abonnement Unibet Coolblue
pi_197384801
OP uit deel I:

Vandaag is het snoeiharde eindrapport van de parlementaireondervragingscommisie toeslagenaffaire gepubliceerd.
quote:
Veel ouders is in de kinderopvangtoeslagaffaire een "ongekend onrecht" aangedaan. Bij de uitvoering van de kinderopvangtoeslagen zijn grondbeginselen van de rechtsstaat geschonden. Die snoeiharde constateringen doet de parlementaire ondervragingscommissie in haar eindrapport. Ministers, ambtenaren, de Tweede Kamer en zelfs rechters krijgen ervan langs.
https://nos.nl/artikel/23(...)taat-geschonden.html

Bespreek hier de politieke gevolgen van dit drama.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 13-01-2021 14:42:15 ]
Definitely not CIA
pi_197384851
Laatste reactie:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het kabinet af treedt, gaat het demissionair gewoon door. Dat ging Kok II ook gewoon, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zou gaan.
Definitely not CIA
pi_197384868
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef capricia het volgende:
Vandaag is het snoeiharde eindrapport van de parlementaireondervragingscommisie toeslagenaffaire gepubliceerd.

Dat was toch al vorige maand verschenen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_197384892
quote:
11s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat was toch al vorige maand verschenen?
Ja. Dit is deel 2 in de reeks.
Maak maar een OP, zet ik hem er in.
Definitely not CIA
pi_197384903
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:40 schreef capricia het volgende:

Ja. Dit is deel 2 in de reeks.
Maak maar een OP, zet ik hem er in.
Kan je dat zelf dan niet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_197384916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Kan je dat zelf dan niet?
Nee. Geen tijd momenteel.
Definitely not CIA
pi_197384976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als het kabinet af treedt, gaat het demissionair gewoon door. Dat ging Kok II ook gewoon, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zou gaan.
Het is wel een goede traditie (of zelfs staatsrechtelijke verplicht?) dat een demissionair kabinet geen ingrijpende besluiten meer doorvoert. Dat gaat wel wringen in de situatie waarin er ongekende maatregelen als een avondklok op tafel liggen.
pi_197384995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:45 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is wel een goede traditie (of zelfs staatsrechtelijke verplicht?) dat een demissionair kabinet geen ingrijpende besluiten meer doorvoert. Dat gaat wel wringen in de situatie waarin er ongekende maatregelen als een avondklok op tafel liggen.
Een demissionair kabinet mag alleen geen besluiten nemen over dingen die door de kamer controversieel zijn verklaard. Ook na 17 maart zullen we maanden een demissionair kabinet hebben dat ingrijpende coronabesluiten gaat nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197385014
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dit is deel 2 in de reeks.
Maak maar een OP, zet ik hem er in.
Ja, ik had eigenlijk deel 2 moeten maken, maar dat werkt om 1 of andere reden niet op mijn tablet...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197387368
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef capricia het volgende:
Laatste reactie:
[..]

Mooi weten zij wat ze moeten doen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2021 @ 11:09:45 #11
842 Zorro
Z
pi_197401055
Ik erger me dood aan die zogenaamde toeslagenaffaire. Gejank om niks.

Mensen willen kinderen, maar werken is belangrijker dus moeten die kinderen gedumpt worden EN DAN WILLEN ZE DAAR NOG GELD VOOR OOK.

Schaf die onzin af. Wil je kinderen, regel dan zelf maar dat je dat kan rondmaken.
Achterlijk gedoe.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197404701
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:09 schreef Zorro het volgende:
Ik erger me dood aan die zogenaamde toeslagenaffaire. Gejank om niks.

Mensen willen kinderen, maar werken is belangrijker dus moeten die kinderen gedumpt worden EN DAN WILLEN ZE DAAR NOG GELD VOOR OOK.

Schaf die onzin af. Wil je kinderen, regel dan zelf maar dat je dat kan rondmaken.
Achterlijk gedoe.
Mag je vinden. Maar als toeslagen in het vooruitzicht worden gesteld, is het natuurlijk logisch dat je er gebruik van maakt.
Stel je hebt kinderen en je krijgt kinderbijslag. En vanwege een fout van de SVB krijg je jarenlang te veel en moet je ineens een paar duizend euro terugbetalen. En je krijgt het verwijt dat je gefraudeerd hebt.
Vind je het dan ook normaal dat je als crimineel wordt behandeld, omdat je toch al tegen kinderbijslag was?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:36:04 #13
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197404881
Het is nu ook buitenlands nieuws

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197405304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Het is nu ook buitenlands nieuws

[ twitter ]
"buitenlands nieuws"??
Vaak zijn dat "vermomde Nederlanders". Ik heb nog geen spitwerk gedaan mbt die Alex Cobham, maar vaak als NL eens een keer in het nieuws is in het buitenland, zijn dat allerlei ijverige Nederlanders met zelfhaat die ons "perfecte beeld" in het buitenland een beetje in het negatieve willen sturen.
Bijna geen enkele buitenlander interesseert zich in NL.

Ik zie in die twitter reacties ene Adil Jaffer. Klinkt buitenlands, maar .... teacher in Amsterdam... ach ja....
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:01:40 #15
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197405348
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"buitenlands nieuws"??
Vaak zijn dat "vermomde Nederlanders". Ik heb nog geen spitwerk gedaan mbt die Alex Cobham, maar vaak als NL eens een keer in het nieuws is in het buitenland, zijn dat allerlei ijverige Nederlanders met zelfhaat die ons "perfecte beeld" in het buitenland een beetje in het negatieve willen sturen.
Bijna geen enkele buitenlander interesseert zich in NL.
Zo perfect is dat beeld al lang niet meer hoor... en terecht ook.

De neergang is kraakhelder, en het toedekken daarvan ook.

De drug van "Dutch exceptionalism" is heel sterk.
https://mobile.twitter.com/bencoates1/status/1339508026672340992

Gelijk weer de krampachtige defensieve houding. De verkramping.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2021 @ 15:15:25 #16
842 Zorro
Z
pi_197405618
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mag je vinden. Maar als toeslagen in het vooruitzicht worden gesteld, is het natuurlijk logisch dat je er gebruik van maakt.
Stel je hebt kinderen en je krijgt kinderbijslag. En vanwege een fout van de SVB krijg je jarenlang te veel en moet je ineens een paar duizend euro terugbetalen. En je krijgt het verwijt dat je gefraudeerd hebt.
Vind je het dan ook normaal dat je als crimineel wordt behandeld, omdat je toch al tegen kinderbijslag was?
Het feit dat men er recht op heeft en daar dan gebruik van maakt is begrijpelijk. Daar zeg ik ook niks van. Al vind ik het inderdaad onzinnig dat deze toeslag bestaat.

Maar dat gejank dat hun leven kapot is en meer van dat zielig gedoe daar ben ik wel klaar mee. Je dumpt die kinderen omdat je zo nidig met twee moet werken. Er komt genoeg geld binnen. Maar nee, we gaan failliet! Dan ga je verdomme maar een keer niet 3x op vakantie. Koop maar een tweedehands auto van meer dan 10 jaar oud. Het hoeft geen OLED tv te zijn. En de duurste iPhone is ook nergens voor nodig. Als je het kunt betalen, prima. Maar blijkbaar kunnen ze dat dus niet. Jankerds..

Enige uitzondering zijn de allenstaande ouders. Die hebben geen keuze.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 15:19:40 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197405739
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:15 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het feit dat men er recht op heeft en daar dan gebruik van maakt is begrijpelijk. Daar zeg ik ook niks van. Al vind ik het inderdaad onzinnig dat deze toeslag bestaat.

Maar dat gejank dat hun leven kapot is en meer van dat zielig gedoe daar ben ik wel klaar mee. Je dumpt die kinderen omdat je zo nidig met twee moet werken. Er komt genoeg geld binnen. Maar nee, we gaan failliet! Dan ga je verdomme maar een keer niet 3x op vakantie. Koop maar een tweedehands auto van meer dan 10 jaar oud. Het hoeft geen OLED tv te zijn. En de duurste iPhone is ook nergens voor nodig. Als je het kunt betalen, prima. Maar blijkbaar kunnen ze dat dus niet. Jankerds..

Enige uitzondering zijn de allenstaande ouders. Die hebben geen keuze.
Ik heb niet het idee dat je een goed beeld hebt bij de bedragen waar het om ging en de methodiek die gebruikt werd door de Belastingdienst. Mischien is het prettig als je dat even bijleest voor je dit soort commentaren geeft.

Hint; in een geval ging het om 65.000 euro, een ander om 56.000, die kan jij ongetwijfeld zo aan de deurwaarder overhandigen maar de meeste Nederlanders redden dat ook zonder een dure OLED tv niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:36:21 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197406113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bijna geen enkele buitenlander interesseert zich in NL.
Ik wil je er nog even op wijzen dat sowieso de helft van de ontwikkelde wereld het nieuws niet of nauwelijks volgt. Of dat nu berichtgeving over Amerika is of IJsland.

Landen als Canada of Japan krijgen nou ook niet wekelijks een update van The Guardian en El Pais.

Dat betekent echter niet dat er geen vaste thema's bestaan en percepties over die landen.

In zijn algemeenheid (er zijn uitzonderingen) bestaat er een tendens om andere landen negatiever af te schilderen als het eigen, dat is waar, maar is in Nederland niet veel anders.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197406205
quote:
6s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:15 schreef Zorro het volgende:
Maar dat gejank dat hun leven kapot is en meer van dat zielig gedoe daar ben ik wel klaar mee. Je dumpt die kinderen omdat je zo nidig met twee moet werken. Er komt genoeg geld binnen. Maar nee, we gaan failliet! Dan ga je verdomme maar een keer niet 3x op vakantie. Koop maar een tweedehands auto van meer dan 10 jaar oud. Het hoeft geen OLED tv te zijn. En de duurste iPhone is ook nergens voor nodig. Als je het kunt betalen, prima. Maar blijkbaar kunnen ze dat dus niet. Jankerds..
ik zou je iets meer verdiepen in de bedragen en de kosten van kinderopvang in nederland. voordat je zulke dingen op het internet gaat roepen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_197406208
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik wil je er nog even op wijzen dat sowieso de helft van de ontwikkelde wereld het nieuws niet of nauwelijks volgt. Of dat nu berichtgeving over Amerika is of IJsland.

Landen als Canada of Japan krijgen nou ook niet wekelijks een update van The Guardian en El Pais.

Dat betekent echter niet dat er geen vaste thema's bestaan en percepties over die landen.

In zijn algemeenheid (er zijn uitzonderingen) bestaat er een tendens om andere landen negatiever af te schilderen als het eigen, dat is waar, maar is in Nederland niet veel anders.
In het algemeen wordt Nederland in het buitenland veel positiever beoordeeld dan de Nederlanders dat zelf over hun eigen land doen.
Bv het niveau van de gezondheidszorg. NL staat vaak nummer 1 in internationale graadmeters.
Alleen de Nederlandse burger vindt het desalniettemin niet goed genoeg. Dat mag natuurlijk, maar de NL burger moet wel beseffen dat ie in een willekeurig ander land nog meer te klagen zou hebben.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:50:50 #21
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197406355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In het algemeen wordt Nederland in het buitenland veel positiever beoordeeld dan de Nederlanders dat zelf over hun eigen land doen.
Bv het niveau van de gezondheidszorg. NL staat vaak nummer 1 in internationale graadmeters.
Alleen de Nederlandse burger vindt het desalniettemin niet goed genoeg. Dat mag natuurlijk, maar de NL burger moet wel beseffen dat ie in een willekeurig ander land nog meer te klagen zou hebben.
Nou, dan verschillen we van mening (er zijn ook lijstjes waar de NHS op n staat ;) ) maar dat gaat offtopic hier. Dat lijstje waar je op doelt is trouwens om meerdere redenen omstreden.

Desalniettemin is een buitenlands perspectief - die hier dan uiteraard een tijdje vertoeven - altijd nuttig. Dat moet men niet meteen krampachtig afwijzen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:10:59 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197406770
https://www.hartvannederl(...)en-toeslagenaffaire/

Dit panel van 35000 leden vindt dat het kabinet moet aftreden.

Welke van de twee commercile bureaus hebben gelijk? Maurice de Hond of I&O.

Ik vertrouw ze beiden niet. Koop je eigen uitkomst.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197406856
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"buitenlands nieuws"??
Vaak zijn dat "vermomde Nederlanders". Ik heb nog geen spitwerk gedaan mbt die Alex Cobham, maar vaak als NL eens een keer in het nieuws is in het buitenland, zijn dat allerlei ijverige Nederlanders met zelfhaat die ons "perfecte beeld" in het buitenland een beetje in het negatieve willen sturen.
Bijna geen enkele buitenlander interesseert zich in NL.

Ik zie in die twitter reacties ene Adil Jaffer. Klinkt buitenlands, maar .... teacher in Amsterdam... ach ja....
Hoe dan ook schrijft die journalist van The Guardian een integer stuk.
pi_197406878
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Het is nu ook buitenlands nieuws

[ twitter ]
We worden terecht gesloopt. En dan is de mate van racisme nog niet bekend, die bom wordt pas gedropt in Rutte-IV.
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:34:27 #25
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197407150
quote:
17s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

We worden terecht gesloopt. En dan is de mate van racisme nog niet bekend, die bom wordt pas gedropt in Rutte-IV.
[ afbeelding ]
De conservatief-liberale FAZ was in December niet zo lief:

https://www.groene.nl/artikel/kroniek-van-een-jeune-premier

Ik hoop dat in het debat naar voren wordt gebracht wat nu al bekend is. Hoge ambtenaren die over "afpakjesdag" en "een nest Antillianen" spreken - alsof een bunker in de duinen moet worden ingenomen - en dat soort bewoordingen. Het opleuken van statistieken.

Andere groepen Nederlanders worden ongetwijfeld niet met die verborgen agressie benaderd, om het zacht uit te drukken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197407647
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De conservatief-liberale FAZ was in December niet zo lief:

https://www.groene.nl/artikel/kroniek-van-een-jeune-premier

Ik hoop dat in het debat naar voren wordt gebracht wat nu al bekend is. Hoge ambtenaren die over "afpakjesdag" en "een nest Antillianen" spreken - alsof een bunker in de duinen moet worden ingenomen - en dat soort bewoordingen. Het opleuken van statistieken.

Andere groepen Nederlanders worden ongetwijfeld niet met die verborgen agressie benaderd, om het zacht uit te drukken.
‘De twee regeringschefs met de meeste ervaring na Merkel zullen het gat dat zij laat in ieder geval niet kunnen opvullen: Orbn en Rutte.’ _O-

Maar we moeten realistisch zijn. Zolang links geen boze retoriek richting buitenlanders uit, zijn ze kansloos in verkiezingen. En het lot van Asscher laat zien wat er gebeurt als links meegaat in het anti-buitenlanders verhaal van rechts. Catch-22.
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:02:41 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197407691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Het is nu ook buitenlands nieuws

[ twitter ]
Maar dat klopt gewoon niet, wat El Pais zegt.
  FOK!fotograaf donderdag 14 januari 2021 @ 17:09:58 #28
842 Zorro
Z
pi_197407828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je een goed beeld hebt bij de bedragen waar het om ging en de methodiek die gebruikt werd door de Belastingdienst. Mischien is het prettig als je dat even bijleest voor je dit soort commentaren geeft.

Hint; in een geval ging het om 65.000 euro, een ander om 56.000, die kan jij ongetwijfeld zo aan de deurwaarder overhandigen maar de meeste Nederlanders redden dat ook zonder een dure OLED tv niet.
Ik ben er van uit gegaan dat die bedragen daadwerkelijke kosten zijn. Dus het terug te betalen bedrag is werkelijk ontvangen. In dat geval zijn die kosten dus achterlijk en in geen enkele verhouding tot het doel en laat je iedereen opdraaien voor enorme bedragenn omdat je zelf zo nodig meer meer meer wil want werken is belangrijker dan kinderen. Mensen die gewoon ouder zijn voor hun kinderen en dus met een persoon thuis blijven of het werk verdelen worden dan indirect dus daarmee genaaid en dubbel gepakt want minder inkomen en indirect betalen voor de opvang van anderen.

Als de bedragen zo hoog zijn vanwege boetes bovenop de terugvordering dan heb ik niks gezegd en is het een idiote aanpak van de belastingdienst.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 17:21:02 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197408022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.hartvannederl(...)en-toeslagenaffaire/

Dit panel van 35000 leden vindt dat het kabinet moet aftreden.

Welke van de twee commercile bureaus hebben gelijk? Maurice de Hond of I&O.

Ik vertrouw ze beiden niet. Koop je eigen uitkomst.
Klopkoek, als je beweert dat de uitslag te koop dan verwacht ik dat je dat bewijst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:23:58 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197408083
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

‘De twee regeringschefs met de meeste ervaring na Merkel zullen het gat dat zij laat in ieder geval niet kunnen opvullen: Orbn en Rutte.’ _O-

Maar we moeten realistisch zijn. Zolang links geen boze retoriek richting buitenlanders uit, zijn ze kansloos in verkiezingen. En het lot van Asscher laat zien wat er gebeurt als links meegaat in het anti-buitenlanders verhaal van rechts. Catch-22.
Het wordt aangestipt in datzelfde stuk - de alinea over de plofindustrie - maar conservatief-rechts (en ook Wilders en Baudet) doen natuurlijk helemaal niets aan de migratie en ook niet integratie. De enige weg is dat modale mensen dit gaan in zien en geen rad voor ogen worden gedraaid.

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 17:30:49 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197408231
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het wordt aangestipt in datzelfde stuk - de alinea over de plofindustrie - maar conservatief-rechts (en ook Wilders en Baudet) doen natuurlijk helemaal niets aan de migratie en ook niet integratie. De enige weg is dat modale mensen dit gaan in zien en geen rad voor ogen worden gedraaid.

[ twitter ]
Dat willen ze niet inzien. Ik heb vanaf dag een gezegd dat dit, toeslagen affaire, is wat er gebeurd als "normale" partijen meegaan in de leugens en frames van types als Wilders en Baudet, dit is wat er gebeurt als de Buma's naar rechts rukken, dit is wat er gebeurt als de VVD in de PVV vijver gaat vissen. Dit is het resultaat van meelullen met de alt-right, met het goedpraten van omvolkingstheorieen.

Dit is wat er gebeurt als het gedachtengoed van de racisten aan de macht is. En ja, de PvdA heeft wat uit te leggen dat men daar in meegegaan is, denk ik.

Overigens, Zwarte Piet is een perfect voorbeeld van hoe anders men in het buitenland naar Nederland kijkt, geen hond buiten Nederland die dat geen racistisch verhaal noemt alleen Nederlanders schieten in een kramp als je dat zo noemt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:35:49 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197408342
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopkoek, als je beweert dat de uitslag te koop dan verwacht ik dat je dat bewijst.
Vwb De Hond verwijs ik naar je eigen uitlatingen over hem. Dat jij hem ook niet vertrouwt en partijen klant van hem zijn.

Vwb I&O wil ik opmerken dat de leiding vroeger, voor 2014, bij TNS Nipo zat. Voor tns nipo ik al reeds meerdere malen bewijs aangedragen (het heeft Wikipedia gehaald). Iedereen weet dat je met de vraagstelling de uitkomst kan sturen.

Gelukkig voor hen worden kritische consumenten en onderzoeksprogramma's steeds meer gekortwiekt (#saneerdenpo) zodat het kapitaal nog vaker wint.

Gezien hun weergave op de website heeft er veel van weg dat I&O de respondenten heeft 'geprimed' over een demissionair kabinet middenin de corona crisis en wat dat mogelijk betekent. En heeft De Hond dat niet gedaan. Met als gevolg een radicaal andere uitkomt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197408442
Oud-directeur van de Belastingdienst goochelde met de waarheid :r

Hij wist niet precies wat zich afspeelde bij de fraudejacht op ouders. Wel had hij gewaarschuwd voor de gevolgen van het beleid. Dat verklaarde de oud-directeur van de Belastingdienst, Hans Blokpoel, eind vorig jaar bij de Parlementaire Ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag. Over de waarachtigheid van zijn verklaring bestaan flinke twijfels. Want die staat op gespannen voet met de verhoren van andere hoofdrolspelers en strookt niet met ambtelijke stukken, zo blijkt uit onderzoek. ‘We zijn pislink.’ :D

https://www.ftm.nl/artike(...)m_campaign=Eric-Smit

Blokpoel moet als eerste het gevang in kaalgeplukt en al })
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:41:55 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197408476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat willen ze niet inzien. Ik heb vanaf dag een gezegd dat dit, toeslagen affaire, is wat er gebeurd als "normale" partijen meegaan in de leugens en frames van types als Wilders en Baudet, dit is wat er gebeurt als de Buma's naar rechts rukken, dit is wat er gebeurt als de VVD in de PVV vijver gaat vissen. Dit is het resultaat van meelullen met de alt-right, met het goedpraten van omvolkingstheorieen.

Dit is wat er gebeurt als het gedachtengoed van de racisten aan de macht is. En ja, de PvdA heeft wat uit te leggen dat men daar in meegegaan is, denk ik.

Overigens, Zwarte Piet is een perfect voorbeeld van hoe anders men in het buitenland naar Nederland kijkt, geen hond buiten Nederland die dat geen racistisch verhaal noemt alleen Nederlanders schieten in een kramp als je dat zo noemt.
Ja grotendeels mee eens. Denk ook aan de parabel over een aap op een ladder, de banaan bovenaan en ondergespoten worden met water.

Dat werkt door de hele overheid heen, en ik denk tot het CBS aan toe (als ik zie hoe internationale data instituten naar onze kwaliteit van informatie kijken).

Onze WOB/WOO loopt ook enorm achter op andere moderne landen en voldoet niet aan de minimumstandaarden van Europa.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:53:37 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197408701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dat klopt gewoon niet, wat El Pais zegt.
Die Cobham had een citaat van El Pais uit z'n verband gerukt (en inmiddels zelf ook gecorrigeerd op Twitter). Het citaat ging over een groep van ~100 gedupeerden, die allemaal klant waren van een bepaald gastouderbureau en op basis van hun dubbele nationaliteit gecontroleerd werden.
pi_197409618
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:53 schreef freako het volgende:

[..]

Die Cobham had een citaat van El Pais uit z'n verband gerukt (en inmiddels zelf ook gecorrigeerd op Twitter). Het citaat ging over een groep van ~100 gedupeerden, die allemaal klant waren van een bepaald gastouderbureau en op basis van hun dubbele nationaliteit gecontroleerd werden.
Dat van de 20.000 "slechts" 11.000 een dubbele nationaliteit hadden toch? En de rest een buitenlands klinkende achternaam vermoed ik :')
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:51:38 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197409976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopkoek, als je beweert dat de uitslag te koop dan verwacht ik dat je dat bewijst.
Voor wat betreft mijn argwanendheid over het CBS, gegeven alles wat bekend is omtrent het toeslagen dossier en ook eerdere zaken zoals Groningen en de dividendbelasting (inclusief het eruit werken van mensen die aan de bel trekken en onze internationaal als zwak bekend staande klokkeluidersregeling);

Het heeft zoals zo veel belangrijke dingen (de VOO, de onderwijswet, de flexibele huren, de privatisering van de rechtsbescherming) slechts mondjesmaat de media gehaald maar Henk Kamp heeft dus de onafhankelijke positie verzwakt.

De CCS is vervangen door een Raad van Advies - het woord 'advies' geeft hier al een hint. De positie van de minister - en het grote bedrijfsleven, maar dat is al langer aan de hand - is versterkt. Dit kwam ook naar voren in de debatten. Nu wil het feit dat diezelfde Kamp gewoonweg het CBS heeft 'aangevallen' en een aantal keer onder druk heeft gezet, vr de wetswijziging. Op zich mag dat, maar het was een ongeschreven regel dat je dit niet om futiliteiten doet. De waarborgen zijn in ieder geval verslechterd; de macht over de DG vergroot (niet dat zo iemand direct ontslagen zal worden, maar het hangt boven de markt). Dat het CBS zelf op haar eigen website er zachte woorden over spreekt moet je doorheen kijken.

Hard bewijs van vervalsing of de macht naar de mond praten is er niet, maar dat bewijs kan er ook moeilijk komen met een ondermaatse WOB (voldoet niet aan internationale standaarden), de Rutte-doctrine, lachwekkende klokkeluidersregeling en ga zo maar door. Als ik soms zo wat van die twitter mannetjes of het CBS volg, dan is altijd n grote goednieuws show. Let ook maar op hoe hun publicaties 'switchen' tussen de Eurostat, Wereldbank en OECD methode wanneer het besteedbaar inkomen ter sprake komt (als een soort a la carte menu kunnen ze een keuze maken).

In ieder geval hebben al een aantal internationale instituten van naam al aangeven dat er een probleem is met onze statistieken, ook dus bij zoiets cruciaals als de inkomens- en vermogensverdeling. Bronnen heb ik al reeds gegeven. Dat plaatst ook al die fraaie internationale lijstjes in een ander perspectief.

Let wel, ik ben helemaal niet anti-overheid (dit soort dingen, net zoals een slechte decentralisering spelen dat wel in de kaart). Integendeel, maar het moet dan wel met waarborgen gebeuren.

twitter

twitter

twitter

(als mensen zeggen: er is geen bewijs, dan is dat vaak waar, maar dat bewijzen is welbewust onmogelijk gemaakt door de conservatieve krachten die altijd weer in de regering zitten)

Waarom een overheid een aanvulling kan zijn:
"Geen mensenrecht is absoluut, ook vrije meningsuiting niet wanneer het botst met het recht op leven. De echt ingewikkelde vraag die boven de blokkade van Trump hangt is dus niet f censuur heeft plaatsgevonden, maar wie die had mogen opleggen. De Russische oppositieleider Aleksej Navalny twitterde al een voor de hand liggende suggestie: richt een comit op waarvan de leden bekend zijn, waarvan beslissingen transparant zijn en waartegen beroep mogelijk is. De tweets van Navalny waren gericht aan Twitter-CEO Jack Dorsey. Laten we hopen dat niet hij maar politici deze adviezen opvolgen. Het zou een eerste stap zijn in het terugveroveren van het democratische gesprek op surveillancekapitalisten."
https://www.groene.nl/art(...)-het-zwijgen-oplegde

Ook al ben je het niet helemaal met me eens, ik hoop dat dit in ieder geval al duidelijker is en dat er tenminste valide punten tussen zitten. De waarborgen voor de onafhankelijkheid van instituten zoals de rechtspraak (mede dankzij een hoop stampij door Wilders) en ook onze feitenverzamelaars zijn er m.i. niet beter op geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 14-01-2021 18:59:29 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:04:03 #39
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197410292
Duidend stukje van onze NOS:

"Opgeheven hoofd
Rutte laat het daar niet op aan komen, zegt Borgman. "Hij laat zich niet wegsturen en al helemaal niet door Jesse Klaver." Zij weet zeker dat het kabinet dan liever deze week met opgeheven hoofd naar de koning gaat om zijn ontslag aan te bieden.

Dat zou Rutte dan ook meer vrijheid geven om straks als VVD-leider campagne te voeren. De vraag waarom hij geen politieke consequenties heeft getrokken uit het snoeiharde rapport van de parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslagen blijft dan niet als een schaduw over hem hangen."

https://nos.nl/artikel/23(...)reden-neemt-toe.html

De omroep van de "oer-gezellige PVV" en de "tentakels van Soros".
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 januari 2021 @ 19:15:41 #40
408813 crew  trein2000
pi_197410530
Mogelijk vanavond nog extra ministerraad waar het kabinet dan valt. Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)reden-neemt-toe.html
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:51:45 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197415076
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat willen ze niet inzien. Ik heb vanaf dag een gezegd dat dit, toeslagen affaire, is wat er gebeurd als "normale" partijen meegaan in de leugens en frames van types als Wilders en Baudet, dit is wat er gebeurt als de Buma's naar rechts rukken, dit is wat er gebeurt als de VVD in de PVV vijver gaat vissen. Dit is het resultaat van meelullen met de alt-right, met het goedpraten van omvolkingstheorieen.

Dit is wat er gebeurt als het gedachtengoed van de racisten aan de macht is. En ja, de PvdA heeft wat uit te leggen dat men daar in meegegaan is, denk ik.

Overigens, Zwarte Piet is een perfect voorbeeld van hoe anders men in het buitenland naar Nederland kijkt, geen hond buiten Nederland die dat geen racistisch verhaal noemt alleen Nederlanders schieten in een kramp als je dat zo noemt.
Dat aantasten van de rechtsstaat komt ook niet uit de lucht vallen. De programma's van het CDA zitten er al een decennia vol mee en de Orde van Advocaten waarschuwt elke keer weer. CDA buigt gewoon met de dikastocratie termen mee.

Omroepen zoals WNL doen ook een duit in het zakje, zoals toen de Urgenda zaak speelde.

twitter

Als reactie daarop had de VVD iets in het concept programma staan over het verder beknotten van rechters, dat gelukkig niet de eindversie heeft gehaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197434692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat willen ze niet inzien. Ik heb vanaf dag een gezegd dat dit, toeslagen affaire, is wat er gebeurd als "normale" partijen meegaan in de leugens en frames van types als Wilders en Baudet, dit is wat er gebeurt als de Buma's naar rechts rukken, dit is wat er gebeurt als de VVD in de PVV vijver gaat vissen. Dit is het resultaat van meelullen met de alt-right, met het goedpraten van omvolkingstheorieen.

Dit is wat er gebeurt als het gedachtengoed van de racisten aan de macht is. En ja, de PvdA heeft wat uit te leggen dat men daar in meegegaan is, denk ik.

Overigens, Zwarte Piet is een perfect voorbeeld van hoe anders men in het buitenland naar Nederland kijkt, geen hond buiten Nederland die dat geen racistisch verhaal noemt alleen Nederlanders schieten in een kramp als je dat zo noemt.
Gek hoor, ik sprak enkele dagen terug nog met enkele Antilianen die sinterklaas gewoon vieren met zwarte piet.
Ze zijn de mening toegedaan dat het niets met racisme van doen heeft en het een onzin discussie is.

Blijkbaar is het toch niet zo zwartwit als je denkt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 22:01:49 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197434909
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Gek hoor, ik sprak enkele dagen terug nog met enkele Antilianen die sinterklaas gewoon vieren met zwarte piet.
Ze zijn de mening toegedaan dat het niets met racisme van doen heeft en het een onzin discussie is.

Blijkbaar is het toch niet zo zwartwit als je denkt.
Antillianen zijn geen buitenlanders maar Nederlanders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:46:31 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197506450
Geert Wilders wordt flink aangepakt door Azarkan
pi_197507596
Mijn god was is @pieteromzicht goed. Wat een klasse heeft deze man. Hij is zo boos komt amper uit zijn woorden. Rutte wordt kleiner en kleiner.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_197507946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:29 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Mijn god was is @:pieteromzicht goed. Wat een klasse heeft deze man. Hij is zo boos komt amper uit zijn woorden. Rutte wordt kleiner en kleiner.
Groot respect voor de man. Zeer principieel en correct ook hoe hij Azarkan van repliek diende over het strafrecht toepassen.

Staatsrechtelijk sterk, kan boven de partijen hangen en wat een dossierkennis.

Ik zou bijna op hem gaan stemmen.
pi_197511557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Groot respect voor de man. Zeer principieel en correct ook hoe hij Azarkan van repliek diende over het strafrecht toepassen.

Staatsrechtelijk sterk, kan boven de partijen hangen en wat een dossierkennis.

Ik zou bijna op hem gaan stemmen.
Hij weet precies waar hij het over heeft. Die man is nog lang niet klaar maakt gehakt van Rutte die steeds kleiner en kleiner werd.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:47:28 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197511821
Voordat we vergeten even een goed draadje met feiten:

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197513537
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:47 schreef Klopkoek het volgende:
Voordat we vergeten even een goed draadje met feiten:

[ twitter ]
Eerlijk gezegd maakt het me niet zoveel uit wat hij van zichzelf vindt. Hij is voor de kamer van onschatbare waarde.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 20:16:51 #50
408813 crew  trein2000
pi_197514222
Omtzigt serveert Donner even af. Hij is echt woest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197645915
Leijten wil een parlementaire enquete, Omtzigt haar felste tegenstander:
https://www.ad.nl/politie(...)e-op-komst~a3862aa6/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 09:20:16 #52
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197645954
CDA en VVD willen gewoon op de oude voet verder gaan, de voet van repressie en uitbuiting van de onderkant, de voet van afbreken van tegenmachten en de rechtsstaat (precies zoals Donner dat wilde). Dat is wel duidelijk.

Voortaan allemaal beter toedekken en afdichten. Nederland als politiestaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197646012
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:20 schreef Klopkoek het volgende:
CDA en VVD willen gewoon op de oude voet verder gaan. Dat is wel duidelijk.

Voortaan allemaal beter toedekken en afdichten.
Ze willen wel een onderzoek, he?

Ik zou het eigenlijk ook wel vreemd vinden als de Kamer, n van de hoofdschuldigen, het onderzoek zelf gaat doen. Juist de rol van de Tweede Kamer is n van de belangrijkste vragen voor zo'n enquete.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 januari 2021 @ 10:33:34 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197646956
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 09:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze willen wel een onderzoek, he?

Ik zou het eigenlijk ook wel vreemd vinden als de Kamer, n van de hoofdschuldigen, het onderzoek zelf gaat doen. Juist de rol van de Tweede Kamer is n van de belangrijkste vragen voor zo'n enquete.
Een onderzoek door zo een Donner type zeker...

Verder vind ik de betrokkenheid van het parlement (hoofdzakelijk stemvee voor het partijbestuur in dit land, we hebben een zwak parlement) geen reden om een parlementaire enqute af te wijzen.

Toentertijd met de bouwfraude zaten er ook types in het parlement (Pieter Hofstra) die er zelf bij betrokken waren. Juist zo een parlementaire enqute kan ook de betrokkenheid van Pieter Omtzigt zelf in volle omvang bloot leggen.

We weet zien we dan net als bij de bonnetjes affaire hele spannende zaken naar boven komen, zoals dat ministeries wel heel nauw 'samenwerken' met parlementarirs (en als hoofdkwartier voor de partij worden gebruikt).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197647361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 10:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een onderzoek door zo een Donner type zeker...

Verder vind ik de betrokkenheid van het parlement (hoofdzakelijk stemvee voor het partijbestuur in dit land, we hebben een zwak parlement) geen reden om een parlementaire enqute af te wijzen.

Toentertijd met de bouwfraude zaten er ook types in het parlement (Pieter Hofstra) die er zelf bij betrokken waren. Juist zo een parlementaire enqute kan ook de betrokkenheid van Pieter Omtzigt zelf in volle omvang bloot leggen.

We weet zien we dan net als bij de bonnetjes affaire hele spannende zaken naar boven komen, zoals dat ministeries wel heel nauw 'samenwerken' met parlementarirs (en als hoofdkwartier voor de partij worden gebruikt).
Nee, een onderzoek door een Europese commissie, je kunt ook gewoon het artikel lezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197648210
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, een onderzoek door een Europese commissie, je kunt ook gewoon het artikel lezen.
quote:
Omtzigt heeft juist inhoudelijke bezwaren tegen het voorstel, zegt hij. Net als de VVD vindt zijn partij het geen goed idee om de Tweede Kamer zelf een onderzoek te laten doen naar haar eigen functioneren. In plaats daarvan ziet hij liever dat de zogeheten Veneti Commissie, een adviesorgaan van de Raad van Europa, onderzoek doet naar de rechtsbescherming van burgers in Nederland en of het parlement en de rechterlijke macht wel voldoende afstand bewaren van de regering. Dat voorstel krijgt mogelijk k een meerderheid. Omtzigt: ,,Die commissie is geen misselijke. Zij heeft Polen en Hongarije ook door de wringer gehaald, je moet dat niet onderschatten.’’
Maar wel met een vrij algemene opdracht. De vraag of het parlement voldoende afstand houdt tot de regering is voor Omtzigt natuurlijk een aantrekkelijke: dat doet hij relatief goed. Het zal dus opnieuw goede reclame zijn voor het merk Omtzigt.

Reflectie van Omtzigt op zijn eigen rol kan ik nergens vinden. Stelt geen journalist hier vragen over? Want het is gewoon frappant dat hij met moties van wantrouwen strooide richting Weekers, je weet wel, de Weekers die waarschuwde dat de goeden onder de kwaden zouden gaan lijden met de nieuwe regelgeving. Ok, Omtzigt hamerde vooral op de klassieke "kamer niet voldoende genformeerd", wat an sich een belangrijk punt is natuurlijk. Ik sta er niet zwart-wit in maar heb wel het idee dat er wel een nuance op zijn plaats is om het beeld van God Omtzigt wat bij te stellen.

Overigens denk ik dat e.e.a. wel goed besproken gaat worden in het boek van Jesse Frederik.
pi_197648521
Ja, Omtzigt en zelfreflectie blijkt altijd erg moeilijk, dat bleek al bij de MH17. Maar dat hier het onderzoek buiten de kamer moet liggen ben ik het eigenlijk wel mee eens, laat anders (een commissie onder) de Raad van State het doen, of iets dergelijks. De Kamer is hier mede doel van het onderzoek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197648904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:19 schreef Hanca het volgende:
Ja, Omtzigt en zelfreflectie blijkt altijd erg moeilijk, dat bleek al bij de MH17. Maar dat hier het onderzoek buiten de kamer moet liggen ben ik het eigenlijk wel mee eens, laat anders (een commissie onder) de Raad van State het doen, of iets dergelijks. De Kamer is hier mede doel van het onderzoek.
Ik ben wel voor een enqute. De Kamer is het hoogste vertegenwoordigende orgaan. Uiteindelijk kan de kiezer daar over oordelen. Ik zie niet in waarom we als land dat niet zelf zouden aan zouden kunnen. De Kamer kan de leden van de enqute commissie prima aanvullen of laten bijstaan door externen. Er is een democratische controlelijn kabinet, kamer, kiezer. Dat functioneert prima.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_197649008
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik ben wel voor een enqute. De Kamer is het hoogste vertegenwoordigende orgaan. Uiteindelijk kan de kiezer daar over oordelen. Ik zie niet in waarom we als land dat niet zelf zouden aan zouden kunnen. De Kamer kan de leden van de enqute commissie prima aanvullen of laten bijstaan door externen. Er is een democratische controlelijn kabinet, kamer, kiezer. Dat functioneert prima.
Maar bij het korte onderzoek bleek dat het niet werkte. Geen woord over de Kamer, terwijl die wel de aanleiding waren (met Omtzigt idd voorop) van die hele fraudewet die er nooit had moeten komen. En daar waren toen ook al signalen over, die de Kamer genegeerd heeft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197649155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar bij het korte onderzoek bleek dat het niet werkte. Geen woord over de Kamer, terwijl die wel de aanleiding waren (met Omtzigt idd voorop) van die hele fraudewet die er nooit had moeten komen. En daar waren toen ook al signalen over, die de Kamer genegeerd heeft.
Er zijn na het korte onderzoek ook nog geen verkiezingen geweest natuurlijk. De kamer heeft toen zelf ook zo'n beperkende opdracht meegegeven aan de commissie. Op voorhand doen alsof de kamer het niet zou kunnen vind ik niet zo gegrond.

De commissie die zich over Polen en Hongarije boog had een opdracht over vrij fundamentele recht toe recht aan principes. Dat is heel wat anders dan wat bij ons is gebeurd. Dat vraag toch veel meer specifieke kennis. Ook van de cultuur en aanleiding. Dat ze hard kunnen oordelen ga ik nog wel zien gebeuren, maar ik zie ze niet zo even met werkbare aanbevelingen komen die passen bij onze cultuur, pers, politiek en ambtenarij. Ook makkelijk voor iemand te roepen 'ze hebben de context niet goed dus we doen het toch anders'.

Ik vind dat de discussie nu al mooi bloot legt hoe Omtzigt er in zit. Voorafgaand aan debat vorige week sprak hij al met enorm veel meel in de mond als het om Hoekstra ging. Toen die sprak was hij ook gewoon nauwelijks in de Kamer. En ook nu speelt hij gewoon een klassieke CDA rol.
Als we Europa nodig hebben voor dit onderzoek dan verklaren we eigenlijk onze eigen mechanismen op voorhand al failliet, nergens voor nodig. De Kamer kan dit prima zelf aangevuld met goede externe componenten. Als dat niks oplevert kan je altijd nog onze eigen checks and balances failliet verklaren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:33:42 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197657902
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.

Hier het bewijs dat Rutte het een goed plan vindt.

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator dinsdag 26 januari 2021 @ 20:44:49 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197658145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.

Hier het bewijs dat Rutte het een goed plan vindt.

[ twitter ]
Als jij nou eens wat minder zou zeiken over moderatie en wat meer op zou letten waar je posts staan?

In het andere topic staat je post over Rutte en etnisch profileren gewoon nog steeds, hoor. Kijk maar:
POL / Blijft Rutte nog 4 jaar overeind?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:55:03 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197658391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.

Hier het bewijs dat Rutte het een goed plan vindt.

[ twitter ]
Rutte is al eerder op zijn vingers getikt, maar gaat gewoon door :(

VVD-leider Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.

https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html

Het is een stuk stront wat zijn weerga niet kent :(
pi_197664587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Mijn post over etnisch profileren wordt weer eens weggehaald, en waarom dat om meerdere redenen een bijzonder slecht idee is. Belachelijk.

Hier het bewijs dat Rutte het een goed plan vindt.

[ twitter ]
Is er ook een versie zonder knip elke tien seconden? :)
  woensdag 27 januari 2021 @ 23:33:57 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197678354
Belastingdienst gaat iedereen informeren die op geheime zwarte lijst stond

Iedereen die op de geheime zwarte lijst van de Belastingdienst stond die vorig jaar aan het licht kwam, krijgt hierover komende maanden een brief. De Tweede Kamer had daarop aangedrongen. Burgers kwamen op deze zwarte lijst vanwege vermoedens of signalen van fraude.

Uit onderzoek van RTL Nieuws en Trouw bleek vorig jaar dat de Belastingdienst er jarenlang een geheim registratiesysteem op nahield, de zogenaamde Fraude Signaleringsvoorziening (FSV). In dit systeem werden gegevens bijgehouden van burgers die werden verdacht van fraude. Mensen op deze zwarte lijst hoorden daar niets over en konden zich ook niet verweren.

Wie in het systeem terechtkwam werd bestempeld n behandeld als mogelijke fraudeur. Nadat dit aan het licht was gekomen, werd de zwarte lijst uit de lucht gehaald. Er stonden zeker 130.000 mensen op, maar hoeveel precies is nog niet duidelijk.

Onacceptabel
Er is nu ook een interne werkinstructie opgedoken die de keiharde handelwijze van de Belastingdienst bevestigt. Stond je geregistreerd in de Fraude Signaleringsvoorziening of had je een belastingschuld van boven de 10.000 euro, dan werd een verzoek tot schuldsanering altijd afgewezen.

"Dan werd er zonder verdere inhoudelijke toetsing van uitgegaan dat de burger niet te goeder trouw was", schrijft staatssecretaris Vijlbrief (Financin) aan de Tweede Kamer. "Dat is onacceptabel." Onderzocht wordt nog hoeveel mensen de dupe zijn geworden van deze aanpak.

Bij doorlichting van de dienst is aan het licht gekomen dat bij de Douane toch nog een systeem actief is waarin de tweede nationaliteit van burgers wordt bijgehouden. Deze informatie had in 2015 al moeten worden gewist, maar een kopie bleek nog steeds actief. Zo bleef de tweede nationaliteit van ruim een miljoen burgers geregistreerd. Of deze kopie ook is gebruikt, wordt nog onderzocht.

Beerput

SP-kamerlid Renske Leijten is geschokt over alle informatie die nu weer naar buiten komt. "De beerput gaat steeds verder open", zegt ze. "Maar nog altijd tasten we in het duister over hoeveel mensen nu gedupeerd zijn door dit schandaal. We zijn er vrees ik nog lang niet." Komende maandag is er weer een Kamerdebat over het onderwerp.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sch-stempel-fraudeur

Nu dus 130.000 mensen, dit wordt een hele grote beerput

Rekensom 130.000 x 30.000 = 3,9 miljard :D
En dit is nog maar een tussenstand :')

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 27-01-2021 23:41:41 ]
pi_197679941
@ikweethetookniet: Lees jij de artikelen die jij plaatst ook?
Nergens staat dat de mensen op de zwarte lijst allemaal in de toeslagenaffaire zitten. Sterker: geruchten over deze zwarte lijst zijn een stuk ouder dan de toeslagenaffaire en volgens mij zelfs ouder dan de toeslagen zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197680925
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:34 schreef Hanca het volgende:
@:ikweethetookniet: Lees jij de artikelen die jij plaatst ook?
Nergens staat dat de mensen op de zwarte lijst allemaal in de toeslagenaffaire zitten. Sterker: geruchten over deze zwarte lijst zijn een stuk ouder dan de toeslagenaffaire en volgens mij zelfs ouder dan de toeslagen zelf.
Gelukkig beperkt het zich tot de toeslagen :')

Fiscus ging ook bij inkomstenbelasting te snel uit van fraude

- De Belastingdienst plakte ook bij de inkomstenbelasting mensen te makkelijk het stempel van fraudeur op. Dat valt op te maken uit een oude werkinstructie waar staatssecretaris Hans Vijlbrief (Financin) de Tweede Kamer over heeft genformeerd.

De zaak draait om het omstreden en inmiddels afgeschafte fraudesignaleringssysteem FSV, dat als een soort ’zwarte lijst’ fungeerde. Mensen konden daar al bij de geringste vermoedens van fraude op terechtkomen, zonder dat zij daarvan wisten.

Volgens de nu opgedoken werkinstructie moest van mensen met zo’n fraudesignalering „zonder inhoudelijke toetsing” worden aangenomen dat zij „niet te goeder trouw” waren. Zij kregen bij een belasting- of toeslagenschuld van 10.000 euro of meer, geen betalingsregeling.

Vijlbrief noemt de gang van zaken „onacceptabel” en laat uitzoeken bij hoeveel mensen deze werkinstructie daadwerkelijk is toegepast. Hij schrijft dat de werkinstructie tot maart 2020 is gebruikt.

Eind november dook al een memo op waarin ambtenaren van de Belastingdienst voorstelden om mensen met een toeslagenschuld van 3000 euro of meer, automatisch het etiket „opzet/grove schuld” op te plakken. Ook dat zou betekenen dat zij een betalingsregeling of schulphulpverlening konden vergeten.

Van dat voorstel wordt nog onderzocht of en zo ja op welke schaal het ook in de praktijk is gebracht. Maar de vorig jaar aangetreden staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Toeslagen) liet destijds al weten dat zij inmiddels geleerd heeft dit soort signalen „zeer serieus” te nemen.

Vijlbrief laat weten dat iedereen met een FSV-registratie daar zo snel mogelijk over wordt genformeerd. De Tweede Kamer had daar op aangedrongen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-snel-uit-van-fraude

Beerput groeit met de dag, mijn rekensom blijkt dus nog een heel voorzichtige schatting nu het ook om de IB gaat
Straks ook nog de huur en zorgtoeslag en de rapen zijn gaar :o
pi_203792924
Een kleine update over het toeslagenschandaal;

twitter


Zo te zien heeft het echt prioriteit van onze overheid…
pi_204407365
Onderzoek naar discriminatie bij Belastingdienst totaal overbodig. Stond gewoon in de handleiding (die volledig zwartgelakt was bij de wob).

twitter
pi_204407616
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
Onderzoek naar discriminatie bij Belastingdienst totaal overbodig. Stond gewoon in de handleiding (die volledig zwartgelakt was bij de wob).

[ twitter ]
Risicoprofielen discriminatie noemen is wel heel woke.
pi_204407646
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Risicoprofielen discriminatie noemen is wel heel woke.
Die risicoprofielering van de belastingdienst heeft tot institutioneel racisme geleid, kinderroof, verwoeste levens, dakloosheid en zelfmoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 21:15:49 ]
pi_204407880
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 21:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die risicoprofielering van de belastingdienst heeft tot institutioneel racisme geleid, kinderroof, verwoeste levens, dakloosheid en zelfmoord.
Daar heeft het toe geleid ja. Maar het risicoprofiel an sich is het probleem niet, het probleem zijn slecht opgeleide medewerkers die er niet mee kunnen werken.
  maandag 11 april 2022 @ 21:44:44 #73
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204407929
Punt is nu toch ook dat de belastingdienst en het ministerie dit al anderhalf jaar weten en er dus weer zaken achtergehouden zijn, terwijl de Tweede Kamer en de media er direct naar gevraagd hebben.
  maandag 11 april 2022 @ 21:47:19 #74
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204407957
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
Punt is nu toch ook dat de belastingdienst en het ministerie dit al anderhalf jaar weten en er dus weer zaken achtergehouden zijn, terwijl de Tweede Kamer en de media er direct naar gevraagd hebben.
Wie zullen we nu eens op het matje roepen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 april 2022 @ 21:48:20 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204407971
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daar heeft het toe geleid ja. Maar het risicoprofiel an sich is het probleem niet, het probleem zijn slecht opgeleide medewerkers die er niet mee kunnen werken.
In dat risicoprofiel staat geen letter over miljardairs en multinationals, de echte oplichters op grote schaal. Dan is je risicoprofiel in alles het probleem.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')