abonnement Unibet Coolblue
pi_197341499
Ik heb trouwens ook nooit een mondkapje op als ik online boodschappen doe bij AH.nl.
pi_197342191
quote:
16s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken. :r
Ik roep sorry en dan duw ik de in de wegstaande winkelpartner aan de kant. Ben wel klaar met die winkelende stelletjes
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:54:45 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197342236
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:12 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb trouwens ook nooit een mondkapje op als ik online boodschappen doe bij AH.nl.
Schandalig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197342404
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:53 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik roep sorry en dan duw ik de in de wegstaande winkelpartner aan de kant. Ben wel klaar met die winkelende stelletjes
Was bedoelt als een knipoog naar Sorella. Ik gebruikte haar redenering om mijn klacht te rechtvaardigen zoals zij haar onnodige bezoek aan de supermarkt rechtvaardigt. :)
pi_197343846
quote:
16s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken. :r
Zo voel ik me ook wel eens maar probeer dan toch maar weer in de relax modus te komen. Als ik me ook nog kwaad ga maken is het leven helemaal niet leuk meer. Beetje zelfspot als ik me druk maak en dan grinnik ik weer inwendig.
Maar mij duurt het ook te lang. Toch maar ff volhouden en dan hopen dat ik tegen de zomer weer een echt goed humeur heb.
pi_197345085
In de supermarkt is het hier gewoon normaal, dit al een tijdje schappen zijn goed gevuld en alles op voorraad.
Echter bestellen/ophalen kan niet de sloten zitten constant vol en je moet er dan een dag sport van maken wil je daar tussen komen.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:38:47 #57
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197346611
Is het de bedoeling dat we er eens gaan kijken? Ik ben er sinds die kapverplichting niet meer geweest. Als het er echt zo gevaarlijk is, kun je er beter niet heen toch. Ach, aan het begin was het panisch moeilijk doen over die kapjes, nu loop je de snackbar zo zonder binnen en kraait niemand er mee om. Alles normaliseert uiteindelijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197349529
quote:
4s.gif Op zondag 10 januari 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:

[..]


[..]

Zelfscanners zijn overbodig als je gewoon je eigen mobiel gebruikt.
moet het wel werken, in geen enkele ah hier krijg ik het werkend
pi_197351952
quote:
16s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef Chia het volgende:

[..]

Onze supermarkt is hartstikke klein, dus als mensen met een winkelwagen rond lopen te dolen op zoek naar hun winkelpartner (die ook een winkelwagen heeft, want daar zijn ze hier heel streng op) belemmert dat de snelheid waarmee ik boodschappen kan doen. En waarom ik daarover klaag: ten eerste omdat ik een schurft hekel aan de mondlap heb, dus hoe vlugger ik de winkel uit ben hoe beter en ten tweede omdat alle plezier al weggezogen is in het leven en ik mij het klagen over andere aso's die meer recht menen te hebben op plezier dan mij niet af laat pakken. :r
Niet met z'n tweeën ieder een grote kar in een hartstikke kleine supermarkt willlen parkeren. ~O> :9~
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:30:02 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197383558
Vandaag weer eens geweest na een week of 3.

Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima :')
pi_197386404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag weer eens geweest na een week of 3.

Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima :')
Dat snap ik dus ook niet. Mensen die een mondneusmasker niet over de neus doen.
Dan heb je het echt niet begrepen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:29:13 #62
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_197392335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet. Mensen die een mondneusmasker niet over de neus doen.
Dan heb je het echt niet begrepen.
Of ze snappen ook wel dat het mondkapje niet werkt.

De mensen die echt geloven in de mondkapjes die zullen het goed dragen, doen hem thuis op en thuis weer af.
Dan is er een middengroep die het verfrommelde exemplaar uit de jaszak halen en bij het naar binnen gaan opdoen, enige positieve bijdrage die het zou kunnen opleveren is op deze manier direct weg. Een statement is dan ook om deze niet goed te dragen in de vorm van stil protest, en zo ontkom je aan het aanspreken.

Mensen die in mondkapjes geloven zucht.. Als je enkel de variant mag dragen die jezelf niet kan beschermen is dat echt het verkeerde uitgangspunt.
Wat dat aangaande is het beleid in Beieren in Duitsland waar je verplicht ffp2 maskers moet dragen die jezelf beschermen in winkels en openbaar vervoer natuurlijk een stuk realistischer.
Al zou je in dat geval dus juist kunnen redeneren, als men ffp2 maskers kan dragen om zichzelf te beschermen, waarom zou iemand die dat niet wil ook zo'n masker moeten dragen? Immers de andere persoon kan zichzelf beschermen, dat lijkt mij toch echt het uitgangspunt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_197392395
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem soms ook onder mijn neus doe. Mijn bril beslaat gewoon nog steeds na verschillende acties met zeep en scheerschuim (wat doe ik verkeerd?!). In de super hier om de hoek doe ik het mondkapje wel over mijn neus en mijn bril af. Ik weet daar toch alles te liggen en ik weet hoe de paden lopen :)
pi_197521637

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
  woensdag 20 januari 2021 @ 07:34:35 #65
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197521677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Wat een kutwijf.

Hun winkel, hun regels! Je kunt op zijn minst even een reden geven.
pi_197521693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem soms ook onder mijn neus doe. Mijn bril beslaat gewoon nog steeds na verschillende acties met zeep en scheerschuim (wat doe ik verkeerd?!). In de super hier om de hoek doe ik het mondkapje wel over mijn neus en mijn bril af. Ik weet daar toch alles te liggen en ik weet hoe de paden lopen :)
Soms schuift ie steeds meer omhoog en zie ik even niets, maargoed we doen ons best
pi_197521820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:34 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Wat een kutwijf.

Hun winkel, hun regels! Je kunt op zijn minst even een reden geven.
Precies. Als een gastheer/beveiliger zegt dat je niet binnen mag komen dan ben je niet welkom.
Je moet je aan de huisregels houden. Wil je dit niet Kruidvat heeft ook een website waar je je spullen kan bestellen.
pi_197522222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:
Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Heeft ze toestemming gevraagd om te filmen? en om het te publiceren? Mogen we die toestemming een zien?
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:00:10 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197522448
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag weer eens geweest na een week of 3.

Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima :')
Heb dezelfde ervaringen. Plus dat mensen in de rij staan en dan ook geen mondkap dragen en zich niet aan de 1.5 meter afstand regel houden. Hangjongeren voor winkels enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:03:55 #70
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197522482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:56 schreef quirina het volgende:

[..]

Precies. Als een gastheer/beveiliger zegt dat je niet binnen mag komen dan ben je niet welkom.
Je moet je aan de huisregels houden. Wil je dit niet Kruidvat heeft ook een website waar je je spullen kan bestellen.
Ik ben zelf psychisch niet in orde en kan en wil dus geen mondkapje dragen. Ik heb een briefje bij me en verzoek ze om het te lezen en laat mijn medicatie zien. Dan is er 9 van de 10 keer begrip en is er niks aan de hand. :P

Alleen nog niet 'uitgetest' in het OV i.c.m. incompetente BOA's .

[ Bericht 3% gewijzigd door Scooteraar op 20-01-2021 09:18:44 ]
pi_197522637
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...' :O :X :r
  woensdag 20 januari 2021 @ 09:57:42 #72
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197523200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:20 schreef soapie het volgende:

[..]

Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...' :O :X :r
maar

artsen mogen geen verklaring geven, dus de verwarring is compleet ook. :')

de overheid heeft er zoals gewoonlijk weer een teringbende van gemaakt. ;)
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:04:13 #73
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_197524487
Bij ons zijn we op piekmomenten net sardines in een blik, of de botsautos op de kermis, gaat nergens over.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:20 #74
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197526182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:34 schreef Scooteraar het volgende:

[..]

Wat een kutwijf.

Hun winkel, hun regels! Je kunt op zijn minst even een reden geven.
Maar ze heeft wel een punt toch?
Die verklaring hoeft ze niet te overhandigen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197526628
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:20 schreef soapie het volgende:

[..]

Wat een debiel zeg; 'ik heb een verklaring bij me, maar die mag je lekker niet zien...' :O :X :r
Karens :r :r
ROBODEMONS..................|:(
pi_197526842
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Maar ze heeft wel een punt toch?
Die verklaring hoeft ze niet te overhandigen.
Bestel dan lekker online als je alleen maar uit bent op rellen....
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:01:38 #77
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197526857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:00 schreef soapie het volgende:

[..]

Bestel dan lekker online als je alleen maar uit bent op rellen....
:? wat?
what did I do?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197526878
Blijf mij verbazen over de figuren die nog steeds verrast reageren wanneer de winkelbediende ze erop wijst dat ze een winkelwagen moeten pakken. :')
pi_197526945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Mijn god wat een zeikwijf, zal je maar mee getrouwd zijn
pi_197527068
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:01 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

:? wat?
what did I do?
Ik heb het over dat wijf!
pi_197527078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:05 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Mijn god wat een zeikwijf, zal je maar mee getrouwd zijn
Of je moeder, je hoort ook steeds dat kind er tussendoor...
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:14:00 #82
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197527091
Maar heeft ze gelijk?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197527149
Net liep het personeel met de neus boven het mondkapje uit, wat een prutsers.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_197527666
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:14 schreef junkiesietze het volgende:
Maar heeft ze gelijk?
Nee...
pi_197527728
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:14 schreef junkiesietze het volgende:
Maar heeft ze gelijk?
Nee dokters hebben al gezegd dat een medische verklaring niks waard is en door huisartsen niet zal worden uitgegeven.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 20 januari 2021 @ 13:47:43 #86
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_197527818
nformatie tonen voor uitzondering

Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken. U kunt het op verschillende manieren aantonen. Voorbeelden zijn:

https://www.rijksoverheid(...)-beperking-of-ziekte

Ze heeft dus geen gelijk.

Thanks voor de bronnen FOKkers. ^O^
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_197527933
Mij wordt eigenlijk nooit iets gevraagd. Doe altijd boodschappen en alles zonder kapje en heb geen medische reden. Als ze het vragen ga ik heus niet moeilijk doen en zet ik hem wel op. Maar er wordt eigenlijk nooit om gevraagd. Ik ga wel bijvoorbeeld 's avonds naar de supermarkt. Dan zijn er ook maar 10 klanten binnen of zo.
pi_197528265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Lekker Kruidvatmedewerkers pesten voor haar eigen propagandafilmpje :r En ook nog met haar kind erbij. :{

En die Kruidvatdude wel gewoon herkenbaar in beeld brengen terwijl ze privacy zo hoog heeft zitten. :') Gelukkig zorgt zijn mondkapje al voor wat minder herkenbaarheid, want hij vast geen toestemming gegeven voor publicatie van deze beelden.
pi_197530462
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 07:26 schreef quirina het volgende:

Daar is ze weer.
lekker rellen bij de Kruidvat.
Nog met je kind erbij ook, klappen nodig dat wijf :r
pi_197532291
quote:
15s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:47 schreef junkiesietze het volgende:
nformatie tonen voor uitzondering

Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken. U kunt het op verschillende manieren aantonen. Voorbeelden zijn:

https://www.rijksoverheid(...)-beperking-of-ziekte

Ze heeft dus geen gelijk.

Thanks voor de bronnen FOKkers. ^O^
Hoe maakt ze het aannemelijk dan? Alleen zeggen is niet voldoende, vind ik.
dag
pi_197532340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe maakt ze het aannemelijk dan? Alleen zeggen is niet voldoende, vind ik.
Waarom niet? Winkelpersoneel heeft geen enkele reden om zich wantrouwend tegen hun klanten op te stellen.
pi_197532370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vandaag weer eens geweest na een week of 3.

Meerdere oudjes zonder mondkapje. Paar figuren die hem half op de kin hadden hangen. Kortom ging weer prima :')
Het zijn altijd de oudjes die de regels aan hun laars lappen. Gelukkig werkt covid op sterker op de oudjes.
pi_197532441
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:21 schreef xminator het volgende:

[..]

Het zijn altijd de oudjes die de regels aan hun laars lappen. Gelukkig werkt covid op sterker op de oudjes.
Of misschien hebben ze meer wijsheid en snappen ze wel dat die dingen geen fuck doen.
pi_197532480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Of misschien hebben ze meer wijsheid en snappen ze wel dat die dingen geen fuck doen.
Die oudjes hebben alleen wijsheid in graaien van geld.

Lekker de jeugd met de lasten van de oudjes opzadelen.
pi_197532630
Ik stond laatst een boodschappen karretje schoon te maken, knalt er een halve zool zijn kar zonder mondkap zo tegen aan.

Ik zei, ik was bezig
Hij zei, ik ziet het.

En ik dacht, domme lamlul, zuchtwe moeten het hier toch echt over gaan hebben, dat dit niet zo 1 2 3 weer overgaat.
pi_197532990
Ik ging voorheen altijd naar de Jumbo maar sinds de mondkapjesplicht in winkels ben ik daar niet meer geweest. Ik haal mijn boodschappen bij kleinere (Poolse, Turkse) supermarkten omdat het daar rustiger is meestal. Meeste mensen begrijpen het niet en ik weet dat het tussen mijn oren zit maar ik ga hyperventileren van een mondkapje. In een grote supermarkt raak ik dan in paniek. Ik weet dan ook niet hoe het nu in "mijn" Jumbo is maar ik hoop dat de mondkapjesplicht gauw afgeschaft wordt.
pi_197533123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:53 schreef elisexxx het volgende:
...ik hoop dat de mondkapjesplicht gauw afgeschaft wordt.
Vergeet dat maar. Die blijft nog maanden van kracht.
pi_197533204
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 16:53 schreef elisexxx het volgende:
Ik ging voorheen altijd naar de Jumbo maar sinds de mondkapjesplicht in winkels ben ik daar niet meer geweest. Ik haal mijn boodschappen bij kleinere (Poolse, Turkse) supermarkten omdat het daar rustiger is meestal. Meeste mensen begrijpen het niet en ik weet dat het tussen mijn oren zit maar ik ga hyperventileren van een mondkapje. In een grote supermarkt raak ik dan in paniek. Ik weet dan ook niet hoe het nu in "mijn" Jumbo is maar ik hoop dat de mondkapjesplicht gauw afgeschaft wordt.
Als je gaat hyperventileren, heb je lijkt me een goede reden om je te beroepen op de uitzonderingsregel als je dat wilt. Zou voor de zekerheid zo'n kaartje uitprinten, uit de link hierboven.
pi_197533444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:03 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als je gaat hyperventileren, heb je lijkt me een goede reden om je te beroepen op de uitzonderingsregel als je dat wilt. Zou voor de zekerheid zo'n kaartje uitprinten, uit de link hierboven.
Welke link?

Ik wil geen aansteller zijn en ik probeer me al sinds 10 maanden aan alle regels te houden maar ik raak in paniek met een mondkapje op. Zit tussen mijn oren maar daar kan ik ook niks aan doen.
pi_197533551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:13 schreef elisexxx het volgende:

[..]

Welke link?

Ik wil geen aansteller zijn en ik probeer me al sinds 10 maanden aan alle regels te houden maar ik raak in paniek met een mondkapje op. Zit tussen mijn oren maar daar kan ik ook niks aan doen.
Ik snap het als ik het kon, had ik nu een paar arme landen bedreigt en een paar vrienden, om voor iedereen allemaal, de medische mondkap te verstrekken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')