Wij hebben geen leningen aan AF verstrekt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM
Ook met blauwe vliegtuigen
We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft, daar valt het geld te verdienen, namelijk met onderhoud van vliegtuigen en goede distributie mogelijkheden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Air France moet de leningen terug betalen en van dat geld openen we de NLM
Ook met blauwe vliegtuigen
Hoe kom je aan dit bedrag?quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Ah, hier is duidelijk een kenner aan het woord.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:25 schreef raptorix het volgende:
We hebbben helemaal geen NLM nodig, we moeten er voor zorgen dat Schiphol een interessante Hub blijft
Stond in een artikel in het NRC een aantal maanden geleden.quote:
Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.quote:Op dinsdag 6 april 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat is een contradictio in terminis. Je 'steekt' een lening nergens in. Die wordt namelijk terugbetaald.
Wut?quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:47 schreef nostra het volgende:
Perpetuals worden niet terugbetaald; dat is de hele definitie van een perp.
Ze zaten opgeteld op een omzet pre corona van 12 miljard? Daarom vraag ik het, daar haal je geen 10 miljard aan staatsinkomen uit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Stond in een artikel in het NRC een aantal maanden geleden.
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen, de facto is het dan gewoon eigen vermogen. Dat zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor de leningen die de Nederlandse staat aan KLM gegeven heeft. Dat geld komt dus niet terug; als je geluk hebt nog wel de rente - ken de condities niet precies. Daarbovenop komt er nog een emissie van AFKLM waar Frankrijk wel en Nederland niet aan meedoet.quote:
Gewoon zoals een aflossingsvrije hypotheek toch, alleen rente betalen. Alleen dan geen einddatum.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen, de facto is het dan gewoon eigen vermogen. Dat zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor de leningen die de Nederlandse staat aan KLM gegeven heeft. Dat geld komt dus niet terug; als je geluk hebt nog wel de rente - ken de condities niet precies. Daarbovenop komt er nog een emissie van AFKLM waar Frankrijk wel en Nederland niet aan meedoet.
Dat wordt op dit moment door 1 Franse krant geroepen en is vooralsnog niet bevestigd door de Franse Staat. Dat zou overigens geen negatieve impact hebben voor de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:54 schreef nostra het volgende:
Die leningen die de Franse staat aan AF heeft gegeven worden omgezet in eeuwigdurende leningen
? Gewoon een persbericht van AFKLM:quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat wordt op dit moment door 1 Franse krant geroepen en is vooralsnog niet bevestigd door de Franse Staat. Dat zou overigens geen negatieve impact hebben voor de Nederlandse belastingbetaler.
Met bovendien de aantekening dat ook na deze conversie het eigen vermogen van de groep negatief blijft en er in 2021 dus nog additionele kapitaalstortingen nodig zijn. De concrete invulling daarvan staat nog open, maar dat conversie van die (nu omgezette) lening in "echt" eigen vermogen tot de opties behoort masseert men in datzelfde persbericht alvast in.quote:The ¤3 billion direct loan provided by the French State to Air France via Air FranceKLM late in May 2020 will be converted into Super-Subordinated Notes of the same nominal amount to Air France via Air France-KLM, allowing the Group to restore part of its equity under IFRS accounting standards.
Check. Maar alleen voor de Fransen.quote:
Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, hier is duidelijk een kenner aan het woord.
En hoe ga je dat doen zonder een netwerk zoals AF/KLM aanbieden? Hmmm?
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:25 schreef raptorix het volgende:
Ja redelijke kenner ja, jarenlang voor Skyteam en KLM/Transavia gewerkt, wel eens gekeken hoeveel man er bij Cargo en Onderhoud werken? Passagiersvervoer is nauwelijks interessant daar is geen droog brood in te verdienen.
Nee de websites gemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Jawel het zijn allemaal leningen hoorde ik op TVquote:Op dinsdag 6 april 2021 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wij hebben geen leningen aan AF verstrekt.
Maar als je me niet gelooft, kijk zelf even naar sheet 14:quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Uit de dikke duim gehaaldquote:
Maar geen Nederlandsequote:Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jawel het zijn allemaal leningen hoorde ik op TV
Ah, ok. Ja ,dan heb je wel verstand van luchtvaartnetwerken, ja.quote:
Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM, man man en dan loop je mij te bashen, serieus?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet verder geschopt dan schoonmaker.
Iets met concurrentie wellicht?quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok. Ja ,dan heb je wel verstand van luchtvaartnetwerken, ja.
Hoe kom jij aan de wijsheid dat passagiersvervoer niets oplevert?
Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:39 schreef raptorix het volgende:
Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM, man man en dan loop je mij te bashen, serieus?
Kom dan maar eerst met een fatsoenlijk bron voor die 10 miljaard.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.
Ik weet niet wat jij daar denkt te lezen, maar de enige conclusie die je uit pagina 14 kunt trekken, is dat de unit revenue van vracht met 17.1% gedaald is en dat maintenance nog geen 10% is van het totale netwerkrevenuequote:Op dinsdag 6 april 2021 09:36 schreef raptorix het volgende:
Maar als je me niet gelooft, kijk zelf even naar sheet 14:
https://www.airfranceklm.(...)sults_q4-2019_en.pdf
Oh, echt? Ga dat even tegen die 10000 ca's vertellen die zonder werk zitten, als KLM alleen nog maar vracht gaat vliegen. En niet te vergeten alle cateraars die zaken doen met de KLM. En de duizenden passage-employees die elke dag op Schiphol hun werk doen.quote:Het punt is namelijk dat maintenance en cargo voor echte werkgelegenheid zorgt
quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:53 schreef Klaphark het volgende:
Ik ben een kenner van de luchtvaartindustrie, want ik heb websites gemaakt voor een paar bedrijfjes
________________________________!
Waar hij vervolgens van zeg:quote:De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Zit ik hier in ONZ ofzo?quote:Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd.
Nou die mogen lekker ander werk zoeken ok??quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..][..]
Oh, echt? Ga dat even tegen die 10000 ca's vertellen die zonder werk zitten, als KLM alleen nog maar vracht gaat vliegen.
En niet te vergeten alle cateraars die zaken doen met de KLM. En de duizenden passage-employees die elke dag op Schiphol hun werk doen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-acute-noodzaakquote:Op dinsdag 6 april 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:
De inkomsten uit staatsparticipatie kun je gewoon zelf bekijken: https://www.rijksoverheid(...)eelnemingen-2019.pdf
quote:DEN HAAG - KLM heeft aangegeven dat versterken van het eigen vermogen 'op korte termijn geen acute noodzaak is'.
Dat laat demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiën) weten in een brief aan de Tweede Kamer. De CDA-bewindsman laat weten dat er om die reden is besloten om niet direct extra hulp toe te zeggen.
JUIST !!!!!quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
Het is voor Hoekstra natuurlijk ook moeilijk te verkopen dat je wel KLM gaat redden maar niet die duizenden andere bedrijven.
Miss ben je wel beter af in ONZ ja. Of maak anders een website voor een politieke partij en voeg je in de discussies op POL alszijnde 'insider', 'kenner' of 'specialist'!quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft je vriendje om hulp gevraagt? Misschien moet je hem even helpen met een bron te vinden voor 10 miljard aan inkomsten per jaar.
[..]
Waar hij vervolgens van zeg:
[..]
Zit ik hier in ONZ ofzo?
Ik heb geen piloten genoemd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nou die mogen lekker ander werk zoeken ok??
Man er zijn 100.000 mensen uit de Horeca zonder werk en jij gaat zitten janken over een paar zwaar over betaald piloten>>
nou jaquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb geen piloten genoemd.
Je denkt dat ik even blind een website in elkaar frot? Of dacht je dat ik nooit bij de klant zat om te weten wat hun business model is?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:05 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Miss ben je wel beter af in ONZ ja. Of maak anders een website voor een politieke partij en voeg je in de discussies op POL alszijnde 'insider', 'kenner' of 'specialist'!
Ik zeg:quote:
Jij zegt:quote:De combinatie KLM/Schiphol was voor de crisis goed voor 10 miljard per jaar aan staatsinkomsten.
Dus ik zeg:quote:Trouwens zie nu pas dat je loopt te verkondigen dat de staat 10 miljard per JAAR verdient aan KLM
En dat is een correcte observatie van mij.quote:Uhmm, nee, dat heb ik niet gezegd. Voor iemand die websites maakt, kun je niet erg goed lezen.
Heb je het nu over serveersters in de horeca?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
nou ja
van die smile vrouwen die sterke drank geven zodat je rustig blijft dan
Klopt, maar KLM is nog in onderhandeling met de Nederlandse staat over die leningen als ik het wel heb. De verwachting is dat daar eenzelfde deal uitkomt. Daarnaast heb je dan de bancaire leningen met staatsgaranties (zowel voor/door FR als NL); die lopen "gewoon" door, al is de looptijd wat verlengd (maar 2023 is natuurlijk nog steeds kansloos).quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Check. Maar alleen voor de Fransen.
Je snapt het verschil tussen Economische waarde en Staatsinkomsten niet, en dan ga je mij wegzetten als schoonmaker, gooi je zelf weg flutuserquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zeg:
[..]
Jij zegt:
[..]
Dus ik zeg:
[..]
En dat is een correcte observatie van mij.
Overigens had ik het bedrag wel goed onthouden, maar niet de betekenis. De combinatie KLM/Schiphol vertegenwoordigde in 2019 10.4 miljard aan economische waarde.
https://www.rijksoverheid(...)tekenis-schiphol.pdf
Bij jou?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:17 schreef nostra het volgende:
Klopt, maar KLM is nog in onderhandeling met de Nederlandse staat over die leningen als ik het wel heb. De verwachting is dat daar eenzelfde deal uitkomt.
Einde van de looptijd voor KLM is 2025. Staat ook in dat pamfletje dat je eerder deelde.quote:Daarnaast heb je dan de bancaire leningen met staatsgaranties (zowel voor/door FR als NL); die lopen "gewoon" door, al is de looptijd wat verlengd (maar 2023 is natuurlijk nog steeds kansloos).
Volgens mij geef ik net hierboven aan dat ik dat wel snap. Ik heb het verkeerd onthouden, toen ik het een aantal maanden geleden heb gelezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef raptorix het volgende:
Je snapt het verschil tussen Economische waarde en Staatsinkomsten niet
Nee, is niet zo moeilijk. Een KLM krijg je nooit meer terug. Snackbar 'Dikke Snickel' op de hoek wel.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
Het is voor Hoekstra natuurlijk ook moeiljk te verkopen dat je wel KLM gaat redden maar niet die duizenden andere bedrijven.
Bij het FD, of althans die halen een "algemene verwachting" in de markt aan:quote:
Klopt, NL deel loopt twee jaar langer.quote:Einde van de looptijd voor KLM is 2025. Staat ook in dat pamfletje dat je eerder deelde.
Dan had je misschien betere moeten nadenken voordat je mij begint te bashen dat ik de industrie niet ken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij geef ik net hierboven aan dat ik dat wel snap. Ik heb het verkeerd onthouden, toen ik het een aantal maanden geleden heb gelezen.
Oh, maar dat kan nog steeds. Jij kent de industrie niet. Want jij moet nog even een onderbouwing geven voor het gegeven dat vracht en onderhoud meer oplevert dan passagiersvervoer. Maar die post van mij had je even gemist, zeker?quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:22 schreef raptorix het volgende:
Dan had je misschien betere moeten nadenken voordat je mij begint te bashen dat ik de industrie niet ken.
In netto winst levert onderhoud meer op, en ook in banen en economisch vooruitzicht. Dat is ook de reden waarom de staat KLM graag voor Schiphol wilt behouden, Schiphol is namelijk een belanrijke service hub voor SkyTeam, en als dat naar Parijs verhuist dan kun je Schiphol ook wel sluiten omdat dat qua passagiers in de toekomst steeds minder relevant word.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, maar dat kan nog steeds. Jij kent de industrie niet. Want jij moet nog even een onderbouwing geven voor het gegeven dat vracht en onderhoud meer oplevert dan passagiersvervoer. Maar die post van mij had je even gemist, zeker?
In dat geval wacht ik het nog even af.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:22 schreef nostra het volgende:
Bij het FD, of althans die halen een "algemene verwachting" in de markt aan:
Dat heb je nog steeds niet aangetoond. In het pamfletje dat je hebt gelinkt staat het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:28 schreef raptorix het volgende:
In netto winst levert onderhoud meer op, en ook in banen en economisch vooruitzicht.
Dus nu zeg je dat de HUB Schiphol belangrijk is vanwege het passagiersnetwerk?quote:Dat is ook de reden waarom de staat KLM graag voor Schiphol wilt behouden, Schiphol is namelijk een belanrijke service hub voor SkyTeam, en als dat naar Parijs verhuist dan kun je Schiphol ook wel sluiten omdat dat qua passagiers in de toekomst steeds minder relevant word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |