abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:21 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197526685

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197526693
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Man o man, wat gaat dat een enorm feest worden als alles weer achter de rug is en alles weer kan _O_ *O*
Voorlopig is dat nog 6 lange maanden weg, als het niet langer is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:52:59 #3
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_197526696
quote:

Het is bijster knap dat iemand zonder enige geloofwaardigheid zich toch nóg ongeloofwaardiger weet te maken. Dit zeg ik puur over zijn openbare (media) optredens, over zijn werken als beddenbeheerder heb ik geen kennis en dus geen mening. Deze man heeft in een korte doch indrukwekkende tijd het draaien, keren en glibberen overgenomen van Teflon Mark. Wellicht heeft hij geen ruggengraat, wellicht is hij op de vingers getikt -waar hij eerder al gevoelig voor bleek toen De Jonge een alibi nodig had voor de opschaling van de bedden- maar het gaat van kwaad tot erger met Diederik Gommers. Hij blijkt te staan voor niets. Morgen schuift hij, wel of geen avondklok, waarschijnlijk weer aan bij Op1 om andermaal gitzwarte doemscenario's uit te tekenen die toch niet uitkomen en hij hobbelt weer verder naar het volgende mediaoptreden bij Shownieuws of, God verhoede het, M, om ons andermaal te bekokstoven met onzin. Kan Diederik Gommers uit?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197526709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Moties zijn niet bindend dat hebben we al gezien met de avondklok.
Toch ben ik heel erg benieuwd naar de uitslag van de stemming hiervan. Kunnen we de intenties van de partijen even peilen en eventueel bevestiging krijgen dat de evenementensector mag doodvallen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197526715
https://www.volkskrant.nl(...)infecteren~b2340b33/

Virologen slaan alarm: coronamutanten kunnen opnieuw infecteren
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:54:29 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197526720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:52 schreef _serial_ het volgende:
Voorlopig is dat nog 6 lange maanden weg, als het niet langer is.
Al is het volgend jaar pas, 1 groot mooi georganiseerd feest, vrije dag. Ik stem voor.
pi_197526724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef Simmertje het volgende:

Ja tuurlijk joh. De gifbeker is nog niet leeg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197526727
twitter

En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen. Wanneer legt iemand ze is uit dat hoe sneller we de risico groepen vaccineren we terug kunnen naar een normaal leven. Wat ook in hun belang is op gebied van hun werk.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:55:46 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197526736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef ipa84 het volgende:

En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen.
Je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen als het bij alle vorige groepen ook is gelukt ;(
pi_197526737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik dacht breng even wat "positiviteit" in het topic :')
pi_197526743
quote:

En mij maar voor gek verklaren de hele tijd _O- -O-
pi_197526761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vandaar dus dat Nederland het zorgvuldig aanpakt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:57:06 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari :')

Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
Over 8 dagen zitten we officieel een jaar in de shit die alleen maar erger is geworden.
Op 28jan20 nam de regering een eenzijdig besluit om op aangave van de WHO het levensgevaarlijke Covid19 uit te trappen. Normaal is vooral heel erg abnormaal gedrag geworden. De rest is historie met het bericht dat het virus is gemuteerd. Nu nog even wachten op het besluit dat Covid20 officieel wordt aangeduid als pandemie.

Het is geen pessimisme maar vooral realisme ipv optimisme dat ons bij zinnen moet gaan brengen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197526787
quote:
[ twitter ]
En de volgende beroepsgroep begint te janken dat ze voorrang moeten krijgen. Wanneer legt iemand ze is uit dat hoe sneller we de risico groepen vaccineren we terug kunnen naar een normaal leven. Wat ook in hun belang is op gebied van hun werk.
Als ze maar geen vaccins krijgen die we voor andere doelgroepen beter kunnen gebruiken (pfizer en moderna).
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:58:52 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526810
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het lot van voorspellers en vernieuwers die altijd gewantrouwd worden omdat ze bestaande zekerheden onderuit schoppen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197526831
Rond 14.00 uur geven Rutte en De Jonge een persconferentie met nieuwe maatregelen.

Wisten jullie dit al?
pi_197526833
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mwah.... dat heeft hier niets mee te maken hoor! _O- ;)
pi_197526844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als ze maar geen vaccins krijgen die we voor andere doelgroepen beter kunnen gebruiken (pfizer en moderna).
Gewoon het advies volgen van de gezondheidsraad wat een goed onderbouwd advies is op medische gronden. Nu zijn er allemaal beroepsgroepen die er door heen fietsen waar door het weer allemaal langer gaat duren.
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2021 @ 13:00:50 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197526848
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:25 #20
451005 Grems
Clown World
pi_197526854
quote:

Hihi Grems blijft gelijk krijgen
pi_197526856
https://www.telegraaf.nl/(...)g-bij-over-avondklok

:') Die vent is echt elke dag hard als steen als hij in de picture staat.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:39 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197526858
quote:
Morgen zegt hij weer wat anders
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197526864
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
Zoals iedereen hier nu wel weet, ik kan echt leven met die 1,5m , en hoop dat het zo snel mogelijk weer kan worden afgeschaft. En niet alleen omdat ik knuffelen mis, maar ook gewoon onbezorgd rondlopen, lekker gezellig en spontaan doen, leuke foto's maken met mensen, idd iedereen knuffelen lol, en vooral gewoon geen zorgen hoeven te maken over een of ander kutvirus. Gewoon lekker LEVEN.

En die mondkapjes haat ik, ik wil mensen kunnen zien lachen, hoor ze minder goed, en m'n bril blijft maar beslaan.

Ik zou echt liever doodgaan dan de rest van m'n leven in deze hel te moeten doorbrengen, zoals ik vaker zei. Plus dat elk theater, bioscoop, etc. natuurlijk failliet gaat door die kut 1,5m regel.

Maar. Dat gezegd hebbende, ben ik het nog met je eens. Om de simpele reden dat duidelijk is dat hoewel we voorlopig idd nog niet van alle maatregelen af zullen zijn, daarvoor moet iedereen gevaccineerd zijn en dat duurt wel tot in het najaar, dus de zomer van 2019 zie ik meer als iets voor volgend jaar weer (of dit najaar/winter, maar dan is het geen zomer...), het wel echt duidelijk is nud at we daar uiteindelijk weer gaan komen.

En dan zie ik dit jaar idd niet pessimisitsch in, en snap ook niet waarom je dat zou doen. Het kan vanaf het voorjaar alleen maar beter worden, tot we in het najaar/begin volgend jaar weer gewoon normaal kunnen leven zonder beperkingen. En dankzij (granted, alleen dankzij) dat vooruitzicht kan ik dan prima genieten van wat wel mogelijk is komende zomer in blije afwachting daarvan. En ik snap niet hoe anderen dat zo pessimistisch in kunnen zien, als zowat elke expert het erover eens is dat het alleen maar beter kan worden. Geloven mensen soms alleen in het OMT en experts als ze slecht nieuws brengen ofzo??

Maar goed, wat zal ik blij en opgelucht zijn als de maatregelen weer opgeheven kunnen worden , niet komende zomer waarschijnlijk idd al, maar najaar of begin volgend jaar. Ik ben echt he-le-maal klaar met looplijnen, 1,5m, knuffelverboden, mondkapjes, en al die andere ellende. Het maakt heel veel onmogelijk of haalt elk geintje plezier, spontaniteit, en gezelligheid uit een event. Ik kan ook geen vrienden maken fatsoenlijk of ontspannen als ik de hele tijd aan gevaar wordt herinnerd of m'n medebezoekers als gevaar moet zien ipv leuke mensen om gezellig mee te doen.

Snel spuiten dus, zodat we zo snel mogelijk wel weer die zomer van 2019 bereiken. (Dat zal dan wel dit najaar zijn, of winter, en daarmee dus de zomer van 2022 worden, zoals al die experts ook zeggen, maar dat is prima). En in de *tussentijd* inderdaad precies wat jij zegt, genieten van wat wel kan. Vind ik een goede instelling, zouden meer mensen kunnen doen, maar natuurlijk wel zonder het einddoel uit het oog te verliezen. ALs dat uitzicht er niet zou zijn zou ik er ook absoluut niet van kunnen genieten, dan zou ik dus bezig zijn die verhuizing naar Taiwan voor te bereiden.

Maar binnen de context ben ik het helemaal met je eens. Mensen moeten optimistischer zijn, is gezonder voor je en wordt je gelukkiger van. Geniet van wat er deze zomer wel al weer kan en van het vooruitzicht dat later in het jaar/begin volgend jaar we klaar zijn met deze ellende zodat we volgend jaar zomer bijna zeker weer gewoon gezellig als vanouds kunnen genieten van het leven zonder beperkingen <3
#WeesGeenWhales
pi_197526870
Wat is er met Gommers? Heeft iemand hem de mond getaped?
#WeesGeenWhales
pi_197526877
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het lot van voorspellers en vernieuwers die altijd gewantrouwd worden omdat ze bestaande zekerheden onderuit schoppen.
Nou op naar de tekentafel maar weer dan. Ronde 2. Kunnen we in januari 2022 weer beginnen met vaccineren. Rinse and repeat.
pi_197526896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:01 schreef Sfancta het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-bij-over-avondklok

:') Die vent is echt elke dag hard als steen als hij in de picture staat.
Misschien heeft Kuipers hem omgekocht met belofte van een paar kleine speelgoed IC bedden...
#WeesGeenWhales
pi_197526899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Morgen zegt hij weer wat anders
Als er dan nieuwe data beschikbaar is is dat toch prima? het is gelukkig niet verboden om je mening bij te stellen als de situatie veranderd.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:03:11 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197526900
* Celestien slaat een vitamine d pilletje achterover.

Meer mensen die hier (extra) vitamine d slikken?
(Un)masking for the greater good.
pi_197526904
quote:
[ twitter ]
Het is echt te genant voor woorden.

We hebben het dan ook over begroepsgroepen die hun loon wel krijgen. Daar waar ondernemers op niks hoeven te rekenen. Wanneer de kwetsbaren als eerst worden gevaccineerd, neemt de zorgvraag af en kan er versoepeld worden. Dat is win win voor de kwetsbaren, de zorg en de ondernemers maar nu gaat de politiebond en onderwijsbond proberen te hamsteren. Gtfo!
Go hard or go home
pi_197526915
quote:
88s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:03 schreef Celestien het volgende:
* Celestien slaat een vitamine d pilletje achterover.

Meer mensen die hier (extra) vitamine d slikken?
Multivitamines met 100% van de vitamine d aanbevolen hoeveelheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')