Ik verplaatste eens een rij in excel en toen zei een collega verbaasd; wauw jij bent echt goed met Excelquote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef H_T het volgende:
[..]
Veel kantoormedewerkers zouden best gebaat zijn bij een cursusje ExcelMaar dan moet hun interesse er ook wel een beetje liggen, anders onthouden ze het alsnog niet. Het is niet een heel intuïtief programma
Kaag is in grote lijnen toch ook weer niet zo heel erg verschillend qua profiel? Denk dat er best mensen zijn die principieel op een vrouwelijke lijsttrekker stemmen best aantrekkelijk vinden, die zouden dan eerder getrokken worden naar D66 en nu is de PvdA wel een optie hierdoorquote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Op rechts wel, maar ik weet niet of je hiermee bijv. de strijd met Kaag gaat winnen mochten mensen tussen die 2 gaan twijfelen.
Aan de andere kant, Arib en Aboutaleb waren denk ik niet echt beschikbaar en Kati Piri is nog niet echt bekend genoeg denk ik
46 mails waar je ook echt wat mee moest doen of gewoon 46 mails?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik ben best wel goed bezig geweest vind ik zelf. Van 46 mails die ik vanmorgen had naar nu nog 20.
Er liggen er nu 26 in de digitale prullenmand.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
46 mails waar je ook echt wat mee moest doen of gewoon 46 mails?
quote:Op maandag 18 januari 2021 15:59 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik verplaatste eens een rij in excel en toen zei een collega verbaasd; wauw jij bent echt goed met Excel![]()
quote:Op maandag 18 januari 2021 15:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Ctrl+A, shift+delete gaat nog veel sneller
46 mails waar ik ook echt nog iets mee moet doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
46 mails waar je ook echt wat mee moest doen of gewoon 46 mails?
Af en toe kom ik nog tegen dat iemand 'maandag 18 januari 2021' (of wat dan ook) heeft uitgetypt, en dat dan voor meerdere dagen onder elkaar. Terwijl je ook 1 datum in kan typen, alle andere cellen vorige datum + 1 geven en dan Excel de dag ervoor laten zetten. Als je dan later nog een keer zo'n schema hebt hoef je alleen de eerste datum aan te passen en staat de rest goedquote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij kregen hier op de uni in de eerste wel Excel-cursussen maar die waren inderdaad ook op het niveau rijtje verplaatsen, sorteren en er een grafiekje van maken.
Ik dacht dat ik goed was met Excell omdat ik handig was in verticaal zoeken, cellen splitsen, voorwaardelijke opmaak etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij kregen hier op de uni in de eerste wel Excel-cursussen maar die waren inderdaad ook op het niveau rijtje verplaatsen, sorteren en er een grafiekje van maken.
Heerlijk man zo'n avondklok. Heb je ook geen excuses nodig om 's avonds lekker thuis te kunnen blijven. Hier is het al van middernacht naar 22 uur gegaan en het lijkt erop dat het binnenkort naar 20 zou kunnen gaan. De avonden worden steeds gezelliger zo!quote:
Voor dat soort dingen is Excel echt heel handigquote:Op maandag 18 januari 2021 16:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Af en toe kom ik nog tegen dat iemand 'maandag 18 januari 2021' (of wat dan ook) heeft uitgetypt, en dat dan voor meerdere dagen onder elkaar. Terwijl je ook 1 datum in kan typen, alle andere cellen vorige datum + 1 geven en dan Excel de dag ervoor laten zetten. Als je dan later nog een keer zo'n schema hebt hoef je alleen de eerste datum aan te passen en staat de rest goed
Vergeleken met de gemiddelde Nederlander ben je dan nog steeds goed met Excel hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 16:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik goed was met Excell omdat ik aardig was in verticaal zoeken, cellen splitsen, voorwaardelijke opmaak etc.
Kwamen er wat collega's aanzetten met macro's en query's, toen haakte ik af...
Ik had al geen excuus nodig om gewoon thuis te blijven.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Heerlijk man zo'n avondklok. Heb je ook geen excuses nodig om 's avonds lekker thuis te kunnen blijven. Hier is het al van middernacht naar 22 uur gegaan en het lijkt erop dat het binnenkort naar 20 zou kunnen gaan. De avonden worden steeds gezelliger zo!
Ah dan is het 46 wel veelquote:Op maandag 18 januari 2021 16:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
46 mails waar ik ook echt nog iets mee moet doen.Ik laat mails waar ik nog echt iets mee moet altijd in mijn inbox staan, zodat ik ze blijf zien, anders raak ik ze kwijt.
Het schijnt dat de jeugd van tegenwoordig alweer computerles nodig heeft omdat ze heel veel doen op tablets en telefoons en dus moeite heeft met Windows. Dat kan in de toekomst lastig worden, of niet, ook afhankelijk van welke kant de zakelijke wereld op gaatquote:Op maandag 18 januari 2021 16:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen is Excel echt heel handigToch wordt er op (de middelbare) school te weinig aandacht aan besteed. Wellicht een idee voor een nieuw vak in deze digitaliserende wereld, waarin jongeren over verschillende computerprogramma's leren (Excel, maar ook bijvoorbeeld Photoshop of iets met videobewerking). Denk dat dat de komende jaren alleen nog maar belangrijker wordt, maar nu wordt er helaas helemaal niks mee gedaan
Ik heb per klant een mapje en die mapjes zijn dan ook weer onderverdeeld in submappen naar categorie zoals jaarrekening, begroting, facturen e.d.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah dan is het 46 wel veel![]()
Het ligt er bij mij aan wat voor mail met is. Voor de meeste onderwerpen heb ik wel een mapje waar ik me inzet, en dan weer als ongelezen dan kan ik die ook niet vergeten.
Xlookup is ook handigquote:Op maandag 18 januari 2021 16:14 schreef Strani het volgende:
Het meest geavanceerde wat ik zo ongeveer voor elkaar krijg in Excel zijn vlookups, dus waardes uit andere sheets halen.
Hebben wij ook eens een onderwerp waar we over kunnen praten.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:18 schreef H_T het volgende:
Dit voelt toch een beetje als compensatie voor de crèmes van laatst, ook al is dat niet zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
En dan nog wel even Googlen hoe dat ook alweer precies gingquote:Op maandag 18 januari 2021 16:14 schreef Strani het volgende:
Het meest geavanceerde wat ik zo ongeveer voor elkaar krijg in Excel zijn vlookups, dus waardes uit andere sheets halen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 16:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Het schijnt dat de jeugd van tegenwoordig alweer computerles nodig heeft omdat ze heel veel doen op tablets en telefoons en dus moeite heeft met Windows. Dat kan in de toekomst lastig worden, of niet, ook afhankelijk van welke kant de zakelijke wereld op gaat
quote:Op maandag 18 januari 2021 16:22 schreef Arizona het volgende:
Toevallig weet ik ook één en ander van Excel, ik ben van alle markten thuis
Ik ga me nu voor mijn nieuwe functieDaar gaat het hele idee van de tegenhanger voor de crèmegesprekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het ergste is nog als je dingen die anderen met macro`s en query`s hebben gemaakt moet gaan aanpassen en er zelf te weinig verstand van hebt.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik goed was met Excell omdat ik handig was in verticaal zoeken, cellen splitsen, voorwaardelijke opmaak etc.
Kwamen er wat collega's aanzetten met macro's en query's, toen haakte ik af...
Dat zou zeker geen kwaad kunnen inderdaad. De collega's die heb ik ingewerkt wisten eigenlijk best weinig van Excel af. Aangezien er juist ook geleerd wordt om te gaan met tablets, pc's etc en bijvoorbeeld ook leren zoeken. Is het ook wel logisch om veel gebruikte programma's standaard te gaan leren.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Voor dat soort dingen is Excel echt heel handigToch wordt er op (de middelbare) school te weinig aandacht aan besteed. Wellicht een idee voor een nieuw vak in deze digitaliserende wereld, waarin jongeren over verschillende computerprogramma's leren (Excel, maar ook bijvoorbeeld Photoshop of iets met videobewerking). Denk dat dat de komende jaren alleen nog maar belangrijker wordt, maar nu wordt er helaas helemaal niks mee gedaan
Met dingen die ik zelf heb gemaakt heb ik daar al last vanquote:Op maandag 18 januari 2021 16:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het ergste is nog als je dingen die anderen met macro`s en query`s hebben gemaakt moet gaan aanpassen en er zelf te weinig verstand van hebt.
Of van die formules die meerdere regels in beslag nemen waar je dan in moet gaan zitten kuttenquote:Op maandag 18 januari 2021 16:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het ergste is nog als je dingen die anderen met macro`s en query`s hebben gemaakt moet gaan aanpassen en er zelf te weinig verstand van hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |