abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:46:23 #101
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197269613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:22 schreef Grishenko_ het volgende:
Zelfreinigend vermogen komt enkel voor bij de mensen die het intellectueel vermogen hebben om reflectief te kunnen nadenken. Helaas is het merendeel onze mensheid niet in staat om deze juweel van een eigenschap te kunnen vergaren.
En dus moeten we die maar ... onderdrukken? :) Geven wat ze nu al roepen te krijgen?.. Lijkt me ook niet heel handig.
quote:
Haha, deze reactie mag ik wel. Zelfspot is belangrijk. :P
Ik ben soms wat onuitstaanbaar op internet... Maar zelfspot is de beste eigenschap die ik nog over heb. Mezelf en de wereld niet zo serieus nemen.
quote:
Tijdens deze discussie heb ik bewust de NPO erbuiten gelaten, en mij geconcentreerd op het gepolariseerde medialandschap van Amerika en de social media kanalen.
Fair enough. En in de VS is het nog wat erger. Zie mijn reactie hierboven over commerciėle media en de vrije markt. :)
quote:
Dit stelt mij mateloos teleur. Voor iemand die zich een liberaal noemt, maar neerkijkt op andermans mening mag zich geen liberaal meer noemen. De hele grondslag van liberaliteit is gelegen in de vrijheden van het individu en om zich van welke mening dan ook te respecteren. Naar mijn inziens ben je dan ook geen liberaal, maar een conservatief op het moment dat je neerbuigend doet over andermans wereldvisie. Maar dat is wel de kern van hedendaags links.
Ik was een echte Ayn Rand Libertariėr. :D Dat heb ik los gelaten, want ik ben absoluut meer sociaal. In het echte leven ben ik ook niet zo hooghartig als ik hier soms ben. Ik ben absoluut veel milder. In het echte leven is het ook zelfden nodig of mogelijk om zo hard stelling te nemen als op internet.

Ook een deel van hetzelfde probleem. :)

Maar ook liberalen kunnen neerbuigend zijn hoor. Hell. De eerste liberalen vonden de meeste mensen niet eens mensen. ;)
quote:
Je kijkt neer op mijn mening en dan vind je het ook nog eens een constructieve discussie? Koekoek.
Ik kijk neer op sommige meningen ja hoor. Dat betekent niet dat ik niet contructief met iemand kan discussieren.
quote:
Dit laat zien dat jij nooit een media-studie hebt gevolgd. "De media is alles en daarmee niks." Ik vind dat zo'n holle frase dat nietszeggend is. Sorry hoor, maar ik schaar dit niet eens onder een argument.
'De media' is dan ook een veelgebruikte maar lege container waar men graag tegenaan schopt. Ik heb nooit gestudeerd verder, dus dat klopt. Ik heb wel een HBO en wat NIMA Communicatie certificaatjes. Marketing. Als je in je marketing plan schrijft dat je 'de media' in gaat zetten, kom je nergens. ;)
quote:
Dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag staat als een paal boven water. Maar mensen kunnen ook opgehitst worden door de desbetreffende media door bijvoorbeeld terugkerende doemscenario's voor te schotelen, zoals bijvoorbeeld: "Als X gebeurt, zal onvermijdelijk Y gebeuren. Als Y. heeft plaatsgevonden, zal Z. plaatsvinden en dat zal het einde betekenen van de wereld!!" Hiermee hitsen ze mensen weldegelijk op door een bepaalde Apocalyps te voorspellen en de doelgroep bevestiging te geven van de Apocalyps. Dit zie je heel vaak terug tijdens de politieke campagnes in Amerika.
Hiervoor is mijn consumptie van Amerikaanse media dan weer wat te laag denk ik. Het is een land van superlatieven en de campagnes die daar gevoerd worden kennen we hier gelukkig niet. Maar ik ben ook van mening dat je je laat ophitsen.
Je laat je gek maken. Omdat je het wil. Of omdat je bang bent dat het misschien waar is.
Beiden zijn natuurlijk ontzettend stom. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197270599
Trump, is dat niet die narcistische, aan grootheidswaanzin lijdende, in sprookjes gelovende, zichzelf heel belangrijke vindende man die denkt dat de hele wereld om hem draait en zich geen Amerika kan voorstellen zonder hem in het Witte Huis? O die ja, sja...

[ Bericht 0% gewijzigd door chatlander op 07-01-2021 17:40:37 ]
pi_197270990
Antisemitisch shirts en de Israelvlag bij de aanval op het Capitool.

De vriendschap tussen nazi's en neo-zionisten is bijna schattig. Bijna.
pi_197278128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:09 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik voel mij totaal niet verheven boven jou, alleen ben ik van mening dat jouw gedachtegang gebrekkig is en tekortkomingen heeft.

Zeggen dat de linkerzijde geen vergelijkbare media heeft, is al een belachelijke stelling aan jouw kant. CNN en FOX niet willen gelijkstellen is wellicht belachelijker.
Later in een post zeg je dat ze niet gelijk zijn aan elkaar :?
Zoals al eerder vermeld, FOX staat een stuk verder in de sprookjeswereld en aan de rechterzijde dan CNN aan de linkerzijde. Daarnaast heeft FOX een groter bereik dan MSNBC, CNN, WaPo en NYT samen zo ongeveer.

quote:
Uit jouw redevoering kan ik opmaken dat jij in het linker politieke spectrum zit, aangezien links nooit iets fout kan doen. Maar laat ik jou uit je droom helpen: Antifa en BLM zijn ook verantwoordelijk voor rellen en opruiing. Zoals jij het al kan voorspellen: deze groepen komen uit de linkerkant en hebben eigen mediakanalen waar zij zich door laten inspireren.
Natuurlijk doet links een hoop fout (geen benul hebben van slogans bedenken en/of te veel reageren op het trollen van rechts om te vervallen in identity politics bijvoorbeeld). Het enige goede aan links is dat ze zich een beetje aan de democraten hebben gebonden en die van binnenuit naar links proberen te trekken. De mediakanalen aan de linkerkant zijn echter marginaal vergeleken die van rechts. Vergeet ook niet dat een enge toko als Sinclair langzaam maar zeker alle lokale radioboeren aan het omturnen is in rechtse staatspropaganda.

Daarnaast leeft links momenteel in een realiteit waarin er geen fraude is geweest en waar rechts vol zit met racisten en xenofoben en dat zit een stuk dichter bij de realiteit dan de rechtse realiteit van een gestolen verkiezing en marxistisch socalistische Biden die grenzen open gaat zetten.
Want laten we wel wezen, de realiteit IS dat
- er geen noemenswaardige fraude is geweest
- racisten en xenofoben vrijwel automatisch bij de GOP uitkomen om op te stemmen omdat hun denkbeelden het meest overeenkomen met de policy's die de GOP graag ingevoerd ziet worden.
- de verkiezing niet gestolen is
- Biden geen marxist of socalist is en al helemaal de grenzen niet open gaat gooien

Both sides argument gebruiken is gewoon bullshit.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:10:56 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197278149
quote:
8s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat ze hem gewoon standrechtelijk moeten executeren wegens landverraad en poging tot staatsgreep.
Dat is niet echt Amerikaans. Die hebben de lethal injection of anders de stoel.

Maar wat mij betreft stoppen ze hem en al die bedreigende en agressieve volgelingen weg in Guantanamo Bay

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 07-01-2021 23:16:11 ]
  donderdag 7 januari 2021 @ 23:24:11 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197278401
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:07 schreef MakkieR het volgende:
Veel succes hiermee, maak je het alleen maar erger door. Wil je toenadering zoeken met de Trump aanhangers, dan zou ik me maar wat bescheidener opstellen. Iets dat ze in november allang hadden moeten doen in plaats van structureel kwetsen, beledigen, frustreren, sarren, treiteren of pesten.
Ja top idee om je als land te laten gijzelen door een groep geestelijk gestoorden die agressief zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 00:40:06 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_197279214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja top idee om je als land te laten gijzelen door een groep geestelijk gestoorden die agressief zijn.
Een groep? het zijn er miljoenen, waarschijnlijk dicht tegen de helft van de totale bevolking, wil je die als groep wegzetten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')