abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 januari 2021 @ 16:34:37 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197670717
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open

Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst :r
  woensdag 27 januari 2021 @ 17:56:53 #77
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197671531
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2021 16:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de geld sluis gaat weer open ondanks val kabinet :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)atie-klm-blijft-open

Wopke wordt niet gehinderd door visie en of kennis van zaken
En andermans geld uitgeven is erg makkelijk
Gaat het goed is hij de held
Gaat het fout dan gaat hij lessen trekken voor de toekomst :r
En intussen al volop bevangen door de verkiezingskoorts en frontaal in de aanval op Rutte _O-
  maandag 1 februari 2021 @ 14:26:56 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197762248


_O_ _O_ ^O^
  dinsdag 2 februari 2021 @ 08:24:38 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197773351
Onrust bij KLM door stilzwijgend kabinet

Bij luchtvaartmaatschappij KLM heerst onrust over de rol van de politiek in het luchtvaartconcern bij de machtsstrijd tegen de Franse moeder. Betrokkenen vinden hun verdediger, demissionair minister Hoekstra (Financiën), opmerkelijk stil op het dossier, terwijl Air France samen met de Franse regering één front vormt binnen Air France KLM.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210202_92077296

Hoekstra weet het weer eens niet wat te doen en doet daarom maar niks :')

Wat een prutser :r
Hoe lang nog deze van ambstmisdrijf verdachte op deze positie :(

[ Bericht 46% gewijzigd door ikweethetookniet op 02-02-2021 08:31:47 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:19:19 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197773893
https://www.telegraaf.nl/(...)-politieke-spaghetti


Hoekstra STOP ermee, laat gaan die Franse tent en richt de NLM op desnoods ook met blauwe vliegtuigen
quote:
KLM moet de zeggenschap over het netwerk en vloot opgeven vindt Parijs, maar Hoekstra is juist aandeelhouder geworden om dat te voorkomen.
KLM is eigendom van de holding en moet zich schikken in de strategie van topman Ben Smith, aldus de Fransen.
Achter de schermen trekt de Franse regering aan de touwtjes. ,,
Air France staat er financieel slechter voor dan KLM", stipt een woordvoerder van Hoekstra aan.
quote:
Als Hoekstra opnieuw geld naar Parijs overmaakt, dan krijgt hij daar misschien wat toezeggingen voor terug, maar in de praktijk zijn die niets waard.
Dat was de afgelopen jaren al te zien rondom de bonus van Ben Smith, de zetels in het bestuur en het uitblijven van hervormingen bij Air France", zegt luchtvaartadviseur Ruud Jansen.


[ Bericht 31% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2021 14:41:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:24:48 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197794604
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk :')

Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest :o

De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.

Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.

Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."

Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.

Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.

Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen

Wat een blunder weer van deze idioot :r
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:30:45 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197794686
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En ook de commissarissen van Schiphol hebben het moeilijk :')

Hoekstra wil meer geld voor commissarissen staatsbedrijven, Kamer woest :o

De Tweede Kamer maakt korte metten met een voorstel van minister Wopke Hoekstra van Financiën om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven te verhogen. "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt", sneert een Kamerlid.

Commissarissen van staatsdeelnemingen zoals Schiphol en Holland Casino hebben er meer taken en verantwoordelijkheden bij gekregen, terwijl de beloning hetzelfde is gebleven, schrijft Hoekstra aan de Tweede Kamer. Om weer in de pas te lopen zouden de salarissen van commissarissen met 15 tot 20 procent omhoog moeten.

Linkse oppositiepartijen reageerden meteen fel op dit voorstel. "In welke wereld leeft deze man?" twitterde GroenLinks-leider Jesse Klaver. En Henk Nijboer van de PvdA sneert: "Ik snap niet hoe hij het in zijn hoofd haalt."

Niet over nadenken
In een debat over staatsdeelnemingen blijkt dat niemand het een goed idee vindt. "Schandalig", zegt Roy van Aalst van de PVV. Zelfs Hoekstra's eigen partij, het CDA, noemt het een 'merkwaardig voorstel'.

Vanwege de coronacrisis is verhoging van de vergoedingen op dit moment niet gepast, zegt Hoekstra zelf. Een eventueel besluit tot verhoging is aan een nieuw kabinet.

Maar kamerlid Roald van der Linde van coalitiepartij VVD vindt het ongepast dat de minister het al wel oppert. "Duizenden ondernemers vechten voor hun voortbestaan. Ik wil er niet eens over nadenken."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)laris-commissarissen

Wat een blunder weer van deze idioot :r
Hoe haalt ie het in de hersens, die salarissen moeten met 20% gekort worden

Lekker slim voorstel zo vlak voor de verkiezingen

Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 februari 2021 @ 14:25:22 #83
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197797581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:30 schreef michaelmoore het volgende:...
Hij wil zeker ook een paar commissariaten als ie de kamer uit geschopt is
:Y Bij de ABNAMRO en de Volksbank want daar heeft hij ook alles op orde :') _O-

Kamer schrikt van ’slaande ruzie’ bij De Volksbank

De interne ruzies en de trage vooruitgang bij verkoop van de twee staatsbanken, ABN Amro en De Volksbank, leveren steeds groter ongeduld in de Tweede Kamer op. Vooral de bestuurlijke wanorde bij laatstgenoemde bank maakt de Kamer ongerust.

„Het is gewoon slaande ruzie in de tent”, concludeert PvdA-Kamerlid Nijboer woensdagochtend in het kamerdebat met demissionair minister Hoekstra (Financiën) over de staatsdeelnemingen De Volksbank en ABN Amro. Vooral de op straat belande ruzie in de top van De Volksbank verbaast hem. „Hoe heeft de minister dat kunnen laten ontstaan, dat het zó uit de hand is gelopen?”, vraagt de PvdA’er zich af.

Naast de zorgen over de onrust in de bestuurskamer, moppert de Kamer dat Hoekstra hoe dan ook weinig vorderingen maakt met De Volksbank. Het dossier over de stappen om van de voormalige bankdivisie van SNS Reaal af te komen is inmiddels controversieel verklaard. Daardoor kan pas het volgende kabinet weer verder kan met een eventuele verkoop of een onderhandeling starten met de Europese Commissie om De Volksbank als soort nutsbank toch in staatshanden te houden. „Het stoort me dat we al een half jaar lang zitten te wachten op allerlei onderzoeken”, vindt VVD-Kamerlid Van der Linde.

D66-Kamerlid Sneller vindt dat minister Hoekstra in zijn regeerperiode helemaal niks heeft gedaan met het dossier. „Mijn beeld is dat we niet verder zijn. Met welke boodschap wordt dit naar het volgende kabinet doorgeschoven?” vraagt hij zich af. Nijboer eist meer actie van Hoekstra met De Volksbank: „Het bedrijf lijdt schade, dan moet je op duur wel ingrijpen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)zie-bij-de-volksbank

Ook bij de banken schittert deze idioot weer door niks doen en uit de klauwen te laten lopen
En dan die prietpraat dat is helemaal om te :r
Kan die oetlul nou echt helemaal niks :(
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:25:01 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197798568
En we zijn weer genaaid door de Fransen :')

Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren

De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.

„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval. :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren

Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke :') _O-
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:32:56 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197798707
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
En we zijn weer genaaid door de Fransen :')

Salarissen na KLM ook bij Air France bevroren

De salarissen bij Air France zijn in navolging van die bij KLM bevroren. Dat meldt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij woensdag aan De Telegraaf.

„Intern is in overleg met diverse gremia is in verband met de coronacrisis een nullijn voor de lonen in 2021 en 2022 afgesproken”, aldus de Franse luchtvaartmaatschappij. Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode. Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval. :D :|W

https://www.telegraaf.nl/(...)-air-france-bevroren

Wij zijn in de minderheid en moeten dus meer inleveren, logisch toch Wopke :') _O-
die conclusie van je begrijp ik niet echt
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:01:28 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:10:16 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197799993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:32 schreef Tarado het volgende:
die conclusie van je begrijp ik niet echt
Dat kan,

quote:
Daarmee volgt Air France zustermaatschappij KLM, zij het voor een kortere periode :( . Bij de Nederlandse divisie is een nullijn van vijf jaar afgesproken en moest het personeel een loonoffer brengen tot 20%. Dit is bij Air France niet het geval :(
KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet 8)7
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:12:39 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197800032
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat kan,
[..]

KLM heeft veel minder mensen in dienst en moeten langer op de nul lijn zitten en een loonoffer van 20% Fransen dus niet 8)7
Dat gedeelte begrijp ik wel maar de steun van NL is alleen aan KLM met daarbij behorende voorwaarden, dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:37:56 #89
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197800487
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten

KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.

„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.

Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.

In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.

Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.

Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten

Meer geld pompen en minder vluchten :') _O-
Als dat geen win win situatie is |:) 8)7
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:39:33 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197800511
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:12 schreef Tarado het volgende:
...dat de Franse regering het anders doet met AF personeel is hun goed recht toch?
Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem ;)
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:40:41 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197800530
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra: nieuwe steunronde gaat KLM vluchten kosten

KLM moet volgens demissionair minister Hoekstra (Financiën) vluchten opgeven als het kabinet de luchtvaartmaatschappij kapitaalsteun geeft. Op dit moment onderhandelt het ministerie van Financiën, samen met de Franse collega’s, met Brussel over de zogeheten ’offers’ die de luchtvaartmaatschappij moet brengen als het eigen vermogen versterkt gaat worden.

„Ik denk dat je ervan moet uitgaan dat iedere partij die staatssteun ontvangt een discussie krijgt met de Europese Commissie over remedies”, zegt Hoekstra woensdag in de Tweede Kamer over de onderhandelingen, naar aanleiding van zorgen bij VVD-Kamerlid Van der Linde.

Overeenkomst
Met remedies bedoelt Hoekstra bij steun voor de luchtvaart het inleveren van de zogenoemde slots op een luchthaven. „Die zullen in vrijwel alle gevallen onderdeel van de overeenkomst zijn”, zegt de minister. Er zijn meerdere opties, onder meer het omzetten van leningen in eeuwigdurende obligaties.

In Franse media wordt gemeld dat Air France 24 zogeheten slots, starts en landingen, op zou moeten geven voor de herkapitalisatie. Bronnen bevestigen woensdag aan De Telegraaf dat dit de eis is van de Commissie, maar Frankrijk zou die eis te zwaar vinden. Daarom wordt er nog gesproken om dit aantal omlaag te krijgen.

Handjeklap
KLM zou minder hoeven inleveren, omdat het bedrag van de steun lager is dan dat voor Air France, aldus ingewijden: „Maar het proces bij de Europese Commissie is ondoorgrondelijk, vaak is sprake van politiek handjeklap aan het eind.” Het offer van KLM zou proportioneel moeten zijn ten opzichte van dat van Air France, omdat die meer steun krijgt.

Bij de eerdere garantstelling van Nederland in verband met het leningenpakket van ¤3,4 miljard in juni nam Brussel genoegen met de nachtvluchten die KLM al van de Tweede Kamer op moest geven. Het Duitse Lufthansa moest toen in ruil voor een participatie van de Duitse overheid ook 24 slots opgeven op de luchthavens in Frankfurt en München. Hoekstra verwees woensdag naar de casus van Lufthansa als voorbeeld hoe Europa omgaat met offers voor staatssteun: „Het zal ongeveer in dezelfde ordergrootte zijn, en met ongeveer dezelfde criteria. Maar ik kan daar geen garanties op geven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-klm-vluchten-kosten

Meer geld pompen en minder vluchten :') _O-
Als dat geen win win situatie is |:) 8)7
Die slots worden de komende jaren toch niet gevuld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197800552
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
  woensdag 3 februari 2021 @ 17:55:23 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197800733
quote:
6s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Inderdaad zolang het met hun eigen geld gebeurt wel ja, en daar zit nu juist het probleem ;)
dat zie ik niet, jij wel dus maar toon het dan aan
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:17:53 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197801112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:03:42 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197803312
Organisatiepsycholoog aan de Vrije Universiteit Kilian Wawoe vindt het maar vreemd dat Hoekstra over een mogelijke verhoging begint.

"De vraag bij salarisverhogingen is altijd: wat hoop je ermee te bereiken? Lost het iets op? Er is geen enkel onderzoek dat laat zien dat bestuurders overgehaald worden om ergens te gaan werken als je ze iets meer betaalt."

Prestige belangrijker dan salaris
Wat wel doorslaggevend is? Prestige. "Bestuurders voelen zich vereerd als ze gevraagd worden om commissaris te worden bij Schiphol. Daar kun je bij wijze van spreken wel mee aankomen op de hockeyclub."

"Kijk naar Hoekstra zelf. Hij verdiende ooit een topsalaris als partner bij McKinsey en verdient nu vele malen minder: 170.000 euro. En hij heeft toch ja gezegd. Dat komt omdat minister van Financiën een eervolle baan is."

'Heel merkwaardig'
Al met al ziet Wawoe niet wat een hoger salaris voor commissarissen zou kunnen bijdragen, zeker nu. "Het is heel merkwaardig om in deze tijd wat te gaan doen voor een groep waarvan duidelijk is dat ze het niet nodig hebben. Dit gaat vaak om mensen die allang binnen zijn."

Opvallend is dat de commissarissen zelf ook maar weinig toegevoegde waarde lijken te zien in zo’n verhoging. Op de vraag of het huidige salaris een obstakel is voor het aantrekken van goede commissarissen antwoord slechts 18 procent met ja. Een kleine 60 procent staat er neutraal tegenover. Wel stellen veel commissarissen dat het salaris lager is dan gebruikelijk in de markt.

Ook de Tweede Kamer ziet een verhoging totaal niet zitten. Van links tot rechts en van coalitie tot oppositie: iedereen verwijst het voorstel vandaag naar de prullenbak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eelnemingen-hoekstra

Nou Wopke je hebt je zelf weer eens laten zien dat je:
• Er geen reet van snapt
• Ter zake niets deskundig en of betrokken
• Geen politieke antenne hebt
• De verkeerde man op de verkeerde plek bent

:R en oprotten voordat je nog meer schade aanricht :(
pi_197840278
Hoekstra en het CDA: er is weinig integriteit meer tegenwoordig. Campagnemedewerkers plaatsen op het ministerie komt er dan ook nog bij.

De KLM soap is echt een drama, maar was op voorhand te verwachten omdat Fransen ongelooflijk star en rigide zijn. Maar nu sta je er al met een been in, dus zet de volgende stap dan alsnog en pak door.
pi_197840605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197859456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:42 schreef Syd het volgende:
Die piloten moeten heel gauw inleveren of anders gewoon oprotten met dat kakvolk, tevens zijn er nog duizenden jonge piloten die niet aan een baan konden komen afgelopen decennia dus tijd om deze zakkenvullers gauw de laan uit te sturen en de jonge piloten nu de kans geven.
De piloten leveren ook in, sterker nog, dat hebben ze dik twee maanden geleden al gedaan, toen het verhaal speelde waar jij als een spuit elf veel te laat je onderbuik over laat spreken.

Daarnaast succes met 3.000 piloten te vervangen door evenveel onervaren beginnelingen. Sowieso al vanwege het feit dat er helemaal geen massa's werkloze piloten meer zijn, deze hebben al lang weer een baan gevonden, waarvan velen bij KLM. En hebben ook ingeleverd..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:52:06 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197859557
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Contract is contract en er bestaat ook zoiets als oprotpremie. Alleen als KLM failliet gaat hoeft het niet. Corrigeer mij als ik het fout heb mensen.
edit: ze kunnen natuurlijk failliet gaan en opnieuw beginnen, maar dan als LM ipv KLM, zonder de letter K dus.
Dit klopt.

En aangezien die oprotpremie bestaat uit 3,5 jaar suppletie van het inkomen van de piloot naar zijn laatst verdiende salaris, gaat er natuurlijk geen piloot gedwongen uit.

Tenzij het bedrijf klapt idd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 20:58:58 #100
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197859713
Opdoeken die handel. Zolang er nog (op kerosine) wordt gevlogen is elke klimaatdiscussie zinloos.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:00:48 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197859762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:58 schreef PzKpfw het volgende:
Opdoeken die handel. Zolang er nog (op kerosine) wordt gevlogen is elke klimaatdiscussie zinloos.
Daar gaat het opdoeken van KLM helemaal niks aan bijdragen kan ik je vertellen :D

Sterker nog, dat gaat averechts werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:04:36 #102
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197859864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar gaat het opdoeken van KLM helemaal niks aan bijdragen kan ik je vertellen :D

Sterker nog, dat gaat averechts werken.
Oh ja tuurlijk, het is en blijft gewoon verreweg de meest vervuilende vorm van vervoer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:09:20 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk, het is en blijft gewoon verreweg de meest vervuilende vorm van vervoer.
Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:10:01 #104
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197860031
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Het is een begin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:10:46 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Het is een begin.
Nee, het is een verslechtering.
De vraag wordt gewoon overgenomen door andere, minder duurzame airlines.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:11:35 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197860082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, het is een verslechtering.
De vraag wordt gewoon overgenomen door andere, minder duurzame airlines.
Dan pak je die ook keihard aan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:12:37 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197860107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dan pak je die ook keihard aan.
Wie? Nederland?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:42:27 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197861073
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef Drekkoning het volgende:
Ja. Maar KLM opdoeken gaat daar niks aan veranderen.
Nou je bent uit van arrogant en 3x overbetaalde idioten af ;) en oude vliegtuigen
Dan normaal personeel in nieuwe vliegtuigen ben je al een aardig end op weg :7
En die Fransen die ons constant leeg zuigen en anaal vernederen met hun dubbele agenda ben je ook kwijt
Dat is toch wel al een behoorlijke start zou ik zeggen ^O^
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:02:56 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197861757
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou je bent uit van arrogant en 3x overbetaalde idioten af ;) en oude vliegtuigen
Dan normaal personeel in nieuwe vliegtuigen ben je al een aardig end op weg :7
En die Fransen die ons constant leeg zuigen en anaal vernederen met hun dubbele agenda ben je ook kwijt
Dat is toch wel al een behoorlijke start zou ik zeggen ^O^
Ja dan heb je 2.5x “overbetaalde idioten” die werken bij minder duurzame airlines dan KLM.

Schiet je niks mee op joh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:23 #110
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_197861885
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja dan heb je 2.5x “overbetaalde idioten” die werken bij minder duurzame airlines dan KLM.

Schiet je niks mee op joh.
Luchtvaartmaatschappijen subsidiëren is wel zo ongeveer het minste waar je mee op schiet.

ps. sterker nog, met die miljarden die de belastingbetalers in de bodemloze put die KLM heet storten, zou je een mooie hoge snelheidslijn kunnen bouwen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:13:36 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197862092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:06 schreef tfors het volgende:

[..]

Luchtvaartmaatschappijen subsidiëren is wel zo ongeveer het minste waar je mee op schiet.

ps. sterker nog, met die miljarden die de belastingbetalers in de bodemloze put die KLM heet storten, zou je een mooie hoge snelheidslijn kunnen bouwen.
Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:29:03 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197862520
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
KLM moet weg en dan komt er een kleinere NLM terug desnoods ook met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:01:33 #113
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_197863320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geredeneerd vanuit de gedachte dat KLM laten verdwijnen een positieve impact heeft op het klimaat.

En airlines zijn er nog wel even kan ik je vertellen. Dus zo bodemloos is het niet.
KLM weg -> minder concurrentie -> prijs omhoog -> vraag omlaag -> klimaatimpact omhoog
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:35:16 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197864091
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:01 schreef tfors het volgende:

[..]

KLM weg -> minder concurrentie -> prijs omhoog -> vraag omlaag -> klimaatimpact omhoog
Als het verdwijnen van een aanbieder ertoe leidt dat de vraag daalt vanwege prijsstijging van anderen, dan snappen die partijen niet zoveel van prijselasticiteit :D. En geloof me, als er iets is dat airlines begrijpen dan is dat het wel.

Dus de andere, minder duurzame airlines zullen hun productiviteit verhogen. Netto resultaat: Meer klimaatschade.

Kijk, je zou wellicht een punt hebben als elk land zijn nationale carrier om laat vallen. Echter, dat doet geen enkel land. En met goede redenen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 februari 2021 @ 00:46:52 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197865393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

KLM moet weg en dan komt er een kleinere NLM terug desnoods ook met blauwe vliegtuigen
moet weg van wie?
  zondag 7 februari 2021 @ 01:14:24 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197865691
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 00:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet weg van wie?
Moet nie weg , is al weg bedoel ik
KLM is van de Fransen . en die willen van de KLM een sjouw maatschappij make, n een 3 keer per dag heen en weer maatschappij en Air France zelf de mooie internationale vluchten houden

Dus of uit elkaar , maar dat kan niet meer , ze zijn te verweven als
Dus laat gaan en begin opnieuw met blauwe vliergtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 7 februari 2021 @ 01:15:35 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197865702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:35 schreef Drekkoning het volgende:...
Kijk, je zou wellicht een punt hebben als elk land zijn nationale carrier om laat vallen. Echter, dat doet geen enkel land. En met goede redenen ;)
Sabena en Swissair O-)
  zondag 7 februari 2021 @ 03:16:58 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197866403
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2021 01:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Sabena en Swissair O-)
In het licht van de huidige coronacrisis natuurlijk ;)

Maar nu je ze toch aanstipt; In hoeverre hebben die faillissementen bijgedragen aan een reductie in mondiale vliegtuigpassagiers en uitstoot?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:57:37 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197905228
‘Politieke keuze of KLM straks nog bestaat’

Grote zorgen onder het personeel van KLM: niemand wil meer met de vliegmaatschappij vliegen maar de consument kiest voor concurrenten. Dit zou komen door de strenge sneltestplicht vanuit de politiek. Luchtvaartverslaggever Yteke de Jong legt uit hoe dit zit.

https://www.telegraaf.nl/(...)m-straks-nog-bestaat

Gelukkig heb ik veel vertrouwen in een minister die verdachte is van knevelarij waar 6 jaar gevangenisstraf op staat :') :X
pi_197905325
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 11:45 schreef potjecreme het volgende:
[ twitter ]
De overheid: Test iedereen 50x per dag ook zonder klachten.

KLM: Maar dan zijn we morgen failliet.

De overheid: Test iedereen 50x per dag!

Rinse, repeat
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:35:03 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197905804
Wopke is de Nederlandse Trump

Als Huispopulist kun je niet om Wopke Hoekstra heen. Dat begon al met de manier waarop hij aan de macht kwam in het CDA. Eerst trok hij zich om onduidelijke redenen terug uit de leiderschapsrace, vervolgens creëerde hij tweespalt door de belangrijkste overgebleven kandidaat Hugo de Jonge niet te steunen en uiteindelijk wist hij zonder ooit een verkiezing gewonnen te hebben toch de buit binnen te halen. :')

De inmiddels gekozen lijsttrekker De Jonge had zich teruggetrokken en de nummer twee van de verkiezingen Pieter Omtzigt werd opzijgeschoven na een prachtig geënsceneerd huisbezoek van Omtzigt aan Hoekstra. Us Wopke, gestoken in vers gestreken wit overhemd met opgestroopte mouwen (daadkracht!) tegen de Nieuwsuur-journalist die opeens voor de deur stond: ‘Ik was de kinderen aan het voorlezen’ (familieman!), ‘Ik heb overlegd met Liselot’ (geëmancipeerd!) en ‘Ik ben verrast dat u hier bent’ (acteur!). Later kwam Omtzigt voor de camera om te stamelen dat Wopke de absoluut beste kandidaat was. Alle huispopulisten in Nederland kregen het hier warm van. Coup uit het boekje. :D

Sindsdien houdt het maar niet op met Wopke. Weet u nog wie meedeelde dat de basisscholen weer zouden opengaan, nog voordat het OMT zijn advies daarover had gegeven? De minister van Onderwijs? De minister van Medische Zorg? Hugo de Jonge? Premier Rutte? Fout! Het was minister van Financiën Wopke! Die heeft daar natuurlijk geen fluit – of hoogstens een heel klein fluitje mee te maken, maar de beste man kon zich niet inhouden :') Informatie-incontinentie die vooral toeslaat rond het Binnenhof bij politici die de kans krijgen een populaire boodschap te brengen. Rond verkiezingstijd tiert de kwaal hevig.

Wopke staat altijd in campagnestand. Dat gaat zelfs zo ver dat hij nu twee CDA-campagnemedewerkers in het ministerie van Financiën heeft gehuisvest. :')

Ze hebben permanente passen voor het departement, mogen werkkamers gebruiken en kunnen op elk gewenst moment een promofilmpje met Wopke opnemen in zijn werkkamer. Andere ministers doen zoiets niet, omdat ze de indruk willen vermijden dat de belangen van ministerie en lijsttrekker op een wat ongezonde manier door elkaar lopen. Wopke heeft daar maling aan. In dit opzicht lijkt hij op Donald Trump, die zijn verkiezingsboodschappen ook graag wat grandeur van het Witte Huis meegaf. Maar voor Wopke is het – uiteraard – vooral praktisch. Als er propaganda voor het CDA of voor hem gefilmd moet worden – en dat is kennelijk om de haverklap – dan moet dat zonder talmen direct kunnen. Niet eerst helemaal naar de CDA-burelen, dat kost toch al gauw tien minuten rijden. Voor je het weet is de hele inspiratie weg en zijn de oneliners vergeten!

En voor wie denkt u dat Wopke het allemaal doet? Voor zichzelf natuurlijk, maar ook voor zijn vrindjes uit het bedrijfsleven waar hij ooit weer naar zal terugkeren. Zo stelde hij de afgelopen week voor om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven, zoals Schiphol en Holland Casino, met 15 tot 20 procent te verhogen. Ze hebben veel meer taken gekregen maar hun bezoldiging is niet gestegen. Zielig!

Wopke is op een sluwe manier aan de macht gekomen, bespeelt de camera op superieure wijze, schuwt belangenvertroebeling niet en komt op voor zijn zakenvrindjes. Zo bezien zou je kunnen zeggen dat niet Wilders, niet Baudet, maar Hoekstra de Nederlandse Trump is . Hij krijgt van uw Huispopulist 5/5 ballen.

https://www.topics.nl/teu(...)D&utm_content=topics

Wopke is een enorme lul, en daar komen steeds meer mensen achter ^O^
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:38:05 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197905842
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke is de Nederlandse Trump

Als Huispopulist kun je niet om Wopke Hoekstra heen. Dat begon al met de manier waarop hij aan de macht kwam in het CDA. Eerst trok hij zich om onduidelijke redenen terug uit de leiderschapsrace, vervolgens creëerde hij tweespalt door de belangrijkste overgebleven kandidaat Hugo de Jonge niet te steunen en uiteindelijk wist hij zonder ooit een verkiezing gewonnen te hebben toch de buit binnen te halen. :')

De inmiddels gekozen lijsttrekker De Jonge had zich teruggetrokken en de nummer twee van de verkiezingen Pieter Omtzigt werd opzijgeschoven na een prachtig geënsceneerd huisbezoek van Omtzigt aan Hoekstra. Us Wopke, gestoken in vers gestreken wit overhemd met opgestroopte mouwen (daadkracht!) tegen de Nieuwsuur-journalist die opeens voor de deur stond: ‘Ik was de kinderen aan het voorlezen’ (familieman!), ‘Ik heb overlegd met Liselot’ (geëmancipeerd!) en ‘Ik ben verrast dat u hier bent’ (acteur!). Later kwam Omtzigt voor de camera om te stamelen dat Wopke de absoluut beste kandidaat was. Alle huispopulisten in Nederland kregen het hier warm van. Coup uit het boekje. :D

Sindsdien houdt het maar niet op met Wopke. Weet u nog wie meedeelde dat de basisscholen weer zouden opengaan, nog voordat het OMT zijn advies daarover had gegeven? De minister van Onderwijs? De minister van Medische Zorg? Hugo de Jonge? Premier Rutte? Fout! Het was minister van Financiën Wopke! Die heeft daar natuurlijk geen fluit – of hoogstens een heel klein fluitje mee te maken, maar de beste man kon zich niet inhouden :') Informatie-incontinentie die vooral toeslaat rond het Binnenhof bij politici die de kans krijgen een populaire boodschap te brengen. Rond verkiezingstijd tiert de kwaal hevig.

Wopke staat altijd in campagnestand. Dat gaat zelfs zo ver dat hij nu twee CDA-campagnemedewerkers in het ministerie van Financiën heeft gehuisvest. :')

Ze hebben permanente passen voor het departement, mogen werkkamers gebruiken en kunnen op elk gewenst moment een promofilmpje met Wopke opnemen in zijn werkkamer. Andere ministers doen zoiets niet, omdat ze de indruk willen vermijden dat de belangen van ministerie en lijsttrekker op een wat ongezonde manier door elkaar lopen. Wopke heeft daar maling aan. In dit opzicht lijkt hij op Donald Trump, die zijn verkiezingsboodschappen ook graag wat grandeur van het Witte Huis meegaf. Maar voor Wopke is het – uiteraard – vooral praktisch. Als er propaganda voor het CDA of voor hem gefilmd moet worden – en dat is kennelijk om de haverklap – dan moet dat zonder talmen direct kunnen. Niet eerst helemaal naar de CDA-burelen, dat kost toch al gauw tien minuten rijden. Voor je het weet is de hele inspiratie weg en zijn de oneliners vergeten!

En voor wie denkt u dat Wopke het allemaal doet? Voor zichzelf natuurlijk, maar ook voor zijn vrindjes uit het bedrijfsleven waar hij ooit weer naar zal terugkeren. Zo stelde hij de afgelopen week voor om de salarissen van commissarissen van staatsbedrijven, zoals Schiphol en Holland Casino, met 15 tot 20 procent te verhogen. Ze hebben veel meer taken gekregen maar hun bezoldiging is niet gestegen. Zielig!

Wopke is op een sluwe manier aan de macht gekomen, bespeelt de camera op superieure wijze, schuwt belangenvertroebeling niet en komt op voor zijn zakenvrindjes. Zo bezien zou je kunnen zeggen dat niet Wilders, niet Baudet, maar Hoekstra de Nederlandse Trump is . Hij krijgt van uw Huispopulist 5/5 ballen.

https://www.topics.nl/teu(...)D&utm_content=topics

Wopke is een enorme lul, en daar komen steeds meer mensen achter ^O^
Moet dat niet in het Wopke topic? Of open er eentje als het er nog niet is.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:49:28 #123
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197985645
'Pilotenvakbond KLM eist ondanks nullijn toch weer meer loon' :')

https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-weer-meer-loon

Trap elke idioot eruit die om loonsverhoging vraagt op staande voet en zonder vergoeding })
  zondag 14 februari 2021 @ 07:20:37 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_197994873
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
  zondag 14 februari 2021 @ 10:25:00 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197996222
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:20 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
Omdat de piloten een cao conforme inschaling willen het hele bedrijf om laten vallen met alle gevolgen van dien? Denk niet dat dat echt realistisch is :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:15 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197996510
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat de piloten een cao conforme inschaling willen het hele bedrijf om laten vallen met alle gevolgen van dien? Denk niet dat dat echt realistisch is :)
De kop dekt de lading ook niet, je zou van een gezondverstandskrant als de Telegraaf toch anders verwachten :)
  zondag 14 februari 2021 @ 10:44:43 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197996521
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

gezondverstandskrant als de Telegraaf
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 15 februari 2021 @ 17:43:52 #128
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021169
Het kabinet is Air France aan het pesten en de KLM is daarvan de dupe

Nou begin dan maar een nieuw blauwe vliegmaatschappij
Daaag KLM

https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-perspectief-klm

quote:
DEN HAAG - De dubbele testverplichting voor de luchtvaart verdwijnt voorlopig niet als het aan demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) ligt.
Daardoor stort het kabinet KLM nog dieper in het rood. Binnen de ploeg van Rutte III is er onvrede over het gebrek aan perspectief voor de 'blauwe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 17:55:50 #129
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021370
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 07:20 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe “fan” ik ook ben van de KLM... Dit is niet gezond. Laten klappen en opnieuw beginnen.
onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:06 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198021457
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:55 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

onzin. nog 25 miljard erin pompen en kijken of het werkt.

tenslotte is het maar belastinggeld. misschien een geldprintertje erbij zetten en alles komt helemaal goed
Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 15 februari 2021 @ 18:01:57 #131
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_198021468
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou er nog 100 ,miljard in pompen voor de Franse Piloten en de hele Nederlandse economie laten klappen
Gebeurt nu ook
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
  maandag 15 februari 2021 @ 18:20:33 #132
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198021804
Wopke niet eens in staat om zijn partijgenoot Hugo aan zijn zijde te krijgen :')
En dat kost ons weer miljarden, wat een :r is dat cda toch
En Wopke stortgewoon geld bij want hij heeft geen spijt dat hij 14% belang heeft gekocht
Als ik 10 minuten met hem mag praten krijgt hij spijt dat hij geboren is de droeftoeter })
pi_198026224
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Pilotenvakbond KLM eist ondanks nullijn toch weer meer loon' :')

https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-weer-meer-loon

Trap elke idioot eruit die om loonsverhoging vraagt op staande voet en zonder vergoeding })
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.

Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 15 februari 2021 @ 22:43:44 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198026314
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:36 schreef The_stranger het volgende:
Ik zou niet zo snel iets uit de Telegraaf voor waar aan nemen.
Leuk voor de onderbuik, maar de waarheid ligt toch echt een tikkie anders in dit geval
Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
pi_198028572
quote:
6s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen, al vertrouw ik er wel op dat de T dichter bij de waarheid rapporteert dan Wopke die ons 24/7 zit voor te liegen en te bedriegen voor eigen gewin
Wopke staat inderdaad helemaal onderaan, maar dat zegt weinig over de kwaliteit van de telegraaf.

Probleem bij de telegraaf is vaak dat ze beginnen met iets wat wel klopt, maar daarna belangrijke punten of weglaten of fout weergeven, waardoor het totale verhaal niet meer klopt.

En de conclusie altijd zo neerzetten dat het tegen de algemene opinie ingaat.

Vind het volk dat bijvoorbeeld de vaccinaties te langzaam gaan, komt de telegraaf met een artikel die dat zou aantonen. Lopen de vaccinaties wel op schema, dan komt de telegraaf met precies hetzelfde verhaal, maar dan net iets aangepast waardoor de conclusie is dat we te snel zouden gaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 februari 2021 @ 18:44:54 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198040791
'Gapend gat in balans Air France-KLM'

Air France-KLM lijkt van alle grote Europese luchtvaartmaatschappijen het meeste last te krijgen van langdurige perioden met lage aantallen passagiers.

quote:
Er is sprake van een gapend gat in de balans van Air France-KLM Daarbij is de capaciteit om schulden te dragen klein en is het voor Air France-KLM daarmee lastiger om vers kapitaal aan te trekken, schrijven marktkenners in een rapport over de sector.
Volgens de kenners van zakenbank Bernstein zijn de problemen bij Air France-KLM groter dan die bij branchegenoten als Lufthansa en IAG, het moederbedrijf van onder andere British Airways. Die bedrijven zullen net als de Frans-Nederlandse combinatie extra kapitaal moeten aantrekken als het herstel in de zomermaanden uitblijft, maar de nood is iets minder hoog dan bij Air France-KLM.

Air France-KLM heeft volgens de analisten momenteel niet genoeg geld beschikbaar om dit jaar door te komen. Nederland en Frankrijk, de grootste aandeelhouders van Air France-KLM zijn al maanden in gesprek over aanvullende steun, bovenop de dik 10 miljard euro die al is toegekend via leningen en garantiestellingen. Twistpunt bij de onderhandelingen lijkt onder andere de door Brussel opgelegde voorwaarden. Vermoedelijk moet Air France in Parijs start- en landingsrechten opgeven als voorwaarden voor extra steun. De Franse regering zou dit niet zien zitten.

Aandeel onder druk
Bernstein merkt in het rapport op dat IAG, mede door het hoge tempo van vaccineren in het Verenigd Koninkrijk, maar ook in de Verenigde Staten het meeste kan gaan profiteren van hervattingen van trans-Atlantisch verkeer.

Volgens Bernstein zou een aandeel Air France-KLM flink onder druk kunnen komen te staan. Daarbij zou het kunnen dat de prijs van een effect daalt tot 1 euro, aldus de kenners. Momenteel wordt het aandeel in Amsterdam voor net geen 5 euro verhandeld.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-Air-France-KLM.aspx

Met 14 euro schuld per aandeel is dit een beurspareltje.
Elke Nederlander telt al 300 euro neer om de aandeel
houder van dit bedrijf uit de wind te houden.

En Wopke heeft geen spijt van zijn aankoop van 14% tegen 14 euro, nu is dat dus intrinsiek min 750 miljoen waard
+ aankoop @750 miljoen is al 1.5 miljard vernietigd
en miljarden erachteraan gegooid zonder uitzicht
Hoe lang nog deze idioot op deze positie :(
pi_198069427
Recordverlies van 7,1 miljard euro voor Air France-KLM :') _O-

Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft coronarampjaar afgesloten met een recordverlies van 7,1 miljard euro. In 2019 boekte het bedrijf nog een winst van 290 miljoen. Het bedrijf vervoerde slechts 34 miljoen passagiers, een daling van bijna 70 procent ten opzichte van 2019.

De omzet van het Frans-Nederlandse bedrijf daalde met bijna 60 procent tot 11,1 miljard euro, maakte het vanochtend bekend. Het contrast met 2019 is groot. Toen haalde het bedrijf nog een omzet van ruim 23 miljard euro.

In het jaar voor de coronacrisis uitbrak vervoerde het bedrijf ruim 104 miljoen passagiers. Die zorgden ervoor dat de vliegtuigen gemiddeld voor zo'n 88 procent vol zaten.

Weer vliegen
Toch is KLM-baas Pieter Elbers hoopvol. "Ondanks dat, en kijkend naar de tweede helft van 2021, voel ik voorzichtig optimisme en hoop. Mensen zullen weer gaan vliegen en langzaam maar zeker zal KLM het wereldwijde netwerk weer kunnen gaan vliegen met alle keuzemogelijkheden voor haar klanten."

In 2020 zaten de vliegtuigen nog geen 60 procent vol. Om geen verlies te draaien, moet het bedrijf de vliegtuigen ongeveer voor 70 procent vol hebben zitten.

Oktober 2020
Dramatisch kwartaal Air France-KLM: verlies van 1,7 miljard :')
De amper gevulde toestellen bezorgen Air France-KLM een gigantisch probleem. Er komt geen geld binnen, maar de vaste kosten moeten wel betaald worden. De salarissen van het personeel bijvoorbeeld, maar ook de rekeningen voor het leasen van toestellen en brandstof om te kunnen blijven vliegen.

De coronacrisis levert het bedrijf enkele forse tegenvallers op. Zo gaat er 822 miljoen op aan kosten voor het wegbezuinigen van ongeveer 8700 medewerkers, 595 miljoen voor ongunstige brandstofcontracten en een afschrijving van 672 miljoen op de vliegtuigvloot.

Pot geld raakt op :')
Een extra probleem is dat klanten die tickets hadden geboekt, hun geld nu echt terug beginnen te vragen in plaats van genoegen te nemen met een voucher of de belofte op een ander tijdstip te mogen vliegen. In totaal keerden Air France, KLM en Transavia vorig jaar 2,3 miljard euro uit aan klanten die hun reis geannuleerd zagen worden.

Eind 2019 had het bedrijf 3,2 miljard euro in kas van tickets die al wel verkocht waren, maar waarvan de vlucht nog moest plaatsvinden. Eind september 2020 was deze pot cash al geslonken tot 2,8 miljard. Eind december is daar nog een krappe 2,4 miljard euro van over.

Eind van het jaar had het bedrijf nog 9,8 miljard aan krediet waar het gebruik van kan maken. Maar de schuld van het bedrijf begint onrustbarend hoog te worden. Vorig jaar steeg deze van nog geen 5 miljard tot 11 miljard.

Air France-KLM in de knel: '10 miljard euro extra nodig' :')
Het bedrijf heeft dringend extra cash nodig, in de afgelopen maanden is daar al druk over onderhandeld met de Franse en Nederlandse overheid. Die bezitten ieder een aandelenbelang in moederbedrijf Air France-KLM. Het bedrijf heeft zichzelf tot mei de tijd gegeven om nieuw kapitaal binnen te halen.

Tot nu toe ontving het bedrijf in totaal al 10,4 miljard euro aan noodleningen en bankgaranties van de Franse en Nederlandse staat. Dochterbedrijf KLM is daarnaast grootverbruiker van de NOW-regeling, de loonsubsidie van de Nederlandse overheid voor bedrijven die geraakt zijn door de coronacrisis.

Goedkeuring Europese Commissie

Een van de hobbels die overwonnen moet worden zodat de twee overheiden opnieuw geld in de noodlijdende luchtvaartmaatschappij is dat er goedkeuring nodig is van de Europese Commissie.

Er zijn namelijk strenge eisen verbonden aan het geven van staatssteun. Concurrenten mogen daardoor namelijk niet oneerlijk benadeeld worden. In de afgelopen weken is al stevig onderhandeld over het inleveren van slots.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-klm-bodem-spaarpot

Gelukkig hebben we Wopke :')

Die blijft gewoon geld erin pompen
En heeft geen spijt van aankoop 14% belang

Wat een idioot :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:08 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069478
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.

KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069522
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:26 schreef Drekkoning het volgende:
Valt me nog mee eerlijk gezegd. Maar er zal wel geld bij moeten.
KLM overigens iets meer dan 1 mjd verlies, dus die kunnen nog wel een ruim jaar vooruit met de huidige steun.
:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:40:52 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198069579
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N

Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies :')

Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

Bij het hele concern kromp het aantal passagiers twee derde. De omzet van Air France-KLM kwam met 11 miljard euro bijna 60 procent lager uit.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij nog 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.parool.nl/ned(...)denverlies~b273004b/

Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Zeker weer de Telegraaf, waarbij de kop van het artikel iets anders zegt dan het artikel zelf.

KLM heeft komend jaar geen extra steun nodig buiten de bestaande pakketten.

AF/KLM wel inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069661
quote:
KLM leed een verlies van 3 miljoen euro per dag. Zonder tegemoetkoming in de loonkosten (NOW) zou dat zelfs een verlies van 6 miljoen euro per dag zijn geweest.
:')

quote:
"Het kabinet heeft steeds gezegd dat het opnieuw zal bezien wat nodig is om KLM door de crisis te loodsen, zodat het haar belangrijke rol voor het publieke belang kan blijven vervullen", laat demissionair minister Wopke Hoekstra van Financiën weten in reactie op de cijfers van Air France-KLM. "Deze jaarcijfers laten de gevolgen van de crisis opnieuw zien."

Hoekstra stelt dat de Nederlandse overheid in de situatie rond de luchtvaartcombinatie "nauw optrekt" met de Franse staat.
https://www.nu.nl/economi(...)r-moederbedrijf.html

Wopke :')
pi_198069735
Air France-KLM ziet pas in 2024 herstel van de luchtvaart :')

De jaarresultaten per onderdeel verschillen sterk. KLM leed een operationeel verlies van ¤1,15 mrd. Het grotere Air France sloot de boeken met een verlies van ¤3,4 mrd.

De laatste jaren blijven de resultaten van de Franse partner ver achter bij die van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij. :')

https://fd.nl/ondernemen/(...)met-miljardenverlies

Zonder die Fransen redden we het echt niet hoor |:( |:(
pi_198070861
quote:
6s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:34 schreef ikweethetookniet het volgende:


Daar gaat Wopke weer ons belastinggeld verkwanselen :(
Ach, geld maakt allemaal geen fok meer uit. De geldstrooimachines staan volle kracht aan en naar de gekste diongen worden miljarden euro's toegegooid.

Dit kabinet gooit de staatsschuld bizar omhoog.

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:29:45 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198070971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Laten ze de KLM dan ook maar overeind houden.
Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198071034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom ??
Om de Fransen een plezier te doen ??
Voor die paar honderd piloten die 5 x modaal moeten verdienen >.??
Laat maar failliet gaan hoor , de modezaken gaan ook failliet als ze verlies maken

Laat ze maar een stuk of tien andere vliegtuigen blauw verven en die de NLM noemen

Tweedehands vliegtuigen zijn spotgoedkoop , blauw verven, wat jonge piloten er in met een normaal salaris en paar honderd leuke jonge stewardessen, rekruten , NLM erop schilderen en klaar ben je
We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:48:03 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198071220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We moeten in de toekomst natuurlijk nog wel virussen en hun razend gevaarlijke mutanten binnen kunnen vliegen.
OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2021 11:23:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:04:30 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198071457
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De keuze is of ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen , OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe blauwe KLM
Fuseer nooit met Fransen.
pi_198071931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:04 schreef RamboDirk het volgende:
Fuseer nooit met Fransen.
Dat zal Wopke :r nooit zeggen
Die gaat lessen trekken voor de toekomst :|W
En laat ons met de schulden en rotzooi zitten en gaat weer op zoek naar een ander baantje :(
pi_198072019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

OF ieder jaar 3 miljard aan Frankrijk geven om hun oude piloten veel teveel te betalen om naar onze bestemmingen te vliegen ,
OF eenmalig 1 miljard investeren in een nieuwe startup blauwe NLM ,, met een nieuw jong team
Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:56:06 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198072092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat dat een oplossing, kijk dan even naar onze zuiderburen.
Brussels airlines is in 2007 opgericht nadat Sabena failliet gegaan is.
In deze 13 jaar heeft de tent 4 jaar een magere winst opgeleverd, maar in z'n totaal alleen maar verlies geleden.
Inmiddels zijn ze in Duitse handen met veel minder inspraak en invloed dan wat Nederland nu heeft in KLM.

De economie rond Brussel en in het hele land is jaren negatief beïnvloed geweest door het wegvallen van banen, verbindingen en inkomsten en zelfs nu zijn er nog negatieve effecten te zien van het faillissement.

Denken dat je met goedkopere piloten en een doorstart ineens wel winst kunt maken in een periode waarbij de overheid alles doet om de passagiers weg te houden bij KLM, is op z'n minst naïef te noemen, zo niet stupide.
Dan moeten we helemaal stoppen met een nationale luchtvaart maatschappij en voortaan met Emirates vliegen , kan ook

Maar ik zou zeggen met een lean and mean maatschappijtje moeten we toch wat blauwe vliegtuigen in de lucht kunnen houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')