abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198155526
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:29 schreef tripel7 het volgende:
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
Ondertussen:

KLM wil meer concurreren met reisarrangementen, touroperators boos - https://nos.nl/l/2369769

KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
  dinsdag 23 februari 2021 @ 00:22:44 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198155864
ANVR met klacht nu naar Brussel :D

KLM steeds meer onder vuur *O*

https://www.telegraaf.nl/(...)eeds-meer-onder-vuur

Nou Wopke :') kom er maar weer in met je prietpraat :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:22:27 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157295
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 23:32 schreef spinazieruiker het volgende:
..KLM moet geld verdienen om te voorkomen dat er teveel belastinggeld verloren gaat. Maar moet dit ten koste gaan van touroperators, die het toch al zwaar hebben? Oneerlijke concurrentie met staatssteun!
Stelling: KLM Holidays goed idee

KLM wil na versoepeling van de coronamaatregelen voor reizigers pakketreizen gaan aanbieden onder de naam KLM Holidays. De vliegmaatschappij heeft daartoe het bedrijf Airtrade ingelijfd, dat de technologie levert voor het samenstellen van dit soort reizen. Vindt u deze nieuwe koers voor de vliegtuigmaatschappij een goed plan of niet?

https://www.telegraaf.nl/(...)m-holidays-goed-idee

Geef uw mening hier dus ^O^
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:30:12 #204
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198157378
KLM weerspreekt dat er met staatssteun op ongeoorloofde wijze wordt geconcurreerd met touroperators als Corendon en Sunweb door het meerderheidsbelang in Airtrade. Vrijdag meldde topman Harm Kreulen aan deze site dat KLM een grote touroperator wil worden.

De luchtvaartmaatschappij werkt al sinds 2014 samen met Airtrade voor het aanbieden van zogeheten KLM Package Deals via de website van KLM. Vorige week besloot KLM een meerderheidsbelang in het bedrijf te nemen. Dat leidde tot ophef onder bestaande reisaanbieders, die stellen dat KLM overheidssteun gebruikt om hen aan te vallen.

quote:
“Zij hebben al aan het idee kunnen wennen toen wij de Package Deals introduceerden”, aldus Kreulen.
:') :')

Hoeveel geld KLM in Airtrade steekt houden beide partijen voor zich, maar met de regering en de banken, van wie in totaal 3,4 miljard euro wordt geleend is afgesproken dat KLM acquisities met een maximum van 15 miljoen euro mag doen, zonder dat er eerst goedkeuring moet worden gevraagd.

“Het is aan KLM om de bedrijfseconomische afweging te maken”, aldus KLM in een statement. “Investeringen zijn daarvoor noodzakelijk en ze worden gerechtvaardigd door de besparingen op andere gebieden.”

Ten opzichte van 2019 is het investeringsbudget, dat grotendeels wordt gestoken in het vernieuwen van de vloot en het optuigen van extra services, volgens Kreulen gehalveerd. Daardoor gaan bepaalde projecten, zoals de bouw van een nieuw hoofdkantoor, voorlopig niet door.

https://www.luchtvaartnie(...)ors-door-staatssteun

Wopke stuurt zijn troepen aan via Harm Kreulen die zich voor deze prietpraat laat misbruiken :r
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:07:55 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198160292
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:03 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198160516
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:26:33 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198160641
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchtvaartmaatschappij KLM heeft net geen 210 miljoen euro aan loonsubsidies gekregen in de derde ronde van de NOW-regeling, zo blijkt uit het register dat de uitkeringsinstantie UWV online heeft gezet.

https://www.nu.nl/economi(...)-in-derde-ronde.html

Hoppa weer 210 miljoen weggegooid :') :B
Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198161144
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:19 schreef Tarado het volgende:
anders hadden ze het als ww gehad dus dat maakt weinig uit
Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:05:17 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161151
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, helemaal in het geval van KLM scheelt dat nog wel een slok op een borrel.
hoe bedoel je dat?
pi_198161167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat?
WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 23 februari 2021 @ 14:37:28 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198161579
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:06 schreef nostra het volgende:

[..]

WW-maximum is ¤ 39.000/jaar, NOW heeft een cap van ¤ 9.538/maand.
dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
pi_198161881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laatste is toch de maximum salarisvoet en niet de uitkering zelf?
Klopt, de uitkering is x 85% x 140% (opslag voor sociale lasten) x omzetverlies.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198230652
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weggegooid? Daar hebben gewoon mensen hun huis en eten mee kunnen betalen.
Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:53:40 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231188
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je vergeet dat iedereen die bij KLM werkt de nieuwe NSB'ers zijn die met de nek aangekeken moeten worden.

Hoe durven ze bij de grootste (particuliere) werkgever van ons land (goh, zou daarom KLM de grootste ontvanger zijn van de now tegenkomt?) te werken?
KLM is niet de grootste werkgever, dat is Ahold, neemt niet weg dat het wel een grote werkgever is.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:33 #215
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231341
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:08:02 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231375
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
En wat doe je als je moet bezuinigen :?

Ondanks miljardenverlies breidt KLM vloot uit met nieuw type toestel

Ondanks de malaise die de coronacrisis voor KLM met zich meebrengt, heeft de maatschappij een nieuw type toestel aan de vloot toegevoegd: de Embraer 195-E2. Na een vlucht vanuit Brazilië landde de eerste KLM Cityhopper van dit type vanmiddag rond 17.15 uur op Schiphol.

De bestaande Embraer-vloot van KLM neemt momenteel een groot deel van de Europese routes voor zijn rekening en is daarmee het nieuwe werkpaard van de maatschappij geworden.

De E2 was al ruim voor de coronacrisis besteld en van een plan om de levering vanwege de coronacrisis uit te stellen of helemaal te annuleren is nooit sprake geweest, zegt Cityhopper-directeur Warner Rootliep tegen NH Nieuws.

"Aan het begin van de pandemie hebben we gezegd: wat willen we, naar voren toe? Past dit toestel in het herstelplan van KLM? Dat deed het. Met zijn schone motoren is het een ideale vervanger van de Embraer 190", aldus Rootliep. KLM heeft in totaal 25 exemplaren besteld.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-nieuw-type-toestel

Nog 24 te gaan dus :|W
Best handige zet weer :+ genoeg parkeerplek op Eelde toch en Wopke betaald toch wel w/
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:13:48 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231466
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:08 schreef Tarado het volgende:
Het is niet zo dat die gisteren besteld zijn
Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:18:53 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198231530
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop
Dat weet je helemaal niet, ik vind het niet zo vreemd dat ze dit door laten gaan zeker als je ziet dat het de komende paar jaar rendabeler gaat zijn met deze toestellen ivm bezetting.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:25:41 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198231619
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Huh?

Maar KLM moet toch investeren in rendabeler, efficiënter, zuiniger en vooral duurzamer vliegen?

Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:57:11 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198231961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
...Dan is dit een stuk beter dan de huidige embraers en al helemaal een stuk beter dan de 737's
Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
pi_198232064
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt dat was 2019
Maar het is ook niet zo dat je je order kan cancelen in deze bijzondere niet voorziene omstandigheden
En het is ook niet zo dat je geen oude vliegtuigen kan verkopen om deze te betalen
Nee we doen gewoon niks en laten alles op zijn beloop :')
Wat een visie en daadkracht weer :|W
Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 27 februari 2021 @ 13:24:14 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198232286
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 12:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Verkoop daar dan een aantal van netzolang je geld genoeg hebt om deze te betalen, dan is het nog acceptabel en zie ik voordelen
Maar blind bijkopen is dat niet
Er is al geld genoeg om te investeren in duurzaamheid en efficiëntie.

En dit is nou niet de beste tijd om vliegtuigen te verkopen he :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198232791
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 13:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die laatste zin slaat meer op jou dan op KLM.

Het is prima dat het kritiek hebt, maar je laat wel zien dat je totaal geen kaas gegeten hebt van een (luchtvaart) bedrijf.

Ten eerste, in de huidige situatie, waarbij veel luchtvaartmaatschappijen niet op zoek zijn naar extra vliegtuigen, laat staan oudere, minder zuinige, verkoop je niet zo makkelijk je oude voorraad. Daarnaast is een groot gedeelte, zeker de embraers, geleased. Dat zit een afgesproken termijn aan vast, eerder terug geven kost bergen geld.
Plus deze toestellen zijn geleased, dus het is niet zo dat de gehelr aankoopsom meteen op tafel moet komen.

Ten tweede, een van de eisen was dat KLM minder CO2 gaat uitstoten. De nieuwe toestellen zijn, uiteindelijk, een vervanging voor enkele 737's en de oudere e190's. Hierdoor zal zowel het totale als per passagier uitgestoten hoeveelheid CO2 afnemen. Met de opkomende CO2 kosten structuur (hoe meer CO2, hoe duurder bv. het gebruik van Schiphol), wordt daar ook geld op bespaard.

Ten derde, gebruiken deze nieuwe toestellen niet alleen minder brandstof, ook op andere vlakken zijn ze goedkoper in gebruik. Ook zijn oudere toestellen (sneller) toe aan uitgebreid onderhoud, wat flink in de kosten kan lopen. Al met al zal deze aankoop in de toekomst flink geld besparen, iets wat ook een eis van de overheid was.
Dit is de grootste reden waarom tenten zoals ryanair met relatief jonge vliegtuigen vliegen.
Daarnaast zijn ze per passagier ook goedkoper dan de b737's die ze vervangen. Met andere woorden, straks vervoert KLM hetzelfde aantal passagiers voor minder kosten.

Als laatste moet je in de luchtvaart nu eenmaal blijven investeren. Ook om de kosten lager te houden, maar ook vanwege het imago. Nieuwe, moderne vliegtuigen trekken nu eenmaal extra passagiers of leveren een positief beeld op.

Nogmaals, kritiek geven is prima, maar denk eens wat verder na voordat je je gal spuwt. Al past het niveau van de inhoud van de posts natuurlijk prima bij het uitbundige smiley gebruik, misschien is dat ook wel je doel.
Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 14:19:49 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198233088
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?
Vooralsnog is dat letterlijk wat er gebeurt. Er wordt zelfs KLM cabinepersoneel gedetacheerd bij KLC om dit te faciliteren.

Niet zo gek met de lage bezettingsgraad ook :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198234183
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:03 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je het een vervanging noemt voor de B737. Cityhopper heeft toch alleen E175 en E190 in de vloot? Dan is dat toestel toch hooguit een aanvulling of vervanging daarvoor en niet voor de B737 van het moederbedrijf? Of verwacht je dat er vluchten worden overgeheveld van KLM naar Cityhopper?

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.
Dat laatste is al het geval. De 737-700 wordt binnenkort geheel uitgefaseerd en er komt niets (op korte termijn) voor terug.
Mogelijk als het aantal passagiers weer op het huidige niveau is, gaat het anders liggen, maar nu zie je inderdaad dat het actueel vluchten op de 737 afneemt ten bate van het aantal op de embraers.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')