SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SÖNGVAKEPPNIN 2020
De twee halve finales zullen plaatsvinden op 8 en 15 februari. Uit elke semi zullen twee liedjes kwalificeren voor de finale, die plaatsvindt op 29 februari. De omroep kiest één van de songs die niet kwalificeerden, die dan met een wildcard naar de finale gaat.
In de halve finales zullen de artiesten hun lied in het IJslands zingen. In de finale echter moeten ze het lied zingen in de taal die zij op het Eurovisie Songfestival zouden willen gebruiken als ze deze finale winnen.
Deelnemende artiesten:
1. Brynja Mary – Augun žķn // In Your Eyes
2. Daši Freyr – Gagnamagniš // Think About Things
3. DIMMA – Almyrkvi
4. Elķsabet – Elta žig // Haunting
5. Hildur Vala – Fellibylur
6. Iva – Oculis Videre
7. Ķsold & Helga – Klukkan tifar // Meet Me Halfway
8. Kid Isak – Ęvintżri
9. Matti Matt – Dreyma
10. Nķna – Ekkó // Echo
De playlist van de liedjes uit de IJslandse finale:
Various Artists ĆĀ· Album ĆĀ· 2020 ĆĀ· 32 songs.
Bekendste naam is denk ik Dadi Freyr, die in 2017 al eens meedeed aan de nationale finale.
Het 2021-lied:
[ Bericht 8% gewijzigd door ijs_beer op 13-03-2021 22:09:06 ]Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
Gelukkig zie ik ALLES.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 12:39 schreef TheVulture het volgende:
Excuus, ik had niet in de gaten dat ik de laatste post had
quote:Vanwege de coronamaatregelen moesten we al eerder het concert van Dadi Freyr in Bitterzoet op 12 december uitstellen en samenvoegen met het concert in Paradiso op 29 maart. Helaas heeft Dadi Freyr door de aanhoudende onzekere situatie rondom het coronavirus besloten nu besloten om ook zijn volledige Europese tour te annuleren. Hierbij komt dus ook het geplande concert in Paradiso op maandag 29 maart te vervallen.
Een persoonlijk bericht van Dadi Freyr
Due to the ongoing pandemic, we will unfortunately not be able to go ahead with our March EU tour. We hope we will be able visit you all in the future! If you have any questions and for a refund, please contact your point of purchase. Thank you for everything and hopefully see you soon <3
Als je ziet hoeveel aanstekelijke liedjes hij maakt durf ik eigenlijk mijn geld wel weer blind op IJsland te zetten voor de zege...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:45 schreef hole1988 het volgende:
Voor wie het gemist heeft. https://player.vimeo.com/video/500480397#t=3h22m50s
Heb je al wat nummer geluisterd van dit jaar?quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:21 schreef Moira het volgende:
Dadi is nu al mijn winnaar van 2021 iig
Alleen Albaniė is nog uit toch?quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je al wat nummer geluisterd van dit jaar?
Israėl heeft ook al gekozen, verder nog niet gekozen of geselecteerde nummers.quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:45 schreef Moira het volgende:
[..]
Alleen Albaniė is nog uit toch?Dat vind ik iig alvast een plaspauzenummer
En van zowel Dadi als Little Big heb ik nummers gehoord het afgelopen jaar waardoor ik die beide alsnog als top 3 beschouw vooralsnogEn van The Roop heb ik ook hun inzending gehoord, dat zou voor mij alsnog wel een top 10 kunnen zijn.
Oh die moet ik ook nog ff checken dan, vond haar vorige nummer wel vrolijkquote:Op woensdag 27 januari 2021 15:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Israėl heeft ook al gekozen, verder nog niet gekozen of geselecteerde nummers.
"There will also be an accompanying video game where Daši and Gagnamagniš will play a key role"quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2021 15:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
"There will also be an accompanying video game where Daši and Gagnamagniš will play a key role"
Nu al geweldig
Helaas niet, grote plannen, maar ik was niet echt fit in januari.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:40 schreef Em31 het volgende:
Heeft iemand dit hier nog gedaan? Zo ja, dan ben je nu onderdeel van een Songfestivalnummer
[ twitter ]
@Aoibhin geloof ikquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:40 schreef Em31 het volgende:
Heeft iemand dit hier nog gedaan? Zo ja, dan ben je nu onderdeel van een Songfestivalnummer
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ehh, het nummer niet gehoord. Ik wacht ook liever op de hq versie, maar van wat ik zoal lees op andere forums zou het wat teleurstellen en dat kan idd ook komen door de te hoge verwachtingen.
Ik hoop dat de competitie een beetje open blijft.Look for the good
Nee, dat was @Aoibhin in het achtergrondkoor, maar dat wordt er nog uitgeknipt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:10 schreef molloot200 het volgende:
Oh wacht hoort die babystem er niet bij?
quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dat was @:aoibhin in het achtergrondkoor, maar dat wordt er nog uitgeknipt.
Sorry Jobi![]()
Ik dacht tot halverwege dat het er bij hoorde, dat het hun kind is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:10 schreef molloot200 het volgende:
Bedenk wel dat veel mensen het ESF echt alleen maar op tv kijken natuurlijk. Hebben die Dadi nu echt gezien? Heel misschien, waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik dacht tot halverwege dat het er bij hoorde, dat het hun kind is.![]()
Het klinkt lekker, maar ik ben benieuwd naar de staging. Toen ik vorig jaar voor het eerst de nummers voor Songvakeppnin hoorde zat Think about things totaal niet op mijn radar, totdat de staging en clip verschenen.
Het zal echter ongetwijfeld meer een herhaling van zetten zijn dit jaar, dat is nu eenmaal zijn stijl. En ik vraag me af of het dan nog verrassend genoeg zal zijn voor mensen om hem naar de overwinning te stemmen.
Hij heeft, als een van de weinige (of als enige) van heel het deelneemersveld buiten ESF volop aandacht gehad. Dus ook veel casual kijkers kennen hem.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:42 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Bedenk wel dat veel mensen het ESF echt alleen maar op tv kijken natuurlijk. Hebben die Dadi nu echt gezien? Heel misschien, waarschijnlijk niet.
Dat hoort er toch wel bij? Wat ik persoonlijk wel jammer vind, want het stoort enormquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:10 schreef molloot200 het volgende:
Ja dat dacht ik ookquote:Op woensdag 10 maart 2021 22:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hoort er toch wel bij? Wat ik persoonlijk wel jammer vind, want het stoort enorm
Whaaa ik was aan het wachten op de audioclips die ingezonden waren, op het laatst “finds a new way to groooooow”quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:03 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht even dat die babystem erbij hoordeKlinkt niet gek, maar even wachten op de clip inderdaad.
Wauw dat klinkt echt heel anders dan verwacht!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
Merci beaucoup!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen een vage kwaliteit leak, liedje zal wel op eind van de show zitten.
Ze zijn hier de geschiedenis aan het doorspreken. Met winnaars en IJslandse inzendingen. Het merendeel is beter dan er bij Zweden te horen valt.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:27 schreef Meridiaan het volgende:
Even dit topic als sideside naast Zweden
Ik ben nu overgeschakeld naar Chrome en daar werkt de link wel. In Edge niet.quote:
Een Eurovisie highlightshow met praatgedeeltes, of een talkshow met veel muzikale breaks.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:44 schreef GeorgeM het volgende:
Geen idee waar ik naar zit te kijken. Een talkshow?
Ik heb Fok ook even mee naar Chrome genomen en krijg meteen de balk weer te zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:45 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik ben nu overgeschakeld naar Chrome en daar werkt de link wel. In Edge niet.
Volgens mij krijgen we zo de videoclip te zienquote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:59 schreef Strani het volgende:
Dit is nog erger dan Spanje, begrijp ik? Een avondvullende show voor één liedje?
Klopt, maar wel met erg goede interval acts.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:59 schreef Strani het volgende:
Dit is nog erger dan Spanje, begrijp ik? Een avondvullende show voor één liedje?
Ik kijk ook nuquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:01 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Klopt, maar wel met erg goede interval acts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |