abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:15 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197996510
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat de piloten een cao conforme inschaling willen het hele bedrijf om laten vallen met alle gevolgen van dien? Denk niet dat dat echt realistisch is :)
De kop dekt de lading ook niet, je zou van een gezondverstandskrant als de Telegraaf toch anders verwachten :)
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:43 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197996521
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

gezondverstandskrant als de Telegraaf
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 15 februari 2021 @ 17:43:52 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021169
Het kabinet is Air France aan het pesten en de KLM is daarvan de dupe

Nou begin dan maar een nieuw blauwe vliegmaatschappij
Daaag KLM

https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-perspectief-klm

quote:
DEN HAAG - De dubbele testverplichting voor de luchtvaart verdwijnt voorlopig niet als het aan demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) ligt.
Daardoor stort het kabinet KLM nog dieper in het rood. Binnen de ploeg van Rutte III is er onvrede over het gebrek aan perspectief voor de 'blauwe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 17:55:50 #129
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021370
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:20 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:06 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021457
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:57 #131
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021468
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Gebeurt nu ook
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:20:33 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198021804
Wopke niet eens in staat om zijn partijgenoot Hugo aan zijn zijde te krijgen :')
En dat kost ons weer miljarden, wat een :r is dat cda toch
En Wopke stortgewoon geld bij want hij heeft geen spijt dat hij 14% belang heeft gekocht
Als ik 10 minuten met hem mag praten krijgt hij spijt dat hij geboren is de droeftoeter })
pi_198026224
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Pilotenvakbond KLM eist ondanks nullijn toch weer meer loon' :')

https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-weer-meer-loon

Trap elke idioot eruit die om loonsverhoging vraagt op staande voet en zonder vergoeding })
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.

Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 15 februari 2021 @ 22:43:44 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198026314
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.
Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
pi_198028572
quote:
6s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
Wopke staat inderdaad helemaal onderaan, maar dat zegt weinig over de kwaliteit van de telegraaf.

Probleem bij de telegraaf is vaak dat ze beginnen met iets wat wel klopt, maar daarna belangrijke punten of weglaten of fout weergeven, waardoor het totale verhaal niet meer klopt.

En de conclusie altijd zo neerzetten dat het tegen de algemene opinie ingaat.

Vind het volk dat bijvoorbeeld de vaccinaties te langzaam gaan, komt de telegraaf met een artikel die dat zou aantonen. Lopen de vaccinaties wel op schema, dan komt de telegraaf met precies hetzelfde verhaal, maar dan net iets aangepast waardoor de conclusie is dat we te snel zouden gaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 februari 2021 @ 18:44:54 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198040791
'Gapend gat in balans Air France-KLM'

Air France-KLM lijkt van alle grote Europese luchtvaartmaatschappijen het meeste last te krijgen van langdurige perioden met lage aantallen passagiers.

quote:
Er is sprake van een gapend gat in de balans van Air France-KLM Daarbij is de capaciteit om schulden te dragen klein en is het voor Air France-KLM daarmee lastiger om vers kapitaal aan te trekken, schrijven marktkenners in een rapport over de sector.
Volgens de kenners van zakenbank Bernstein zijn de problemen bij Air France-KLM groter dan die bij branchegenoten als Lufthansa en IAG, het moederbedrijf van onder andere British Airways. Die bedrijven zullen net als de Frans-Nederlandse combinatie extra kapitaal moeten aantrekken als het herstel in de zomermaanden uitblijft, maar de nood is iets minder hoog dan bij Air France-KLM.

Air France-KLM heeft volgens de analisten momenteel niet genoeg geld beschikbaar om dit jaar door te komen. Nederland en Frankrijk, de grootste aandeelhouders van Air France-KLM zijn al maanden in gesprek over aanvullende steun, bovenop de dik 10 miljard euro die al is toegekend via leningen en garantiestellingen. Twistpunt bij de onderhandelingen lijkt onder andere de door Brussel opgelegde voorwaarden. Vermoedelijk moet Air France in Parijs start- en landingsrechten opgeven als voorwaarden voor extra steun. De Franse regering zou dit niet zien zitten.

Aandeel onder druk
Bernstein merkt in het rapport op dat IAG, mede door het hoge tempo van vaccineren in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de Verenigde Staten het meeste kan gaan profiteren van hervattingen van trans-Atlantisch verkeer.

Volgens Bernstein zou een aandeel Air France-KLM flink onder druk kunnen komen te staan. Daarbij zou het kunnen dat de prijs van een effect daalt tot 1 euro, aldus de kenners. Momenteel wordt het aandeel in Amsterdam voor net geen 5 euro verhandeld.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-Air-France-KLM.aspx

Met 14 euro schuld per aandeel is dit een beurspareltje.
Elke Nederlander telt al 300 euro neer om de aandeel
houder van dit bedrijf uit de wind te houden.

En Wopke heeft geen spijt van zijn aankoop van 14% tegen 14 euro, nu is dat dus intrinsiek min 750 miljoen waard
+ aankoop @750 miljoen is al 1.5 miljard vernietigd
en miljarden erachteraan gegooid zonder uitzicht
Hoe lang nog deze idioot op deze positie :(
pi_198069427
Recordverlies van 7,1 miljard euro voor Air France-KLM :') _O-

Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft coronarampjaar afgesloten met een recordverlies van 7,1 miljard euro. In 2019 boekte het bedrijf nog een winst van 290 miljoen. Het bedrijf vervoerde slechts 34 miljoen passagiers, een daling van bijna 70 procent ten opzichte van 2019.

De omzet van het Frans-Nederlandse bedrijf daalde met bijna 60 procent tot 11,1 miljard euro, maakte het vanochtend bekend. Het contrast met 2019 is groot. Toen haalde het bedrijf nog een omzet van ruim 23 miljard euro.

In het jaar voor de coronacrisis uitbrak vervoerde het bedrijf ruim 104 miljoen passagiers. Die zorgden ervoor dat de vliegtuigen gemiddeld voor zo'n 88 procent vol zaten.

Weer vliegen
Toch is KLM-baas Pieter Elbers hoopvol. "Ondanks dat, en kijkend naar de tweede helft van 2021, voel ik voorzichtig optimisme en hoop. Mensen zullen weer gaan vliegen en langzaam maar zeker zal KLM het wereldwijde netwerk weer kunnen gaan vliegen met alle keuzemogelijkheden voor haar klanten."

In 2020 zaten de vliegtuigen nog geen 60 procent vol. Om geen verlies te draaien, moet het bedrijf de vliegtuigen ongeveer voor 70 procent vol hebben zitten.

Oktober 2020
Dramatisch kwartaal Air France-KLM: verlies van 1,7 miljard :')
De amper gevulde toestellen bezorgen Air France-KLM een gigantisch probleem. Er komt geen geld binnen, maar de vaste kosten moeten wel betaald worden. De salarissen van het personeel bijvoorbeeld, maar ook de rekeningen voor het leasen van toestellen en brandstof om te kunnen blijven vliegen.

De coronacrisis levert het bedrijf enkele forse tegenvallers op. Zo gaat er 822 miljoen op aan kosten voor het wegbezuinigen van ongeveer 8700 medewerkers, 595 miljoen voor ongunstige brandstofcontracten en een afschrijving van 672 miljoen op de vliegtuigvloot.

Pot geld raakt op :')
Een extra probleem is dat klanten die tickets hadden geboekt, hun geld nu echt terug beginnen te vragen in plaats van genoegen te nemen met een voucher of de belofte op een ander tijdstip te mogen vliegen. In totaal keerden Air France, KLM en Transavia vorig jaar 2,3 miljard euro uit aan klanten die hun reis geannuleerd zagen worden.

Eind 2019 had het bedrijf 3,2 miljard euro in kas van tickets die al wel verkocht waren, maar waarvan de vlucht nog moest plaatsvinden. Eind september 2020 was deze pot cash al geslonken tot 2,8 miljard. Eind december is daar nog een krappe 2,4 miljard euro van over.

Eind van het jaar had het bedrijf nog 9,8 miljard aan krediet waar het gebruik van kan maken. Maar de schuld van het bedrijf begint onrustbarend hoog te worden. Vorig jaar steeg deze van nog geen 5 miljard tot 11 miljard.

Air France-KLM in de knel: '10 miljard euro extra nodig' :')
Het bedrijf heeft dringend extra cash nodig, in de afgelopen maanden is daar al druk over onderhandeld met de Franse en Nederlandse overheid. Die bezitten ieder een aandelenbelang in moederbedrijf Air France-KLM. Het bedrijf heeft zichzelf tot mei de tijd gegeven om nieuw kapitaal binnen te halen.

Tot nu toe ontving het bedrijf in totaal al 10,4 miljard euro aan noodleningen en bankgaranties van de Franse en Nederlandse staat. Dochterbedrijf KLM is daarnaast grootverbruiker van de NOW-regeling, de loonsubsidie van de Nederlandse overheid voor bedrijven die geraakt zijn door de coronacrisis.

Goedkeuring Europese Commissie

Een van de hobbels die overwonnen moet worden zodat de twee overheiden opnieuw geld in de noodlijdende luchtvaartmaatschappij is dat er goedkeuring nodig is van de Europese Commissie.

Er zijn namelijk strenge eisen verbonden aan het geven van staatssteun. Concurrenten mogen daardoor namelijk niet oneerlijk benadeeld worden. In de afgelopen weken is al stevig onderhandeld over het inleveren van slots.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-klm-bodem-spaarpot

Gelukkig hebben we Wopke :')

Die blijft gewoon geld erin pompen
En heeft geen spijt van aankoop 14% belang

Wat een idioot :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:08 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069478
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.

KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.
KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:40:52 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069579
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Zeker weer de Telegraaf, waarbij de kop van het artikel iets anders zegt dan het artikel zelf.

KLM heeft komend jaar geen extra steun nodig buiten de bestaande pakketten.

AF/KLM wel inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069661
quote:
KLM leed een verlies van 3 miljoen euro per dag. Zonder tegemoetkoming in de loonkosten (NOW) zou dat zelfs een verlies van 6 miljoen euro per dag zijn geweest.
:')

quote:
"Het kabinet heeft steeds gezegd dat het opnieuw zal bezien wat nodig is om KLM door de crisis te loodsen, zodat het haar belangrijke rol voor het publieke belang kan blijven vervullen", laat demissionair minister Wopke Hoekstra van Financiën weten in reactie op de cijfers van Air France-KLM. "Deze jaarcijfers laten de gevolgen van de crisis opnieuw zien."

Hoekstra stelt dat de Nederlandse overheid in de situatie rond de luchtvaartcombinatie "nauw optrekt" met de Franse staat.
https://www.nu.nl/economi(...)r-moederbedrijf.html

Wopke :')
pi_198069735
Air France-KLM ziet pas in 2024 herstel van de luchtvaart :')

De jaarresultaten per onderdeel verschillen sterk. KLM leed een operationeel verlies van ¤1,15 mrd. Het grotere Air France sloot de boeken met een verlies van ¤3,4 mrd.

De laatste jaren blijven de resultaten van de Franse partner ver achter bij die van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. :')

https://fd.nl/ondernemen/(...)met-miljardenverlies

Zonder die Fransen redden we het echt niet hoor |:( |:(
pi_198070861
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:


Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Ach, geld maakt allemaal geen fok meer uit. De geldstrooimachines staan volle kracht aan en naar de gekste diongen worden miljarden euro's toegegooid.

Dit kabinet gooit de staatsschuld bizar omhoog.

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:29:45 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198070971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198071034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:48:03 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198071220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2021 11:23:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:04:30 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198071457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De keuze is of ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen , OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe blauwe KLM
Fuseer nooit met Fransen.
pi_198071931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Fuseer nooit met Fransen.
Dat zal Wopke :r nooit zeggen
Die gaat lessen trekken voor de toekomst :|W
En laat ons met de schulden en rotzooi zitten en gaat weer op zoek naar een ander baantje :(
pi_198072019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:56:06 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198072092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook

Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')