abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:00:48 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197859762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Opdoeken die handel. Zolang er nog (op kerosine) wordt gevlogen is elke klimaatdiscussie zinloos.
Daar gaat het opdoeken van KLM helemaal niks aan bijdragen kan ik je vertellen :D

Sterker nog, dat gaat averechts werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:04:36 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197859864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar gaat het opdoeken van KLM helemaal niks aan bijdragen kan ik je vertellen :D

Sterker nog, dat gaat averechts werken.
Oh ja tuurlijk, het is en blijft gewoon verreweg de meest vervuilende vorm van vervoer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:09:20 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk, het is en blijft gewoon verreweg de meest vervuilende vorm van vervoer.
Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:10:01 #104
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197860031
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Het is een begin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:10:46 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het is een begin.
Nee, het is een verslechtering.
De vraag wordt gewoon overgenomen door andere, minder duurzame airlines.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:11:35 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197860082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, het is een verslechtering.
De vraag wordt gewoon overgenomen door andere, minder duurzame airlines.
Dan pak je die ook keihard aan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:12:37 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dan pak je die ook keihard aan.
Wie? Nederland?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:42:27 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197861073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef Drekkoning het volgende:
Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Nou je bent uit van arrogant en 3x overbetaalde idioten af ;) en oude vliegtuigen
Dan normaal personeel in nieuwe vliegtuigen ben je al een aardig end op weg :7
En die Fransen die ons constant leeg zuigen en anaal vernederen met hun dubbele agenda ben je ook kwijt
Dat is toch wel al een behoorlijke start zou ik zeggen ^O^
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:02:56 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197861757
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou je bent uit van arrogant en 3x overbetaalde idioten af ;) en oude vliegtuigen
Dan normaal personeel in nieuwe vliegtuigen ben je al een aardig end op weg :7
En die Fransen die ons constant leeg zuigen en anaal vernederen met hun dubbele agenda ben je ook kwijt
Dat is toch wel al een behoorlijke start zou ik zeggen ^O^
Ja dan heb je 2.5x “overbetaalde idioten” die werken bij minder duurzame airlines dan KLM.

Schiet je niks mee op joh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:23 #110
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_197861885
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja dan heb je 2.5x “overbetaalde idioten” die werken bij minder duurzame airlines dan KLM.

Schiet je niks mee op joh.
Luchtvaartmaatschappijen subsidiëren is wel zo ongeveer het minste waar je mee op schiet.

ps. sterker nog, met die miljarden die de belastingbetalers in de bodemloze put die KLM heet storten, zou je een mooie hoge snelheidslijn kunnen bouwen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:13:36 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197862092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:06 schreef tfors het volgende:

[..]

Luchtvaartmaatschappijen subsidiëren is wel zo ongeveer het minste waar je mee op schiet.

ps. sterker nog, met die miljarden die de belastingbetalers in de bodemloze put die KLM heet storten, zou je een mooie hoge snelheidslijn kunnen bouwen.
Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:29:03 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197862520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
KLM moet weg en dan komt er een kleinere NLM terug desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:01:33 #113
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_197863320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
KLM weg -> minder concurrentie -> prijs omhoog -> vraag omlaag -> klimaatimpact omhoog
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:35:16 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197864091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:01 schreef tfors het volgende:

[..]

KLM weg -> minder concurrentie -> prijs omhoog -> vraag omlaag -> klimaatimpact omhoog
Als het verdwijnen van een aanbieder ertoe leidt dat de vraag daalt vanwege prijsstijging van anderen, dan snappen die partijen niet zoveel van prijselasticiteit :D. En geloof me, als er iets is dat airlines begrijpen dan is dat het wel.

Dus de andere, minder duurzame airlines zullen hun productiviteit verhogen. Netto resultaat: Meer klimaatschade.

Kijk, je zou wellicht een punt hebben als elk land zijn nationale carrier om laat vallen. Echter, dat doet geen enkel land. En met goede redenen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 februari 2021 @ 00:46:52 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197865393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

KLM moet weg en dan komt er een kleinere NLM terug desnoods ook met blauwe vliegtuigen
moet weg van wie?
  zondag 7 februari 2021 @ 01:14:24 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197865691
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 00:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet weg van wie?
Moet nie weg , is al weg bedoel ik
KLM is van de Fransen . en die willen van de KLM een sjouw maatschappij make, n een 3 keer per dag heen en weer maatschappij en Air France zelf de mooie internationale vluchten houden

Dus of uit elkaar , maar dat kan niet meer , ze zijn te verweven als
Dus laat gaan en begin opnieuw met blauwe vliergtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 februari 2021 @ 01:15:35 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197865702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:35 schreef Drekkoning het volgende:...
Kijk, je zou wellicht een punt hebben als elk land zijn nationale carrier om laat vallen. Echter, dat doet geen enkel land. En met goede redenen ;)
Sabena en Swissair O-)
  zondag 7 februari 2021 @ 03:16:58 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197866403
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2021 01:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Sabena en Swissair O-)
In het licht van de huidige coronacrisis natuurlijk ;)

Maar nu je ze toch aanstipt; In hoeverre hebben die faillissementen bijgedragen aan een reductie in mondiale vliegtuigpassagiers en uitstoot?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:57:37 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197905228
‘Politieke keuze of KLM straks nog bestaat’

Grote zorgen onder het personeel van KLM: niemand wil meer met de vliegmaatschappij vliegen maar de consument kiest voor concurrenten. Dit zou komen door de strenge sneltestplicht vanuit de politiek. Luchtvaartverslaggever Yteke de Jong legt uit hoe dit zit.

https://www.telegraaf.nl/(...)m-straks-nog-bestaat

Gelukkig heb ik veel vertrouwen in een minister die verdachte is van knevelarij waar 6 jaar gevangenisstraf op staat :') :X
pi_197905325
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:45 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
De overheid: Test iedereen 50x per dag ook zonder klachten.

KLM: Maar dan zijn we morgen failliet.

De overheid: Test iedereen 50x per dag!

Rinse, repeat
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:35:03 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197905804
Wopke is de Nederlandse Trump

Als Huispopulist kun je niet om Wopke Hoekstra heen. Dat begon al met de manier waarop hij aan de macht kwam in het CDA. Eerst trok hij zich om onduidelijke redenen terug uit de leiderschapsrace, vervolgens creëerde hij tweespalt door de belangrijkste overgebleven kandidaat Hugo de Jonge niet te steunen en uiteindelijk wist hij zonder ooit een verkiezing gewonnen te hebben toch de buit binnen te halen. :')

De inmiddels gekozen lijsttrekker De Jonge had zich teruggetrokken en de nummer twee van de verkiezingen Pieter Omtzigt werd opzijgeschoven na een prachtig geënsceneerd huisbezoek van Omtzigt aan Hoekstra. Us Wopke, gestoken in vers gestreken wit overhemd met opgestroopte mouwen (daadkracht!) tegen de Nieuwsuur-journalist die opeens voor de deur stond: ‘Ik was de kinderen aan het voorlezen’ (familieman!), ‘Ik heb overlegd met Liselot’ (geëmancipeerd!) en ‘Ik ben verrast dat u hier bent’ (acteur!). Later kwam Omtzigt voor de camera om te stamelen dat Wopke de absoluut beste kandidaat was. Alle huispopulisten in Nederland kregen het hier warm van. Coup uit het boekje. :D

Sindsdien houdt het maar niet op met Wopke. Weet u nog wie meedeelde dat de basisscholen weer zouden opengaan, nog voordat het OMT zijn advies daarover had gegeven? De minister van Onderwijs? De minister van Medische Zorg? Hugo de Jonge? Premier Rutte? Fout! Het was minister van Financiën Wopke! Die heeft daar natuurlijk geen fluit – of hoogstens een heel klein fluitje mee te maken, maar de beste man kon zich niet inhouden :') Informatie-incontinentie die vooral toeslaat rond het Binnenhof bij politici die de kans krijgen een populaire boodschap te brengen. Rond verkiezingstijd tiert de kwaal hevig.

Wopke staat altijd in campagnestand. Dat gaat zelfs zo ver dat hij nu twee CDA-campagnemedewerkers in het ministerie van Financiën heeft gehuisvest. :')

Ze hebben permanente passen voor het departement, mogen werkkamers gebruiken en kunnen op elk gewenst moment een promofilmpje met Wopke opnemen in zijn werkkamer. Andere ministers doen zoiets niet, omdat ze de indruk willen vermijden dat de belangen van ministerie en lijsttrekker op een wat ongezonde manier door elkaar lopen. Wopke heeft daar maling aan. In dit opzicht lijkt hij op Donald Trump, die zijn verkiezingsboodschappen ook graag wat grandeur van het Witte Huis meegaf. Maar voor Wopke is het – uiteraard – vooral praktisch. Als er propaganda voor het CDA of voor hem gefilmd moet worden – en dat is kennelijk om de haverklap – dan moet dat zonder talmen direct kunnen. Niet eerst helemaal naar de CDA-burelen, dat kost toch al gauw tien minuten rijden. Voor je het weet is de hele inspiratie weg en zijn de oneliners vergeten!

En voor wie denkt u dat Wopke het allemaal doet? Voor zichzelf natuurlijk, maar ook voor zijn vrindjes uit het bedrijfsleven waar hij ooit weer naar zal terugkeren. Zo stelde hij de afgelopen week voor om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven, zoals Schiphol en Holland Casino, met 15 tot 20 procent te verhogen. Ze hebben veel meer taken gekregen maar hun bezoldiging is niet gestegen. Zielig!

Wopke is op een sluwe manier aan de macht gekomen, bespeelt de camera op superieure wijze, schuwt belangenvertroebeling niet en komt op voor zijn zakenvrindjes. Zo bezien zou je kunnen zeggen dat niet Wilders, niet Baudet, maar Hoekstra de Nederlandse Trump is . Hij krijgt van uw Huispopulist 5/5 ballen.

https://www.topics.nl/teu(...)D&utm_content=topics

Wopke is een enorme lul, en daar komen steeds meer mensen achter ^O^
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:38:05 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197905842
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke is de Nederlandse Trump

Als Huispopulist kun je niet om Wopke Hoekstra heen. Dat begon al met de manier waarop hij aan de macht kwam in het CDA. Eerst trok hij zich om onduidelijke redenen terug uit de leiderschapsrace, vervolgens creëerde hij tweespalt door de belangrijkste overgebleven kandidaat Hugo de Jonge niet te steunen en uiteindelijk wist hij zonder ooit een verkiezing gewonnen te hebben toch de buit binnen te halen. :')

De inmiddels gekozen lijsttrekker De Jonge had zich teruggetrokken en de nummer twee van de verkiezingen Pieter Omtzigt werd opzijgeschoven na een prachtig geënsceneerd huisbezoek van Omtzigt aan Hoekstra. Us Wopke, gestoken in vers gestreken wit overhemd met opgestroopte mouwen (daadkracht!) tegen de Nieuwsuur-journalist die opeens voor de deur stond: ‘Ik was de kinderen aan het voorlezen’ (familieman!), ‘Ik heb overlegd met Liselot’ (geëmancipeerd!) en ‘Ik ben verrast dat u hier bent’ (acteur!). Later kwam Omtzigt voor de camera om te stamelen dat Wopke de absoluut beste kandidaat was. Alle huispopulisten in Nederland kregen het hier warm van. Coup uit het boekje. :D

Sindsdien houdt het maar niet op met Wopke. Weet u nog wie meedeelde dat de basisscholen weer zouden opengaan, nog voordat het OMT zijn advies daarover had gegeven? De minister van Onderwijs? De minister van Medische Zorg? Hugo de Jonge? Premier Rutte? Fout! Het was minister van Financiën Wopke! Die heeft daar natuurlijk geen fluit – of hoogstens een heel klein fluitje mee te maken, maar de beste man kon zich niet inhouden :') Informatie-incontinentie die vooral toeslaat rond het Binnenhof bij politici die de kans krijgen een populaire boodschap te brengen. Rond verkiezingstijd tiert de kwaal hevig.

Wopke staat altijd in campagnestand. Dat gaat zelfs zo ver dat hij nu twee CDA-campagnemedewerkers in het ministerie van Financiën heeft gehuisvest. :')

Ze hebben permanente passen voor het departement, mogen werkkamers gebruiken en kunnen op elk gewenst moment een promofilmpje met Wopke opnemen in zijn werkkamer. Andere ministers doen zoiets niet, omdat ze de indruk willen vermijden dat de belangen van ministerie en lijsttrekker op een wat ongezonde manier door elkaar lopen. Wopke heeft daar maling aan. In dit opzicht lijkt hij op Donald Trump, die zijn verkiezingsboodschappen ook graag wat grandeur van het Witte Huis meegaf. Maar voor Wopke is het – uiteraard – vooral praktisch. Als er propaganda voor het CDA of voor hem gefilmd moet worden – en dat is kennelijk om de haverklap – dan moet dat zonder talmen direct kunnen. Niet eerst helemaal naar de CDA-burelen, dat kost toch al gauw tien minuten rijden. Voor je het weet is de hele inspiratie weg en zijn de oneliners vergeten!

En voor wie denkt u dat Wopke het allemaal doet? Voor zichzelf natuurlijk, maar ook voor zijn vrindjes uit het bedrijfsleven waar hij ooit weer naar zal terugkeren. Zo stelde hij de afgelopen week voor om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven, zoals Schiphol en Holland Casino, met 15 tot 20 procent te verhogen. Ze hebben veel meer taken gekregen maar hun bezoldiging is niet gestegen. Zielig!

Wopke is op een sluwe manier aan de macht gekomen, bespeelt de camera op superieure wijze, schuwt belangenvertroebeling niet en komt op voor zijn zakenvrindjes. Zo bezien zou je kunnen zeggen dat niet Wilders, niet Baudet, maar Hoekstra de Nederlandse Trump is . Hij krijgt van uw Huispopulist 5/5 ballen.

https://www.topics.nl/teu(...)D&utm_content=topics

Wopke is een enorme lul, en daar komen steeds meer mensen achter ^O^
Moet dat niet in het Wopke topic? Of open er eentje als het er nog niet is.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:49:28 #123
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197985645
'Pilotenvakbond KLM eist ondanks nullijn toch weer meer loon' :')

https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-weer-meer-loon

Trap elke idioot eruit die om loonsverhoging vraagt op staande voet en zonder vergoeding })
  zondag 14 februari 2021 @ 07:20:37 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197994873
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:25:00 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197996222
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:20 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
Omdat de piloten een cao conforme inschaling willen het hele bedrijf om laten vallen met alle gevolgen van dien? Denk niet dat dat echt realistisch is :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:15 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197996510
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat de piloten een cao conforme inschaling willen het hele bedrijf om laten vallen met alle gevolgen van dien? Denk niet dat dat echt realistisch is :)
De kop dekt de lading ook niet, je zou van een gezondverstandskrant als de Telegraaf toch anders verwachten :)
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:43 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197996521
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

gezondverstandskrant als de Telegraaf
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 15 februari 2021 @ 17:43:52 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021169
Het kabinet is Air France aan het pesten en de KLM is daarvan de dupe

Nou begin dan maar een nieuw blauwe vliegmaatschappij
Daaag KLM

https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-perspectief-klm

quote:
DEN HAAG - De dubbele testverplichting voor de luchtvaart verdwijnt voorlopig niet als het aan demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) ligt.
Daardoor stort het kabinet KLM nog dieper in het rood. Binnen de ploeg van Rutte III is er onvrede over het gebrek aan perspectief voor de 'blauwe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 17:55:50 #129
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021370
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:20 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:06 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021457
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:57 #131
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021468
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Gebeurt nu ook
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:20:33 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198021804
Wopke niet eens in staat om zijn partijgenoot Hugo aan zijn zijde te krijgen :')
En dat kost ons weer miljarden, wat een :r is dat cda toch
En Wopke stortgewoon geld bij want hij heeft geen spijt dat hij 14% belang heeft gekocht
Als ik 10 minuten met hem mag praten krijgt hij spijt dat hij geboren is de droeftoeter })
pi_198026224
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Pilotenvakbond KLM eist ondanks nullijn toch weer meer loon' :')

https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-weer-meer-loon

Trap elke idioot eruit die om loonsverhoging vraagt op staande voet en zonder vergoeding })
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.

Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 15 februari 2021 @ 22:43:44 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198026314
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.
Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
pi_198028572
quote:
6s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
Wopke staat inderdaad helemaal onderaan, maar dat zegt weinig over de kwaliteit van de telegraaf.

Probleem bij de telegraaf is vaak dat ze beginnen met iets wat wel klopt, maar daarna belangrijke punten of weglaten of fout weergeven, waardoor het totale verhaal niet meer klopt.

En de conclusie altijd zo neerzetten dat het tegen de algemene opinie ingaat.

Vind het volk dat bijvoorbeeld de vaccinaties te langzaam gaan, komt de telegraaf met een artikel die dat zou aantonen. Lopen de vaccinaties wel op schema, dan komt de telegraaf met precies hetzelfde verhaal, maar dan net iets aangepast waardoor de conclusie is dat we te snel zouden gaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 februari 2021 @ 18:44:54 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198040791
'Gapend gat in balans Air France-KLM'

Air France-KLM lijkt van alle grote Europese luchtvaartmaatschappijen het meeste last te krijgen van langdurige perioden met lage aantallen passagiers.

quote:
Er is sprake van een gapend gat in de balans van Air France-KLM Daarbij is de capaciteit om schulden te dragen klein en is het voor Air France-KLM daarmee lastiger om vers kapitaal aan te trekken, schrijven marktkenners in een rapport over de sector.
Volgens de kenners van zakenbank Bernstein zijn de problemen bij Air France-KLM groter dan die bij branchegenoten als Lufthansa en IAG, het moederbedrijf van onder andere British Airways. Die bedrijven zullen net als de Frans-Nederlandse combinatie extra kapitaal moeten aantrekken als het herstel in de zomermaanden uitblijft, maar de nood is iets minder hoog dan bij Air France-KLM.

Air France-KLM heeft volgens de analisten momenteel niet genoeg geld beschikbaar om dit jaar door te komen. Nederland en Frankrijk, de grootste aandeelhouders van Air France-KLM zijn al maanden in gesprek over aanvullende steun, bovenop de dik 10 miljard euro die al is toegekend via leningen en garantiestellingen. Twistpunt bij de onderhandelingen lijkt onder andere de door Brussel opgelegde voorwaarden. Vermoedelijk moet Air France in Parijs start- en landingsrechten opgeven als voorwaarden voor extra steun. De Franse regering zou dit niet zien zitten.

Aandeel onder druk
Bernstein merkt in het rapport op dat IAG, mede door het hoge tempo van vaccineren in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de Verenigde Staten het meeste kan gaan profiteren van hervattingen van trans-Atlantisch verkeer.

Volgens Bernstein zou een aandeel Air France-KLM flink onder druk kunnen komen te staan. Daarbij zou het kunnen dat de prijs van een effect daalt tot 1 euro, aldus de kenners. Momenteel wordt het aandeel in Amsterdam voor net geen 5 euro verhandeld.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-Air-France-KLM.aspx

Met 14 euro schuld per aandeel is dit een beurspareltje.
Elke Nederlander telt al 300 euro neer om de aandeel
houder van dit bedrijf uit de wind te houden.

En Wopke heeft geen spijt van zijn aankoop van 14% tegen 14 euro, nu is dat dus intrinsiek min 750 miljoen waard
+ aankoop @750 miljoen is al 1.5 miljard vernietigd
en miljarden erachteraan gegooid zonder uitzicht
Hoe lang nog deze idioot op deze positie :(
pi_198069427
Recordverlies van 7,1 miljard euro voor Air France-KLM :') _O-

Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft coronarampjaar afgesloten met een recordverlies van 7,1 miljard euro. In 2019 boekte het bedrijf nog een winst van 290 miljoen. Het bedrijf vervoerde slechts 34 miljoen passagiers, een daling van bijna 70 procent ten opzichte van 2019.

De omzet van het Frans-Nederlandse bedrijf daalde met bijna 60 procent tot 11,1 miljard euro, maakte het vanochtend bekend. Het contrast met 2019 is groot. Toen haalde het bedrijf nog een omzet van ruim 23 miljard euro.

In het jaar voor de coronacrisis uitbrak vervoerde het bedrijf ruim 104 miljoen passagiers. Die zorgden ervoor dat de vliegtuigen gemiddeld voor zo'n 88 procent vol zaten.

Weer vliegen
Toch is KLM-baas Pieter Elbers hoopvol. "Ondanks dat, en kijkend naar de tweede helft van 2021, voel ik voorzichtig optimisme en hoop. Mensen zullen weer gaan vliegen en langzaam maar zeker zal KLM het wereldwijde netwerk weer kunnen gaan vliegen met alle keuzemogelijkheden voor haar klanten."

In 2020 zaten de vliegtuigen nog geen 60 procent vol. Om geen verlies te draaien, moet het bedrijf de vliegtuigen ongeveer voor 70 procent vol hebben zitten.

Oktober 2020
Dramatisch kwartaal Air France-KLM: verlies van 1,7 miljard :')
De amper gevulde toestellen bezorgen Air France-KLM een gigantisch probleem. Er komt geen geld binnen, maar de vaste kosten moeten wel betaald worden. De salarissen van het personeel bijvoorbeeld, maar ook de rekeningen voor het leasen van toestellen en brandstof om te kunnen blijven vliegen.

De coronacrisis levert het bedrijf enkele forse tegenvallers op. Zo gaat er 822 miljoen op aan kosten voor het wegbezuinigen van ongeveer 8700 medewerkers, 595 miljoen voor ongunstige brandstofcontracten en een afschrijving van 672 miljoen op de vliegtuigvloot.

Pot geld raakt op :')
Een extra probleem is dat klanten die tickets hadden geboekt, hun geld nu echt terug beginnen te vragen in plaats van genoegen te nemen met een voucher of de belofte op een ander tijdstip te mogen vliegen. In totaal keerden Air France, KLM en Transavia vorig jaar 2,3 miljard euro uit aan klanten die hun reis geannuleerd zagen worden.

Eind 2019 had het bedrijf 3,2 miljard euro in kas van tickets die al wel verkocht waren, maar waarvan de vlucht nog moest plaatsvinden. Eind september 2020 was deze pot cash al geslonken tot 2,8 miljard. Eind december is daar nog een krappe 2,4 miljard euro van over.

Eind van het jaar had het bedrijf nog 9,8 miljard aan krediet waar het gebruik van kan maken. Maar de schuld van het bedrijf begint onrustbarend hoog te worden. Vorig jaar steeg deze van nog geen 5 miljard tot 11 miljard.

Air France-KLM in de knel: '10 miljard euro extra nodig' :')
Het bedrijf heeft dringend extra cash nodig, in de afgelopen maanden is daar al druk over onderhandeld met de Franse en Nederlandse overheid. Die bezitten ieder een aandelenbelang in moederbedrijf Air France-KLM. Het bedrijf heeft zichzelf tot mei de tijd gegeven om nieuw kapitaal binnen te halen.

Tot nu toe ontving het bedrijf in totaal al 10,4 miljard euro aan noodleningen en bankgaranties van de Franse en Nederlandse staat. Dochterbedrijf KLM is daarnaast grootverbruiker van de NOW-regeling, de loonsubsidie van de Nederlandse overheid voor bedrijven die geraakt zijn door de coronacrisis.

Goedkeuring Europese Commissie

Een van de hobbels die overwonnen moet worden zodat de twee overheiden opnieuw geld in de noodlijdende luchtvaartmaatschappij is dat er goedkeuring nodig is van de Europese Commissie.

Er zijn namelijk strenge eisen verbonden aan het geven van staatssteun. Concurrenten mogen daardoor namelijk niet oneerlijk benadeeld worden. In de afgelopen weken is al stevig onderhandeld over het inleveren van slots.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-klm-bodem-spaarpot

Gelukkig hebben we Wopke :')

Die blijft gewoon geld erin pompen
En heeft geen spijt van aankoop 14% belang

Wat een idioot :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:08 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069478
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.

KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.
KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:40:52 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069579
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Zeker weer de Telegraaf, waarbij de kop van het artikel iets anders zegt dan het artikel zelf.

KLM heeft komend jaar geen extra steun nodig buiten de bestaande pakketten.

AF/KLM wel inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069661
quote:
KLM leed een verlies van 3 miljoen euro per dag. Zonder tegemoetkoming in de loonkosten (NOW) zou dat zelfs een verlies van 6 miljoen euro per dag zijn geweest.
:')

quote:
"Het kabinet heeft steeds gezegd dat het opnieuw zal bezien wat nodig is om KLM door de crisis te loodsen, zodat het haar belangrijke rol voor het publieke belang kan blijven vervullen", laat demissionair minister Wopke Hoekstra van Financiën weten in reactie op de cijfers van Air France-KLM. "Deze jaarcijfers laten de gevolgen van de crisis opnieuw zien."

Hoekstra stelt dat de Nederlandse overheid in de situatie rond de luchtvaartcombinatie "nauw optrekt" met de Franse staat.
https://www.nu.nl/economi(...)r-moederbedrijf.html

Wopke :')
pi_198069735
Air France-KLM ziet pas in 2024 herstel van de luchtvaart :')

De jaarresultaten per onderdeel verschillen sterk. KLM leed een operationeel verlies van ¤1,15 mrd. Het grotere Air France sloot de boeken met een verlies van ¤3,4 mrd.

De laatste jaren blijven de resultaten van de Franse partner ver achter bij die van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. :')

https://fd.nl/ondernemen/(...)met-miljardenverlies

Zonder die Fransen redden we het echt niet hoor |:( |:(
pi_198070861
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:


Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Ach, geld maakt allemaal geen fok meer uit. De geldstrooimachines staan volle kracht aan en naar de gekste diongen worden miljarden euro's toegegooid.

Dit kabinet gooit de staatsschuld bizar omhoog.

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:29:45 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198070971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198071034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:48:03 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198071220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2021 11:23:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:04:30 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198071457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De keuze is of ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen , OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe blauwe KLM
Fuseer nooit met Fransen.
pi_198071931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Fuseer nooit met Fransen.
Dat zal Wopke :r nooit zeggen
Die gaat lessen trekken voor de toekomst :|W
En laat ons met de schulden en rotzooi zitten en gaat weer op zoek naar een ander baantje :(
pi_198072019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:56:06 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198072092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook

Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198072960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook

Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.

Heel veel bedrijven in ons land zien juist vanwege de vele verbindingen die Schiphol, dus eigenlijk KLM, hun biedt.

Die verbindingen gaat een Emirates echt niet overnemen vanuit Nederland. Die haalt zoveel mogelijk passagiers uit Nederland naar Dubai en daarvandaan verder.
Een nieuwe airline zal onherroepelijk kleiner zijn en dus ook niet alle verbindingen kunnen aanbieden, een dan vergeten we nog dat alle landingsrechten ook nog eens opnieuw onderhandeld moeten worden (zitten vast aan en vervallen dus).

Dan is er voor die bedrijven hebben reden om nog in ons land te blijven.

Als we een rapport nemen van de UVA, gaat een faillissement van KLM ons land tussen de 1,1 en 4 miljard per jaar kosten, afhankelijk van wat er na het faillissement gaat gebeuren, waarbij de 1,1 miljard het gunstigste geval is waarbij Air france alle KLM vluchten gaat overnemen, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.

Dan is een miljard of 5 niet eens zo gek, wetende dat een faillissement dat in 1 jaar al zou kosten.

https://25cjk227xfsu3mkyf(...)tie_van_Schiphol.pdf
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:54:36 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198072985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Niet volgens meerdere economische experts, tenminste, niet als je als land winst wil maken.

Heel veel bedrijven in ons land zien juist vanwege de vele verbindingen die Schiphol, dus eigenlijk KLM, hun biedt.
Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegt


Wat kan jij een onzin kletsen , en tegenstrijdigheden in dezelfde zin

quote:
Die verbindingen gaat een Emirates echt niet overnemen vanuit Nederland.

Een nieuwe airline zal onherroepelijk kleiner zijn en dus ook niet alle verbindingen kunnen aanbieden, een dan vergeten we nog dat alle landingsrechten ook nog eens opnieuw onderhandeld moeten worden (zitten vast aan en vervallen dus)
.

we zitten aan verbindingen vast en Emirates wil ze niet overnemen 8)7 8)7 8)7
Dat kan de nieuwe blauwe Airline dan mooi doen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:01:00 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:03:39 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198073127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw gespoten te worden, die voor weinig te koop zijn

En een nieuwe Crew met goedkope piloten is ook wel te regelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:05:12 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dan beginnen we ene nieuwe Blauwe Airline met de naam NLM er staan vast nog wel wat vliegtuigen ergens te wachten om blauw geverfd te worden
begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verf
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:05:59 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198073166
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

begint wat eentonig te worden jouw bijdragen, met je blauwe verf
Je moet dit ook quoten
quote:
En een nieuwe Crew met goedkope piloten is ook wel te regelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:09:08 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198073227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je moet dit ook quoten
[..]

Als het allemaal zo simpel lag, in de VS zou dit geen probleem zijn maar hier komt dit toch allemaal op de gemeenschap terecht dus ik begrijp wel dat ze kijken hoe ze de boel in de lucht kunnen houden.
pi_198074713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
ja hoor OF, OF, kan het nog naïever, alsof het probleem opgelost is als KLM morgen failliet gaat
Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:43:22 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198074762
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
Dat is helemaal niet zo, ligt allemaal wat ingewikkelder dan Wopke is een lul en met blauwe verf lossen we het wel op.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:50:23 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198074885
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dan zijn we van die }) }) Fransen af en dat is heel fijn en scheelt een heleboel geld :7
Zo is dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198076397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan ook met een andere vliegmaatschappij de ook met blauwe vliegtuigen vliegt


Wat kan jij een onzin kletsen , en tegenstrijdigheden in dezelfde zin
[..]

.

we zitten aan verbindingen vast en Emirates wil ze niet overnemen 8)7 8)7 8)7
Dat kan de nieuwe blauwe Airline dan mooi doen he

Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.

Dat is simpelweg fysiek en economisch onmogelijk, dat laten brussels airlines, swiss airlines en talloze andere opgestarte bedrijven zien. Je kan niet meteen zo groot starten en vaak blijf je daarna ook veel kleiner dan het origineel.

Het bedrijfsleven is geen computerspel.

Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Voor corona draaide KLM al jaren winst met een gezonde marge. Helaas zorgt de eigen overheid nu als enige land in de wereld door ridicule, onnozele restricties ervoor dat diegenen die nog vliegen, dat niet met KLM doen (maar met de concurrent om alsnog via de weg of trein ons land in te komen, met precies dezelfde eventuele corona besmetting).
En dat los je niet op met blauwe verf en piloten met een minimum loon.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:16:42 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198076426
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je kan niet zomaar een nieuwe maatschappij neerzetten die precies hetzelfde is als de huidige, maar dan met een ander naampje en blijkbaar goedkoper piloten.

Dat is simpelweg fysiek en economisch onmogelijk, dat laten brussels airlines, swiss airlines en talloze andere opgestarte bedrijven zien. Je kan niet meteen zo groot starten en vaak blijf je daarna ook veel kleiner dan het origineel.

Het bedrijfsleven is geen computerspel.

Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Voor corona draaide KLM al jaren winst met een gezonde marge. Helaas zorgt de eigen overheid nu als enige land in de wereld door ridicule, onnozele restricties ervoor dat diegenen die nog vliegen, dat niet met KLM doen (maar met de concurrent om alsnog via de weg of trein ons land in te komen, met precies dezelfde eventuele corona besmetting).
En dat los je niet op met blauwe verf en piloten met een minimum loon.
Ja, maar dan in hij waarschijnlijk wel lekker slapen, wetende dat die arrogante piloten minder geld verdienen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:19:28 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198076464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]


Trouwens laat het constante gehamer op de te dure piloten ook zien dat je eigenlijk geen idee hebt waar je het over praat.
Al zouden ze gratis werken, dan nog zou KLM verlies lijden omdat andere kostenposten veel groter zijn.

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2021 16:30:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198077010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies? :o

Edit: KLM alleen vs. Air France-KLM
  donderdag 18 februari 2021 @ 16:56:55 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

Zij zegt in dat filmpje ¤3 miljoen per dag verlies . Maar 7,1 miljard/365 is +/- ¤20 miljoen per dag verlies? :o

Edit: KLM alleen vs. Air France-KLM
misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteld
Het is tenslotte een Franse vliegmaatschappij

Frankrijk is dus verantwoordelijk voor 80 % van het verlies
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198077076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar toen ging de winst ook al naar Frankrijk, nu moet het verlies gedeeld worden , en de mooie slots gaan naar de Franse piloten
https://www.telegraaf.nl/(...)cht-duizelingwekkend
In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden. De winst van KLM blijft bij KLM, dat werd vrijwel rechtstreeks weer geïnvesteerd in nieuwe vliegtuigen, CO2 reductie (bio kerosine fabriek), etc.
Dat ging niet naar Air France.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198077145
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

misschien het verlies van de Fransen ook erbij geteld
Het is tenslotte een Franse vliegmaatschappij

Frankrijk is dus verantwoordelijk voor 80 % van het verlies
Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:10 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077210
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

In Nederland is (en wordt) hard gevochten om de financiën nog steeds uit elkaar te houden.
Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd op
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:59 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198077222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Behalve die 3 miljoen/dag van diemevrouw uit dat filmpje kan ik zo snel niets online vinden. Veel dingen ook niet uitgesplitst tussen AF en KLM.
https://nieuws.klm.com//s(...)f61b02be0664f5eaa137
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:09:42 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198077264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Doet het niet
https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iig ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198077325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://nieuws.klm.com/klm-jaarcijfers-2020/ Hier kan je hem downloaden iig ;)
Thnx ^O^
pi_198077539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat deden mijn vrouw en ik ook altijd , toch maakt zij het altijd op
Zegt meer over jou en je vrouw dan KLM ;)

Je kan alle cijfers gewoon opzoeken, als beursgenoteerd bedrijf is alles open.

Dat wil niet zeggen dat AF het niet graag anders zou zien (en dat ook actief probeert te regelen), maar nu is dat niet het geval.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:40:04 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198077843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zegt meer over jou en je vrouw dan KLM ;)

Je kan alle cijfers gewoon opzoeken, als beursgenoteerd bedrijf is alles open.

Dat wil niet zeggen dat AF het niet graag anders zou zien (en dat ook actief probeert te regelen), maar nu is dat niet het geval.
Maar als ze gaan scheiden dan is alles van gezamenlijk he , zo hoort dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198079080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij ....
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zin
pi_198080465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:43 schreef riazop het volgende:
Als die idioten in Den Haag in dit tempo door vaccineren dan heeft de komenden 10 jaar KLM idd geen zin
Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructief :')
En geld van de belasting betaler interesseert hun geen reet dus blijven ze pompen :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 19:40:39 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198080594
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig zijn Wopke en Hugo van dezelfde partij dus overleggen ze heel vaak en constructief :')
En geld van de belasting betaler interesseert hun geen reet dus blijven ze pompen :(
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198081512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef michaelmoore het volgende:
Nou het zijn wel allemaal leningen met terugbetaalverplichting , dus op een bepaald ,moment zal Air France het wel zat worden
Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederland ;)
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:12:51 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198081584
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Air France kent enkel een richting verkeer dus geld kan alleen naar Frankrijk en niet naar Nederland ;)
Juist

wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:14:31 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198081638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist

wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macron
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198081744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Juist
wat men net op TV zegt,
Kan het met KLM wel goed gaan, als het met moeder niet goed gaat dan gaat het met KLM ook niet goed
Nu moet Wopke dat nog even gaan snappen ;)
En dat kan wel even gaan duren zijn we zo weer een paar miljard verder :') :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:26:12 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198081989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Moeder wordt toch wel volgespoten door ome Macron
mooi dan hoeven wij Air France dus niet in de lucht houden , beginnen wij een andere KLM

ook met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 20:44:21 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198082413
quote:
maar de piloten horen tot de vrienden van de upperclass he

Dus krijgen ze het niet over hun hart om de tent failliet te laten gaan, als miss Etam, die kan gewoon dezelfde dag nog failliet

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2021 11:29:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 19 februari 2021 @ 09:42:43 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198090356
Ondertussen werkt Wopke even aan zijn eigen beeldvorming :')

’Voor hem gelden de regels niet’

Schaatsende Hoekstra zorgt voor irritatie

CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra heeft een flinke uitglijder gemaakt door met Sven Kramer te gaan schaatsen in Thialf. De schaatsbaan is vanwege corona voor gewoon publiek al gesloten sinds december. Op sociale media krijgt de demissionaire minister er flink van langs.

https://www.telegraaf.nl/(...)zorgt-voor-irritatie

Had ik al gezegd dat het een enorme lul is O-)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:19:42 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198091837
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Had ik al gezegd dat het een enorme lul is
dat gedeelte ben ik ook wel met je eens :)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:07:36 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198092715
Aandeelhouder met weinig macht :')

Woedend zijn de Fransen in februari 2019 over de overval van Wopke Hoekstra. In het geheim heeft de minister aandelen gekocht die Nederland tot mede-grootaandeelhouder in Air France KLM maken. Hoekstra koopt naar eigen zeggen een plek aan de hoofdtafel om de positie van luchthaven Schiphol veilig te stellen en de Nederlandse invloed in het concern te versterken. Dat mag wat kosten: ¤680 mln, om precies te zijn.

Maar meer dan een verlenging van de garantie dat geen KLM-vluchten van Schiphol overgaan naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle bokst Hoekstra niet voor elkaar, ondanks zijn 'cheque' van ¤3,4 mrd. :')

• Geen tweede voorzitter van de board.
• Geen vetorecht voor de Nederlandse staatsagent.
• Bij de discussies over de kapitaalversterking door Frankrijk en Nederland wordt het vraagstuk van de machtsverhoudingen zelfs buiten de agenda gehouden. Te lastig. :') _O-

De Fransen zinnen nog altijd op revanche.

https://fd.nl/economie-po(...)n-van-wopke-hoekstra

Lees hier het hele verhaal ;)
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:22:59 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198093868
KLM

Bij KLM wordt het schaatsuitje ook met argusogen bekeken, omdat luchtvaartmaatschappij Air France KLM donderdag een dramatisch verlies van ¤7 miljard publiceerde. KLM zit in grote onzekerheid over de toekomst en heeft Hoekstra als aandeelhouder nodig om te voorkomen dat het niet door de moeder in Parijs en door Brussel wordt uitgekleed.

quote:
„Hoekstra was op 587 kilometer afstand van het hoofdkantoor in Parijs en 298 kilometer van Brussel. Ik hoop dat hij het al geregeld heeft voor KLM. Anders staat de minister mijlenver van de ellende van ondernemend Nederland af”, briest voorzitter Reinier Castelein van vakbond De Unie.
De luchtvaartmaatschappij is de laatste weken verder door het kabinet naar de afgrond geduwd door de dubbele testverplichting. „Bijzonder hoe politici hun campagne invullen. Ga eens praten met een horeca-ondernemer of een KLM’er die voortdurend moet testen. Schaatsen met een BN’er? Ik begrijp het niet”, zegt Castelein

https://www.telegraaf.nl/(...)hialf-uitje-was-stom

Daar zijn ze ook blij met hem :') _O-
  vrijdag 19 februari 2021 @ 13:40:16 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198094191
KLM-topman: 'Steun uit Den Haag kun je niet zomaar bij elkaar optellen' :') _O-

De kans is reëel dat KLM extra steun krijgt van de Nederlandse overheid. Eerder telde Den Haag al zo'n 800 miljoen euro neer voor aandelen in moederbedrijf Air France-KLM om de belangen van KLM beter te kunnen behartigen. KLM heeft inmiddels circa 1 miljard euro aan loonsteun ontvangen en de overheid loopt risico voor 3,4 miljard euro aan leningen en krediet. KLM-topman Pieter Elbers is dankbaar, maar kan niet zeggen waar het eindigt.

quote:
"Die bedragen kun je ook niet zo bij elkaar optellen", zegt Elbers op de vraag hoeveel de optelsom aan steun vanuit Den Haag inmiddels bedraagt. "Ook KLM-werknemers zijn belastingbetaler", voegt hij daaraan toe. Van de 3,4 miljard aan steun vanuit de overheid in de vorm van een lening en garantstellingen is steeds gezegd dat die terugbetaald zou worden. Naar het zich nu laat aanzien wordt een deel daarvan toch omgezet in een gift.
Wat een prietpraat weer om te :r

Daar wilde Elbers niet direct over speculeren, in een toelichting op de jaarcijfers die eerder op de dag werden gepresenteerd. Maar hij ging wel uitvoerig in op mogelijke eisen die Brussel zou stellen aan het verstrekken van een directe vorm van staatssteun. Daar zou KLM mogelijk slots, tijdvakken op Schiphol om op te stijgen of te landen, voor moeten opgeven.

"Slots zijn heel belangrijk, de kracht van het netwerk zijn bestemmingen in combinatie met frequenties. We opereren op heel dunne marges. Om leningen te kunnen terugbetalen, moet het verdienmodel in stand blijven." De president-directeur van KLM liet duidelijk zijn frustratie blijken over de positie waar KLM tegen wil en dank in beland is.

"Het is heel frustrerend. We hebben jarenlang hard gewerkt om KLM weer gezond te maken. We stonden er erg goed voor, voordat de COVID-tsunami losbarstte." De mate waarin de overheid en dus de belastingbetaler bijdraagt aan het in de lucht houden van KLM, is volgens Elbers "een economische en maatschappelijke afweging".

Schuld van moederbedrijf opgelopen tot 11 miljard euro
Hij gaf niet aan hoeveel steun KLM nog nodig zou hebben, maar zei juist dat het bedrijf het nog wel even uit kon zingen met het huidige pakket. Van de beschikbaar gestelde 3,4 miljard is nu 900 miljoen euro gebruikt. Dankzij de NOW-steun is KLM in staat gebleven om het netwerk draaiende te houden. "De steun is ongelooflijk belangrijk geweest en daar zijn we heel dankbaar voor. We komen de crisis ook door en willen dan onze rol blijven vervullen."

KLM boekte over het afgelopen jaar een verlies van 1,2 miljard euro. De schuld van Air France-KLM is het afgelopen jaar met bijna 5 miljard euro opgelopen tot 11 miljard euro. :D

https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper

En bedankt he topmannetje dat we niet kunnen rekenen :r
Het gaat ons inderdaad veel meer kosten dan we allebei dachten
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:10:34 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198102076
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
  vrijdag 19 februari 2021 @ 21:19:29 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198102232
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
De gemiddeld HvN kijker is natuurlijk ook helemaal geen KLM publiek. Die gaan met de sleurhut naar Frankrijk, of wellicht met Trans naar een all-in-gevangenis in Turkije.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 21 februari 2021 @ 11:57:37 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198127355
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM mag volgens meerderheid Nederlanders niet failliet, maar staatssteun 'is overbodig'

Air France-KLM lijdt recordverlies van 7,1 miljard euro door coronacrisis

KLM heeft afgelopen jaar door de coronacrisis 7,1 miljard euro verlies geleden. Een gigantisch bedrag, waardoor de discussie over verdere staatssteun weer oplaait. Als het aan de Nederlanders ligt mag KLM niet omvallen, maar staatsteun vinden ze een stap te ver. Dat blijkt uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel.

Aan het onderzoek deden bijna 2500 Nederlanders mee. Ondanks dat een merendeel van de Nederlanders niet wil dat KLM omvalt (51 procent), vindt eenzelfde percentage dat de vliegtuigmaatschappij geen staatssteun moet krijgen om hem te redden. "Er zijn heel veel bedrijven, winkels en horeca die financiële steun nodig hebben en het niet allemaal krijgen", laat een van de deelnemers weten. "Deze moeten dan ook allemaal steun krijgen."
Coronatoeslag

Ook een coronatoeslag op een vliegticket zien de Nederlanders niet zitten. 58 procent zegt geen toeslag te willen betalen, ook al zouden ze daarmee de KLM redden. De reden die mensen hiervoor opgeven is dat ze bang zijn dat het geld niet goed besteed wordt, en vooral naar "overbetaalde directeuren" gaat. Ook vinden veel deelnemers de KLM sowieso al duur.

https://www.hartvannederl(...)failliet-staatssteun

Nou Wopke je beleid wordt breed gesteund :|W ):O
Je vriend is op TV in businessclass

Ik ben geen fan van de oplichter Harry maar nu was ie scherp met Wopke, ik moest lachen

Je zou haast denken dat een broer van Wopke een piloot bij de KLM is , hij geeft meer om de KLM dan om de ondernemers van Nederland , dat vond Harry ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 februari 2021 @ 12:57:15 #194
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198145012
Precies waar ik al voor waarschuwde. Het gratis geld van de belastingbetaler leidt tot tot meer concurrentie, dus lagere prijzen, dus meer vraag, dus meer milieuvervuiling:

Luchtvaartmaatschappij zet fors in op pakketreizen https://www.telegraaf.nl/(...)g-met-vakantiereuzen
  maandag 22 februari 2021 @ 13:29:30 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145543
Hoekstra: Door aandeleninkoop behandelen Fransen ons nu veel gelijkwaardiger :') _O- _O-

Minister Wopke Hoekstra heeft er geen spijt van dat hij twee jaar geleden 14 procent van de aandelen in Air France-KLM kocht. Door die aankoop zien de Fransen ons nu als een veel gelijkwaardigere partner, zei hij zondag in het tv-programma Business Class van Harry Mens.

Er is veel kritiek op de aankoop. Niet alleen is de waarde van de aandelen meer dan gehalveerd, ook moet binnenkort al voor de tweede keer noodsteun verleend worden aan KLM. Volgens critici en concurrenten zoals Ryanair zou de staat niet zo veel geld in een privaat bedrijf moeten steken.

Hoekstra is het daar niet mee eens. Volgens hem is het essentieel dat KLM overeind blijft, omdat “KLM en Schiphol zo ongelooflijk belangrijk zijn voor de verbindingen van Nederland met de rest van de wereld.” Als het bedrijf failliet gaat, dan zou dat gat niet volledig gevuld worden door nieuwe partijen.

quote:
Bovendien nemen de Fransen de Nederlanders nu veel serieuzer, aldus Hoekstra. “Het afgelopen jaar hebben we heel goed samengewerkt met de Fransen op dit dossier, op een veel gelijkwaardigere manier. Dat kwam juist ook door de aankoop van die aandelen. We hebben nu veel meer gelijkwaardigheid gecreëerd voor de hele onderneming.”
:') :')

Volgens Hoekstra “wordt er nu geluisterd naar het Nederlandse belang”. “We hadden in het verleden slechte afspraken gemaakt over de staatsgaranties (om die verbindingen te behouden, red.) Door het kopen van de aandelen hebben we uiteindelijk veel betere afspraken weten te maken."

https://www.luchtvaartnie(...)veel-gelijkwaardiger

Wat een lulverhaal weer, om te :r en bewijzen en of voorbeelden leveren doet hij niet en kan hij niet
Fransen waren helemaal over de zeik bij de stille aankoop en de rekenkamer ook ;)
Het is echt een lul met vingers die ons miljarden kost met zijn ego en onkunde :R
  maandag 22 februari 2021 @ 13:32:34 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145584
Eindhovense CDA-wethouder iets te enthousiast met megaposter van Wopke Hoekstra



De Eindhovense CDA-wethouder Stijn Steenbakkers is zondag iets te enthousiast geweest met het plakken van posters voor de Tweede Kamerverkiezingen. De wethouder liet zich fotograferen met een poster van CDA-lijsttrekker Wopke Hoekstra die veel groter is dan officieel is toegestaan op de verkiezingsborden in Eindhoven.

Steenbakkers plaatste de foto zondag zelf op Twitter maar werd in een reactie van D66-gemeenteraadslid Jorien Migchielsen gewezen op de regels van de gemeente. Ze noemde het ‘nogal gênant’ dat juist de wethouder zich niet houdt aan de afspraken.

CDA gaat posters vervangen
Posters op de 48 verkiezingsborden in de stad mogen maximaal A2-formaat hebben. Posters die niet aan de voorwaarden voldoen, worden volgens de gemeente verwijderd.

,,Een misverstand’’, laat de wethouder in een korte reactie weten. CDA-fractievoorzitter Linda Hofman zegt in een toelichting dat de partij niet op de hoogte was van de regels. ,,We wisten dit oprecht niet.’’

De partij gaat de posters zelf vervangen, aldus Hofman. ,,Het is best zuur van al het werk maar we gaan het herstellen. Alleen weet ik nog niet wanneer. We zijn daarvoor afhankelijk van onze vrijwilligers.’’

De gemeente heeft nog niet gereageerd.

https://www.ed.nl/eindhov(...)e-hoekstra~a57232c0/

Zelfs daar gaat het al mis bij Wopke :') Hij wist het niet :') :r
  maandag 22 februari 2021 @ 13:35:53 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145641
De tenenkrommende uitzending van Wopke in business class zien we hier

https://www.business-clas(...)pke_hoekstra/id/3910

Gewoon weer keihard liegen en bedriegen en verteld ook nog even dat hij het zo nog een keer zou doen die aankoop van 14% belang

Dan ben je echt ongeschikt en leer je niets van je fouten
  maandag 22 februari 2021 @ 13:41:51 #198
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198145760
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
De tenenkrommende uitzending van Wopke in business class zien we hier

https://www.business-clas(...)pke_hoekstra/id/3910

Gewoon weer keihard liegen en bedriegen en verteld ook nog even dat hij het zo nog een keer zou doen die aankoop van 14% belang

Dan ben je echt ongeschikt en leer je niets van je fouten
Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)
  maandag 22 februari 2021 @ 13:46:51 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198145842
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:41 schreef kibo het volgende:
..Wopke is eigenlijk een roekeloze speculant met geld van anderen (de belastingbetaler)
Inderdaad alles ten eigen gunste uiteraard en verantwoording nemen als het fout gaat doet hij niet :r

Ondertussen is dit sujet:
Verdachte van een ambtsmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat
Op zijn vingers getikt door de rekenkamer inzake aankoop belang KLM

Een lul met vingers dus :(
pi_198155506
Bodemloze put is bodemloos:
https://nos.nl/l/2369844
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')