Nou de cijfers zeggen wat anders.quote:Op zaterdag 26 december 2020 22:57 schreef Drekkoning het volgende:
Niks mis met restaurantjes openen
Raar dat je de grootste patientenbron niet noemt:quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou de cijfers zeggen wat anders.
Van de traceerbare besmettingen is het
thuissituatie
familie/vrienden
werksituatie
school/kinderopvang
horeca
Aan alles behalve de thuissituatie en familie/vrienden kan wat gedaan worden en wordt wat gedaan. Zo ook de horeca.
Zo gek is dat ook niet want in veel horecagelegenheden is de ventilatie slecht tot matig, kan de afstand niet gewaarborgd worden en ben je langere tijd onafgebroken in die setting.
Daar komt nog bij dat de geschiedenis heeft aangetoond dat veel horeca-uitbaters het in meer of mindere mate niet te nauw namen met de maatregelen. Reden genoeg dus om de horeca samen met de scholen lekker even dicht te houden
Goh ja, was ik helemaal vergeten. Wat zou een goed woord zijn voor besmetting in de situatie waar ouderen/gehandicapten wonen en ze besmet worden door hun medebewoners.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Raar dat je de grootste patientenbron niet noemt:
- verpleeghuizen
- verzorgingshuizen
- ziekenhuizen
- gehandicaptenzorg
Dat kan niet hé?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Goh ja, was ik helemaal vergeten. Wat zou een goed woord zijn voor besmetting in de situatie waar ouderen/gehandicapten wonen en ze besmet worden door hun medebewoners.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan niet hé?
Ze worden besmet door mensen van buitenaf.
De echte reden van de crisis die niemand durft te noemen.
Sorry jij zegt dat medebewoners elkaar besmetten. Das klinkklare onzin natuurlijk.quote:
Met jouw plannen worden die bronnen groter...quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Raar dat je de grootste patientenbron niet noemt:
- verpleeghuizen
- verzorgingshuizen
- ziekenhuizen
- gehandicaptenzorg
Als je even logisch nadenkt niet. Het gaat in verpleeghuizen ed vaak een hele tijd goed tot er een familielid komt die een bewoner ziek maakt of een medewerker die een paar bewoners ziek maakt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry jij zegt dat medebewoners elkaar besmetten. Das klinkklare onzin natuurlijk.
Ja als je gaat voor zo min mogelijk doden, dan zorg je dus voor geen familie en afgezonderde zorg (lees in quarantaine)quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je even logisch nadenkt niet. Het gaat in verpleeghuizen ed vaak een hele tijd goed tot er een familielid komt die een bewoner ziek maakt of een medewerker die een paar bewoners ziek maakt.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja als je gaat voor zo min mogelijk doden, dan zorg je dus voor geen familie en afgezonderde zorg (lees in quarantaine)
Hoe groot is de factor HO/RE en hoe groot de factor CA?quote:Op zaterdag 26 december 2020 23:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou de cijfers zeggen wat anders.
Van de traceerbare besmettingen is het
thuissituatie
familie/vrienden
werksituatie
school/kinderopvang
horeca
Aan alles behalve de thuissituatie en familie/vrienden kan wat gedaan worden en wordt wat gedaan. Zo ook de horeca.
Zo gek is dat ook niet want in veel horecagelegenheden is de ventilatie slecht tot matig, kan de afstand niet gewaarborgd worden en ben je langere tijd onafgebroken in die setting.
Daar komt nog bij dat de geschiedenis heeft aangetoond dat veel horeca-uitbaters het in meer of mindere mate niet te nauw namen met de maatregelen. Reden genoeg dus om de horeca samen met de scholen lekker even dicht te houden
tja, als iedereen die tegen de maatregelen is op Baudet stemt....quote:Is er nog toekomst voor FVD? En is er daarbinnen nog een rol voor Baudet?
Of mensen die een beetje kritisch zijn op The Great Reset, wellicht. Dat is niet onterecht, het ontbreekt immers aan transparantie en ondermijnt wellicht de democratie.quote:Op zondag 27 december 2020 02:39 schreef michaelmoore het volgende:
iedere wappie die denkt dat Bill Gates het virus maakt samen met George Soros, die kan nu weer gaan stemmen
Als je in allerlei complottheorieën rondom the great reset gelooft lijkt dit me ook een prima partij voor je jaquote:Op zondag 27 december 2020 02:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Of mensen die een beetje kritisch zijn op The Great Reset, wellicht. Dat is niet onterecht, het ontbreekt immers aan transparantie en ondermijnt wellicht de democratie.
Als je machtsverdeling in de wereld begrijpt noch je via legitieme bronnen in The Great Reset hebt verdiept, dan weet je eigenlijk niet waarover je praat. Ik probeer ook maar de alarmbel te luiden omdat dit allemaal niet zo democratisch gebeurt, onder invloed van 's werelds machtigste bedrijven. Denken dat die ons onvoorwaardelijk komen redden vind ik behoorlijk naïef. Een concreet voorbeeld is de explosieve toename van massasurveillance, waar ze in China al erg vergevorderd mee zijn. Prima dat jij in zo'n wereld wilt leven, alleen zie ik het liever anders.quote:Op zondag 27 december 2020 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je in allerlei complottheorieën rondom the great reset gelooft lijkt dit me ook een prima partij voor je ja
quote:Op zondag 27 december 2020 02:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Of mensen die een beetje kritisch zijn op The Great Reset, wellicht. Dat is niet onterecht, het ontbreekt immers aan transparantie en ondermijnt wellicht de democratie.
Kan je ons hierover wat meer vertellen?quote:Op zondag 27 december 2020 19:13 schreef n__n het volgende:
[..]
Als je machtsverdeling in de wereld begrijpt noch je via legitieme bronnen in The Great Reset hebt verdiept,
Schandalig dat cultureel effgoed.quote:Op zondag 27 december 2020 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Mij valt op --- als bizar gedrag van een dictator-- het punt van overheidsgebouwen persé in neoklassieke stijl bouwen.
Wat ik begreep is dat de wederopgestane edoch maffe partijdictator vind dat veel architectuur er op gericht is de samenleving te ondermijnen.
en dit... ook tikkeltje bizar
[ afbeelding ]
wat wil men concreet ?
Nederlands culturele verenigingen in de vreemde sponsoren?
Is niet mal
Maar meer " aandacht " voor afstammelingen in andere landen?
Belgie Duitsland, Indonesie , Suriname, voormalig Antillen.
cultuur is toch een linkse hobby , zegt menquote:Op zondag 27 december 2020 22:29 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Schandalig dat cultureel effgoed.
Trump ook al trouwens. Wat een oikofobie.quote:Op zondag 27 december 2020 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Mij valt op --- als bizar gedrag van een dictator-- het punt van overheidsgebouwen persé in neoklassieke stijl bouwen.
Wat ik begreep is dat de wederopgestane edoch maffe partijdictator vind dat veel architectuur er op gericht is de samenleving te ondermijnen.
[ afbeelding ]
wat wil men concreet ?
Is niet mal
https://nos.nl/collectie/(...)daan-en-nog-kan-doenquote:Executive orders
De laatste maanden dat een president aan de macht is, is vaak de periode waarin gemiddeld gezien veel executive orders worden uitgevaardigd. Zulke decreten zijn een opdracht aan de federale overheid, met de reikwijdte van een wet. Om dit door te voeren heeft de president geen instemming nodig van het Amerikaanse parlement.
Het is dus geen uitzondering dat president Trump verschillende decreten uitvaardigt. Bijvoorbeeld dat alle federale gebouwen in de toekomst gebouwd moeten worden in een klassiek Griekse of Romeinse stijl, en dat de gebouwen altijd "beautiful" moeten zijn.
Als Brabander heb ik niet zoveel met die vertrokken calvinisten, puriteinen en Boeren.quote:Op zondag 27 december 2020 22:29 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Schandalig dat cultureel effgoed.
Dat is waar ik ook voortdurend tegenaan loop bij Forum. Het zijn, net als ‘minder islam in [insert gebied]’ van de PVV, uitspraken waar je hooguit onderbuiken aanspreekt, in dit geval kiezers net misplaatste nostalgie. Ga je nadenken over de haalbaarheid (of minstens de manier waarop je dit wil realiseren), dan stranden de plannen al gauw.quote:Op zondag 27 december 2020 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
wat wil men concreet ?
Is niet mal
Ik vermoed dat je dat op je Renaissancevloot moet schrijven.quote:Op zondag 27 december 2020 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Neoklassiek![]()
Neogotisch of niets, stel amateurs
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neoclassicistische_architectuurquote:Met neoclassicistische architectuur wordt bedoeld de architectuurstijl die, in lijn met de bredere kunststroming van het neoclassicisme, een terugkeer naar de idealen van de oude Griekse en Romeinse bouwkunst voorstond.
Nee, ik ben een luie complotwappie. Ga zelf maar onderzoek doen, ik heb geen zin meer om deze discussie te blijven voeren als je toch louter de MSM gelooft.quote:Op zondag 27 december 2020 19:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Kan je ons hierover wat meer vertellen?
Het is ook wel erg makkelijk om 'het finse model' te roepen. Terwijl we hier gewoon een land met een andere cultuur en een andere geschiedenis hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 23:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat is waar ik ook voortdurend tegenaan loop bij Forum. Het zijn, net als ‘minder islam in [insert gebied]’ van de PVV, uitspraken waar je hooguit onderbuiken aanspreekt, in dit geval kiezers net misplaatste nostalgie. Ga je nadenken over de haalbaarheid (of minstens de manier waarop je dit wil realiseren), dan stranden de plannen al gauw.
Bijvoorbeeld ook in het vorige programma ‘het Finse model’ voor het onderwijs. Dat betekent:
1. Alleen universitair geschoolde docenten (waar haal je die vandaan? Ook leuk voor het vmbo trouwens...)
2. Basisschool tot 15 jaar (tover je die schoolgebouwen even om voor geschikt voor alle leeftijden?)
3. Daardoor tot 15 jaar oud praktijkonderwijs tot en met vwo in dezelfde klas
4. De leraar bepaalt of je aan nieuwe stof toe bent (eufemistisch: maatwerk; praktisch: nog meer werkdruk voor docenten).
Het lijkt me stug dat ouders die FvD stemmen, zich door een leraar laten dicteren, accepteren dat hun kind bij al die andere niveaus in de klas zit, pubers en kleuters gemengd in één gebouw en een academicus die de kleuters welkom heet in groep 1.
Dat doet mij eerder orientaliserend aan. Jugendstil associeer ik meer met welvende, organische vormen. De nationale stijl van Tolkiens hobbits, zo'n beetje. (Wel een charmante, vriendelijke stijl overigens.)quote:Op maandag 28 december 2020 10:46 schreef Bluesdude het volgende:
Gebouwen in art nouveau stijl kunnen ook mooi zijn .
Classicisme, of in elk geval het sterk teruggrijpen op klassieke inspiratie in de vormgeving, is sinds de Renaissance een constante in de Europese architectuurgeschiedenis geweest. Het lijkt me uitstekend om die eeuwenoude, herkenbaar Westerse traditie voort te zetten.quote:Daar heb je het weer...renaissance. Het verleden verheerlijken. Zoveel verheerlijking dat er een beeld wordt gemaakt van een verleden wat er nooit geweest is. En men wil dit 'herstellen' Aartsconservatisme en een hobby van Baudet.
Doet me denken aan de ruzie die Baudet maakte met Eerdmans over te draaien van achtergrondmuziek.
De partijdictator vond dat alleen klassieke muziek was toegestaan bij FvD-bijeenkomsten.
Ik vind dat hele bombastische van het neoclassicisme eigenlijk juist iets typisch niet-nederlands. Ik associeer vooral barok met typisch Nederlandse architectuur maar wat is er mis met modernere bouwwerken? Ik vind de futuristisch aandoende lijnen in de ontwerpen van bijvoorbeeld Zaha Hadid juist ook erg mooi.quote:Op maandag 28 december 2020 17:29 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat doet mij eerder orientaliserend aan. Jugendstil associeer ik meer met welvende, organische vormen. De nationale stijl van Tolkiens hobbits, zo'n beetje. (Wel een charmante, vriendelijke stijl overigens.)
[..]
Classicisme, of in elk geval het sterk teruggrijpen op klassieke inspiratie in de vormgeving, is sinds de Renaissance een constante in de Europese architectuurgeschiedenis geweest. Het lijkt me uitstekend om die eeuwenoude, herkenbaar Westerse traditie voort te zetten.
Een voorsprong van enkele procentpunten. Dat het daar zo goed bevalt, is ook simpel te verklaren. Het schoolklimaat is in overeenstemming met de cultuur van de bevolking.quote:Op maandag 28 december 2020 17:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is ook wel erg makkelijk om 'het finse model' te roepen. Terwijl we hier gewoon een land met een andere cultuur en een andere geschiedenis hebben.
Overigens schijnt dat Finse onderwijs helemaal niet zo superieur te zijn. Dat het Finse onderzoek als beste uit de bus komt bij het internationale PISA-onderzoek, ligt ergens anders aan. De truc is namelijk dat er maar drie gebieden met elkaar vergeleken worden, en wel wiskunde, natuurkunde en leesvaardigheid. Vakken die ze in Finland flink voortrekken op de andere vakken.
suicidaal en halfbezopen?quote:Op maandag 28 december 2020 18:02 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een voorsprong van enkele procentpunten. Dat het daar zo goed bevalt, is ook simpel te verklaren. Het schoolklimaat is in overeenstemming met de cultuur van de bevolking.
Nederlands neoclassicisme is dan ook van die suikertaartarchitectuur Het Rijksmuseum en Amsterdam CS zijn dan nog relatief geslaagd, maar het is vaak een torenspitjse hier en een richeltje daar. Het mist juist elke grandeur en bombast. Een rij zuilen zul je in Nederland niet snel aantreffen. Nederland heeft wel een grote traditie in metselwerk, maar ook dat komt in het neoclassicisme niet goed naar voren.quote:Op maandag 28 december 2020 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind dat hele bombastische van het neoclassicisme eigenlijk juist iets typisch niet-nederlands. Ik associeer vooral barok met typisch Nederlandse architectuur maar wat is er mis met modernere bouwwerken? Ik vind de futuristisch aandoende lijnen in de ontwerpen van bijvoorbeeld Zaha Hadid juist ook erg mooi.
Prima om die traditie voor te zetten, maar niet bij wet of vaste regel overheidsgebouwen uitsluitend in die stijl bouwen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:29 schreef Iblardi het volgende:
Classicisme, of in elk geval het sterk teruggrijpen op klassieke inspiratie in de vormgeving, is sinds de Renaissance een constante in de Europese architectuurgeschiedenis geweest. Het lijkt me uitstekend om die eeuwenoude, herkenbaar Westerse traditie voort te zetten.
quote:we worden ondermijnd door onze universiteiten onze journalisten door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen en bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders
Ik heb ook altijd het idee dat publieke gebouwen vooral niet teveel mogen kosten. Ook de bouwmaterialen lijken wel allemaal zo goedkoop mogelijk te moeten. Het zal allemaal wel veilig en degelijk zijn, maar het ziet er allemaal zo armoedig uit. De stopera lijkt te zijn opgetrokken uit bouwafval.quote:Op maandag 28 december 2020 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederlands neoclassicisme is dan ook van die suikertaartarchitectuur Het Rijksmuseum en Amsterdam CS zijn dan nog relatief geslaagd, maar het is vaak een torenspitjse hier en een richeltje daar. Het mist juist elke grandeur en bombast. Een rij zuilen zul je in Nederland niet snel aantreffen. Nederland heeft wel een grote traditie in metselwerk, maar ook dat komt in het neoclassicisme niet goed naar voren.
Ik hou ook wel van eigentijdse architectuur, maar ik snap wel dat er een probleem is met de postmoderne architectuur. Daar zit nameljik de gedachte in dat architectuur de samenleving gaat meevormen. Dat is deels onrealistisch zodat je dingen als de bijlmer krijgt, maar deels ook los van de menselijke schaal terwijl de plint er op het laast ook nog even bij moet worden getekend. Dan kun je best naar de maquette kijken en denken best mooi, het heeft wel vervreemdende stadslandschappen opgelever en gebouwen die mensen ook gewoon ongelukkig maken.
quote:Op zondag 27 december 2020 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als Brabander heb ik niet zoveel met die vertrokken calvinisten, puriteinen en Boeren.
Doe maar België.
En dit is ook bewezen, of gewoon weer een hersenscheet van Baudet?quote:Op maandag 28 december 2020 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
het heeft wel vervreemdende stadslandschappen opgelever en gebouwen die mensen ook gewoon ongelukkig maken.
Om te kotsen dat cultuur Christendom bij alt-right.quote:Op maandag 28 december 2020 09:35 schreef Iblardi het volgende:
(Neo)classicisme is inderdaad een mooie, voorname bouwtrant voor overheidsgebouwen. Het gotische past beter bij het christelijk-spirituele domein.
Baudet ontleent dat overigens aan Scruton, van wie dat een stokpaardje was.quote:Op maandag 28 december 2020 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit is ook bewezen, of gewoon weer een hersenscheet van Baudet?
Hahaha, jij hebt werkelijk van ieder onderwerp verstand hè? Ik ben er nog niet uit of ik het een grappige of een aandoenlijke poging vind om voor te wenden dat je iets van architectuur weet, maar het effect is in ieder geval het tegenovergestelde van wat je kennelijk beoogt.quote:Op maandag 28 december 2020 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederlands neoclassicisme is dan ook van die suikertaartarchitectuur Het Rijksmuseum en Amsterdam CS zijn dan nog relatief geslaagd, maar het is vaak een torenspitjse hier en een richeltje daar. Het mist juist elke grandeur en bombast. Een rij zuilen zul je in Nederland niet snel aantreffen. Nederland heeft wel een grote traditie in metselwerk, maar ook dat komt in het neoclassicisme niet goed naar voren.
Ik hou ook wel van eigentijdse architectuur, maar ik snap wel dat er een probleem is met de postmoderne architectuur. Daar zit nameljik de gedachte in dat architectuur de samenleving gaat meevormen. Dat is deels onrealistisch zodat je dingen als de bijlmer krijgt, maar deels ook los van de menselijke schaal terwijl de plint er op het laast ook nog even bij moet worden getekend. Dan kun je best naar de maquette kijken en denken best mooi, het heeft wel vervreemdende stadslandschappen opgelever en gebouwen die mensen ook gewoon ongelukkig maken.
Je haalt van alles door elkaar (suikerbakkersgotiek, waterstaatstijl), maar goed, dat doet leider Baudet ook wanneer die weer eens probeert iets over de geschiedenis te vertellen.quote:Op maandag 28 december 2020 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan zien hoe mensen die stijl mooi vinden, juist vanwege het futuristische. Die zuivere, golvende contouren geven bijna een indruk van buitenaards leven. Tegelijkertijd sluit dat soort architectuur, zeker van die monumentale grootte, slecht aan op ons bestaande stadslandschap, en het geeft me ook het gevoel dat de menselijke vorm en maat zoek zijn geraakt. Er is geen continuïteit met historische stijlen. Op mij werkt het vervreemdend, alsof het niet alleen los staat van onze tradities maar ook van ons als soort. Dat soort creaties lijkt meer in dienst te staan van abstracte opvattingen over de vorm als "idee", zonder historische of culturele contextualisering, en de mens lijkt a.h.w. ondergeschikt te worden gemaakt aan het object dat hem zou moeten dienen.quote:Op maandag 28 december 2020 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind dat hele bombastische van het neoclassicisme eigenlijk juist iets typisch niet-nederlands. Ik associeer vooral barok met typisch Nederlandse architectuur maar wat is er mis met modernere bouwwerken? Ik vind de futuristisch aandoende lijnen in de ontwerpen van bijvoorbeeld Zaha Hadid juist ook erg mooi.
Ik vind de Gotiek mooi, ook in de neo-stijl, maar het is niet zo tijdloos als het Classicisme. De associatie met de katholieke middeleeuwen is te sterk, ook in ideologisch opzicht.quote:Op maandag 28 december 2020 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Om te kotsen dat cultuur Christendom bij alt-right.
En nu staat er het gebouw van de Nederlandse Bank. Het is nu geen geschikt moment, maar wat mij betreft komt het Paleis voor de Volksvlijt gewoon weer terug.quote:Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd het idee dat publieke gebouwen vooral niet teveel mogen kosten. Ook de bouwmaterialen lijken wel allemaal zo goedkoop mogelijk te moeten. Het zal allemaal wel veilig en degelijk zijn, maar het ziet er allemaal zo armoedig uit. De stopera lijkt te zijn opgetrokken uit bouwafval.
Overigens is het meest bombastische gebouw van Amsterdam een kleine eeuw geleden afgefikt:
[ afbeelding ]
Het paleis voor de volksvlijt. Dit had toch wel belle epoque-uitstraling. Zoiets kan toch een hele buurt eromheen net wat meer cachet geven. Deze victoriaanse stijl, die wel neoclassicistische elementen in zich herbergt vind ik trouwens mooier dan puur neoclassicisme.
Ik ben ook geen voorstander van al te streng classicisme. Het oude beursgebouw van Zocher vind ik bijvoorbeeld totaal niet passen in de architecturale omgeving van de Dam:quote:Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd het idee dat publieke gebouwen vooral niet teveel mogen kosten. Ook de bouwmaterialen lijken wel allemaal zo goedkoop mogelijk te moeten. Het zal allemaal wel veilig en degelijk zijn, maar het ziet er allemaal zo armoedig uit. De stopera lijkt te zijn opgetrokken uit bouwafval.
Overigens is het meest bombastische gebouw van Amsterdam een kleine eeuw geleden afgefikt:
[ afbeelding ]
Het paleis voor de volksvlijt. Dit had toch wel belle epoque-uitstraling. Zoiets kan toch een hele buurt eromheen net wat meer cachet geven. Deze victoriaanse stijl, die wel neoclassicistische elementen in zich herbergt vind ik trouwens mooier dan puur neoclassicisme.
De Waagstraat geeft wel een beetje aan waar de tweestrijd zit. Het creeert een vrij prettige omgeving maar het is tegelijke van een truttige niksigheid. Het probleem van het project waren dan ook de alternatieven, allemaal erg creatief en vernieuwend maar de stad is geen maquette of iets waar je met een drone overheen vliegt op zoek naar interessante vormtaal, om vervolgens onprettige vervreemdende ruimtes te creeeren voor de mensen die er zijn. Dat hebben mensen wel door en als je dan een referendum uitschrijft met dergelijke alternatieven is het de middelmaat die je krijgt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:13 schreef Iblardi het volgende:
Een voorbeeld van redelijk geslaagde integratie van oude en nieuwe elementen vind ik de Waagstraat in Groningen uit de jaren 90. Dat enorme Forumgebouw dat ze korte tijd geleden bij de Grote Markt hebben neergeplempt vind ik dan weer afschuwelijk. Ook tegen de wens van een groot deel van de bevolking doorgedrukt. Je reinste hybris.![]()
Volgens mij is het nieuwe Tweede Kamergebouw net zo goed onderdeel van de restauratieplannen als het veel oudere Binnenhof, terwijl dat nog geen dertig jaar oud is. Degelijk, veilig? Na 20 jaar VVD en CDA-kabinetten? Bouw en woningtoezicht stelt niks meer voor. Een beetje storm en gevelpanelen waaien door de stad, balkons storten in en de uitstraling is goedkoop.quote:Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is dan wel weer typisch Nederlands dat juist het meest bombastische wordt gebruikt voor het particulier collectieve, de verenigingen voor het volk enzo. Je hoeft ook niet alles op zichzelfstaand mooi te vinden he. Diversiteit is ook een deugd op zich zelf. Ik vind eigenlijk alle trap- en klokgevels best lelijk, maar zo naast elkaar en allemaal anders werkt het wel als prettige en zelfs mooie omgeving.quote:Overigens is het meest bombastische gebouw van Amsterdam een kleine eeuw geleden afgefikt:
[ afbeelding ]
Architecttuur is eigenlijk altijd in meer of mindere mate gepolitiseerd. Dat zijn echt niet alleen de modernisten als Le Corbusier. Zo heeft ook de politiek van Nederland als wingewest voor het internationale grootbedrijf het effect op de architectuur dat jij hierboven beschrijft.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je haalt van alles door elkaar (suikerbakkersgotiek, waterstaatstijl), maar goed, dat doet leider Baudet ook wanneer die weer eens probeert iets over de geschiedenis te vertellen.
Dat moderne architectuur vaak spuuglelijk is, klopt. Dat heeft alleen bar weinig met nefaste socialistisch-marxistische betonfetisjisten te maken die 'de mens in een keurslijf van eenduidigheid en gelijkheid' willen proppen; eerder met dat achterlijke rendementsdenken waar FvD'ers, ultra-kapitalisten dat het zijn, zo prat op gaan... Gouden Eeuw, koopmansgeest, VOC, dat gereutel.
En dan krijg je inderdaad 'moderne architectuur': ofwel, met de minste kosten leveren wat geleverd moet worden. Dus vooral niet teveel tierlantijntjes, dure materialen en al helemaal geen projecten die teveel tijd kosten (want ook dat is geld), gewoon een blokkendoos die doet wat het moet doen. Lekker snel. Lekker goedkoop. Lekker efficient.
Hilarisch hoe onze borealen ook de architectuur trachten te politiseren om hun BNW-wereldbeeld er door te jassen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)qFirfwbG0fW-EdMYz1J4quote:Hoogste oversterfte sinds de Tweede Wereldoorlog
Dit coronajaar zijn er 162.000 Nederlanders overleden, 9,5 procent meer dan vorig jaar en 13.000 meer sterfgevallen dan verwacht. Niet eerder sinds de Tweede Wereldoorlog is een zo grote oversterfte waargenomen, schrijft het Centraal Bureau voor Statistiek in zijn jaaroverzicht.
Begrijp me niet verkeerd?quote:Op woensdag 30 december 2020 00:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Dat de Europese architectuur gestoeld is op zuinigheid vind ik eerlijk gezegd een zwaktebod. Zoals hierboven al wordt vermeld: deze overheidsgebouwen dienen voor een lange tijd te pronken in het maatschappelijke aangezicht. Als wij accepteren dat wij een spuuglelijk gedrocht willen aanschouwen, omdat de economische redenen prevaleren boven de cultuurzinnige redenen, dan zijn we ook cultureel overleden in mijn optiek. Begrijp me niet verkeerd: het hoeft geen pracht en praal te zijn, maar als de grondgedachte zal zijn dat het allemaal niet teveel mag kosten, is het vrijwel onvermijdelijk dat we met lelijkheid worden geconfronteerd. Het zou fijn zijn als er een visie tentoongespreid zal worden in de toekomst omtrent architectuur - een stroming die esthetisch mooi wordt vervormd om een bepaalde tijdsgeest te pakken (of wellicht tijdloosheid te belichamen). Baudet heeft zeker een punt als hij stelt dat tegenwoordige gebouwen creatieve armoede uitschreeuwen, maar het probleem is dat hijzelf geen visie heeft over de toekomstige stromingen die deze armoede zouden moeten vervangen. Hij blijft dus schieten met een lege huls, waardoor het moeilijk is om hem serieus te nemen. Dat, terwijl hij ergens gewoon een punt heeft.
Ja jankerd, waarvan 50 % meer zelfmoorden, 50% meer overdosissen en 50% meer mensen die niet op tijd hulp hebben gehad bij ziekten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:32 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Oversterfte 2020 is niet anders dan andere jaren, liegt van Haga
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)qFirfwbG0fW-EdMYz1J4
[ code verwijderd ]
Nou, het valt me op dat je vaak op me reageert, maar goed.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd?![]()
Joh man, ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die je kunnen volgen, wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Beetje gemakkelijk van Haga zo weg te zetten.quote:
Wat is je bron voor deze cijfers ?quote:waarvan 50 % meer zelfmoorden, 50% meer overdosissen en 50% meer mensen die niet op tijd hulp hebben gehad bij ziekten.
Bron? Ik geloof er helemaal niks van dat er 50% meer zelfdodingen zijn en zelfs als dat zo is zal dat rond de 800 doden verklaren terwijl de oversterfte veel en veel hoger is.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja jankerd, waarvan 50 % meer zelfmoorden, 50% meer overdosissen en 50% meer mensen die niet op tijd hulp hebben gehad bij ziekten.
Hoor je niemand over.
Nog even afgezien van de onzin dat de oversterfte toegeschreven kan worden aan zelfmoorden en overdoses: kan je nagaan wat de oversterfte was geweest zonder maatregelen. Je weet wel, dat wat van Haga voorstelt.quote:Op woensdag 30 december 2020 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja jankerd, waarvan 50 % meer zelfmoorden, 50% meer overdosissen en 50% meer mensen die niet op tijd hulp hebben gehad bij ziekten.
Hoor je niemand over.
https://www.trending.nl/nieuws/van-corona-naar-zelfmoord-crisis/quote:Op woensdag 30 december 2020 10:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bron? Ik geloof er helemaal niks van dat er 50% meer zelfdodingen zijn en zelfs als dat zo is zal dat rond de 800 doden verklaren terwijl de oversterfte veel en veel hoger is.
Je hebt wel een enorm bord voor je hoofd als je denkt dat de lockdown en alle beperkingen niet zorgen voor meer doden.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog even afgezien van de onzin dat de oversterfte toegeschreven kan worden aan zelfmoorden en overdoses: kan je nagaan wat de oversterfte was geweest zonder maatregelen. Je weet wel, dat wat van Haga voorstelt.
Die veiligheidsmaatregelen zorgen voor minder coronadoden. Miljarden mensen doen die maatregelen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorm bord voor je hoofd als je denkt dat de lockdown en alle beperkingen niet zorgen voor meer doden.
Meer doden dan wat?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt wel een enorm bord voor je hoofd als je denkt dat de lockdown en alle beperkingen niet zorgen voor meer doden.
Het redden van ouderen? Je bedoelt: voorkomen dat de zorg compleet vastloopt.quote:En ik vind het een terechte discussie dat we de balans tussen het redden van onze ouderen of zorgen voor een gezond leefklimaat voor de jongeren constant op de weegschaal leggen.
Wappiegelulquote:Op woensdag 30 december 2020 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.trending.nl/nieuws/van-corona-naar-zelfmoord-crisis/
https://www.trending.nl/nieuws/van-corona-naar-zelfmoord-crisis/quote:Onderzoekers van de University of Sydney’s Brain and Mind Center zijn tot de volgende schokkende conclusie gekomen: Het aantal zelfmoord doden komt wellicht uit op 10 maal het aantal coronadoden.
Kun je verbolgen gaan zitten doen, maar men strooit nooit met zelfmoordcijfers.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wappiegelul
[..]
Die zelfmoordcijfers voor Australie zijn niet bekend. Is er een bron.?
Wbt Nederland zou volgens dit scenario er 130.000 zelfmoorden zijn voor 2020.
Onzin..... als er een explosieve verhoging was dan was dat allang voor de zomer in de publiciteit geweest.
Dus je hebt geen bron voor die 50% . Grote duim misschien ?
Ja die zag ik ook. Net gepresenteerd na de zomer, mooi man.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:54 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.113.nl/actuee(...)ronacrisis-nederland
quote:Op woensdag 30 december 2020 10:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen enkel hard cijfer dus, onderbuik geleuter.quote:Na de start van de financiële crisis in Nederland in 2009 steeg het aantal zelfmoorden met 5%, een trend die pas in 2013 afvlakte. Momenteel zijn er voor Nederland nog geen cijfers voor dit jaar bekend. Met het oog op de aanstaande economische crisis (mede door het coronavirus) en de stijging van het aantal werklozen kan men er vrij zeker vanuit gaan dat er ook nu weer een stijging van het aantal zelfmoorden zal zijn. Een stijging welke misschien wel hoger zal liggen als in 2009 (5%) en vrijwel zeker ook meerdere jaren zal gaan duren.
Die Haga mag de vraag wel eens gaan stellen of mensen die nu Corona krijgen voor gaan op de reguliere zorg.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer doden dan wat?
[..]
Het redden van ouderen? Je bedoelt: voorkomen dat de zorg compleet vastloopt.
Lijkt mij een goed idee, vertel je dat ook even aan onze vrienden bij FvD? Die praatten namelijk over de oversterfte in vergelijking met het jaar ervoor zonder november erbij of december even af te wachten.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook. Net gepresenteerd na de zomer, mooi man.
Zullen we de echte cijfers met die van oktober, november en december ook even afwachten?
Daar zijn ook alle griepdoden van januari en februari bij opgeteld.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Geen enkel hard cijfer dus, onderbuik geleuter.
https://www.113.nl/actuee(...)ronacrisis-nederland
Hier diverse instanties die zeggen vooralsnog géén stijging te zien (oktober).
Dat gezegd hebbende waren er in 2019 1811 zelfdodingen. Dus zelfs als jouw volstrekt niet onderbouwde claim van 50% stijging klopt, neemt het aantal zelfdodingen met 900 toe. Dat zijn er natuurlijk 900 teveel, maar het komt niet in de buurt om de 13.000 extra doden te verklaren, waarvan van Haga overigens het bestaan ontkent ondanks de harde cijfers.
Hoewel ik het sentiment begrijp dat veel mensen met corona het daar zelf naar gemaakt hebben door zich niet aan de voorschriften te houden, lijkt het me toch het beste dat de zorg selecteert op wat op dat moment het meest kritiek is in plaats van welke zorg zij op dat moment het meest 'verdiend' vinden. Dat lijkt me geen gezond uitgangspunt.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Haga mag de vraag wel eens gaan stellen of mensen die nu Corona krijgen voor gaan op de reguliere zorg.
De zorg loopt vast door mensen die zich deze maand niet aan de voorschriften hebben gehouden, mijn empathie met Coronapatienten slinkt met de dag.
Ziekenhuis in Harderwijk neemt geen gewone patiënten meer aan, maar wel met z’n allen lekker naar de kerk blijven gaan daar. De wereld op zijn kop.
Ik geloof in 11.212 coronadoden, want ik geloof niet dat onze instanties reden hebben hierover te liegen.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zijn ook alle griepdoden van januari en februari bij opgeteld.
Om nog maar te zwijgen van de vergrijzing waardoor de sterftecijfers jaarlijks op natuurlijke wijze zullen stijgen.
Maar ik vind het prima, jij wil graag geloven in 13000 Corona doden. Ik geloof dat niet.
Ik geloof dat er een hoop doden onder de noemer Corona vallen terwijl dat niet de doodsoorzaak was.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik geloof in 11.212 coronadoden, want ik geloof niet dat onze instanties reden hebben hierover te liegen.
De coronadoden zijn gewoon gemeld hè, dat is niet iets wat je uit de oversterfte hoeft te destilleren.
Je noemt hem een leugenaar, maar doe eens cijfers en bronnen dat die mensen anders ook niet overleden waren?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:20 schreef timmmmm het volgende:
Het enige wat je uit de oversterfte op kan maken is dat die 11.000 dus ook heel veel mensen betreffen die anders niet hadden gestorven. Dat het dus echt extra coronadoden zijn en niet, zoals leugenaars als van Haga het goedgeloviger volk wijs willen maken, mensen die anders toch al overleden waren geweest door onderliggende kwalen
Nou, dan kom je toch zelf met een bron die jouw stelling wél ondersteunt. Of ben je even vergeten dat jij hier diegene bent die een claim maakt?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die zag ik ook. Net gepresenteerd na de zomer, mooi man.
Zullen we de echte cijfers met die van oktober, november en december ook even afwachten?
Urgentie bepaalt voorrang.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die Haga mag de vraag wel eens gaan stellen of mensen die nu Corona krijgen voor gaan op de reguliere zorg.
Maar diegenen die in het ziekenhuis belanden zijn niet per se de mensen die de maatregelen allemaal maar onnozel vinden.quote:De zorg loopt vast door mensen die zich deze maand niet aan de voorschriften hebben gehouden, mijn empathie met Coronapatienten slinkt met de dag.
Eens.quote:Ziekenhuis in Harderwijk neemt geen gewone patiënten meer aan, maar wel met z’n allen lekker naar de kerk blijven gaan daar. De wereld op zijn kop.
jij wel... en je hebt geen bronquote:Op woensdag 30 december 2020 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kun je verbolgen gaan zitten doen, maar men strooit nooit met zelfmoordcijfers.
Hmmm, tellen is niet een van je sterkste kanten wel?quote:Op woensdag 30 december 2020 12:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
jij wel... en je hebt geen bron
Overigens.... zie je wel artikelen en publicaties over aantallen zelfmoorden in Nederland.
CBS meldt 1811 zelfmoorden in Nederland in 2019: https://www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2020/27/zelfdodingen-2019
Als dat er 900 meer geweest was in 2020 dan hadden we dat al gelezen.
Laat staan 10x zoveel ... 18.100
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte">Sterfte | Dashboard Coronavirus | Rijksoverheid.nlquote:Totaal aantal personen overleden aan COVID-19
11.212
Dit getal laat van zien hoeveel personen in totaal is gemeld dat ze zijn overleden aan COVID-19, sinds het begin van de meldingen.Waarde van dinsdag 29 december · Bron: RIVM
zeker wel...quote:Op woensdag 30 december 2020 12:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hmmm, tellen is niet een van je sterkste kanten wel?
We gaan het zien.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zeker wel...
rationeel argumenteren, met feiten en bronnen komen, dat is jouw zwakke kant
Ik kom met het CBS-cijfer van 1811 zelfmoorden in 2019. Met jouw fantasietje van 50% meer dan was het 2700 zelfmoorden geweest in 2020.
Daar horen we niks over.
Ik neem aan dat jouw grote duim ongelijk heeft
Kom op, je feitenvrije gebrabbel is met feiten onderuit gehaald.quote:
Welkom in de wondere wereld van het feitenvrij discussiëren: de wereld waarin je van alles kan roepen zonder daarvoor met feiten of argumenten te komen, en wanneer anderen dan wél met feiten en argumenten komen en laten zien dat je stelling geen stand houdt, dan kan je gewoon blijven volharden in je op lucht gebaseerde overtuiging.quote:
Nee, ik blijf bij mijn standpunt en heb aangegeven waarom.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:57 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kom op, je feitenvrije gebrabbel is met feiten onderuit gehaald.
Als je dan nog zegt "we gaan het zien". Wil je dus zeggen "feiten doen er voor mij niet toe, ik blijf toch bij m'n bubbelstandpunt"
Wereldwijd voorspellen ze een grote stijging van zelfmoorden dit jaar.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van het feitenvrij discussiëren: de wereld waarin je van alles kan roepen zonder daarvoor met feiten of argumenten te komen, en wanneer anderen dan wél met feiten en argumenten komen en laten zien dat je stelling geen stand houdt, dan kan je gewoon blijven volharden in je op lucht gebaseerde overtuiging.
Sommige politici zijn er... héé wacht eens, in welk topic zitten we nu.
Nu heeft Ootje het over de patiënten die niet de zorg kunnen krijgen die ze nodig hebben omdat 'waarom krijgt corona voorrangquote:Op woensdag 30 december 2020 12:36 schreef Monolith het volgende:
Coronapatiënten zijn gewoon patiënten, veelal patiënten die acute zorg nodig hebben. Acute zorg gaat doorgaans voor op planbare zorg. En het is natuurlijk allemaal reuzeschattig om te doen alsof het allemaal wel meevalt en sterftecijfers zo zijn vanwege de maatregelen, maar zonder maatregelen en zonder uitgebreide ziekenhuiszorg voor coronapatiënten hadden de 'het is maar een griepje'-roepers echt kunnen zien wat de schade was geweest.
Je hebt kritiek op mijn bron met cijfers van een maandje geleden ("heel handig net na de zomer!!!"), maar komt zelf aanzetten met een sensatiestuk van acht maanden geleden. De auteur kan niet eens werkwoorden op de juiste manier vervoegenquote:Op woensdag 30 december 2020 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wereldwijd voorspellen ze een grote stijging van zelfmoorden dit jaar.
Heb je de bron gegeven.
Stel je voor zeg, het bloedbad als de avondwinkels nog alcohol mochten verkopen en we zonder mondkapje de supermarkt in konden.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:36 schreef Monolith het volgende:
Coronapatiënten zijn gewoon patiënten, veelal patiënten die acute zorg nodig hebben. Acute zorg gaat doorgaans voor op planbare zorg. En het is natuurlijk allemaal reuzeschattig om te doen alsof het allemaal wel meevalt en sterftecijfers zo zijn vanwege de maatregelen, maar zonder maatregelen en zonder uitgebreide ziekenhuiszorg voor coronapatiënten hadden de 'het is maar een griepje'-roepers echt kunnen zien wat de schade was geweest.
Ja, dat is inderdaad het soort maatregelen waar het om gaat. Maar goed, je moet wat als webcareteam als je clubje vol op het lijmsnuiversorgel ramt.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je voor zeg, het bloedbad als de avondwinkels nog alcohol mochten verkopen en we zonder mondkapje de supermarkt in konden.
Dat is een hele andere discussie.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je voor zeg, het bloedbad als de avondwinkels nog alcohol mochten verkopen en we zonder mondkapje de supermarkt in konden.
Hoezo hebben we dan maatregelen waar het niet om gaat?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het soort maatregelen waar het om gaat. Maar goed, je moet wat als webcareteam als je clubje vol op het lijmsnuiversorgel ramt.
Hoezo? Als ik het goed begrijp valt dat ook onder 'de coronamaatregelen'.quote:Op woensdag 30 december 2020 13:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie.
Dat voorspelden ze in dat artikel vam 8 maanden terug? Heb je ook recent cijfers om te zien of die voorspelling uit is gekomen?quote:Op woensdag 30 december 2020 13:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wereldwijd voorspellen ze een grote stijging van zelfmoorden dit jaar.
Heb je de bron gegeven.
Ja, maar het komt nu even niet goed uit. Snap dat dan!quote:Op woensdag 30 december 2020 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik het goed begrijp valt dat ook onder 'de coronamaatregelen'.
Ik discussieerde over het aantal zelfdodingen door de bijbehorende maatregelen. Als jij dan begint over de alcoholverkoop na 8 uur, dan is dat echt een lul en drumstel verhaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:31 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Ja, maar het komt nu even niet goed uit. Snap dat dan!
Nou ja we hebben het nu juist over die cijfers.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je noemt hem een leugenaar, maar doe eens cijfers en bronnen dat die mensen anders ook niet overleden waren?
Natuurlijk wel. Er zijn legio maatregelen genomen om contactmomenten in te perken. Dat heeft wel degelijk effect gehad. Als de vrij snelle afvlakking en daling na de eerste golf niet had plaatsgevonden, dan was het pas echt ellende geweest.quote:Op woensdag 30 december 2020 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo hebben we dan maatregelen waar het niet om gaat?
Er zijn allerlei maatregelen niet genomen en er zijn allerlei maatregelen wel genomen, dus hoezo is er zo'n duidelijk verband tussen de wel genomen maatregelen?
Er is niet eens beleid. Geen hamer en dans, geen indamming van uitbraken, geen groepsimmuniteit. Er is zelfs geen vaccinatiestrategie anders dan laten we eerst even aanmodderen.
Plaatje van het oude stadhuis van Rotterdam, tot 1920 was dat dit gebouw. Om het af te leren.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:47 schreef Zwansen het volgende:
Ah, ik dacht in het FVD-topic te zitten, maar blijkbaar is dit het architectuur-topic.
Ik dacht dat we de wetenschap volgden? Correlatie is geen causaliteit.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Er zijn legio maatregelen genomen om contactmomenten in te perken. Dat heeft wel degelijk effect gehad. Als de vrij snelle afvlakking en daling na de eerste golf niet had plaatsgevonden, dan was het pas echt ellende geweest.
De data op basis waarvan de R bepaald wordt zijn niet vrijgegeven en misschien had dat wel helemaal niks te maken met een maatregel.quote:Ik stelde ook nergens dat het gekozen beleid de juiste zouden zijn of dat er geen betere alternatieven zouden zijn, maar kijkend naar de eerste golf kunnen we wel concluderen dat er sprake was van een drastische reductie in het aantal potentiële besmettingsmomenten en daarmee ook uiteindelijk in een reductie van R die een totale implosie van de zorg nipt voorkomen heeft.
Dat het aantal contactmomenten fors gedaald is door de maatregelen is een logische gevolgtrekking en daaruit volgt dan ook weer logischerwijs dat daarmee R geleidelijk daalt. Dat is gewoon een patroon dat je in alle landen feitelijk ziet. Allemaal geen hogere wiskunde.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat we de wetenschap volgden? Correlatie is geen causaliteit.
En laten we het eens hebben over alle maatregelen die niet genomen zijn, 2 maanden lang heeft men helemaal niets gedaan behalve doen alsof het niet zoveel voorstelde en doen alsof we goed voorbereid waren, zelfs een debat daarover mocht niet van het kartel. Ga maar vliegen en kom maar ongecontroleerd terug het land in om gezellig carnaval te vieren. En in augustus weer datzelfde verhaal, nadat tegen de belofte in niet op testcapaciteit werd ingezet. Het is maar een kleine greep uit alles wat zonder reden nagelaten is.
[..]
De data op basis waarvan de R bepaald wordt zijn niet vrijgegeven en misschien had dat wel helemaal niks te maken met een maatregel.
En nu worden de doelpalen verzet. Het gaat niet meer om overbelasting van de ziekenhuizen voorkomen, de noodtoestand die noodmaatregelen en zelfs inbreuken op grondrechten zou rechtvaardigen, maar om het virus helemaal uit te bannen. Het vaccin wordt niet gebruikt om zo snel mogelijk terug te kunnen naar normaal, maar de abnormale noodmaatregelen worden gebruikt om zoveel mogelijk te vaccineren. Je kunt meg nog zoveel opgeklopte oversterftecijfers en anekdotes aankomen over dat covid ook gevaarlijk kan zijn voor jonge gezonde mensen, joepie er is een Amerikaans senator van 41 overleden, daarvoor zijn de grondrechten niet opgeschort en is verlenging daarvan niet gerechtvaardigd.
Dan kun je mensen die dat niet normaal vinden wel lijmsnijvers noemen, het lijkt me toch vooral dat jij te lang aan de NPO-beeldbuis hebt gekleefd. .
Hahaha, wat een mannetje ben je toch.quote:Op woensdag 30 december 2020 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat we de wetenschap volgden? Correlatie is geen causaliteit.
En laten we het eens hebben over alle maatregelen die niet genomen zijn, 2 maanden lang heeft men helemaal niets gedaan behalve doen alsof het niet zoveel voorstelde en doen alsof we goed voorbereid waren, zelfs een debat daarover mocht niet van het kartel. Ga maar vliegen en kom maar ongecontroleerd terug het land in om gezellig carnaval te vieren. En in augustus weer datzelfde verhaal, nadat tegen de belofte in niet op testcapaciteit werd ingezet. Het is maar een kleine greep uit alles wat zonder reden nagelaten is.
[..]
De data op basis waarvan de R bepaald wordt zijn niet vrijgegeven en misschien had dat wel helemaal niks te maken met een maatregel.
En nu worden de doelpalen verzet. Het gaat niet meer om overbelasting van de ziekenhuizen voorkomen, de noodtoestand die noodmaatregelen en zelfs inbreuken op grondrechten zou rechtvaardigen, maar om het virus helemaal uit te bannen. Het vaccin wordt niet gebruikt om zo snel mogelijk terug te kunnen naar normaal, maar de abnormale noodmaatregelen worden gebruikt om zoveel mogelijk te vaccineren. Je kunt meg nog zoveel opgeklopte oversterftecijfers en anekdotes aankomen over dat covid ook gevaarlijk kan zijn voor jonge gezonde mensen, joepie er is een Amerikaans senator van 41 overleden, daarvoor zijn de grondrechten niet opgeschort en is verlenging daarvan niet gerechtvaardigd.
Dan kun je mensen die dat niet normaal vinden wel lijmsnijvers noemen, het lijkt me toch vooral dat jij te lang aan de NPO-beeldbuis hebt gekleefd. .
FVD is de wappiespartij, en je ziet maar dat iemand met best hersenen, ik vermoed dat Weltschmerz gewoon zijn middelbare school afgemaakt heeft, zich in de vreemdste bochten moet wringen om FVD te verdedigen. Een mooi voorbeeldje cognitieve dissonantie.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hahaha, wat een mannetje ben je toch.
Inmiddels is van normale zorg nauwelijks nog sprake, maar jij zult tegen de klippen op het standpunt blijven verdedigen dat er eigenlijk niks ernstigs aan de hand is.
Ik weet niet wat er van waar is, maar andere users beweren dat Weltschermz ervoor betaald wordt om deze onzin te verdedigen. Dat zou kunnen, maar die kritiekloze adoratie spreidt ie wel vaker tentoon, ook op andere onderwerpen; als iets of iemand goed is, dan is ook álles daaraan goed en is enige kritiek niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:39 schreef luxerobots het volgende:
FVD is de wappiespartij, en je ziet maar dat iemand met best hersenen, ik vermoed dat Weltschmerz gewoon zijn middelbare school afgemaakt heeft, zich in de vreemdste bochten moet wringen om FVD te verdedigen. Een mooi voorbeeldje cognitieve dissonantie.
Thierry heeft nu samen met Freek een artikel geschreven over waarom er geen oversterfte is:quote:Op woensdag 30 december 2020 21:31 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
De oversterfte van 2020 is duidelijk te zien. Dat is de zwarte lijn van 2020.
De rode lijn van 2018 laat in februari een top zien aan doden. Dat was van een zware griep
https://allecijfers.nl/ni(...)a_man_vrouw_leeftijd
Het is niet onwaarschijnlijk, maar dat is wat anders dan wetenschappelijk bewezen of zelfs een logische gevolgtrekking. Er waren andere potentiele factoren en het feit dat mensen bij mooi weer massaal naar buiten gingen leidde wel tot verontwaardiging, maar niet tot reproductie.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat het aantal contactmomenten fors gedaald is door de maatregelen is een logische gevolgtrekking en daaruit volgt dan ook weer logischerwijs dat daarmee R geleidelijk daalt. Dat is gewoon een patroon dat je in alle landen feitelijk ziet. Allemaal geen hogere wiskunde.
Oh zeker wel. Wat er aan de hand is, is compleet faalbeleid. Wel de economische schade en sociale schade, maar ook de gezondheidsschade.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hahaha, wat een mannetje ben je toch.
Inmiddels is van normale zorg nauwelijks nog sprake, maar jij zult tegen de klippen op het standpunt blijven verdedigen dat er eigenlijk niks ernstigs aan de hand is.
Zag iemand dat artikel delen op feesboek idd, had geen zin om er op in te gaan. Wat een misdadige misinformatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Thierry heeft nu samen met Freek een artikel geschreven over waarom er geen oversterfte is:
https://www.dagelijksesta(...)edia-zijn-ongegrond/
Echter zitten daar ook dingen in die absoluut naar het doel toe redeneren. En het doel is dat het allemaal wel meevalt met die oversterfte.
1. Er wordt vanuit gegaan dat de lockdown geen effect heeft.
Want als de lockdownmaatregelen effectief zouden zijn geweest, hebben we juist veel doden voorkomen en zitten we daarom juist nog op een relatief lage oversterfte.
Ik ben dan ook benieuwd hoe Thierry de plotselinge daling van de eerste golf verklaart:
[ afbeelding ]
2. Baudet verklaart dat er dit jaar weinig griepdoden zijn. En stelt dat deze mensen nu aan corona gestorven zijn.
Terwijl we dit natuurlijk niet weten, het is goed mogelijk dat we zonder corona wederom een jaar zouden hebben met relatief weinig griepdoden.
Overigens gaat Baudet er zelfs zo ver in, dat hij de 'ontbrekende' griepdoden uit 2019 meetelt om het gat in 2020 mee op te vullen. Wat hij dan weer niet met 2018 doet. Ja, toen waren er natuurlijk wel veel griepdoden...
Bovendien zijn ouderen die sterven niet meteen dor hout die toch wel gestorven zouden zijn. Iemand van 65 heeft nog een gemiddelde levensverwachting van bijna 20 jaar. Dit heeft onder andere met de relatief grote kindersterfte te maken.
3. Baudet gebruikt verschillende y-waarden om in grafieken aan te tonen dat iets erg is, of juist wel meevalt.
De bevolking van Nederland groeit, dat laat hij zien op een schaal tot 17,5 miljoen mensen. Terwijl we nu op 17,3 miljoen mensen zitten:
[ afbeelding ]
De sterfte wordt in procenten weergegeven, en gaat tot en met 5%. Terwijl we nooit boven de 1% uitkwamen:
[ afbeelding ]
Ik dacht even dat jij eerlijk zou zijn en zou zeggen wat het probleem van FVD is omtrent het coronastandpunt. Maar eigenlijk is er geen probleem. Want FvD heeft gelijk, maar het kabinet verprutst het.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Het probleem met het standpunt van het FvD is vooral dat ze vaak een standpunt innemen alsof ze zelf van voor tot achter het beleid hadden bepaald. Dat doen ze de hele coronacrisis al. Zo pleitten ze in maart voor een snelle korte strenge lockdown. Dat was op zich heel verstandig, maar als de regering dan treuzelt en veel te laat komt met een halfslachtige lockdown dan moet die niet natuurlijk langer duren. Het FvD bleef dan toch vasthouden aan een kortere lockdown alsof die eerder was gekomen.
Je hebt het mis. Het is nu al te berekenen dat in maart het virus nog veel in omloop is en dat zoveel mensen geen afweerstoffen hebben. Ook op 1 juli zal dat zo zijn en is dus afstand houden en mondkapjes noodzaak.quote:Op maandag 4 januari 2021 18:42 schreef Bocaj het volgende:
Verdere leegloop Forum: ’Steeds raardere Covid-standpunten’.
[ twitter ]
Tja, hoe lang houden wij die 1,5 meter en mondkapjesplicht?
Over dat mondkapje dacht ik 3 maand na 1 dec 2020... kan het mis hebben...
Hoe weet je dat mensen geen afweerstoffen hebben. Het kan nieteens worden ge-meten. De PCR test hiervoor deugt namelijk niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt het mis. Het is nu al te berekenen dat in maart het virus nog veel in omloop is en dat zoveel mensen geen afweerstoffen hebben. Ook op 1 juli zal dat zo zijn en is dus afstand houden en mondkapjes noodzaak.
Baudet blijft toch een goede framer, dat moet ik hem meegeven.quote:Op maandag 4 januari 2021 18:42 schreef Bocaj het volgende:
Verdere leegloop Forum: ’Steeds raardere Covid-standpunten’.
[ twitter ]
Tja, hoe lang houden wij die 1,5 meter en mondkapjesplicht?
Over dat mondkapje dacht ik 3 maand na 1 dec 2020... kan het mis hebben...
Nu heb ik persoonlijk nooit gedacht dat politici het publiek voorlogen, want ik denk dat iedereen, ook de politici, terug wil naar de oude situatie. Maar wat jij hier lijkt te impliceren is eigenlijk net zo erg. Als praktisch de hele samenleving ervan uitgaat dat na de vaccinaties het oude normaal terugkeert, waarin we met name weer in staat zijn te leven zonder de 1,5-meter-regel -fysiek contact is voor velen van ons onontbeerlijk-, dan is dat de "gouden standaard" van onze toekomst. Als dat toekomstbeeld niet klopt, dan moet je als politicus die verwachting expliciet tegenspreken. Je weet dat mensen dit verwachten. Als je dat niet doet, komt dat evengoed neer op misleiding.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 03:30 schreef FYazz het volgende:
[..]
Baudet blijft toch een goede framer, dat moet ik hem meegeven.
Want er is geen politici die keihard stelt dat het na vaccinatie gelijk of geleidelijk weer wordt zoals normaal. Sterker nog, Rutte heeft in de afgelopen periode menig keer zinnen laten vallen als "het nieuwe normaal" en "wat was komt misschien niet meer in die vorm terug" en medisch deskundigen hoor je regelmatig zeggen dat dit virus mogelijk elke winter terugkomt.
Kortom, Baudet doet alsof de overheid ons voorliegt dat we vaccineren om het oude normaal weer terug te krijgen, vervolgens krijgen we dat normaal niet (binnen afzienbare tijd) terug of niet geheel terug en dan kan Baudet met het vingertje wijzen en "ik zei het toch" zeggen.
Volgens mij denkt bijna niemand dat het vanaf pakweg 1 september weer in één keer zo is als vroeger. En dat dit een marathon is geworden hebben de diverse serieuze politici ook regelmatig benadrukt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nu heb ik persoonlijk nooit gedacht dat politici het publiek voorlogen, want ik denk dat iedereen, ook de politici, terug wil naar de oude situatie. Maar wat jij hier lijkt te impliceren is eigenlijk net zo erg. Als praktisch de hele samenleving ervan uitgaat dat na de vaccinaties het oude normaal terugkeert, waarin we met name weer in staat zijn te leven zonder de 1,5-meter-regel -fysiek contact is voor velen van ons onontbeerlijk-, dan is dat de "gouden standaard" van onze toekomst. Als dat toekomstbeeld niet klopt, dan moet je als politicus die verwachting expliciet tegenspreken. Je weet dat mensen dit verwachten. Als je dat niet doet, komt dat evengoed neer op misleiding.
Ik reageer specifiek op de woorden die de user boven mij gebruikte: "...dat het na vaccinatie gelijk of geleidelijk weer wordt zoals normaal". Dat ik zou stellen dat "iedereen denkt dat het na 1 september weer in één keer zo is als vroeger" is een verdraaiing van mijn woorden. Over frames gesproken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volgens mij denkt bijna niemand dat het vanaf pakweg 1 september weer in één keer zo is als vroeger. En dat dit een marathon is geworden hebben de diverse serieuze politici ook regelmatig benadrukt.
Dit vind ik dus een wat flauwe frame van je.
Ik begrijp het punt wat je probeert te maken, echter in dit geval gaat deze 'frame' niet op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 10:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nu heb ik persoonlijk nooit gedacht dat politici het publiek voorlogen, want ik denk dat iedereen, ook de politici, terug wil naar de oude situatie. Maar wat jij hier lijkt te impliceren is eigenlijk net zo erg. Als praktisch de hele samenleving ervan uitgaat dat na de vaccinaties het oude normaal terugkeert, waarin we met name weer in staat zijn te leven zonder de 1,5-meter-regel -fysiek contact is voor velen van ons onontbeerlijk-, dan is dat de "gouden standaard" van onze toekomst. Als dat toekomstbeeld niet klopt, dan moet je als politicus die verwachting expliciet tegenspreken. Je weet dat mensen dit verwachten. Als je dat niet doet, komt dat evengoed neer op misleiding.
Ik heb nooit een andere indruk gehad dan dat de overweldigende meerderheid van de politici, experts en gewone burgers die stip zag in een terugkeer naar het aloude "knuffelnormaal", op een kortere of een wat langere termijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik begrijp het punt wat je probeert te maken, echter in dit geval gaat deze 'frame' niet op.
We weten het namelijk gewoonweg niet, ook politici niet. We zitten in een nieuwe en onbekende crisis en niemand kan precies voorspellen hoe de toekomst er over 3 maanden of een jaar uitziet. Daarom hoor je politici ook regelmatig zeggen dat ze het niet precies weten.
Echter daar wij als burgers vaak van mening zijn dat politici alles moeten weten en wij als mensen moeilijk kunnen omgaan met onzekerheid, zoeken we steeds die (concrete) stip aan de horizon.
Die stip is er alleen niet en dat zullen wij moeten accepteren.
Ik heb ergens licht het gevoel dat Chris niet zo heel objectief is, wat een waardeloze verslaggevingquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Bluesdude het volgende:
Chris Aalberts doet liveverslag van de FvD-ALV
https://twitter.com/ChrisIsErbij
Hij zit daar ook niet om objectief te spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb ergens licht het gevoel dat Chris niet zo heel objectief is, wat een waardeloze verslaggeving
Nee hij zit daar om een stemmingmakende poppenkast op te voeren, geen haar beter dan die van Baudet en coquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij zit daar ook niet om objectief te spelen.
En tweeten ter plekke is altijd rommelige verslaggeving
Niet objectiviteit veinsen is zijn stijl. Logisch dat hij geen fan is van die extreemrechtse complotdenker Bquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee hij zit daar om een stemmingmakende poppenkast op te voeren, geen haar beter dan die van Baudet en co
Het maakt zijn getweet over de AlV wel volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet objectiviteit veinsen is zijn stijl. Logisch dat hij geen fan is van die extreemrechtse complotdenker B
Nou... zijn tweets zij informatief. Als je dat niet ziet, dan wil je dat niet zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het maakt zijn getweet over de AlV wel volstrekt irrelevant.
De 'feiten' die hij brengt zijn zo gekleurd en doorspekt van zijn onverholen haat datje er onmogelijk op kunt vertrouwen dat het ook daadwerkelijk zo isquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou... zijn tweets zij informatief. Als je dat niet ziet, dan wil je dat niet zien.
Zet even je eigen subjectiviteit opzij en dan kun veel feiten zien,
Ok..je erkent dat hij feiten brengt... en je noemt dat irrelevant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De 'feiten' die hij brengt zijn zo gekleurd en doorspekt van zijn onverholen haat datje er onmogelijk op kunt vertrouwen dat het ook daadwerkelijk zo is
Ik erken juist niet dat hij feiten brengt, vandaar de aanhalingstekens. Misschien zijn zijn tweets gedeeltelijk feiten, misschien niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok..je erkent dat hij feiten brengt... en je noemt dat irrelevant.
Dan ben je dus niet geinteresseerd in de feiten.
Kijk eerst naar je eiguh.. Jij bent ook subjectief. Nog erger als Aalberts, lijkt het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |