abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197605965
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:45 schreef potjecreme het volgende:

Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.

KLM moet je altijd overeind houden.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:58:22 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197606025
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.

En dan maar terug naar de benenwagen. Wandelen en fietsen.
ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 januari 2021 @ 11:58:53 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197606031
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.

KLM moet je altijd overeind houden.
nee dat moet niet
KLM is van Frankrijk
ik pleit voor een nieuwe NLM , desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197609016
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
Op vakantie in Nederland :r
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:07 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197614750
En Hoekstra gaat weer door met liegen en bedriegen om te :r

Hoekstra: geen spijt van aandelen Air France-KLM

'Onderhandelingen allesbehalve muurvast'

Er is inmiddels een jaar lang onderhandeld met de Fransen over meer Nederlandse invloed, meer Nederlanders in het bestuur en garanties voor de hubfunctie van Schiphol. Die gesprekken hebben echter nog niets opgeleverd, de Tweede Kamer wordt ongeduldig. Hoekstra ontkent echter dat de onderhandelingen muurvast zitten. 'Dit is echt een misverstand. Hier geldt echt dat een goed onderhandelaar geen haast heeft. Dit is best een complex dossier waar twee luchtvaartmaatschappijen en twee landen bij betrokken zijn, dus dat vergt gewoon tijd en geduld'. Over de onderhandelingen en de mogelijke Franse wens dat Nederland eerst de KLM-aandelen verkoopt in ruil voor garanties zegt Hoekstra in te zullen zetten op het formaliseren van 'die veel sterkere Nederlandse positie.'

Luister ook | Hoekstra informeerde Kamer niet correct over aandelendeal KLM

'Geen haast'

'Ik heb geen haast omdat ik vanaf dag één het grote verschil heb gezien: het niveau van informatie naar ons toe, het niveau van ons betrekken bij beslissingen, ook vragen of Nederland daarmee kan instemmen, dat is volslagen anders dan in het verleden. Het kan ook niet anders, want dit is een beursgenoteerd bedrijf waarbij we veertien procent van de aandelen hebben, we zijn één van de twee grootaandeelhouders', zegt Hoekstra.

Kamer ongeduldig, Hoekstra geen spijt

Intussen heeft de Nederlandse staat heeft veel geld verloren, er is inmiddels meer dan honderd miljoen verdampt. De toekomst ziet er niet goed uit: goedkope concurrentie, hoge personeelskosten (en zeker in Frankrijk), corona, hoge brandstofkosten.' En toch heeft Hoekstra allesbehalve spijt.

Luister ook | D66 wil af van Air France - KLM

'We gaan er uit komen'

'In tegendeel. Ik zag hoe het letterlijk van het één op het andere moment onze belangen, onze positie, onze mate van invloed fundamenteel heeft verbeterd. Helder is dat de onderneming zélf de prestaties zal moeten verbeteren', zegt Hoekstra. Gevraagd naar een reactie op het voorstel van D66 om van dit dossier een Chefsache te maken zegt Hoekstra dat het een misverstand dat de onderhandelingen niet zouden lukken: 'We zijn in een hele goede sfeer met elkaar in gesprek.' Hoekstra zegt er zonder meer met zijn Franse collega uit te komen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)delen-air-france-klm

Het is toch ook een stuk stront van jewelste :(
  maandag 25 januari 2021 @ 13:30:03 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197630646
quote:
Nederlandse sneltesteis luchtvaart blijkt in strijd met mondiale regels

De Nederlandse sneltesteis voor vliegtuigbemanning blijkt in strijd met internationale regels. Bovendien zijn dit weekend tientallen vliegpassagiers in het buitenland gestrand vanwege de nieuwe coronavoorwaarden van het kabinet.
https://www.parool.nl/cs-b177b769

_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 13:49:47 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631006
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij

quote:
Baas EasyJet start 'luchtoorlog':

'Marktaandeel winnen van KLM'
5 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.524-3.74%
LONDEN - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en het Duitse Lufthansa.
Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, ziet daar ,,een geweldige kans om te groeien", zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.
quote:
Zakenreizen
De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten.
Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.

BEKIJK OOK:PREMIUM

Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen.

Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren.
Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air.
Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 januari 2021 @ 14:13:39 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631361
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij
[..]

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
  maandag 25 januari 2021 @ 14:18:36 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631434
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
waarom ??
KLM is eigendom van Frankrijk
zou niet weten wat dat met elkaar van doen heeft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 januari 2021 @ 14:20:32 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631466
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom ??
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:22:37 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631506
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Schiphol is een Nederlandse maatschappij eigendom van BV Nederland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 januari 2021 @ 14:24:48 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197631551
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.

Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 14:27:21 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631585
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.

Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:32:41 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631661
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 januari 2021 @ 15:12:37 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197632324
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
vooral naar new York heel handig :|W
  maandag 25 januari 2021 @ 15:25:50 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197632604
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

vooral naar new York heel handig :|W
goedkoop zeker .

ook met Norway air
https://www.kayak.com/flight-routes/Norway-NO0/New-York-NYC
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 25 januari 2021 @ 16:35:22 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633743
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
:{w
In 3,2,1, en :W

KLM kan start- en landingsrechten verliezen als er nu of in de toekomst sprake is van een kapitaalinjectie. Dat zei minister Wopke Hoekstra van Financiën gisteravond in het KLM-debat. 'Maar van een kapitaalinjectie is nu echt geen sprake.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)lies-landingsrechten

Wel dus :7
  maandag 25 januari 2021 @ 16:38:39 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633810
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
En onze Debiel Eurlings :') heeft ze al weggegeven

Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom :7
  maandag 25 januari 2021 @ 16:45:48 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197633950
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En onze Debiel Eurlings :') heeft ze al weggegeven

Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom :7
Eurlings was zeker een debiel maar het is toch logisch dat als je KLM overneemt dat het met de landingsrechten is.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:47:42 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633978
KLM parkeert nog meer vliegtuigen :')

EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.

Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.

Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.

https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden

Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit |:) w/
  maandag 25 januari 2021 @ 16:53:53 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197634081
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM parkeert nog meer vliegtuigen :')

EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.

Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.

Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.

https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden

Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit |:) w/
Post corona gaat het hard :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:30:45 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197666175
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
Post corona gaat het hard :)
Beursblik: Berenberg zet Air France-KLM op verkooplijst

Berenberg heeft woensdag het advies voor Air France-KLM verlaagd van Houden naar Verkopen, maar het koersdoel ging wel licht omhoog, van 2,90 naar 3,00 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de zakenbank.

Analisten van Berenberg zijn van mening dat een ommekeer op lange termijn mogelijk is, maar de zorgen over de nettoschuldpositie van de maatschappij nemen toe. De schuld bedraagt nu al meer dan 15 keer de EBITDA, zelfs tegenover het voorziene resultaat in 2023, aldus Berenberg.

"Een trager herstel van de vrije kasstroom vraagt om vers kapitaal en dit zal leiden tot intense onderhandelingen met staatsaandeelhouders", aldus de analisten. De marktvorsers schatten dat de luchtvaartmaatschappij zowel een dure lening van 3 miljard euro van de Franse staat moet herfinancieren als een oplossing moet vinden voor de meer dan 3 miljard euro negatieve vrije kasstroom die de analisten voor 2021 verwachten.

Daarmee dreigt voor aandeelhouders een grote verwatering, waarschuwt Berenberg, net als een forse verlaging van de investeringen.

Berenberg verwacht dat Air France-KLM in het afgelopen vierde kwartaal een operationeel verlies leed van 1,2 miljard euro.

https://www.beursgorilla.(...)op-verkooplijst.aspx

Gelukkig heeft Wopke geen spijt :')
Ze hebben nu al 15 jaar nodig alvorens ze hun schuld kunnen aflossen tegen een voorspeld 2023 cijfer :')
En ze verliezen 5 miljard per jaar dus dat komt helemaal goed _O-
Wopke :R gierend incompetente lul
pi_197666324
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:59:02 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197666625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:40 schreef Aurelius het volgende:
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
Amazone heeft een flinke slag geslagen op de tweedehands vliegtuigen markt

In Afrika zijn ook nog wel wat dictators die een eigen maatschappij willen beginnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:26:47 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197667018
KLM ziet aantal vluchten instorten

KLM wordt hard geraakt door de aanvullende reisrestricties in met name Nederland, maar ook in andere Europese landen: voor de tweede week op rij is het aantal vluchten van de maatschappij met dubbele cijfers afgenomen. In Europa lijken de Turken steeds dominanter te worden, zo blijkt uit statistieken van Eurocontrol.

quote:
Nadat het gemiddelde aantal dagelijkse KLM-vluchten in de tweede week van januari al met 23,3 procent afnam op weekbasis, kwam daar vorige week nog eens een min van 15,3 procent bovenop. In twee weken tijd is het aantal KLM-vluchten dus met ruim een derde gedaald. Daarmee is de daling meer dan twee keer zo groot als gemiddeld binnen Europa.
:')

Deze week zal de afname bij KLM vrijwel zeker doorzetten, nu er sinds afgelopen weekend een sneltestplicht geldt voor (bijna) alle passagiers en er een vliegverbod is ingevoerd voor het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika en de Kaapverdische Eilanden. Maar ook daarvoor werd al de ene na de andere reisrestrictie op elkaar gestapeld.

Zo is Nederland één van de weinige landen waar ook transferpassagiers zich moeten laten testen, zelfs als ze geen voet buiten Schiphol zetten. Sinds dat op 29 december werd ingevoerd heeft KLM daar veel last van. Daarnaast werd KLM al voor de invoering van het Nederlandse vliegverbod hard geraakt door het verbod op niet-essentiële reizen in Engeland, dat een zeer belangrijke markt is.

Toch hoort KLM nog wel bij de vijf grootste luchtvaartmaatschappijen, gemeten in het aantal vluchten in het Europese luchtruim, al is de Noorse regionale maatschappij Widerøe de Nederlanders inmiddels voorbijgestreefd. Door het grotendeels binnenlandse netwerk heeft Widerøe weinig last van internationale reisrestricties.

Turkish Airlines is veruit de grootste maatschappij en ook de Turkse prijsvechter Pegasus hoort inmiddels bij de top vijf. De Turken, die vorig jaar al Istanbul Airport voor het eerst tot drukste luchthaven van Europa konden kronen, profiteren behalve van de grote binnenlandse markt ook van het vele immigrantenverkeer en een gebrek aan testverplichtingen voor transferpassagiers.

Belangrijk om daarbij op te merken is dat heel Turkije meegenomen wordt in de cijfers, omdat het land lid is van Eurocontrol. Geografisch ligt het grootste deel echter in Azië. Qatar Airways is de enige maatschappij in de top tien zonder thuisbasis in Eurocontrol-lidstaten. De Arabieren zijn zowel met passagiers- als vrachtvluchten nog zeer actief op het Europese continent.

https://luchtvaartnieuws.(...)n-dominant-in-europa

Gelukkig heeft Wopke geen spijt van zijn 14% belang tegen de hoofdprijs en smijt hij er gewoon nog een paar miljard tegen aan :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')