Ze zouden eigenlijk nu moeten staken voor een hoger salaris.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:43 schreef HPoi het volgende:
Salaris is inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven. In deze crisis situatie kan je best wel effe het dubbele lappen toch?
Ik zou gewoon het hele apparaat hiervoor opleiden. Dan kan jij heel Nederland die in aanmerking komt binnen een paar weken vaccineren. Het ziet er gewoon echt naar uit dat er enorme voorraden komen te liggen omdat er veel te weinig prikkers zijn als wij op dit slakken tempo gaan vaccineren. Hoe wil jij ooit met deze paar GGD'ers heel Nederland gaan vaccineren? Gaat maanden duren. Die hele voorraad moet er binnen een paar weken doorheen gejast worden en niet maanden daar liggen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:42 schreef HPoi het volgende:
[..]
Inderdaad, minimaal de mensen van defensie met een medische basis/functie.
Geen idee, ik ben nog aan het zoeken. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:41 schreef Faraday01 het volgende:
[..]Heb je daar een specifieke vooropleiding voor nodig of kan iedereen zo’n cursus volgen?
Mensen uitsluiten/discrimineren dus op basis van iets waar ze zelf geen invloed op hebben. Hoe zie je dat in relatie met artikel 1 van onze grondwet?quote:
Zo te zien hebben ze bij het RIVM wel voldoende typegeiten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:
Kwam trouwens per ongeluk deze link tegen, die geeft een hele mooie tabel over hoeveel vaccins er geleverd worden en wanneer ze geleverd worden:
https://www.rivm.nl/covid(...)richtlijn-uitvoering
1. Die groepen die eerst mogen, hebben het meest last gehad van deze crisis. Daar hadden ze zelf ook geen invloed op.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Mensen uitsluiten/discrimineren dus op basis van iets waar ze zelf geen invloed op hebben. Hoe zie je dat in relatie met artikel 1 van onze grondwet?
Laten we nou niet weer de discussie voeren wie het het zwaarst gehad heeft deze periode. De periode was voor iedereen kut. Om dan 'voordeeltjes' uit te delen aan de groep die de mazzel heeft het eerst gevaccineerd te mogen worden is een garantie om de rest over de kling te jagen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1. Die groepen die eerst mogen, hebben het meest last gehad van deze crisis. Daar hadden ze zelf ook geen invloed op.
2. Het een tijdelijke situatie van hooguit enkele maanden.
3. We helpen er sectoren mee die hard getroffen zijn. Wil je die echt nog langer laten lijden?
4. Jij mag niet later deze dingen doen in vergelijking met de situatie zonder dit voordeel voor deze groepen, dus je gaat er niet op achteruit.
Nogmaals, de samenleving kan geheel weer geopend worden als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn. Daar hoeven gezonde 20'ers en 30'ers echt niet op te wachten als de kans dat ze op de IC komen te liggen of komen te overlijden aan corona kleiner is dan het krijgen van een dodelijk auto-ongeluk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
1. Die groepen die eerst mogen, hebben het meest last gehad van deze crisis. Daar hadden ze zelf ook geen invloed op.
2. Het een tijdelijke situatie van hooguit enkele maanden.
3. We helpen er sectoren mee die hard getroffen zijn. Wil je die echt nog langer laten lijden?
4. Jij mag niet later deze dingen doen in vergelijking met de situatie zonder dit voordeel voor deze groepen, dus je gaat er niet op achteruit.
https://www.randstad.nl/v(...)&zoekterm=vaccinerenquote:Op dinsdag 29 december 2020 21:52 schreef HPoi het volgende:
Randstad vraagt prikkers en bieden ook een opleiding/opfriscursus aan voor diegenen die dat moeten.
Maar dit biedt ook mogelijkheden!quote:De volgende 13 beroepen moeten zich registreren in het BIG-register: apotheker, arts, bachelor medisch hulpverlener (tijdelijke registratie), fysiotherapeut, geregistreerd-mondhygiënist (tijdelijke registratie), gezondheidszorgpsycholoog, klinisch technoloog, orthopedagoog-generalist, physician assistant, psychotherapeut, tandarts, verpleegkundige en verloskundige.
Precies dit. En ziek zijn hoort ook gewoon bij het leven. Corona blijft altijd nog wel. Je hoeft geen vaccindiscriminatie te doen als ouderen en kwetsbaren idd gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nogmaals, de samenleving kan geheel weer geopend worden als de kwetsbaren en ouderen gevaccineerd zijn. Daar hoeven gezonde 20'ers en 30'ers echt niet op te wachten als de kans dat ze op de IC komen te liggen of komen te overlijden aan corona kleiner is dan het krijgen van een dodelijk auto-ongeluk.
Lang leve de bureaucratie. De zoektocht naar duizenden prikkers even bemoeilijken door een BIG-registratie als vereiste te hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.randstad.nl/v(...)&zoekterm=vaccineren
Je moet een BIG registratie hebben
Dit lijkt de lijst mensen te zijn die in aanmerking komen voor BIG:
[..]
Maar dit biedt ook mogelijkheden!
Dit lijkt te betekenen dat GGZ medewerkers ook mogen vaccineren. @:Evenstar , jij bent neem ik aan klinisch technoloog oid, of weet jij wat dat is?
Welke volgorde je ook kiest, je sluit mensen tijdelijk uit van volledige deelname in de samenleving.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:51 schreef Schuifpui het volgende:
Dat is nog maat de vraag, er zijn ruim 7 miljard liefhebbers voor een vaccin. Er is geen enkele zekerheid dat de planning die we nu voor ogen hebben ook daadwerkelijk gehaald wordt. Voor hetzelfde geld duurt het jaren voor de laatste Nederlander ingeënt is.quote:2. Het een tijdelijke situatie van hooguit enkele maanden.
Als ik punt 1 mag geloven dan wordt de doelgroep van deze sectoren voorlopig toch nog niet gevaccineerd. Geen noodzaak dus om een tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.quote:3. We helpen er sectoren mee die hard getroffen zijn. Wil je die echt nog langer laten lijden?
Geen idee wat je hier getypt hebt, wat wil je hiermee zeggen?quote:4. Jij mag niet later deze dingen doen in vergelijking met de situatie zonder dit voordeel voor deze groepen, dus je gaat er niet op achteruit.
Ik verwacht niet dat Westerse landen dat zullen doen voor de eigen burgers, wegens de te verwachten reactie. Maar er zullen ongetwijfeld landen zijn die vaccinatie verplicht stellen voor buitenlandse bezoekers (vrachtwagenchauffeurs?). Dat zou een manier kunnen zijn waarop landen gezamelijk (een deel van) de bevolking dwingen, zonder dat ze het hun eigen bevolking moeten opleggen...quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:40 schreef Schuifpui het volgende:
Lijkt me niet meer dan logisch dat mensen die gevaccineerd zijn, weer meer mogen. Juist voor de horeca, reisbranche en festivals moet je zo snel mogelijk dingen toestaan. Niet meer dan logisch om mensen een vaccinatiebewijs te geven waarmee ze toegang krijgen tot dit soort activiteiten.
Verder wordt begonnen met zorgpersoneel en ouderen en laat dat net de groepen zijn die het hardst geleden hebben onder deze pandemie, dus laat ze vooral van dit soort voordelen genieten.
Lekker kinderachtig om te zeggen: Ik nog niet, dan hullie ook niet boehoe.
Dat is iets pas iets dat een beeld komt als iedereen de kans heeft gehad om een vaccin te krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:00 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht niet dat Westerse landen dat zullen doen voor de eigen burgers, wegens de te verwachten reactie. Maar er zullen ongetwijfeld landen zijn die vaccinatie verplicht stellen voor buitenlandse bezoekers (vrachtwagenchauffeurs?). Dat zou een manier kunnen zijn waarop landen gezamelijk (een deel van) de bevolking dwingen, zonder dat ze het hun eigen bevolking moeten opleggen...
quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:10 schreef mijntjexx het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)leerkracht~aa4b03a7/
quote:Echt iedereen met wie ons kind contact had gehad, was positief.
Damn, heftig om allemaal mee te maken zoquote:Totaal onverwacht en plotseling overleed verleden week een leerkracht, die eind dertig was. Zij deelde eerder op sociale media dat ook zij besmet was geraakt.
Verschrikkelijk natuurlijk, maar de kans is ontzettend klein.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:10 schreef mijntjexx het volgende:
Dat kan natuurlijk van alles zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:10 schreef mijntjexx het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:37 schreef chratnox het volgende:
Weet je, toch maar even een serieus positief punt.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb dit jaar heel veel geleerd. Over mijzelf, over hoe 'weerbaar' mijn gezin is, hoe makkelijk we ons aanpassen aan de veranderende situatie en hoeveel mensen wel daadwerkelijk naar elkaar omkijken. De studenten die tijdens de eerste golf boodschappen gingen doen voor ouderen in een risicogroep die niet naar buiten durfden, de creativiteit die veel ondernemers hebben laten zien.
2021 gaat hoe dan ook anders zijn, en ergens zal ik het ook jammer vinden als dit subforum verdwijnt. Ik heb in dit subforum veel geleerd van anderen en veel hele goede discussies met mensen kunnen voeren.
De daadwerkelijk negatieve mensen in dit topic met als enige insteek om negatief te zijn waren op 1 hand te tellen.
Oh en, als ik mijn cursus vaccineren mag afronden kom ik jou wel eerst vaccineren @:Predator40, dan kun jij gewoon op vakantie
Ouderen en zorgmedewerkers reizen niet, gaan niet naar festivals en niet naar de horeca, al is het maar een terrasje? Dat is nieuw voor me.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:59 schreef Fred het volgende:
[..]
Welke volgorde je ook kiest, je sluit mensen tijdelijk uit van volledige deelname in de samenleving.
[..]
Dat is nog maat de vraag, er zijn ruim 7 miljard liefhebbers voor een vaccin. Er is geen enkele zekerheid dat de planning die we nu voor ogen hebben ook daadwerkelijk gehaald wordt. Voor hetzelfde geld duurt het jaren voor de laatste Nederlander ingeënt is.
[..]
Als ik punt 1 mag geloven dan wordt de doelgroep van deze sectoren voorlopig toch nog niet gevaccineerd. Geen noodzaak dus om een tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.
Dat het voor jou geen reet uitmaakt of anderen wel of niet dat voordeel krijgen. Jij mag hoe dan ook pas laat naar dat festival. Maar jij bent zo iemand die jaloers is aangelegd. Als jij een fiat panda hebt en je buurman een ferrari, dan ben jij waarschijnlijk ongelukkiger dan wanneer jullie beide niets zouden hebben. Met dat soort afgunstige mensen kan ik sowieso helemaal niets.quote:[..]
Geen idee wat je hier getypt hebt, wat wil je hiermee zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |