Wat eindigde de vorige ebola uitbraak? Hoe houden we griep onder controle? (niet weg, maar dat hoeft niet, onde rcontrole zonder dystopische 1,5m bullshit?)quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat we uiteindelijk geen keuze hebben. Maar dat dit besef nog bij een hoop mensen moet binnen dringen.
Het zijn ook de nuances die altijd een beetje verdwijnen in dit soort artikelen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:01 schreef eragon2890 het volgende:
Wow, het blijft me verbazen wat voor BS sommige "experts" uit kunnen kramen. Sorry, het moet me even van het hart.
Zoals dit uit dit artikel: https://www.japantimes.co(...)s-strains-normality/
"With the rollout of the vaccine in other countries, expectation is rising that life will be back to normal in the not-so-distant future.
Ishii, however, says it will likely take a few years for vaccine coverage to reach the level necessary for effective immunity, and then an additional few years before new infections fall drastically.
“It will take at least four or five years before new coronavirus infections effectively disappear,” he said."
----
Het moet me echt even van het hart... hoe krijgen "experts" dit soort onzin uit hun keel? Zowat elke expert in NL, België, de WHO, Fauci, Bill Gates (dei tel ik als expert) etc, verwachten dat we tegen eind volgend jaar / begin 2022 weer normaal kunnen leven zonder 1,5m omdat door groepsimmuniteit het aantal besmettingen gigantisch is gedaald.
Hij ontkent dat ook niet. Hij zegt alleen dat het 4-5 jaar gaat duren. Zonder opgaaf van reden. Zonder uitleg. Wat is dit voor gelul? Leg dan op z'n minst uit waarom je iets anders denkt dan het overgrote meerendeel van de experts, Fauci, overheden, etc.
Kijkend naar de productieaantallen gaan de rijke landen incl japan volgend jaar groepsimmuniteit halen (Japan heeft meer dan half miljard dosissen gekocht), verder zijn meerdere landen om hem heen (china, nieuw-zeeland, Taiwan, Noord korea maar wie weet wat dat zegt LOL...) alweer terug bij normaal met grote eindejaarsfestivals gisteren en alles.
Maar goed, behalve de pessimistische niet uitgelegde voorspelling dat het een paar jaar duurt om genoeg mensen te vaccineren, okay, misschien bedoelt die in afrika of zoiets, zou kunnen, artikel gaat neem ik aan over japan en het westen, daar wonen de lezers en we kunnen ook wel zonder safari, maar goed, zelfs als we dat aannemen...
Wat bedoelt die IN GODSNAAM met dat het ná groepsimmuniteit nog een paar jaar duurt voor het virus "echt afneemt"? Wat is dat voor bullshit? Zelfs een kip kan nog bedenken dat als er groepsimmunteit is dat het direct zwaar afneemt, daar is de hele wereld het over eens!
Dus ja sorry, moest even venten. Dit soort paniek-bullshit wordt ik chagrijnig van. Grrr.
En ik vraag me oprecht af hoe een expert dit soort onzin uit kan kramen. Dat geeft college, help!
Maar 30% van de honden en katten bij de gezinnen in NL met corona is iets anders dan 1 tijger in New York.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:59 schreef Jane het volgende:
Dat katten (relatief) makkelijk besmet raken weten we toch al vanaf het moment dat die leeuwen in de dierentuin van (ik meen) New York Covid bleken te hebben in het voorjaar? En die werden ook echt ziek, meen ik me te herinneren (net als nertsen dus).
Volgens mij is bij honden het virus wel aangetroffen in de slijmvliezen, maar worden die er doorgaans niet ziek van, of loop ik achter?
En eindelijk een topic zonder slowchat.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En bedankt he
Welcome @:miss_sly
Heel blij mee
Die reactie had ik verwacht!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En bedankt he
Welcome @:miss_sly
Heel blij mee
is @miss_sly speciaal aangenomen om @Mammietje onder controle te houden ?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:05 schreef Salina het volgende:
[..]
En eindelijk een topic zonder slowchat.![]()
@:Mammietje
Gefeliciteerd en welkom @:miss_sly.
Goede keus qua toevoeging aan het team denk ik.
Hahaha, dank jequote:
Daar is helaas meer voor nodig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is @:miss_sly speciaal aangenomen om @:Mammietje onder controle te houden ?
quote:
Psssht! Jullie zouden me missen zonder mijn inbreng!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:05 schreef Salina het volgende:
[..]
En eindelijk een topic zonder slowchat.![]()
@:Mammietje
![]()
Gefeliciteerd en welkom @:miss_sly
Goede keus qua toevoeging aan het team denk ik.
Ik heb een stevige duimquote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Maar lees het artikel, er wordt gedaan alsof een van ander afhankelijk is... da's de titel.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het zijn ook de nuances die altijd een beetje verdwijnen in dit soort artikelen.
Er is namelijk een verschil tussen "wij kunnen over 5 jaar terug naar voor maart 2020" en "pas over 5 jaar komen er waarschijnlijk geen nieuwe besmettingen meer".
Dat tweede is helemaal niet belangrijk. Enige waar wij nu voor willen zorgen is dat de zorg niet meer overbelast is, dan kan bijna alles weer terug naar "normaal".
Je zal altijd expert houden die het tegendeel gaan beweren, want dan hebben zij ook even hun five minutes of fame ...
Miss-Sly is een slimme. Die weet ook dat er een grens aan haar mogelijkheden zit!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Is er ook iets bekend over het ziekteverloop en/of de behandelmogelijkheden bij dieren? Ik kan zo een twee drie niet echt concrete info erover vinden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Maar 30% van de honden en katten bij de gezinnen in NL met corona is iets anders dan 1 tijger in New York.
Nog steeds op 46 met al 5 maanden bijna stilquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:11 schreef Salina het volgende:
Cijfers van het Corona-Subforum en van deze topicreeks van 2020.![]()
![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 14-01-2020 t/m 31-12-2021
nr / aantal posts / gebruiker
046 1818 hollandia02
Het probleem is dat we het doel van de druk op de zorg hebben laten varen. De overheden hebben hun doel drastisch verzet naar het idee van zo weinig mogelijk besmettingen / transmissie van corona. Met andere woorden wij accepteren geen risico's meer. Dit gaat ons ontzettend opbreken want dat is onhaalbaar, en dit hebben wij aan onszelf te danken omdat wij geloven in een maakbare risicoreductie samenleving.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:01 schreef eragon2890 het volgende:
Wow, het blijft me verbazen wat voor BS sommige "experts" uit kunnen kramen. Sorry, het moet me even van het hart.
Zoals dit uit dit artikel: https://www.japantimes.co(...)s-strains-normality/
"With the rollout of the vaccine in other countries, expectation is rising that life will be back to normal in the not-so-distant future.
Ishii, however, says it will likely take a few years for vaccine coverage to reach the level necessary for effective immunity, and then an additional few years before new infections fall drastically.
“It will take at least four or five years before new coronavirus infections effectively disappear,” he said."
----
Het moet me echt even van het hart... hoe krijgen "experts" dit soort onzin uit hun keel? Zowat elke expert in NL, België, de WHO, Fauci, Bill Gates (dei tel ik als expert) etc, verwachten dat we tegen eind volgend jaar / begin 2022 weer normaal kunnen leven zonder 1,5m omdat door groepsimmuniteit het aantal besmettingen gigantisch is gedaald.
Hij ontkent dat ook niet. Hij zegt alleen dat het 4-5 jaar gaat duren. Zonder opgaaf van reden. Zonder uitleg. Wat is dit voor gelul? Leg dan op z'n minst uit waarom je iets anders denkt dan het overgrote meerendeel van de experts, Fauci, overheden, etc.
Kijkend naar de productieaantallen gaan de rijke landen incl japan volgend jaar groepsimmuniteit halen (Japan heeft meer dan half miljard dosissen gekocht), verder zijn meerdere landen om hem heen (china, nieuw-zeeland, Taiwan, Noord korea maar wie weet wat dat zegt LOL...) alweer terug bij normaal met grote eindejaarsfestivals gisteren en alles.
Maar goed, behalve de pessimistische niet uitgelegde voorspelling dat het een paar jaar duurt om genoeg mensen te vaccineren, okay, misschien bedoelt die in afrika of zoiets, zou kunnen, artikel gaat neem ik aan over japan en het westen, daar wonen de lezers en we kunnen ook wel zonder safari, maar goed, zelfs als we dat aannemen...
Wat bedoelt die IN GODSNAAM met dat het ná groepsimmuniteit nog een paar jaar duurt voor het virus "echt afneemt"? Wat is dat voor bullshit? Zelfs een kip kan nog bedenken dat als er groepsimmunteit is dat het direct zwaar afneemt, daar is de hele wereld het over eens!
Dus ja sorry, moest even venten. Dit soort paniek-bullshit wordt ik chagrijnig van. Grrr.
En ik vraag me oprecht af hoe een expert dit soort onzin uit kan kramen. Dat geeft college, help!
Ik ben geen dokter, dus ik weet niet of ziektes die jij nu benoemt ook mutaties kennen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat eindigde de vorige ebola uitbraak? Hoe houden we griep onder controle? (niet weg, maar dat hoeft niet, onde rcontrole zonder dystopische 1,5m bullshit?)
Hoe zijn de pokken verdwenen? Runderpest? Polio net dit jaar in afrika?
Waarom denk jij nooit meer aan mazelen? Kinkhoest? Difterie?
Exact.
Mijn punt/irritatie was dat dat niet relevant is hier. Hij lult uit z'n nek.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat we het doel van de druk op de zorg hebben laten varen. De overheden hebben hun doel drastisch verzet naar het idee van zo weinig mogelijk besmettingen / transmissie van corona. Met andere woorden wij accepteren geen risico's meer. Dit gaat ons ontzettend opbreken want dat is onhaalbaar, en dit hebben wij aan onszelf te danken omdat wij geloven in een maakbare risicoreductie samenleving.
Ik roep al maanden dat als de druk op de zorg weg is dat de maatregelen dan losgelaten kunnen worden want corona vormt voor de niet-risico groepen nauwelijks gevaar, en besmet raken is niet zo erg als de meeste ons doen voorkomen, op wat enge verhalen in de media na dan die je bij verschijdene andere kwalen en in het dagelijks beeld ook wel hebt, maar dit is onderbelicht.
Ik ben ff te lui (sorry) om het artikel te lezen, maar is dit niet weer het gevolg van het feit dat de vaccins alleen beloven (ernstige) ziekte te voorkomen en niet de besmetting an sich? Ik krijg de indruk dat daar steeds weer onduidelijkheden en spraakverwarringen door ontstaan.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar lees het artikel, er wordt gedaan alsof een van ander afhankelijk is... da's de titel.
Je hebt wel gelijk over je 5 minuten fame. Maar dan nog.
Hoe krijgt een expert uit z'n strot dat het a) jaren zou duren om genoeg mensen te vaccineren en B) , belangrijker, dat het daarna jaren duurt voordat de besmettingen drastisch dalen.
Het kán gewoon niet jaren duren ná groepsimmuniteit voordat dat drastisch daalt. Dat is technisch onmogelijk. Dat zoiets lesgeeft aan een universiteit is gewoon shockerend, ik bedoel, als een astronoom nu trouw belt dat de zon om de aarde draait geven we hem toch ook geen interview? Dat is net zo achterlijk -_-
Veel plezier & succes als mod!quote:
Precies. Het gebeurt echt maar heel incidenteel dat er een nieuw vaccin aan het rijksprogramma wordt toegevoegd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:17 schreef Celestien het volgende:
Gelukkig hebben we niet jaarlijks aan pandemie.
Elk virus heeft mutaties, deze nog vrij langzaam.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben geen dokter, dus ik weet niet of ziektes die jij nu benoemt ook mutaties kennen.
Maar onze pijlen 100% richten op een vaccin en dat we daarmee gered gaan zijn, daar geloof ik niet in, sorry.
Waarbij ik nochthans wil benadrukken dat ik bepaald geen antivaxxer ben, ik en mijn kinderen hebben braaf het hele vaccinatieprogramma tot dusverre doorlopen. Wat heet, ik heb zelf dat kinkhoestvaccin laten schieten tijdens mijn zwangerschap in 2016, toen er slechts een advies lag vanuit de gezondheidsraad.
Maar ik ga niet standaard voor iedere virus wat nu en in de toekomst nog mag en zal komen, een prik laten zetten. Anders dan vele andere mensen, zet ik een vaccin in mijn lijf en dat van mijn kinderen voor onze eigen gezondheid, al naar gelang het risico wat ik wil aanvaarden. Wat een ander met zijn/haar lijf doet, mag diegene voor zichzelf beslissen.
Daar wordt niet over gesproken. (lees het overigens vooral niet. Zoals lubach het omschreef, het is een gevalletje "deze heeft 10 minuten lang onzin geluld").quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben ff te lui (sorry) om het artikel te lezen, maar is dit niet weer het gevolg van het feit dat de vaccins alleen beloven (ernstige) ziekte te voorkomen en niet de besmetting an sich? Ik krijg de indruk dat daar steeds weer onduidelijkheden en spraakverwarringen door ontstaan.
Kun je überhaupt wel spreken van '(groeps)immuniteit' als mensen wel besmet (maar niet ziek) worden, vraag ik me ineens af...?
Misschien eens afstand nemen van zulke berichten dan, en vertrouwen op de kundige Nederlandse en Belgische experts die jij in je post aansnijdt. Heb je dit van Reddit toevallig? Daar zit een behoorlijke groep mensen die pro-new normal zijn heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mijn punt/irritatie was dat dat niet relevant is hier. Hij lult uit z'n nek.
Kijk, exponentiële groei werkt twee kanten op. R < 0, krimpt het net zo hard als het > 0 groeit.
Als zodanig is het punt van "substantiële immuniteit" (groepsimmuniteit), "zo weinig mogelijk transmissie", en "geen druk op de zorg" *per definitie* gelijk. Veel transmissie = veel druk op de zorg. Veel immuniteit is weinig transmissie.
Dus waar zijn punt van "duurt jaren om genoeg mensen te vaccineren" nog pessimisme kan zijn, of hij bedoelt congo ofzo weet ik veel, is wat hij daarna zegt dat het daarná nog jaren duurt gewoon gelul. BS. Net zo iets als een astronoom die zou zeggen dat de zon om de aarde draait.
Of je nou gaat voor weinig besmettingen, of voor weinig druk op ziekenhuizen zonder risico dat dat ineens weer omslaat, beiden zijn te bereiken door groepsimmuniteit door genoeg mensen gevaccineerd te krijgen. En met beiden kan je daarna dus de maatregelen laten varen. Hij lult dus gewoon uit z'n nek. Dat irriteert me.
Nee, van the japan times godbeterd. Als het op reddit zou staan zou het me niet irriteren. Dit is een vaccinoloog aan een Japanse universiteit: https://www.japantimes.co(...)s-strains-normality/quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien eens afstand nemen van zulke berichten dan, en vertrouwen op de kundige Nederlandse en Belgische experts die jij in je post aansnijdt. Heb je dit van Reddit toevallig? Daar zit een behoorlijke groep mensen die pro-new normal zijn heb ik gemerkt.
Doorgaans zullen mensen geen uitwerpselen van honden/katten e.d. aanraken en kan in theorie een "ander/dier" functioneren als indirecte besmettingsvector om een "virus" over te brengen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:55 schreef Za het volgende:
[..]
Op de uitwerpselen van honden in het bos komt weer ander fauna af bv.
Hoi, je bent een -niet zo lief woord- als je denkt dat we in de zorg zielig zijn omdat het een beetje druk is. Doei.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat heeft een kerstdiner nuttigen /vreten te maken met druk op de zorg? Moeten wij massaal dingen gaan laten omdat die mensen die in de zorg werken zielig zijn omdat zij het druk hebben of moeten werken? Ik moet ook wel eens werken op dagen dat ik het niet leuk vind.
Mwoa dezelfde bron zei ook dat dat gedoe in india covid 2.0 was terwijl dat totaal niet zo wasquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:14 schreef Confetti het volgende:
https://www.bbc.com/news/health-55507012
Nieuwe variant lijkt de R met 0.7 te laten stijgen.
Ik hou mijn hart vast. Onze regering kennende is dit de zwaarste lockdown die wij kunnen nemen. Dan moet de compliance nog wat verder omhoog.
Tijdens het stemmen maak je met jezelf al een compromis. Afijn de rest hoeft niet eens uitgelegd te worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als "wij als bevolking" gewoon in meerderheid op één partij stemmen heb je dat natuurlijk wel degelijk. Dat je als individu niet exact kunt krijgen wat je wilt lijkt me niet zo'n spannende constatering. Dat is ook niet echt werkbaar.
Maar de politiek kan echt niet zo maar een richting op (blijven) marcheren waar de bevolking het absoluut mee oneens is.
"It is unclear whether the current restrictions will be enough to control the spread of the virus. Given the fact that it has taken two lockdowns to stop the earlier version of the virus overwhelming the NHS, many scientists fear that further tightening will be necessary.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:14 schreef Confetti het volgende:
https://www.bbc.com/news/health-55507012
Nieuwe variant lijkt de R met 0.7 te laten stijgen.
Ik hou mijn hart vast. Onze regering kennende is dit de zwaarste lockdown die wij kunnen nemen. Dan moet de compliance nog wat verder omhoog.
quote:Illegale rave in Frankrijk met 2.500 deelnemers nog altijd aan de gang
Bijna 2.500 feestvierders verzamelden donderdagnacht in een hangar in de buurt van Rennes. De politie is er niet in geslaagd een einde te maken aan de illegale rave.
En plots is de Bretoense Lieuron ten zuiden van Rennes het feestcentrum van Frankrijk. Op de nacht van donderdag op vrijdag verzamelden daar meer dan 2.000 feestvierders aan een hangar. Vrijdagmorgen bleven mensen vanuit heel Frankrijk toestromen. Dat schrijft de Franse krant Le Monde op basis van de nummerplaten van de bezoekers.
De rave gaat in tegen elke maatregel in Frankrijk. In heel het land geldt een avondklok vanaf 20 uur. Vanaf vandaag gaat die om sommige delen zelfs in om 18 uur. Privé-bijeenkomsten moeten beperkt worden tot zes personen.
De politie kwam dus al snel ter plaatse bij het feest, maar toen ze wilden optreden kregen ze projectielen toegeworpen. Drie agenten raakten gewond, een voertuig van de gendarmerie werd in brand gestoken en drie andere beschadigd. Om verdere escalaties te voorkomen houdt de politie zich voorlopig gedeisd.
De onbekende organisatoren waren goed voorbereid. Op beelden zijn een dj-installatie en ambitieuze lichtinstallaties te zien. Er zouden ook veiligheidsmensen zijn die alcoholgel en mondmaskers uitdelen, schrijft de Franse nieuwssite Sudouest. Tegelijk dragen heel wat feestvierders geen masker. Van afstand is vanzelfsprekend geen sprake.
Ook in Marseille vond een clandestien feestje plaats. Dit lokte ongeveer driehonderd mensen, en ook daar kwam het tot geweld.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210101_96001502
En in dit topic was Frankrijk nog het gidsland omdat ze 100000 agenten en militairen gingen inzetten tijdens de jaarwisselingquote:
Maar vooral strak handhaven en met geweld overal bovenop klappen. Krijg je echt niet dit soort excessen van.quote:
Nou ja, timmer die hangar in dat geval ook maar dicht voor minimaal de komende 2 weken, dan. Gooi eventueel eerst nog even wat stokbrood en kaas naar binnen.quote:
Straks komen de LBD’s er wel aan te pas. Frankrijkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat de politie niet zwaarder mag ingrijpen.
Wat moet je anders met dit soort waanzin? Arresteren en opsluiten lijkt me helemaal niet zo ongepast in dit geval.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Straks komen de LBD’s er wel aan te pas. Frankrijkhalve dictatuur.
Laten lopen en aanhouden/beboeten zodra ze naar buiten komen. Je weet waar ze zitten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat moet je anders met dit soort waanzin? Arresteren en opsluiten lijkt me helemaal niet zo ongepast in dit geval.
Definieer vrij langzaam ? wanneer er heel erg veel is...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:24 schreef eragon2890 het volgende:
Elk virus heeft mutaties, deze nog vrij langzaam.
Franse politie is over het algemeen geen grap hoor. Maar wat ga je doen tegen 2.5k mensen, vermoedelijk aanzienlijk deel onder invloed van drugs. Dan kun je beter je verlies nemen, of je gaat de zorg pas echt belasten, zowel agenten als feestgangers die in het ziekenhuis terecht komen. Is dat het dan waard?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat de politie niet zwaarder mag ingrijpen.
Klopt grotendeels. Behalve dat men natuurlijk wel weet dat deze vaccins ook werken bij 65+. 94 % en 94,5% voor pfizer en moderna. 100% tegen ernstige ziekte. Hoe men dat weet? Omdat de helft ongeveer bij pfizer, en ook veel bij moderna, van de testpersonen 65+ waren, en er 0 ernstig ziek werden, en 95% minder een loopneus ontwikkelden. Case Closed©quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Definieer vrij langzaam ? wanneer er heel erg veel is...
//--//
De kans op "mutaties" wordt ruwweg ingeschat tussen de 1:103-106 virusdeeltjes.
Wanneer een besmet persoon dan 100miljard virusdeeltjes heeft, is de kans qua aantal toch aanmerkelijk te noemen.
Verder heb ik zelf het idee dat geen enkele virusreplicatie gelijk is en een besmet persoon misschien zelf wel een tigzuizend mutaties heeft.
Wanneer men spreekt over de "virusstammen", is het vooral waar die precies in de expliciet betekenisvolle delen van het virus-RNA zijn veranderd.
Veel variaties zullen het niet redden maar andere door hun wijd verschillende probeersels, juist weer wel erg goed.
De natuur in haar evolutionaire glorie, werkt vooral met hagelgeweren om dan succes te hebben.
Op het moment dat de mutatie de vorm vam het virus(spike)vorm veranderd, waar onze vaccins zo mooi op zijn afgestemd, zal er pas echt shit met de voortrazende bal gaan komen.
Het virus zelf bestaat uit ca 30.000 (aminozuur) verbindingen die niet allemaal, de meeste, even van groot belang of zelfs dan een andere betekenis hebben. De mutatie hier zit in het cel-hechtingsgebied en mogelijk verderop in de replicatiezone die eenmaal in de cel, per replicatie wat sneller lijkt te werken.
Een mutatie zal idd erg langzaam beginnen maar wanneer het eenmaal zover is, is er geen houden aan om wanneer die in de orde gaat komen van miljoen virusdeeltjes of meer in één besmetting dan een invloedrijke rol kan krijgen.
Een succesvolle mutatie kan met redelijk gemak in een maand van 4 tot 6 dan de overhand in de populatie krijgen. Iets wat ik begin te vermoeden van de zg Britse-variant bmj dat feitelijk een familie vormt met een groep aan mutaties die zich lijkt te hechten en daarmee effectiever ca sneller verspreidt. De variant is inmiddels overal in de EU opgedoken en er is geen zicht meer op de zg patiënt-zero die virologen zo graag opjagen.
Zie ook wiki aangaande de "SARS-CoV-2 VUI 202012/01" variant.
Het goede nieuws is dat de "gevolgen" dezelfde zijn en dat de virale mutatie waarschijnlijk (?) nog in de bandbreedte zit van, door vaccins, veroorzaakte afweer.
Die werking is niet zozeer dankzij de vaccins (trap niet in bullshit) maar omdat onze afweer - bij fitte mensen althans - wat "slimmer" is dan alleen op één identificatie-variant te letten wanneer iets infectieus zou kunnen zijn. Iets dat qua vorm dan infectieus zou kunnen zijn, wordt dan ook gelijk meegenomen.
Hoe en of dit ook zo is bij kwetsbare mensen, (en die überhaupt afweer ontwikkelen) is inclusief hun weerbaarheid, een open vraag.
Netjes omsingelen en afwachten, het eten raakt vanzelf op.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:53 schreef Perrin het volgende:
Waarschijnlijk is de Franse variant van de ME wel onderweg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |