Dat is waar, ben ik met je eens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De kracht van een goede democratie is dat de wil van de meerderheid wordt gevolgd, rekening houdend met de minderheid. Helaas betekent dat vaak dat er altijd een groep zal blijven die minderheid is en die zich verongelijkt zal voelen.
Onder Trump is die groep gemobiliseerd en zijn door Trump grotendeels valse beloftes gedaan. Ik geloof niet dat Trump die groep ooit heeft willen helpen, maar hij heeft het zo weten te draaien dat alles de schuld is van zijn politieke tegenstanders. Trump heeft de polarisatie vergroot, zonder ooit de intentie te hebben gehad om de groep waarvan hij riep ze te willen helpen ook echt te helpen.
Ik geloof echt dat Biden, met al zijn beperkingen, een president voor alle Amerikanen wil zijn, zoals Obama dat ook was. Helaas is dat geen garantie voor betere tijden voor deze arme blanken in afgelegen staten (zoals jij het omschrijft). Deze groep zal echt zelf iets positiefs moeten veranderen en met de houding die ze nu laten zien gaat dat nooit gebeuren.
Het is een kernprobleem. Deze mensen voelen zich aangetrokken tot een great America, wapens voor iedereen en een grote confederatievlag op de woonwagen. Extreme republikeinen. Maar ze zouden zich beter kunnen richten tot de democraten, ook qua stemgedrag in hun eigen staat.
Ok, dus een president die een meute terroristen opzet om de uitkomst van democratisch verlopen verkiezingen omver te werpen moet je gewoon nog een paar weken laten zitten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Vrij dom.
Heeft al aangeven gewoon een normale transitie te gaan doen volgende week (of wanneer is dat).
Waarom dan nog olie op het vuur gooien?
Laat hem maar zitten die laatste twee weken. Een eerdere afzetting zal echt olie op het vuur zijn voor veel mensen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ok, dus een president die een meute terroristen opzet om de uitkomst van democratisch verlopen verkiezingen omver te werpen moet je gewoon nog een paar weken laten zitten.
Is er iets dat Trump kan doen in jouw ogen wat wel tot afzetting kan leiden of moet hij kunnen doen wat hij wil omdat hij toch nog maar twee weken heeft?
Nee. Trump zei het zelf al: Hij kan op 5th Avenue iemand doodschieten en nog steeds zal zijn cult hem steunen en geloven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ok, dus een president die een meute terroristen opzet om de uitkomst van democratisch verlopen verkiezingen omver te werpen moet je gewoon nog een paar weken laten zitten.
Is er iets dat Trump kan doen in jouw ogen wat wel tot afzetting kan leiden of moet hij kunnen doen wat hij wil omdat hij toch nog maar twee weken heeft?
Voorts alles goed? Jeetje, je draait wel een beetje door.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:09 schreef Briqq het volgende:
[..]
'both sides! Both sides'!!
Het zijn de republikeinen die ophitsen. Er is maar 1 partij schuldig hier.
Het zijn niet de democraten die fake news verspreiden over fraude, of advertenties die hun tegenstanders uitmaken voor communistische gekken, of de huidskleur en neus van een tegenstander manipuleren om in te spelen op racistische sentimenten.
Dat zijn de republikeinen, altijd al geweest.
Toen Trump ziek was, wensten ze hem beterschap. Maar democraten worden op hun beurt de dood in gewenst door extreem-rechtse terroristen zoals gisteren. Zelfs Pence werd met de dood bedreigd. Onder goedkeurend oog van de republikeinen.
Als je dit nog steunt ben je geen gewone burger, maar keur je terrorisme goed.
Ja hoor, iets serieus ernstigs.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef Stranger het volgende:
[..]
Wordt nog druk op de dorpspleinen dan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie executeren we dan voor het ophitsen van de mob tijdens de BLM demonstraties?
Ach wat een bullshit. Het Amerikaanse medialandschap is hardstikke gepolariseerd, maar daar doen de Republikeinen net zo hard aan mee, met Breitbart, Fox en OANN als bekendste kanalen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar de Democraten gebruiken wel de media om te polariseren.
Waarom geef je de media de schuld, wanneer die netjes rapporteren over het nieuws. Het nieuws dat er Republikeinse senatoren zijn die overwegen om Trump af te zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef Mondkapje het volgende:
Als je Trump nu afzet, krijg je pas een enorme vloedgolf van protest. Gewoon dom en niet nodig. Belachelijk hoe de media in Amerika de boel weer ophitsen. Leren ze het dan nooit?
Nee hoor, waar Trump bij de BLM-rellen voortdurend dreigde de nationale garde erop af te sturen omdat de lokale machthebbers volgens hem niet genoeg deden, weigerde hij dat gisteren te doen en moesten Pence en de gouverneurs van Virginia en Maryland gisteren ingrijpen om er voor te zorgen dat de nationale garde toch gedeployed werd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuke post vol met onwaarheden. Ga zo door!
De media hitsen het op. Er is sprake van een enorme tunnelvisie vanuit beide kanten. Nooit hebben ze zelf iets gedaan of dan is het allemaal niet erg, maar zodra er bij de andere kant iets gebeurt begint het vingerwijzen en moet Barbertje hangen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom geef je de media de schuld, wanneer die netjes rapporteren over het nieuws. Het nieuws dat er Republikeinse senatoren zijn die overwegen om Trump af te zetten.
De media overweegd niet om Trump af te zetten. De Republikeinse senatoren overwegen dat.
De media brengt het nieuws dat Republikeinse senatoren overwegen om Trump af te zetten.
Wat is dan 'de schuld van de media' of hoe hitsen 'de media' de boel dan op?
Lekker vaag.quote:
Volgens mij valt het allemaal best wel mee.quote:Er is sprake van een enorme tunnelvisie vanuit beide kanten. Nooit hebben ze zelf iets gedaan of dan is het allemaal niet erg, maar zodra er bij de andere kant iets gebeurt begint het vingerwijzen en moet Barbertje hangen.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. In de VS zijn de meeste media links-biased of rechts-biased en polariseren zelf.
De democraten verspreiden geen fake-nieuws over fraude. Die roepen hard dat Rusland de verkiezingen beinvloed hebben en dat wordt vervolgens gewoon bevestigd door de geheime diensten. Die roepen hard dat Trump & co daar ook schuldig aan is en de feiten die daarna onderzocht worden leiden tot een flink aantal gevangenisstraffen. Behalve dan Trump zelf omdat die zich dankzij Barr en het voorzichtige gedrag van Mueller nipt in veiligheid kon stellen.
De republikeinen daarentegen verzinnen van alles over fraude en worden door hun eigen aangestelde rechters teruggefloten omdat het bewijs dusdanig matig was dat het niet eens aan de basisvereisten voldeed.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De media in dat land laten telkens een good vs bad - situatie zien, naar gelang het medium wordt bepaald wíe de goeden zijn.
Democraten polariseren, maar Republikeinen ook. Ben bang dat dit gewoon een uitkomst is van een twee-partijen systeem. je zet je altijd af tegen de ander.
Nee, geef mij dat suffer Nederlandse gepolder maar.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Ach wat een bullshit. Het Amerikaanse medialandschap is hardstikke gepolariseerd, maar daar doen de Republikeinen net zo hard aan mee, met Breitbart, Fox en OANN als bekendste kanalen.
Ik geef jullie allemaal gelijk - vanuit de Republikeinse kant polariseren zij net zo erg. Het enige probleem is dat er altijd gerapporteerd wordt dat Trump en de Republikeinen de enigen zijn die polariseren, maar dat is gewoon niet waar: de Democraten polariseren net zo erg als hun rechter tegenvleugel. Hiermee wil ik dus stellen dat Trump óók polariseert met de Republikeinen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom geef je de media de schuld, wanneer die netjes rapporteren over het nieuws. Het nieuws dat er Republikeinse senatoren zijn die overwegen om Trump af te zetten.
De media overweegd niet om Trump af te zetten. De Republikeinse senatoren overwegen dat.
De media brengt het nieuws dat Republikeinse senatoren overwegen om Trump af te zetten.
Wat is dan 'de schuld van de media' of hoe hitsen 'de media' de boel dan op?
Volgens mij is dat veel te kort door de bocht. Er spelen zoveel meer aspecten op demografie, cultuur, sociaal economisch, technologische vooruitgang en onderzekerheid. 'De media' de schuld geven doet geen recht aan alle factoren en onzekerheden van deze tijd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Voor mij ligt de voornaamste schuld bij de media én het tweepartijensysteem dat failliet kan worden verklaard, waarbij Trump de gemene deler is van de oorzaak van de polarisatie.
Waarom zou je toenadering zoeken naar mensen die dat niet willen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef MakkieR het volgende:
Veel succes hiermee, maak je het alleen maar erger door. Wil je toenadering zoeken met de Trump aanhangers, dan zou ik me maar wat bescheidener opstellen. Iets dat ze in november allang hadden moeten doen in plaats van structureel kwetsen, beledigen, frustreren, sarren, treiteren of pesten.
Zo kan je alles kapot relativeren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij is dat veel te kort door de bocht. Er spelen zoveel meer aspecten op demografie, cultuur, sociaal economisch, technologische vooruitgang en onderzekerheid. 'De media' de schuld geven doet geen recht aan alle factoren en onzekerheden van deze tijd.
Had je dit ook getypt als de zwarte mensen van Amerika de beledigingen en getreiter zat waren en vorige maand het witte huis hadden bestormd? Fascisten moet je niet knuffelen maar heropvoeden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef MakkieR het volgende:
Veel succes hiermee, maak je het alleen maar erger door. Wil je toenadering zoeken met de Trump aanhangers, dan zou ik me maar wat bescheidener opstellen. Iets dat ze in november allang hadden moeten doen in plaats van structureel kwetsen, beledigen, frustreren, sarren, treiteren of pesten.
Je kunt ook niet alles bij één partij of oorzaak neerleggen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:18 schreef Grishenko_ het volgende:
Zo kan je alles kapot relativeren.
Volgens mij is dat een net zo kwalijke rol van de consument zelf. Je hebt natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid ... (En natuurlijk snap ik dat het niet zo werkt, maar wat kun je 'stoppen'?)quote:Het is een gegeven dat als je links of rechts bent dat je ook de nieuwskanalen van links en rechts bekijkt, zonder ook maar één keer de andere kant te bekijken (CNN en FOX etc etc). Hiermee creëren ze een bubbel waarin mensen vast blijven hangen. Hetzelfde geldt voor social media, waarin mensen een bepaalde bubbel opzoeken om zich er comfortabel in te voelen, waardoor zij hun wereldbeeld kunnen bepalen én de bevestiging krijgen van hun wereldbeeld. Dit is een kwalijke rol die de media speelt en ik vind dat dat moet stoppen.
quote:En uiteraard ligt het ook onderliggende factoren, zoals economie en onzekerheid. Maar weet je wat die mensen doen? Ze gaan hun economische onzekerheid projecteren op diezelfde mediabubbel, waardoor ze de bevestiging krijgen van die onzekerheid - elke nuance ontbreekt bij de media, of het nu links of rechts is, want ze laten geen moment onbenut om olie op het vuur te gooien. En dit gebeurt vooral in de Amerikaanse media en de social media om zo kijkers en geld te kunnen genereren. Ondertussen word ik onpasselijk van al deze verdeel-en-heersstrategieën, omdat de polarisatie evident is en als het een keer losgaat spelen elke media de rol van de onschuld.
Blijft altijd grappig dit soort opmerkingen en dat niemand z'n muil open deed toen maanden terug hele steden in de fik stonden. Want dat waren slechts 'peaceful protests'.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Had je dit ook getypt als de zwarte mensen van Amerika de beledigingen en getreiter zat waren en vorige maand het witte huis hadden bestormd? Fascisten moet je niet knuffelen maar heropvoeden.
quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:13 schreef S95Sedan het volgende:
Blijft altijd grappig dit soort opmerkingen en dat niemand z'n muil open deed toen maanden terug hele steden in de fik stonden. Want dat waren slechts 'peaceful protests'.
Ja natuurlijk. 'De media'. Nog zo één die vanwege een beperkte media consumptie geleerd heeft om via de syrinx 'de media' te roepen.quote:Dit hele gedoe is juist ontstaan door de media die er hun eenzijdige visie op los laten.
En dit is toch ook het ultieme sneeuwvlokjes argument... 'Ze' zeggen de hele tijd dat ik een wappie benquote:... en constant anders denkende wegzetten als wappies of complotdenkers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |