maar horen ze wel bij elkaar dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:34 schreef Fer het volgende:
Mensen die met 2, 3 of 4 (met net zoveel karren) naar binnen gaan zijn irritant.
zit ook wel iets in.. zeker voor de oudjesquote:Op zondag 10 januari 2021 00:00 schreef Sorella het volgende:
Wij pakken niet stiekem 2 winkelwagens en doen gewon met zijn tweeën boodschappen, mijn man de ene kant ik de andere kant op, halverwege even overleggen en bij de kassa komen we elkaar weer tegen.
En waarom ik dit zo doe: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het met zijn tweeën boodschappen doen niet af laat pakken.
Oh nee die moeten gewoon dood lees ik overal...quote:Op zondag 10 januari 2021 00:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zit ook wel iets in.. zeker voor de oudjes
Ja, stelletjes, en dan eentje met een leeg wagentje.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar horen ze wel bij elkaar dan?
serieus?quote:Op zondag 10 januari 2021 00:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja, stelletjes, en dan eentje met een leeg wagentje.
stom is veel te zacht uitgedrukt.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
serieus?![]()
Ja dat is STOM!
Dat had je prima vorige keer mee kunnen nemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Resistor het volgende:
Eigenlijk zou er een verbod moeten komen op aanbiedingen en spaaracties.
Ik had eigenlijk niets nodig, maar toch even naar de AH gegaan voor pizza's (die ik eigenlijk maar 1x in de maand eet en best wel over had kunnen slaan) en snoeptomaatjes (gisteren gekocht, nu alweer een half bakje leeg).
Dit inderdaad. Dit merk je goed als het druk is en twee of meerdere karren bij elkaar in de buurt staan. Opeens kom je er dan achter dat paar personen bij elkaar horen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:34 schreef Fer het volgende:
Mensen die met 2, 3 of 4 (met net zoveel karren) naar binnen gaan zijn irritant.
Doe ik ook altijdquote:Op zondag 10 januari 2021 00:42 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja, stelletjes, en dan eentje met een leeg wagentje.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:05 schreef ToT het volgende:
Verschilt per keer.
In het algemeen goed, vrijwel iedereen mondkapjes (soms op een zeldzame uitzondering na.
Laatst hadden ze die zelfscanners standaard op een rij winkelwagentjes gezet; 2 rijen zonder en 1 rij met, maar om één of andere reden zijn ze daar weer van af gestapt.
Verder alles gewoon prima; veel schone wagentjes en ze worden ook steeds echt GOED schoongemaakt.
Zelfscanners zijn overbodig als je gewoon je eigen mobiel gebruikt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:47 schreef Zwolsboy het volgende:
1 zelfscanners werken soms niet goed of vallen zomaar uit
2 best veel mensen in de winkel
3 mensen welke samen boodschappen doen, stiekem 2 winkelwagens en samen lopen.
4 af en toe hamsters gespot, spreek ze toch aan medewerkers!
Dat kan.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
[..]
Zelfscanners zijn overbodig als je gewoon je eigen mobiel gebruikt.
Triestig leven heb je als je je pleziertje uit samen boodschappen doen bestaat.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:00 schreef Sorella het volgende:
Wij pakken niet stiekem 2 winkelwagens en doen gewon met zijn tweeën boodschappen, mijn man de ene kant ik de andere kant op, halverwege even overleggen en bij de kassa komen we elkaar weer tegen.
En waarom ik dit zo doe: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het met zijn tweeën boodschappen doen niet af laat pakken.
Daar stoor ik mij niet aan, wel aan mensen die doen alsof alles ze afgepakt wordt en ze nu HELEMAAL NIKS meer mogen.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je jezelf zo stoort aan een koppel wat samen boodschappen doet ben jewel een hele zure kut hoor tering, laat die mensen dat nog lekker doen terwijl er al zo weinig kan.
Die versperren dan ook meteen het hele pad met al hun karren.quote:Op zondag 10 januari 2021 12:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit merk je goed als het druk is en twee of meerdere karren bij elkaar in de buurt staan. Opeens kom je er dan achter dat paar personen bij elkaar horen.
Die mensen ken ik niet, laat elkaar gewoon met rust.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:42 schreef Document1 het volgende:
[..]
Daar stoor ik mij niet aan, wel aan mensen die doen alsof alles ze afgepakt wordt en ze nu HELEMAAL NIKS meer mogen.
Zonder aanbiedingen gaat iedereen naar de jumbo want de goedkoopste.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Resistor het volgende:
Kun je geen leukere bezigheden bedenken dan samen door de AH lopen?quote:Op zondag 10 januari 2021 00:00 schreef Sorella het volgende:
Ja was lekker druk vandaag.....goed voorbeeldquote:Op zondag 10 januari 2021 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je geen leukere bezigheden bedenken dan samen door de AH lopen?
In de natuur kun je ook mooi wandelen.. om maar iets te noemen.
Geen idee wat er aan de hand is maar die dame draait wel wat door (rond 8 minuten helemaal en anders tegen het eind dan toch).quote:Op zondag 10 januari 2021 23:38 schreef quirina het volgende:
En anders gaan bellen met de klantenservice
Dan heb je wel weer een andere smoes om te gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 10:48 schreef Resistor het volgende:
Ik had eigenlijk niets nodig, maar toch even naar de AH gegaan voor pizza's (die ik eigenlijk maar 1x in de maand eet en best wel over had kunnen slaan) en snoeptomaatjes (gisteren gekocht, nu alweer een half bakje leeg).
als ik mag vragen, wat voor medische uitzondering heb je?quote:Op zondag 10 januari 2021 23:37 schreef ACT-F het volgende:
Ik ben echt de enige zonder mondkapje. Ik voel me zo bekekenTot op heden is er maar één keer echt gevraagd naar de medische uitzondering en de tweede keer was meer van: je hebt een verklaring hè? Op een gegeven moment weten ze ervan.
nopequote:Op zondag 10 januari 2021 22:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonder aanbiedingen gaat iedereen naar de jumbo want de goedkoopste.
Het is allemaal wat hè. Laat die mensen lekkerquote:Op zondag 10 januari 2021 11:24 schreef soapie het volgende:
Was gisteravond even in de Jumbo. 2 oudere dames, allebei een kar. Hele discussie bij de diepvries welk ijs ze zouden kopen. Uiteindelijk hadden ze wat gevoden, staan ze weer met zn tweeën te neuzelen bij de kassa. Pff!! Die ene tegen de casiere 'ja want we waren thuis uit eten en willen nu nog een toetje'.......![]()
![]()
Niet als ze alles blokkeren, en weigeren aan de kant te gaan! Strontvervenelnd!quote:Op maandag 11 januari 2021 02:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is allemaal wat hè. Laat die mensen lekker
Stephanie lijkt me echt een gruwelijke bitchquote:Op zondag 10 januari 2021 23:38 schreef quirina het volgende:
En anders gaan bellen met de klantenservice
Je hoort mij niet zeggen dat door de ah lopen een leuke bezigheid is het is een noodzakelijk kwaad geworden die ik dan het liefst zo vlug mogelijk weer achter me laat en met zijn tweeën gaat sneller als alleen.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je geen leukere bezigheden bedenken dan samen door de AH lopen?
In de natuur kun je ook mooi wandelen.. om maar iets te noemen.
Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken.quote:Op zondag 10 januari 2021 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je jezelf zo stoort aan een koppel wat samen boodschappen doet ben jewel een hele zure kut hoor tering, laat die mensen dat nog lekker doen terwijl er al zo weinig kan.
Naja zeg. Pluk een roos.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken.
Ik heb er alleen in de eerste week van december een opgehad, daarna niet meer. Is nergens een probleem. 1 keer is mij verzocht er een op te doen en dan doe ik dat. En nee ik heb geen medische reden. Ik vind het gewoon onzinnige kutdingen die niet werken. En ik let wel goed op.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:08 schreef Tyr80 het volgende:
Was in de haast vanmorgen de auto uitgestapt zonder kapje, gewoon boodschappen kunnen doen, niet eens iemand die het opviel volgens mij.
Ik roep sorry en dan duw ik de in de wegstaande winkelpartner aan de kant. Ben wel klaar met die winkelende stelletjesquote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken.
Schandalig.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:12 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb trouwens ook nooit een mondkapje op als ik online boodschappen doe bij AH.nl.
Was bedoelt als een knipoog naar Sorella. Ik gebruikte haar redenering om mijn klacht te rechtvaardigen zoals zij haar onnodige bezoek aan de supermarkt rechtvaardigt.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:53 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik roep sorry en dan duw ik de in de wegstaande winkelpartner aan de kant. Ben wel klaar met die winkelende stelletjes
Zo voel ik me ook wel eens maar probeer dan toch maar weer in de relax modus te komen. Als ik me ook nog kwaad ga maken is het leven helemaal niet leuk meer. Beetje zelfspot als ik me druk maak en dan grinnik ik weer inwendig.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:
[..]
moet het wel werken, in geen enkele ah hier krijg ik het werkendquote:Op zondag 10 januari 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:
[..]
[..]
Zelfscanners zijn overbodig als je gewoon je eigen mobiel gebruikt.
Niet met z'n tweeën ieder een grote kar in een hartstikke kleine supermarkt willlen parkeren.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Mensen die een mondneusmasker niet over de neus doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag weer eens geweest na een week of 3.
Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima
Of ze snappen ook wel dat het mondkapje niet werkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet. Mensen die een mondneusmasker niet over de neus doen.
Dan heb je het echt niet begrepen.
Wat een kutwijf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Soms schuift ie steeds meer omhoog en zie ik even niets, maargoed we doen ons bestquote:Op woensdag 13 januari 2021 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem soms ook onder mijn neus doe. Mijn bril beslaat gewoon nog steeds na verschillende acties met zeep en scheerschuim (wat doe ik verkeerd?!). In de super hier om de hoek doe ik het mondkapje wel over mijn neus en mijn bril af. Ik weet daar toch alles te liggen en ik weet hoe de paden lopen
Precies. Als een gastheer/beveiliger zegt dat je niet binnen mag komen dan ben je niet welkom.quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:34 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Wat een kutwijf.
Hun winkel, hun regels! Je kunt op zijn minst even een reden geven.
Heeft ze toestemming gevraagd om te filmen? en om het te publiceren? Mogen we die toestemming een zien?quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
Heb dezelfde ervaringen. Plus dat mensen in de rij staan en dan ook geen mondkap dragen en zich niet aan de 1.5 meter afstand regel houden. Hangjongeren voor winkels enz.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima
Ik ben zelf psychisch niet in orde en kan en wil dus geen mondkapje dragen. Ik heb een briefje bij me en verzoek ze om het te lezen en laat mijn medicatie zien. Dan is er 9 van de 10 keer begrip en is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Precies. Als een gastheer/beveiliger zegt dat je niet binnen mag komen dan ben je niet welkom.
Je moet je aan de huisregels houden. Wil je dit niet Kruidvat heeft ook een website waar je je spullen kan bestellen.
Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...'quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
maarquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:20 schreef soapie het volgende:
[..]
Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...'![]()
![]()
Maar ze heeft wel een punt toch?quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:34 schreef Scooteraar het volgende:
[..]
Wat een kutwijf.
Hun winkel, hun regels! Je kunt op zijn minst even een reden geven.
Karensquote:Op woensdag 20 januari 2021 09:20 schreef soapie het volgende:
[..]
Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...'![]()
![]()
Bestel dan lekker online als je alleen maar uit bent op rellen....quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel een punt toch?
Die verklaring hoeft ze niet te overhandigen.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:00 schreef soapie het volgende:
[..]
Bestel dan lekker online als je alleen maar uit bent op rellen....
Mijn god wat een zeikwijf, zal je maar mee getrouwd zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
Of je moeder, je hoort ook steeds dat kind er tussendoor...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:05 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mijn god wat een zeikwijf, zal je maar mee getrouwd zijn
Nee dokters hebben al gezegd dat een medische verklaring niks waard is en door huisartsen niet zal worden uitgegeven.quote:
Lekker Kruidvatmedewerkers pesten voor haar eigen propagandafilmpjequote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
Nog met je kind erbij ook, klappen nodig dat wijfquote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
Hoe maakt ze het aannemelijk dan? Alleen zeggen is niet voldoende, vind ik.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:47 schreef junkiesietze het volgende:
nformatie tonen voor uitzondering
Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken. U kunt het op verschillende manieren aantonen. Voorbeelden zijn:
https://www.rijksoverheid(...)-beperking-of-ziekte
Ze heeft dus geen gelijk.
Thanks voor de bronnen FOKkers.
Waarom niet? Winkelpersoneel heeft geen enkele reden om zich wantrouwend tegen hun klanten op te stellen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe maakt ze het aannemelijk dan? Alleen zeggen is niet voldoende, vind ik.
Het zijn altijd de oudjes die de regels aan hun laars lappen. Gelukkig werkt covid op sterker op de oudjes.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Of misschien hebben ze meer wijsheid en snappen ze wel dat die dingen geen fuck doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Het zijn altijd de oudjes die de regels aan hun laars lappen. Gelukkig werkt covid op sterker op de oudjes.
Die oudjes hebben alleen wijsheid in graaien van geld.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of misschien hebben ze meer wijsheid en snappen ze wel dat die dingen geen fuck doen.
Vergeet dat maar. Die blijft nog maanden van kracht.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:53 schreef elisexxx het volgende:
...ik hoop dat de mondkapjesplicht gauw afgeschaft wordt.
Als je gaat hyperventileren, heb je lijkt me een goede reden om je te beroepen op de uitzonderingsregel als je dat wilt. Zou voor de zekerheid zo'n kaartje uitprinten, uit de link hierboven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:53 schreef elisexxx het volgende:
Ik ging voorheen altijd naar de Jumbo maar sinds de mondkapjesplicht in winkels ben ik daar niet meer geweest. Ik haal mijn boodschappen bij kleinere (Poolse, Turkse) supermarkten omdat het daar rustiger is meestal. Meeste mensen begrijpen het niet en ik weet dat het tussen mijn oren zit maar ik ga hyperventileren van een mondkapje. In een grote supermarkt raak ik dan in paniek. Ik weet dan ook niet hoe het nu in "mijn" Jumbo is maar ik hoop dat de mondkapjesplicht gauw afgeschaft wordt.
Welke link?quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Als je gaat hyperventileren, heb je lijkt me een goede reden om je te beroepen op de uitzonderingsregel als je dat wilt. Zou voor de zekerheid zo'n kaartje uitprinten, uit de link hierboven.
Ik snap het als ik het kon, had ik nu een paar arme landen bedreigt en een paar vrienden, om voor iedereen allemaal, de medische mondkap te verstrekken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef elisexxx het volgende:
[..]
Welke link?
Ik wil geen aansteller zijn en ik probeer me al sinds 10 maanden aan alle regels te houden maar ik raak in paniek met een mondkapje op. Zit tussen mijn oren maar daar kan ik ook niks aan doen.
Dan zegt iedereen dat ze een medische reden hebben. Ook de wappies die liegen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 16:19 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarom niet? Winkelpersoneel heeft geen enkele reden om zich wantrouwend tegen hun klanten op te stellen.
Aandachtshoerquote:Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
Tokkies gonna tokkie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat mens uit het filmpje kon hem gewoon opzetten, maar was gewoon bezig om de boel lekker te provoceren .
Wat een ontzettend naar mens. Winkelpersoneel en andere klanten zitten echt niet op deze weerzinwekkende tokkies te wachten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aandachtshoer
En dan ook je kind de stuipen op het lijf jagen.
Ze wil zijn papieren zien maar haar eigen papieren wil ze niet tonen. Heerlijk die discussie.
Ik zag het ook al in een ander topic. Begin inmiddels te denken dat het ook door verveling komt vanwege lockdown. Een soort vermaakquote:Op zaterdag 6 februari 2021 15:06 schreef Bocaj het volgende:
Nou, het hamsteren lijkt wel weer begonnen... Nu denk ik niet om Corona maar om de vrieskou....
Veel afbak en vers etc...
Was rond 13:00 uur er... maar het moet in de morgen druk zijn geweest! (AH)
Dat is ook logisch, supermarkten werken tegenwoordig met JIT logistiek en hebben niet tot nauwelijks voorraad meer in de winkel en zolang de vrachtwagen kunnen blijven rijden is dat prima, als dat niet het geval is....tja, dan gaat het systeem op zijn bek.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:31 schreef Mondkapje het volgende:
Wat vroeger de blaadjes op de rails voor de NS waren, is dat nu de sneeuw voor de supermarkt.
Uiteraard zorgt een supermarkt ervoor dat ze voor verse kort houdbare producten niet teveel voorraad hebben om te voorkomen dat ze al die producten weg moeten gooien.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is ook logisch, supermarkten werken tegenwoordig met JIT logistiek en hebben niet tot nauwelijks voorraad meer in de winkel en zolang de vrachtwagen kunnen blijven rijden is dat prima, als dat niet het geval is....tja, dan gaat het systeem op zijn bek.
Nee, mensen maken elkaar de kop gek en gaan hamsteren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik zag het ook al in een ander topic. Begin inmiddels te denken dat het ook door verveling komt vanwege lockdown. Een soort vermaak
Heb je weer lopen neuzen op Dirk.nl ?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:52 schreef Mondkapje het volgende:
Er verschijnen opeens supermarktreclames van Dirk in de kantlijn...
Van de sneeuw hebben ze geen last.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:31 schreef Mondkapje het volgende:
Wat vroeger de blaadjes op de rails voor de NS waren, is dat nu de sneeuw voor de supermarkt.
Op sociale media circuleren foto's van lege schappen van supermarkten elders in het land. De beelden gaan vaak gepaard met commentaar van ongeloof over het hamstergedrag wegens de sneeuw.
https://www.nu.nl/winterw(...)kten.html?redirect=1
Er zit tegenwoordig op elke hoek van de straat wel een supermarkt, bakker, slager, etc. Gewoon niet zo'n mietje zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja in het journaal werd gerept over dat er wel 40cm sneeuw kon vallen en dat het dagen lang aan zou houden...
En blijkbaar gaan mensen dan enorm inslaan.
Inderdaad. Het slaat ook nergens op. Trouwens, wie heeft sowieso geen voorraad eterij in huis? Er ligt altijd nog wel ergens in een kast een blik snert of knakworsten of soep...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er zit tegenwoordig op elke hoek van de straat wel een supermarkt, bakker, slager, etc. Gewoon niet zo'n mietje zijn.
Misschien weet die moeder wel dat dat kind niet van zure dingen houdt en dat het dus geen zin heeft om een heel pak te kopen, terwijl ze toch weet dat het niet opraakt na 1 slok van het kind.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt corona, maar wel supermarkt![]()
Net wees een jochie naar een pak karnemelk en vroeg aan zijn moeder en wat dat was. Moeder: ' Dat is karnemelk en dat is echt heel vies. Da's zuur.' Ik vind dat zo jammer. Ouders die hun kinderen sturen in wat zij lekker vinden en wat niet. Laat kinderen lekker zelf beslissen wat ze lekker vinden. Karnemelk is namelijk heul lekker
Er hoort bij elke Lidl buiten een bord te staan dat kinderen niet mogen bedelen bij de uitgang. Ze moeten ook weggestuurd worden als ze het wel doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 17:44 schreef macca728 het volgende:
Bij Lidl weer gezellig knuffels sparen voor de kinderen die buiten staan te bedelen of achter je bij de kassa lopen uiteraard zonder mondkapje en karretje.....
En dan raar vinden dat het aantal besmettingen omhoog gaat.
Als het zo gemakkelijk ging dan waren we allemaal al 10 keer besmet geweest.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Doe normaal man, drukste moment, nee na mijn werk. Kutkinderen moeten gewoon thuis blijven. BLIJF THUIS als je niet naar buiten moet.
Mensen besmetten als ze de zegels aan kinderen geven, wat heeft het voor zin dan om karren te ontsmetten.
En vooral minder op de persoon....quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[modbreak]De toon mag hier wel wat netter.[/modbreak]
Sinds wanneer heeft een mannetje van de Lidl ook maar enig gezag buiten de deur van zijn toko?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Er hoort bij elke Lidl buiten een bord te staan dat kinderen niet mogen bedelen bij de uitgang. Ze moeten ook weggestuurd worden als ze het wel doen.
Of minstens je kind erop wijzen dat hij of zij niet bij de winkel mag gaan bedelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft een mannetje van de Lidl ook maar enig gezag buiten de deur van zijn toko?
Ze moeten gewoon dat soort domme spaaracties niet houden in deze tijd.
Iedereen weet dat zulke acties bedelende kinderen aantrekken. Doe het of slim (digitaal sparen) of niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of minstens je kind erop wijzen dat hij of zij niet bij de winkel mag gaan bedelen.
Die acties an sich zijn niet het probleem.
Dan vinden de mensen die het nodig vinden om elke dag naar de supermarkt te gaan wel weer iets anders om over te klagen natuurlijkquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of minstens je kind erop wijzen dat hij of zij niet bij de winkel mag gaan bedelen.
Die acties an sich zijn niet het probleem.
- Hou hier mee op aub. Je hebt je punt al lang gemaakt -quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[modbreak]De toon mag hier wel wat netter.[/modbreak]
Hebben waarschijnlijk al zoveel stront over zich heen gehad.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:31 schreef macca728 het volgende:
ja personeel zegt niets vaak, 2 meisjes achter me zonder karretje terwijl er bij de ingang iemand staat m te "handhaven"
Ik vind het ook niet reeel om van een tiener te eisen dat-ie mensen aanspreekt op het niet dragen van een mondkapje.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 10:31 schreef macca728 het volgende:
ja personeel zegt niets vaak, 2 meisjes achter me zonder karretje terwijl er bij de ingang iemand staat m te "handhaven"
Het ging om geen karretje en dit was geen tiener maar gewoon een flinke gekleurde man van 25-30quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet reeel om van een tiener te eisen dat-ie mensen aanspreekt op het niet dragen van een mondkapje.
Boeit het dat die gekleurd is?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 11:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het ging om geen karretje en dit was geen tiener maar gewoon een flinke gekleurde man van 25-30![]()
En die sprak iemand anders wel aan op het niet dragen van een mondkapje.
Dit merkte ik ook de laatste twee keer dat ik een bestelling wilde laten bezorgenquote:Op vrijdag 5 maart 2021 22:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vanavond meerdere bezorgmomenten kunnen kiezen bij de AH.
Volgens komt dat niet omdat het rustiger is, maar omdat AH zijn bezorgcapaciteit vergroot heeft.
Die mensen die werken in de supermarkt, zijn helden. Niemand vraagt of zij misschien ook niet een vitaal beroep hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dan vinden de mensen die het nodig vinden om elke dag naar de supermarkt te gaan wel weer iets anders om over te klagen natuurlijk
Dat verschilt heel erg per supermarkt. De AH vlak bij mijn huis heeft alleen zo'n maf apparaat waar je dan je karretje in moet doen en je handen in een ding er naast. En dan komen er 3 druppels vloeistof uit. verder is er niks. 9 van de 10 mensen doet dit niet eens.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 15:27 schreef christmastsunami het volgende:
Die mensen die werken in de supermarkt, zijn helden. Niemand vraagt of zij misschien ook niet een vitaal beroep hebben.
Verder vraag ik mij eigenlijk af waarom er ook niet een alcohol despenser bij de uitgang staat, of buiten, zodat ik me handen gewoon kan reinigen na het vastpakken van dingen die net iemand anders heeft aangeraakt.
Ik doe het nu met mijn eigen flacon. Maar die extra service kan er financieel makkelijk af.
Heeft waarschijnlijk meer zin dan alleen vooraf je handen reinigen.
Ik heb nooit begrepen waarom de vakken niet gevuld worden buiten openingstijden.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen zijn er klaar mee. Steeds vaker woordenwisseling tussen klanten om het afstand houden.
Afstand houden gebeurd trouwens al heel lang niet meer, maar voor het winkelpersoneel blijft het ook lastig. Wij werken met een tijdschema en vooral in het weekend is dat vrij pittig. We kunnen onmogelijk wachten op meerdere klanten die de ingrediënten checken, of zoeken wat ze nodig hebben. Dan gebeurd het wel regelmatig dat wij ook de anderhalve meter niet in acht (kunnen) nemen.
Dan krijg je Russische supermarkten omdat tijdens openingstijden de vakken leeg zijn..quote:Op zondag 7 maart 2021 10:12 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom de vakken niet gevuld worden buiten openingstijden.
Lege schappenfeestquote:Op zondag 7 maart 2021 10:12 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom de vakken niet gevuld worden buiten openingstijden.
Ik vul geen vakken, ik werk zelf achter de broodafdeling en ook daar is het moeilijk om afstand te blijven houden. Binnen bepaalde tijden moet alles gebakken worden, in de vakken gelegd worden etc. Vooral op een zaterdag is dat tijdschema gewoon moordend en heb je geen tijd om te wachten op klanten tot ze uitgekeken of gezocht zijn.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:12 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dan maar geen klanten.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vul geen vakken, ik werk zelf achter de broodafdeling en ook daar is het moeilijk om afstand te blijven houden. Binnen bepaalde tijden moet alles gebakken worden, in de vakken gelegd worden etc. Vooral op een zaterdag is dat tijdschema gewoon moordend en heb je geen tijd om te wachten op klanten tot ze uitgekeken of gezocht zijn.
Overdag moet je ook gewoon personeel rond hebben lopen in de winkel. Het is niet alleen vakkenvullen wat er gebeurdKlanten willen nog steeds aanspreekpunten een geen of weinig personeel overdag in de winkel werkt agressie en diefstal alleen maar in de hand. En er wordt al zoveel gestolen
Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe het komt waardoor winkelpersoneel moeilijk afstand kan houden. Want dat is in deze reeks ook meermaals aan bod geweest.quote:
Ik snap het allemaal wel, maar waarom de vakken gaan vullen als het openingsuren zijn voor ouderen en kwetsbaren ?quote:Op zondag 7 maart 2021 10:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vul geen vakken, ik werk zelf achter de broodafdeling en ook daar is het moeilijk om afstand te blijven houden. Binnen bepaalde tijden moet alles gebakken worden, in de vakken gelegd worden etc. Vooral op een zaterdag is dat tijdschema gewoon moordend en heb je geen tijd om te wachten op klanten tot ze uitgekeken of gezocht zijn.
Overdag moet je ook gewoon personeel rond hebben lopen in de winkel. Het is niet alleen vakkenvullen wat er gebeurdKlanten willen nog steeds aanspreekpunten een geen of weinig personeel overdag in de winkel werkt agressie en diefstal alleen maar in de hand. En er wordt al zoveel gestolen
Wij vullen geen vakken op dat moment, maar misschien dat het elders wel gebeurd. Heeft alles te maken met hoe laat de vracht binnen komt en verdere planning.quote:Op zondag 7 maart 2021 11:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik snap het allemaal wel, maar waarom de vakken gaan vullen als het openingsuren zijn voor ouderen en kwetsbaren ?
Die uren zijn zinloos als die ouderen nergens bij kunnen en dicht langs de vakkenvullers moeten lopen.
Klanten kunnen ook laten bezorgen. Doe ik ook. Nog nooit zo'n gemakkelijk leven gehad. Dan hoef je niet naar de supermarkt. Ok, het kost centen (abo half jaar is van 70 euro of zo), maar ja dat scheelt me veel ergernis (rondrennende kinderen, etc) en loop ik geen gevaar op besmetting.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe het komt waardoor winkelpersoneel moeilijk afstand kan houden. Want dat is in deze reeks ook meermaals aan bod geweest.
Ik kwam een tijdje geleden heel af en toe in de supermarkt als ik iets vergeten was te bestellen, maar asocialen zijn er altijd. Daar helpt zo'n karretje niets bij. Je hebt ze erbij die gaan aan de voorkant van hun karretje staan bijna tegen je aan. Heb ik nog nooit meegemaakt voor corona. Ik heb het gevoel dat ze dat expres doen.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:32 schreef viagraap het volgende:
Zie dit topic nu pas. In 'mijn supermarkt' moet je een wagentje hebben en staan er spullen om die schoon te houden. De karretjes dragen bij aan afstand houden en iedereen heeft een mondkapje, maar verder is het alsof corona nooit gebeurd is.
Als ik dan in de ruimere supermarkt in de buurt van mijn ouders kom, waar de buurt bovendien minder arm is, moet ik altijd extra mijn best doen om wél afstand te houden enzo. Het zit gewoon niet in mijn systeem, omdat ik verder ook op weinig andere openbare plekken ben geweest dit jaar dan 'mijn' supermarkt waar het niet te doen is afstand te houden.
Ik bestel online en haal het dan op. En anders heel vroeg of heel laat naar de supermarkt.quote:Op zondag 7 maart 2021 14:11 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Ik kwam een tijdje geleden heel af en toe in de supermarkt als ik iets vergeten was te bestellen, maar asocialen zijn er altijd. Daar helpt zo'n karretje niets bij. Je hebt ze erbij die gaan aan de voorkant van hun karretje staan bijna tegen je aan. Heb ik nog nooit meegemaakt voor corona. Ik heb het gevoel dat ze dat expres doen.
En als je je balkje na je spullen zet, zijn er, vooral bejaarden, die naar voren strompelen om vlak achter jou vast uit te laden.
Over het personeel, buiten kassamedewerkers om, vooral het vulpersoneel, vind ik ze onbeleefd. En wat ze ook doen: ze gooid die karren met dozen midden in het gangpad zodat niemand er meer langs kan.
De supermarkt is eerder een vloek dan een zegen. Daarom laten bezorgen.
Dat werkt ook. Toen ik nog ging ging ik vlak voor achten. Dan heb je letterlijk de hele supermarkt voor je alleen. Alleen de broodjuffrouw staat er, misschien is dat Sunshine wel.quote:Op zondag 7 maart 2021 14:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik bestel online en haal het dan op. En anders heel vroeg of heel laat naar de supermarkt.
Lol .... en dan gaan ze ook vanouds nog liever tijdens het spitsuur, omdat ze dat "gezellig" vindenquote:Op zondag 7 maart 2021 15:16 schreef soapie het volgende:
Bejaardenuurtje slaat ook nergens op, dat zijn tijden dat er nog geen bejaarde op staat. Bejaarden hebben over het algemeen in de ochtend veel tijd nodig om op te starten..... Voordat de steunkousen ed. aan zijn is het rond de middag.
Dit ja!quote:Op zondag 7 maart 2021 19:13 schreef kibo het volgende:
[..]
Lol .... en dan gaan ze ook vanouds nog liever tijdens het spitsuur, omdat ze dat "gezellig" vinden
In de ochtend en in de avond bijvullen dan valt dat mee. Voor en na sluitingstijd.quote:Op zondag 7 maart 2021 10:17 schreef Drass het volgende:
[..]
Dan krijg je Russische supermarkten omdat tijdens openingstijden de vakken leeg zijn..
Beide lijkt me overdreven.quote:Op zondag 7 maart 2021 19:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
In de ochtend en in de avond bijvullen dan valt dat mee. Voor en na sluitingstijd.
Zo werd er tot voor kort gewerkt.quote:
Niet vervelend bedoeld maar als ze thuiszorg hebben, kan dat inderdaad rustig tot 12.00 duren en dan kunnen ze niet weg.quote:Op zondag 7 maart 2021 15:16 schreef soapie het volgende:
Bejaardenuurtje slaat ook nergens op, dat zijn tijden dat er nog geen bejaarde op staat. Bejaarden hebben over het algemeen in de ochtend veel tijd nodig om op te starten..... Voordat de steunkousen ed. aan zijn is het rond de middag.
Precies wat ik bedoelde....quote:Op woensdag 17 maart 2021 18:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld maar als ze thuiszorg hebben, kan dat inderdaad rustig tot 12.00 duren en dan kunnen ze niet weg.
En wie gaat er met zulk koud weer om 7 uur boodschappen halen. Waarbij je paden volstaan met palletten en het in wezen nog onveiliger is.
Wij hebben hier ook een Russische supermarkt in de straatquote:Op zondag 7 maart 2021 10:17 schreef Drass het volgende:
[..]
Dan krijg je Russische supermarkten omdat tijdens openingstijden de vakken leeg zijn..
Hij is stiekum toch wel leukquote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:31 schreef Nober het volgende:
Zwaagdijk.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/Fransje53229178/status/1372953130816704520
Degene die dit geplakt heeft en de mensen die dit een sterke tekst vinden hebben echt het IQ van een paasei.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:31 schreef Nober het volgende:
Zwaagdijk.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/Fransje53229178/status/1372953130816704520
Dat systeem gebruikte ik ook al een jaar, maar heb gemerkt dat het niet waterdicht is. Soms zegt ie 'heel rustig' en dan kom ik daar en is het dringen geblazen. of 's avonds, geeft ie aan dat het toch flink druk is, maar ik heb toch voer nodig, is die hele zaak uitgestorven.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:02 schreef christmastsunami het volgende:
met google kan je zien hoe druk het dagelijks is, in een supermarkt en wanneer er weinig mensen zijn.
Sowieso moeten ze iedere ziekte bevestigen met een test op de een of andere manier.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Degene die dit geplakt heeft en de mensen die dit een sterke tekst vinden hebben echt het IQ van een paasei.
Yup. Kanker heb je ook pas wanneer je je laat onderzoeken.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 07:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Sowieso moeten ze iedere ziekte bevestigen met een test op de een of andere manier.
Daarom haal ik sowieso al nooit verse broodjes en noten bij de selfservice bij de Lidlquote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben vanaf het begin van deze reeks al actief in dit topic.
Ondanks dat ik zelden een supermarkt bezoek.
Ben nu bij vriend en daar moet ik wel naar de supermarkt af en toe. De AH is hier letterlijk 3x struikelen en je staat middenin de zaak.
Gisteren heb ik toch wel het meest ranzige gezien. Vrouw voor mij zonder mondkapje, oké prima, likt even aan haar vingers voordat ze een plastic tasje ging pakken. Ze pakte er 1 teveel en hangt die dus weer terug.
Dit had ik voor corona trouwens ook smerig gevonden.
Blij dat ik altijd een eigen tas bij me heb
Ik zag hier laatst ook eentje zonder mondmasker lopen. Heel stoer ook.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 16:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben vanaf het begin van deze reeks al actief in dit topic.
Ondanks dat ik zelden een supermarkt bezoek.
Ben nu bij vriend en daar moet ik wel naar de supermarkt af en toe. De AH is hier letterlijk 3x struikelen en je staat middenin de zaak.
Gisteren heb ik toch wel het meest ranzige gezien. Vrouw voor mij zonder mondkapje, oké prima, likt even aan haar vingers voordat ze een plastic tasje ging pakken. Ze pakte er 1 teveel en hangt die dus weer terug.
Dit had ik voor corona trouwens ook smerig gevonden.
Blij dat ik altijd een eigen tas bij me heb
Heb je hem een laatste waarschuwing gegeven?quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:20 schreef vencodark het volgende:
Mijn broertje blijft dus ook stug zonder mondkapje naar de winkel gaan. Zolang niemand er wat van zegt...
Dwars is dwars.
Nee, moet hij zelf weten.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 17:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je hem een laatste waarschuwing gegeven?
Ja sorry dat ik laatst 2 pakken ipv 1 pak wc papier heb meegenomen de andere pak was voor mijn moeder.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:47 schreef Zwolsboy het volgende:
1 zelfscanners werken soms niet goed of vallen zomaar uit
2 best veel mensen in de winkel
3 mensen welke samen boodschappen doen, stiekem 2 winkelwagens en samen lopen.
4 af en toe hamsters gespot, spreek ze toch aan medewerkers!
Nee, hier staat het gewoon aan als achtergrondmuziek. Maar telkens die reclames over dat corona beginnen nu wel erg irritant te worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 10:29 schreef Nober het volgende:
Staat in jullie supermarkten de radio ook heel zachtjes dan wel uit?
Laten bezorgen ga ik dus nooit doen. Het kost extra geld, je moet op vaste momenten thuis zijn om te wachten op je boodschappen en het personeel pakt ook nooit de aanbiedingen, Ik ga gewoon dagelijks naar de winkel juist omdat ik de aanbiedingen en gratis producten zoek. Scheelt echt klauwen met geld.quote:Op zondag 7 maart 2021 14:04 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Klanten kunnen ook laten bezorgen. Doe ik ook. Nog nooit zo'n gemakkelijk leven gehad. Dan hoef je niet naar de supermarkt. Ok, het kost centen (abo half jaar is van 70 euro of zo), maar ja dat scheelt me veel ergernis (rondrennende kinderen, etc) en loop ik geen gevaar op besmetting.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo iemand ben, maar niet omdat ik dat wil. Ik heb al verschillende mondkapjes geprobeerd, verschillende methodes om mijn brillenglazen te coaten, maar ze blijven beslaan. Ik kan gewoon niet anders dan dat ding onder mijn neus te houden...quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:51 schreef herverwijderd het volgende:
Tis meestal druk als ik er ben en steeds meer mensen dragen een mondkapje op hun kin of vlak onder hun neus, zowel klanten als medewerkers. Ik vind het prima verder.
Geloof dat dat systeem werkt op de aanwezigheid van telefoons, 's avonds zijn er veel vakkenvullerts dus veel telefoon waardoor het druk lijktquote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat systeem gebruikte ik ook al een jaar, maar heb gemerkt dat het niet waterdicht is. Soms zegt ie 'heel rustig' en dan kom ik daar en is het dringen geblazen. of 's avonds, geeft ie aan dat het toch flink druk is, maar ik heb toch voer nodig, is die hele zaak uitgestorven.
Hier ook hoor, ik zie niks anders....quote:Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo iemand ben, maar niet omdat ik dat wil. Ik heb al verschillende mondkapjes geprobeerd, verschillende methodes om mijn brillenglazen te coaten, maar ze blijven beslaan. Ik kan gewoon niet anders dan dat ding onder mijn neus te houden...
Bij mij zijn we 7 uur open en je ziet in dat uurtje toch redelijk wat mensen, alleen geen ouderen (of heel weinig). Het ouderenuurtje heeft plaatsgemaakt voor mensen die nog snel wat voor het werk willen halen-uurtje.quote:Op zondag 11 april 2021 15:01 schreef Zana het volgende:
Hier wordt een supermarkt verbouwd, weet niet waarom, want de laatste verbouwing is nog niet zo heel lang geleden. Maar die moest dus voor een deel leeg, want gaat een week dicht...was al benieuwd hoe ze het gingen aanpakken, voor Corona kwamen best wel veel mensen af op de uitverkoop van "verswaren" (50% korting) bij supermarkten. Ze hadden wel een dag eerder een berichtje op de Facebookpagina geplaatst dat ze korting gingen geven en ongeveer een week eerder dat ze gingen verbouwen.
Ik was rond kwart voor acht/ acht uur zoals gewoonlijk en er waren een paar extra mensen, maar niet echt noemenswaardig. Op dat moment is waarschijnlijk ook nog ouderenuurtje, maar dat staat nergens meer expliciet vermeld. Volgens de webpagina is de supermarkt open vanaf 8.00 uur, maar er mogen eerder al klanten binnen, maar dan hebben ze dan nog niet alles afgebakken en gevuld.
Zal wel ook geen grote openingsactie zijn.
In die supermarkt is het ouderenuurtje alleen echt specifiek voor ouderen en niet voor mensen in risicogroepen die jonger zijn? Daar was dat uurtje toch ook voor bedoeld?quote:Op zondag 11 april 2021 20:27 schreef Dven het volgende:
Ouderenuurtjes zijn echt het meest belachelijk ooit. Zeker omdat het hier tussen 08:00 en 10:30 is en de supermarkt uitgestorven is. Af en toe wel eens vergeten en dan word ik dus een compleet lege supermarkt uitgegooid. Die oudjes? Ah, die gaan in de drukke uren later op de dag. Is namelijk gezelliger.
Volgens mij woont Dven ergens in het oostblok, niet echt representatief voor onze supermarkten.quote:Op maandag 12 april 2021 12:54 schreef NedKelly het volgende:
e dag. Is namelijk gezelliger.
In die supermarkt is het ouderenuurtje alleen echt specifiek voor oude
Wij hebben hier 2 jumbo's. Bij de ene kun je kiezen voor kar of trekmandje. Bij andere moet je nog steeds een kar pakken.'quote:Op maandag 12 april 2021 14:33 schreef Erasmus het volgende:
Ik kijk er altijd van op dat als ik in een supermarkt buiten het stadscentrum kom, dat winkelwagentjes vaker verplicht lijken te zijn. Aldi en Lidl uitgezonderd gezien ze in elke vestiging tot nu toe geen mandjes toestaan.
Hier zijn mandjes de norm op de Jumbo na, daar zijn ze nog steeds team winkelwagentje.
Snel, edit hemquote:
Gefeliciteerd!quote:
200.000.000 ste.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:51 schreef maily het volgende:
[..]
Roosje jij hebt de 2.000.000ste post gemaakt!!![]()
![]()
Juich hier voor @:roos94
Je kunt em nu nog editen!quote:
Ik wis gewoon de post van Roos, probleem opgelost, en ik sta open voor donatiesquote:Op maandag 21 juni 2021 21:53 schreef Salina het volgende:
SNEL IEMAND ZET EEN TR BIJ DE POST VAN ROOS, DAN KRIJGT IEMAND ANDERS HEM!
neem ze een keer mee en je hoort het vanzelfquote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:25 schreef Zana het volgende:
"Mogen" nu eigenlijk ook weer kinderen mee de supermarkt in of hele gezinnen?
Heeft dat ooit niet gemogen dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:25 schreef Zana het volgende:
Kinderen onder de twaalf mogen altijd mee, zonder kar of mondkapje.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:25 schreef Zana het volgende:
Volgens mij stond er bij ons "kom alleen" en ik heb ook significant minder kinderen gezien het afgelopen jaar in de supermarkt en ook veel minder koppeltjes.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heeft dat ooit niet gemogen dan?
Dit, want iedereen moest een eigen karretje, ook kinderen onder de 12.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 06:42 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij stond er bij ons "kom alleen" en ik heb ook significant minder kinderen gezien het afgelopen jaar in de supermarkt en ook veel minder koppeltjes.
Maar dan sta je daar aan dat karretje te sjorren en naast je ook iemandquote:Op maandag 21 juni 2021 21:03 schreef Tegan het volgende:
Iedereen is hier helemaal van slag dat de karretjes weer een muntje vragen. Rustig maar.
In het afgelopen half jaar zag ik al veel stelletjes (vooral oudjes) samen boodschappen doen. soms hele gezinnen met twee karretjes.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:25 schreef Zana het volgende:
Gedragbeïnvloeding geslaagd.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:47 schreef vencodark het volgende:
Laatst gaan winkelen in de stad en bij de juwelier mocht het mondkapje af en bij de kledingwinkel zag ik vanzelf dat klanten en personeel het niet droegen.
Die ochtend was ik even naar de AH om een pakketje op te halen bij de balie. In de auto kwam ik erachter dat mijn voorraad mondkapjes op was. Dus ik ging naar binnen zonder en dat voelde zo gek!![]()
Ik was er gewoon een beetje onrustig over omdat het voelde alsof ik zo’n type was die bewust de regels niet volgt.![]()
Belachelijk.
Oke is mij niet opgevallen en heb zelf ook niet aan deze onzin meegedaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 06:42 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij stond er bij ons "kom alleen" en ik heb ook significant minder kinderen gezien het afgelopen jaar in de supermarkt en ook veel minder koppeltjes.
Bij ons bij de ene Jumbo wel, die gaat 8.00 uur open, bij de andere mag je eerder binnen (het ouderen uurtje was bij beide van 7-8 en van 20-21 uur), maar officieel is die ook pas 8.00 uur open volgens de website. De Aldi heeft weer gewone openingstijden en sluit niet meer om 20.00 uur vanwege het alkoholverbod wat toen was.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 10:36 schreef Nielsch het volgende:
zijn de bejaardenuurtjes ook al afgeschaft?
quote:
Hier ook ja.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:59 schreef foden het volgende:
Hier werd net nog door een groot deel mondkapjes gedragen
De domme medemens dus. Ze bestaanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:33 schreef falling_away het volgende:
Hier droegen enkelingen nog mondkapjes. Blijkbaar denken ze dat die vodjes enige bescherming bieden voor zichzelf, maar die zijn enkel bedoeld om zelf geen corona te verspreiden. Ze filteren het virus er niet uit bij inademen.
Prima dan toch? Ik dacht dat de deal was dat anti-maskers geen fun maken van mensen die hem wel willen dragen en andersom ook. Dan is iedereen tevreden lijkt me.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:33 schreef falling_away het volgende:
Hier droegen enkelingen nog mondkapjes. Blijkbaar denken ze dat die vodjes enige bescherming bieden voor zichzelf, maar die zijn enkel bedoeld om zelf geen corona te verspreiden. Ze filteren het virus er niet uit bij inademen.
Gek dat dat per regio zo verschilt. Hier net letterlijk niemand. En normaal gesproken juist iedereen, het was dus niet in een achterstandswijk met veel wappies die voorheen ook al geen mondkapje droegen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:59 schreef foden het volgende:
Hier werd net nog door een groot deel mondkapjes gedragen
Misschien zijn ze sociaal naar anderen? Als we ooit weer heel hoog in de besmettingen zitten zet ik gewoon weer mondkapje op in de supermarkt om te voorkomen dat ik anderen besmet. Nu liggen de besmettingen zo laag dat me dat niet nodig lijkt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:33 schreef falling_away het volgende:
Die mondkapjes werden door bijna niemand op de goede manier gedragen of behandeld. Al vanaf het begin niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
Dus kennelijk is iedereen toch van nature egoistisch, want je draagt dat kopvodje niet voor jezelf maar voor iemand anders, maar kennelijk toch niet.
Je zou ook kunnen zeggen dat jij egoïstisch bent want er geld nog steeds ''blijf thuis tenzij strikt noodzakelijk''.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:48 schreef ozzietukker het volgende:
Dus kennelijk is iedereen toch van nature egoistisch, want je draagt dat kopvodje niet voor jezelf maar voor iemand anders, maar kennelijk toch niet.
Ik kan niets bestellen bij de Aldi of Lidl of Dirk dus supermarkt is wel noodzakelijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:13 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat jij egoïstisch bent want er geld nog steeds ''blijf thuis tenzij strikt noodzakelijk''.
Aangezien je alles wat in de supermarkt te koop is ook online kunt bestellen is een supermarkt bezoek echt nooit noodzakelijk. Dat geld overigens ook voor jou bezoek aan het buitenland, waar ik ook mijn twijfel bij heb of dat strikt noodzakelijk was.
Dezelfde of vergelijkbare producten zijn ook bij Albert Heijn te koop en die kun je daar gewoon bestellen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik kan niets bestellen bij de Aldi of Lidl of Dirk dus supermarkt is wel noodzakelijk.
Tokkie, wappie. Whatever man. Die dingen werken niet, heeft de overheid zelf vorig jaar nog gezegd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:27 schreef Document1 het volgende:
Je geeft wel gelijk je niveau aan met bekslip, mondverbandje en dergelijke termen. Tokkie niveau. Verder fijn dat die dingen niet meer nodig zijn. Al stond ik wel in dubio toen ik afgelopen week aardig ziek was en boodschappen moest doen. Mondkapje toch maar opgedaan voor mijn medemens.
Blijf thuis bij klachten geldt nog steeds. Ook pre-corona zou je dat moeten doen. dus pot ketel als je iemand wil terechtwijzen over gebruik van een paar termen. vind ik minder erg dan bewust ziek naar een winkel gaan. Dan ben je zelf ook gewoon een tokkie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:27 schreef Document1 het volgende:
Al stond ik wel in dubio toen ik afgelopen week aardig ziek was en boodschappen moest doen. Mondkapje toch maar opgedaan voor mijn medemens.
Thuisblijven en laten testen, internetheld.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:27 schreef Document1 het volgende:
Je geeft wel gelijk je niveau aan met bekslip, mondverbandje en dergelijke termen. Tokkie niveau. Verder fijn dat die dingen niet meer nodig zijn. Al stond ik wel in dubio toen ik afgelopen week aardig ziek was en boodschappen moest doen. Mondkapje toch maar opgedaan voor mijn medemens.
Ik was getest, geen corona maar nog koos ik ervoor een mondkapje op te zetten om niemand te besmetten met wat ik dan ook mocht hebben. Dus wat nu wijsneus.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijf thuis bij klachten geldt nog steeds. Ook pre-corona zou je dat moeten doen. dus pot ketel als je iemand wil terechtwijzen over gebruik van een paar termen. vind ik minder erg dan bewust ziek naar een winkel gaan. Dan ben je zelf ook gewoon een tokkie.
zet dat dan gelijk erbij .quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:10 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik was getest, geen corona maar nog koos ik ervoor een mondkapje op te zetten om niemand te besmetten met wat ik dan ook mocht hebben. Dus wat nu wijsneus.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:25 schreef Grems het volgende:
De maatschappelijke conditionering is werkelijk adembenemend, ik wist dat het ernstig gesteld was maar dat het zo extreem was had ik zelfs niet kunnen bevroeden.
Je zal maar vrijheid willen, verschrikkelijk egoïstisch. Walgelijke mensen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:30 schreef DjVero het volgende:
[..]![]()
Wat moet het toch vermoeiend zijn om een wappie te zijn. Je zal hier maar elke dag mee bezig moeten zijn, zeg. Je zou zelfs bijna denken dat het merendeel van de wappies geen werk heeft, anders zou je nooit genoeg tijd hebben om je hier druk over te moeten maken...ow, wacht...![]()
Waarom? Is zwanger zijn besmettelijk...?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:04 schreef Bocaj het volgende:
Ik zag 1 mondkapje in de Appie... Dat was een zwangere vrouw... Snap ik dan wel...
Het zou je als mens toch eens verontrusten dat 99% van je landgenoten hun updates rechtstreeks ontvangt vanuit rijksoverheid.nlquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:30 schreef DjVero het volgende:
[..]![]()
Wat moet het toch vermoeiend zijn om een wappie te zijn. Je zal hier maar elke dag mee bezig moeten zijn, zeg. Je zou zelfs bijna denken dat het merendeel van de wappies geen werk heeft, anders zou je nooit genoeg tijd hebben om je hier druk over te moeten maken...ow, wacht...![]()
Jaja, en als werkloze wappie ondertussen wel aankloppen bij diezelfde rijksoverheidquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Het zou je als mens toch eens verontrusten dat 99% van je landgenoten hun updates rechtstreeks ontvangt vanuit rijksoverheid.nl
Je lult je er mooi uit maar ik kan nog steeds geen gedachten lezen broer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:13 schreef Document1 het volgende:
Ik ging er, dom genoeg, vanuit dat het voor zich sprak.
De hel.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom? Is zwanger zijn besmettelijk...?
Nee die zijn daar duurder. En bij mij in de buurt is dan weer geen Jumboquote:Op woensdag 30 juni 2021 12:43 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dezelfde of vergelijkbare producten zijn ook bij Albert Heijn te koop en die kun je daar gewoon bestellen.
Of sterven mensen soms als ze niet naar de Dirk zouden kunnen? Hier in de buurt is niet eens een Dirk en op de een of andere manier lukt het mensen toch.
Overigens, ja mijn manier van redeneren is belachelijk. Maar was meer een reactie op ''iedereen zonder mondkapje is per definitie egoïstisch''.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |