abonnement Unibet Coolblue
pi_197567963
Bron: Nu.nl

KLM hoeft nog even niet te rekenen op groen licht voor de resterende 2,5 miljard euro aan staatsleningen. Minister Wopke Hoekstra (Financiën) vindt het loonoffer van het KLM-personeel nog te mager in ruil voor het belastinggeld. Maar hij weet ook: het luchtvaartbedrijf houdt het niet lang vol zonder overheidssteun.

Hoekstra zit in een spagaat. Enerzijds is KLM met Schiphol als uitvalsbasis belangrijk voor de Nederlandse economie. De bewindsman laat geen kans onbenut om dat te benadrukken.

Anderzijds zitten er wel voorwaarden aan de steun. Dus hoe hard KLM het geld ook nodig heeft, Hoekstra houdt voorlopig de hand op de knip.

KLM heeft al een eerste deel ontvangen. Eind augustus maakte de overheid 277 miljoen euro over, via bankleningen waar de staat garant voor staat kwam daar nog eens 665 miljoen euro bij. Het luchtvaartbedrijf is daarmee de grootste gebruiker van de loonsubsidie (NOW) uit de noodpakketten.

Hoekstra: 'Redelijk dat er iets wordt terugverlangd'
Maar daar blijft het voorlopig bij. Het loonoffer van het personeel moet van Hoekstra net zo lang duren als de gehele looptijd van de staatssteun. Dat is waarschijnlijk vijf jaar. Het grond- en cabinepersoneel heeft voor twee jaar afspraken gemaakt, de piloten voor anderhalf jaar.

Deze plannen waren op 1 oktober al ingeleverd. De FNV, een van de bonden waarmee wordt onderhandeld, zegt dan ook verbaasd te zijn door deze "last-minute" extra voorwaarde van het kabinet. Niets van waar, zei Hoekstra vrijdag. De afspraken waren volgens hem helder.

"KLM heeft van alle bedrijven het meest gebruikgemaakt van de NOW, het is de enige onderneming waarin het kabinet fors aandelen heeft gekocht en het enige bedrijf waar we op het punt staan een miljardenlening uit te schrijven. Dat er iets wordt terugverlangd, vind ik redelijk", aldus de bewindsman vlak na de ministerraad.

Het signaal: KLM is de vragende partij, zij moeten over de brug komen.
pi_197570009
Wat doet Hoekstra hier precies verkeerd TS?
pi_197570390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wat doet Hoekstra hier precies verkeerd TS?
Alles over zijn geniale zetten en de steun van Jort :')
NWS / KLM bodemloze put waar Hoekstra geld blijft pompen
  vrijdag 22 januari 2021 @ 12:44:04 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197570468
Minister zet deur op een kier voor KLM om aan sneltestplicht te ontkomen
https://www.nu.nl/economi(...)cht-te-ontkomen.html


Zat eraan te komen. Avondklok is binnengehaald, nu even zoeken naar een oplossing die Cora kan verkopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197571587
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:44 schreef Drekkoning het volgende:
...Zat eraan te komen. Avondklok is binnengehaald, nu even zoeken naar een oplossing die Cora kan verkopen.
Het is ook best lastig om eerst even met Wopke en Hugo te overleggen alvorens te beslissen en naar buiten te brengen :') :|W
pi_197571890
van welke partij is die debiel
U MAD?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:53:38 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197573250
En dan komt er een emissie om alle schulden te kunnen terugbetalen. De overheid mag dan gaan lappen om haar belang in AF/KLM te behouden en daarmee betaalt de overheid KLM's schulden aan zichzelf af. ;(
pi_197573328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:44 schreef Drekkoning het volgende:
Minister zet deur op een kier voor KLM om aan sneltestplicht te ontkomen
https://www.nu.nl/economi(...)cht-te-ontkomen.html


Zat eraan te komen. Avondklok is binnengehaald, nu even zoeken naar een oplossing die Cora kan verkopen.
Je zou ook knettergek zijn om KLM nu te offeren als ruilmiddel voor de avondklok. Met epidemiebestrijding heeft het niks te maken gelet op de lage passagiersaantallen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:00:50 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197573348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je zou ook knettergek zijn om KLM nu te offeren als ruilmiddel voor de avondklok. Met epidemiebestrijding heeft het niks te maken gelet op de lage passagiersaantallen.
dan is niet vliegen toch goedkoper?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:04:10 #10
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197573407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan is niet vliegen toch goedkoper?
Zo duur is brandstof nou ook weer niet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:08:33 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:23 schreef de_boswachter het volgende:
van welke partij is die debiel
Wopke en Hugo beide van het CDA dus dat is best lastig :')
En Cora van de VVD dus das ook lastig om Rutte te bereiken :')

Kneuzenkermis :(
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:10:41 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:04 schreef Drekkoning het volgende:
Zo duur is brandstof nou ook weer niet ;)
Want ook daar verdienen we aan
Btw
Accijns

Oh wacht die hebben we er al afgesloopt om de boel overeind te houden |:(
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:13:28 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197573575
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Want ook daar verdienen we aan
Btw
Accijns

Oh wacht die hebben we er al afgesloopt om de boel overeind te houden |:(
Heeft die er ooit opgezeten? :D Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:14:54 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573595
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft die er ooit opgezeten? :D Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
Dank aan de EU dan maar
Blijven wij hier achter met de co2, stikstof en lawaaioverlast en milieuvervuiling :(
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:16:46 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197573621
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Want ook daar verdienen we aan
Btw
Accijns

Oh wacht die hebben we er al afgesloopt om de boel overeind te houden |:(
heeft er nooit opgezeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:18:29 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573648
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft die er ooit opgezeten? :D Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
Zitten er nog steeds op zelfs :D

Maar BTW tarief is 0,0 % en er is 2 miljard vrijstelling voor de accijns :')

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-co2-heffing-klimaat
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:21:04 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:16 schreef Tarado het volgende:
heeft er nooit opgezeten
:') :|W
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerosinetaks
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:23:23 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197573732
quote:
:) het is niet voor niets dat de trein moeite heeft om te concurreren
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:25:28 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:23 schreef Tarado het volgende:
:) het is niet voor niets dat de trein moeite heeft om te concurreren
Die rijdt al niet als er blaadjes op de rails liggen :')
In Zwitserland kan het wel zelfs met een meter sneeuw, maar hier dus niet :|W
pi_197573819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heeft die er ooit opgezeten? :D Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
Een mooi moment op een EU-belasting op kerosine (accijns en een EU-BTW-tarief) te gaan heffen. Dan hoeven de nationale staten ook minder bij te dragen aan de EU-begroting.
pi_197573848
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Die rijdt al niet als er blaadjes op de rails liggen :')
In Zwitserland kan het wel zelfs met een meter sneeuw, maar hier dus niet :|W
Ik dacht dat wij qua treindichtheid het beste wereldwijd presteren.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:29:26 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573849
Minister doet helemaal niks en laat het aan de klm zelf over :')

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft vrijdag de deur op een kiertje gezet voor KLM om niet aan de aankomende sneltestplicht te hoeven voldoen. De luchtvaartmaatschappij moet wel, in overleg met het RIVM, voor een veilig alternatief zorgen.

KLM zei eerder deze week als gevolg van de sneltestplicht, waarbij alle passagiers voor vertrek naar Nederland een negatieve sneltest moeten kunnen tonen, de langeafstandsvluchten te moeten schrappen. De luchtvaartmaatschappij is onder meer bang dat ze hierdoor bemanningsleden die positief testen in het buitenland moeten achterlaten.

De geplaagde luchtvaartmaatschappij hoopte hierdoor op een uitzonderingspositie. Van Nieuwenhuizen gaat daar niet in mee, maar geeft KLM wel de kans om tot een veilig alternatief te komen. "Ik laat het echt even aan de KLM en het RIVM. Als zij samen een veilige manier weten te vinden, ben ik er heel erg blij mee", zegt de minister. "Maar als dat niet zo is, kunnen we dat risico niet nemen."

Van Nieuwenhuizen benadrukt wel dat KLM moet opschieten met een veilig alternatief, omdat de sneltestplicht dit weekend al ingaat. "Maar als KLM snel genoeg in overleg treedt, dan kunnen ze misschien nog op tijd zijn, dat kan ik niet beoordelen." KLM-topman Pieter Elbers claimde eerder deze week dat er meerdere veilige alternatieven te bedenken waren, zoals het testen van de crew voor vertrek vanaf Schiphol.

https://www.nu.nl/economi(...)cht-te-ontkomen.html

Zo kennen we haar weer gierend incompetent en besluiteloosheid ten top
Om te :r
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:07 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197573866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:27 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Een mooi moment op een EU-belasting op kerosine (accijns en een EU-BTW-tarief) te gaan heffen. Dan hoeven de nationale staten ook minder bij te dragen aan de EU-begroting.
Als je zoiets Europees aanpakt, en je in de gaten houdt of je Europa niet buiten de markt prijst ivm velden die tegen het continent aanliggen, dan kan dat zeker interessant zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:30:49 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Idisrom het volgende:
Ik dacht dat wij qua treindichtheid het beste wereldwijd presteren.
Als je Rutte met zijn doctrine de cijfertjes laat maken dan is dat inderdaad het geval
En niet te controleren :r
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:33:11 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197573928
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:30 schreef Drekkoning het volgende:
Als je zoiets Europees aanpakt, en je in de gaten houdt of je Europa niet buiten de markt prijst ivm velden die tegen het continent aanliggen, dan kan dat zeker interessant zijn.
Hoekstra en verstandige dingen doen voor het vaderland :N
Dat heeft hij nog nooit gedaan, dus blijft hij liever geld pompen veel makkelijker en hij betaalt toch zelf niks
En verantwoording afleggen komt niet voor in zijn woordenschat :r
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:50 #26
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197574406
Even het bewijs dat hij nog steeds aan het liegen en bedriegen is ook in een ander dossier

ING blijft huisbankier overheid na witwasschandaal 8)7

ING Bank blijft toch de huisbankier van de overheid, ondanks de betrokkenheid bij een witwasschandaal. De bank heeft volgens minister Wopke Hoekstra (Financiën) voldoende ’zelfreinigende maatregelen’ genomen.

Volgens minister Hoekstra (Financiën) bood ING een betere prijs verhouding :')
ING kwam uiteindelijk uit de bus als bank met de beste prijs-kwaliteitverhouding in de aanbestedingsprocedure, waarin ook Rabobank probeerde de overheid als klant binnen te slepen.

In opspraak

Die procedure werd opgezet omdat Hoekstra in 2019 niet automatisch het contract met ING als huisbankier wilde verlengen. De bank was in opspraak gekomen door een witwasschandaal, waarvoor het na een schikking uiteindelijk een boete van ¤775 miljoen moest betalen. Onlangs werd ook nog bekend dat toenmalig ING-topman Ralph Hamers toch nog vervolgd wordt voor zijn rol in de affaire, maar dat heeft geen invloed meer gehad op de door ING gewonnen aanbestedingsprocedure.

ING krijgt nu een contract voor vier jaar, met de mogelijkheid om voor nog eens vier jaar te verlengen. Rabobank krijgt een ’wachtkamerovereenkomst’. Als de overheid toch eerder van ING af wil, kan die bank de nieuwe huisbankier worden zonder een nieuwe aanbestedingsprocedure.

Hoekstra besloot eerder al het contract van de Belastingdienst met ING te verlengen, omdat de fiscus al genoeg veranderingen moet doorvoeren. De gemeente Amsterdam ruilde ING wel in voor Rabobank.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-na-witwasschandaal

Zelfreinigend vermogen is bij Hoekstra zelf ook ver te zoeken bij de kot affaire :(
Bovendien is Hoekstra verdachte van een ambtsmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat, dus dekt hij zijn partners in crime mooi af zo
Om te :r
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:58:34 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197579469
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:00:11 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197579508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
hear hear
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:23:59 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197580249
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Misschien niet
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197580453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Terug naar paard en wagen. _O_
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:32:10 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197580491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Terug naar paard en wagen. _O_
Dat is echt niet te verkopen qua dierenwelzijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197580531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is echt niet te verkopen qua dierenwelzijn.
Terug naar de benenwagen _O_
  vrijdag 22 januari 2021 @ 21:35:22 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197580573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Terug naar de benenwagen _O_
Waar heen dan? Het virus verspreiden bij je collega’s of vrienden?

Kan echt niet. Gewoon thuiswerken en Facetimen.

Tijd om mobiliteit de nek om te draaien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197581766
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waar heen dan? Het virus verspreiden bij je collega’s of vrienden?

Kan echt niet. Gewoon thuiswerken en Facetimen.

Tijd om mobiliteit de nek om te draaien.
Terug naar af _O_
  zaterdag 23 januari 2021 @ 00:59:57 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197584080
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Terug naar af _O_
Maar wij hebben Wopke :')

Groot ego, geen visie, machtsgeil, schijt aan rekenkamer, smijt met geld van anderen, voert wanbeleid

Om te :r
  zaterdag 23 januari 2021 @ 01:26:54 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197584330
Geen vrachtvervoer KLM funest voor distributie vaccins

KLM dreigt het vrachtvervoer stil te leggen als het kabinet vasthoudt aan de strengere coronamaatregelen. Dat is vervelend voor exporteurs, maar vooral fnuikend voor de distributie van vaccins. Een snelle oplossing is in het belang van iedereen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)onacrisis-luchtvaart

Wopke dat heb je weer prima voor elkaar :') goed samengewerkt met je collega’s Hugo en Cora :|W

Was je ego weer te groot en je competentie te klein :?
pi_197584458
neee, geef klm heel snel geld, niet schrikken mensen, een paar miljard maar.Leef en laat leven.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 23 januari 2021 @ 09:34:32 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197586141
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 01:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen vrachtvervoer KLM funest voor distributie vaccins

KLM dreigt het vrachtvervoer stil te leggen als het kabinet vasthoudt aan de strengere coronamaatregelen. Dat is vervelend voor exporteurs, maar vooral fnuikend voor de distributie van vaccins. Een snelle oplossing is in het belang van iedereen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)onacrisis-luchtvaart

Wopke dat heb je weer prima voor elkaar :') goed samengewerkt met je collega’s Hugo en Cora :|W

Was je ego weer te groot en je competentie te klein :?
Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 09:42:47 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197586251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?
Ja dat zal wel gebeuren, al kun je niet opeens meer vrachtvluchten in gaan zetten. Het maakt de zaak wel weer meer complex en dat enkel voor een kleine maatregel die eigenlijk niet echt helpt.

Dat ziet iedereen toch wel in? Natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon te doen is om het kapot maken van de KLM. Dat mag natuurlijk, maar geef dat dan eerlijk aan.
Of in de politiek, als het gaat om het tegenhouden van het virus, geef dan gewoon een totaal vliegverbod af. En regel het op Europees niveau.
Dan is dit niet de juiste manier, want andere maatschappijen vliegen uiteraard wel door en passagiers die in NL moeten zijn komen gewoon via Duitsland
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 januari 2021 @ 09:49:41 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197586355
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja dat zal wel gebeuren, al kun je niet opeens meer vrachtvluchten in gaan zetten. Het maakt de zaak wel weer meer complex en dat enkel voor een kleine maatregel die eigenlijk niet echt helpt.

Dat ziet iedereen toch wel in? Natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon te doen is om het kapot maken van de KLM. Dat mag natuurlijk, maar geef dat dan eerlijk aan.
Of in de politiek, als het gaat om het tegenhouden van het virus, geef dan gewoon een totaal vliegverbod af. En regel het op Europees niveau.
Dan is dit niet de juiste manier, want andere maatschappijen vliegen uiteraard wel door en passagiers die in NL moeten zijn komen gewoon via Duitsland
Het is niet zo heel goed doordacht van de regering maar die kunnen er in deze hoogspanningstijd natuurlijk niet zo makkelijk op terugkomen, het is aan de KLM om met een goed alternatief te komen wat weer verkoopbaar is voor de regering.
Ik denk toch wel dat je het reizen er in het algemeen wel mee limiteert maar het zijn allemaal primaire reacties op mensen die toch naar Ibiza gaan, is toch wel een beetje de tendens dat " hullie zullie" gedoe waardoor enorme maatregelen worden genomen met slechts marginale resultaten.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 09:54:59 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197586402
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is niet zo heel goed doordacht van de regering maar die kunnen er in deze hoogspanningstijd natuurlijk niet zo makkelijk op terugkomen, het is aan de KLM om met een goed alternatief te komen wat weer verkoopbaar is voor de regering.
Ik denk toch wel dat je het reizen er in het algemeen wel mee limiteert maar het zijn allemaal primaire reacties op mensen die toch naar Ibiza gaan, is toch wel een beetje de tendens dat " hullie zullie" gedoe waardoor enorme maatregelen worden genomen met slechts marginale resultaten.
Helemaal mee eens :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:11:17 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197586590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?
nee dat past niet

alleen blauwe vliegtuigen vervoeren Nederlanders en Nederlandse goederen
Net zulke onzin als de kreet dat we honger zullen lijden als we 1000 melkboeren bedrijven opruimen om ruimte te maken voor minder stikstof en fosfaat

Of de kreet Grenzen dicht voor immigranten of dat er geen Bontjassen meer zullen zijn hier de nertsen opgeruimd worden

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2021 10:23:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:41:17 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197586911
KLM toch op pad naar naar VS en Zuid-Amerika

https://www.telegraaf.nl/(...)r-vs-en-zuid-amerika
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:00:18 #44
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197589007
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
KLM toch op pad naar naar VS en Zuid-Amerika

https://www.telegraaf.nl/(...)r-vs-en-zuid-amerika
Luchtvaartmaatschappij KLM is zaterdagmorgen vertrokken naar onder meer Los Angeles in de Verenigde Staten en bestemmingen in Zuid-Amerika.

quote:
Het is nog steeds niet duidelijk of de luchtvaartmaatschappij in samenspraak met het RIVM tot een uitzondering van de testplicht voor het vliegend personeel is gekomen.
:') :|W Lekker geregeld weer
pi_197590765
Wat is dat eigenlijk voor rare constructie dat er gezegd wordt: "Zoek het maar uit met het RIVM"? Het RIVM bepaalt toch niet het grensbeleid?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 14:59:22 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197590790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 14:57 schreef Vasilevski het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare constructie dat er gezegd wordt: "Zoek het maar uit met het RIVM"? Het RIVM bepaalt toch niet het grensbeleid?
Nee, maar als het RIVM zegt dat KLM een alternatief heeft met vergelijkebare bescherming dan past het ministerie het beleid aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:40:03 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197592320
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 14:59 schreef Drekkoning het volgende:
Nee, maar als het RIVM zegt dat KLM een alternatief heeft met vergelijkebare bescherming dan past het ministerie het beleid aan.
Alleen als het de politiek uitkomt, en als het fout gaat heeft het RIVM het gedaan

Zie hier hoe de politiek met Jaap van Dissel omgaat

NWS / 'OMT-leden overwogen op te stappen om politieke invloed'
  zaterdag 23 januari 2021 @ 21:23:55 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197597577
https://www.rijksoverheid(...)tvaartmaatschappijen

Zoals verwacht :)
Mooi dat dit is opgelost.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197605799
twitter
pi_197605925
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:00 schreef michaelmoore het volgende:

hear hear
Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.

En dan maar terug naar de benenwagen. Wandelen en fietsen.
pi_197605965
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:45 schreef potjecreme het volgende:

Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.

KLM moet je altijd overeind houden.
  zondag 24 januari 2021 @ 11:58:22 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197606025
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.

En dan maar terug naar de benenwagen. Wandelen en fietsen.
ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 24 januari 2021 @ 11:58:53 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197606031
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.

KLM moet je altijd overeind houden.
nee dat moet niet
KLM is van Frankrijk
ik pleit voor een nieuwe NLM , desnoods ook met blauwe vliegtuigen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197609016
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
Op vakantie in Nederland :r
  zondag 24 januari 2021 @ 18:02:07 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197614750
En Hoekstra gaat weer door met liegen en bedriegen om te :r

Hoekstra: geen spijt van aandelen Air France-KLM

'Onderhandelingen allesbehalve muurvast'

Er is inmiddels een jaar lang onderhandeld met de Fransen over meer Nederlandse invloed, meer Nederlanders in het bestuur en garanties voor de hubfunctie van Schiphol. Die gesprekken hebben echter nog niets opgeleverd, de Tweede Kamer wordt ongeduldig. Hoekstra ontkent echter dat de onderhandelingen muurvast zitten. 'Dit is echt een misverstand. Hier geldt echt dat een goed onderhandelaar geen haast heeft. Dit is best een complex dossier waar twee luchtvaartmaatschappijen en twee landen bij betrokken zijn, dus dat vergt gewoon tijd en geduld'. Over de onderhandelingen en de mogelijke Franse wens dat Nederland eerst de KLM-aandelen verkoopt in ruil voor garanties zegt Hoekstra in te zullen zetten op het formaliseren van 'die veel sterkere Nederlandse positie.'

Luister ook | Hoekstra informeerde Kamer niet correct over aandelendeal KLM

'Geen haast'

'Ik heb geen haast omdat ik vanaf dag één het grote verschil heb gezien: het niveau van informatie naar ons toe, het niveau van ons betrekken bij beslissingen, ook vragen of Nederland daarmee kan instemmen, dat is volslagen anders dan in het verleden. Het kan ook niet anders, want dit is een beursgenoteerd bedrijf waarbij we veertien procent van de aandelen hebben, we zijn één van de twee grootaandeelhouders', zegt Hoekstra.

Kamer ongeduldig, Hoekstra geen spijt

Intussen heeft de Nederlandse staat heeft veel geld verloren, er is inmiddels meer dan honderd miljoen verdampt. De toekomst ziet er niet goed uit: goedkope concurrentie, hoge personeelskosten (en zeker in Frankrijk), corona, hoge brandstofkosten.' En toch heeft Hoekstra allesbehalve spijt.

Luister ook | D66 wil af van Air France - KLM

'We gaan er uit komen'

'In tegendeel. Ik zag hoe het letterlijk van het één op het andere moment onze belangen, onze positie, onze mate van invloed fundamenteel heeft verbeterd. Helder is dat de onderneming zélf de prestaties zal moeten verbeteren', zegt Hoekstra. Gevraagd naar een reactie op het voorstel van D66 om van dit dossier een Chefsache te maken zegt Hoekstra dat het een misverstand dat de onderhandelingen niet zouden lukken: 'We zijn in een hele goede sfeer met elkaar in gesprek.' Hoekstra zegt er zonder meer met zijn Franse collega uit te komen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)delen-air-france-klm

Het is toch ook een stuk stront van jewelste :(
  maandag 25 januari 2021 @ 13:30:03 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197630646
quote:
Nederlandse sneltesteis luchtvaart blijkt in strijd met mondiale regels

De Nederlandse sneltesteis voor vliegtuigbemanning blijkt in strijd met internationale regels. Bovendien zijn dit weekend tientallen vliegpassagiers in het buitenland gestrand vanwege de nieuwe coronavoorwaarden van het kabinet.
https://www.parool.nl/cs-b177b769

_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 13:49:47 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631006
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij

quote:
Baas EasyJet start 'luchtoorlog':

'Marktaandeel winnen van KLM'
5 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.524-3.74%
LONDEN - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en het Duitse Lufthansa.
Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, ziet daar ,,een geweldige kans om te groeien", zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.
quote:
Zakenreizen
De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten.
Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.

BEKIJK OOK:PREMIUM

Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen.

Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren.
Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air.
Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 januari 2021 @ 14:13:39 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631361
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij
[..]

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
  maandag 25 januari 2021 @ 14:18:36 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631434
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
waarom ??
KLM is eigendom van Frankrijk
zou niet weten wat dat met elkaar van doen heeft
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 januari 2021 @ 14:20:32 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631466
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom ??
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:22:37 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631506
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Schiphol is een Nederlandse maatschappij eigendom van BV Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 januari 2021 @ 14:24:48 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197631551
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.

Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 25 januari 2021 @ 14:27:21 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197631585
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.

Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:32:41 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197631661
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 januari 2021 @ 15:12:37 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197632324
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
vooral naar new York heel handig :|W
  maandag 25 januari 2021 @ 15:25:50 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197632604
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

vooral naar new York heel handig :|W
goedkoop zeker .

ook met Norway air
https://www.kayak.com/flight-routes/Norway-NO0/New-York-NYC
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 25 januari 2021 @ 16:35:22 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633743
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
:{w
In 3,2,1, en :W

KLM kan start- en landingsrechten verliezen als er nu of in de toekomst sprake is van een kapitaalinjectie. Dat zei minister Wopke Hoekstra van Financiën gisteravond in het KLM-debat. 'Maar van een kapitaalinjectie is nu echt geen sprake.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)lies-landingsrechten

Wel dus :7
  maandag 25 januari 2021 @ 16:38:39 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633810
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
En onze Debiel Eurlings :') heeft ze al weggegeven

Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom :7
  maandag 25 januari 2021 @ 16:45:48 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197633950
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En onze Debiel Eurlings :') heeft ze al weggegeven

Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.

https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/

Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom :7
Eurlings was zeker een debiel maar het is toch logisch dat als je KLM overneemt dat het met de landingsrechten is.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:47:42 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197633978
KLM parkeert nog meer vliegtuigen :')

EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.

Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.

Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.

https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden

Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit |:) w/
  maandag 25 januari 2021 @ 16:53:53 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197634081
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM parkeert nog meer vliegtuigen :')

EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.

Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.

Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.

https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden

Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit |:) w/
Post corona gaat het hard :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:30:45 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197666175
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
Post corona gaat het hard :)
Beursblik: Berenberg zet Air France-KLM op verkooplijst

Berenberg heeft woensdag het advies voor Air France-KLM verlaagd van Houden naar Verkopen, maar het koersdoel ging wel licht omhoog, van 2,90 naar 3,00 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de zakenbank.

Analisten van Berenberg zijn van mening dat een ommekeer op lange termijn mogelijk is, maar de zorgen over de nettoschuldpositie van de maatschappij nemen toe. De schuld bedraagt nu al meer dan 15 keer de EBITDA, zelfs tegenover het voorziene resultaat in 2023, aldus Berenberg.

"Een trager herstel van de vrije kasstroom vraagt om vers kapitaal en dit zal leiden tot intense onderhandelingen met staatsaandeelhouders", aldus de analisten. De marktvorsers schatten dat de luchtvaartmaatschappij zowel een dure lening van 3 miljard euro van de Franse staat moet herfinancieren als een oplossing moet vinden voor de meer dan 3 miljard euro negatieve vrije kasstroom die de analisten voor 2021 verwachten.

Daarmee dreigt voor aandeelhouders een grote verwatering, waarschuwt Berenberg, net als een forse verlaging van de investeringen.

Berenberg verwacht dat Air France-KLM in het afgelopen vierde kwartaal een operationeel verlies leed van 1,2 miljard euro.

https://www.beursgorilla.(...)op-verkooplijst.aspx

Gelukkig heeft Wopke geen spijt :')
Ze hebben nu al 15 jaar nodig alvorens ze hun schuld kunnen aflossen tegen een voorspeld 2023 cijfer :')
En ze verliezen 5 miljard per jaar dus dat komt helemaal goed _O-
Wopke :R gierend incompetente lul
pi_197666324
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:59:02 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197666625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:40 schreef Aurelius het volgende:
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
Amazone heeft een flinke slag geslagen op de tweedehands vliegtuigen markt

In Afrika zijn ook nog wel wat dictators die een eigen maatschappij willen beginnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 27 januari 2021 @ 12:26:47 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197667018
KLM ziet aantal vluchten instorten

KLM wordt hard geraakt door de aanvullende reisrestricties in met name Nederland, maar ook in andere Europese landen: voor de tweede week op rij is het aantal vluchten van de maatschappij met dubbele cijfers afgenomen. In Europa lijken de Turken steeds dominanter te worden, zo blijkt uit statistieken van Eurocontrol.

quote:
Nadat het gemiddelde aantal dagelijkse KLM-vluchten in de tweede week van januari al met 23,3 procent afnam op weekbasis, kwam daar vorige week nog eens een min van 15,3 procent bovenop. In twee weken tijd is het aantal KLM-vluchten dus met ruim een derde gedaald. Daarmee is de daling meer dan twee keer zo groot als gemiddeld binnen Europa.
:')

Deze week zal de afname bij KLM vrijwel zeker doorzetten, nu er sinds afgelopen weekend een sneltestplicht geldt voor (bijna) alle passagiers en er een vliegverbod is ingevoerd voor het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, Zuid-Amerika en de Kaapverdische Eilanden. Maar ook daarvoor werd al de ene na de andere reisrestrictie op elkaar gestapeld.

Zo is Nederland één van de weinige landen waar ook transferpassagiers zich moeten laten testen, zelfs als ze geen voet buiten Schiphol zetten. Sinds dat op 29 december werd ingevoerd heeft KLM daar veel last van. Daarnaast werd KLM al voor de invoering van het Nederlandse vliegverbod hard geraakt door het verbod op niet-essentiële reizen in Engeland, dat een zeer belangrijke markt is.

Toch hoort KLM nog wel bij de vijf grootste luchtvaartmaatschappijen, gemeten in het aantal vluchten in het Europese luchtruim, al is de Noorse regionale maatschappij Widerře de Nederlanders inmiddels voorbijgestreefd. Door het grotendeels binnenlandse netwerk heeft Widerře weinig last van internationale reisrestricties.

Turkish Airlines is veruit de grootste maatschappij en ook de Turkse prijsvechter Pegasus hoort inmiddels bij de top vijf. De Turken, die vorig jaar al Istanbul Airport voor het eerst tot drukste luchthaven van Europa konden kronen, profiteren behalve van de grote binnenlandse markt ook van het vele immigrantenverkeer en een gebrek aan testverplichtingen voor transferpassagiers.

Belangrijk om daarbij op te merken is dat heel Turkije meegenomen wordt in de cijfers, omdat het land lid is van Eurocontrol. Geografisch ligt het grootste deel echter in Azië. Qatar Airways is de enige maatschappij in de top tien zonder thuisbasis in Eurocontrol-lidstaten. De Arabieren zijn zowel met passagiers- als vrachtvluchten nog zeer actief op het Europese continent.

https://luchtvaartnieuws.(...)n-dominant-in-europa

Gelukkig heeft Wopke geen spijt van zijn 14% belang tegen de hoofdprijs en smijt hij er gewoon nog een paar miljard tegen aan :|W
  woensdag 27 januari 2021 @ 16:34:37 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197670717
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open

Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst :r
  woensdag 27 januari 2021 @ 17:56:53 #77
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197671531
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open

Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst :r
En intussen al volop bevangen door de verkiezingskoorts en frontaal in de aanval op Rutte _O-
  maandag 1 februari 2021 @ 14:26:56 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197762248


_O_ _O_ ^O^
  dinsdag 2 februari 2021 @ 08:24:38 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197773351
Onrust bij KLM door stilzwijgend kabinet

Bij luchtvaartmaatschappij KLM heerst onrust over de rol van de politiek in het luchtvaartconcern bij de machtsstrijd tegen de Franse moeder. Betrokkenen vinden hun verdediger, demissionair minister Hoekstra (Financiën), opmerkelijk stil op het dossier, terwijl Air France samen met de Franse regering één front vormt binnen Air France KLM.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210202_92077296

Hoekstra weet het weer eens niet wat te doen en doet daarom maar niks :')

Wat een prutser :r
Hoe lang nog deze van ambstmisdrijf verdachte op deze positie :(

[ Bericht 46% gewijzigd door ikweethetookniet op 02-02-2021 08:31:47 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:19:19 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197773893
https://www.telegraaf.nl/(...)-politieke-spaghetti


Hoekstra STOP ermee, laat gaan die Franse tent en richt de NLM op desnoods ook met blauwe vliegtuigen
quote:
KLM moet de zeggenschap over het netwerk en vloot opgeven vindt Parijs, maar Hoekstra is juist aandeelhouder geworden om dat te voorkomen.
KLM is eigendom van de holding en moet zich schikken in de strategie van topman Ben Smith, aldus de Fransen.
Achter de schermen trekt de Franse regering aan de touwtjes. ,,
Air France staat er financieel slechter voor dan KLM", stipt een woordvoerder van Hoekstra aan.
quote:
Als Hoekstra opnieuw geld naar Parijs overmaakt, dan krijgt hij daar misschien wat toezeggingen voor terug, maar in de praktijk zijn die niets waard.
Dat was de afgelopen jaren al te zien rondom de bonus van Ben Smith, de zetels in het bestuur en het uitblijven van hervormingen bij Air France", zegt luchtvaartadviseur Ruud Jansen.


[ Bericht 31% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2021 14:41:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:24:48 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197794604
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk :')

Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest :o

De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.

Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.

Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."

Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.

Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.

Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen

Wat een blunder weer van deze idioot :r
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:30:45 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197794686
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk :')

Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest :o

De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.

Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.

Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."

Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.

Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.

Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen

Wat een blunder weer van deze idioot :r
Hoe haalt ie het in de hersens, die salarissen moeten met 20% gekort worden

Lekker slim voorstel zo vlak voor de verkiezingen

Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:25:22 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197797581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef michaelmoore het volgende:...
Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
:Y Bij de ABNAMRO en de Volksbank want daar heeft hij ook alles op orde :') _O-

Kamer schrikt van ’slaande ruzie’ bij De Volksbank

De interne ruzies en de trage vooruitgang bij verkoop van de twee staatsbanken, ABN Amro en De Volksbank, leveren steeds groter ongeduld in de Tweede Kamer op. Vooral de bestuurlijke wanorde bij laatstgenoemde bank maakt de Kamer ongerust.

„Het is gewoon slaande ruzie in de tent”, concludeert PvdA-Kamerlid Nijboer woensdagochtend in het kamerdebat met demissionair minister Hoekstra (Financiën) over de staatsdeelnemingen De Volksbank en ABN Amro. Vooral de op straat belande ruzie in de top van De Volksbank verbaast hem. „Hoe heeft de minister dat kunnen laten ontstaan, dat het zó uit de hand is gelopen?”, vraagt de PvdA’er zich af.

Naast de zorgen over de onrust in de bestuurskamer, moppert de Kamer dat Hoekstra hoe dan ook weinig vorderingen maakt met De Volksbank. Het dossier over de stappen om van de voormalige bankdivisie van SNS Reaal af te komen is inmiddels controversieel verklaard. Daardoor kan pas het volgende kabinet weer verder kan met een eventuele verkoop of een onderhandeling starten met de Europese Commissie om De Volksbank als soort nutsbank toch in staatshanden te houden. „Het stoort me dat we al een half jaar lang zitten te wachten op allerlei onderzoeken”, vindt VVD-Kamerlid Van der Linde.

D66-Kamerlid Sneller vindt dat minister Hoekstra in zijn regeerperiode helemaal niks heeft gedaan met het dossier. „Mijn beeld is dat we niet verder zijn. Met welke boodschap wordt dit naar het volgende kabinet doorgeschoven?” vraagt hij zich af. Nijboer eist meer actie van Hoekstra met De Volksbank: „Het bedrijf lijdt schade, dan moet je op duur wel ingrijpen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)zie-bij-de-volksbank

Ook bij de banken schittert deze idioot weer door niks doen en uit de klauwen te laten lopen
En dan die prietpraat dat is helemaal om te :r
Kan die oetlul nou echt helemaal niks :(
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:25:01 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197798568
En we zijn weer genaaid door de Fransen :')

Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren

De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.

„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval. :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren

Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke :') _O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:32:56 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197798707
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
En we zijn weer genaaid door de Fransen :')

Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren

De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.

„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval. :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren

Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke :') _O-
die conclusie van je begrijp ik niet echt
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:01:28 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:10:16 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197799993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tarado het volgende:
die conclusie van je begrijp ik niet echt
Dat kan,

quote:
Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode :( . Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval :(
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet 8)7
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:12:39 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197800032
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat kan,
[..]

KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet 8)7
Dat gedeelte begrijp ik wel maar de steun van NL is alleen aan KLM met daarbij behorende voorwaarden, dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:37:56 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197800487
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten

KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.

„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.

Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.

In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.

Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.

Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten

Meer geld pompen en minder vluchten :') _O-
Als dat geen win win situatie is |:) 8)7
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:39:33 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197800511
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:12 schreef Tarado het volgende:
...dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem ;)
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:40:41 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197800530
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten

KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.

„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.

Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.

In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.

Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.

Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten

Meer geld pompen en minder vluchten :') _O-
Als dat geen win win situatie is |:) 8)7
Die slots worden de komende jaren toch niet gevuld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197800552
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:55:23 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197800733
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem ;)
dat zie ik niet, jij wel dus maar toon het dan aan
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:17:53 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197801112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:42 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197803312
Organisatiepsycholoog aan de Vrije Universiteit Kilian Wawoe vindt het maar vreemd dat Hoekstra over een mogelijke verhoging begint.

"De vraag bij salarisverhogingen is altijd: wat hoop je ermee te bereiken? Lost het iets op? Er is geen enkel onderzoek dat laat zien dat bestuurders overgehaald worden om ergens te gaan werken als je ze iets meer betaalt."

Prestige belangrijker dan salaris
Wat wel doorslaggevend is? Prestige. "Bestuurders voelen zich vereerd als ze gevraagd worden om commissaris te worden bij Schiphol. Daar kun je bij wijze van spreken wel mee aankomen op de hockeyclub."

"Kijk naar Hoekstra zelf. Hij verdiende ooit een topsalaris als partner bij McKinsey en verdient nu vele malen minder: 170.000 euro. En hij heeft toch ja gezegd. Dat komt omdat minister van Financiën een eervolle baan is."

'Heel merkwaardig'
Al met al ziet Wawoe niet wat een hoger salaris voor commissarissen zou kunnen bijdragen, zeker nu. "Het is heel merkwaardig om in deze tijd wat te gaan doen voor een groep waarvan duidelijk is dat ze het niet nodig hebben. Dit gaat vaak om mensen die allang binnen zijn."

Opvallend is dat de commissarissen zelf ook maar weinig toegevoegde waarde lijken te zien in zo’n verhoging. Op de vraag of het huidige salaris een obstakel is voor het aantrekken van goede commissarissen antwoord slechts 18 procent met ja. Een kleine 60 procent staat er neutraal tegenover. Wel stellen veel commissarissen dat het salaris lager is dan gebruikelijk in de markt.

Ook de Tweede Kamer ziet een verhoging totaal niet zitten. Van links tot rechts en van coalitie tot oppositie: iedereen verwijst het voorstel vandaag naar de prullenbak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eelnemingen-hoekstra

Nou Wopke je hebt je zelf weer eens laten zien dat je:
• Er geen reet van snapt
• Ter zake niets deskundig en of betrokken
• Geen politieke antenne hebt
• De verkeerde man op de verkeerde plek bent

:R en oprotten voordat je nog meer schade aanricht :(
pi_197840278
Hoekstra en het CDA: er is weinig integriteit meer tegenwoordig. Campagnemedewerkers plaatsen op het ministerie komt er dan ook nog bij.

De KLM soap is echt een drama, maar was op voorhand te verwachten omdat Fransen ongelooflijk star en rigide zijn. Maar nu sta je er al met een been in, dus zet de volgende stap dan alsnog en pak door.
pi_197840605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197859456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
De piloten leveren ook in, sterker nog, dat hebben ze dik twee maanden geleden al gedaan, toen het verhaal speelde waar jij als een spuit elf veel te laat je onderbuik over laat spreken.

Daarnaast succes met 3.000 piloten te vervangen door evenveel onervaren beginnelingen. Sowieso al vanwege het feit dat er helemaal geen massa's werkloze piloten meer zijn, deze hebben al lang weer een baan gevonden, waarvan velen bij KLM. En hebben ook ingeleverd..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:52:06 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197859557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
Dit klopt.

En aangezien die oprotpremie bestaat uit 3,5 jaar suppletie van het inkomen van de piloot naar zijn laatst verdiende salaris, gaat er natuurlijk geen piloot gedwongen uit.

Tenzij het bedrijf klapt idd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:58:58 #100
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197859713
Opdoeken die handel. Zolang er nog (op kerosine) wordt gevlogen is elke klimaatdiscussie zinloos.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')