abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:44:51 #101
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197072314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:43 schreef HPoi het volgende:
Salaris is inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. In deze crisis situatie kan je best wel effe het dubbele lappen toch?
Ze zouden eigenlijk nu moeten staken voor een hoger salaris.
So we just called him Fred
pi_197072371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Inderdaad, minimaal de mensen van defensie met een medische basis/functie.
Ik zou gewoon het hele apparaat hiervoor opleiden. Dan kan jij heel Nederland die in aanmerking komt binnen een paar weken vaccineren. Het ziet er gewoon echt naar uit dat er enorme voorraden komen te liggen omdat er veel te weinig prikkers zijn als wij op dit slakken tempo gaan vaccineren. Hoe wil jij ooit met deze paar GGD'ers heel Nederland gaan vaccineren? Gaat maanden duren. Die hele voorraad moet er binnen een paar weken doorheen gejast worden en niet maanden daar liggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197072379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

^O^ Heb je daar een specifieke vooropleiding voor nodig of kan iedereen zo’n cursus volgen?
Geen idee, ik ben nog aan het zoeken. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/deskundigheid

In 3.1.1 staat een stuk over 'nieuwe medewerkers in het RVP', maar dit lijkt te focusen specifiek op mensen die in de zorg werken.

Kwam trouwens per ongeluk deze link tegen, die geeft een hele mooie tabel over hoeveel vaccins er geleverd worden en wanneer ze geleverd worden:
https://www.rivm.nl/covid(...)richtlijn-uitvoering
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:46:53 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197072410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:44 schreef Schuifpui het volgende:
Zie laatste alinea van mn post.
Mensen uitsluiten/discrimineren dus op basis van iets waar ze zelf geen invloed op hebben. Hoe zie je dat in relatie met artikel 1 van onze grondwet?
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:48:23 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197072483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:
Kwam trouwens per ongeluk deze link tegen, die geeft een hele mooie tabel over hoeveel vaccins er geleverd worden en wanneer ze geleverd worden:
Zo te zien hebben ze bij het RIVM wel voldoende typegeiten.
Kunnen ze die niet omscholen?
pi_197072593
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Mensen uitsluiten/discrimineren dus op basis van iets waar ze zelf geen invloed op hebben. Hoe zie je dat in relatie met artikel 1 van onze grondwet?
1. Die groepen die eerst mogen, hebben het meest last gehad van deze crisis. Daar hadden ze zelf ook geen invloed op.
2. Het een tijdelijke situatie van hooguit enkele maanden.
3. We helpen er sectoren mee die hard getroffen zijn. Wil je die echt nog langer laten lijden?
4. Jij mag niet later deze dingen doen in vergelijking met de situatie zonder dit voordeel voor deze groepen, dus je gaat er niet op achteruit.
pi_197072623
Randstad vraagt prikkers en bieden ook een opleiding/opfriscursus aan voor diegenen die dat moeten.
pi_197072643
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:51 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

1. Die groepen die eerst mogen, hebben het meest last gehad van deze crisis. Daar hadden ze zelf ook geen invloed op.
3. We helpen er sectoren mee die hard getroffen zijn. Wil je die echt nog langer laten lijden?
4. Jij mag niet later deze dingen doen in vergelijking met de situatie zonder dit voordeel voor deze groepen, dus je gaat er niet op achteruit.
Laten we nou niet weer de discussie voeren wie het het zwaarst gehad heeft deze periode. De periode was voor iedereen kut. Om dan 'voordeeltjes' uit te delen aan de groep die de mazzel heeft het eerst gevaccineerd te mogen worden is een garantie om de rest over de kling te jagen.
pi_197072684
HARDERWIJK - Omdat nu ook de spoedeisende hulpafdeling van het ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk helemaal vol is met coronapatiënten, wachtend op een bed op een verpleegafdeling, moet het ziekenhuis de deuren sluiten voor nieuwe patiënten. Dat doet het ziekenhuis tot in ieder geval woensdagochtend 10.00 uur, zo laat het ziekenhuis dinsdagavond weten.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197072753
Misschien kunnen we de vaccins wel vernevelen; dan pompen we er elk verzorgingshuis mee vol....
pi_197072778
quote:

[..]

Nogmaals, de samenleving kan geheel weer geopend worden als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn. Daar hoeven gezonde 20'ers en 30'ers echt niet op te wachten als de kans dat ze op de IC komen te liggen of komen te overlijden aan corona kleiner is dan het krijgen van een dodelijk auto-ongeluk.
pi_197072789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:52 schreef HPoi het volgende:
Randstad vraagt prikkers en bieden ook een opleiding/opfriscursus aan voor diegenen die dat moeten.
https://www.randstad.nl/v(...)&zoekterm=vaccineren

Je moet een BIG registratie hebben :(

Dit lijkt de lijst mensen te zijn die in aanmerking komen voor BIG:
quote:
De volgende 13 beroepen moeten zich registreren in het BIG-register: apotheker, arts, bachelor medisch hulpverlener (tijdelijke registratie), fysiotherapeut, geregistreerd-mondhygiënist (tijdelijke registratie), gezondheidszorgpsycholoog, klinisch technoloog, orthopedagoog-generalist, physician assistant, psychotherapeut, tandarts, verpleegkundige en verloskundige.
Maar dit biedt ook mogelijkheden! :D

Dit lijkt te betekenen dat GGZ medewerkers ook mogen vaccineren. @Evenstar , jij bent neem ik aan klinisch technoloog oid, of weet jij wat dat is?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2020 21:57:20 ]
pi_197072876
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nogmaals, de samenleving kan geheel weer geopend worden als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn. Daar hoeven gezonde 20'ers en 30'ers echt niet op te wachten als de kans dat ze op de IC komen te liggen of komen te overlijden aan corona kleiner is dan het krijgen van een dodelijk auto-ongeluk.
Precies dit. En ziek zijn hoort ook gewoon bij het leven. Corona blijft altijd nog wel. Je hoeft geen vaccindiscriminatie te doen als ouderen en kwetsbaren idd gevaccineerd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197072899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Dit lijkt te betekenen dat GGZ medewerkers ook mogen vaccineren. @:Evenstar , jij bent neem ik aan klinisch technoloog oid, of weet jij wat dat is?
Lang leve de bureaucratie. De zoektocht naar duizenden prikkers even bemoeilijken door een BIG-registratie als vereiste te hebben.
  dinsdag 29 december 2020 @ 21:59:03 #115
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197072901
quote:
Welke volgorde je ook kiest, je sluit mensen tijdelijk uit van volledige deelname in de samenleving.
quote:
Dat is nog maat de vraag, er zijn ruim 7 miljard liefhebbers voor een vaccin. Er is geen enkele zekerheid dat de planning die we nu voor ogen hebben ook daadwerkelijk gehaald wordt. Voor hetzelfde geld duurt het jaren voor de laatste Nederlander ingeënt is.
quote:
Als ik punt 1 mag geloven dan wordt de doelgroep van deze sectoren voorlopig toch nog niet gevaccineerd. Geen noodzaak dus om een tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.
quote:
Geen idee wat je hier getypt hebt, wat wil je hiermee zeggen?
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:00:33 #116
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197072955
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch dat mensen die gevaccineerd zijn, weer meer mogen. Juist voor de horeca, reisbranche en festivals moet je zo snel mogelijk dingen toestaan. Niet meer dan logisch om mensen een vaccinatiebewijs te geven waarmee ze toegang krijgen tot dit soort activiteiten.

Verder wordt begonnen met zorgpersoneel en ouderen en laat dat net de groepen zijn die het hardst geleden hebben onder deze pandemie, dus laat ze vooral van dit soort voordelen genieten.

Lekker kinderachtig om te zeggen: Ik nog niet, dan hullie ook niet boehoe.
Ik verwacht niet dat Westerse landen dat zullen doen voor de eigen burgers, wegens de te verwachten reactie. Maar er zullen ongetwijfeld landen zijn die vaccinatie verplicht stellen voor buitenlandse bezoekers (vrachtwagenchauffeurs?). Dat zou een manier kunnen zijn waarop landen gezamelijk (een deel van) de bevolking dwingen, zonder dat ze het hun eigen bevolking moeten opleggen...
are we infinite or am I alone
pi_197072996
Staan ook veel vacatures van/voor Janssen op inzake productie van hun vaccin in Leiden. (@ website van Randstad Uitzendbureau)
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:02:11 #118
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197073020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht niet dat Westerse landen dat zullen doen voor de eigen burgers, wegens de te verwachten reactie. Maar er zullen ongetwijfeld landen zijn die vaccinatie verplicht stellen voor buitenlandse bezoekers (vrachtwagenchauffeurs?). Dat zou een manier kunnen zijn waarop landen gezamelijk (een deel van) de bevolking dwingen, zonder dat ze het hun eigen bevolking moeten opleggen...
Dat is iets pas iets dat een beeld komt als iedereen de kans heeft gehad om een vaccin te krijgen.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:14:36 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197073559
quote:
quote:
Echt iedereen met wie ons kind contact had gehad, was positief.
quote:
Totaal onverwacht en plotseling overleed verleden week een leerkracht, die eind dertig was. Zij deelde eerder op sociale media dat ook zij besmet was geraakt.
Damn, heftig om allemaal mee te maken zo -O-
pi_197073575
quote:
Verschrikkelijk natuurlijk, maar de kans is ontzettend klein.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 29 december 2020 @ 22:16:08 #122
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197073613
quote:
Dat kan natuurlijk van alles zijn geweest.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197073684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
Weet je, toch maar even een serieus positief punt.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dit jaar heel veel geleerd. Over mijzelf, over hoe 'weerbaar' mijn gezin is, hoe makkelijk we ons aanpassen aan de veranderende situatie en hoeveel mensen wel daadwerkelijk naar elkaar omkijken. De studenten die tijdens de eerste golf boodschappen gingen doen voor ouderen in een risicogroep die niet naar buiten durfden, de creativiteit die veel ondernemers hebben laten zien.

2021 gaat hoe dan ook anders zijn, en ergens zal ik het ook jammer vinden als dit subforum verdwijnt. Ik heb in dit subforum veel geleerd van anderen en veel hele goede discussies met mensen kunnen voeren.

De daadwerkelijk negatieve mensen in dit topic met als enige insteek om negatief te zijn waren op 1 hand te tellen.

Oh en, als ik mijn cursus vaccineren mag afronden kom ik jou wel eerst vaccineren @:Predator40, dan kun jij gewoon op vakantie :*
^O^ Fijn dat je toch iets positiefs kan halen uit de afgelopen tijd. Ik doe mijn best maar zie vooralsnog louter zaken die mijn vertrouwen in de toekomst doen dalen, dus ook post-covid. Wellicht heb ik geleerd meer te vertrouwen in mijn eigen visie en retoriek, maar ook dat heeft weer te maken met de desillusie van de onschendbaarheid van gevestigde media en "experts".
pi_197073694
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:59 schreef Fred het volgende:

[..]

Welke volgorde je ook kiest, je sluit mensen tijdelijk uit van volledige deelname in de samenleving.
[..]

Dat is nog maat de vraag, er zijn ruim 7 miljard liefhebbers voor een vaccin. Er is geen enkele zekerheid dat de planning die we nu voor ogen hebben ook daadwerkelijk gehaald wordt. Voor hetzelfde geld duurt het jaren voor de laatste Nederlander ingeënt is.
[..]

Als ik punt 1 mag geloven dan wordt de doelgroep van deze sectoren voorlopig toch nog niet gevaccineerd. Geen noodzaak dus om een tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.
Ouderen en zorgmedewerkers reizen niet, gaan niet naar festivals en niet naar de horeca, al is het maar een terrasje? Dat is nieuw voor me.
quote:
[..]

Geen idee wat je hier getypt hebt, wat wil je hiermee zeggen?
Dat het voor jou geen reet uitmaakt of anderen wel of niet dat voordeel krijgen. Jij mag hoe dan ook pas laat naar dat festival. Maar jij bent zo iemand die jaloers is aangelegd. Als jij een fiat panda hebt en je buurman een ferrari, dan ben jij waarschijnlijk ongelukkiger dan wanneer jullie beide niets zouden hebben. Met dat soort afgunstige mensen kan ik sowieso helemaal niets.
pi_197073745
Op de valreep nog even een geweldig filmpje zodat we 2021 in kunnen dansen:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197073757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Verschrikkelijk natuurlijk, maar de kans is ontzettend klein.
Ik hoop alleen dat kinderen niet meer besmettelijk worden door deze nieuwe variant, ik werk namelijk met kinderen
pi_197073761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie dit vrijwel zeker gebeuren. Er zijn al landen die vaccinaties eisen tegen gele koorts, dus waarom dit niet. Zeker nu vrijwel de hele wereld de eis voor een negatieve test heeft, is dit maar een minimale toevoeging / vervanging.
pi_197073894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben nog aan het zoeken. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/deskundigheid

In 3.1.1 staat een stuk over 'nieuwe medewerkers in het RVP', maar dit lijkt te focusen specifiek op mensen die in de zorg werken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-zet-zon-20-prikken
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:25:42 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197074003
twitter

Ook wel heel typisch weer, alle 4 de woordvoerders van Hugo tegelijk met vakantie.
Vier verschillende woordvoerders is ook wel veel eigenlijk (als het fulltime positie is).,
pi_197074101
quote:
Nog geen 2000,- per maand is wel een dingetje. Ik wil best iedere zaterdag en zondag komen, maar denk niet dat ik dan nog mn hypotheek kan betalen :P
pi_197074141
quote:

[..]

[..]

Dit lijkt te betekenen dat GGZ medewerkers ook mogen vaccineren. @:Evenstar , jij bent neem ik aan klinisch technoloog oid, of weet jij wat dat is?
Is dat echt een harde eis? Vrijwel iedereen in die lijst van beroepen zal al aan het werk zijn (en een hoger salaris hebben) of om persoonlijke redenen niet kunnen werken. Zo ga je toch nooit genoeg personeel vinden?
pi_197074161
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nog geen 2000,- per maand is wel een dingetje. Ik wil best iedere zaterdag en zondag komen, maar denk niet dat ik dan nog mn hypotheek kan betalen :P
Je mag ook minder dan 24 uur werken staat er ergens. Maar 2.000 pm schiet niet zo heelveel op nee.
pi_197074190
VS meldt ook een UK variant besmetting in Colorado.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197074194
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 20:37 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niet relevant.
Waarom niet?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197074311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:25 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook wel heel typisch weer, alle 4 de woordvoerders van Hugo tegelijk met vakantie.
Vier verschillende woordvoerders is ook wel veel eigenlijk (als het fulltime positie is).,
Zijn bron ontkracht dat. Klik maar eens op de link die hij noemt, dan zie je de data.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:33:27 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197074375
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Zijn bron ontkracht dat. Klik maar eens op de link die hij noemt, dan zie je de data.
Nouja vanaf morgen dus wel weer
pi_197074381
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Lang leve de bureaucratie. De zoektocht naar duizenden prikkers even bemoeilijken door een BIG-registratie als vereiste te hebben.
Doe niet zo achterlijk, er is een hele goede reden voor een BIG registratie.
pi_197074461
Vaccineren zou op 8 januari beginnen maar de Jong denkt nu na over een nieuw plan :r :r
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:36:30 #139
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197074525
N
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:35 schreef Chanel5 het volgende:
Vaccineren zou op 8 januari beginnen maar de Jong denkt nu na over een nieuw plan :r :r
Nieuw plan?? Bron?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:36:40 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197074537
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:35 schreef Chanel5 het volgende:
Ik neem aan een sneller plan dan?
pi_197074545
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

- Eerste persoon is afwezig van 24 december t/m 1 januari
- Tweede persoon op 25 december en van 30 december t/m 8 januari
- Derde persoon 23 t/m 29 december en 8 januari
- Vierde persoon van 22 december t/m 1 januari en 6 januari

Dus er is elk dag wel iemand.
pi_197074561
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Nouja vanaf morgen dus wel weer
Alex Dees is er gewoon.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:37:38 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197074589
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Nee de e-learning voor callcenter personeel schijnt toch lastiger te zijn dan gedacht dus die mogen twee weken langer studeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197074609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:36 schreef popje het volgende:
N
[..]

Nieuw plan?? Bron?
Werd eerder vanavond gezegd op 2.
Ik zat slimste terug te kijken en hoorde dat.
pi_197074634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee de e-learning voor callcenter personeel schijnt toch lastiger te zijn dan gedacht dus die mogen twee weken langer studeren.
Fysiek college toch?.... O,.... wacht.
pi_197074658
quote:

[..]

1 juno begint het vaccineren.
pi_197074682
Het lijkt erop dat de ziekenhuisopnames, incl IC t.o.v. gisteren iets zijn gedaald. Zou het echt zo zijn? :o
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:39:38 #148
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_197074687
Wat een land, wat een organisatie, wat een zooitje

Ongeveer twee weken voordat het zover is nog even van alles regelen terwijl het er al een goede negen maanden aan zit te komen

Waanzinnig
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:41:26 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197074775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:39 schreef marcb1974 het volgende:
Het lijkt erop dat de ziekenhuisopnames, incl IC t.o.v. gisteren iets zijn gedaald. Zou het echt zo zijn? :o
Nee
twitter

twitter
pi_197074778
quote:

[..]

is dit een slechte grap of wat ?
pi_197074793
quote:

[..]

[..]

Klinisch technologen zijn lui die technische geneeskunde hebben gestudeerd.
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:43:00 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197074853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is dit een slechte grap of wat ?
Erge van de situatie is eigenlijk dat je dat niet zeker weet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197074877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:41 schreef Momo het volgende:

[..]

Nee
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja, dat is gisteren, ik zit nu naar de cijfers vandaag te kijken.
pi_197074890
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:39 schreef Heeinz het volgende:
Wat een land, wat een organisatie, wat een zooitje

Ongeveer twee weken voordat het zover is nog even van alles regelen terwijl het er al een goede negen maanden aan zit te komen

Waanzinnig
Willen ze straks eindelijk beginnen, ligt er 3 cm sneeuw.Draait alles weer in de soep.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:44:29 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197074918
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, dat is gisteren, ik zit nu naar de cijfers vandaag te kijken.
Kijk eens naar de datum van de tweets
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:45:22 #156
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197074954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:43 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Willen ze straks eindelijk beginnen, ligt er 3 cm sneeuw.Draait alles weer in de soep.
Of het regent, en alle treinen naar de vaccinatiecentra worden geannuleerd. Of zou je niet met de trein mogen komen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197074983
quote:

[..]

Dan heb je ook geen avondklok meer nodig, dan blijven mensen wel thuis.
pi_197075031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:44 schreef Momo het volgende:

[..]

Kijk eens naar de datum van de tweets
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Zie toch duidelijk 2471 op de verpleegafdeling staan, was gisteren 2619

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
En 693 op de IC, was gisteren 712
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:48:09 #159
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_197075072
quote:

[..]

Vergeten strooizout te regelen in alle consternatie
pi_197075098
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:10 schreef _serial_ het volgende:
Kennisje van mij werkt voor toeleverancier van ID-T overigens, en die wist mij te melden dat ID-T er een heel hard hoofd in heeft dat er überhaupt festivals komen volgend jaar, als de overheid niet nu al mee wil gaan denken met hun suggesties.

Het is inmiddels bijna 10 voor 12 voor die branche, om volgend jaar iets te gaan organiseren.
2021 gaat net zo'n kutjaar worden voor evenemrnten als 2020. Okee heeeel misschien kan ADE weer doorgaan in oktober maar heb er een hard hoofd in.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:49:30 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197075130
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Zie toch duidelijk 2471 op de verpleegafdeling staan, was gisteren 2619

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
En 693 op de IC, was gisteren 712
Er zit een vertraging van een dag ongeveer bij stichting NICE. Er staat ook duidelijk wordt nog aangevuld door de ziekenhuizen. Gebaseerd op LCPS data was vandaag een van de netto slechtste dagen in de ziekenhuizen sinds begin van corona.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:49:39 #162
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_197075136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

2021 gaat net zo'n kutjaar worden voor evenemrnten als 2020. Okee heeeel misschien kan ADE weer doorgaan in oktober maar heb er een hard hoofd in.
Ik zou ook in oktober nog niet rekenen op grootschalige evenementen of het moet ineens heel hard lopen
pi_197075159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Er zit een vertraging van een dag ongeveer bij stichting NICE. Er staat ook duidelijk wordt nog aangevuld door de ziekenhuizen. Gebaseerd op LCPS data was vandaag een van de netto slechtste dagen in de ziekenhuizen sinds begin van corona.
Ik hoop dat jij ongelijk hebt en ik gelijk,
maar vrees ........
pi_197075177
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Vergeten strooizout te regelen in alle consternatie
of op.... kan maar zo hè, vergeten te bestellen ofzo
pi_197075185
quote:

[..]

maarja dat is dan wel overmacht....
pi_197075224
quote:
Scholen weer open?

Fanoy noemt het opvallend dat veel jonge kinderen ziek zijn geworden op de school. "Ze zijn niet ernstig ziek, maar hebben wel echt klachten. Het is nu nog een aanname dat de Britse variant wat besmettelijker is bij kinderen en ook iets vaker milde klachten geeft."

"Tot nu toe dachten we dat kinderen niet zo meededen met corona, maar dit kan het beeld doen kantelen. Voor de kinderen is het vooral vervelend, maar niet erg. Het is wel erg lastig voor de vraag hoe het nu staat met het openen van de scholen."

Precies daarom is het onderzoek naar wat er precies gebeurd is op en rond die school zo belangrijk, zegt Koopmans. "De maatschappij wil heel graag de scholen zo snel mogelijk weer open hebben, maar de vraag is of dat wel verstandig is. We proberen te achterhalen of het inderdaad zo is dat kinderen op de basisschool met deze variant besmettelijker zijn. Dat is heel lastig vast te stellen."
https://nos.nl/artikel/23(...)groter-te-maken.html

Koopmans zegt het ook al @miss_sly ,zou het drama wel compleet maken
zie email 27 oktober
pi_197075347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben bang voor Nederland ja. Eerder in andere landen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:55:20 #168
22565 asco
Los in deze tent
pi_197075412
Wandeltocht Nacht van Gulpen (altijd rond half juni) nu al afgelast.
pi_197075461
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:49 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik zou ook in oktober nog niet rekenen op grootschalige evenementen of het moet ineens heel hard lopen
Ze moeten een beetje opschieten met innovatieve ideeën buiten de vaccinaties, om het leven weer op gang te krijgen. Entree tot evenementen met negatieve test etc. Dat helpt dan ook meteen met toekomstige virusuitbraken.
Alpha kenny one
pi_197075484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:56 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ze moeten een beetje opschieten met innovatieve ideeën buiten de vaccinaties, om het leven weer op gang te krijgen. Entree tot evenementen met negatieve test etc. Dat helpt dan ook meteen met toekomstige virusuitbraken.
Helpt niet echt als sneltesten door het putje gespoeld zijn van de week.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197075496
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Kan niet anders. Langzamer is niet meer mogelijk
pi_197075545
Basisscholen en onderbouw middelbare open doen vanaf 19 januari tot de krokusvakantie en kijken hoe het loopt?
Rest online.

Of kijken wat er in de UK geroepen wordt over de Britse variant en het effect op kinderen? Zal vast meer bekend zijn.
pi_197075556
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:57 schreef Daario het volgende:

[..]

Kan niet anders. Langzamer is niet meer mogelijk
moet jij eens opletten......
pi_197075619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen en onderbouw middelbare open doen vanaf 19 januari tot de krokosvakantie en kijken hoe het loopt?
Rest online.

Of kijken wat er in de UK geroepen wordt over de Britse variant en het effect op kinderen? Zal vast meer bekend zijn.
Eerst kijken hoe het loopt. Dat soort experimenten kun je doen als de cijfers laag zijn. Als het nu misgaat heb je gelijk weer een probleem namelijk. Even afwachten dus.
zie email 27 oktober
pi_197075621
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doe niet zo achterlijk, er is een hele goede reden voor een BIG registratie.
Mwah, gezien het rijke verleden van bureaucratie zou ik daar niet zomaar vanuit gaan
pi_197075686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helpt niet echt als sneltesten door het putje gespoeld zijn van de week.
Dat was een type test. Daarbij kunnen ze niet nog een jaar het leven stilleggen. Denk je dat mensen massaal de regels aan hun laars lappen tijdens kerst? Moet je eens opletten als het nog langer duurt.
Alpha kenny one
pi_197075698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:00 schreef Daario het volgende:

[..]

Mwah, gezien het rijke verleden van bureaucratie zou ik daar niet zomaar vanuit gaan
Geef dan redenen waarom een BIG registratie slecht/overbodig is.
pi_197075709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:54 schreef Predator40 het volgende:
HARDERWIJK - Omdat nu ook de spoedeisende hulpafdeling van het ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk helemaal vol is met coronapatiënten, wachtend op een bed op een verpleegafdeling, moet het ziekenhuis de deuren sluiten voor nieuwe patiënten. Dat doet het ziekenhuis tot in ieder geval woensdagochtend 10.00 uur, zo laat het ziekenhuis dinsdagavond weten.
Lekker in de Bible belt...
.
pi_197075960
Ik weet overigens niet meer wat ik nu moet geloven van het Oxford Vaccin door alle media berichten.
Kunnen we dat al van de lijst schrappen?
pi_197075961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een eenvoudige handeling.
pi_197075969
Deze al geplaatst?

https://speld.nl/2020/12/29/nederland-zet-in-op-groepsimmuniteit/

quote:
Premier Rutte: “Alle gevaccineerde landen vormen samen een muur en beschermen zo het niet gevaccineerde land. Zo zijn alle inwoners van Europa veilig voor het virus, en is Nederland goedkoop uit."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197076078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo een big register zal vast een pre hebben in normale tijden, maar je kan deze groep mensen ook alleen een prik laten geven en een geautoriseerde arts erbij hebben die een X aantal "prikkers" overziet.

Het zetten van de spuit zal vast niet mega complex zijn.
pi_197076093
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:07 schreef _serial_ het volgende:
Ik weet overigens niet meer wat ik nu moet geloven van het Oxford Vaccin door alle media berichten.
Kunnen we dat al van de lijst schrappen?
Waar heb je het over? Heb je weer te veel naar infowars gekeken
Alpha kenny one
pi_197076188
pi_197076268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Zo een big register zal vast een pre hebben in normale tijden, maar je kan deze groep mensen ook alleen een prik laten geven en een geautoriseerde arts erbij hebben die een X aantal "prikkers" overziet.

Het zetten van de spuit zal vast niet mega complex zijn.
En dat kan ook gewoon. De wet BIG voorziet daar in, dat is precies de grondslag waarop de doktersassistente jou vaccinatie zet bijvoorbeeld.
zie email 27 oktober
pi_197076273
Het doemdenkuurtje is weer aangebroken blijkbaar. Vooral mensen die in problemen denken ipv in oplossingen.

Lockdowns zijn NU nodig inderdaad, maar moeten binnen een aantal weken of maximaal een paar maanden vervangen worden door iets anders. Het volk gaat het niet meer pikken en er zijn andere mogelijkheden die tegen die tijd benut moeten worden.
Alpha kenny one
pi_197076309
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:13 schreef falling_away het volgende:
Het doemdenkuurtje is weer aangebroken blijkbaar. Vooral mensen die in problemen denken ipv in oplossingen.

Lockdowns zijn NU nodig inderdaad, maar moeten binnen een aantal weken of maximaal een paar maanden vervangen worden door iets anders. Het volk gaat het niet meer pikken en er zijn andere mogelijkheden die tegen die tijd benut moeten worden.
Wat stel je voor?
zie email 27 oktober
pi_197076366
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:14 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Damn, heftig om allemaal mee te maken zo -O-
De leerkracht zal wel wat kilo'tjes teveel hebben gehad. En dan had ie maar thuis moeten blijven aldus #teamstopdelockdown.

Heel triest, hoop dat het jochie het zich niet te persoonlijk aantrekt. Dat kan behoorlijk traumatiserend zijn voor een jong kind.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197076391
pi_197076392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat stel je voor?
Vaccineren. In juni zijn alle kwetsbare gewoon gevaccineerd. Proost. Dit eerste kwartaal wordt wel een drama.
- verwijderd door admin -
pi_197076414
quote:
Heb je de artikelen ook gelezen? Een paar weken wachten is wat anders dan van de lijst schrappen.

Ik word echt steeds meer allergisch voor dit soort paniekzaaierij bah
Alpha kenny one
pi_197076450
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:16 schreef falling_away het volgende:

[..]

Heb je de artikelen ook gelezen? Een paar weken wachten is wat anders dan van de lijst schrappen paniekzaaier
Lief zijn mag ook.
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 23:22:10 #193
5428 crew  miss_sly
pi_197076687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)groter-te-maken.html

Koopmans zegt het ook al @:miss_sly ,zou het drama wel compleet maken
Mja, als het zo is, dan is het zo, maar het zou echt dramatisch zijn, inderdaad. 8k ga er nog even vanuit dat het niet zo is, want ik word van de gedachte al verdrietig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197076718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat stel je voor?
Heb ik hierboven al gepost. Een aantal proeven zijn ook al gepland om grotere evenementen te kunnen organiseren mbv sneltests etc. Dat soort initiatieven moet meer gesteund worden.

Ik heb me tot nu toe altijd aan de regels gehouden, maar dat draagvlak zal heel snel verdwijnen de komende maanden.. dat zal voor velen gelden.
Alpha kenny one
pi_197076767
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:22 schreef falling_away het volgende:

[..]

Heb ik hierboven al gepost. Een aantal proeven zijn ook al gepland om grotere evenementen te kunnen organiseren mbv sneltests etc. Dat soort initiatieven moeten meer gesteund worden.

Ik heb me tot nu toe altijd aan de regels gehouden, maar dat draagvlak zal heel snel verdwijnen de komende maanden.. dat zal voor velen gelden.
die sneltesten zijn veel te onbetrouwbaar dus die plannen kunnen de prullenbak in
  dinsdag 29 december 2020 @ 23:24:53 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197076819
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mja, als het zo is, dan is het zo, maar het zou echt dramatisch zijn, inderdaad. 8k ga er nog even vanuit dat het niet zo is, want ik word van de gedachte al verdrietig.
Ik negeer het ook nog maar even.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197077320
:Y ik doe er ook niet aan.

Zolang het nog kan nog maar even Heel Erg Blij zijn dat we bijna op de helft van de lockdown zitten.
pi_197077357
Pff bij die basisschool in Bergschenhoek is ook een juf van 38 overleden die ook besmet was.
pi_197077412
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:35 schreef BlackLining het volgende:
:Y ik doe er ook niet aan.

Zolang het nog kan nog maar even Heel Erg Blij zijn dat we bijna op de helft van de lockdown zitten.
Ik hou rekening met nog een helft erbij eigenlijk
pi_197077531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 23:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Pff bij die basisschool in Bergschenhoek is ook een juf van 38 overleden die ook besmet was.
Kan een toevalstreffer zijn natuurlijk (dat is vrij waarschijnlijk zelfs). Niet dat ik daarmee wil afdoen aan het leed voor betrokkenen. Maar een paar van dat soort incidentjes en het docentengilde houdt er mee op.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')