abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:48:04 #151
3542 Gia
User under construction
pi_197379792
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Drekkoning het volgende:

Hij heeft gewoon gelijk.
Hoe diep emotioneel de haat bij jou ook zit, er spelen op dit moment te belangrijke zaken.

Sowieso blijven Rutte en co gewoon demissionair aan tot de verkiezingen, ook al valt het kabinet. Ze hebben alleen minder slagkracht mbt pandemie tot de herverkiezingen.
En dan worden ze gewoon herkozen, omdat de meerderheid van het volk dat wil. Zeker als tegen die tijd Corona behoorlijk aan 't verdwijnen is en de mensen 'dankbaar' zijn voor de harde strijd die gestreden is. En weer een kabinet Rutte.

En dan kun je niet meer opnieuw beginnen over weer aftreden vanwege de toeslagenaffaire. Dat hadden ze al gedaan. 2x straffen kan niet.
  woensdag 13 januari 2021 @ 09:54:25 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197379902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan worden ze gewoon herkozen, omdat de meerderheid van het volk dat wil. Zeker als tegen die tijd Corona behoorlijk aan 't verdwijnen is en de mensen 'dankbaar' zijn voor de harde strijd die gestreden is. En weer een kabinet Rutte.

En dan kun je niet meer opnieuw beginnen over weer aftreden vanwege de toeslagenaffaire. Dat hadden ze al gedaan. 2x straffen kan niet.
De enige manier om dat te voorkomen is een veroordeling. Ik verwacht inderdaad niet dat het electoraat hier heel zwaar aan tilt.

Wellicht minder voorkeursstemmen op Rutte. Ik speel ook met dat idee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197380246
Wat vindt de bevolking ervan? We leven toch in een democratie? Moet het kabinet aftreden van de bevolking? Ik denk het niet. Alleen de media wil het.
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:24:57 #154
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197380312
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:20 schreef Mondkapje het volgende:
Moet het kabinet aftreden van de bevolking? Ik denk het niet. Alleen de media wil het.
Nee hoor. DIe ouders uit deze affaire hebben dat toch ook kenbaar gemaakt? In een open brief in wat kranten gister.
pi_197380515
quote:
19s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:24 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nee hoor. DIe ouders uit deze affaire hebben dat toch ook kenbaar gemaakt? In een open brief in wat kranten gister.
De bevolking wil helemaal niet dat het kabinet aftreedt. In wat voor apenland leven we dan?
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:54 #156
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197380525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

De bevolking wil helemaal niet dat het kabinet aftreedt. In wat voor apenland leven we dan?
Jij zegt dat 'alleen de media het wil'. Ik zeg dat de gedupeerde toeslagenouders het ook willen? :?
Daarmee probeer ik je stelling te ontkrachten, dat begrijp je neem ik aan?
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:45:59 #157
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197380625
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De enige manier om dat te voorkomen is een veroordeling. Ik verwacht inderdaad niet dat het electoraat hier heel zwaar aan tilt.

Wellicht minder voorkeursstemmen op Rutte. Ik speel ook met dat idee.
Het electoraat bestaat voor een deel uit racisten die dit wel mooi vinden, stiekem, en ondertussen als DGA even hun BV leeg trekken.

De controle en rechtsbescherming is compleet uit de klauwen gelopen (terwijl anderen vrijuit gaan)

https://www.volkskrant.nl(...)lidariteit~b366bd0f/

https://www.parool.nl/nie(...)less-crime~b692ea45/

Vvders zijn zelf de grootste fraudeurs en beschdigers van andermans belangen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:49:26 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197380671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het electoraat bestaat voor een deel uit racisten die dit wel mooi vinden, stiekem, en ondertussen als DGA even hun BV leeg trekken.

De controle en rechtsbescherming is compleet uit de klauwen gelopen (terwijl anderen vrijuit gaan)

https://www.volkskrant.nl(...)lidariteit~b366bd0f/

https://www.parool.nl/nie(...)less-crime~b692ea45/

Vvders zijn zelf de grootste fraudeurs en beschdigers van andermans belangen.
Dat mag je vinden. Anderen mogen er anders over denken. Daar is de stembus voor :)/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:59:06 #159
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197380851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Anderen mogen er anders over denken. Daar is de stembus voor :)/
Makkelijke cop-out dit;

Jij vindt het inzetten van privédetectives, huiszoekingen, de rechter er tussenuit halen en het koppelen van bestanden (wat expres *niet* voor frauderende leaserijders gebeurt) allemaal normaal? Rechten op advocaten zijn er amper meer.

Ondertussen hebben vvders continu de meeste veroordelingen aan hun broek. Ondanks dat ze dat ministerie en wetgeving al tijdenlang beheersen.

Dit land wordt steeds guurder, hatelijker, afgunstiger en rechtser. Bestuurd door gewetenloze oorlogshitsers (even graaien!), die dat dan vervolgens verzwijgen. Gewetenloos.

En anderen zijn rechteloos.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197380945
Ik raad het kabinet aan gewoon te blijven zitten want dit zijn manipulatieve spelletjes, als je daarin meegaat heeft dat gevolgen voor je persoon, je wordt instabieler en dat is precies wat de tegenstander wil. Je kan zeggen: dat is politiek, dat gaat om spelletjes, maar dit zijn heel smerige spelletjes waar je nooit in mee moet gaan. Een paar weken voor de verkiezingen je laten pootjehaken, heel onverstandig.
Ik vond Rutte gisteren al wat onzekerder overkomen en zo zie je dat het al gevolgen heeft.
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:08:46 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197381015
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Makkelijke cop-out dit;

Jij vindt het inzetten van privédetectives, huiszoekingen, de rechter er tussenuit halen en het koppelen van bestanden (wat expres *niet* voor frauderende leaserijders gebeurt) allemaal normaal? Rechten op advocaten zijn er amper meer.

Ondertussen hebben vvders continu de meeste veroordelingen aan hun broek. Ondanks dat ze dat ministerie en wetgeving al tijdenlang beheersen.

Dit land wordt steeds guurder, hatelijker, afgunstiger en rechtser. Bestuurd door gewetenloze oorlogshitsers (even graaien!), die dat dan vervolgens verzwijgen. Gewetenloos.

En anderen zijn rechteloos.
Dat is geen cop-out. Dat is hoe een democratie werkt.

Als een groot deel van de bevolking daar geen moeite mee heeft en het dus niet terug laat komen in hun stem dan is dat het beleid dat gevoerd wordt. En dan zijn dat de mensen op het pluche.

Hoe stel jij voor dat we ons democratische systeem in gaan richten? Wie bepaalt welk beleid wel of niet gevoerd mag worden? Welke moraal gehanteerd wordt? Welke richting we als land op willen?

Nu is dat het electoraat. Wie wordt dat in de door jou gewenste situatie?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:34:38 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197381471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:04 schreef Mondkapje het volgende:
Ik raad het kabinet aan gewoon te blijven zitten want dit zijn manipulatieve spelletjes, als je daarin meegaat heeft dat gevolgen voor je persoon, je wordt instabieler en dat is precies wat de tegenstander wil. Je kan zeggen: dat is politiek, dat gaat om spelletjes, maar dit zijn heel smerige spelletjes waar je nooit in mee moet gaan. Een paar weken voor de verkiezingen je laten pootjehaken, heel onverstandig.
Ik vond Rutte gisteren al wat onzekerder overkomen en zo zie je dat het al gevolgen heeft.
Doelbewust de rechtsstaat slopen is niet niks.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:42:18 #163
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197381604
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is geen cop-out. Dat is hoe een democratie werkt.

Als een groot deel van de bevolking daar geen moeite mee heeft en het dus niet terug laat komen in hun stem dan is dat het beleid dat gevoerd wordt. En dan zijn dat de mensen op het pluche.

Hoe stel jij voor dat we ons democratische systeem in gaan richten? Wie bepaalt welk beleid wel of niet gevoerd mag worden? Welke moraal gehanteerd wordt? Welke richting we als land op willen?

Nu is dat het electoraat. Wie wordt dat in de door jou gewenste situatie?
Er is juist een zeer zwakke binding tussen het electoraat en de gekozene. Vrijwel geen enkel ambt wordt door de kiezers gekozen. Grote beleidsveranderingen duiken zomaar op, zonder dat het in de programma's staat.

Daaruit vloeit ook een soort onverschilligheid voort. Het systeem is zo gemaakt dat steeds dezelfden terugkeren. Itt Denemarken is het hier altijd een conservatief kabinet, met weinig wisseling van de wacht.

Ik zie wat in de analyse en voorstellen zoals Van Mierlo dat ooit heeft gedaan. Blader zijn boek eens door, zou ik zeggen. Nog steeds relevant.

Hier vanuit mijn telefoon kan ik zo niet even een heel betoog houden.

Wel is duidelijk dat Nederland aanzienlijk is gezakt in de democratie scores:
https://www.in.gr/wp-cont(...)cracy-Index-2019.pdf

En de rechtstaat:
https://www.sgi-network.org/2020/Netherlands
https://www.sgi-network.o(...)2018_Netherlands.pdf

Dat zou te denken moeten geven en verzwakt de democratie (waar nu net de PVV en VVD precies op uit zijn). Het is geen toeval dat de CHES expert survey de VVD als uiterst rechts neer zet. Niveau Orban, zeg maar.
https://twitter.com/hamidsarve/status/1277744413582729216?s=20
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 11:48:54 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197381713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is juist een zeer zwakke binding tussen het electoraat en de gekozene. Vrijwel geen enkel ambt wordt door de kiezers gekozen.

Daaruit vloeit ook een soort onverschilligheid voort. Het systeem is zo gemaakt dat steeds dezelfden terugkeren. Itt Denemarken is het hier altijd een conservatief kabinet, met weinig wisseling van de wacht.

Ik zie wat in de analyse en voorstellen zoals Van Mierlo dat ooit heeft gedaan. Blader zijn boek eens door, zou ik zeggen. Nog steeds relevant.

Hier vanuit mijn telefoon kan ik zo niet even een heel betoog houden.

Wel is duidelijk dat Nederland aanzienlijk is gezakt in de democratie scores:
https://www.in.gr/wp-cont(...)cracy-Index-2019.pdf

En de rechtstaat:
https://www.sgi-network.org/2020/Netherlands
https://www.sgi-network.o(...)2018_Netherlands.pdf

Dat zou te denken moeten geven en verzwakt de democratie (waar nu net de PVV en VVD precies op uit zijn).
En toch staat de VVD fier bovenaan in de peilingen. Ook hier geldt: Blijkbaar vindt het electoraat de koers van de VVD prima.

Als een meerderheid van de mensen het niet met het systeem eens zijn, zijn er alternatieve partijen die bijvoorbeeld een meer directe democratie bieden. Er zijn ook genoeg mensen die dat helemaal niet willen (waaronder ik overigens).

Hetzelfde geldt voor de toeslagenaffaire. Als het electoraat daar dermate zwaar aan tilt dan zien we dat in maart. Zo werkt het systeem, al zul je soms uitslagen hebben die niet stroken met je eigen morele overtuigingen. Dat is inherent aan een democratie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:05:22 #165
3542 Gia
User under construction
pi_197382025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

Nu is dat het electoraat. Wie wordt dat in de door jou gewenste situatie?
Links en minderheden, gok ik.

Mijn stem gaat sws naar PVV.
pi_197382096
Het enige wat ik passend zou vinden is nu de rit uitzitten en dat de betrokkenen zich niet opnieuw herkiesbaar zouden stellen. Dat is het enige dat recht doet aan wat er aangericht is bij slachtoffers en het diep beschadigde vertrouwen in de politiek. Daarna een politieke enquete.
pi_197382109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En toch staat de VVD fier bovenaan in de peilingen. Ook hier geldt: Blijkbaar vindt het electoraat de koers van de VVD prima.

Als een meerderheid van de mensen het niet met het systeem eens zijn, zijn er alternatieve partijen die bijvoorbeeld een meer directe democratie bieden. Er zijn ook genoeg mensen die dat helemaal niet willen (waaronder ik overigens).

Hetzelfde geldt voor de toeslagenaffaire. Als het electoraat daar dermate zwaar aan tilt dan zien we dat in maart. Zo werkt het systeem, al zul je soms uitslagen hebben die niet stroken met je eigen morele overtuigingen. Dat is inherent aan een democratie.
De sfeer is nu dat er wordt gevraagd om de hoofden van Rutte, Wopke en Wiebes.

Toch vind ik de toeslagenaffaire een ingewikkelde kwestie, die aardig anders in elkaar zit dan het beeld dat de media ons geven.

Ja, er zijn mensen die onterecht hard genaaid zijn. En de belastingdienst heeft ook fouten gemaakt door hele bedragen terug te vorderen terwijl het slechts om gedeeltelijke bedragen ging. De belastingdienst, en de rechter, zijn in gevallen bewezen te hard geweest.

Maar er is ook een heleboel misgegaan bij de ouders. In Nederland ben je zelf verantwoordelijk voor je belastingaangifte. En als je als ouder tienduizenden euro's krijgt waar nauwelijks opvang tegenover staat, moet je inzien dat het niet klopt. Je kan als ouder wel een fout gemaakt hebben, maar het is dan wel heel toevallig een fout die in je voordeel werkt. En dan heb ik het nog niet over malafide opvangbureautjes die goed geld uitkeerden en het advies gaven om je kinderen bij opa en oma onder te brengen.

Goed, het lijkt me het beste om te stoppen met het hele toeslagensysteem. Waarbij je het geld vooraf krijgt en fraude achteraf boven water moet komen. Het is beter als het bedrag direct verrekend wordt in de dienst (bijvoorbeeld kinderopvang) die je afneemt.
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:14:44 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382167
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En toch staat de VVD fier bovenaan in de peilingen. Ook hier geldt: Blijkbaar vindt het electoraat de koers van de VVD prima.

Als een meerderheid van de mensen het niet met het systeem eens zijn, zijn er alternatieve partijen die bijvoorbeeld een meer directe democratie bieden. Er zijn ook genoeg mensen die dat helemaal niet willen (waaronder ik overigens).

Hetzelfde geldt voor de toeslagenaffaire. Als het electoraat daar dermate zwaar aan tilt dan zien we dat in maart. Zo werkt het systeem, al zul je soms uitslagen hebben die niet stroken met je eigen morele overtuigingen. Dat is inherent aan een democratie.
Je gaat helemaal niet in op de punten die ik aan draag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:16:09 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De sfeer is nu dat er wordt gevraagd om de hoofden van Rutte, Wopke en Wiebes.

Toch vind ik de toeslagenaffaire een ingewikkelde kwestie, die aardig anders in elkaar zit dan het beeld dat de media ons geven.

Ja, er zijn mensen die onterecht hard genaaid zijn. En de belastingdienst heeft ook fouten gemaakt door hele bedragen terug te vorderen terwijl het slechts om gedeeltelijke bedragen ging. De belastingdienst, en de rechter, zijn in gevallen bewezen te hard geweest.

Maar er is ook een heleboel misgegaan bij de ouders. In Nederland ben je zelf verantwoordelijk voor je belastingaangifte. En als je als ouder tienduizenden euro's krijgt waar nauwelijks opvang tegenover staat, moet je inzien dat het niet klopt. Je kan als ouder wel een fout gemaakt hebben, maar het is dan wel heel toevallig een fout die in je voordeel werkt. En dan heb ik het nog niet over malafide opvangbureautjes die goed geld uitkeerden en het advies gaven om je kinderen bij opa en oma onder te brengen.

Goed, het lijkt me het beste om te stoppen met het hele toeslagensysteem. Waarbij je het geld vooraf krijgt en fraude achteraf boven water moet komen. Het is beter als het bedrag direct verrekend wordt in de dienst (bijvoorbeeld kinderopvang) die je afneemt.
Al die zorgcowboys en bureautjes komen er vaak goed vanaf. Maarja, dat is dan ook VVD volk. Dat zijn de donateurs van je partij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:17:01 #170
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Links en minderheden, gok ik.

Mijn stem gaat sws naar PVV.
En wat gaat de PVV dan allemaal anders doen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:19:12 #171
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197382235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De sfeer is nu dat er wordt gevraagd om de hoofden van Rutte, Wopke en Wiebes.

Nou, dan wordt dat toch keihard duidelijk als ze zich weer verkiesbaar stellen in maart? Ongeacht of ze de komende twee maanden missionair of demissionair afmaken?

Verder eens met je verhaal over de toeslagenaffaire. Dat is echt een schandalig dossier.

Het enige wat ik zeg is dat wij het systeem hanteren dat het electoraat afrekent met slecht beleid. Als straks uit peilingen blijkt dat iedereen het Wopke zwaar aanrekent en niet op CDA stemt met hem als lijsttrekker dan verdwijnt hij vanzelf van het toneel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197382385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Al die zorgcowboys en bureautjes komen er vaak goed vanaf. Maarja, dat is dan ook VVD volk. Dat zijn de donateurs van je partij.
Dat is juist vaak volk met eenzelfde achtergrond als de "slachtoffers"..
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:40:36 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:27 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Dat is juist vaak volk met eenzelfde achtergrond als de "slachtoffers"..
Hoezo "slachtoffers" met aanhalingstekens?

Er zaten velen tussen die letterlijk niets fout hebben gedaan. Nog geen vinkje verkeerd. Maar wel kapot gemaakt. Die tienduizenden euros zijn de boetes hè? Niet perse het bedrag dat ze gekregen hebben.

Dit land is ziek. Voert een fascistoide strafstaat tegen de eigen bevolking terwijl frauderende Linschoten met alle egards wordt ontvangen, en geen boete van 75% tegemoet kan zien.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:42:57 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197382686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo "slachtoffers" met aanhalingstekens?

Er zaten velen tussen die letterlijk niets fout hebben gedaan. Nog geen vinkje verkeerd. Maar wel kapot gemaakt. Die tienduizenden euros zijn de boetes hè? Niet perse het bedrag dat ze gekregen hebben.

Dit land is ziek. Voert een fascistoide strafstaat tegen de eigen bevolking terwijl frauderende Linschoten met alle egards wordt ontvangen, en geen boete van 75% tegemoet kan zien.
Als je wilt zien hoe een fascistoide strafstaat er echt uitziet moet je het PVV programma lezen, waarin mensen wel erger behandeld worden dan met een boete, puur omdat ze een in de ogen van de staat 'verkeerd' geloof aanhangen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:48:43 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382796
quote:
8s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je wilt zien hoe een fascistoide strafstaat er echt uitziet moet je het PVV programma lezen, waarin mensen wel erger behandeld worden dan met een boete, puur omdat ze een in de ogen van de staat 'verkeerd' geloof aanhangen.
De PVV is nog erger, zeker, maar een boete is nogal een eufemisme gezien de rechteloze gevolgen daarvan en dat o.a. deze gebrandmerkte mensen niet meer in aanmerking komen voor de schuldsanering.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:52:08 #176
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197382871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die dat helemaal niet willen (waaronder ik overigens).
Hoe heb jij precies voor Hugo de Jonge gekozen? Stond niet eens op de CDA lijst in 2017 en hoppa, zit opeens daar in een cruciale positie. Met veel politieke macht. Veel meer dan de kamerleden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:58:29 #177
3542 Gia
User under construction
pi_197383008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat gaat de PVV dan allemaal anders doen?
https://www.briefjevanjan.nl/aan-geert-wilders-7/
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:01:04 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197383067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe heb jij precies voor Hugo de Jonge gekozen? Stond niet eens op de CDA lijst in 2017 en hoppa, zit opeens daar in een cruciale positie. Met veel politieke macht. Veel meer dan de kamerleden.
Volgens mij verwar je nu het kabinet met het parlement.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:29:12 #179
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197383543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je nu het kabinet met het parlement.
Nee hoor.

Maar itt een Rutte, waarvan je dus op de hoogte bent als je voor de partij stemt, gold dat niet voor De Jonge. Die op een heel machtige positie terecht komt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:32:31 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197383619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee hoor.

Maar itt een Rutte, waarvan je dus op de hoogte bent als je voor de partij stemt, gold dat niet voor De Jonge. Die op een heel machtige positie terecht komt.
Je stemt dan ook niet op het kabinet, maar op het parlement, dat vervolgens een kabinet samenstelt. Het kabinet voert vervolgens namens de coalitie het regeerakkoord uit.

Ministers mogen bijvoorbeeld niet eens plaats hebben in het parlement.

Dus dat moet je echt los zien van elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:54:27 #181
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197383999
twitter


Gemanipuleerde beeldvorming, dankzij een recordaantal communicatieadviseurs. #kleineoverheid

https://www.rtlnieuws.nl/(...)oeid-onder-rutte-iii

Manufactured consent. (En haat naar bevolkingsgroepen)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197384747
quote:
Ik las het net op nos. Beide refereren naar I&O Research.

Hoe dan? Hoe?
Is de doorsnee NL'er echt zo enorm dom of zit I&O te trollen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197384778
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op nos. Beide refereren naar I&O Research.

Hoe dan? Hoe?
Is de doorsnee NL'er echt zo enorm dom of zit I&O te trollen?
Als dus iemand niet dezelfde menings heeft als jou, dan is iedereen maar dom?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 14:34:24 ]
pi_197384795
Op dit moment zonder kabinet gaan zitten is wel het domste wat je kan doen.
pi_197384825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op nos. Beide refereren naar I&O Research.

Hoe dan? Hoe?
Is de doorsnee NL'er echt zo enorm dom of zit I&O te trollen?
Ik vertrouw geen enkele peiling meer (tenzij ze in mijn voordeel spreken natuurlijk, zo hypocriet ben ik wel denk ik).
pi_197384828
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als dus iemand niet dezelfde menings heeft als jou, dan is iedereen maar dom?
Dit soort teksten :')
Dus als *invulling*
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:08 #188
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197384837
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:34 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als dus iemand niet dezelfde menings heeft als jou, dan is iedereen maar dom?
'als jij', niet 'als jou'.... :N
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197384838
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit soort teksten :')
Dus als *invulling*
ok
pi_197384847
Ik denk vooral dat de meeste mensen het niet gevolgd hebben en geen idee hebben waar het precies over gaat. Ik merk dat in mijn omgeving ook, van hoog- tot laagopgeleiden. Als ik dan mijn gal spuw over de toeslagenaffaire zeggen ze, oh ja wel iets van gehoord, maar geen idee wat er precies speelt. Het interesseert de meeste mensen geen zak, ook degenen die toeslagen krijgen niet. Tot ze zelf in zoiets betrokken worden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:38:44 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197384865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik las het net op nos. Beide refereren naar I&O Research.

Hoe dan? Hoe?
Is de doorsnee NL'er echt zo enorm dom of zit I&O te trollen?
Ik gaf dit eerder al aan.

Het leeft gewoon echt niet onder het electoraat.

Waar we op Fok vrij diep op de materie in gaan door elkaar kritische vragen te stellen wat je dwingt zaken op te zoeken en te volgen etc, is dit voor het grootste deel van Nederland geen gespreksonderwerp.

Die hebben echt niet de verhoren op de achtergrond aanstaan tijdens het thuiswerken bijvoorbeeld ;)

En dan nog is het de vraag hoe zwaar mensen die wel op de hoogte zijn het het kabinet of de partijen in kwestie aanrekenen. Ik denk dat we weinig effect gaan zien in maart tov de peilingen voorgaande maanden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197384882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk vooral dat de meeste mensen het niet gevolgd hebben en geen idee hebben waar het precies over gaat. Ik merk dat in mijn omgeving ook, van hoog- tot laagopgeleiden. Als ik dan mijn gal spuw over de toeslagenaffaire zeggen ze, oh ja wel iets van gehoord, maar geen idee wat er precies speelt. Het interesseert de meeste mensen geen zak, ook degenen die toeslagen krijgen niet. Tot ze zelf in zoiets betrokken worden.
Ik heb me er in verdiept en ik vind dat het kabinet door moet gaan.
pi_197384904
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef Leonos het volgende:
Op dit moment zonder kabinet gaan zitten is wel het domste wat je kan doen.
Dat is wat vaker gezegd wordt ja. Maar na ongekend onrecht heeft dit kabinet al zijn legitimiteit verloren. Ze zijn immers niet meer te vertrouwen dat ze het beste met het volk voor hebben. Want de conclusie is dat grondrechten zijn geschonden, de rechtsstaat met voeten is getreden en ze niet in staat waren het volk te beschermen.

Je kan dus nu twijfelen of het kabinet in de corona aanpak (want daar doel je ongetwijfeld op) wel het beste doet voor de bevolking en het wetboek + grondwet respecteert.

Je kan zeggen dat ze hun legitimiteit verloren hebben en met alle verregaande maatregelen misschien wel een illegale bezettingsmacht zijn.

Die zweem van onbetrouwbaarheid wil je juist NIET hebben nu. Je hebt een kabinet nodig waar de bevolking van op aan kan.
Door deze affaire is dat bewezen niet zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197384921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb me er in verdiept en ik vind dat het kabinet door moet gaan.
Van mij hoeft ook het hele kabinet niet af te treden hoor. Maar ik zou wel heel graag gevolgen willen zien voor mensen als Wiebes, Blankesteijn etc. Vooral die eigenlijk.
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:41:57 #195
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197384922
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef Leonos het volgende:
Op dit moment zonder kabinet gaan zitten is wel het domste wat je kan doen.
Waarom?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197384931
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik denk vooral dat de meeste mensen het niet gevolgd hebben en geen idee hebben waar het precies over gaat. Ik merk dat in mijn omgeving ook, van hoog- tot laagopgeleiden. Als ik dan mijn gal spuw over de toeslagenaffaire zeggen ze, oh ja wel iets van gehoord, maar geen idee wat er precies speelt. Het interesseert de meeste mensen geen zak, ook degenen die toeslagen krijgen niet. Tot ze zelf in zoiets betrokken worden.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197384968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik gaf dit eerder al aan.
Was idd een goede discussie gisteren.
quote:
Het leeft gewoon echt niet onder het electoraat.
Dat blijkt Drek.
quote:
Waar we op Fok vrij diep op de materie in gaan door elkaar kritische vragen te stellen wat je dwingt zaken op te zoeken en te volgen etc, is dit voor het grootste deel van Nederland geen gespreksonderwerp.

Die hebben echt niet de verhoren op de achtergrond aanstaan tijdens het thuiswerken bijvoorbeeld ;)
Ik bij welgeteld 3 en zat met mijn oren te klapperen bij blankesteijn... Rest heb ik doorgelezen.
quote:
En dan nog is het de vraag hoe zwaar mensen die wel op de hoogte zijn het het kabinet of de partijen in kwestie aanrekenen. Ik denk dat we weinig effect gaan zien in maart tov de peilingen voorgaande maanden.
Zoals een ervaren politiek journalist gisteren zij bij Jinek: 'Als het kabinet om deze schokkende affaire niet valt, om wat voor reden dan wel?'. Doelend op dat dit echt zoveel stappen te ver is om simpel 'sorry' te zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 januari 2021 @ 14:46:29 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197384987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is wat vaker gezegd wordt ja. Maar na ongekend onrecht heeft dit kabinet al zijn legitimiteit verloren. Ze zijn immers niet meer te vertrouwen dat ze het beste met het volk voor hebben. Want de conclusie is dat grondrechten zijn geschonden, de rechtsstaat met voeten is getreden en ze niet in staat waren het volk te beschermen.

Je kan dus nu twijfelen of het kabinet in de corona aanpak (want daar doel je ongetwijfeld op) wel het beste doet voor de bevolking en het wetboek + grondwet respecteert.

Je kan zeggen dat ze hun legitimiteit verloren hebben en met alle verregaande maatregelen misschien wel een illegale bezettingsmacht zijn.

Die zweem van onbetrouwbaarheid wil je juist NIET hebben nu. Je hebt een kabinet nodig waar de bevolking van op aan kan.
Door deze affaire is dat bewezen niet zo.
Okee, ten eerste is dat jouw mening naar aanleiding van het rapport. Bij het gros leeft dat onbetrouwbaarheidsgevoel niet.

Maar zelfs al zou dat zo zijn, wat brengt jou het aftreden dan? Dit -in jouw ogen onbetrouwbare- kabinet gaat dan gewoon demissionair door tot de verkiezingen. Ze hebben dan wel minder slagkracht op het gebied van besluitvorming rond de pandemie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197385070
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

ok
Waarom ook zo?
Ik zie het vaker hier. Het is alleen maar om een ander in een hoek te drukken en een nare reactie uit te lokken. Ik vind dit zo jammer altijd en ga me niet meer laten uitlokken om daar nog eens met 2 benen naar voren op te gaan reageren na m'n ban van vorige week.

-O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197385095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom ook zo?
Ik zie het vaker hier. Het is alleen maar om een ander in een hoek te drukken en een nare reactie uit te lokken. Ik vind dit zo jammer altijd en ga me niet meer laten uitlokken om daar nog eens met 2 benen naar voren op te gaan reageren na m'n ban van vorige week.

-O-
Gewoon negeren. Heeft geen zin.
pi_197385236
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Okee, ten eerste is dat jouw mening naar aanleiding van het rapport. Bij het gros leeft dat onbetrouwbaarheidsgevoel niet.
Dat is simpelweg omdat ze dus blijkbaar niet de aandacht er op hadden. Of iemand anders die simpel een andere mening heeft.

De slachtoffers wel en dat vind ik een belangrijke graadmeter. Die kwamen gisteren met een open brief dat ze moeten opstappen en niet meer moeten terug komen.
Zie ook waarom het strafrecht er is en waarom rechters straffen uitspreken. Een belangrijk deel is daarin dat het een soort vergelding geeft aan de slachtoffers.

Ook als je seculier kijkt naar wat een overheid zou moeten doen voor het volk. Betrouwbaar leiding geven aan een land en zeker niet een omgeving creëren waar de zwakke nog een keer extra in de bagger worden geschopt.

Zeker nu moet je geen twijfel hebben over een regering.

quote:
Maar zelfs al zou dat zo zijn, wat brengt jou het aftreden dan? Dit -in jouw ogen onbetrouwbare- kabinet gaat dan gewoon demissionair door tot de verkiezingen. Ze hebben dan wel minder slagkracht op het gebied van besluitvorming rond de pandemie.
Dat zou prima zijn. Want ook in de pandemie aanpak laten ze iedere keer weer blijken DE onbetrouwbare factor te zijn voor de maatschappij. Eerder met medische hulpmiddelen, de symbolische maskerplicht, het in opslag laten van de vaccins en nu ook weer met de stress creëren rond de sperrtijd die wederom vooral als symbool moet dienen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:59 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197385250
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is simpelweg omdat ze dus blijkbaar niet de aandacht er op hadden. Of iemand anders die simpel een andere mening heeft.

De slachtoffers wel en dat vind ik een belangrijke graadmeter. Die kwamen gisteren met een open brief dat ze moeten opstappen en niet meer moeten terug komen.
Zie ook waarom het strafrecht er is en waarom rechters straffen uitspreken. Een belangrijk deel is daarin dat het een soort vergelding geeft aan de slachtoffers.

Ook als je seculier kijkt naar wat een overheid zou moeten doen voor het volk. Betrouwbaar leiding geven aan een land en zeker niet een omgeving creëren waar de zwakke nog een keer extra in de bagger worden geschopt.

Zeker nu moet je geen twijfel hebben over een regering.
[..]

Dat zou prima zijn. Want ook in de pandemie aanpak laten ze iedere keer weer blijken DE onbetrouwbare factor te zijn voor de maatschappij. Eerder met medische hulpmiddelen, de symbolische maskerplicht, het in opslag laten van de vaccins en nu ook weer met de stress creëren rond de sperrtijd die wederom vooral als symbool moet dienen.
Dus dan heb je liever helemaal geen belangrijke beslissingen de komende maanden?

Ik voel dat echt heel anders iig :)

Goed dat je het strafrecht noemt. Dat is de manier waarop je bestuurders aan moet pakken als ze strafbaar handelen.

Als ze niet strafbaar zijn dan is het aan het volk. Dat is iig hoe ik erin zit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197385405
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus dan heb je liever helemaal geen belangrijke beslissingen de komende maanden?
Als ze aftreden is het trouwens demissionair op alles behalve op het pandemiedossier. Daar blijven ze missionair op.
quote:
Ik voel dat echt heel anders iig :)
Ieder z'n mening natuurlijk Drek :)
Ik vind rutte + netwerk met alles wat er is gebeurd met ministers die af moesten treden, affaires, rare voorstellen (dingen zoals rond de dividentbelasting), ongekend onrecht en de fouten in de pandemiecrisis.
Ik vertrouw helemaal niets meer van hem.
quote:
Goed dat je het strafrecht noemt. Dat is de manier waarop je bestuurders aan moet pakken als ze strafbaar handelen.
Gelukkig dat ze een artikel 12 procedure gestart hebben, want wederom een OM heeft het geweigerd. Ook zoiets.
quote:
Als ze niet strafbaar zijn dan is het aan het volk. Dat is iig hoe ik erin zit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:12:11 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197385452
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ze aftreden is het trouwens demissionair op alles behalve op het pandemiedossier. Daar blijven ze missionair op.
[..]

Ieder z'n mening natuurlijk Drek :)
Ik vind rutte + netwerk met alles wat er is gebeurd met ministers die af moesten treden, affaires, rare voorstellen (dingen zoals rond de dividentbelasting), ongekend onrecht en de fouten in de pandemiecrisis.
Ik vertrouw helemaal niets meer van hem.
[..]

Gelukkig dat ze een artikel 12 procedure gestart hebben, want wederom een OM heeft het geweigerd. Ook zoiets.
[..]

Ah, dat wist ik niet. Daar zou ik prima vrede mee hebben :)

Zou me niet verbazen als dat de uitkomst gaat zijn de komende week.

Denk overigens dat vervolging de enige manier is om nog 4 jaar Rutte te voorkomen eigenlijk. Ben benieuwd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197385511
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet. Daar zou ik prima vrede mee hebben :)

Zou me niet verbazen als dat de uitkomst gaat zijn de komende week.

Denk overigens dat vervolging de enige manier is om nog 4 jaar Rutte te voorkomen eigenlijk. Ben benieuwd :)
Denk het ook als ik dit zo zie ontvouwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197387579
quote:
4s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:35 schreef Leonos het volgende:
Op dit moment zonder kabinet gaan zitten is wel het domste wat je kan doen.
We zitten helemaal niet zonder kabinet, het is alleen demissionair. In de praktijk zou het allemaal niet zoveel uitmaken, maar aftreden is wel een signaal: dat de democratische rechtsstaat in Nederland ertoe doet en wordt erkend dat de 'boven ons gestelden' er een puinzooi van hebben gemaakt.
pi_197387586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

We zitten helemaal niet zonder kabinet, het is alleen demissionair. In de praktijk zou het allemaal niet zoveel uitmaken, maar aftreden is wel een signaal: dat de democratische rechtsstaat in Nederland ertoe doet en wordt erkend dat de 'boven ons gestelden' er een puinzooi van hebben gemaakt.
Ja, dat volg ik allemaal niet he :P
pi_197388595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoezo "slachtoffers" met aanhalingstekens?

Er zaten velen tussen die letterlijk niets fout hebben gedaan. Nog geen vinkje verkeerd. Maar wel kapot gemaakt. Die tienduizenden euros zijn de boetes hè? Niet perse het bedrag dat ze gekregen hebben.

Dit land is ziek. Voert een fascistoide strafstaat tegen de eigen bevolking terwijl frauderende Linschoten met alle egards wordt ontvangen, en geen boete van 75% tegemoet kan zien.
Boetes? Volgens mij is er alleen bij hoge uitzondering een boete opgelegd en gaat het meestal toch echt alleen om terugvordering.

De aanhalingstekens zijn omdat er ook mensen bijzitten die wel bewust gefraudeerd hebben. Bij de rest zijn ook onvolkomenheden geconstateerd en onder de wetgeving en jurisprudentie op dat moment was terugvordering dan terecht. Dat we dat nu achteraf te hardvochtig maken neemt niet weg dat ze zich toen (bewust of onbewust) niet aan de regels hebben gehouden. Het is echt maar een klein percentage waarbij alles 100% in orde was.
Dat er teruggevorderd is vind ik helemaal geen kwalijke zaak. De manier waarop dat gedaan werd wel.
Dat we nu vinden dat de wetgeving van toen te hardvochtig was maakt mensen niet meteen slachtoffer.

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat nu zonder inhoudelijk te kijken naar wie echt slachtoffer is en wie niet, iedereen maar gewoon een flinke vergoeding krijgt. Dus ook de fraudeurs en mensen die het geld inden en vooral geen vragen stelden.
  woensdag 13 januari 2021 @ 18:16:18 #209
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197389103
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ze aftreden is het trouwens demissionair op alles behalve op het pandemiedossier. Daar blijven ze missionair op.
[..]

Ieder z'n mening natuurlijk Drek :)
Ik vind rutte + netwerk met alles wat er is gebeurd met ministers die af moesten treden, affaires, rare voorstellen (dingen zoals rond de dividentbelasting), ongekend onrecht en de fouten in de pandemiecrisis.
Ik vertrouw helemaal niets meer van hem.
[..]

Gelukkig dat ze een artikel 12 procedure gestart hebben, want wederom een OM heeft het geweigerd. Ook zoiets.
[..]

Probleem is dat dus de op alle niveaus aangetaste rechtstaat moet gaan oordelen over deze personen. Waarover het OM al heeft gezegd: het is aan de politiek.

Dat is ook in lijn met de wens dat de rechter geen politicus gaat spelen (zie Urgenda) en de conservatieve gedachtegang dat de premier/president altijd rechtmatig handelt, niet vervolgd kan worden om wat hij doet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197390819
Uit de enquete, waaruit blijkt dat ruim 90% van de bevolking niet wil dat het kabinet valt om deze kwestie, wil men dat bepaalde bewindspersonen wel aftreden, met name Wiebes.
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:06:24 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197391704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 19:32 schreef Mondkapje het volgende:
Uit de enquete, waaruit blijkt dat ruim 90% van de bevolking niet wil dat het kabinet valt om deze kwestie, wil men dat bepaalde bewindspersonen wel aftreden, met name Wiebes.
Maar dat is ook een minderheid (33%) :

https://www.ioresearch.nl(...)-mag-blijven-zitten/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:16:55 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197391977
Overigens is een meerderheid van de Telegraafpoll wel voor een aftreden van het gehele kabinet:

https://www.telegraaf.nl/(...)iii-is-aansprakelijk
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197392236
Die Telegraaf-poll is net zoiets als de Standpunt.nl poll, totaal niet representatief voor het Nederlandse volk.
pi_197392312
Een demissionair kabinet willen tijdens de corona crisis. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:29:20 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197392342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef Mondkapje het volgende:
Die Telegraaf-poll is net zoiets als de Standpunt.nl poll, totaal niet representatief voor het Nederlandse volk.
Vaak zie je inderdaad dat daar de “negatieve uitslag” wint, omdat tegenstanders de link rond gaan sturen.
Mensen die de toeslagenaffaire niet zo boeit vullen het niet in, en bij bedrijven als I&O die met vaste panels werken wel.

Mgoed. Ben benieuwd, komende week en in maart.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:30:39 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197392370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:28 schreef superniger het volgende:
Een demissionair kabinet willen tijdens de corona crisis. :')
Ik begreep dat ze op het coronadossier wel missionair zouden blijven bij aftreden. Dus dan heb je nog wel het symbolische aspect van aftreden, maar niet zo erg de schadelijke nadelen van demissionair zijn in deze tijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:42:11 #217
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197392669
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:28 schreef superniger het volgende:
Een demissionair kabinet willen tijdens de corona crisis. :')
Incompetent blijft incompetent
Corrupt blijft corrupt
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:51:18 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197392905
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Incompetent blijft incompetent
Corrupt blijft corrupt
Ook als ze demissionair zijn dan toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:57 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197392949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
Ook als ze demissionair zijn dan toch?
Idd
Maakt dus geen reet uit of ze een missie hebben of niet
Hebben ze toch schijt aan :7

Daarom gewoon oprotten en naar het gevang :(
pi_197396915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:51 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Boetes? Volgens mij is er alleen bij hoge uitzondering een boete opgelegd en gaat het meestal toch echt alleen om terugvordering.

De aanhalingstekens zijn omdat er ook mensen bijzitten die wel bewust gefraudeerd hebben. Bij de rest zijn ook onvolkomenheden geconstateerd en onder de wetgeving en jurisprudentie op dat moment was terugvordering dan terecht. Dat we dat nu achteraf te hardvochtig maken neemt niet weg dat ze zich toen (bewust of onbewust) niet aan de regels hebben gehouden. Het is echt maar een klein percentage waarbij alles 100% in orde was.
Dat er teruggevorderd is vind ik helemaal geen kwalijke zaak. De manier waarop dat gedaan werd wel.
Dat we nu vinden dat de wetgeving van toen te hardvochtig was maakt mensen niet meteen slachtoffer.

Ik vind het te belachelijk voor woorden dat nu zonder inhoudelijk te kijken naar wie echt slachtoffer is en wie niet, iedereen maar gewoon een flinke vergoeding krijgt. Dus ook de fraudeurs en mensen die het geld inden en vooral geen vragen stelden.
Blijkbaar heb je niets gevolgd van de affaire. Niets.

Oa werden mensen bij vootbaat aan extra aandacht onderhevig omdat ze een profieltje hadden in de ogen van een ambtenaar of een terugvordering van 3.000 euro en/of hoger. Die mensen, zonder bewijs of wat dan ook, werden automatisch aangemerkt als fraudeur om zo snel mogelijk de zaak af te handelen.
Wilden ze naar de rechter? Jammer joh, die weg werd afgesneden door de bd.

Niet gevolgd of gelezen, wel een mening. Zo krijg je dus dat op de belangrijkste affaire sinds lang, het kabinet mag blijven zitten volgens een poll.

Ik weet echt niet wat ik lees.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197396925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:25 schreef Mondkapje het volgende:
Die Telegraaf-poll is net zoiets als de Standpunt.nl poll, totaal niet representatief voor het Nederlandse volk.
Is die steekproef van i o zo representatief dan?
Vind 2500 op 17mln echt wel een gat.

Noem me gek maar die staats adviserende polls vind ik de laatste tijd steeds vaker ook rare dingen roepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 januari 2021 @ 05:37:07 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197397565
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is die steekproef van i o zo representatief dan?
Vind 2500 op 17mln echt wel een gat.

Noem me gek maar die staats adviserende polls vind ik de laatste tijd steeds vaker ook rare dingen roepen.
Prima, als ze gezorgd hebben voor een representatief panel. En vast nog wat haken en ogen :P

https://nl.surveymonkey.com/mp/sample-size-calculator/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je niets gevolgd van de affaire. Niets.

Oa werden mensen bij vootbaat aan extra aandacht onderhevig omdat ze een profieltje hadden in de ogen van een ambtenaar of een terugvordering van 3.000 euro en/of hoger. Die mensen, zonder bewijs of wat dan ook, werden automatisch aangemerkt als fraudeur om zo snel mogelijk de zaak af te handelen.
Wilden ze naar de rechter? Jammer joh, die weg werd afgesneden door de bd.

Niet gevolgd of gelezen, wel een mening. Zo krijg je dus dat op de belangrijkste affaire sinds lang, het kabinet mag blijven zitten volgens een poll.

Ik weet echt niet wat ik lees.
Volgens mij snap jij niet hoe het precies gegaan is, het grootste deel van wat je zegt daar ben ik het gewoon mee eens. De verwijtbaarheid bij de BD zit vooral in het stempeltje opzet/grove schuld opleggen terwijl daar lang niet altijd sprake van was.

Ik geef alleen aan dat dat nog niet wil zeggen dat de ouders geen fouten (bewust of onbewust) hebben gemaakt waardoor terugvordering an sich op dat moment terecht was.

Net als de meeste anderen leid je ook aan door de media veroorzaakte tunnelvisie waardoor de ouders niets valt te verwijten en de belastingdienst alles fout heeft gedaan. Dat is veel te kort door de bocht en doet geen enkel recht aan de uitkomst van de parlementaire onderzoekscommissie.
Maar als je het makkelijker vindt om vooral verontwaardigd te zijn en tekeer te gaan tegen de belastingdienst moet je dat vooral blijven doen. Is een stuk makkelijker dan proberen te begrijpen wat er echt gebeurd is.
pi_197398241
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is die steekproef van i o zo representatief dan?
Vind 2500 op 17mln echt wel een gat.

Noem me gek maar die staats adviserende polls vind ik de laatste tijd steeds vaker ook rare dingen roepen.
I&O komt vaker in het nieuws met afwijkende resultaten (zie bv Zwarte Piet).

Het lage percentage van 8% dat de conclusies wil verbinden aan de val van het volledige kabinet lijkt ook best laag. Maar dat zal door Corona komen. Zonder Corona zou dat percentage best wel eens een stuk hoger kunnen liggen.

Ik vind het eigenlijk opmerkelijker dat maar 72% vindt dat deze affaire consequenties moeten krijgen. Dat het consquenties moet hebben lijkt mij namelijk een no-brainer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:15:17 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197398260
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je niets gevolgd van de affaire. Niets.

Oa werden mensen bij vootbaat aan extra aandacht onderhevig omdat ze een profieltje hadden in de ogen van een ambtenaar of een terugvordering van 3.000 euro en/of hoger. Die mensen, zonder bewijs of wat dan ook, werden automatisch aangemerkt als fraudeur om zo snel mogelijk de zaak af te handelen.
Wilden ze naar de rechter? Jammer joh, die weg werd afgesneden door de bd.

Niet gevolgd of gelezen, wel een mening. Zo krijg je dus dat op de belangrijkste affaire sinds lang, het kabinet mag blijven zitten volgens een poll.

Ik weet echt niet wat ik lees.
Men moet dat hele geld rondpomp circus afschaffen asap

gewoon ene belastingkorting , heeft dat een teruggaaf tot gevolg prima , maar hou het binnen het belastingregime , dan heb je ook geen last van Bulgaren zonder BSN nummer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')