abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197521513
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 23:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ook het CDA blaas je van binnenuit op als er masaal voorkeur stemmen geregistreerd worden bij de 2ek verkiezingen
Dan positie Wopke als partijleider ook onhoudbaar als hij al niet uit de politiek stapt
Hugo is al weg dus win win
In deze uitzonderlijke situatie ben je haast verplicht om op Omtzigt te stemmen als je verandering wil
En blaas je gelijk het cda op win win dus *O* *O*
*O*
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197521526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:00 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wat was Rutte temide wat gaf hij Pieter Omzicht veel gelijk. Er zullen er heel veel zijn die het bloed van Omzicht kunnen drinken de beste man heeft alles uitgezocht en nagelopen en heel veel gevonden wat niet klopt die moeten ze te vriend houden.
Pieter zit best goed in elkaar, hij komt misschien wat autistisch over, maar ik mag hem graag, het enige wat ik niet aan hem mag, is dat het een beetje een goedzak is.
pi_197521569
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:04 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Pieter zit best goed in elkaar, hij komt misschien wat autistisch over, maar ik mag hem graag, het enige wat ik niet aan hem mag, is dat het een beetje een goedzak is.
Klopt maar op dit moment nergens bang voor . Want wat zat Rutte zich te verbijten toen Pieter aan het woord was en elk woord was waar.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:05:29 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197522499
Rutte claimt dat hij het niet wist !!!

maar dat komt door de eigen Rutte Doctrine, zwart lakken van de gevraagde info
niemand vertelde meer iets op een vraag om info, ook het eigen kabinet kreeg geen info meer door de Rutte doctrine,
ook Rutte zelf kreeg geen info meer

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2021 12:13:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:09:12 #105
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197522528
Ja; mijn stem gaat waarschijnlijk naar Omtzigt.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:09:20 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197522529
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:00 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Wat was Rutte temide wat gaf hij Pieter Omzicht veel gelijk. Er zullen er heel veel zijn die het bloed van Omzicht kunnen drinken de beste man heeft alles uitgezocht en nagelopen en heel veel gevonden wat niet klopt die moeten ze te vriend houden.
Ik denk dat Omtzigt een van de beste politici is die dit land rijk is :Y.
En de enige die zijn taak echt serieus neemt zo lijkt het.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:10:00 #107
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197522537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hij weet ook wel heeeeeel veeel van het dossier.
pi_197522819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

One issue politicus.

Laten we eerlijk wezen, voor Omtzigt en Leijten is dit puur scoren, scoren en scoren. Er is niks constructiefs aan.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_197522857
Pieter weet er zo snel en zoveel vanaf omdat hij dit soort bananenrepubliek gedrag, eerder moest onderzoeken.

Dan ga je sneller dingen herkennen en sneller dingen kunnen aangeven.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:38:11 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197522898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:32 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

One issue politicus.

Laten we eerlijk wezen, voor Omtzigt en Leijten is dit puur scoren, scoren en scoren. Er is niks constructiefs aan.
Kamerleden buiten de lijsttrekker zijn regelmatig one issue. Zeker op een complex dossier als de toeslagenaffaire.

Daar heeft de hele Trias Politica gefaald. En ik denk dat Omtzigt duidelijk aangeeft waar die pijnpunten precies liggen en hij drukt op die punten zodat er iets kan veranderen. Lijkt me juist hartstikke constructief.
Zo is hij ook niet iemand die gaat eisen dat Rutte de politiek verlaat omdat hij weet dat dat

a) Niet zijn rol is als parlementarir en belangrijker:
b) Het onderliggende probleem helemaal niet op gaat lossen.

En daarbij is hij niet vies van zelfreflectie op hemzelf en het parlement.

Als je het wilt hebben over niet constructief moet je kijken naar het optreden van Wilders. Die eist enkel dat Rutte vertrekt maar weigert naar echte problemen te kijken waaronder in het parlement. Dat weigert hij expliciet.

Dan snap je niet helemaal hoe onze rechtsstaat in elkaar zit. Of nouja, hij snapt het wel denk ik, maar hoopt hier meer kiezers mee te scoren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drekkoning op 20-01-2021 09:39:39 (zinsopbouw) ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197522910
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Pieter weet er zo snel en zoveel vanaf omdat hij dit soort bananenrepubliek gedrag, eerder moest onderzoeken.

Dan ga je sneller dingen herkennen en sneller dingen kunnen aangeven.
Hij kwam pas laat op dreef, na 00:00 vond ik hem heel sterk. Jesse daarin tegen... wat was die slecht gisteren, beetje populair doen en kwam over als iemand met nul inhoud.

Om over Baudet maar te zwijgen...dacht dat die er niet was.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:40:32 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197522937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij kwam pas laat op dreef, na 00:00 vond ik hem heel sterk.
Toen sliep ik al. Terugkijken waard?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197523055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij kwam pas laat op dreef, na 00:00 vond ik hem heel sterk. Jesse daarin tegen... wat was die slecht gisteren, beetje populair doen en kwam over als iemand met nul inhoud.

Om over Baudet maar te zwijgen...dacht dat die er niet was.
In dit geval speelt Baudet het slim, hij staat al bij alles wat hij doet en elke scheet enorm in de kijker, meestal niet op de meest positieve manier ongeacht de scheet en uitspraken.

Die denkt ook, laat Rutte maar lekker gaarkoken in zijn eigen dictatorsoep.

Wat hij onderschat is hoe ver deze corruptie strekt om de huidige politieke, met name, VVD elite in het zadel te houden.

Maw ongeacht hoe zuiver de hamer de spijker op de kop raakt, hoe hard of hoe zacht dan ook.
Niemand gaat ene flikker doen.
pi_197523067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 01:19 schreef Cosima het volgende:
Ik moet bij die rants van Omtzigt wel altijd denken aan een regeling vernoemd naar hem, het zogeheten "omtzigt-criterium" bij toeslagpartnerschap. Bedoeld om ongehuwd samenwonenden geen fiscaal voordeel te geven. Pakt echter in veel gevallen nogal onrechtvaardig uit.

Het idee is dat zodra er 2 volwassenen staan ingeschreven op n woonadres, en n van die volwassenen heeft een minderjarig kind, dat die 2 volwassenen automatisch toeslagpartners worden omdat er vanuit wordt gegaan dat zij dan een samengesteld gezin zijn en dus een duurzaam gezamenlijk huishouden voert. Wat zeer vaak niet het geval is. Bijv. ; Huismoeder van 28 jaar met 2 kinderen, wordt op straat gezet door partner, gaat bij moeder wonen. Zij worden toeslagpartners waardoor mevrouw geen recht heeft op alleenstaande ouderkorting en moeders kan ook wel even haar zorgverzekering betalen. Of; alleenstaande hardwerkende moeder met 3 kinderen van 3, 5 en 19 (want was tienermoeder ;) ), vriendinnetje van de 19-jarige wordt thuis verwaarloosd en mishandeld. Alleenstaande moeder wil helpen en neemt haar in huis. Omdat vriendinnetje 18 jaar is wordt moeder plotsklaps toeslagpartner met haar. Gevolg: geen alleenstaande ouderkorting meer, en geen kinderopvangtoeslag meer want vriendinnetje van 18 jaar heeft een tussenjaar en werkt slechts paar uurtjes.

Kan nog talloze voorbeelden aanhalen uit de praktijk. Bedankt voor je motie Pieter Omtzigt.
Dit soort regels heeft de druk op de woningmarkt behoorlijk verhoogd. Iemand die bijstand heeft en zijn kind 18 jaar ziet worden, trapt liever meteen het kind uit.

Met de AOW wisten ze dat nog niet door te voeren. En over hoeveel mensen heb je het dan, denk ik dan. Hoeveel ga je daar als overheid op bezuinigen?

Het is diep triest, dit soort regels. En het erge is: een groot deel van Nederland heeft daar geen enkele notie van.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:00:50 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197523246
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Dit soort regels heeft de druk op de woningmarkt behoorlijk verhoogd. Iemand die bijstand heeft en zijn kind 18 jaar ziet worden, trapt liever meteen het kind uit.
Dit heeft ook het aantal daklozen enorm verhoogd. Met levenslange schade en gederfde inkomsten (voor de staat) tot gevolg.

https://twitter.com/RenskeLeijten/status/1349627741243658241?s=20

Kwade genius hierachter was Paul de Krom.

Mensen worden daar echter onzeker, angstig en dus conservatief van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197523263
Maar een tribunaal oprichten om de verantwoordelijken en dan met name Rutte, tot levenslang te veroordelen, ho maar.

Echt Nederland mag wat mij betreft nooit meer kritiek hebben op andere bananenrepublieken, het is hier geen haar anders sinds Rutte.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:08:19 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197523332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In dit geval speelt Baudet het slim, hij staat al bij alles wat hij doet en elke scheet enorm in de kijker, meestal niet op de meest positieve manier ongeacht de scheet en uitspraken.

Die denkt ook, laat Rutte maar lekker gaarkoken in zijn eigen dictatorsoep.

Wat hij onderschat is hoe ver deze corruptie strekt om de huidige politieke, met name, VVD elite in het zadel te houden.

Maw ongeacht hoe zuiver de hamer de spijker op de kop raakt, hoe hard of hoe zacht dan ook.
Niemand gaat ene flikker doen.
Baudet en Wilders hebben er zelf aan mee gedaan door steeds te voeden dat de NPO zo zuur en links is. Te kritisch.

Gevolg is tien jaar later dus een NPO als regeringswoordvoerder die het vooral gezellig moet houden ipv misstanden aankaarten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197523345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Baudet en Wilders hebben er zelf aan mee gedaan door steeds te voeden dat de NPO zo zuur en links is. Te kritisch.

Gevolg is tien jaar later dus een NPO als regeringswoordvoerder die het vooral gezellig moet houden ipv misstanden aankaarten.
Dat zal ook best, maar nu we het weten vormt er zich nog steeds geen enkele strafrechtelijke vervolging (meer dan op zijn plek op dit moment) of wat dan ook.
pi_197523386
twitter

Ook weer een aparte visie op wat de tegenmacht zou moeten inhouden.
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:14:14 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197523436
Rutte rekent op genade van de kiezer voor rol in toeslagenaffaire :')

Premier Mark Rutte vertrouwt erop dat hij de komende verkiezingen kan winnen ondanks zijn rol in de toeslagenaffaire. De politieke concurrentie blijft proberen om hem in de aanloop naar 17 maart maximaal te beschadigen.

quote:
,,Of ik een goede leider zou zijn, bepaalt de kiezer”, zei Rutte na de zoveelste aanval vanuit de Tweede Kamer. Tot dusver heeft de premier goede redenen om de verkiezingen met vertrouwen tegemoet te kunnen zien: zijn VVD gaat comfortabel voorop in de peilingen.
https://www.ad.nl/politie(...)genaffaire~a7fdf688/

Op naar de nul zetels voor de VVD *O*
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 10:25:55 #121
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197523687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:11 schreef skrn het volgende:
[ twitter ]
Ook weer een aparte visie op wat de tegenmacht zou moeten inhouden.
Mijn hemel, Wierd heeft er niets van begrepen.
pi_197523932
De Donnerbash :9 historisch gisteren. Ik hoop dat het net zoals bij het Watergateschandaal gaat: ontkennen, ontkennen, ontkennen, totdat je je helemaal klem ontkend hebt, en de feiten ineens toch anders blijken te zijn.
Somebody that I used to know
  woensdag 20 januari 2021 @ 10:47:16 #123
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197524134
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 10:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte rekent op genade van de kiezer voor rol in toeslagenaffaire :')

Premier Mark Rutte vertrouwt erop dat hij de komende verkiezingen kan winnen ondanks zijn rol in de toeslagenaffaire. De politieke concurrentie blijft proberen om hem in de aanloop naar 17 maart maximaal te beschadigen.
[..]

https://www.ad.nl/politie(...)genaffaire~a7fdf688/

Op naar de nul zetels voor de VVD *O*
Bah wat een walgelijke arrogantie van Rutte :r maar dat krijg je als je ziet wat er uiteindelijk door de media wordt uitgezonden. ;(

Pieter heeft echt een waanzinnig goede dossierkennis..... hij komt over alsof hij nog wel wat troeven achter de hand heeft om rutte klein te krijgen.

Daarnaast was hij erg duidelijk in zijn verzoeken gister en hij weet als die weer niet worden nagekomen hij nog meer stokken heeft om mee te slaan, en terecht.

Hoop echt dat hij zich kan losmaken van het CDA..... want de rest van de partij krijgt hij toch niet mee.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:27:37 #124
323876 michaelmoore
pi_197524981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 06:55 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dat vind ik zo een droog kloot die alleen maar achter de VVD aan loopt. Vroeger had de CU nog echt een eigen mening is niets meer van te zien.
Die praat alleen maar na wat hij het laatst gehoord heeft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197525522
De Teflonfabriek was weer druk vannacht, ongelooflijk hoe klein de kranten het debat weten te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:00:54 #126
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_197525681
Prachtig hoe Omzigt Donner en Kleinsma onder de bus gooide en hun zogenaamde onafhankelijkheid afserveerde. _O_
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:18:16 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197525991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
De Teflonfabriek was weer druk vannacht, ongelooflijk hoe klein de kranten het debat weten te maken.
Wat dat betreft komt de avondklok wel erg goed uit. ;)

Denk dat het echte vuurwerk pas komt met de lijsttrekkersdebatten trouwens. Het parlement richt zich nu terecht vooral op de problemen die er zijn en niet op de verkiezingen.
Dat is uiteraard helemaal niet interessant voor de kranten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:37:02 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197526420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze journalist met een aardappel in de keel (voordat mensen roepen: links!) kreeg de wind van voren toen hij een afleidingsmanoeuvre voorzag maar hij heeft gewoon gelijk.

twitter

twitter

In ieder geval iemand die zijn werk naar behoren doet, zonder overdreven kritisch te zijn overigens, dat kan ik van een Vullings of Wouter de Winther niet zeggen.

Plus natuurlijk dat DPG nogal VVD gezind is, waar ze van zichzelf zeggen dat ze "Wilders premier kunnen maken".
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:52:52 #129
323876 michaelmoore
pi_197530284
pi_197535566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Deze journalist met een aardappel in de keel (voordat mensen roepen: links!) kreeg de wind van voren toen hij een afleidingsmanoeuvre voorzag maar hij heeft gewoon gelijk.

[ twitter ]
[ twitter ]

In ieder geval iemand die zijn werk naar behoren doet, zonder overdreven kritisch te zijn overigens, dat kan ik van een Vullings of Wouter de Winther niet zeggen.

Plus natuurlijk dat DPG nogal VVD gezind is, waar ze van zichzelf zeggen dat ze "Wilders premier kunnen maken".
Toch is de burger ook niet echt goed in prioriteiten stellen. In een draadje over een of ander standbeeld is bijna net zo veel gepost als hier...
pi_197537298
quote:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]

De avondklok is net zo goed een afleidingsmanoeuvre als dat de timing en framing van ongekend onrecht met bijbehorende fall-out - inclusief introductie van de tendentieuze term Rutte-doctrine - een ordinaire verkiezingsstunt zijn om Rutte van de troon te duwen.
pi_197537432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:53 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

De avondklok is net zo goed een afleidingsmanoeuvre als dat de timing en framing van ongekend onrecht met bijbehorende fall-out - inclusief introductie van de tendentieuze term Rutte-doctrine - een ordinaire verkiezingsstunt zijn om Rutte van de troon te duwen.
Ik ken hem van dat ik net ging studeren. Hij loopt op het moment supreme zo weg
pi_197537935
quote:

[..]

One issue politicus.

Als ik jou was zou ik mezelf iets beter informeren.
pi_197538275
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik ken hem van dat ik net ging studeren. Hij loopt op het moment supreme zo weg
Genoteerd.
pi_197538400
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:21 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Genoteerd.
Hij zat in het bestuur van een studenten vereniging en toen waren er protesten tegen bezuinigingen ofzo en hij zou het woord voeren, toen kwam die lul niet opdagen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:27:51 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197538418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:45 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Omdat het niet jouw slinkse visie is? Hij heeft gewoon een punt.
Dan snap je niet veel van wat tegenmacht in een bestuurlijk systeem in houdt. Tegenmacht invullen houdt niet in het voortdurend naar voren brengen van islamofobie geluiden.

Mocht dat dan wel tegenmacht zijn, dan heeft het ruim baan gekregen in zijn eigen Telegraaf. Wierd Duk ("Tommy Robinson held van de arbeidersklasse") doet echter altijd zijn Calimero pakkie aan.

quote:

[..]

Welnee. Het kabinet heeft zelf gewild dat de parlementaire onderzoekscommissie rond die tijd klaar zou zijn. Het heeft ook netjes zijn eigen val geregisseerd.

Natuurlijk wordt de term Rutte-doctrine met plezier herhaald, maar het is niet een term die ze zelf bedacht hebben. Ze gebruiken hierbij gewoon het gereedschap van de premier zelf, door hem aangedragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:30:09 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197538471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:44 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Toch is de burger ook niet echt goed in prioriteiten stellen. In een draadje over een of ander standbeeld is bijna net zo veel gepost als hier...
Identiteitspolitiek wordt dan ook met graagte door de media en Facebook opgehitst. Waarbij dan valse beelden ontstaan van GroenLinks parlementarirs die daar de hele dag mee bezig zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197540163
quote:

[..]

Dat jij meteen over slinks begint, spreekt wel boekdelen.

En kom niet aanzetten dat het Forum of de PVV tegenmacht is, ja, ze maken een hoop kabaal, maar voor systeem-kritiek hoef je niet bij hen zijn. Sterker nog: puntje of paaltje stemmen die 'islamofoben' of 'xenofoben' keurig mee met VVD-beleid.

Maar jij weet het beter, dus zeg jij het maar. Want ik snap er niks van.
pi_197540315
Ik snap er niks van dat de vvd zoveel stemmen krijgt. Ik ben bang dat het eigenlijk pvv stemmers zijn tegen die holbewoners migranten zijn.
pi_197541695
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Jij kan je naam beter wijzigen in Lulkoek 😂
Omtzigt, Leijten e.a. worden de godganse tijd tegengewerkt, de boel wordt systematisch vertraagd en dan durf je dit te posten? "De avondklok is net zo goed een afleidingsmanoeuvre als dat de timing en framing van ongekend onrecht [...]".

Lachwekkend.
pi_197544414
quote:

[..]

Omdat de PVV en het Forum geen haar beter zijn. Daarom.

Giften van advocaatkosten opgeven? Niet relevant volgens Wilders. Nevenfuncties correct weergeven? Nee, Markuszower ondersteunt liever bedrijven om belastingen te ontduiken. Wanneer wordt de PVV eens een leden-partij? Wanner gaat de PVV echt eens met burgers praten over (andere) reele problemen in de maatschappij. Waarom hebben alle PVV'ers een media-verbod, en gaan ze nauwelijks in debat met andere partijen buiten de Tweede Kamer om? Zoals in nieuwsprogramma's en talkshows.

Het Forum had daarom voor mij nog enigszins een klein voordeel van de twijfel. Maar blunderde hier en daar ook stevig op openheid en transparantie, zoals de fondsenwerving op de Amerikaanse ambassade.

Het trieste is, dit komt allemaal uit 'linkse' bladen en websites als de Groene Amsterdammer, de Correspondent, of FTM. De Telegraaf zal hierover nooit als eerste berichten, die hakt liever erop los als een lokaal PvdA-lid met nauwelijks 200 volgers iets doms roept op Twitter. Makkelijk en goedkoop.

Ja, van mij mogen mainstream-media, met de Telegraaf voorop, kritischer kijken naar het democratisch functioneren van dit soort partijen als ze opricht vinden dat ze willen meeregeren en toegevoegde waarde hebben voor onze democratie.

Wierd duk zou beter moeten weten.
pi_197545423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 07:16 schreef skrn het volgende:

[..]

Omdat de PVV en het Forum geen haar beter zijn. Daarom.

Giften van advocaatkosten opgeven? Niet relevant volgens Wilders. Nevenfuncties correct weergeven? Nee, Markuszower ondersteunt liever bedrijven om belastingen te ontduiken. Wanneer wordt de PVV eens een leden-partij? Wanner gaat de PVV echt eens met burgers praten over (andere) reele problemen in de maatschappij. Waarom hebben alle PVV'ers een media-verbod, en gaan ze nauwelijks in debat met andere partijen buiten de Tweede Kamer om? Zoals in nieuwsprogramma's en talkshows.

Het Forum had daarom voor mij nog enigszins een klein voordeel van de twijfel. Maar blunderde hier en daar ook stevig op openheid en transparantie, zoals de fondsenwerving op de Amerikaanse ambassade.

Het trieste is, dit komt allemaal uit 'linkse' bladen en websites als de Groene Amsterdammer, de Correspondent, of FTM. De Telegraaf zal hierover nooit als eerste berichten, die hakt liever erop los als een lokaal PvdA-lid met nauwelijks 200 volgers iets doms roept op Twitter. Makkelijk en goedkoop.

Ja, van mij mogen mainstream-media, met de Telegraaf voorop, kritischer kijken naar het democratisch functioneren van dit soort partijen als ze opricht vinden dat ze willen meeregeren en toegevoegde waarde hebben voor onze democratie.

Wierd duk zou beter moeten weten.
In de sfeer van integriteit heeft de PVV ook nogal wat affaires gekend, zoals de fractievoorzitter van Limburg, en de persoonlijke assistent van Wilders, die corrupt bleek te zijn en uit kassen graaide.

In de 'politieke integreitindex' (vanaf 1980) staat de PVV inmiddels op de vierde plaats. Na de VVD (absolute recordhouder) het CDA en de PvdA. Wat toch opmerkelijk is voor een partij die pas sinds 2005 bestaat en pas sinds 2010 buiten de Tweede Kamer mee doet. En met n enkel lid. Nog even en ze staan op plek drie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197545694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:44 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Dat is vooral door 1 persoon die zich verschrikkelijk druk maakt.
Maar je hebt gelijk. NL heeft zijn prioriteiten niet op orde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197545714
quote:
inclusief introductie van de tendentieuze term Rutte-doctrine - een ordinaire verkiezingsstunt zijn om Rutte van de troon te duwen.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197545962
"De VVD en de PvdA leven in verschillende morele stelsels. Dus moest Lodewijk Asscher wel aftreden, van zijn partij, om de toeslagenaffaire, en kon Mark Rutte gewoon door. Wat willen wij eigenlijk van hem?"
https://www.groene.nl/artikel/de-gelukkigste-partij-van-nederland
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:12:19 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
"De VVD en de PvdA leven in verschillende morele stelsels. Dus moest Lodewijk Asscher wel aftreden, van zijn partij, om de toeslagenaffaire, en kon Mark Rutte gewoon door. Wat willen wij eigenlijk van hem?"
https://www.groene.nl/artikel/de-gelukkigste-partij-van-nederland
De reden dat Asscher weg moest is natuurlijk puur vanwege de verkiezingscampagnes waar de PvdA vanuit de oppositierol wil kunnen inhakken op het kabinet.

Zou niet kunnen met Asscher als lijsttrekker tijdens een tv debat oid :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197546265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de sfeer van integriteit heeft de PVV ook nogal wat affaires gekend, zoals de fractievoorzitter van Limburg, en de persoonlijke assistent van Wilders, die corrupt bleek te zijn en uit kassen graaide.

In de 'politieke integreitindex' (vanaf 1980) staat de PVV inmiddels op de vierde plaats. Na de VVD (absolute recordhouder) het CDA en de PvdA. Wat toch opmerkelijk is voor een partij die pas sinds 2005 bestaat en pas sinds 2010 buiten de Tweede Kamer mee doet. En met n enkel lid. Nog even en ze staan op plek drie.
Precies. Blijft ook weinig kleven aan de PVV, met hun 'corrupte' en 'zieke' Nederland.

Tegenmacht? Laat me niet lachen. Ja, je hebt een probleem als je je tegen de politiek van de PVV keert, zoals de kritische ombudsman Alex Brennikmeijer. Die al vroeg waarschuwde voor de hardvochtigheid van al die nieuwe sociale zekerheidswetten.

Zijn interview in 2015.

https://www.groene.nl/artikel/het-weefsel-erodeert

quote:
De PVV gooit er een schepje bovenop: ‘Onze straten worden geteisterd door tuig.’ In zo’n sfeer is er weinig ruimte voor een ontnuchterend woord.

Dat beeld van een onveilig Nederland legitimeert de overheid tot steeds verdergaande maatregelen in de preventieve sfeer, inbreuken op de privacy en het optuigen van allerlei toezichtmechanismes. Andr Klip, hoogleraar strafprocesrecht in Maastricht, concludeert op grond van vergelijkend onderzoek dat in geen enkel ander Europees land de repressie in de wetgeving zozeer is toegenomen als in Nederland. Principes die de rechtsstaat waarborgen kunnen zo in het gedrang komen, bijvoorbeeld als het belang van meer veiligheid overwicht krijgt op rechtszekerheid, rechtsbescherming en proportionaliteit. De voorbeelden van maatregelen die deze tendens zichtbaar maken, zoals de terrorismelijst, de sancties in de sociale zekerheid en de uitzetting van 1F’ers, betreffen zonder uitzondering thema’s waarin media al gauw de nuance uit het oog verliezen, zoals jihadisme, misbruik van uitkeringen en vluchtelingenbeleid.
En:

quote:
Volgens Brenninkmeijer gaan mensen ervan uit dat de overheid hun altijd goed gezind is. Daarom zien ze weinig beletsels om haar telkens weer nieuwe bevoegdheden in handen te geven.
quote:
Hij is niet de enige die het ordenende principe van het machtsevenwicht ter discussie stelt. VVD-fractieleider Halbe Zijlstra uitte al eerder zijn ergernis over de tegenmacht, met zijn opmerking dat de Eerste Kamer beter kan worden opgedoekt als zij het kabinet telkens in de weg staat. De VVD heeft ook een initiatiefwet ingediend om rechters de bevoegdheid te ontnemen wetten aan mensenrechtenverdragen zoals het EVRM te toetsen.
quote:
Als buitenproportioneel en in strijd met de rechtszekerheid beoordeelt Brenninkmeijer ook de sanctiewet in de sociale zekerheid: ‘Niet alleen fraude, maar ook een vergissing van mensen bij het invullen van een formulier kan belachelijk zwaar worden bestraft, zelfs met boetes hoger dan de uitkering. De wet is zo ingericht dat rechters noch wethouders van Sociale Zaken de redelijkheid van zo’n sanctie mogen beoordelen. Twee op de drie wethouders hebben zich tegen het mechanische van die sancties gekeerd
quote:
Volgens Brenninkmeijer is die tendens naar verkleving van regering en parlement uitgemond in een opeenhoping van macht bij de politiek, waartegenover het recht is verzwakt. ‘Een machtsophoping aan n kant heeft zijn repercussies op de trias politica, het samenstel van krachten in een democratie’, zegt hij. ‘Symptomen? De politiek gaat zich meer bemoeien met benoemingen in de rechterlijke macht, ze neemt uitspraken van de rechter op de korrel, ze slaat wetgevingsadviezen van de Raad van State ongemotiveerd in de wind. Als Nationale Ombudsman kreeg ik al te gemakkelijk onjuiste informatie voorgeschoteld. Het kabinet liet zelfs eens na zijn reactie op mijn jaarverslag te formuleren, waarna het debat over mijn bevindingen over onrechtvaardig behandelde burgers geruisloos van de parlementaire agenda verdween.’
Allemaal 2015.

PVV en tegenmacht? Wat een grap van Wierd Duk.
pi_197549029
Uit 2019:

Telegraaf is dus de ultieme fascistenkrant.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197549463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
Uit 2019:

[ afbeelding ]

Telegraaf is dus echt een krant die veel lezers trekt waar ik het niet mee eens ben, dit maakt mij heel erg boos en daarom ga ik ze afschilderen als fascisten.
Aangepast ;).
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:35:15 #150
323876 michaelmoore
pi_197549863
Mensen bij Toeslagen die veel initiatief toonden op afpakjesdag zijn daar op bevorderd ,

Dat maakte een verkeerd signaal naar andere medewerkers om ook meer op de achternaam controle te duiken
pi_197550594
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 13:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Aangepast ;).
Nee hoor, Omtzigt heeft het ook nadrukkelijk ook over de media, en de rol van journalisten. Aangezien de Telegraaf de grootste krant is van Nederland, met daarbij het minst politiek-diverse lezerspubliek zoals Klopkoek laat zien, en vaak hun vertegenwoordigers aanwezig is in allerlei praatprogramma's zitten, zoals Wouter de Winther, vind ik een discussie over de rol van de Telegraaf relevant. Daarbij wakkert de Telegraaf wel het sentiment aan dat alles vooral strenger moet: de bijslag, het inperken van de asielplaag, alles op het gebied van veilighied. Met daarop volgend strenge en onrechtvaardige wetgeving.

Fascisten? Nee, dat woord zal ik niet gebruiken. Maar genant is het wel: de krant van wakker Nederland loopt een beetje te slapen als het gaat om actuele politieke thema's. In de laatste twee grote politieke ontwikkelingen van de laatste tijd heeft de Telegraaf nauwelijks een rol van betekenis gehad: namelijk de homofobe en anti-semitsche cultuur binnen het Forum en daarop volgend de ineenstorting daarvan en als tweede dus het toeslagen-schandaal.

Dus ja, we moeten het ook over de media hebben. ^O^
pi_197550666
twitter

Gezegd door een prominente VVDer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197550786
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:10 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee hoor, Omtzigt heeft het ook nadrukkelijk ook over de media, en de rol van journalisten. Aangezien de Telegraaf de grootste krant is van Nederland, met daarbij het minst politiek-diverse lezerspubliek zoals Klopkoek laat zien, en vaak hun vertegenwoordigers aanwezig is in allerlei praatprogramma's zitten, zoals Wouter de Winther, vind ik een discussie over de rol van de Telegraaf relevant. Daarbij wakkert de Telegraaf wel het sentiment aan dat alles vooral strenger moet: de bijslag, het inperken van de asielplaag, alles op het gebied van veilighied. Met daarop volgend strenge en onrechtvaardige wetgeving.

Fascisten? Nee, dat woord zal ik niet gebruiken. Maar genant is het wel: de krant van wakker Nederland loopt een beetje te slapen als het gaat om actuele politieke thema's. In de laatste twee grote politieke ontwikkelingen van de laatste tijd heeft de Telegraaf nauwelijks een rol van betekenis gehad: namelijk de homofobe en anti-semitsche cultuur binnen het Forum en daarop volgend de ineenstorting daarvan en als tweede dus het toeslagen-schandaal.

Dan zijn we het dus eens over het feit dat de Telegraaf geen fascistenkrant is ;). En FvD is tevens geen homofobe partij, wel een redelijk huiveringwekkende partij met inderdaad schijnbaar een anti-semitische tendens.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:14 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Gezegd door een prominente VVDer.
:')

Ik denk niet dat dit heel erg serieus was bedoeld gezien de gezichtsuitdrukkingen her en der.
pi_197551138
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:21 schreef Dejannn het volgende:
En FvD is tevens geen homofobe partij
Wel. Zeker in hun stemgedrag.

quote:
Ik denk niet dat dit heel erg serieus was bedoeld gezien de gezichtsuitdrukkingen her en der.
Humor over je eigen terreur idd

https://twitter.com/KustawBessems/status/1352241757912784899?s=19
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197551533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 14:10 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende dingen. Je kunt het oneens zijn met die harde wetgeving en dat ben ik ook, maar dat is heel wat anders dan de wet, de grondwet en daarmee de rechtsstaat aan je laars lappen om nog harder te zijn en dat nog te verbergen ook. .De media maken er dan weer van dat iedereen schuldig is want voor die harde wet en dus niemand schuldig is, maar dat dient alleen het beschermen van Rutte. Die media zijn zelf zijn teflonlaag.

Fascisten? Nee, dat woord zal ik niet gebruiken. Maar genant is het wel: de krant van wakker Nederland loopt een beetje te slapen als het gaat om actuele politieke thema's. In de laatste twee grote politieke ontwikkelingen van de laatste tijd heeft de Telegraaf nauwelijks een rol van betekenis gehad: namelijk de homofobe en anti-semitsche cultuur binnen het Forum en daarop volgend de ineenstorting daarvan en als tweede dus het toeslagen-schandaal.[/quote]
Dat was dan ook een kwestie van moddergooien en dan doen alsof het bleef plakken. Het is verder nergens op gebaseerd maar als je het maar als feit presenteert en vaak genoeg herhaalt tot aan tv-kwissen aan toe, het lesje van Goebbels hebben ze goed geleerd.

quote:
Daar moeten we het zeker over hebben, maar de Telegraaf is het probleem niet. Niet omdat het een goede krant is maar omdat het dat nooit geweest is. Het is juist de NPO, alle andere dagbladen en RTL die iedereen in de steek laten en geen nieuws meer brengen maar het nieuws gebruiken om je een mening op te dringen. Het waren de Volkskrant en Trouw die Omtzigt in de rug aanvielen met een achterbakse hetze omdat hij niet braaf genoeg het regeringsstandpunt volgde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197552178
Ik zal de andere media ook even beschouwen op een later moment.

Omtzigt was natuurlijk ook niet blij met de NOS, die het vertikte om een integraal interview uit te zenden / online te maken. In dat opzicht is de rol van de NOS dan ook zeer kwalijk te noemen.
pi_197552727
twitter

Is er nou daadwerkelijk niemand die ergens werkt bij de overheid en/of belastingdienst en/of CAK en/of wat dan ook wat met deze hele shit zooi te maken heeft en denkt 'goh, misschien niet zo handig dit'.

Echt, hoe meer je hoort en leest, hoe opmerkelijker ik het vind dat er nog niet 1 ouder compleet doorgedraaid naar de kamer is gegaan om de boel helemaal te verbouwen.
pi_197552958
De schuldenindustrie is een VVD en CDA verdienmodel; en ook hier is de rechter er weer mooi tussenuit gehaald en sta je als slachtoffer machteloos. Opeens krijg je er zomaar even 30% 'boete' bovenop.

De maatschappelijke kosten zijn voor anderen.

17 miljard kosten om 3 miljard problematische schulden te innen
https://www.willemsincass(...)blematische-schulden
https://www.argumentenfab(...)lematische-schulden/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197553621
Nederland kent een heel repressief systeem als het gaat om particuliere schulden. Je zult moeten boeten, dat is toch wel het uitgangspunt.Als particulier moet je ook heel lang op het strafbankje zitten, het kan tot 5 jaar duren eer je met een schone lei mag beginnen. In die 5 jaar mag je niks niks niks. Niks extra verdienen, alles gaat dan naar de schuldeisers.

Veel en veel en veel te lang. Niet in verhouding.

Ook dat moet eens op de schop.
pi_197553820
quote:
2s.gif Op donderdag 21 januari 2021 16:46 schreef skrn het volgende:
Nederland kent een heel repressief systeem als het gaat om particuliere schulden. Je zult moeten boeten, dat is toch wel het uitgangspunt.Als particulier moet je ook heel lang op het strafbankje zitten, het kan tot 5 jaar duren eer je met een schone lei mag beginnen. In die 5 jaar mag je niks niks niks. Niks extra verdienen, alles gaat dan naar de schuldeisers.

Gaat niet gebeuren, en als het al gebeurt dan verzint men wel weer iets nieuws. Een nieuwe frontlinie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197555940
Alweer een verbroken belofte:

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197556170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
Uit 2019:

[ afbeelding ]

Telegraaf is dus de ultieme fascistenkrant.
Valt me vooral op dat de antifa uberhaupt niet goed belezen zijn, terwijl FvD en VVD over de gehele linie goed vertegenwoordigd zijn. Laat in ieder geval zien dat de intelligente mensen rechts stemmen.
pi_197556263
quote:

Hoi, ik moet mijn schuld in 15 jaar afbetalen. 5 jaar is niks.
pi_197556425
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:23 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Valt me vooral op dat de antifa uberhaupt niet goed belezen zijn, terwijl FvD en VVD over de gehele linie goed vertegenwoordigd zijn. Laat in ieder geval zien dat de intelligente mensen rechts stemmen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:23 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

_O-

Dit moet een grap zijn, toch?
pi_197561050
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 19:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Hoi, ik moet mijn schuld in 15 jaar afbetalen. 5 jaar is niks.
Wat een debiele vergelijking.
pi_197561636
quote:

Eens er zou eens een persoonlijk faillissement mogelijk moeten zijn.
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:07:33 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197562056
We hebben nu meer macht want ze kunnen ons nu niet meer wegsturen :')

Dit stuk stront hoort kaalgeplukt in de gevangenis :(
pi_197566537
quote:

[..]

One issue politicus.

MH-17, toetsing van belastingwetgeving, geldverspilling UWV (de reden waarom het CDA hem jaren geleden van de kieslijst wilde halen) etc etc
Deze man is een dossiervreten en is 1 van de weinigen die als ik echt leest en er inhoudelijk op ingaat. Vooral zijn bijdrage over belastingplan 2021 was super
  vrijdag 22 januari 2021 @ 19:54:57 #169
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_197577560
Het blijft uiteraard voor sommigen een zeer ernstige kwestie, maar menigeen zou zich best eens wat vaker achter de oren kunnen krabben en daarbij het een en ander mogen afvragen. :|W Deze updates komen toch niet voor niets, mij dunkt.
https://nos.nl/artikel/23(...)ijt-te-schelden.html
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 20:04:25 #170
323876 michaelmoore
pi_197577883
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 19:54 schreef Scjvb het volgende:
Het blijft uiteraard voor sommigen een zeer ernstige kwestie, maar menigeen zou zich best eens wat vaker achter de oren kunnen krabben en daarbij het een en ander mogen afvragen. :|W Deze updates komen toch niet voor niets, mij dunkt.
https://nos.nl/artikel/23(...)ijt-te-schelden.html
de overheid moet alle schulden overnemen , deze mensen zitten totaal in de schulden spagaat DOOR de overheid

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 22-01-2021 20:49:16 ]
  zaterdag 23 januari 2021 @ 00:17:02 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197583565
twitter

Tuig is het.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 23 januari 2021 @ 00:56:07 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197584030
Verantwoordelijkheid nemen
Gemeenten vinden hulp toeslagenaffaire onvoldoende: 'Oplossing voor lle schulden'

Gedupeerde ouders in juni bij de Tweede Kamer, waar de toeslagenaffaire werd besproken.Beeld ANP
De Belastingdienst moet snel met een oplossing komen voor lle schulden van gedupeerden in de toeslagenaffaire en desnoods zelf de rekening betalen. Dat zegt Peter Heijkoop, CDA-wethouder in Dordrecht, namens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Als de belastingdienst gedupeerde ouders met schuldproblemen vanaf volgende week geld gaat uitkeren, lost dat voor hen helemaal niets op. Dan staan private schuldeisers op de stoep, dreigen nieuwe loonbeslagen en hebben gedupeerden er helemaal niets aan.

“Het is echt heel ernstig", zegt Heijkoop. "Zonder goed plan breng je de meest kwetsbare groep onder de slachtoffers opnieuw in de problemen. En zij hebben dan niets aan die compensatie. Zo mag je niet met deze mensen omgaan. En een plan is er nog steeds niet. We hebben hier al vaak voor gewaarschuwd."

'Belastingdienst moet verantwoordelijkheid nemen'
De VNG begint het vertrouwen te verliezen in de aanpak van staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Toeslagen). De VNG vreest dat duizenden gedupeerden alleen maar verder in de problemen worden gebracht, nu er nog steeds geen oplossing is met andere schuldeisers, zoals banken, woningcorporaties en commercile partijen. "Het is een probleem dat door de Belastingdienst is ontstaan" , zegt Heijkoop. "De Belastingdienst mag dit niet over de schutting gooien, maar moet het eindelijk oplossen. De Belastingdienst moet de rekening oppakken en haar verantwoordelijkheid nemen."

Problematische schulden
Het kabinet wil vanaf volgende week de toegezegde 30.000 euro aan schadevergoeding gaan uitkeren. Voor ouders zonder schulden is dat prima, zegt Heijkoop: "Hen moet je zo snel mogelijk compenseren. Dat heeft al veel te lang geduurd." Maar voor mensen met schulden betekent dit dat er dezelfde dag door allerlei schuldeisers weer beslag wordt gelegd. Naar schatting heeft ongeveer een derde van de 22.000 slachtoffers problematische schulden.

Maandag kondigde het kabinet na grote politieke druk aan dat alle schulden gedupeerden bij overheidsinstanties, worden kwijtgescholden. Staatssecretaris Van Huffelen riep private schuldeisers op dit ook te doen. Deze week bleek dat dit niet zomaar zal gebeuren. Heijkoop kan zich daar wel iets bij voorstellen: "Ik hoor goede geluiden, van bijvoorbeeld woningcorporaties, dat zij bereid zijn om misschien een deel van de schulden kwijt te schelden. Daar zijn we als gemeenten natuurlijk blij mee. Maar waarom zou je als private partij de rekening krijgen van iets dat de Belastingdienst heeft veroorzaakt?"

Want door de problemen die door de Belastingdienst werden veroorzaakt, kwamen de gedupeerden dieper en dieper in de schulden, zonder dat ze er zelf iets aan konden doen. Natasja is een van die gedupeerden:

Natasja en haar gezin hebben na jaren ellende een schuld van een ton. We spraken haar vorige maand.
Belastingdienst moet 'stap opzij' doen
Heijkoop is kritisch over de manier waarop de Belastingdienst te werk gaat. Deze week schreef Van Huffelen in een Kamerbrief dat gemeenten een ‘aanpak op maat’ kunnen bieden als gedupeerden nog schulden hebben. "Daarmee gooit de Belastingdienst zijn problemen over de schutting en zet het gemeenten voor het blok. Wij willen niets liever dan onze inwoners helpen, maar de Belastingdienst zal zelf de problemen moeten oplossen, die ze veroorzaakt heeft moeten oplossen."

Voor de VNG is de maat vol en daarom vraagt zij aan het minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken om de regie over te nemen. "De Belastingdienst moet een stap opzij doen. We zien al anderhalf jaar dat die niet in staat is de problemen op een goede manier op te lossen", aldus Heijkoop.

Schone lei
Volgens SP-kamerlid Renske Leijten is het onontkoombaar dat de Belastingdienst niet alleen de eigen schuld bij gedupeerden kwijtscheldt, maar ook die van commercile partijen overneemt. "Anders komt er nooit een oplossing en krijgen gedupeerden niet de beloofde schone lei." Volgens haar laat de noodkreet van de VNG ook zien dat niet de Belastingdienst, maar een andere organisatie de schadevergoedingen moet regelen.

Later vandaag stuurt de VNG een brandbrief aan de Tweede Kamer en aan het kabinet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)compensatie-schulden

Goed bezig weer :') |:(
  zaterdag 23 januari 2021 @ 00:57:23 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197584047
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:17 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Tuig is het.
Hoort kaalgeplukt in de gevangenis :7

Rutte
Hoekstra
Wiebes
Asscher

om mee te beginnen
  zaterdag 23 januari 2021 @ 10:26:34 #174
323876 michaelmoore
pi_197586725
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hoort kaalgeplukt in de gevangenis :7

Rutte
Hoekstra
Wiebes
Asscher

om mee te beginnen
Ambtenaar Herr. Blankestijn
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:03:09 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197588093
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197588162
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 00:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verantwoordelijkheid nemen
Gemeenten vinden hulp toeslagenaffaire onvoldoende: 'Oplossing voor lle schulden'

Gedupeerde ouders in juni bij de Tweede Kamer, waar de toeslagenaffaire werd besproken.Beeld ANP
De Belastingdienst moet snel met een oplossing komen voor lle schulden van gedupeerden in de toeslagenaffaire en desnoods zelf de rekening betalen. Dat zegt Peter Heijkoop, CDA-wethouder in Dordrecht, namens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Als de belastingdienst gedupeerde ouders met schuldproblemen vanaf volgende week geld gaat uitkeren, lost dat voor hen helemaal niets op. Dan staan private schuldeisers op de stoep, dreigen nieuwe loonbeslagen en hebben gedupeerden er helemaal niets aan.

“Het is echt heel ernstig", zegt Heijkoop. "Zonder goed plan breng je de meest kwetsbare groep onder de slachtoffers opnieuw in de problemen. En zij hebben dan niets aan die compensatie. Zo mag je niet met deze mensen omgaan. En een plan is er nog steeds niet. We hebben hier al vaak voor gewaarschuwd."

'Belastingdienst moet verantwoordelijkheid nemen'
De VNG begint het vertrouwen te verliezen in de aanpak van staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Toeslagen). De VNG vreest dat duizenden gedupeerden alleen maar verder in de problemen worden gebracht, nu er nog steeds geen oplossing is met andere schuldeisers, zoals banken, woningcorporaties en commercile partijen. "Het is een probleem dat door de Belastingdienst is ontstaan" , zegt Heijkoop. "De Belastingdienst mag dit niet over de schutting gooien, maar moet het eindelijk oplossen. De Belastingdienst moet de rekening oppakken en haar verantwoordelijkheid nemen."

Problematische schulden
Het kabinet wil vanaf volgende week de toegezegde 30.000 euro aan schadevergoeding gaan uitkeren. Voor ouders zonder schulden is dat prima, zegt Heijkoop: "Hen moet je zo snel mogelijk compenseren. Dat heeft al veel te lang geduurd." Maar voor mensen met schulden betekent dit dat er dezelfde dag door allerlei schuldeisers weer beslag wordt gelegd. Naar schatting heeft ongeveer een derde van de 22.000 slachtoffers problematische schulden.

Maandag kondigde het kabinet na grote politieke druk aan dat alle schulden gedupeerden bij overheidsinstanties, worden kwijtgescholden. Staatssecretaris Van Huffelen riep private schuldeisers op dit ook te doen. Deze week bleek dat dit niet zomaar zal gebeuren. Heijkoop kan zich daar wel iets bij voorstellen: "Ik hoor goede geluiden, van bijvoorbeeld woningcorporaties, dat zij bereid zijn om misschien een deel van de schulden kwijt te schelden. Daar zijn we als gemeenten natuurlijk blij mee. Maar waarom zou je als private partij de rekening krijgen van iets dat de Belastingdienst heeft veroorzaakt?"

Want door de problemen die door de Belastingdienst werden veroorzaakt, kwamen de gedupeerden dieper en dieper in de schulden, zonder dat ze er zelf iets aan konden doen. Natasja is een van die gedupeerden:

Natasja en haar gezin hebben na jaren ellende een schuld van een ton. We spraken haar vorige maand.
Belastingdienst moet 'stap opzij' doen
Heijkoop is kritisch over de manier waarop de Belastingdienst te werk gaat. Deze week schreef Van Huffelen in een Kamerbrief dat gemeenten een ‘aanpak op maat’ kunnen bieden als gedupeerden nog schulden hebben. "Daarmee gooit de Belastingdienst zijn problemen over de schutting en zet het gemeenten voor het blok. Wij willen niets liever dan onze inwoners helpen, maar de Belastingdienst zal zelf de problemen moeten oplossen, die ze veroorzaakt heeft moeten oplossen."

Voor de VNG is de maat vol en daarom vraagt zij aan het minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken om de regie over te nemen. "De Belastingdienst moet een stap opzij doen. We zien al anderhalf jaar dat die niet in staat is de problemen op een goede manier op te lossen", aldus Heijkoop.

Schone lei
Volgens SP-kamerlid Renske Leijten is het onontkoombaar dat de Belastingdienst niet alleen de eigen schuld bij gedupeerden kwijtscheldt, maar ook die van commercile partijen overneemt. "Anders komt er nooit een oplossing en krijgen gedupeerden niet de beloofde schone lei." Volgens haar laat de noodkreet van de VNG ook zien dat niet de Belastingdienst, maar een andere organisatie de schadevergoedingen moet regelen.

Later vandaag stuurt de VNG een brandbrief aan de Tweede Kamer en aan het kabinet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)compensatie-schulden

Goed bezig weer :') |:(
Ze zijn echt knettergek. De belastingbetaler moet ook maar opdraaien voor alle private schulden?? Ze doen nu alsof letterlijk iedere ouder van de club van 9.000 rechtstreeks door de BD in de schulden is gekomen.

We zijn gek geworden.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:45:40 #177
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197588786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
De wet Syri, genoemd in dit stuk, is echt onzalig... Zal nog meer toeslagenaffaires veroorzaken, weggemoffeld van pers en parlement.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:46:52 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197588808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze zijn echt knettergek. De belastingbetaler moet ook maar opdraaien voor alle private schulden??
Ja, want die private schulden zijn er gekomen door de publieke schulden. Het n staat niet los van het ander.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197589226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, want die private schulden zijn er gekomen door de publieke schulden. Het n staat niet los van het ander.
Dat is geen conclusie die je redelijkerwijs rechtstreeks kan trekken zonder enige nadere onderbouwing. Deze conclusie betekent in feite dat precies deze groep, veelal in de lagere sociale klassen, anders nooit schulden had gemaakt.

Dat terwijl we van deze sociale klasse weten dat ze vaak schulden maken.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 14:38:43 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197590492
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is geen conclusie die je redelijkerwijs rechtstreeks kan trekken zonder enige nadere onderbouwing. Deze conclusie betekent in feite dat precies deze groep, veelal in de lagere sociale klassen, anders nooit schulden had gemaakt.

Dat terwijl we van deze sociale klasse weten dat ze vaak schulden maken.
Gewoon laten creperen dat lage klasse tuig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 14:57:51 #181
323876 michaelmoore
pi_197590768
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 14:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gewoon laten creperen dat lage klasse tuig.
o ja,
lage klasse tuig ,
die mensen met kinderopvangtoeslag ?
pi_197590900
Ze werken in ieder geval wel allebei. In ieder geval toen.
pi_197591334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze werken in ieder geval wel allebei. In ieder geval toen.
Hoe weet je dat? Ken je die groep mensen persoonlijk?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 15:51:42 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197591624
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:34 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Is een voorwaarde voor kinderopvangtoeslag. Of een studie :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197591627
quote:

[..]

Redelijk aannemelijk, als er overdag gewoon iemand thuis is, waarom zou je je kind dan in de opvang plaatsen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197591749
quote:

[..]

Nee, maar anders kom je niet in aanmerking voor de kinderopvangtoeslag.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:06:29 #187
323876 michaelmoore
pi_197591828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Redelijk aannemelijk, als er overdag gewoon iemand thuis is, waarom zou je je kind dan in de opvang plaatsen?
ja dat snap ik ook niet zelfs de bijstandsvrouwen doen hun kind in de kinderopvang tegenwoordig

En die moeten allemaal een opleiding op HBO opleiding hebben, de andere dag gaat het kind naar opa die het flink verwend met taart en patat op 6 hoog achter

Het idee was dat dan meer mensen zouden gaan werken en men dus meer kon gaan lenen , iedereen een fulltime job
pi_197592068
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, maar anders kom je niet in aanmerking voor de kinderopvangtoeslag.
Nee hoor. Je hebt ook recht op kinderopvangtoeslag als je een studeert, re-integreert tijdens je WW-uitkering, een participatietraject volgt in het kader van de bijstandsverzekering of een traject gericht op werk in het kader van een schadeverzekering. Mensen die verplicht inburgeren hebben ook recht op de kinderopvangtoeslag.

Dus of ze allemaal werkten?? Kleine kans.
pi_197592085
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:23 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Nee hoor. Je hebt ook recht op kinderopvangtoeslag als je een studeert, re-integreert tijdens je WW-uitkering, een participatietraject volgt in het kader van de bijstandsverzekering of een traject gericht op werk in het kader van een schadeverzekering. Mensen die verplicht inburgeren hebben ook recht op de kinderopvangtoeslag.
Ja natuurlijk, dat zijn uitzonderingen en kleine groepen, die zijn mij uiteraard bekend. Maar je weet best wat ik bedoel.
pi_197592112
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is een voorwaarde voor kinderopvangtoeslag. Of een studie :)
Er zijn wel wat meer voorwaarden.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:45:25 #191
323876 michaelmoore
pi_197592407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:26 schreef Bloem75 het volgende:

[..]

Er zijn wel wat meer voorwaarden.
Die voorwaarden worden eider jaar strenger om er een echte bedrijfstak van te maken

zodat het oppassen op baby's ook een echte vaste baan is , samen met thuisbezorg.nl dus eigenlijk de betaalde huisvrouw
pi_197629992
quote:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]

Het lijkt aardig gelukt, h?
  maandag 25 januari 2021 @ 13:50:34 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197631025
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Het lijkt aardig gelukt, h?
Zeker. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 januari 2021 @ 11:39:45 #194
323876 michaelmoore
pi_197701409
Internationaal schandaal, de Nederlandse regering is de vijand van het volk
  zondag 31 januari 2021 @ 20:03:39 #195
323876 michaelmoore
pi_197751516
  maandag 1 februari 2021 @ 14:30:14 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197762293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
Internationaal schandaal, de Nederlandse regering is de vijand van het volk
Gelukkig doet het Koningshuis gewoon mee :') :r
Het Koninklijk Huis heeft geprobeerd invloed uit te oefenen op het onderzoek naar Transavia-piloot Julio Poch, die acht jaar in Argentini in voorarrest zat op verdenking van betrokkenheid bij dodenvluchten in de jaren zeventig. Dat blijkt uit onderzoek van de commissie-Machielsen dat maandag is verschenen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)zoek-julio-poch.html

Toch een lekker gevoel dat je altijd nog bij de Koning terecht kan als genaaid wordt door de overheid om nog een keer vernederd te worden :( :r
pi_197762378
quote:
6s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig doet het Koningshuis gewoon mee :') :r
Het Koninklijk Huis heeft geprobeerd invloed uit te oefenen op het onderzoek naar Transavia-piloot Julio Poch, die acht jaar in Argentini in voorarrest zat op verdenking van betrokkenheid bij dodenvluchten in de jaren zeventig. Dat blijkt uit onderzoek van de commissie-Machielsen dat maandag is verschenen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)zoek-julio-poch.html

Toch een lekker gevoel dat je altijd nog bij de Koning terecht kan als genaaid wordt door de overheid om nog een keer vernederd te worden :( :r
Ik betwijfel of de koningin hier iets van weet. Zou wel bij de rvd of de politiek vandaan komen.
speak only if it improves the silence.
  maandag 1 februari 2021 @ 22:16:50 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197770743
Kamer eist compensatie voor slachtoffers zwarte lijsten fiscus

De harde en discriminerende fraudeaanpak die heeft geleid tot het toeslagenschandaal, baart de Tweede Kamer ook richting de toekomst zorgen. Kamerleden vrezen dat er achter de affaire een ’nog groter schandaal’ tevoorschijn komt en zetten demissionair staatssecretaris Vijlbrief (Financin) vast aan het werk: er moet compensatie komen voor de schade van mensen die door de Belastingdienst onterecht op een zwarte lijst zijn gezet

Demissionair staatssecretaris Vijlbrief (Financin) sluit niet uit dat het kabinet nog meer mensen moet compenseren

„Het lijkt erop dat er nog flink wat kasten gesloten zijn”, zegt CDA-Kamerlid Omtzigt maandagmiddag als de Kamer debatteert over de fraudeopsporing van en het gebruik van de tweede nationaliteit door de Belastingdienst. Uit die kasten bij de fiscus vallen al tijden om de haverklap lijken, bijvoorbeeld in de vorm van het gebruik van allerlei zwarte lijsten. Of het rondslingeren van gegevens, waarop ook de tweede nationaliteit van mensen staat.

„Komt er achter de toeslagenaffaire een veel groter schandaal vandaan?”, vraagt D66-Kamerlid Van Weyenberg zich dan ook af. „Hebben we nou het beeld scherp of hoor ik over een maand weer dat er nog drie systemen open staan”, verwijst hij naar allerlei varianten op de zwarte lijsten waarvan het bestaan onlangs bekend werd.

Fraude Signalerings Voorziening (FSV)

De bekendste daarvan is de Fraude Signalerings Voorziening (FSV), waarin honderdduizenden burgers zijn opgenomen. Een vermelding op de lijst, die in strijd is met privacywetgeving, betekende een stempel als potentieel fraudeur. „Een uiterst pijnlijk dossier”, sombert SP-Kamerlid Leijten, die zich er woest over maakt dat het onduidelijk is hoeveel mensen op die lijst het predicaat ’opzet/grove schuld’ kregen, een zeer ingrijpend fraudeursstempel.

De FSV is lang niet de enige zwarte lijst, tot frustratie van Omtzigt die eerder van het kabinet te horen kreeg dat er niet meer lijsten zijn. „Het blijken er 211 te zijn”, zegt hij maandag gefrustreerd. De CDA’er, en met hem collega’s van onder meer VVD en PvdA, vreest dat er nog meer ellende tevoorschijn komt.

Omtzigt vindt het ook niet kunnen dat het kabinet er maanden over doet om mensen die op de FSV-lijst staan daarover te informeren. Vijlbrief zegt in het debat toe daar meer haast mee te maken.

Daarmee is de koek voor de staatssecretaris nog niet af. Onder aanvoering van GL-Kamerlid Snels dwingt een ruime Kamermeerderheid compensatie af voor mensen die schade hebben geleden omdat ze onterecht op zo’n zwarte lijst hebben gestaan. Vijlbrief heeft eerder in het debat al laten vallen dat het zo ver kan komen: „Daar kan compensatie bij horen, maar we willen eerst goed uitzoeken wat er gebeurd is.” Het kabinet trekt de komende jaren al miljarden euro’s uit om toeslagenouders te compenseren en hun schulden kwijt te schelden.

Tweede nationaliteit registreren

Het debat over discriminatie door de fiscus ontaardt vooral in ophef over een plan van PVV-Kamerlid De Jong. Hij pleit ervoor om de tweede nationaliteit van mensen te registreren. Niet om standaard te gebruiken, stelt hij, maar pas om te gebruiken als er ’binnen een bepaalde groep’ veel fraude wordt gepleegd.

Het zorgt voor wrevel in de Kamer. „Wil meneer De Jong dat de Belastingdienst weer gaat discrimineren?”, vraagt Denk-Kamerlid Azarkan. Volgens D66-Kamerlid Van Weyenberg is de kern van het PVV-plan ’ongelijke behandeling, oneerlijke behandeling en discriminatie’. Ook PvdA’er Nijboer spreekt van discriminatie: „En daar staat de heer De Jong voor.” De PVV’er sist hem toe: „Dat is zo smerig.”

https://www.telegraaf.nl/(...)warte-lijsten-fiscus

Topje van de ijsberg dus pas :o
211 zwarte lijsten :') :|W
  maandag 1 februari 2021 @ 22:22:12 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197770830
Tja.Als je overduidelijk fraude hebt gepleegd dan kom je op een lijst. Lijkt me niet meer dan logisch. Nu lijken fraudeurs op het sociale stelsel wel de nieuwe helden geworden.
The End Times are wild
  maandag 1 februari 2021 @ 22:23:26 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197770847
Het hele stelsel stort in als fraudeurs voortaan een hand boven het hoofd krijgen. Misschien maar goed ook dan.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')