Alles over zijn geniale zetten en de steun van Jortquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Wat doet Hoekstra hier precies verkeerd TS?
Het is ook best lastig om eerst even met Wopke en Hugo te overleggen alvorens te beslissen en naar buiten te brengenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:44 schreef Drekkoning het volgende:
...Zat eraan te komen. Avondklok is binnengehaald, nu even zoeken naar een oplossing die Cora kan verkopen.
Je zou ook knettergek zijn om KLM nu te offeren als ruilmiddel voor de avondklok. Met epidemiebestrijding heeft het niks te maken gelet op de lage passagiersaantallen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:44 schreef Drekkoning het volgende:
Minister zet deur op een kier voor KLM om aan sneltestplicht te ontkomen
https://www.nu.nl/economi(...)cht-te-ontkomen.html
Zat eraan te komen. Avondklok is binnengehaald, nu even zoeken naar een oplossing die Cora kan verkopen.
dan is niet vliegen toch goedkoper?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je zou ook knettergek zijn om KLM nu te offeren als ruilmiddel voor de avondklok. Met epidemiebestrijding heeft het niks te maken gelet op de lage passagiersaantallen.
Zo duur is brandstof nou ook weer nietquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan is niet vliegen toch goedkoper?
Wopke en Hugo beide van het CDA dus dat is best lastigquote:
Want ook daar verdienen we aanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:04 schreef Drekkoning het volgende:
Zo duur is brandstof nou ook weer niet
Heeft die er ooit opgezeten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Want ook daar verdienen we aan
Btw
Accijns
Oh wacht die hebben we er al afgesloopt om de boel overeind te houden
Dank aan de EU dan maarquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft die er ooit opgezeten?Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
heeft er nooit opgezetenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Want ook daar verdienen we aan
Btw
Accijns
Oh wacht die hebben we er al afgesloopt om de boel overeind te houden
Zitten er nog steeds op zelfsquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft die er ooit opgezeten?Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerosinetaks
Die rijdt al niet als er blaadjes op de rails liggenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:23 schreef Tarado het volgende:
het is niet voor niets dat de trein moeite heeft om te concurreren
Een mooi moment op een EU-belasting op kerosine (accijns en een EU-BTW-tarief) te gaan heffen. Dan hoeven de nationale staten ook minder bij te dragen aan de EU-begroting.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft die er ooit opgezeten?Mag je trouwens mede de EU voor bedanken.
Ik dacht dat wij qua treindichtheid het beste wereldwijd presteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die rijdt al niet als er blaadjes op de rails liggen![]()
In Zwitserland kan het wel zelfs met een meter sneeuw, maar hier dus niet
Als je zoiets Europees aanpakt, en je in de gaten houdt of je Europa niet buiten de markt prijst ivm velden die tegen het continent aanliggen, dan kan dat zeker interessant zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een mooi moment op een EU-belasting op kerosine (accijns en een EU-BTW-tarief) te gaan heffen. Dan hoeven de nationale staten ook minder bij te dragen aan de EU-begroting.
Als je Rutte met zijn doctrine de cijfertjes laat maken dan is dat inderdaad het gevalquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Idisrom het volgende:
Ik dacht dat wij qua treindichtheid het beste wereldwijd presteren.
Hoekstra en verstandige dingen doen voor het vaderlandquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:30 schreef Drekkoning het volgende:
Als je zoiets Europees aanpakt, en je in de gaten houdt of je Europa niet buiten de markt prijst ivm velden die tegen het continent aanliggen, dan kan dat zeker interessant zijn.
hear hearquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Misschien nietquote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Terug naar paard en wagen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Dat is echt niet te verkopen qua dierenwelzijn.quote:
Terug naar de benenwagenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is echt niet te verkopen qua dierenwelzijn.
Waar heen dan? Het virus verspreiden bij je collega’s of vrienden?quote:
Terug naar afquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar heen dan? Het virus verspreiden bij je collega’s of vrienden?
Kan echt niet. Gewoon thuiswerken en Facetimen.
Tijd om mobiliteit de nek om te draaien.
