ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,quote:Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.
En dan maar terug naar de benenwagen. Wandelen en fietsen.
nee dat moet nietquote:Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.
KLM moet je altijd overeind houden.
Op vakantie in Nederlandquote:Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
https://www.parool.nl/cs-b177b769quote:Nederlandse sneltesteis luchtvaart blijkt in strijd met mondiale regels
De Nederlandse sneltesteis voor vliegtuigbemanning blijkt in strijd met internationale regels. Bovendien zijn dit weekend tientallen vliegpassagiers in het buitenland gestrand vanwege de nieuwe coronavoorwaarden van het kabinet.
quote:Baas EasyJet start 'luchtoorlog':
'Marktaandeel winnen van KLM'
5 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.524-3.74%
LONDEN - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en het Duitse Lufthansa.
Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, ziet daar ,,een geweldige kans om te groeien", zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.
quote:Zakenreizen
De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten.
Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.
BEKIJK OOK:PREMIUM
Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen.
Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren.
Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air.
Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klaptquote:Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij
[..]
[..]
waarom ??quote:Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.quote:
Schiphol is een Nederlandse maatschappij eigendom van BV Nederlandquote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.
Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enzquote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
vooral naar new York heel handigquote:Op maandag 25 januari 2021 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
goedkoop zeker .quote:
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
En onze Debiel Eurlings heeft ze al weggegevenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Eurlings was zeker een debiel maar het is toch logisch dat als je KLM overneemt dat het met de landingsrechten is.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En onze Debiel Eurlings heeft ze al weggegeven
Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom
Post corona gaat het hardquote:Op maandag 25 januari 2021 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM parkeert nog meer vliegtuigen
EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.
Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.
Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.
https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden
Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit
Beursblik: Berenberg zet Air France-KLM op verkooplijstquote:
Amazone heeft een flinke slag geslagen op de tweedehands vliegtuigen marktquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:40 schreef Aurelius het volgende:
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
quote:Nadat het gemiddelde aantal dagelijkse KLM-vluchten in de tweede week van januari al met 23,3 procent afnam op weekbasis, kwam daar vorige week nog eens een min van 15,3 procent bovenop. In twee weken tijd is het aantal KLM-vluchten dus met ruim een derde gedaald. Daarmee is de daling meer dan twee keer zo groot als gemiddeld binnen Europa.
En intussen al volop bevangen door de verkiezingskoorts en frontaal in de aanval op Ruttequote:Op woensdag 27 januari 2021 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open
Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst
quote:KLM moet de zeggenschap over het netwerk en vloot opgeven vindt Parijs, maar Hoekstra is juist aandeelhouder geworden om dat te voorkomen.
KLM is eigendom van de holding en moet zich schikken in de strategie van topman Ben Smith, aldus de Fransen.
Achter de schermen trekt de Franse regering aan de touwtjes. ,,
Air France staat er financieel slechter voor dan KLM", stipt een woordvoerder van Hoekstra aan.
quote:Als Hoekstra opnieuw geld naar Parijs overmaakt, dan krijgt hij daar misschien wat toezeggingen voor terug, maar in de praktijk zijn die niets waard.
Dat was de afgelopen jaren al te zien rondom de bonus van Ben Smith, de zetels in het bestuur en het uitblijven van hervormingen bij Air France", zegt luchtvaartadviseur Ruud Jansen.
Hoe haalt ie het in de hersens, die salarissen moeten met 20% gekort wordenquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk
Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest
De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.
Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.
Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."
Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.
Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.
Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen
Wat een blunder weer van deze idioot
Bij de ABNAMRO en de Volksbank want daar heeft hij ook alles op ordequote:Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef michaelmoore het volgende:...
Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
die conclusie van je begrijp ik niet echtquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
En we zijn weer genaaid door de Fransen
Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren
De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.
„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval.
https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren
Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke
Dat kan,quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tarado het volgende:
die conclusie van je begrijp ik niet echt
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus nietquote:Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode . Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval
Dat gedeelte begrijp ik wel maar de steun van NL is alleen aan KLM met daarbij behorende voorwaarden, dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat kan,
[..]
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet
Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleemquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:12 schreef Tarado het volgende:
...dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
Die slots worden de komende jaren toch niet gevuld.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten
KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.
„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.
Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.
In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.
Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.
Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten
Meer geld pompen en minder vluchten
Als dat geen win win situatie is
dat zie ik niet, jij wel dus maar toon het dan aanquote:Op woensdag 3 februari 2021 17:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
De piloten leveren ook in, sterker nog, dat hebben ze dik twee maanden geleden al gedaan, toen het verhaal speelde waar jij als een spuit elf veel te laat je onderbuik over laat spreken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
Dit klopt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 20:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |