SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Voorlopig is dat nog 6 lange maanden weg, als het niet langer is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Man o man, wat gaat dat een enorm feest worden als alles weer achter de rug is en alles weer kan![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef D_A het volgende:
Gommers is toch weer bijgedraaid.
https://www.instagram.com/p/CKQ706BhnMC/?igshid=4dss011znzcp
Toch ben ik heel erg benieuwd naar de uitslag van de stemming hiervan. Kunnen we de intenties van de partijen even peilen en eventueel bevestiging krijgen dat de evenementensector mag doodvallen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Moties zijn niet bindend dat hebben we al gezien met de avondklok.
Al is het volgend jaar pas, 1 groot mooi georganiseerd feest, vrije dag. Ik stem voor.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
Voorlopig is dat nog 6 lange maanden weg, als het niet langer is.
Ja tuurlijk joh. De gifbeker is nog niet leeg.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef Simmertje het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)infecteren~b2340b33/
Virologen slaan alarm: coronamutanten kunnen opnieuw infecteren
Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen als het bij alle vorige groepen ook is geluktquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef ipa84 het volgende:
En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen.
Ik dacht breng even wat "positiviteit" in het topicquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh. De gifbeker is nog niet leeg.
En mij maar voor gek verklaren de hele tijdquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef Simmertje het volgende:
Vandaar dus dat Nederland het zorgvuldig aanpakt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja tuurlijk joh. De gifbeker is nog niet leeg.
Over 8 dagen zitten we officieel een jaar in de shit die alleen maar erger is geworden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari
Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
Als ze maar geen vaccins krijgen die we voor andere doelgroepen beter kunnen gebruiken (pfizer en moderna).quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen. Wanneer legt iemand ze is uit dat hoe sneller we de risico groepen vaccineren we terug kunnen naar een normaal leven. Wat ook in hun belang is op gebied van hun werk.
Het lot van voorspellers en vernieuwers die altijd gewantrouwd worden omdat ze bestaande zekerheden onderuit schoppen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En mij maar voor gek verklaren de hele tijd![]()
Mwah.... dat heeft hier niets mee te maken hoor!quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gewoon het advies volgen van de gezondheidsraad wat een goed onderbouwd advies is op medische gronden. Nu zijn er allemaal beroepsgroepen die er door heen fietsen waar door het weer allemaal langer gaat duren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze maar geen vaccins krijgen die we voor andere doelgroepen beter kunnen gebruiken (pfizer en moderna).
Hihi Grems blijft gelijk krijgenquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef Simmertje het volgende:
Morgen zegt hij weer wat andersquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
De nieuwe Diederik Gommers is uit.
Zoals iedereen hier nu wel weet, ik kan echt leven met die 1,5m , en hoop dat het zo snel mogelijk weer kan worden afgeschaft. En niet alleen omdat ik knuffelen mis, maar ook gewoon onbezorgd rondlopen, lekker gezellig en spontaan doen, leuke foto's maken met mensen, idd iedereen knuffelen lol, en vooral gewoon geen zorgen hoeven te maken over een of ander kutvirus. Gewoon lekker LEVEN.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
Nou op naar de tekentafel maar weer dan. Ronde 2. Kunnen we in januari 2022 weer beginnen met vaccineren. Rinse and repeat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het lot van voorspellers en vernieuwers die altijd gewantrouwd worden omdat ze bestaande zekerheden onderuit schoppen.
Misschien heeft Kuipers hem omgekocht met belofte van een paar kleine speelgoed IC bedden...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:01 schreef Sfancta het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-bij-over-avondklokDie vent is echt elke dag hard als steen als hij in de picture staat.
Als er dan nieuwe data beschikbaar is is dat toch prima? het is gelukkig niet verboden om je mening bij te stellen als de situatie veranderd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Morgen zegt hij weer wat anders
Het is echt te genant voor woorden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen. Wanneer legt iemand ze is uit dat hoe sneller we de risico groepen vaccineren we terug kunnen naar een normaal leven. Wat ook in hun belang is op gebied van hun werk.
Multivitamines met 100% van de vitamine d aanbevolen hoeveelheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
* Celestien slaat een vitamine d pilletje achterover.
Meer mensen die hier (extra) vitamine d slikken?
Rutte-doctrinequote:Op woensdag 20 januari 2021 13:02 schreef eragon2890 het volgende:
Wat is er met Gommers? Heeft iemand hem de mond getaped?
Thanks, het is dat ik het pas sinds vanmorgen officieel weet, anders had ik het gisteren ook minimaal 5x kunnen zeggen 😘quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zit je kennelijk heel hoog, want je hebt al een keer of 5 alleen al deze ochtend aangegeven dat deze werkgeversverklaring er aan komt.
Gefeliciteerd
Yep, multi-vitamine met extra D. Altijd al in de winter.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Ja. Volgens mij moet zo'n beetje iedereen dat doen in de winter.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Je kan beter VitD los doen ipv een multi.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, multi-vitamine met extra D. Altijd al in de winter.
Afgelopen jaar mee begonnenquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Ik nietquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Okay.... sympathiek....quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Thanks, het is dat ik het pas sinds vanmorgen officieel weet, anders had ik het gisteren ook minimaal 5x kunnen zeggen 😘
Veel plezier met het binnen zitten
Waarom dat? Ik doe het ook in mutlivitamine vorm.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je kan beter VitD los doen ipv een multi.
Want?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Je kan beter VitD los doen ipv een multi.
Dat advies is al in de wind geslagen door niet te beginnen met (zwakke) ouderen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon het advies volgen van de gezondheidsraad wat een goed onderbouwd advies is op medische gronden. Nu zijn er allemaal beroepsgroepen die er door heen fietsen waar door het weer allemaal langer gaat duren.
Nou niet zeuren, he? Heb je eindelijk iets om naar uit te kijken is het weer niet goedquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorlopig is dat nog 6 lange maanden weg, als het niet langer is.
Wat een leedquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook net m'n pilletje gehad.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Dat zit ook in de mijne, maar slik toch nog een beetje extra erbij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Multivitamines met 100% van de vitamine d aanbevolen hoeveelheid.
Al jaren. Gevoelig voor depressies en veel te weinig zon hier in NL.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Je moet het bekijken van de kant die geadviseerd wordt door een gezondheidsraad en niet naar jouw belang of die van een bond.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:07 schreef Celestien het volgende:
Er is voor veel beroepsgroepen wel iets te zeggen. Artsen zij belangrijk, mensen die kwetsbaren verzorgen zijn belangrijk. De ouderen en kwetsbaren moeten ook zeker snel gevaccineerd worden, maar wie moet voor ze zorgen als alle artsen en verplegers thuis zitten ivm een (potentiële) besmetting? Het eraan vanaf welke kan je het bekijkt, denk ik.
Wat me wel duidelijk is, is dat ik niet erg rap aan de beurt zal zijn.
Maar als m'n ouders en oma (loopt richting de 90) gevaccineerd zijn, dan ben ik eigenlijk al heel gelukkig.
Klopt maar dan kunnen hun jouw wel lekker veilig beboeten als jij je deuren te vroeg open doet. Ik vind dat dit soort organisaties echt terug geroepen moeten worden op basis van medische en ethische gronden. Maar ik ben bang dat Hugo weer gaat bezwijken onder de media druk die deze groepen krijgen en de bijbehoren jank verhalen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is echt te genant voor woorden.
We hebben het dan ook over begroepsgroepen die hun loon wel krijgen. Daar waar ondernemers op niks hoeven te rekenen. Wanneer de kwetsbaren als eerst worden gevaccineerd, neemt de zorgvraag af en kan er versoepeld worden. Dat is win win voor de kwetsbaren, de zorg en de ondernemers maar nu gaat de politiebond en onderwijsbond proberen te hamsteren. Gtfo!
Zou niet bestellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een leedIk zou er een boek over schrijven als ik jou was.
"Mijn leven als filosoof" door D. Verzamelaar, nu bij de boekhandel.
Het is wachten totdat hij met spelletjesshows gaat meedoen op TVquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
De nieuwe Diederik Gommers is uit.
Boekhandels gaan nooit meer open.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die "janken" in het VK nu ook om precies dezelfde reden. Lijkt mij ook niet zo gek als je een avondklok gaat instellen en de handhavers ervan niet vaccineert.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
4000 iu pdquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Meh, zoals er uitgelegd wordt, de vaccins werken op meer. En ja ik zie dat hij een persoon gevonden heeft die iets roept over slechte voortekenen, leuk, maar die zuid-afrika variant is al lang bekend en een ware processie van experts heeft al gezegd zich niet al te veel zorgen te maken.quote:
Zit binnenkort bij De Slimste Mens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef Skwish het volgende:
[..]
Het is wachten totdat hij met spelletjesshows gaat meedoen op TV
Je bedoelt tragikomisch.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar kun je die persconferentie ook weer het beste kijken zodat je die helemaal kunt zien? Ook alle vragen daarna, want die vind ik altijd zo komisch.
Ga denk ik straks ook even langs de kruidvatquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:09 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat zit ook in de mijne, maar slik toch nog een beetje extra erbij.
Teruggefloten want de maatregel moet koste wat het kost door iedereen gedragen worden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:02 schreef eragon2890 het volgende:
Wat is er met Gommers? Heeft iemand hem de mond getaped?
NPO politiekquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar kun je die persconferentie ook weer het beste kijken zodat je die helemaal kunt zien? Ook alle vragen daarna, want die vind ik altijd zo komisch.
Livestream van NOS op Youtubequote:Op woensdag 20 januari 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom? De gezondheidsraad doet zulke adviezen niet voor niks. Ik weet niet hoe oud de politiekorps is in het VK maar in Nederland zijn de meeste agenten die ik op straat jong en gezond genoeg om deze infectie te kunnen dragen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die "janken" in het VK nu ook om precies dezelfde reden. Lijkt mij ook niet zo gek als je een avondklok gaat instellen en de handhavers ervan niet vaccineert.
Normaal gesproken lag ik in mei en november met m'n reet op het strand.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Als je een beetje normaal eet heb je die multi niet eens nodig, dan is een specifieke voor alleen D beter.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom dat? Ik doe het ook in mutlivitamine vorm.
Ik heb geen idee of ik het nodig hebquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Als je het niet nodig hebt, heb je het niet nodig
Hoop dat het je helptquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef josja het volgende:
[..]
Al jaren. Gevoelig voor depressies en veel te weinig zon hier in NL.
Miskend talent. Kennen we hem nog?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bazarow.com jongen, daar steun je de lokale boekhandel mee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Boekhandels gaan nooit meer open.
Zonder werkgeversverklaring ben ik genoodzaakt binnen te zitten? Ik zie het niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Thanks, het is dat ik het pas sinds vanmorgen officieel weet, anders had ik het gisteren ook minimaal 5x kunnen zeggen 😘
Veel plezier met het binnen zitten
Ik ga ook een boek schrijven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Miskend talent. Kennen we hem nog?
Ik zeg net waaromquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom? De gezondheidsraad doet zulke adviezen niet voor niks. Ik weet niet hoe oud de politiekorps is in het VK maar in Nederland zijn de meeste agenten die ik op straat jong en gezond genoeg om deze infectie te kunnen dragen.
jazekerquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Ik vind het vooral vervelend dat ik nu 2 klokken heb, dat staat zo lelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:11 schreef Haags het volgende:
Heb even een rondje door mijn huiskamer gelopen, moet toch even kijken aan welke muur die avondklok komt te hangen.
Vanzelfsprekendquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Je moet het bekijken van de kant die geadviseerd wordt door een gezondheidsraad en niet naar jouw belang of die van een bond.
Er is natuurlijk onderzoek gedaan naar uitval van artsen/huisartsen ed. Daar rolt dit advies uit.
Dun boekje. Een ster. Would not buyquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ook een boek schrijven.
'Fok!ken tijdens de pandemie, mijn leven met corona'
Had ik ook niet, maar ik ben op zich gezond en kom (dacht ik) genoeg buiten. Afgelopen jaar toch maar eens een testje gedaan en wat denk je? Vet veel te laag! Ik schrok er best van, want ik had geen idee, maar ben toen toch maar gaan bijslikken. Gewoon van die goedkope potjes van de supermarkt. Een paar maanden later nog een test gedaan en toen was het niveau een stuk beter, ondanks het gebrek aan zon tijdens de wintermaanden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ik het nodig heb
Of misschien juist niet, want dan treed er vanzelf een keer herd immunity op. Maar dit geeft wel extra druk misschien om te gaan vaccineren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:15 schreef I.C.O.N. het volgende:
De onderste grafiek in dit artikel ziet er ook niet best uit. dan zitten we heel 2020 in lockdown.
Toch wel met een speciaal dankwoord naar je mede-Fokkers die je door deze moeilijke tijd geloodst hebben?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ook een boek schrijven.
'Fok!ken tijdens de pandemie, mijn leven met corona'
Met een voorwoord van een nog te selecteren mede-Fok!ker
Ja, sinds twee jaar. Maar heb nou niet bepaald het idee dat het werkt. Nog steeds altijd vrij vermoeid en 's winters altijd last van een (lichte) depressie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
Met een appendix vol met weg gemodereerde posts.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dun boekje. Een ster. Would not buy
echt belachelijk dat me me opsluiten hoor !quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wens iedereen die zeer veel moeite hebben met de avondklok veel sterkte in de komende weken. Hopelijk is het voor ons allen kortstondig en heeft het effect.
Heb ik mijne ook vandaan. Van het eigen merk 10 mcg.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ga denk ik straks ook even langs de kruidvat
Effect gaat het zeker hebben en intriest dat we in een samenleving zijn gekomen die zich op bevel laat opsluiten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wens iedereen die zeer veel moeite hebben met de avondklok veel sterkte in de komende weken. Hopelijk is het voor ons allen kortstondig en heeft het effect.
Bron?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig is er volgens de GGD geen prioriteit om snel stevig te vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |