meer. De kans op nieuwe virussen neemt toe door klimaatverandering en door wereldwijd reizen.
Voor ¤78 mrd kunnen we een Europees hogesnelheidslijn aanleggen, berekenden ingenieurs van Royal HaskoningDHV. Als we die rekening netjes verdelen onder de EU-lidstaten kost dat slechts ¤2,8 mrd per land. Een schijntje vergeleken bij het ‘redden’ van KLM. Een treinnetwerk is bovendien een solide investering, die werkgelegenheid kan creëren in crisistijd, en waar we nog generaties lang profijt van hebben. gelukkig mogen we binnenkort stemmen
https://fd.nl/opinie/1375(...)betalen-u0b1ca7irWBK
Goed plan maar Wopke gaat dit niet doen
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijdenquote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Milieuvervuiling, CO2-uitstoot, enorme geluidsoverlast, kapitaalvernietiging, enzovoorts.
Het dondert allemaal niet als het om de "Koninklijke" LM gaat.
Dat voorgestelde netwerk loopt bovendien alleen door Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Tsjechië en Zweden. Plus Zwitserland en het VK buiten de EU. En zo'n Zweden krijgt dan alleen Göteborg, geen idee of ze daar vrolijk van worden. Het plaatje is in zijn algemeenheid echt vanuit Amsterdam bedacht; Milaan-Parijs zou dan over Amsterdam heen gaan en dat werkt natuurlijk niet. Bovendien is het een investering bovenop allerlei andere investeringen en maatregelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:21 schreef The_stranger het volgende:
Maar je bent giga naïef als je denkt dat door 2,8 miljard netjes door elk land betaald gaat worden, als ze überhaupt al meedoen met de aanleg, onderhoud en planning van zo'n pan-Europees netwerk.
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijstquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Staat ie nog steeds op de loonlijst van KLM? Of vliegt ie niet meer voor ze?
Anders krijgt KLM nog NOW voor hem ook
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst
En met hoeveel uren KLM op z'n kisten zet vallen de aanschafkosten alleszins mee. Helemaal als je de brandstof besparing meeneemt. Ik las ergens dat de 195-e2 tov de 195 -25% brandstof per stoel verbruikt. Dat is enerzijds door meer stoelen en anderzijds door gewoon zuinigere motoren. Over de gehele levensduur van een kist is dat gigantisch.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.
Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.
Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.
Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.
Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.
Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.
Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindtquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Uurtjes draaien voor het brevet ofzo?
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij vliegt er nog wel maar staat er niet op de loonlijst
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zeker weten? Want hij fungeert gewoon als medewerker van KLM, dan zit je toch ook gewoon met CAO's e.d.?
Of is het een veredelde stagiair
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling wasquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij is een “gastvlieger”, daar zijn speciale regelingen voor inderdaad.
Onder andere dat hij geen reguliere overeenkomst heeft, maar ook dat hij geen productie mag draaien bijvoorbeeld. Dus de dagen dat hij vliegt wordt er een andere piloot met extra verlof thuis gezet zegmaar.
Hij is niet de enige trouwens, ook defensiepiloten hebben er bijvoorbeeld hun eerste uren op de Airbus A330 gemaakt toen die werd geïntroduceerd bij defensie.
Er is ALTIJD een speciale regeling als het de Oranjes betreftquote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
Ah, duidelijk. Wist niet dat er zo'n speciale regeling was
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen de Koning betaald niet mee, want hij is zelf steuntrekker en krijgt er gewoon 5% bij in deze tijden
En Hoekstra zal het ook aan zijn reet roesten, hij is carrière en machtsgeil en betaald ook niks mee
Wij met zijn allen betalen het wel en zij profiteren ervan
En daar hebben ze nou weer Kasja Ollengreng voor in de regeringquote:Op zaterdag 27 februari 2021 23:12 schreef tfors het volgende:
Eens. Laat weer een keer zien hoezeer we referenda nodig hebben.
Jaarlijks is niet genoeg. Tenzij hij daadwerkelijk maar 1x per jaar vliegt en dat is niet zo.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook, al is daar het jaarlijkse examen genoeg voor, maar volgens mij vooral omdat hij het leuk vindt
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenlandquote:Op zondag 28 februari 2021 15:34 schreef The_stranger het volgende:
Dat mag in een gecertificeerde simulator.
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..quote:Op zondag 28 februari 2021 15:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Of even met regeringsvliegtuig op en neer naar Griekenland
En daarna nog even terug om de kinderen op te halen die wat langer blevenquote:Op zondag 28 februari 2021 19:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat is een optie, goed voor de ervaring als je bijvoorbeeld eerder terug moet dan gepland..
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 17:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Iemand nog wat extra geld over voor KLM?
Vorig jaar staken de Franse en Nederlandse overheden al 10,4 miljard euro aan garanties en leningen in het concern.
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?quote:Vervolgens kregen Air France en KLM net als andere zwaar getroffen bedrijven loonkostensubsidies.
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLMquote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald. De enige partij die daar beter van wordt zijn de banken, die bijna 8% rente pakken. Waarom heb je daar, in een tijd dat banken en de Staat geld bijna gratis krijgen, geen probleem mee eigenlijk?
[..]
Net als elk ander bedrijf krijgt de KLM geld vanwege de NOW-regeling (in tegenstelling tot de bovengenoemde bedragen; die krijgen ze namelijk niet). Waarom is dat bij KLM 'oneerlijk' en bij andere bedrijven niet?
De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten. Dus wat is er op termijn aantrekkelijker? Die 2 miljard aan NOW-regeling nu 'besparen' en twee succesvolle Nederlandse bedrijven de nek omdraaien of ze overeind houden en straks na de crisis er weer dik aan verdienen?
Voor een normaal denkend mens is dat een open deur.
Wij hebben geen leningen aan AF verstrekt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM
Ook met blauwe vliegtuigen
We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft, daar valt het geld te verdienen, namelijk met onderhoud van vliegtuigen en goede distributie mogelijkheden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM
Ook met blauwe vliegtuigen
Hoe kom je aan dit bedrag?quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Ah, hier is duidelijk een kenner aan het woord.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft
Stond in een artikel in het NRC een aantal maanden geleden.quote:
Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald.
Wut?quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:47 schreef nostra het volgende:
Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.
Ze zaten opgeteld op een omzet pre corona van 12 miljard? Daarom vraag ik het, daar haal je geen 10 miljard aan staatsinkomen uit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Stond in een artikel in het NRC een aantal maanden geleden.
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen, de facto is het dan gewoon eigen vermogen. Dat zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor de leningen die de Nederlandse staat aan KLM gegeven heeft. Dat geld komt dus niet terug; als je geluk hebt nog wel de rente - ken de condities niet precies. Daarbovenop komt er nog een emissie van AFKLM waar Frankrijk wel en Nederland niet aan meedoet.quote:
Gewoon zoals een aflossingsvrije hypotheek toch, alleen rente betalen. Alleen dan geen einddatum.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen, de facto is het dan gewoon eigen vermogen. Dat zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor de leningen die de Nederlandse staat aan KLM gegeven heeft. Dat geld komt dus niet terug; als je geluk hebt nog wel de rente - ken de condities niet precies. Daarbovenop komt er nog een emissie van AFKLM waar Frankrijk wel en Nederland niet aan meedoet.
Dat wordt op dit moment door 1 Franse krant geroepen en is vooralsnog niet bevestigd door de Franse Staat. Dat zou overigens geen negatieve impact hebben voor de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen
? Gewoon een persbericht van AFKLM:quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat wordt op dit moment door 1 Franse krant geroepen en is vooralsnog niet bevestigd door de Franse Staat. Dat zou overigens geen negatieve impact hebben voor de Nederlandse belastingbetaler.
Met bovendien de aantekening dat ook na deze conversie het eigen vermogen van de groep negatief blijft en er in 2021 dus nog additionele kapitaalstortingen nodig zijn. De concrete invulling daarvan staat nog open, maar dat conversie van die (nu omgezette) lening in "echt" eigen vermogen tot de opties behoort masseert men in datzelfde persbericht alvast in.quote:The ¤3 billion direct loan provided by the French State to Air France via Air FranceKLM late in May 2020 will be converted into Super-Subordinated Notes of the same nominal amount to Air France via Air France-KLM, allowing the Group to restore part of its equity under IFRS accounting standards.
Check. Maar alleen voor de Fransen.quote:
Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, hier is duidelijk een kenner aan het woord.
En hoe ga je dat doen zonder een netwerk zoals AF/KLM aanbieden? Hmmm?
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:
Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.
Nee de websites gemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Jawel het zijn allemaal leningen hoorde ik op TVquote:Op dinsdag 6 april 2021 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wij hebben geen leningen aan AF verstrekt.
Maar als je me niet gelooft, kijk zelf even naar sheet 14:quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Uit de dikke duim gehaaldquote:
Maar geen Nederlandsequote:Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel het zijn allemaal leningen hoorde ik op TV
Ah, ok. Ja ,dan heb je wel verstand van luchtvaartnetwerken, ja.quote:
Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM, man man en dan loop je mij te bashen, serieus?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Iets met concurrentie wellicht?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok. Ja ,dan heb je wel verstand van luchtvaartnetwerken, ja.
Hoe kom jij aan de wijsheid dat passagiersvervoer niets oplevert?
Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:
Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM, man man en dan loop je mij te bashen, serieus?
Kom dan maar eerst met een fatsoenlijk bron voor die 10 miljaard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.
Ik weet niet wat jij daar denkt te lezen, maar de enige conclusie die je uit pagina 14 kunt trekken, is dat de unit revenue van vracht met 17.1% gedaald is en dat maintenance nog geen 10% is van het totale netwerkrevenuequote:Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:
Maar als je me niet gelooft, kijk zelf even naar sheet 14:
https://www.airfranceklm.(...)sults_q4-2019_en.pdf
Oh, echt? Ga dat even tegen die 10000 ca's vertellen die zonder werk zitten, als KLM alleen nog maar vracht gaat vliegen. En niet te vergeten alle cateraars die zaken doen met de KLM. En de duizenden passage-employees die elke dag op Schiphol hun werk doen.quote:Het punt is namelijk dat maintenance en cargo voor echte werkgelegenheid zorgt
quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:53 schreef Klaphark het volgende:
Ik ben een kenner van de luchtvaartindustrie, want ik heb websites gemaakt voor een paar bedrijfjes________________________________!
Waar hij vervolgens van zeg:quote:De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Zit ik hier in ONZ ofzo?quote:Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd.
Nou die mogen lekker ander werk zoeken ok??quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..][..]
Oh, echt? Ga dat even tegen die 10000 ca's vertellen die zonder werk zitten, als KLM alleen nog maar vracht gaat vliegen.
En niet te vergeten alle cateraars die zaken doen met de KLM. En de duizenden passage-employees die elke dag op Schiphol hun werk doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-acute-noodzaakquote:Op dinsdag 6 april 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:
De inkomsten uit staatsparticipatie kun je gewoon zelf bekijken: https://www.rijksoverheid(...)eelnemingen-2019.pdf
quote:DEN HAAG - KLM heeft aangegeven dat versterken van het eigen vermogen 'op korte termijn geen acute noodzaak is'.
Dat laat demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiën) weten in een brief aan de Tweede Kamer. De CDA-bewindsman laat weten dat er om die reden is besloten om niet direct extra hulp toe te zeggen.
JUIST !!!!!quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
Het is voor Hoekstra natuurlijk ook moeilijk te verkopen dat je wel KLM gaat redden maar niet die duizenden andere bedrijven.
Miss ben je wel beter af in ONZ ja. Of maak anders een website voor een politieke partij en voeg je in de discussies op POL alszijnde 'insider', 'kenner' of 'specialist'!quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Heeft je vriendje om hulp gevraagt? Misschien moet je hem even helpen met een bron te vinden voor 10 miljard aan inkomsten per jaar.
[..]
Waar hij vervolgens van zeg:
[..]
Zit ik hier in ONZ ofzo?
Ik heb geen piloten genoemd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nou die mogen lekker ander werk zoeken ok??
Man er zijn 100.000 mensen uit de Horeca zonder werk en jij gaat zitten janken over een paar zwaar over betaald piloten>>
![]()
nou jaquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen piloten genoemd.
Je denkt dat ik even blind een website in elkaar frot? Of dacht je dat ik nooit bij de klant zat om te weten wat hun business model is?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:05 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Miss ben je wel beter af in ONZ ja. Of maak anders een website voor een politieke partij en voeg je in de discussies op POL alszijnde 'insider', 'kenner' of 'specialist'!
Ik zeg:quote:
Jij zegt:quote:De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Dus ik zeg:quote:Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM
En dat is een correcte observatie van mij.quote:Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.
Heb je het nu over serveersters in de horeca?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
nou ja
van die smile vrouwen die sterke drank geven zodat je rustig blijft dan
Klopt, maar KLM is nog in onderhandeling met de Nederlandse staat over die leningen als ik het wel heb. De verwachting is dat daar eenzelfde deal uitkomt. Daarnaast heb je dan de bancaire leningen met staatsgaranties (zowel voor/door FR als NL); die lopen "gewoon" door, al is de looptijd wat verlengd (maar 2023 is natuurlijk nog steeds kansloos).quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Check. Maar alleen voor de Fransen.
Je snapt het verschil tussen Economische waarde en Staatsinkomsten niet, en dan ga je mij wegzetten als schoonmaker, gooi je zelf weg flutuserquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zeg:
[..]
Jij zegt:
[..]
Dus ik zeg:
[..]
En dat is een correcte observatie van mij.
Overigens had ik het bedrag wel goed onthouden, maar niet de betekenis. De combinatie KLM/Schiphol vertegenwoordigde in 2019 10.4 miljard aan economische waarde.
https://www.rijksoverheid(...)tekenis-schiphol.pdf
Bij jou?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:17 schreef nostra het volgende:
Klopt, maar KLM is nog in onderhandeling met de Nederlandse staat over die leningen als ik het wel heb. De verwachting is dat daar eenzelfde deal uitkomt.
Einde van de looptijd voor KLM is 2025. Staat ook in dat pamfletje dat je eerder deelde.quote:Daarnaast heb je dan de bancaire leningen met staatsgaranties (zowel voor/door FR als NL); die lopen "gewoon" door, al is de looptijd wat verlengd (maar 2023 is natuurlijk nog steeds kansloos).
Volgens mij geef ik net hierboven aan dat ik dat wel snap. Ik heb het verkeerd onthouden, toen ik het een aantal maanden geleden heb gelezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef raptorix het volgende:
Je snapt het verschil tussen Economische waarde en Staatsinkomsten niet
Nee, is niet zo moeilijk. Een KLM krijg je nooit meer terug. Snackbar 'Dikke Snickel' op de hoek wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
Het is voor Hoekstra natuurlijk ook moeiljk te verkopen dat je wel KLM gaat redden maar niet die duizenden andere bedrijven.
Bij het FD, of althans die halen een "algemene verwachting" in de markt aan:quote:
Klopt, NL deel loopt twee jaar langer.quote:Einde van de looptijd voor KLM is 2025. Staat ook in dat pamfletje dat je eerder deelde.
Dan had je misschien betere moeten nadenken voordat je mij begint te bashen dat ik de industrie niet ken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij geef ik net hierboven aan dat ik dat wel snap. Ik heb het verkeerd onthouden, toen ik het een aantal maanden geleden heb gelezen.
Oh, maar dat kan nog steeds. Jij kent de industrie niet. Want jij moet nog even een onderbouwing geven voor het gegeven dat vracht en onderhoud meer oplevert dan passagiersvervoer. Maar die post van mij had je even gemist, zeker?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:
Dan had je misschien betere moeten nadenken voordat je mij begint te bashen dat ik de industrie niet ken.
In netto winst levert onderhoud meer op, en ook in banen en economisch vooruitzicht. Dat is ook de reden waarom de staat KLM graag voor Schiphol wilt behouden, Schiphol is namelijk een belanrijke service hub voor SkyTeam, en als dat naar Parijs verhuist dan kun je Schiphol ook wel sluiten omdat dat qua passagiers in de toekomst steeds minder relevant word.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, maar dat kan nog steeds. Jij kent de industrie niet. Want jij moet nog even een onderbouwing geven voor het gegeven dat vracht en onderhoud meer oplevert dan passagiersvervoer. Maar die post van mij had je even gemist, zeker?
In dat geval wacht ik het nog even af.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:22 schreef nostra het volgende:
Bij het FD, of althans die halen een "algemene verwachting" in de markt aan:
Dat heb je nog steeds niet aangetoond. In het pamfletje dat je hebt gelinkt staat het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:28 schreef raptorix het volgende:
In netto winst levert onderhoud meer op, en ook in banen en economisch vooruitzicht.
Dus nu zeg je dat de HUB Schiphol belangrijk is vanwege het passagiersnetwerk?quote:Dat is ook de reden waarom de staat KLM graag voor Schiphol wilt behouden, Schiphol is namelijk een belanrijke service hub voor SkyTeam, en als dat naar Parijs verhuist dan kun je Schiphol ook wel sluiten omdat dat qua passagiers in de toekomst steeds minder relevant word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |