abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:01:27 #151
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197429489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:58 schreef detaris het volgende:
En over 3 maanden is Rutte gewoon weer premier. Of in oktober als de verkiezingen worden uitgesteld. :(
Is er een alternatief dan?
So we just called him Fred
pi_197429502
Echt genieten dit weer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:02:43 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429524
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan heb je als midden 20-er de keuze:

Of met zijn tweeën werken en riant wonen zonder kinderen
Of alleen werken en krap wonen met kinderen.

Prima methode om de overbevolking aan te gaan :Y)
Denk dat de meeste gezinnen met lage lonen die tweede keuze niet eens hebben.
En die hebben imo gewoon recht op kinderen.

Wellicht moet het toeslagensysteem op de schop, maar in het huidige klimaat is subsidie gewoon hard nodig voor dit soort zaken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:03:30 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429541
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:58 schreef detaris het volgende:
En over 3 maanden is Rutte gewoon weer premier. Of in oktober als de verkiezingen worden uitgesteld. :(
Die worden niet uitgesteld hoor. Maar over het eerste heb je helemaal gelijk natuurlijk :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:11:57 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197429677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:02 schreef Drekkoning het volgende:
Wellicht moet het toeslagensysteem op de schop, maar in het huidige klimaat is subsidie gewoon hard nodig voor dit soort zaken.
Terug naar "vroeger" waarbij de werkgever de kinderopvang regelde (al dan niet in eigen (kantoor)pand) en dan dáár een subsidie op geven?
So we just called him Fred
pi_197429710
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Terug naar "vroeger" waarbij de werkgever de kinderopvang regelde (al dan niet in eigen (kantoor)pand) en dan dáár een subsidie op geven?
Weet niet of dat wel zo veilig is als er een de fabriek in duikt. :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197429730
In ieder geval goed dan Pinokkio het veld heeft geruimd. Wat een huichelaar was dat zeg!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:15:01 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429744
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Terug naar "vroeger" waarbij de werkgever de kinderopvang regelde (al dan niet in eigen (kantoor)pand) en dan dáár een subsidie op geven?
Wie weet.
Maar je ontkomt iig niet aan subsidie als je ook laagverdieners kinderen gunt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  FOK!fotograaf vrijdag 15 januari 2021 @ 18:17:59 #159
842 Zorro
Z
pi_197429814
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:46 schreef Drekkoning het volgende:
Onbetaalbaar, zeker voor tweeverdieners.
Ja want die verdienen al zo weinig boehoehoe. Eenverdieners hebben het inderdaad een stuk beter!

Wat lul je nou?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197429869
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Terug naar "vroeger" waarbij de werkgever de kinderopvang regelde (al dan niet in eigen (kantoor)pand) en dan dáár een subsidie op geven?
Moet je doen. De hele samenleving is inmiddels een opvangmaatschappij geworden. De kinderen worden om 7:30 binnengebracht bij de winkel van Sien, die ze om 8:30 naar school brengt en ze om 14:00 weer ophaalt voor naschoolse opvang, waar ze om 17:30 weer worden opgehaald. Nog net een goed uur voor bedtijd.
Niks spelen op straat, bij een vriendje of vriendinnetje, maar allemaal in de grote groep in een babysitfabriek. Komt helemaal goed met Nederland! w/
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:21:24 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197429882
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:17 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja want die verdienen al zo weinig boehoehoe. Eenverdieners hebben het inderdaad een stuk beter!

Wat lul je nou?
Eenverdieners hebben geen opvang nodig toch? Tenzij ze alleenstaand zijn natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  FOK!fotograaf vrijdag 15 januari 2021 @ 18:27:47 #162
842 Zorro
Z
pi_197430016
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Eenverdieners hebben geen opvang nodig toch? Tenzij ze alleenstaand zijn natuurlijk.
En dat is nou precies mijn ergernis.
Tweeverdieners -> meer geld. En dan nog geld toe willen om kinderen te dumpen. Waar de eenverdiener via belasting voor mag betalen. Als je die opvang niet kan betalen word je ook maar eenverdiener. Maar nee dat kan niet.

En dan noemen ze de bankiers graaiers.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:34:57 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197430156
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:27 schreef Zorro het volgende:

[..]

En dat is nou precies mijn ergernis.
Tweeverdieners -> meer geld. En dan nog geld toe willen om kinderen te dumpen. Waar de eenverdiener via belasting voor mag betalen. Als je die opvang niet kan betalen word je ook maar eenverdiener. Maar nee dat kan niet.

En dan noemen ze de bankiers graaiers.
Maar lang niet elk gezin heeft de luxe om als eenverdiener verder te gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:39:18 #164
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197430242
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Is er een alternatief dan?
Premier Sylvana Simons _O_
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 15 januari 2021 @ 18:40:53 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197430271
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:39 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Premier Sylvana Simons _O_
is dat in overeenstemming met de Rutte doctrine of moet ze zwart gelakt worden ???????

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Eenverdieners hebben geen opvang nodig toch? Tenzij ze alleenstaand zijn natuurlijk.
Ik vang mezelf wel op

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar lang niet elk gezin heeft de luxe om als eenverdiener verder te gaan.
Hebben laagverdieners dan ook recht op opvang?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197430562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Denk dat de meeste gezinnen met lage lonen die tweede keuze niet eens hebben.
En die hebben imo gewoon recht op kinderen.

Wellicht moet het toeslagensysteem op de schop, maar in het huidige klimaat is subsidie gewoon hard nodig voor dit soort zaken.
Poeh, daar denk ik toch wel wat anders over. Je hebt geen 'recht' op kinderen. Je maakt een afweging of kinderen kunnen binnen je eigen situatie en daarin neem je tot op zekere hoogte ook mee dat er dingen kunnen veranderen in die situatie.

Als je een onzeker bestaan leidt met een uitkering en je fokt er op los, dan hoef je bij mij niet te komen klagen dat je niet aan het werk kunt vanwege je kinderen, omdat je er nauwelijks iets mee opschiet door de kosten van de zwaar gesubsidieerde opvang.

Zelf werk ik vier dagen en mijn ex ook. We hebben een co-ouderschap en per saldo gaan de kids twee dagen naar de opvang. Dat vinden ze hartstikke leuk, trouwens. Dat betalen we grotendeels zelf en gelukkig zijn we beide in de omstandigheid dat dat loont qua inkomen dat er tegenover staat.

Maar ik ben zeker geen 'gemiddelde' Nederlander qua inkomen. Ik wist toen ik aan kinderen begin dat we dat ook prima op één salaris zouden kunnen doen.

Ik ben wel voor gratis onderwijs en opvang, omdat het hebben van geld daarin geen drempel zou moeten zijn als de kinderen er eenmaal zijn. Het financieringsvraagstuk is natuurlijk wel een probleem, zoals met zo'n beetje elk leuk idee.
pi_197430626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:20 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Moet je doen. De hele samenleving is inmiddels een opvangmaatschappij geworden. De kinderen worden om 7:30 binnengebracht bij de winkel van Sien, die ze om 8:30 naar school brengt en ze om 14:00 weer ophaalt voor naschoolse opvang, waar ze om 17:30 weer worden opgehaald. Nog net een goed uur voor bedtijd.
Niks spelen op straat, bij een vriendje of vriendinnetje, maar allemaal in de grote groep in een babysitfabriek. Komt helemaal goed met Nederland! w/
Er is niets mis met een continue rooster zoals je dat omschrijft. Maar natuurlijk niet elke dag.

Toen wij aan kinderen gingen denken ben ik er in mijn berekening van uitgegaan dat de kinderen maximaal 2 dagen per week na school naar de opvang zouden gaan. Daar is niets mis mee sterker nog, dat is goed voor ze.

Ze worden uiterlijk om 17:00 opgehaald en ze vinden dat altijd te vroeg, want hun vriendjes zijn er dan nog.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:00:56 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197430642
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Poeh, daar denk ik toch wel wat anders over. Je hebt geen 'recht' op kinderen. Je maakt een afweging of kinderen kunnen binnen je eigen situatie en daarin neem je tot op zekere hoogte ook mee dat er dingen kunnen veranderen in die situatie.

Als je een onzeker bestaan leidt met een uitkering en je fokt er op los, dan hoef je bij mij niet te komen klagen dat je niet aan het werk kunt vanwege je kinderen, omdat je er nauwelijks iets mee opschiet door de kosten van de zwaar gesubsidieerde opvang.

Zelf werk ik vier dagen en mijn ex ook. We hebben een co-ouderschap en per saldo gaan de kids twee dagen naar de opvang. Dat vinden ze hartstikke leuk, trouwens. Dat betalen we grotendeels zelf en gelukkig zijn we beide in de omstandigheid dat dat loont qua inkomen dat er tegenover staat.

Maar ik ben zeker geen 'gemiddelde' Nederlander qua inkomen. Ik wist toen ik aan kinderen begin dat we dat ook prima op één salaris zouden kunnen doen.

Ik ben wel voor gratis onderwijs en opvang, omdat het hebben van geld daarin geen drempel zou moeten zijn als de kinderen er eenmaal zijn. Het financieringsvraagstuk is natuurlijk wel een probleem, zoals met zo'n beetje elk leuk idee.
Daar verschillen we dan van mening :). In Nederland is op het moment vrij normaal om beiden te werken en bij lage lonen vaak zelfs noodzakelijk.

Ik vind kinderen kunnen krijgen dermate belangrijk dat ook laaggeschoolde mensen in ieder geval de mogelijkheid moeten hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197430672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan van mening :). In Nederland is op het moment vrij normaal om beiden te werken en bij lage lonen vaak zelfs noodzakelijk.

Ik vind kinderen kunnen krijgen dermate belangrijk dat ook laaggeschoolde mensen in ieder geval de mogelijkheid moeten hebben.
In de basis is het natuurlijk ook zo dat vrijwel iedereen een kind gewoon kan betalen. Alleen moet je met minder inkomen wat creatiever zijn.

Maar het is geen recht, dan doe je geen recht aan het kind wat mij betreft.
pi_197430681
Kaag en Schouten nu bij NPO1.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:10:03 #171
80382 manny
30 is best veel
pi_197430791
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan heb je als midden 20-er de keuze:

Of met zijn tweeën werken en riant wonen zonder kinderen
Of alleen werken en krap wonen met kinderen.

Prima methode om de overbevolking aan te gaan :Y)
De overbevolking wordt in Nederland (en eigenlijk ook de wereld) veroorzaakt door dat we met zijn allen steeds ouder worden. De scenario's waarin de wereldbevolking weer gaat krimpen moet steeds bijgesteld worden omdat dit steeds eerder gaat gebeuren dan berekend.

Ten twede tevens ook zijn er grote gebieden in Nederland waar het krimp is. De prijzen daar zijn prima te doen. Er is dus een derde alternatief: ga niet daar wonen waar iedereen wil wonen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:10:03 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197430792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

In de basis is het natuurlijk ook zo dat vrijwel iedereen een kind gewoon kan betalen. Alleen moet je met minder inkomen wat creatiever zijn.

Maar het is geen recht, dan doe je geen recht aan het kind wat mij betreft.
Overigens kan je de opvang zo goed als afschaffen als je het niet subsidieert. Dat is er dan alleen voor de elite. En ik denk dat dat soort fundamentele zaken voor iedereen toegankelijk moet zijn.

Maar we verschillen hier van mening over het feit dat je met lage lonen op 1 salaris een gezin kunt onderhouden denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197431330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Overigens kan je de opvang zo goed als afschaffen als je het niet subsidieert. Dat is er dan alleen voor de elite. En ik denk dat dat soort fundamentele zaken voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Zeker, vandaar ook dat ik voor gratis opvang ben. Dat vind ik niet anders dan andere persoonlijke keuzes waarvoor het risico is afgedekt door solitariteitsregelingen.

quote:
Maar we verschillen hier van mening over het feit dat je met lage lonen op 1 salaris een gezin kunt onderhouden denk ik.
Genoeg bijstandsgezinnen die niet omkomen van de honger en waarvan de kinderen er verzorgd bijlopen.

20 jaar sociale zaken heeft mij geleerd dat het inkomen vaak niet de beperkende factor is, maar de keuzes die mensen met weinig geld maken. Ik zeg niet dat het een vetpot is, en het minimumloon mag van mij echt omhoog. Maar het is onzin dat je van een minimumloon geen kind kunt grootbrengen. Het wordt anders als je een bak schulden hebt, rookt, 4 honden en 2 katten hebt, de nieuwste tv en telefoon wilt en je kinderen in merkkleding wil steken.
pi_197431711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:02 schreef Drekkoning het volgende:
Wellicht moet het toeslagensysteem op de schop, maar in het huidige klimaat is subsidie gewoon hard nodig voor dit soort zaken.
Half Nederland wordt met toeslagen overeind gehouden. Er gaat sowieso iets niet goed.
pi_197431769
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:51 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik wel.
Ik ook
pi_197431846
Waarom moet kinderopvang ook zo duur zijn?
Vroeger was er bij ons in de straat een iets ouder supervriendelijk echtpaar dat de garage had omgebouwd en volgestouwd met speelgoed en daar werd je dan in gezet met 10 andere kids. Dat was gratis of tegen een heel kleine vergoeding.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:05:30 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197432020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:53 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Half Nederland wordt met toeslagen overeind gehouden. Er gaat sowieso iets niet goed.
Tja, je kan de toeslagen verlagen en dan bijvoorbeeld ook de belastingen. Maar dat gaat weer ten kostte van de nivellering ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:06:55 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197432054
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:58 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom moet kinderopvang ook zo duur zijn?
Vroeger was er bij ons in de straat een iets ouder supervriendelijk echtpaar dat de garage had omgebouwd en volgestouwd met speelgoed en daar werd je dan in gezet met 10 andere kids. Dat was gratis of tegen een heel kleine vergoeding.
Geen idee, maar wij betalen ¤9,15 per uur per kind nu. Dat tikt hard aan idd. Geen idee hoeveel winst zo een club maakt maar er is veel personeel nodig tegenwoordig vanwege de regelgeving etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197432094
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen idee, maar wij betalen ¤9,15 per uur per kind nu. Dat tikt hard aan idd. Geen idee hoeveel winst zo een club maakt maar er is veel personeel nodig tegenwoordig vanwege de regelgeving etc.
Een dagje Efteling is goedkoper. :)
pi_197432148
Als je de internationale media bekijkt, staat Rutte overal als een soort lachende filmster op de foto. Vreemd na zo’n afschuwelijke misstap
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:10:39 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197432161
Man, man, man en de BD die die 30K net zo hard weer direct terugeist van de ouders als ze schulden hebben....
Onvoorstelbaar dit; help mensen naar de filistijnen, geef ze uiteindelijk een schadevergoeding die wel of niet afdoende is en eis het direct terug omdat ze door je terreurbewind schulden bij je hebben gekregen.....

Trouw, dus geen preferente nieuwsbron, maar het is niet anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:11:24 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197432186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:08 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Een dagje Efteling is goedkoper. :)
Zeker ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197439472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:10 schreef Leandra het volgende:
Man, man, man en de BD die die 30K net zo hard weer direct terugeist van de ouders als ze schulden hebben....
Onvoorstelbaar dit; help mensen naar de filistijnen, geef ze uiteindelijk een schadevergoeding die wel of niet afdoende is en eis het direct terug omdat ze door je terreurbewind schulden bij je hebben gekregen.....

Trouw, dus geen preferente nieuwsbron, maar het is niet anders.
Die mensen roepen toch allemaal dat ze in de schulden zijn gekomen door die affaire? En de Belastingdienst is nu eenmaal een preferente schuldeiser. Wat wil je dan? Dat mensen dikke schulden hebben en vervolgens 30.000 naar eigen inzicht mogen uitgeven? Even lekker op vakantie, nieuwe auto, nog wat geld naar opa en oma in Marokko en van de laatste 3.000 eindelijk die dikke tv. Owja, schulden. Ach, die hadden we voor de affaire ook al, het is nu alleen iets meer.

Overigens was het de Belastingdienst die voorstelde om 10.000 van de vergoeding uit te sluiten van beslag door schuldeisers, maar dat is juridisch gewoon helemaal niet mogelijk. Schuldeisers hebben namelijk ook rechten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:19:51 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197439831
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die mensen roepen toch allemaal dat ze in de schulden zijn gekomen door die affaire? En de Belastingdienst is nu eenmaal een preferente schuldeiser. Wat wil je dan? Dat mensen dikke schulden hebben en vervolgens 30.000 naar eigen inzicht mogen uitgeven? Even lekker op vakantie, nieuwe auto, nog wat geld naar opa en oma in Marokko en van de laatste 3.000 eindelijk die dikke tv. Owja, schulden. Ach, die hadden we voor de affaire ook al, het is nu alleen iets meer.

Overigens was het de Belastingdienst die voorstelde om 10.000 van de vergoeding uit te sluiten van beslag door schuldeisers, maar dat is juridisch gewoon helemaal niet mogelijk. Schuldeisers hebben namelijk ook rechten.
Als ze die belastingschulden hebben als gevolg van de toeslagenaffaire dan mag de BD daar imho wel eens 3 keer over nadenken en zouden ze het in principe moeten kwijtschelden.

Dat de schulden aan andere schuldeisers gewoon open blijven staan is logisch maar ook daar mag de BD wel haar verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat de bijkomende kosten, dus alles behalve de primaire schulden, vergoed worden door de BD. Die zijn als veroorzaker van deze ellende verantwoordelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197440151
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:10 schreef Kupelu het volgende:
Als je de internationale media bekijkt, staat Rutte overal als een soort lachende filmster op de foto. Vreemd na zo’n afschuwelijke misstap
Alles voor de sensatie en clicks. :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_197440234
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze die belastingschulden hebben als gevolg van de toeslagenaffaire dan mag de BD daar imho wel eens 3 keer over nadenken en zouden ze het in principe moeten kwijtschelden.
Het is een schadevergoeding die los staat van de onterecht teruggevorderde toeslagen. Die schulden zijn dus collateral damage en niet de oorspronkelijke onterecht teruggevorderde toeslagen. Dat is een ander proces.

quote:
Dat de schulden aan andere schuldeisers gewoon open blijven staan is logisch maar ook daar mag de BD wel haar verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat de bijkomende kosten, dus alles behalve de primaire schulden, vergoed worden door de BD. Die zijn als veroorzaker van deze ellende verantwoordelijk.
En dat is dus waar die 30.000 voor is. Voor de bijkomende schade.

Je kunt je natuurlijk ook even inlezen voor je stampij gaat maken.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 10:44:18 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197440812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het is een schadevergoeding die los staat van de onterecht teruggevorderde toeslagen. Die schulden zijn dus collateral damage en niet de oorspronkelijke onterecht teruggevorderde toeslagen. Dat is een ander proces.
[..]

En dat is dus waar die 30.000 voor is. Voor de bijkomende schade.

Je kunt je natuurlijk ook even inlezen voor je stampij gaat maken.
Het gaat me hier primair om de BD die gelijk weer terugvordert.
En dan vooral als het gaat om belastingschulden die ontstaan zijn als gevolg van de situatie die de BD gecreëerd heeft door mensen als fraudeur te bestempelen.

Maar dan bedoel ik dus ook een schuld qua MRB die ontstaan is doordat mensen geen geld meer hadden om die af te dragen als gevolg van de acties van de BD.

Overigens ben ik wel direct klaar met je als je een normale post al als "stampij maken" wegzet.
Ik geef op een fatsoenlijke manier mijn mening over hoe ik vind dat de BD dit zou moeten afhandelen, dat heeft niets met "stampij maken" te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197441459
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat me hier primair om de BD die gelijk weer terugvordert.
En dan vooral als het gaat om belastingschulden die ontstaan zijn als gevolg van de situatie die de BD gecreëerd heeft door mensen als fraudeur te bestempelen.

Maar dan bedoel ik dus ook een schuld qua MRB die ontstaan is doordat mensen geen geld meer hadden om die af te dragen als gevolg van de acties van de BD.

Overigens ben ik wel direct klaar met je als je een normale post al als "stampij maken" wegzet.
Ik geef op een fatsoenlijke manier mijn mening over hoe ik vind dat de BD dit zou moeten afhandelen, dat heeft niets met "stampij maken" te maken.
De belastingdienst is een preferent schuldeiser, dat is bij wet zo bepaald. En daar zijn hele goede redenen voor.

En wie zegt dat die schulden zijn ontstaan ivm de toeslagaffaire? Wie zegt dat die mensen die schulden niet al hadden.

Want ja, de BD was hartstikke fout met die hele affaire. Maar dat betekent niet dat de slachtoffers voor die affaire schuldenvrij waren. Ik vind het prima dat de BD preferent is bij alle schulden, simpelweg omdat van de belastingen al onze voorzieningen betaald worden. Geen enkele reden om dat te wijzigen.

Want wat schieten die mensen er mee op als de BD niet preferent is? Ze moeten nog steeds hun geld afdragen aan schuldeisers....

Ik snap dat het voor de beeldvorming wat lullig lijkt, maar per saldo maakt het niets uit.

En excuus als ik er wat te hard invloog, maar ik vind de framing naar de BD gewoon wat overdreven. Alsof iedere medewerker van elke afdeling het tot levensdoel heeft om mensen kapot te maken.
pi_197456246
Er varanderd niets. Maak je geen illusies.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 23:59:30 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197457207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 23:11 schreef Makrelis het volgende:
Er varanderd niets. Maak je geen illusies.
Oude wijn in nieuwe zakken idd
Maar dan moeten we het woord rechtstaat niet meer gebruiken hier :7
Zolang er niemand in het gevang beland is dat een feit
  zondag 17 januari 2021 @ 00:02:09 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197457257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:58 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom moet kinderopvang ook zo duur zijn?
Vroeger was er bij ons in de straat een iets ouder supervriendelijk echtpaar dat de garage had omgebouwd en volgestouwd met speelgoed en daar werd je dan in gezet met 10 andere kids. Dat was gratis of tegen een heel kleine vergoeding.
Hierom:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-snackbar-a4006309
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 januari 2021 @ 02:20:13 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197458010
Gelukkig is dit een incident :') en niet iets wat gewoon als beroepsziekte op het Binnenhof woekert : :r

Ministeries overtreden op grote schaal eigen regels bij vrijgeven documenten
Traag en te weinig

Stint-documenten, goeddeels onleesbaar gemaakt door het ministerie van Infrastructuur. Beeld © RTL Nieuws
De overheid houdt belangrijke documenten geheim of is traag met ze te verstrekken aan de buitenwereld. Daarmee overtreedt ze op grote schaal haar eigen wetten en regels. Zelfs uitspraken en boetes van rechters worden soms door ministeries aan hun laars gelapt. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Bij ruim twee derde van de zogenoemde Wob-verzoeken is de overheid te laat.

In de kindertoeslagenaffaire bleek al dat de overheid op grote schaal weigerde om (vaak belastende) documenten openbaar te maken waar journalisten naar hadden gevraagd. Maar dit blijkt dus een veel breder probleem. :o :(

Een wet, de Wet openbaarheid van bestuur (Wob), regelt dat iedere burger informatie kan opvragen bij de overheid, zoals rapporten, brieven en notulen van vergaderingen. Vooral journalisten en belangengroepen maken er gebruik van.

Antwoord komt veel te laat

De overheid is verplicht binnen 8 weken of in sommige gevallen 14 weken een beslissing te nemen op zo'n Wob-verzoek. Maar in 2020 was de Rijksoverheid in 564 van de in totaal 829 gevallen te laat tot zelfs veel te laat, ofwel bij 68 procent van de Wob-verzoeken. Daarmee overtreedt ze haar eigen regels.

Het ministerie van Justitie en Veiligheid spant de kroon en beantwoordt 87 procent van alle Wob-verzoeken te laat. Bij Infrastructuur en Waterstaat is dat 81 procent, bij Binnenlandse Zaken is 78 procent te laat.

Andere EU-landen sneller

Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans noemt deze uitkomst treurig. "Wij hebben de langste behandeltermijn in Europa. De behandeltermijn voor Wob-verzoeken is in de meeste Europese landen ongeveer twintig dagen. Soms mogen ze er een dag of vijf langer over doen. Bij ons is dat twee maanden. En zelfs dan halen we het nog niet."

In ruim honderd gevallen is de overschrijdingstermijn meer dan een half jaar, oplopend naar soms meerdere jaren. De beantwoording van één Wob-verzoek heeft maar liefst negen jaar geduurd.

Zoveel te laat verstrekken kan grote gevolgen hebben, merkte onderzoeksjournalist Pieter Klein van RTL Nieuws, die de toeslagenaffaire onthulde.

"Dat informatie die ik had opgevraagd niet op tijd boven tafel kwam, had tot gevolg dat bij heel veel gezinnen de invorderingen en huisuitzettingen gewoon doorgingen. Pas toen de documenten op tafel kwamen, bleek dat de problemen veel groter en ernstiger waren en werd er ingegrepen."

Rechter: overheid weigert te veel documenten

De Rijksoverheid is niet alleen te laat – als ze dan uiteindelijk de gevraagde documenten verstrekt, gebeurt dat in 58 procent van de gevallen onjuist en onvolledig. Dat blijkt uit cijfers die RTL Nieuws heeft opgevraagd bij de Raad voor de Rechtspraak.

De afgelopen vijf jaar heeft de rechter de overheid 694 keer een tik op de vingers gegeven, omdat er te veel informatie geheim werd gehouden. Het gaat dan om hele tekstpassages die onterecht onleesbaar zijn gemaakt of om documenten die in het geheel niet zijn verstrekt.

Een recent voorbeeld daarvan is een uitspraak van de rechter over een informatieverzoek over het ongeluk met de Stint, waarbij in 2018 vier kleine kinderen omkwamen. RTL Nieuws wilde van het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat weten hoe de goedkeuring en toelating van het voertuig waren verlopen. Veel informatie werd niet verstrekt. Vervolgens was het oordeel van de rechtbank duidelijk: "Een groot deel van de documenten [is] op een onjuiste manier geweigerd en op een onjuiste manier gelakt. Het besluit is onzorgvuldig genomen en onvoldoende gemotiveerd."

Rutte belooft meer openheid :')

Premier Rutte beloofde gisteren in zijn reactie op het aftreden van het kabinet dat 'de informatievoorziening aan de Tweede Kamer en journalisten fundamenteel op de schop gaat'. Hij wil voortaan stukken openbaar maken over wat er in de ministerraad is besloten. En de regel in de Wob die bepaalt dat persoonlijke beleidsopvattingen van ambtenaren geheim mogen blijven, wordt geschrapt. Over het het feit dat de overheid vaak veel te laat beslist over Wob-verzoeken, zei Rutte gisteren niets.

'Informatie is van ons'

De overheid moet haar gedrag veranderen, zegt hoogleraar Voermans. "Die overheidsinformatie is ook van ons. Die is opgebracht met belastinggeld. Je vraagt gewoon terug, eigenlijk, van wat al van jou was. Het is onze informatie. Die we terugvragen."

"Transparantie, openheid en volledigheid zijn in de praktijk niet de leidende principes bij de overheid", concludeerde de parlementaire enquêtecommissie naar de kindertoeslagenaffaire. "Informatie werd slechts gedeeltelijk, vertraagd of helemaal niet verstrekt. De informatie was in meerdere gevallen ingegeven door gewenste juridische of politieke uitkomsten." De commissie is van oordeel dat 'de informatievoorziening essentieel is voor het goed functioneren van het parlement, van de media en van de rechtsbescherming'.

Op dit moment wordt in de Tweede Kamer gesproken over een nieuwe wet die de Wet openbaarheid van bestuur moet vervangen. In dat voorstel heeft de overheid in plaats van 8 nog maar 6 weken de tijd om stukken te overhandigen.

Verantwoording

Het RTL Nieuws-onderzoek naar het te laat verstrekken van Wob-documenten is gebaseerd op besluiten die in 2020 op Rijksoverheid.nl zijn gepubliceerd. Het gaat om 829 Wob-besluiten van de verschillende ministeries. Van een klein aantal besluiten zijn de gegevens niet compleet. Die zijn buiten beschouwing gelaten.

Volgens cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken krijgt de Rijksoverheid gemiddeld zo'n 1.300 Wob-verzoeken per jaar. Niet alle Wob-besluiten van de Rijksoverheid worden ook op de website gepubliceerd. In het onderzoek is rekening gehouden met de wettelijke uitstelmogelijkheden zoals die staan beschreven in de Wet openbaarheid van bestuur.

De cijfers over gegronde beroepszaken heeft RTL Nieuws ontvangen van de Raad voor de Rechtspraak. De cijfers hebben betrekking op rechterlijke uitspraken in Wob-beroepszaken over de periode 2015 - 2020.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ocumenten-informatie

Dit alles te danken aan 10 jaar Rutte doctrine :(
Die lul hoort in de gevangenis
  zondag 17 januari 2021 @ 11:27:42 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197460798


De laatste peilingen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197460924
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]

De laatste peilingen :)
Je verwacht het niet.
Teflon Mark +2 _O-
  zondag 17 januari 2021 @ 11:36:03 #195
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197460977
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:33 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Je verwacht het niet.
Teflon Mark +2 _O-
Nederlanders hebben de grootste mond en het vingertje paraat over Orban, Johnson, en de 70 miljoen Trump aanhangers maar zijn zelf geen haar beter. Doen net zo hard mee aan het langzaam slopen van de democratie en de waarden van de Franse Revolutie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 11:37:57 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197461028
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]

De laatste peilingen :)
VVD+CDA+D66+PVDA *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 januari 2021 @ 11:39:53 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197461082
quote:
84s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]

VVD+CDA+D66+PVDA *O* *O* *O*
Past precies he :P Zou zeker een goede kanshebber zijn. Wel een beetje marginaal, 2 zeteltjes erbij zou lekker zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 11:41:46 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197461122
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Past precies he :P Zou zeker een goede kanshebber zijn. Wel een beetje marginaal, 2 zeteltjes erbij zou lekker zijn.
Ja! :D Laten we hopen dat ze een paar zetels erbij krijgen ja :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 januari 2021 @ 11:43:40 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197461154
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:58 schreef Jemoederniet het volgende:
Waarom moet kinderopvang ook zo duur zijn?
Vroeger was er bij ons in de straat een iets ouder supervriendelijk echtpaar dat de garage had omgebouwd en volgestouwd met speelgoed en daar werd je dan in gezet met 10 andere kids. Dat was gratis of tegen een heel kleine vergoeding.
omdat kinderopvang verworden is tot een wetenschap
met HBO opleiding en nu een hele nieuwe gesubsidieerde bedrijfstak is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 januari 2021 @ 11:44:04 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197461162
Ik kan niet wachten op het gemiep van Wilders: WE WORDEN BUITENGESLOTEN MIEMIEMIEMIE _O-

En Baudet: FRAUDE!!!!!!!!!!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197461288
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederlanders hebben de grootste mond en het vingertje paraat over Orban, Johnson, en de 70 miljoen Trump aanhangers maar zijn zelf geen haar beter. Doen net zo hard mee aan het langzaam slopen van de democratie en de waarden van de Franse Revolutie.
Toch mag de oppositie de hand ook wel in eigen boezem steken toch? Kennelijk slagen ze er niet in om hun geluid duidelijk te maken en hun standpunten die bij de meerderheid als controversieel worden gezien op eenvoudige wijze uit te leggen.

Ze kiezen vooral de aanval in de oppositie en proberen met oneliners en inspelen op emotie iets te bereiken bij een doelgroep die hun niet hoort. Het is jammer, want daardoor is het politieke landschap totaal uit balans.

Ik weet ook niet hoe ze het anders zouden moeten aanvliegen, hoor, maar het is wat mij betreft te makkelijk om 17 miljoen mensen de schuld te geven.
  zondag 17 januari 2021 @ 11:54:43 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197461347
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Toch mag de oppositie de hand ook wel in eigen boezem steken toch? Kennelijk slagen ze er niet in om hun geluid duidelijk te maken en hun standpunten die bij de meerderheid als controversieel worden gezien op eenvoudige wijze uit te leggen.

Ze kiezen vooral de aanval in de oppositie en proberen met oneliners en inspelen op emotie iets te bereiken bij een doelgroep die hun niet hoort. Het is jammer, want daardoor is het politieke landschap totaal uit balans.

Ik weet ook niet hoe ze het anders zouden moeten aanvliegen, hoor, maar het is wat mij betreft te makkelijk om 17 miljoen mensen de schuld te geven.
Verkiezingscampagnes moeten nog opgestart worden natuurlijk.
Die zullen zich vrij sterk toespitsen op de affaire, de zorg, wellicht. Ook in de verkiezingsdebatten zal dat een focuspunt zijn.

Enige is dat Rutte een uitstekende debater is en dat soort druk prima aan kan. VVD zal vooral komen met plannen voor verbetering, dat ze hebben geleerd van de affaire, etc. De focus op wat de gaan doen, om zo uit de verdedigende rol te stappen.

Dus er zal nog wel wat schuiven. Welke kant op is echter de vraag :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197461453
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verkiezingscampagnes moeten nog opgestart worden natuurlijk.
Die zullen zich vrij sterk toespitsen op de affaire, de zorg, wellicht. Ook in de verkiezingsdebatten zal dat een focuspunt zijn.

Enige is dat Rutte een uitstekende debater is en dat soort druk prima aan kan. VVD zal vooral komen met plannen voor verbetering, dat ze hebben geleerd van de affaire, etc. De focus op wat de gaan doen, om zo uit de verdedigende rol te stappen.

Dus er zal nog wel wat schuiven. Welke kant op is echter de vraag :D
Maar wat is er op de key dossiers nu anders dan 4 of 8 jaar geleden? Toch vrij weinig of zelfs niets? En toen is het ook niet gelukt om het verhaal over te brengen. Ik heb dan ook geen enkele verwachting dat de campagnes iets gaan uitmaken, tenzij er echt enorme glijers worden begaan door Rutte.

We gaan gewoon naar Rutte IV. En gelet op het gebrek aan alternatieven maakt dat weinig uit.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:01:52 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197461489
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]


We gaan gewoon naar Rutte IV. En gelet op het gebrek aan alternatieven maakt dat weinig uit.
Dat denk ik ook :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 12:08:56 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197461633
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
We gaan gewoon naar Rutte IV. En gelet op het gebrek aan alternatieven maakt dat weinig uit.
Hoekstra is een alternatief en ook een Kaag heeft succesvol leiding gegeven aan organisaties. Veel meer en beter dan Rutte voordat hij MP werd.

Daarnaast is het gewoon zo dat de VVD niet uit blinkt in het hebben van capabele bestuurders en ministers - wordt niet bevorderd door de interne partijcultuur waar de jovialiteit voorop staat. Maakt niet uit ook, want als de overheid niet functioneert dan helpt dat alleen maar de VVD ideologie.

Er zijn er dan ook relatief veel gesneuveld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197461735
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoekstra is een alternatief en ook een Kaag heeft succesvol leiding gegeven aan organisaties. Veel meer en beter dan Rutte voordat hij MP werd.

Daarnaast is het gewoon zo dat de VVD niet uit blinkt in het hebben van capabele bestuurders en ministers - wordt niet bevorderd door de interne partijcultuur waar de jovialiteit voorop staat. Maakt niet uit ook, want als de overheid niet functioneert dan helpt dat alleen maar de VVD ideologie.

Er zijn er dan ook relatief veel gesneuveld.
Ik zie in beide wel potentiële premiers inderdaad. Maar wat ik bedoelde is dat een volgend kabinet dezelfde signatuur zal dragen.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:16:25 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197461745
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoekstra is een alternatief en ook een Kaag heeft succesvol leiding gegeven aan organisaties. Veel meer en beter dan Rutte voordat hij MP werd.

Daarnaast is het gewoon zo dat de VVD niet uit blinkt in het hebben van capabele bestuurders en ministers - wordt niet bevorderd door de interne partijcultuur waar de jovialiteit voorop staat. Maakt niet uit ook, want als de overheid niet functioneert dan helpt dat alleen maar de VVD ideologie.

Er zijn er dan ook relatief veel gesneuveld.
Maarja, tenzij er écht enorme verschuivingen komen gaat CDA en D66 gewoon met de VVD regeren. Dus dat zet ook niet zoveel zoden aan de dijk als je geen kabinet met VVD ministers wil.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197462035
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Toch mag de oppositie de hand ook wel in eigen boezem steken toch? Kennelijk slagen ze er niet in om hun geluid duidelijk te maken en hun standpunten die bij de meerderheid als controversieel worden gezien op eenvoudige wijze uit te leggen.

Ze kiezen vooral de aanval in de oppositie en proberen met oneliners en inspelen op emotie iets te bereiken bij een doelgroep die hun niet hoort. Het is jammer, want daardoor is het politieke landschap totaal uit balans.

Ik weet ook niet hoe ze het anders zouden moeten aanvliegen, hoor, maar het is wat mij betreft te makkelijk om 17 miljoen mensen de schuld te geven.
Waar het van getuigt is van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Je ziet journalisten ook niet meer hun best doen om objectief te zijn, het zijn hyena's geworden die denken te zullen winnen als ze continu de ander aanvallen. Ik voorzie dat de persmuskieten nu doorgaan tot na de verkiezingen met vijandelijkheden en zelfs demonstraties aanjagen.
pi_197462133
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Waar het van getuigt is van een totaal gebrek aan inlevingsvermogen. Je ziet journalisten ook niet meer hun best doen om objectief te zijn, het zijn hyena's geworden die denken te zullen winnen als ze continu de ander aanvallen.
Inlevingsvermogen bij wie? De stemmer of de politiek die de stem wil krijgen?

En de journalistiek is behoorlijk verzuild, daar erger ik me ook aan. Zelfs het hogere segment aan onderzoeksjournalisten is vaak ernstig vooringenomen. Enerzijds zijn het natuurlijk ook mensen met hun eigen bubbel, maar toch hoop ik vaak op een wat genuanceerdere uiteenzetting van hun berichten.
pi_197462216
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Inlevingsvermogen bij wie? De stemmer of de politiek die de stem wil krijgen?

En de journalistiek is behoorlijk verzuild, daar erger ik me ook aan. Zelfs het hogere segment aan onderzoeksjournalisten is vaak ernstig vooringenomen. Enerzijds zijn het natuurlijk ook mensen met hun eigen bubbel, maar toch hoop ik vaak op een wat genuanceerdere uiteenzetting van hun berichten.
Bij de pers met name. Van de oppositie hoef je geen inlevingsvermogen te verwachten, er worden nu eenmaal harde spelletjes gespeeld in de politiek.
De pers is zó ziek van tien jaar Rutte dat we de komende weken nog heel veel vijandelijke bagger over ons heen zullen krijgen. Terwijl de bevolking best blij is met Rutte en ik ben benieuwd hoe ze de bevolking hierin kunnen beinvloeden.
pi_197462440
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Bij de pers met name. Van de oppositie hoef je geen inlevingsvermogen te verwachten, er worden nu eenmaal harde spelletjes gespeeld in de politiek.
De pers is zó ziek van tien jaar Rutte dat we de komende weken nog heel veel vijandelijke bagger over ons heen zullen krijgen. Terwijl de bevolking best blij is met Rutte en ik ben benieuwd hoe ze de bevolking hierin kunnen beinvloeden.
Volgens mij is er ook een grote groep mensen ziek van Rutte. Misschien zijn zij in de minderheid maar alsnog is het een grote groep.
  zondag 17 januari 2021 @ 13:42:59 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197463417
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef potjecreme het volgende:
Volgens mij is er ook een grote groep mensen ziek van Rutte. Misschien zijn zij in de minderheid maar alsnog is het een grote groep.
Zeker weten, en die groep wordt alleen maar groter, door voortschrijdende inzichten en publicaties
Die pikken het zeker niet als Rutte hier ongestraft mee wegkomt
En dat is ^O^ ^O^
  zondag 17 januari 2021 @ 13:58:39 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197463733
Ondertussen ........

Rutte praat in Catshuis over avondklok

Op het Catshuis is het overleg begonnen van een groot deel van het demissionaire kabinet met deskundigen over de coronacrisis. Daar wordt gesproken over een avondklok, het steunpakket aan het bedrijfsleven en vroegtijdige opening van basisscholen.


En weg is die vieze grijns op zijn bek _O_ _O-

Zaterdag lekte al uit dat het OMT adviseert de basisscholen en kinderopvang dicht te houden tot het einde van de lockdown op 9 februari. Het OMT maakt zich zorgen over de Britse variant van het virus dat veel besmettelijker is.

Het kabinet heeft het OMT gevraagd te onderzoeken hoe effectief een avondklok is in de strijd tegen corona. Premier Mark Rutte vreest dat de avondklok mogelijk nodig is omdat de besmettingscijfers hoog blijven en de Britse variant zijn intrede heeft gedaan.

Weerstand
In de Tweede Kamer is veel weerstand tegen invoering van de avondklok, ook in de coalitiepartijen. Verder zijn er zorgen over de handhaving. De politiebonden voorzien grote problemen bij de handhaving van de maatregel.

De afgelopen tijd lijkt het begrip in de Kamer voor de mogelijke invoering van de „ingrijpende maatregel” te groeien.

Steunpakketten bedrijfsleven
Verder wordt er gesproken over uitbreiding van de steunpakketten voor het bedrijfsleven en vooral de hardst getroffen sectoren. Daar wil het kabinet volgende week mee naar buiten komen, is de verwachting.

Het is voor het eerst dat het kabinet in demissionaire toestand spreekt met onder anderen Jaap van Dissel van het RIVM en Pieter-Jaap Aalbersberg, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.

quote:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) is er ook bij als de tijdelijke vervanger van de afgetreden minister Eric Wiebes van Economische Zaken
:') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)shuis-over-avondklok

Wiebes vervangen door een nog incompetentere minister :')
Best knap :') :')
  zondag 17 januari 2021 @ 14:14:15 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 17 januari 2021 @ 18:47:17 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197471881
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Volgens mij is er ook een grote groep mensen ziek van Rutte. Misschien zijn zij in de minderheid maar alsnog is het een grote groep.
Maar waarom krijgt de VVD er dan zetels bij in de peilingen :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 20:02:04 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 17 januari 2021 @ 20:03:43 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197473507
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197473569
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar waarom krijgt de VVD er dan zetels bij in de peilingen :?
Stockholm syndrome.
pi_197473620
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar waarom krijgt de VVD er dan zetels bij in de peilingen :?
Ik heb het toch over een minderheid.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:14:51 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197473692
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik heb het toch over een minderheid.
Ja, maar die minderheid groeit volgens jou. Dan zou je zeggen dat de zetels wat af zouden nemen toch :D

Tenzij de minderheid die wel VVD stemt harder groeit dan die andere minderheid natuurlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 20:17:52 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197473740
quote:
6s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Stockholm syndrome.
Dat idee heb ik nou altijd bij GL stemmers.

Alhoewel, GL stemmen is meer zelfkastijding om maar te deugen wellicht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197473757
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, maar die minderheid groeit volgens jou. Dan zou je zeggen dat de zetels wat af zouden nemen toch :D

Tenzij de minderheid die wel VVD stemt harder groeit dan die andere minderheid natuurlijk.
Nergens zeg ik dat het groeit.
pi_197473806
En feitelijk is er een ruime meerderheid tegen Rutte.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:22:31 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197473807
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat het groeit.
Ohja, geen idee waar ik dat vandaan haalde :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 17 januari 2021 @ 20:23:17 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197473817
quote:
8s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:22 schreef potjecreme het volgende:
En feitelijk is er een ruime meerderheid tegen Rutte.
Klopt. Maar de meerderheden tegen de andere partijen zijn nog groter :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')