En intussen al volop bevangen door de verkiezingskoorts en frontaal in de aanval op Ruttequote:Op woensdag 27 januari 2021 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open
Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst
			
			
			
			
			
			
			
			quote:KLM moet de zeggenschap over het netwerk en vloot opgeven vindt Parijs, maar Hoekstra is juist aandeelhouder geworden om dat te voorkomen.
KLM is eigendom van de holding en moet zich schikken in de strategie van topman Ben Smith, aldus de Fransen.
Achter de schermen trekt de Franse regering aan de touwtjes. ,,
Air France staat er financieel slechter voor dan KLM", stipt een woordvoerder van Hoekstra aan.
quote:Als Hoekstra opnieuw geld naar Parijs overmaakt, dan krijgt hij daar misschien wat toezeggingen voor terug, maar in de praktijk zijn die niets waard.
Dat was de afgelopen jaren al te zien rondom de bonus van Ben Smith, de zetels in het bestuur en het uitblijven van hervormingen bij Air France", zegt luchtvaartadviseur Ruud Jansen.
			
			
			
			
			
			
			
			Hoe haalt ie het in de hersens, die salarissen moeten met 20% gekort wordenquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk![]()
Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest![]()
De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.
Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.
Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."
Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.
Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.
Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen
Wat een blunder weer van deze idioot
			
			
			
			quote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef michaelmoore het volgende:...
Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
			
			
			
			
			
			
			
			die conclusie van je begrijp ik niet echtquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
En we zijn weer genaaid door de Fransen![]()
Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren
De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.
„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval.![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren
Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke![]()
			
			
			
			Dat kan,quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tarado het volgende:
die conclusie van je begrijp ik niet echt
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus nietquote:Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval
![]()
			
			
			
			Dat gedeelte begrijp ik wel maar de steun van NL is alleen aan KLM met daarbij behorende voorwaarden, dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat kan,
[..]
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet
			
			
			
			
			
			
			
			Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleemquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:12 schreef Tarado het volgende:
...dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
			
			
			
			Die slots worden de komende jaren toch niet gevuld.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten
KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.
„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.
Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.
In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.
Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.
Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten
Meer geld pompen en minder vluchten![]()
![]()
Als dat geen win win situatie is![]()
			
			
			
			
			
			
			
			dat zie ik niet, jij wel dus maar toon het dan aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem
			
			
			
			quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
			
			
			
			De piloten leveren ook in, sterker nog, dat hebben ze dik twee maanden geleden al gedaan, toen het verhaal speelde waar jij als een spuit elf veel te laat je onderbuik over laat spreken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
			
			
			
			Dit klopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |