Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het jaar loopt op zijn eind en dat betekent dat er weer een Top 2000 is! Zoals elk jaar wordt een prachtig jaar afgesloten. Want wat was het een topjaar, 2020. Vol gezellige feestjes en veel live-muziek. Nouja, als we alleen januari en februari tellen. Daarna was het een strontpot. Geen livemuziek, geen sport, wel thuiswerken. De Kerona had ons allemaal in haar greep. Duizenden doden na het gewoon gezellig vieren van carnaval en wintersport, het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. Hier in Europa beweren ze nog dat het de schuld is van de Chinezen, maar volgens China komt het door Amerika! Nouja, het was in ieder geval een beetje saai. ESF in Rotterdam, rip. Dat konden we afschrijven. De Olumpische spelen? Nee, zeker niet dit jaar. Ajax en hun jaarlijkse kampioenschap? Nu een keertje niet. Maar gelukkig zijn er sommige bakens waar we ons ook in dit jaar aan kunnen vasthouden. Thierry Baudet zorgde voor topvermaak. Complotgekkies kregen nog altijd voet aan de grond. Mercedes won weer alles in de Formule 1. En Trump gedroeg zich nog steeds als een kleuter. Oh, en naast al dit vermaak: De Top 2000. Nog altijd, wel zonder café, maar met schermen. Dus dat is extra mooi.
Radio 2 Top 2000: Editie 2020 Jawel, de Top 2000 van 2020, hij is er! Dit jaar zonder concertbonus, maar wel coronabonussen voor Danny Vera, Di-rect en David Bowie. Dus een feest zal het sowieso zijn. De 2000 bestepopulairste meest voor gelobbyde nummers in 1 lijst!
Wat kunnen wij doen? Klagen. En genieten van een prachtige radioweek en DJs die ondanks de extra uren nog steeds door intro's en outro's schreeuwen.
Wanneer? We hebben tijd tekort, dus het wordt 168 uur dit jaar. Vanaf middernacht eerste kerstdag gaan we los, en het nieuwe jaar wordt ingeluid met Roller Coaster. Over dodenbonus gesproken...
Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Spotify:http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken.
Staat ie in de top 2000?https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/ We kunnen ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Dit staat toch wel heel ver van The National af hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat dit nummer nog steeds zo hoog staat snap ik niet...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 29 december 2020 23:58 schreef Zorro het volgende: Vreselijk slap uur komt eraan ookn og. ABBA, Led Zeppelin en Madness, dan hebben we het wel gehad
Op dinsdag 29 december 2020 23:58 schreef Zorro het volgende: Vreselijk slap uur komt eraan ookn og. ABBA, Led Zeppelin en Madness, dan hebben we het wel gehad
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA Mijn net niet ABBA stemplaat 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Lennon moet nog 1 voor gratis lot of 10 euro peaceman moet nog 1 voor 200.000 euro of 2 voor 20.000 of 20 euro (hij heeft een 10 euro lot) Ikzelf: nog 1 voor 5000 euro of 2 voor 100000 of 20 euro
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness STEMLIJSTGENOT 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef Bomenverzameling het volgende: 521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA Mijn net niet ABBA stemplaat 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
Op dinsdag 29 december 2020 23:59 schreef Bomenverzameling het volgende: 521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA Mijn net niet ABBA stemplaat 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
Twee stemplaten.
521 en 512.
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer Ik niet meer kan, Niet meer ik Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness / 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Lennon moet nog 1 voor gratis lot of 10 euro peaceman moet nog 1 voor 200.000 euro of 2 voor 20.000 of 20 euro (hij heeft een 10 euro lot) Ikzelf: nog 1 voor 5000 euro of 2 voor 100000 of 20 euro
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala STEMPLAAT 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Nummer genaamd Amsterdam dus ik ben nu al GROOT fan.
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman (heb ik op gestemd )
Ik zag ooit een videoclip van die mensen waarin ik een stuk of vijf gasten op een gitaar zag rammen. Het klonk alsnog nergens naar. Nee, dat nemen we niet serieus.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightma
521 Papaoutai Stromae 6 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 6 519 Shape Of You Ed Sheeran 1,5 518 Does Your Mother Know ABBA 4 517 Amsterdam Nothing But Thieves ? 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 7,5 515 Kiss From A Rose Seal 8 514 Immigrant Song Led Zeppelin 4,5 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 1,5 512 Let It Happen Tame Impala ? 511 One Step Beyond Madness 6 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman 6
521 Papaoutai Stromae 520 Tonight (live) Tina Turner & David Bowie 519 Shape Of You Ed Sheeran 518 Does Your Mother Know ABBA 517 Amsterdam Nothing But Thieves 516 Papa Was A Rolling Stone The Temptations 515 Kiss From A Rose Seal 514 Immigrant Song Led Zeppelin 513 Heading Up High Armin v. Buuren ft. Kensington 512 Let It Happen Tame Impala (OUD-STEMPLAAT en eeuwige fave) 511 One Step Beyond Madness 510 Time To Say Goodbye Andrea Bocelli & S. Brightman
Ik koop altijd begin december voor iedereen een lot. Elke dag mag er een vakje gekrast worden en als je prijs hebt, mag je alles open krassen en een nieuw lot kopen en die weer krassen tot de betreffende dag (of weer een lot kopen als je prijs hebt). Zowel peaceman, Lennon als Twan zijn al bezig met 2e of 3e lot. Ik nog steeds met de eerste.
We hebben ook allemaal een lot gekregen voor Kerst van mijn moeder. Had ik ook geen prijs. de rest wel. Mijn moeder heeft een lot van ons gekregen en had 50 euro.
Ligt het trouwens aan mij of is het hier vanavond rustiger?
Net alsof er geen rock in de lijst staat. De top 10 staat er vol mee.
OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? OÙ T'ES? OÙ PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? PAPA OU T'ES? OÙ T'ES? OÙ T'ES? OÙ PAPA OU T'ES?
Ik koop altijd begin december voor iedereen een lot. Elke dag mag er een vakje gekrast worden en als je prijs hebt, mag je alles open krassen en een nieuw lot kopen en die weer krassen tot de betreffende dag (of weer een lot kopen als je prijs hebt). Zowel peaceman, Lennon als Twan zijn al bezig met 2e of 3e lot. Ik nog steeds met de eerste.
We hebben ook allemaal een lot gekregen voor Kerst van mijn moeder. Had ik ook geen prijs. de rest wel. Mijn moeder heeft een lot van ons gekregen en had 50 euro.
Ik krijg er altijd eentje van 'Sinterklaas'
En volg braaf de dagen, ondanks dat ik al even prijs heb
Ow, en ik kras net een ster, dus morgen alleen nog kans op een gratis lot, en/of de prijs die dat bedragenspel geeft
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit document is automatisch gegenereerd en zonder handtekening geldig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit document is automatisch gegenereerd en zonder handtekening geldig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef ok01 het volgende: Ik vind van Inkel prima, maar het voelt wel een beetje alsof hij over z'n hoogtepunt heen is Op radio 5 was hij beter op zijn plek
Zeg je dit nu om te bewijzen dat we hier echt wel veel spammen?
Ik post louter legendarische posts.
Op woensdag 30 december 2020 00:08 schreef ok01 het volgende: Ik vind van Inkel prima, maar het voelt wel een beetje alsof hij over z'n hoogtepunt heen is Op radio 5 was hij beter op zijn plek
ik stoor me ook niet zo heel erg aan hem, behalve dat hij de woorden weigert te zeggen
Daar deed hij godzijdank nooit de Evergreen.
Ik vind Crazy en Killer wel gaaf, maar Kiss From a Rose is niet veel aan.
En bij Ed Kroket verneukt ie het intro dan niet he
't Was populair dus dan mag je het vast niet goed vinden, maar dit is gewoon één van de betere popnummers van de afgelopen jaren.
I'm in love with the shape of you We push and pull like a magnet do Although my heart is falling too I'm in love with your body And last night you were in my room And now my bedsheets smell like you Every day discovering something brand new
Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende: 't Was populair dus dan mag je het vast niet goed vinden, maar dit is gewoon één van de betere popnummers van de afgelopen jaren.
Dat klopt, dat is strikt verboden
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Op woensdag 30 december 2020 00:11 schreef DireStraits7 het volgende: 't Was populair dus dan mag je het vast niet goed vinden, maar dit is gewoon één van de betere popnummers van de afgelopen jaren.
Ik vind dit een prima liedje (wel wat hoog maar ach)