Maar wij hebben Wopkequote:
Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 01:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen vrachtvervoer KLM funest voor distributie vaccins
KLM dreigt het vrachtvervoer stil te leggen als het kabinet vasthoudt aan de strengere coronamaatregelen. Dat is vervelend voor exporteurs, maar vooral fnuikend voor de distributie van vaccins. Een snelle oplossing is in het belang van iedereen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onacrisis-luchtvaart
Wopke dat heb je weer prima voor elkaargoed samengewerkt met je collega’s Hugo en Cora
![]()
Was je ego weer te groot en je competentie te klein
Ja dat zal wel gebeuren, al kun je niet opeens meer vrachtvluchten in gaan zetten. Het maakt de zaak wel weer meer complex en dat enkel voor een kleine maatregel die eigenlijk niet echt helpt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?
Het is niet zo heel goed doordacht van de regering maar die kunnen er in deze hoogspanningstijd natuurlijk niet zo makkelijk op terugkomen, het is aan de KLM om met een goed alternatief te komen wat weer verkoopbaar is voor de regering.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 09:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja dat zal wel gebeuren, al kun je niet opeens meer vrachtvluchten in gaan zetten. Het maakt de zaak wel weer meer complex en dat enkel voor een kleine maatregel die eigenlijk niet echt helpt.
Dat ziet iedereen toch wel in? Natuurlijk zijn er ook mensen die het gewoon te doen is om het kapot maken van de KLM. Dat mag natuurlijk, maar geef dat dan eerlijk aan.
Of in de politiek, als het gaat om het tegenhouden van het virus, geef dan gewoon een totaal vliegverbod af. En regel het op Europees niveau.
Dan is dit niet de juiste manier, want andere maatschappijen vliegen uiteraard wel door en passagiers die in NL moeten zijn komen gewoon via Duitsland
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 23 januari 2021 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is niet zo heel goed doordacht van de regering maar die kunnen er in deze hoogspanningstijd natuurlijk niet zo makkelijk op terugkomen, het is aan de KLM om met een goed alternatief te komen wat weer verkoopbaar is voor de regering.
Ik denk toch wel dat je het reizen er in het algemeen wel mee limiteert maar het zijn allemaal primaire reacties op mensen die toch naar Ibiza gaan, is toch wel een beetje de tendens dat " hullie zullie" gedoe waardoor enorme maatregelen worden genomen met slechts marginale resultaten.
nee dat past nietquote:Op zaterdag 23 januari 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want die goederen kunnen natuurlijk alleen maar in een blauw vliegtuig, andere kleur mag niet?
Luchtvaartmaatschappij KLM is zaterdagmorgen vertrokken naar onder meer Los Angeles in de Verenigde Staten en bestemmingen in Zuid-Amerika.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:
KLM toch op pad naar naar VS en Zuid-Amerika
https://www.telegraaf.nl/(...)r-vs-en-zuid-amerika
quote:Het is nog steeds niet duidelijk of de luchtvaartmaatschappij in samenspraak met het RIVM tot een uitzondering van de testplicht voor het vliegend personeel is gekomen.
Nee, maar als het RIVM zegt dat KLM een alternatief heeft met vergelijkebare bescherming dan past het ministerie het beleid aan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:57 schreef Vasilevski het volgende:
Wat is dat eigenlijk voor rare constructie dat er gezegd wordt: "Zoek het maar uit met het RIVM"? Het RIVM bepaalt toch niet het grensbeleid?
Alleen als het de politiek uitkomt, en als het fout gaat heeft het RIVM het gedaanquote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:59 schreef Drekkoning het volgende:
Nee, maar als het RIVM zegt dat KLM een alternatief heeft met vergelijkebare bescherming dan past het ministerie het beleid aan.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien tijd om deze sector, of in ieder geval in deze vorm, gewoon de nek om te draaien. Ten eerste is dat vliegen de voornaamste oorzaak van de razendsnelle verspreiding van dat virus over de hele wereld geweest. Ten tweede is deze uiterst vervuilende vorm van vervoer niet meer te verkopen met de klimaatcrisis.
Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.quote:
ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,quote:Op zondag 24 januari 2021 11:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Het middel de schuld geven boven de mens, daar gaat het al fout.
En dan maar terug naar de benenwagen. Wandelen en fietsen.
nee dat moet nietquote:Op zondag 24 januari 2021 11:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking.
Klopt ook gewoon niets van.
KLM moet je altijd overeind houden.
Op vakantie in Nederlandquote:Op zondag 24 januari 2021 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja nou niet meer drie keer per jaar een week naar Turkije en een keer een week naar Kos ,
daarom pleit ik ook voor veel en veel meer luxe recreatie in eigen land en minder gesubsidieerde vervuilende
boeren
Mede gezien de klimaat opwarming
https://www.parool.nl/cs-b177b769quote:Nederlandse sneltesteis luchtvaart blijkt in strijd met mondiale regels
De Nederlandse sneltesteis voor vliegtuigbemanning blijkt in strijd met internationale regels. Bovendien zijn dit weekend tientallen vliegpassagiers in het buitenland gestrand vanwege de nieuwe coronavoorwaarden van het kabinet.
quote:Baas EasyJet start 'luchtoorlog':
'Marktaandeel winnen van KLM'
5 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.524-3.74%
LONDEN - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en het Duitse Lufthansa.
Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, ziet daar ,,een geweldige kans om te groeien", zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.
quote:Zakenreizen
De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten.
Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.
BEKIJK OOK:PREMIUM
Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen.
Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren.
Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air.
Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klaptquote:Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeel-winnen-van-klm
Air France/ KLM kan het echt wel vegeten ,
Laat de KLM aan de Fransen en beging een compacte NLM met een manager van Easy Jet
desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Nederlandse Luchtvaart Maatschappij
[..]
[..]
waarom ??quote:Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.quote:
Schiphol is een Nederlandse maatschappij eigendom van BV Nederlandquote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan? Je kan alleen wat anders beginnen vanuit Amsterdam als de KLM klapt
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sowieso is het zoals ze zelf al aangeven een andere operatie en markt. KLM biedt een heel ander product dan zo een point to point LCC.
Het is een vooral een verkooppraatje “We moeten nu onze kans pakken! Beperkte tijd!” om investeerders over de brug te krijgen etc.
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enzquote:Op maandag 25 januari 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso lijkt het me juist dat vliegen over lange afstanden een betere toekomst heeft dan die die over kortere (vooral Europese) afstanden, naar Parijs kan je met de trein, New York is toch weer een ander verhaal.
vooral naar new York heel handigquote:Op maandag 25 januari 2021 14:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Easy Jet kan wel massaal op Istanboel gaan vliegen en vandaar daar goedkoop naar New York of Bangkok enz
goedkoop zeker .quote:
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
En onze Debiel Eurlingsquote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Zolang KLM bestaat zullen ze die landingsrechten niet gaan teruggeven, nieuwkomers krijgen nauwelijks ruimte op Schiphol.
Eurlings was zeker een debiel maar het is toch logisch dat als je KLM overneemt dat het met de landingsrechten is.quote:Op maandag 25 januari 2021 16:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En onze Debiel Eurlingsheeft ze al weggegeven
Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings? De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
Met Wopke en Debiel heeft de KLM geen vijanden meer nodig en is het een tikkende tijdbom
Post corona gaat het hardquote:Op maandag 25 januari 2021 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM parkeert nog meer vliegtuigen![]()
EELDE - Groningen Airport Eelde begint de komende dagen nog meer op een dependance van Schiphol te lijken, nu KLM opnieuw een flink aantal Boeing 737’s naar de noordelijke luchthaven stuurt. De toestellen zijn tijdelijk niet nodig en worden daarom op Eelde geparkeerd.
Door de coronacrisis en de aangescherpte reisregels is er minder behoefte aan vliegtuigen dan normaal. KLM zet de Boeing 737’s doorgaans in op vluchten binnen Europa, maar op die korte routes worden nu vooral de Embraers van dochtermaatschappij KLM Cityhopper gebruikt.
Zondag landen er zes Boeing 737’s van KLM op Eelde, maandag vijf en dinsdag nog eens vijf.
https://www.luchtvaartnie(...)-737s-in-het-noorden
Wopke nog meer geld pompen het komt echt goed hoor ooit![]()
Beursblik: Berenberg zet Air France-KLM op verkooplijstquote:
Amazone heeft een flinke slag geslagen op de tweedehands vliegtuigen marktquote:Op woensdag 27 januari 2021 11:40 schreef Aurelius het volgende:
Kennis van me bij KLM is verplaatst van onderhoud naar de afdeling die zich bezig houdt met het verkopen van vliegtuigen. Enige afdeling waar ze de komende jaren geen ontslagen verwachten.
quote:Nadat het gemiddelde aantal dagelijkse KLM-vluchten in de tweede week van januari al met 23,3 procent afnam op weekbasis, kwam daar vorige week nog eens een min van 15,3 procent bovenop. In twee weken tijd is het aantal KLM-vluchten dus met ruim een derde gedaald. Daarmee is de daling meer dan twee keer zo groot als gemiddeld binnen Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |