abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 7 januari 2021 @ 07:33:47 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_197260712
WASHINGTON - Enkele ministers van de Amerikaanse regering bespreken momenteel het afzetten van president Donald Trump na de gewelddadige bestorming van het parlementsgebouw door de aanhangers van de president, meldt CNN op basis van een bron binnen de Republikeinse partij. Het kabinet kan een president afzetten onder het 25e amendement van de Amerikaanse grondwet als de president niet geschikt wordt geacht om zijn ambt nog langer uit te oefenen.

Vooralsnog gaat het om verkennende gesprekken over het al dan niet afzetten van president Trump. Of er genoeg kabinetsleden aanwezig zijn en achter een afzettingsprocedure staan, is nog onduidelijk. Volgens de bron van CNN zijn enkele senatoren ingelicht over de gesprekken om Trump uit zijn ambt te zetten.

’Dit is het demasqué van een president’
Trump, die over twee weken het Witte Huis moet verlaten, kan onder het 25e amendement van de Amerikaanse grondwet snel worden afgezet door vicepresident Mike Pence en de andere leden van het kabinet. Tot voor kort was dat ondenkbaar, maar inmiddels staan Pence en Trump lijnrecht tegenover elkaar nadat de vicepresident weigerde om het vaststellen van de verkiezingsuitslag door het Congres te saboteren, zoals Trump van hem vroeg.

De roep om het 25e amendement toe te passen is woensdag steeds luider gaan klinken. Onder anderen oud-ministers en de National Association of Manufacturers, die duizenden grote Amerikaanse bedrijven vertegenwoordigt, hebben voorgesteld dat Trump onder die procedure uit zijn ambt moet worden gezet.

Inmiddels hebben ook leden van de commissie voor juridische zaken van het Huis van Afgevaardigden bij Pence aangedrongen om Trump zo snel mogelijk uit zijn ambt te zetten. „Zelfs in zijn videoboodschap vanmiddag heeft president Trump getoond dat hij niet mentaal gezond is en niet in staat is om de verkiezingsuitslag van de verkiezingen van 2020 te verwerken en te accepteren”, staat in een verklaring van de commissieleden.

„President Trumps bereidheid om aan te zetten tot geweld en maatschappelijke onrust om de verkiezingsuitslag ongedaan te maken met geweld, voldoet duidelijk aan deze standaard. Net als zijn recente tweets, die Twitter inmiddels heeft verwijderd, waarin hij zegt dat de verkiezingen zijn ’gestolen’ en dat de rellen van vandaag ’de dingen zijn die gebeuren’.”

https://www.telegraaf.nl/(...)a-aanval-op-capitool

Zou mooi zijn. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 7 januari 2021 @ 07:43:28 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197260781
Heeft geen zin. Dan krijg je Pence en die geeft Trump meteen een pardon.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 7 januari 2021 @ 07:49:44 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197260819
Trump komt hierom voor de rechter. Dat wordt niet makkelijk voor hem en die rechtszaak gaat óók tot flinke rellen zorgen. De kerel heeft dat hele land naar de gallemiezen geholpen.

Dit is nog lang niet voorbij.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197260822
Trump is geblokkeert op fb, Twitter en Instagram :'( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Trouwste user 2022 donderdag 7 januari 2021 @ 07:50:41 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_197260824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Al was het alleen maar om z'n ego te krenken.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197260831
quote:
Ik geloof dat de liefde tussen Pence en Trump niet meer zo innig is.
pi_197260875
quote:
Dat pardon komt er echt niet. Dat zou Trump wel willen, maar ik geloof niet dat Pence hem dat gaat geven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:15:39 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_197260945
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat pardon komt er echt niet. Dat zou Trump wel willen, maar ik geloof niet dat Pence hem dat gaat geven.
Heus wel. Zelfs een nette man als Ford gaf Nixon een pardon, dus een slimebag als Pence doet dat zeker.
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:16:20 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_197260949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 07:50 schreef TLC het volgende:
Hij is zelfs geblokkeerd!
pi_197260964
Want waarom zou je niet nog meer olie op het vuur gooien?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 7 januari 2021 @ 08:27:24 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197261014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Afzetten? Ze moeten hem oppakken, het Witte Huis uitslepen en aan de eerste de beste hoge boom opknopen wegens landverraad.
Okay
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197261136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij is zelfs geblokkeerd!
Echt bijzonder dat hij geblokkeerdt is!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 januari 2021 @ 08:46:55 #13
426493 crew  PippenScottie
pi_197261155
Ik heb niet het idee dat hij ooit bijzonder geïnteresseerd is geweest in daadwerkelijk uitvoeren van de taken die bij het presidentschap horen, maar de laatste maanden lijkt hij sowieso niets anders meer te doen dan zich boos te maken om de afstraffing die hij van de kiezers heeft gekregen.
My friends all drive horses
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 7 januari 2021 @ 09:00:15 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197261231
quote:
Niet meer hoor :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197261513
Ik weet niet of dit verstandig is. Er wordt te veel gefocust op Trump terwijl het om de aanhangers gaat.
Het is gewoon een feit dat de media enorm hebben zitten beinvloeden en dat is wat de aanhangers dwars zit. Het polariseren vanuit de media moet stoppen anders vertrouwen aanhangers van zowel ene of andere zijde geen een uitslag meer.
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:41:05 #16
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197261808
Bij Wie is de Mol hebben ze een forum waar vroeger kandidaten voor rotte vis werden utigemaakt, totdat de moderatoren daar een eind aan maakten en heel streng werden in wat er over kandidaten gezegd werd, of je nou denkt dat ie de mol is of niet. Dat gaat al jaren prima daar. De Pers in het algemeen zou ook zo'n team boven zich moeten hebben, zowel in Amerika als in Nederland.
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:52:15 #18
66444 Lord_Vetinari
pi_197261894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:47 schreef Mondkapje het volgende:
Bij Wie is de Mol hebben ze een forum waar vroeger kandidaten voor rotte vis werden utigemaakt, totdat de moderatoren daar een eind aan maakten en heel streng werden in wat er over kandidaten gezegd werd, of je nou denkt dat ie de mol is of niet. Dat gaat al jaren prima daar. De Pers in het algemeen zou ook zo'n team boven zich moeten hebben, zowel in Amerika als in Nederland.
Tuurlijk joh. Het ligt weer aan de Pers en niet aan Trump c.s. zelf.
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:04:20 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197262103
quote:
8s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk joh. Het ligt weer aan de Pers en niet aan Trump c.s. zelf.
Nee het is de pers. Dat zegt Trump ook.
Net als dat hij mensen misschien wel een beetje aangemoedigd heeft om 'actie te ondernemen'.
Maar het is de schuld van de pers. Dat zegt Trump ook.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:05:57 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_197262131
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee het is de pers. Dat zegt Trump ook.
Net als dat hij mensen misschien wel een beetje aangemoedigd heeft om 'actie te ondernemen'.
Maar het is de schuld van de pers. Dat zegt Trump ook.
Oh, ja, als Trump het zegt dan moet het wel waar zijn _O-
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:11:46 #21
494059 Scooteraar
Samen met Romana!
pi_197262226
Mooie framing weer van de media! Ik heb geen opruiing gezien, enkel de feiten...
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:14:54 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197262273
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:11 schreef Scooteraar het volgende:
Mooie framing weer van de media! Ik heb geen opruiing gezien, enkel de feiten...
ok hans
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:16:10 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197262284
quote:
Het lijkt erop dat ze hem aan het isoleren en containen zijn. Zo heeft hij zo min mogelijk macht/mogelijkheden om nog problemen te veroorzaken en wacht men nog even een paar dagen af totdat Biden aantreedt. Tot dan dus niet te veel problemen maken, de boel sussen en zeker geen acties nemen die kunnen escaleren.

Time is your friend and your enemy in dit geval.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_197262400
verstandiger om het nog even uit te zingen, en zorgen dat ie geen verdere schade kan aanrichten op de valreep.
wat er daarna moet gebeuren... ik denk dat ie beter het land kan verlaten, zoals ie al eens heeft aangekondigd, al sie niet in de gevangenis wil eindigen. genoeg tijd daarvoor, als ie processen aan zn broek krijgt, gaat dat weer jaren duren.
pi_197262412
quote:
Precies. Gewoon zijn social media accounts dichtgooien en 2 weken doorbijten.
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:26:33 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_197262436
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies. Gewoon zijn social media accounts dichtgooien en 2 weken doorbijten.
Ik blijf erbij dat ze hem gewoon standrechtelijk moeten executeren wegens landverraad en poging tot staatsgreep.
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:29:25 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197262483
Hij kan bijna niks meer en is bijna weg. Afzetten zou enkel symbolische waarde hebben en dan worden de wappies waarschijnlijk helemaal gek. Gewoon nog even doorbijten lijkt me inderdaad de beste koers om te varen.
pi_197262611
quote:
8s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat ze hem gewoon standrechtelijk moeten executeren wegens landverraad en poging tot staatsgreep.
Ik ben het met je eens maar acht de kans niet zo groot
pi_197262615
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:29 schreef Twiitch het volgende:
Hij kan bijna niks meer en is bijna weg. Afzetten zou enkel symbolische waarde hebben en dan worden de wappies waarschijnlijk helemaal gek. Gewoon nog even doorbijten lijkt me inderdaad de beste koers om te varen.
Het hoeft niet alleen maar symbolisch te zijn. Congress kan bij het afzetten ook bepalen dat Trump voor altijd gediskwalificeerd wordt voor 'high office'. Dat kan al met een simpele meerderheid. Dat is toch echt een actie met consequenties.
pi_197262653
quote:

[..]

Zo... :D

Met zulke uitspraken kom je niet erg intelligent over.
  donderdag 7 januari 2021 @ 10:44:12 #31
66444 Lord_Vetinari
pi_197262707
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Oh jee, wat ben ik nu bedroefd. Voorlopig zijn er bij dit gedoe 4 doden gevallen door al dat gehits van Trump, McConnell en Cruz. Die 4 doen er niet toe zeker?
pi_197262728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En toch zou dit moeten gebeuren...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197262762
quote:
8s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh jee, wat ben ik nu bedroefd. Voorlopig zijn er bij dit gedoe 4 doden gevallen door al dat gehits van Trump, McConnell en Cruz. Die 4 doen er niet toe zeker?
Nee die waren blank en liepen vrijwillig naar binnen.
pi_197262807
quote:

[..]

Wie executeren we dan voor het ophitsen van de mob tijdens de BLM demonstraties?
pi_197262825
quote:

[..]

En dus moeten er nog meer doden vallen. Makes sense.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:24:29 #36
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197263305
Alhoewel Trump de voorname aanstichter is van de polarisatie, ben ik van mening dat de Amerikaanse media hun bebloede handen in onschuld zitten te wassen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197263453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:28 schreef Mondkapje het volgende:
Ik weet niet of dit verstandig is. Er wordt te veel gefocust op Trump terwijl het om de aanhangers gaat.
Het is gewoon een feit dat de media enorm hebben zitten beinvloeden en dat is wat de aanhangers dwars zit. Het polariseren vanuit de media moet stoppen anders vertrouwen aanhangers van zowel ene of andere zijde geen een uitslag meer.
De democraten leven nog gewoon in de realiteit hoor. Die doen niet aan gekke verkiezingsconspiracy's waardoor het allemaal zo uit de hand is gelopen. Die zien 1-62 in rechtzaken en denken 'geen bewijs voor fraude. Punt'
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:35:53 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_197263521
quote:
Voortaan communiceert de president gewoon via 4chan. :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:39:43 #39
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197263567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

De democraten leven nog gewoon in de realiteit hoor. Die doen niet aan gekke verkiezingsconspiracy's waardoor het allemaal zo uit de hand is gelopen. Die zien 1-62 in rechtzaken en denken 'geen bewijs voor fraude. Punt'
Maar de Democraten gebruiken wel de media om te polariseren.
pi_197263572
Alles is opgelost als Trump weg is.

( :') )
pi_197263675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:39 schreef Grishenko_ het volgende:

Nee dat doen ze niet. In de VS zijn de meeste media links-biased of rechts-biased en polariseren zelf.
De democraten verspreiden geen fake-nieuws over fraude. Die roepen hard dat Rusland de verkiezingen beinvloed hebben en dat wordt vervolgens gewoon bevestigd door de geheime diensten. Die roepen hard dat Trump & co daar ook schuldig aan is en de feiten die daarna onderzocht worden leiden tot een flink aantal gevangenisstraffen. Behalve dan Trump zelf omdat die zich dankzij Barr en het voorzichtige gedrag van Mueller nipt in veiligheid kon stellen.

De republikeinen daarentegen verzinnen van alles over fraude en worden door hun eigen aangestelde rechters teruggefloten omdat het bewijs dusdanig matig was dat het niet eens aan de basisvereisten voldeed.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:54 #42
182233 thedeedster
pi_197263676
quote:

[..]

De media in dat land laten telkens een good vs bad - situatie zien, naar gelang het medium wordt bepaald wíe de goeden zijn.

Democraten polariseren, maar Republikeinen ook. Ben bang dat dit gewoon een uitkomst is van een twee-partijen systeem. je zet je altijd af tegen de ander.

Nee, geef mij dat suffer Nederlandse gepolder maar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197264049
Vrij dom.

Heeft al aangeven gewoon een normale transitie te gaan doen volgende week (of wanneer is dat).

Waarom dan nog olie op het vuur gooien?
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:09:45 #44
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_197264068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De media in dat land laten telkens een good vs bad - situatie zien, naar gelang het medium wordt bepaald wíe de goeden zijn.

Democraten polariseren, maar Republikeinen ook. Ben bang dat dit gewoon een uitkomst is van een twee-partijen systeem. je zet je altijd af tegen de ander.

'both sides! Both sides'!!

Het zijn de republikeinen die ophitsen. Er is maar 1 partij schuldig hier.

Het zijn niet de democraten die fake news verspreiden over fraude, of advertenties die hun tegenstanders uitmaken voor communistische gekken, of de huidskleur en neus van een tegenstander manipuleren om in te spelen op racistische sentimenten.

Dat zijn de republikeinen, altijd al geweest.

Toen Trump ziek was, wensten ze hem beterschap. Maar democraten worden op hun beurt de dood in gewenst door extreem-rechtse terroristen zoals gisteren. Zelfs Pence werd met de dood bedreigd. Onder goedkeurend oog van de republikeinen.

Als je dit nog steunt ben je geen gewone burger, maar keur je terrorisme goed.
pi_197264081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Vrij dom.

Heeft al aangeven gewoon een normale transitie te gaan doen volgende week (of wanneer is dat).

Na wat er is gebeurd moet je een krachtig signaal afgeven. Duidelijk maken dat dit ontoelaatbaar is. Daarom zou het verstandig zijn om Trump af te zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197264103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Na wat er is gebeurd moet je een krachtig signaal afgeven. Duidelijk maken dat dit ontoelaatbaar is. Daarom zou het verstandig zijn om Trump af te zetten.
Oh oke.

Oneens.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:12:36 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197264111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:39 schreef Vigilant88 het volgende:
Alles is opgelost als Trump weg is.

( :') )
Natuurlijk niet.

Het probleem is de ongelijkheid in de VS. En die aanhangers die gisteren het capitool bestormden, maken deel uit van een andere groep die zich achtergesteld voelt en niet serieus genomen: de armere blanken in afgelegen Staten in de VS.
Ik keur het geweld niet goed, net als met BLM, maar ze moeten hier toch iets mee doen in de toekomst.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:16:55 #48
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_197264171
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Het probleem is de ongelijkheid in de VS. En die aanhangers die gisteren het capitool bestormden, maken deel uit van een andere groep die zich achtergesteld voelt en niet serieus genomen: de armere blanken in afgelegen Staten in de VS.
Ik keur het geweld niet goed, net als met BLM, maar ze moeten hier toch iets mee doen in de toekomst.
'Net als BLM'? Er zit een wereld van verschil tussen BLM en deze terroristen. Ook in hoe ze aangepakt werden. Deze terroristen werden zelfs door de politie geëscorteerd naar het gebouw. Zwarte mensen die vreedzaam protesteren kregen kogels. Genoeg uitgelekt materiaal over wat voor een sadisten er rondliepen in die politiekorpsen.

En dat slachtoffergevoel is hun aangepraat. Door propaganda en extreemrechtse identiteitspolitiek denken ze alles te kunnen maken en toch slachtoffer te zijn.
pi_197264212
Ik verbaas mij er altijd over dat mensen in Nederland ruzie met elkaar krijgen over Amerikaanse politiek. Waren jullie allemaal maar zo betrokken bij de binnenlandse aangelegenheden.
pi_197264221
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

De kracht van een goede democratie is dat de wil van de meerderheid wordt gevolgd, rekening houdend met de minderheid. Helaas betekent dat vaak dat er altijd een groep zal blijven die minderheid is en die zich verongelijkt zal voelen.

Onder Trump is die groep gemobiliseerd en zijn door Trump grotendeels valse beloftes gedaan. Ik geloof niet dat Trump die groep ooit heeft willen helpen, maar hij heeft het zo weten te draaien dat alles de schuld is van zijn politieke tegenstanders. Trump heeft de polarisatie vergroot, zonder ooit de intentie te hebben gehad om de groep waarvan hij riep ze te willen helpen ook echt te helpen.

Ik geloof echt dat Biden, met al zijn beperkingen, een president voor alle Amerikanen wil zijn, zoals Obama dat ook was. Helaas is dat geen garantie voor betere tijden voor deze arme blanken in afgelegen staten (zoals jij het omschrijft). Deze groep zal echt zelf iets positiefs moeten veranderen en met de houding die ze nu laten zien gaat dat nooit gebeuren.

Het is een kernprobleem. Deze mensen voelen zich aangetrokken tot een great America, wapens voor iedereen en een grote confederatievlag op de woonwagen. Extreme republikeinen. Maar ze zouden zich beter kunnen richten tot de democraten, ook qua stemgedrag in hun eigen staat.
pi_197264314
Een gewone politieker kan maar dromen over de vastberadenheid, trouw en liefde die Trumps aanhang heeft voor hun president.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:32:29 #52
438527 MissButterflyy
pi_197264447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

De kracht van een goede democratie is dat de wil van de meerderheid wordt gevolgd, rekening houdend met de minderheid. Helaas betekent dat vaak dat er altijd een groep zal blijven die minderheid is en die zich verongelijkt zal voelen.

Onder Trump is die groep gemobiliseerd en zijn door Trump grotendeels valse beloftes gedaan. Ik geloof niet dat Trump die groep ooit heeft willen helpen, maar hij heeft het zo weten te draaien dat alles de schuld is van zijn politieke tegenstanders. Trump heeft de polarisatie vergroot, zonder ooit de intentie te hebben gehad om de groep waarvan hij riep ze te willen helpen ook echt te helpen.

Ik geloof echt dat Biden, met al zijn beperkingen, een president voor alle Amerikanen wil zijn, zoals Obama dat ook was. Helaas is dat geen garantie voor betere tijden voor deze arme blanken in afgelegen staten (zoals jij het omschrijft). Deze groep zal echt zelf iets positiefs moeten veranderen en met de houding die ze nu laten zien gaat dat nooit gebeuren.

Het is een kernprobleem. Deze mensen voelen zich aangetrokken tot een great America, wapens voor iedereen en een grote confederatievlag op de woonwagen. Extreme republikeinen. Maar ze zouden zich beter kunnen richten tot de democraten, ook qua stemgedrag in hun eigen staat.
Dat is waar, ben ik met je eens.
Biden heeft een flinke kluif voor de toekomst. De VS is tot op het bot verdeeld.
pi_197264489
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Vrij dom.

Ok, dus een president die een meute terroristen opzet om de uitkomst van democratisch verlopen verkiezingen omver te werpen moet je gewoon nog een paar weken laten zitten.
Is er iets dat Trump kan doen in jouw ogen wat wel tot afzetting kan leiden of moet hij kunnen doen wat hij wil omdat hij toch nog maar twee weken heeft?
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:35:42 #54
438527 MissButterflyy
pi_197264527
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ok, dus een president die een meute terroristen opzet om de uitkomst van democratisch verlopen verkiezingen omver te werpen moet je gewoon nog een paar weken laten zitten.
Is er iets dat Trump kan doen in jouw ogen wat wel tot afzetting kan leiden of moet hij kunnen doen wat hij wil omdat hij toch nog maar twee weken heeft?
Laat hem maar zitten die laatste twee weken. Een eerdere afzetting zal echt olie op het vuur zijn voor veel mensen.
Z’n social medicatie accounts zijn geblokkeerd, dus hij kan nu een stuk minder mensen bereiken met z’n nonsens.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:35:50 #55
66444 Lord_Vetinari
pi_197264530
quote:

[..]

Nee. Trump zei het zelf al: Hij kan op 5th Avenue iemand doodschieten en nog steeds zal zijn cult hem steunen en geloven.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:35:55 #56
182233 thedeedster
pi_197264532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:09 schreef Briqq het volgende:

[..]

'both sides! Both sides'!!

Het zijn de republikeinen die ophitsen. Er is maar 1 partij schuldig hier.

Het zijn niet de democraten die fake news verspreiden over fraude, of advertenties die hun tegenstanders uitmaken voor communistische gekken, of de huidskleur en neus van een tegenstander manipuleren om in te spelen op racistische sentimenten.

Dat zijn de republikeinen, altijd al geweest.

Toen Trump ziek was, wensten ze hem beterschap. Maar democraten worden op hun beurt de dood in gewenst door extreem-rechtse terroristen zoals gisteren. Zelfs Pence werd met de dood bedreigd. Onder goedkeurend oog van de republikeinen.

Als je dit nog steunt ben je geen gewone burger, maar keur je terrorisme goed.
Voorts alles goed? Jeetje, je draait wel een beetje door.

Ga je mij nu beschuldigen van het goedkeuren van terrorisme?
pi_197264556
quote:

[..]

Ja hoor, iets serieus ernstigs.
pi_197264700
quote:
11s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie executeren we dan voor het ophitsen van de mob tijdens de BLM demonstraties?
Wordt nog druk op de dorpspleinen dan.
pi_197264727
Als je Trump nu afzet, krijg je pas een enorme vloedgolf van protest. Gewoon dom en niet nodig. Belachelijk hoe de media in Amerika de boel weer ophitsen. Leren ze het dan nooit?
pi_197264751
quote:

[..]

Ach wat een bullshit. Het Amerikaanse medialandschap is hardstikke gepolariseerd, maar daar doen de Republikeinen net zo hard aan mee, met Breitbart, Fox en OANN als bekendste kanalen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 12:50:39 #61
116015 SicSicSics
pi_197264813
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef Mondkapje het volgende:
Als je Trump nu afzet, krijg je pas een enorme vloedgolf van protest. Gewoon dom en niet nodig. Belachelijk hoe de media in Amerika de boel weer ophitsen. Leren ze het dan nooit?
Waarom geef je de media de schuld, wanneer die netjes rapporteren over het nieuws. Het nieuws dat er Republikeinse senatoren zijn die overwegen om Trump af te zetten.

De media overweegd niet om Trump af te zetten. De Republikeinse senatoren overwegen dat.

De media brengt het nieuws dat Republikeinse senatoren overwegen om Trump af te zetten.

Wat is dan 'de schuld van de media' of hoe hitsen 'de media' de boel dan op?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197264879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Leuke post vol met onwaarheden. Ga zo door! :)
Nee hoor, waar Trump bij de BLM-rellen voortdurend dreigde de nationale garde erop af te sturen omdat de lokale machthebbers volgens hem niet genoeg deden, weigerde hij dat gisteren te doen en moesten Pence en de gouverneurs van Virginia en Maryland gisteren ingrijpen om er voor te zorgen dat de nationale garde toch gedeployed werd.
pi_197265052
quote:
3s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom geef je de media de schuld, wanneer die netjes rapporteren over het nieuws. Het nieuws dat er Republikeinse senatoren zijn die overwegen om Trump af te zetten.

De media overweegd niet om Trump af te zetten. De Republikeinse senatoren overwegen dat.

De media brengt het nieuws dat Republikeinse senatoren overwegen om Trump af te zetten.

De media hitsen het op. Er is sprake van een enorme tunnelvisie vanuit beide kanten. Nooit hebben ze zelf iets gedaan of dan is het allemaal niet erg, maar zodra er bij de andere kant iets gebeurt begint het vingerwijzen en moet Barbertje hangen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:11:35 #64
116015 SicSicSics
pi_197265212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:01 schreef Mondkapje het volgende:
De media hitsen het op.
Lekker vaag. :) Wat hitsen 'ze' op?
quote:
Er is sprake van een enorme tunnelvisie vanuit beide kanten. Nooit hebben ze zelf iets gedaan of dan is het allemaal niet erg, maar zodra er bij de andere kant iets gebeurt begint het vingerwijzen en moet Barbertje hangen.
Volgens mij valt het allemaal best wel mee. 8-) De normale media-consument wordt ook helemaal niet 'opgehitst'. Natuurlijk is de tweedeling in Amerika wat verder dan hier, maar 'de media' de schuld in de schoenen schuiven is veel te gemakkelijk imo.
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:15:49 #65
116015 SicSicSics
pi_197265271
Volgens mij was 'de media' juist een keertje onverdeeld kritisch naar de mensen die met 'een revolutie' bezig waren...

Zowel progressief als conservatief keuren het af.
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:22:17 #66
116015 SicSicSics
pi_197265377
Volgens mij is dit hele verhaal juist de schuld van de 'alternatieve media' die in een gesloten kring reutelen over revolutie en actie. Aangemoedigd door een blonde orang-oetang met een twitter account...

Toegegeven. Dat is ook media natuurlijk... 8-)
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:59:10 #67
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197265990
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet. In de VS zijn de meeste media links-biased of rechts-biased en polariseren zelf.
De democraten verspreiden geen fake-nieuws over fraude. Die roepen hard dat Rusland de verkiezingen beinvloed hebben en dat wordt vervolgens gewoon bevestigd door de geheime diensten. Die roepen hard dat Trump & co daar ook schuldig aan is en de feiten die daarna onderzocht worden leiden tot een flink aantal gevangenisstraffen. Behalve dan Trump zelf omdat die zich dankzij Barr en het voorzichtige gedrag van Mueller nipt in veiligheid kon stellen.

De republikeinen daarentegen verzinnen van alles over fraude en worden door hun eigen aangestelde rechters teruggefloten omdat het bewijs dusdanig matig was dat het niet eens aan de basisvereisten voldeed.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:47 schreef recursief het volgende:

[..]

Ach wat een bullshit. Het Amerikaanse medialandschap is hardstikke gepolariseerd, maar daar doen de Republikeinen net zo hard aan mee, met Breitbart, Fox en OANN als bekendste kanalen.
quote:
3s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik geef jullie allemaal gelijk - vanuit de Republikeinse kant polariseren zij net zo erg. Het enige probleem is dat er altijd gerapporteerd wordt dat Trump en de Republikeinen de enigen zijn die polariseren, maar dat is gewoon niet waar: de Democraten polariseren net zo erg als hun rechter tegenvleugel. Hiermee wil ik dus stellen dat Trump óók polariseert met de Republikeinen.

Voor mij ligt de voornaamste schuld bij de media én het tweepartijensysteem dat failliet kan worden verklaard, waarbij Trump de gemene deler is van de oorzaak van de polarisatie. Echter zijn er onderliggende oorzaken van de toegenomen polarisatie, want de media zorgt voor ophitsing, waardoor de twee partijen (Democraten en Republikeinen) eerder verder uit elkaar liggen dan dat ze bij elkaar komen. Het is dus een probleem van beide kanten, waarbij de media de verschillen alsmaar groter maken dan dat ze al zijn. Ik vind dat meer dan kwalijk.
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:07:33 #68
116015 SicSicSics
pi_197266153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Voor mij ligt de voornaamste schuld bij de media én het tweepartijensysteem dat failliet kan worden verklaard, waarbij Trump de gemene deler is van de oorzaak van de polarisatie.
Volgens mij is dat veel te kort door de bocht. Er spelen zoveel meer aspecten op demografie, cultuur, sociaal economisch, technologische vooruitgang en onderzekerheid. 'De media' de schuld geven doet geen recht aan alle factoren en onzekerheden van deze tijd.
Fine, fuck you then!
pi_197266165
Veel succes hiermee, maak je het alleen maar erger door. Wil je toenadering zoeken met de Trump aanhangers, dan zou ik me maar wat bescheidener opstellen. Iets dat ze in november allang hadden moeten doen in plaats van structureel kwetsen, beledigen, frustreren, sarren, treiteren of pesten.
pi_197266288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef MakkieR het volgende:
Veel succes hiermee, maak je het alleen maar erger door. Wil je toenadering zoeken met de Trump aanhangers, dan zou ik me maar wat bescheidener opstellen. Iets dat ze in november allang hadden moeten doen in plaats van structureel kwetsen, beledigen, frustreren, sarren, treiteren of pesten.
Waarom zou je toenadering zoeken naar mensen die dat niet willen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:18:35 #71
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197266383
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij is dat veel te kort door de bocht. Er spelen zoveel meer aspecten op demografie, cultuur, sociaal economisch, technologische vooruitgang en onderzekerheid. 'De media' de schuld geven doet geen recht aan alle factoren en onzekerheden van deze tijd.
Zo kan je alles kapot relativeren.

Het is een gegeven dat als je links of rechts bent dat je ook de nieuwskanalen van links en rechts bekijkt, zonder ook maar één keer de andere kant te bekijken (CNN en FOX etc etc). Hiermee creëren ze een bubbel waarin mensen vast blijven hangen. Hetzelfde geldt voor social media, waarin mensen een bepaalde bubbel opzoeken om zich er comfortabel in te voelen, waardoor zij hun wereldbeeld kunnen bepalen én de bevestiging krijgen van hun wereldbeeld. Dit is een kwalijke rol die de media speelt en ik vind dat dat moet stoppen.

En uiteraard ligt het ook onderliggende factoren, zoals economie en onzekerheid. Maar weet je wat die mensen doen? Ze gaan hun economische onzekerheid projecteren op diezelfde mediabubbel, waardoor ze de bevestiging krijgen van die onzekerheid - elke nuance ontbreekt bij de media, of het nu links of rechts is, want ze laten geen moment onbenut om olie op het vuur te gooien. En dit gebeurt vooral in de Amerikaanse media en de social media om zo kijkers en geld te kunnen genereren. Ondertussen word ik onpasselijk van al deze verdeel-en-heersstrategieën, omdat de polarisatie evident is en als het een keer losgaat spelen elke media de rol van de onschuld.
pi_197266416
quote:
Had je dit ook getypt als de zwarte mensen van Amerika de beledigingen en getreiter zat waren en vorige maand het witte huis hadden bestormd? Fascisten moet je niet knuffelen maar heropvoeden.
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:43:54 #73
116015 SicSicSics
pi_197266917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:18 schreef Grishenko_ het volgende:
Je kunt ook niet alles bij één partij of oorzaak neerleggen. :)
quote:
Het is een gegeven dat als je links of rechts bent dat je ook de nieuwskanalen van links en rechts bekijkt, zonder ook maar één keer de andere kant te bekijken (CNN en FOX etc etc). Hiermee creëren ze een bubbel waarin mensen vast blijven hangen. Hetzelfde geldt voor social media, waarin mensen een bepaalde bubbel opzoeken om zich er comfortabel in te voelen, waardoor zij hun wereldbeeld kunnen bepalen én de bevestiging krijgen van hun wereldbeeld. Dit is een kwalijke rol die de media speelt en ik vind dat dat moet stoppen.
Volgens mij is dat een net zo kwalijke rol van de consument zelf. Je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid ... (En natuurlijk snap ik dat het niet zo werkt, maar wat kun je 'stoppen'?)
quote:
En uiteraard ligt het ook onderliggende factoren, zoals economie en onzekerheid. Maar weet je wat die mensen doen? Ze gaan hun economische onzekerheid projecteren op diezelfde mediabubbel, waardoor ze de bevestiging krijgen van die onzekerheid - elke nuance ontbreekt bij de media, of het nu links of rechts is, want ze laten geen moment onbenut om olie op het vuur te gooien. En dit gebeurt vooral in de Amerikaanse media en de social media om zo kijkers en geld te kunnen genereren. Ondertussen word ik onpasselijk van al deze verdeel-en-heersstrategieën, omdat de polarisatie evident is en als het een keer losgaat spelen elke media de rol van de onschuld.
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:13:13 #74
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197267523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Had je dit ook getypt als de zwarte mensen van Amerika de beledigingen en getreiter zat waren en vorige maand het witte huis hadden bestormd? Fascisten moet je niet knuffelen maar heropvoeden.
Blijft altijd grappig dit soort opmerkingen en dat niemand z'n muil open deed toen maanden terug hele steden in de fik stonden. Want dat waren slechts 'peaceful protests'.

Dit hele gedoe is ontstaan door de media die er hun eenzijdige visie op los laten en constant anders denkende wegzetten als wappies of complotdenkers.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:16:50 #75
116015 SicSicSics
pi_197267611
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef S95Sedan het volgende:
Blijft altijd grappig dit soort opmerkingen en dat niemand z'n muil open deed toen maanden terug hele steden in de fik stonden. Want dat waren slechts 'peaceful protests'.
:')_!
Pardon?
Hele topics over volgeschreven hier. _O- :')
En overal...
quote:
Dit hele gedoe is juist ontstaan door de media die er hun eenzijdige visie op los laten.
Ja natuurlijk. 'De media'. Nog zo één die vanwege een beperkte media consumptie geleerd heeft om via de syrinx 'de media' te roepen. 8-)

quote:
... en constant anders denkende wegzetten als wappies of complotdenkers.
En dit is toch ook het ultieme sneeuwvlokjes argument... 'Ze' zeggen de hele tijd dat ik een wappie ben ;( en nou ben ik boos en zit ik met alle andere wappies boos te zijn en gaan we een revolutie beginnen... :')

Mijn god wat een treurnis.
Fine, fuck you then!
pi_197267640
De schuld ligt toch bij die mensen die het capitool bestormden of zijn dat willoze robots?
pi_197267674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

De media hitsen het op. Er is sprake van een enorme tunnelvisie vanuit beide kanten. Nooit hebben ze zelf iets gedaan of dan is het allemaal niet erg, maar zodra er bij de andere kant iets gebeurt begint het vingerwijzen en moet Barbertje hangen.
De grootste ophitser zit in het Witte Huis.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:22:34 #78
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197267784
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')_!
Pardon?
Hele topics over volgeschreven hier. _O- :')
En overal...
[..]

Ja natuurlijk. 'De media'. Nog zo één die vanwege een beperkte media consumptie geleerd heeft om via de syrinx 'de media' te roepen. 8-)
[..]

En dit is toch ook het ultieme sneeuwvlokjes argument... 'Ze' zeggen de hele tijd dat ik een wappie ben ;( en nou ben ik boos en zit ik met alle andere wappies boos te zijn en gaan we een revolutie beginnen... :')

Mijn god wat een treurnis.
Mij heb je er niet mee hoor.

Alleen ga zo door, je bent onderdeel van het probleem op deze manier, en uiteindelijk krijgen we deze shit ook hier waarbij de kans er gewoon inzit dat er op een gegeven moment een burgeroorlog ontstaat.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:24:17 #79
116015 SicSicSics
pi_197267829
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:22 schreef S95Sedan het volgende:
Mij heb je er niet mee hoor.
Mooi. Beetje relativeringsvermogen is sjiek hendig.
quote:
Alleen ga zo door, deze shit krijgen we hier uiteindelijk ook waarbij de kans er gewoon inzit dat er op een gegeven moment een burgeroorlog ontstaat.
"Burgeroorlog" ... Ja natuurlijk. :')
En dat is dan 'de schuld van de media' ... Want ... Ja die polariseerden!? Hou op hoor.
Fine, fuck you then!
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:28:31 #80
116015 SicSicSics
pi_197267926
Uiteindelijk is het natuurlijk 'de vrije markt' die hier aan het polariseren is.
De media, zeker commeciële media, biedt aan wat scoort. Wat mensen willen horen. Wat mensen kopen. Kapitalisme polariseert. 8-)

Neem China. Daar is geen vrije media en veel minder polarisatie. Daar is de macht en de media gecentraliseerd en loopt iedereen netjes in de pas.

Beter leren wij, de consument, om te gaan met onze vrijheden. Anders gaan er straks nog mensen roepen dat het Russische/ Chinese model zaligmakend is. Oh, wacht...
Fine, fuck you then!
pi_197268032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik geef jullie allemaal gelijk - vanuit de Republikeinse kant polariseren zij net zo erg. Het enige probleem is dat er altijd gerapporteerd wordt dat Trump en de Republikeinen de enigen zijn die polariseren, maar dat is gewoon niet waar: de Democraten polariseren net zo erg als hun rechter tegenvleugel. Hiermee wil ik dus stellen dat Trump óók polariseert met de Republikeinen.
Wat een bullshit. Democraten roepen dat republikeinen extremistische wappies zijn die conspiracy theorieen aanjagen en misinformatie verspreiden. Dat zijn feiten.
Republikeinen roepen dat de democraten kinderbloeddrinkende pedofielen zijn die van de VS een communistische heilstaat willen maken. Dat zijn waanbeelden.

Altijd dat both side gezeik :')
Er is geen sprake van bothsidism als de ene side 10x zo erg is als de andere.
pi_197268110
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dit hele gedoe is ontstaan door de media die er hun eenzijdige visie op los laten en constant anders denkende wegzetten als wappies of complotdenkers.
Ik deed mijn muil open. Hele topics stonden vol met anderen die de muil open deden. Het internet stond vol met mostly peacefull memes. Ik kan je ook meerdere filmpjes laten zien van agenten die gewoon mensen executeerden, maar ook niet op het 8 uur journaal te zien waren. Het volledige verhaal past nooit in een item van 10 minuten.

Helemaal eens dat het niet handig was om wappies en complot denkers mainstream te maken, maar dan voornamelijk omdat het wappies motiveert om zichzelf nog verder te radicaliseren. Heb de kerstaflevering van Jensen gekeken. Hij las brieven van zijn luisteraars voor. De ene na de andere die goede vrienden en familie waren kwijt geraakt door maar te blijven zeiken over alle samenzweringen. Dat gebeurt normaal gesproken ook bij mensen die een cult ingaan.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:42:06 #83
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197268210
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:43 schreef SicSicSics het volgende:

Volgens mij is dat een net zo kwalijke rol van de consument zelf. Je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid ... (En natuurlijk snap ik dat het niet zo werkt, maar wat kun je 'stoppen'?)
[..]

Je geeft al zelf aan dat het niet zo werkt. De media schotelen ideologische pap voor en vooral in achterstandsgebieden wordt deze gegeten als koek. Denken dat mensen een eigen keuze hebben, terwijl de media via psychologie diezelfde mensen in een bubbel kunnen houden ten faveure van de kijkcijfers lijkt mij evident. Het maken de media niet uit of de consument een eigen verantwoordelijkheid heeft, zolang ze maar oplages kunnen verkopen.
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:16 schreef SicSicSics het volgende:
Syrinx? Bedoel je niet syntax, maar wilde je slimmer overkomen dan je bent?

Maar goed, de media hebben een kwalijke rol in het spel door in te spelen op de behoeften van mensen. Of denk jij dat de media altijd en overal aan objectieve journalistiek doen? Nee, het omgekeerde is waar: ze hebben subjectieve argumenten voor een objectief probleem, waardoor er een geheel nieuwe waarheid gecreëerd wordt. Kijk maar naar social media en diens bubbels, maar ook naar staatsmedia als CNN en FOX. Het interesseert hun geen zak of ze de waarheid spreken, maar des te meer om hoe ze hun doelgroep in die bubbel kunnen houden. Het evidente gevolg hiervan is dat er wordt gepolariseerd.

Je typt alsof je neerkijkt op een andere mening, maar het lijkt mij als water onder een brug dat de media bezig zijn met pappen en nathouden en te verdelen en heersen onder het volk. Het is jammer dat je zo neerbuigend doet, want dat staat een constructieve discussie in de weg.
pi_197268217
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Democraten roepen dat republikeinen extremistische wappies zijn die conspiracy theorieen aanjagen en misinformatie verspreiden. Dat zijn feiten.
Republikeinen roepen dat de democraten kinderbloeddrinkende pedofielen zijn die van de VS een communistische heilstaat willen maken. Dat zijn waanbeelden.

Hoe ze het eruit krijgen ja. Een kansarme menigte maakt gebruik van de onrust om gratis spullen te krijgen. Dat is eigenlijk erger dan een president die een couppoging probeert te laten doen door een menigte gekkies met tie wraps en vuurwapens. Het is dat Trump een incompetente kneus is, maar anders hadden we gisteren geboeide congresleden op de knietjes gezien.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:44:33 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197268270
Ik zou natuurlijk een inhoudelijke post moeten plaatsen, met onderbouwing. en geen one liner. En ik was het eerste ook daadwerkelijk van plan, maar dat zou vooral neerkomen op: veel woorden gebruiken wat eigenlijk in één zin te vatten is.

Weg met die gek.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:50:09 #86
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197268407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:33 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Jij snapt er werkelijk helemaal niets van. Geeft niets, want jij zit in een bubbel dat maar een enkele partij iets slechts kan doen en de andere partij is dan ook bijna heilig. Hiermee geef je verkapt aan dat je een deel bent van het probleem, want het is zo klaar als een klont dat beide kanten zich hieraan schuldig maken aan de polarisatie. Door onder andere de Republikeinse kant te benoemen als 'racistische, xenofobe, achterlijke deplorables', wek je niet de indruk dat je wil samenwerken op een bepaald gebied. Andersom polariseert de Republikeinen net zo hard.

Maar goed, jij leeft in een bubbel met maar een enkele, eenzijdige mening. Dan is discussie ook niet erg zinvol om te hebben.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:53:24 #87
116015 SicSicSics
pi_197268497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:42 schreef Grishenko_ het volgende:
Je geeft al zelf aan dat het niet zo werkt. De media schotelen ideologische pap voor en vooral in achterstandsgebieden wordt deze gegeten als koek. Denken dat mensen een eigen keuze hebben, terwijl de media via psychologie diezelfde mensen in een bubbel kunnen houden ten faveure van de kijkcijfers lijkt mij evident. Het maken de media niet uit of de consument een eigen verantwoordelijkheid heeft, zolang ze maar oplages kunnen verkopen.
Klopt. Ik geloof alleen ook in een stukje zelfreinigend vermogen. Ik geloof nog wel in een aantal liberale standpunten. Dat we zoveel mogelijk vrijheid verdienen en daar ook mee om kunnen gaan.
quote:
Syrinx? Bedoel je niet syntax, maar wilde je slimmer overkomen dan je bent?
De syrinx is wat een papegaai gebruikt om geluid te maken. 8-) Maar ja, het was wel pretentieus. ;)
quote:
Maar goed, de media hebben een kwalijke rol in het spel door in te spelen op de behoeften van mensen. Of denk jij dat de media altijd en overal aan objectieve journalistiek doen? Nee, het omgekeerde is waar: ze hebben subjectieve argumenten voor een objectief probleem, waardoor er een geheel nieuwe waarheid gecreëerd wordt. Kijk maar naar social media en diens bubbels, maar ook naar staatsmedia als CNN en FOX. Het interesseert hun geen zak of ze de waarheid spreken, maar des te meer om hoe ze hun doelgroep in die bubbel kunnen houden. Het evidente gevolg hiervan is dat er wordt gepolariseerd.
Dat doet commerciële media.
En hier in Nederland hebben we publieke media en die worden vervolgens doodleuk van hetzelfde beticht. Het. Is. Nooit. Goed. :)
Zeker niet voor mensen die 'zelf onderzoek doen' meer in de mond nemen dan echt uitdragen.
quote:
Je typt alsof je neerkijkt op een andere mening, maar het lijkt mij als water onder een brug dat de media bezig zijn met pappen en nathouden en te verdelen en heersen onder het volk. Het is jammer dat je zo neerbuigend doet, want dat staat een constructieve discussie in de weg.
Ik kijk absoluut neer op bepaalde andere meningen. Dat heb je heel goed. Wat dat betreft ben ik een linkse elitair. Sorry. Not sorry.

Volgens mij hebben we toch best een constructieve discussie verder. :) Ik vind 'de media' de schuld geven veel te simpel.

Bovendien is 'de media' zo breed dat je er alles onder kan schuiven. Het is alles en daarmee niks. Mensen die grenzen overschrijden zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Niet 'de media' of 'de socials' tenzij er opgeroepen wordt tot geweld ... of in deze tot 'actie'. Dan heeft die persoon of dat bedrijf wel een verantwoordelijkheid. Blijft overigens de persoon die overgaat tot actie net zo verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
Fine, fuck you then!
pi_197268500
quote:
Als het congres oordeelt dat hij niet meer bij machte is om op een verantwoorde manier de taken behorend bij zijn presidentschap uit te voeren dan is dat voldoende reden. De media hebben hier niets mee te maken. Gezien de manier waarop hij zijn aanhanger heeft opgehitst, en de druk die hij op Pence heeft gelegd om iets te doen wat juridisch niet kan, heeft Trump maling aan de grondwet. En laat hij bij zijn inauguratie nu trouw aan de grondwet hebben gezworen:
quote:
I, Donald John Trump, do solemnly swear that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States. So help me God."
Hij schendt dus de eed die hij bij zijn inauguratie heeft afgelegd. What's next? Een oorlog met Iran om onder 'martial law' als president aan te kunnen blijven? Na wat gisteren gebeurd is is dat niet ondenkbaar. En de enige manier om dat voor te zijn is het 25e amendement in werking stellen voordat de poep de ventilator raakt.
pi_197268508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Heus wel. Zelfs een nette man als Ford gaf Nixon een pardon, dus een slimebag als Pence doet dat zeker.
En Bush jr is ook nooit vervolgd. Als Trump vervolgd wordt schept dat een precedent voor politici die hun politieke onschendbaarheid kwijtraken.

Nee Zuckerberg zal vast vroeg of laat de schuld van alles krijgen net zoals met 2016. En dan kan de overheid een grotere sleepwet erdoorheen krijgen waar terrorisme binnen een mum van tijd ontdekt wordt.
pi_197268740
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:50 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Jij snapt er werkelijk helemaal niets van. Geeft niets, want jij zit in een bubbel dat maar een enkele partij iets slechts kan doen en de andere partij is dan ook bijna heilig. Hiermee geef je verkapt aan dat je een deel bent van het probleem, want het is zo klaar als een klont dat beide kanten zich hieraan schuldig maken aan de polarisatie. Door onder andere de Republikeinse kant te benoemen als 'racistische, xenofobe, achterlijke deplorables', wek je niet de indruk dat je wil samenwerken op een bepaald gebied. Andersom polariseert de Republikeinen net zo hard.

Maar goed, jij leeft in een bubbel met maar een enkele, eenzijdige mening. Dan is discussie ook niet erg zinvol om te hebben.
Nee, discussie is zeker niet zinvol voor iemand die meent dat beide zijden even erg zijn. Maar blijf vooral denken dat je verheven bent boven de bubbels :')
De meute die we gisteren zagen worden 24/7 gestuurd door misinformatie en propaganda. De linkerzijde heeft geen vergelijkbare media, althans niet met dat bereik. Er is geen enkel vergelijk.

CNN en Fox gelijkstellen is lachwekkend naief.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:09:03 #91
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197268887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee, discussie is zeker niet zinvol voor iemand die meent dat beide zijden even erg zijn. Maar blijf vooral denken dat je verheven bent boven de bubbels :')
De meute die we gisteren zagen worden 24/7 gestuurd door misinformatie en propaganda. De linkerzijde heeft geen vergelijkbare media, althans niet met dat bereik. Er is geen enkel vergelijk.

CNN en Fox gelijkstellen is lachwekkend naief.
Ik voel mij totaal niet verheven boven jou, alleen ben ik van mening dat jouw gedachtegang gebrekkig is en tekortkomingen heeft.

Zeggen dat de linkerzijde geen vergelijkbare media heeft, is al een belachelijke stelling aan jouw kant. CNN en FOX niet willen gelijkstellen is wellicht belachelijker.

Uit jouw redevoering kan ik opmaken dat jij in het linker politieke spectrum zit, aangezien links nooit iets fout kan doen. Maar laat ik jou uit je droom helpen: Antifa en BLM zijn ook verantwoordelijk voor rellen en opruiing. Zoals jij het al kan voorspellen: deze groepen komen uit de linkerkant en hebben eigen mediakanalen waar zij zich door laten inspireren.

En ik wil nogmaals benadrukken dat het rechts politieke spectrum precies dezelfde groepen hebben met hun eigen mediakanalen. Maar goed, hopelijk praat ik niet tegen een linkse muur.
pi_197268968
quote:
Ik dacht dat Amerika niet aan terroristen toegaf?
pi_197269108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou ja het is niet persoonlijk voor de media. Het is gewoon een aardig verdienmodel. Een krant als De Telegraaf verkoopt nou eenmaal beter dan een modale krant zoals de NRC
pi_197269123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:09 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik voel mij totaal niet verheven boven jou, alleen ben ik van mening dat jouw gedachtegang gebrekkig is en tekortkomingen heeft.

Zeggen dat de linkerzijde geen vergelijkbare media heeft, is al een belachelijke stelling aan jouw kant. CNN en FOX niet willen gelijkstellen is wellicht belachelijker.

Uit jouw redevoering kan ik opmaken dat jij in het linker politieke spectrum zit, aangezien links nooit iets fout kan doen. Maar laat ik jou uit je droom helpen: Antifa en BLM zijn ook verantwoordelijk voor rellen en opruiing. Zoals jij het al kan voorspellen: deze groepen komen uit de linkerkant en hebben eigen mediakanalen waar zij zich door laten inspireren.

En ik wil nogmaals benadrukken dat het rechts politieke spectrum precies dezelfde groepen hebben met hun eigen mediakanalen. Maar goed, hopelijk praat ik niet tegen een linkse muur.
CNN is by far niet zo links als Fox rechts is. Sorry, maar als je dat niet ziet heb je echt pindakaas in je ogen. Ik zit zelf politiek rechts van het midden op de meeste onderwerpen en kan me in de berichtgeving van CNN veel beter vinden dan in die van Fox.

De wijze waarop CNN om is gegaan met de houding van Trump rondom de verkiezingen was af en toe net niet onafhankelijk genoeg naar mijn zin, maar Trump maakte het dan ook wel erg bont met zijn overwinningsspeech terwijl hij op verliezen stond.

Verder ben ik het wel met je eens dat extreem links en extreem rechts allebei fout zijn en dezelfde ziekmakende idioterie uithalen. Helaas is in veel landen extreem rechts wel nog altijd een groter probleem dan extreem links en dat heeft niets met de media te maken, maar meer met de volgelingen.

Zoals gezegd, ik ben politiek rechts op de meeste onderwerpen, maar heb echt een bloedhekel aan mensen die zich niet kunnen gedragen of de nationalist uit gaan lopen hangen (of dat nou vanuit links of rechts gedachtegoed is).
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:22:29 #95
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197269147
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt. Ik geloof alleen ook in een stukje zelfreinigend vermogen. Ik geloof nog wel in een aantal liberale standpunten. Dat we zoveel mogelijk vrijheid verdienen en daar ook mee om kunnen gaan.
[..]
Zelfreinigend vermogen komt enkel voor bij de mensen die het intellectueel vermogen hebben om reflectief te kunnen nadenken. Helaas is het merendeel onze mensheid niet in staat om deze juweel van een eigenschap te kunnen vergaren.
quote:
De syrinx is wat een papegaai gebruikt om geluid te maken. 8-) Maar ja, het was wel pretentieus. ;)
Haha, deze reactie mag ik wel. Zelfspot is belangrijk. :P
quote:
Dat doet commerciële media.
En hier in Nederland hebben we publieke media en die worden vervolgens doodleuk van hetzelfde beticht. Het. Is. Nooit. Goed. :)
Zeker niet voor mensen die 'zelf onderzoek doen' meer in de mond nemen dan echt uitdragen.
Tijdens deze discussie heb ik bewust de NPO erbuiten gelaten, en mij geconcentreerd op het gepolariseerde medialandschap van Amerika en de social media kanalen.
quote:
Ik kijk absoluut neer op bepaalde andere meningen. Dat heb je heel goed. Wat dat betreft ben ik een linkse elitair. Sorry. Not sorry.
Dit stelt mij mateloos teleur. Voor iemand die zich een liberaal noemt, maar neerkijkt op andermans mening mag zich geen liberaal meer noemen. De hele grondslag van liberaliteit is gelegen in de vrijheden van het individu en om zich van welke mening dan ook te respecteren. Naar mijn inziens ben je dan ook geen liberaal, maar een conservatief op het moment dat je neerbuigend doet over andermans wereldvisie. Maar dat is wel de kern van hedendaags links.
quote:
Volgens mij hebben we toch best een constructieve discussie verder. :) Ik vind 'de media' de schuld geven veel te simpel.
Je kijkt neer op mijn mening en dan vind je het ook nog eens een constructieve discussie? Koekoek.

quote:
Bovendien is 'de media' zo breed dat je er alles onder kan schuiven. Het is alles en daarmee niks. Mensen die grenzen overschrijden zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Niet 'de media' of 'de socials' tenzij er opgeroepen wordt tot geweld ... of in deze tot 'actie'. Dan heeft die persoon of dat bedrijf wel een verantwoordelijkheid. Blijft overigens de persoon die overgaat tot actie net zo verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
Dit laat zien dat jij nooit een media-studie hebt gevolgd. "De media is alles en daarmee niks." Ik vind dat zo'n holle frase dat nietszeggend is. Sorry hoor, maar ik schaar dit niet eens onder een argument.

Dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag staat als een paal boven water. Maar mensen kunnen ook opgehitst worden door de desbetreffende media door bijvoorbeeld terugkerende doemscenario's voor te schotelen, zoals bijvoorbeeld: "Als X gebeurt, zal onvermijdelijk Y gebeuren. Als Y. heeft plaatsgevonden, zal Z. plaatsvinden en dat zal het einde betekenen van de wereld!!" Hiermee hitsen ze mensen weldegelijk op door een bepaalde Apocalyps te voorspellen en de doelgroep bevestiging te geven van de Apocalyps. Dit zie je heel vaak terug tijdens de politieke campagnes in Amerika.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:26:11 #96
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197269219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

CNN is by far niet zo links als Fox rechts is. Sorry, maar als je dat niet ziet heb je echt pindakaas in je ogen. Ik zit zelf politiek rechts van het midden op de meeste onderwerpen en kan me in de berichtgeving van CNN veel beter vinden dan in die van Fox.

De wijze waarop CNN om is gegaan met de houding van Trump rondom de verkiezingen was af en toe net niet onafhankelijk genoeg naar mijn zin, maar Trump maakte het dan ook wel erg bont met zijn overwinningsspeech terwijl hij op verliezen stond.

Verder ben ik het wel met je eens dat extreem links en extreem rechts allebei fout zijn en dezelfde ziekmakende idioterie uithalen. Helaas is in veel landen extreem rechts wel nog altijd een groter probleem dan extreem links en dat heeft niets met de media te maken, maar meer met de volgelingen.

Zoals gezegd, ik ben politiek rechts op de meeste onderwerpen, maar heb echt een bloedhekel aan mensen die zich niet kunnen gedragen of de nationalist uit gaan lopen hangen (of dat nou vanuit links of rechts gedachtegoed is).
We zijn het dan volkomen met elkaar eens ^O^
pi_197269242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

We zijn het dan volkomen met elkaar eens ^O^
Ik dacht dat jij CNN en FOX aan elkaar gelijk stelde?
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:28:45 #98
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197269278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij CNN en FOX aan elkaar gelijk stelde?
Dan moet ik mijzelf daarin corrigeren.
pi_197269314
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dan moet ik mijzelf daarin corrigeren.
In de zin van dat ik je overtuigd heb, of in de zin dat we het toch niet zo eens zijn? Je verwart me man. -O-
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:33:29 #100
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197269367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

In de zin van dat ik je overtuigd heb, of in de zin dat we het toch niet zo eens zijn? Je verwart me man. -O-
Dat ik mijzelf moet corrigeren dat FOX en CNN aan elkaar gelijkgesteld dient te worden.

Zo verwarrend is het allemaal niet hoor. ;)
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:46:23 #101
116015 SicSicSics
pi_197269613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef Grishenko_ het volgende:
Zelfreinigend vermogen komt enkel voor bij de mensen die het intellectueel vermogen hebben om reflectief te kunnen nadenken. Helaas is het merendeel onze mensheid niet in staat om deze juweel van een eigenschap te kunnen vergaren.
En dus moeten we die maar ... onderdrukken? :) Geven wat ze nu al roepen te krijgen?.. Lijkt me ook niet heel handig.
quote:
Haha, deze reactie mag ik wel. Zelfspot is belangrijk. :P
Ik ben soms wat onuitstaanbaar op internet... Maar zelfspot is de beste eigenschap die ik nog over heb. Mezelf en de wereld niet zo serieus nemen.
quote:
Tijdens deze discussie heb ik bewust de NPO erbuiten gelaten, en mij geconcentreerd op het gepolariseerde medialandschap van Amerika en de social media kanalen.
Fair enough. En in de VS is het nog wat erger. Zie mijn reactie hierboven over commerciële media en de vrije markt. :)
quote:
Dit stelt mij mateloos teleur. Voor iemand die zich een liberaal noemt, maar neerkijkt op andermans mening mag zich geen liberaal meer noemen. De hele grondslag van liberaliteit is gelegen in de vrijheden van het individu en om zich van welke mening dan ook te respecteren. Naar mijn inziens ben je dan ook geen liberaal, maar een conservatief op het moment dat je neerbuigend doet over andermans wereldvisie. Maar dat is wel de kern van hedendaags links.
Ik was een echte Ayn Rand Libertariër. :D Dat heb ik los gelaten, want ik ben absoluut meer sociaal. In het echte leven ben ik ook niet zo hooghartig als ik hier soms ben. Ik ben absoluut veel milder. In het echte leven is het ook zelfden nodig of mogelijk om zo hard stelling te nemen als op internet.

Ook een deel van hetzelfde probleem. :)

Maar ook liberalen kunnen neerbuigend zijn hoor. Hell. De eerste liberalen vonden de meeste mensen niet eens mensen. ;)
quote:
Je kijkt neer op mijn mening en dan vind je het ook nog eens een constructieve discussie? Koekoek.
Ik kijk neer op sommige meningen ja hoor. Dat betekent niet dat ik niet contructief met iemand kan discussieren.
quote:
Dit laat zien dat jij nooit een media-studie hebt gevolgd. "De media is alles en daarmee niks." Ik vind dat zo'n holle frase dat nietszeggend is. Sorry hoor, maar ik schaar dit niet eens onder een argument.
'De media' is dan ook een veelgebruikte maar lege container waar men graag tegenaan schopt. Ik heb nooit gestudeerd verder, dus dat klopt. Ik heb wel een HBO en wat NIMA Communicatie certificaatjes. Marketing. Als je in je marketing plan schrijft dat je 'de media' in gaat zetten, kom je nergens. ;)
quote:
Dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag staat als een paal boven water. Maar mensen kunnen ook opgehitst worden door de desbetreffende media door bijvoorbeeld terugkerende doemscenario's voor te schotelen, zoals bijvoorbeeld: "Als X gebeurt, zal onvermijdelijk Y gebeuren. Als Y. heeft plaatsgevonden, zal Z. plaatsvinden en dat zal het einde betekenen van de wereld!!" Hiermee hitsen ze mensen weldegelijk op door een bepaalde Apocalyps te voorspellen en de doelgroep bevestiging te geven van de Apocalyps. Dit zie je heel vaak terug tijdens de politieke campagnes in Amerika.
Hiervoor is mijn consumptie van Amerikaanse media dan weer wat te laag denk ik. Het is een land van superlatieven en de campagnes die daar gevoerd worden kennen we hier gelukkig niet. Maar ik ben ook van mening dat je je laat ophitsen.
Je laat je gek maken. Omdat je het wil. Of omdat je bang bent dat het misschien waar is.
Beiden zijn natuurlijk ontzettend stom. ^O^
Fine, fuck you then!
pi_197270599
Trump, is dat niet die narcistische, aan grootheidswaanzin lijdende, in sprookjes gelovende, zichzelf heel belangrijke vindende man die denkt dat de hele wereld om hem draait en zich geen Amerika kan voorstellen zonder hem in het Witte Huis? O die ja, sja...

[ Bericht 0% gewijzigd door chatlander op 07-01-2021 17:40:37 ]
pi_197270990
Antisemitisch shirts en de Israelvlag bij de aanval op het Capitool.

De vriendschap tussen nazi's en neo-zionisten is bijna schattig. Bijna.
pi_197278128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:09 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Later in een post zeg je dat ze niet gelijk zijn aan elkaar :?
Zoals al eerder vermeld, FOX staat een stuk verder in de sprookjeswereld en aan de rechterzijde dan CNN aan de linkerzijde. Daarnaast heeft FOX een groter bereik dan MSNBC, CNN, WaPo en NYT samen zo ongeveer.

quote:
Natuurlijk doet links een hoop fout (geen benul hebben van slogans bedenken en/of te veel reageren op het trollen van rechts om te vervallen in identity politics bijvoorbeeld). Het enige goede aan links is dat ze zich een beetje aan de democraten hebben gebonden en die van binnenuit naar links proberen te trekken. De mediakanalen aan de linkerkant zijn echter marginaal vergeleken die van rechts. Vergeet ook niet dat een enge toko als Sinclair langzaam maar zeker alle lokale radioboeren aan het omturnen is in rechtse staatspropaganda.

Daarnaast leeft links momenteel in een realiteit waarin er geen fraude is geweest en waar rechts vol zit met racisten en xenofoben en dat zit een stuk dichter bij de realiteit dan de rechtse realiteit van een gestolen verkiezing en marxistisch socalistische Biden die grenzen open gaat zetten.
Want laten we wel wezen, de realiteit IS dat
- er geen noemenswaardige fraude is geweest
- racisten en xenofoben vrijwel automatisch bij de GOP uitkomen om op te stemmen omdat hun denkbeelden het meest overeenkomen met de policy's die de GOP graag ingevoerd ziet worden.
- de verkiezing niet gestolen is
- Biden geen marxist of socalist is en al helemaal de grenzen niet open gaat gooien

Both sides argument gebruiken is gewoon bullshit.
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:10:56 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197278149
quote:

[..]

Dat is niet echt Amerikaans. Die hebben de lethal injection of anders de stoel.

Maar wat mij betreft stoppen ze hem en al die bedreigende en agressieve volgelingen weg in Guantanamo Bay

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 07-01-2021 23:16:11 ]
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:24:11 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197278401
quote:
Ja top idee om je als land te laten gijzelen door een groep geestelijk gestoorden die agressief zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 00:40:06 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_197279214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja top idee om je als land te laten gijzelen door een groep geestelijk gestoorden die agressief zijn.
Een groep? het zijn er miljoenen, waarschijnlijk dicht tegen de helft van de totale bevolking, wil je die als groep wegzetten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')