chufi & aloa doen niet mee met het spel.
Voor elke minuut tussen de LAPO en de OP krijg je ook gewoon een punt.
Geldige Top 20 scores worden hieronder automatisch geupdate door MonitorSPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totale scorelijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nul gezet.SPOILER: Ode aan MarkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Markdeajaxfan topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: mededeling modsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedicht winnaar novemberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kerstgedicht van DJMO
25 december 2020, eerste kerstdag
Een dag waarop bijna niets meer mag
Dankzij noodmaatregelen en een spoedwet
En ondanks een heleboel nodeloos verzet
Toch hebben we in DTS met elkaar veel lol
We hebben plezier en niets is ons te dol
Zo hebben we toch nog een gezellige kerst
Al zitten we niet bij een meet op elkaar geperst
In de hoop dat 2021 een beter jaar gaat zijn
Hef ik het glas en proost op een leven zonder pijn
En verdriet van het missen van je dierbaren
Weer echt contact in plaats van te staren
Naar een beeldscherm tijdens een videocall
2020 was voor velen een heel diep dal
Dat 2021 maar een beter jaar zal worden
Beter kan ik mijn kerstwens niet verwoorden…![]()
Dan moet je een bed met spijlen nemen. Ik ben eerder bang dat zo'n mager ding ontplof als ik haar volkwak.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:28 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Je moet je wel nog ergens aan kunnen vast houden en niet bang zijn dat je bij iedere stoot de helft van haar botten breektActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
Dealle.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
quote:
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Ik zie wel eens van die reclames van musicals over haar, maar die meiden kunnen op zich de moves wel maken, maar ik mis de power!quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:30 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Echt hoor,wat kan zij dansen,heb haar ooit live gezien.![]()
Die TT
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
quote:
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
quote:
Waar waar is de storm
Waar is de bliksemWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ja zoals gewoonlijk had ik het weer eens niet door.quote:
Valt nog mee dat het niet gekaapt is door een metroseksueel.![]()
Jij bofkont! Ik wou toen ook naar haar toe, maar ik vond de kaartjes zo bezopen duur. Daar heb ik nog steeds spijt van. Het is precies wat je net schreef, beter te duur dan niet te koop.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:30 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Echt hoor,wat kan zij dansen,heb haar ooit live gezien.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Boeiuh, Frank!quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:33 schreef Dotteke het volgende:
Waar waar is de storm
Waar is de bliksem![]()
![]()
Ik twijfelde maar ik wou geen een metroseksueel zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zoals gewoonlijk had ik het weer eens niet door.
Valt nog mee dat het niet gekaapt is door een metroseksueel.
Was echt een geweldig concert,quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:33 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jij bofkont! Ik wou toen ook naar haar toe, maar ik vond de kaartjes zo bezopen duur. Daar heb ik nog steeds spijt van. Het is precies wat je net schreef, beter te duur dan niet te koop.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zoals gewoonlijk had ik het weer eens niet door.
Valt nog mee dat het niet gekaapt is door een metroseksueel.![]()
![]()
Heb ik gehoordquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:34 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Was echt een geweldig concert,
Dat kan ik mij wel voorstellen. Zij was ook een artiest die iig ook live goed kon zingen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:34 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Was echt een geweldig concert,Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
hebben ze bij jou gedoucht?? in badkamerquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:34 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Was echt een geweldig concert,![]()
Ik lees net dat het heel slecht met haar gaat. Beroertes, nierfalen en nu weer haar heup gebroken.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Tina Turner?????quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:36 schreef mario390 het volgende:
[..]
hebben ze bij jou gedoucht?? in badkamer
quote:
Thnak God I'am a country boyWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Dit nummer was altijd lachen als het gedraaid werd, gingen we ineens allemaal linedancen
Goffer, weer het bier uit mijn bek en op mijn beeldscherm.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:36 schreef mazaru het volgende:
Ik lees net dat het heel slecht met haar gaat. Beroertes, nierfalen en nu weer haar heup gebroken.![]()
![]()
![]()
quote:
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Leent het zich ook goed voorquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:38 schreef mazaru het volgende:
Dit nummer was altijd lachen als het gedraaid werd, gingen we ineens allemaal linedancenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zonde manquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:38 schreef Superbadeendje het volgende:
Goffer, weer het bier uit mijn bek en op mijn beeldscherm.![]()
![]()
Dolly Parton dan?quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:39 schreef X-23 het volgende:
[..]
John Denver. Het gezicht van Country“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Met de nodig Limoncellie achter je kiezenquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:39 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja vooral aan het eind van de avond
Die staat er naast als het vrouwelijke gezicht van de countryquote:
Niet de eerste keer dat mario het flikt.quote:
Dat hadden ze daar niet, gewoon bierquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Met de nodig Limoncellie achter je kiezen
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die staat er naast als het vrouwelijke gezicht van de country![]()
Dit nummer is wel aardig, Cleaning out my closet vind ik geweldigquote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Geklikt,tegen beter weten in.quote:
Tammy Wynette niet vergeten.quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Morgen ook maar even een flesje halen.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:42 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Tammy Wynette niet vergeten.
Stand by your man.quote:![]()
![]()
Moet dat nou?quote:
Van mij nietquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:45 schreef mazaru het volgende:
Onze knuffelalcoholist![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Had hij borsthaar?quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:45 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Heb het altijd een naar mannetje gevondenquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:45 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik hou niet van alco's, maar zijn nummers zijn op zijn tijd best wel leuk vind ik.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb het altijd een naar mannetje gevondenIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Walgelijke en arrogante vent.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:45 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Het was net echt mijn ding zijn muziekquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik hou niet van alco's, maar zijn nummers zijn op zijn tijd best wel leuk vind ik.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Eens,alleen under the bridge vind ik wel gaan.quote:“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
De rapen zijn gaar
So long agoquote:
Certain place
Certain timeWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Charlotte.quote:
Ookquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Queen?quote:Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Eens.quote:
quote:
Ja gooie band, vooral met Peter Green er nog bijquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
You touched my handWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
WonderWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Je hebt gelijk, ben al in de hoek gaan staanquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik heb bij veel goede bands dat ik de minder bekende nummers vaak beter vind.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ben al in de hoek gaan staan
O ja van Fleetwoodquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Hey now, you're an all-star, get your game on, go play
Hey now, you're a rock star, get the show on, get paidWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Vroeger waren dat gewoon de B-kant nummersquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:55 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik heb bij veel goede bands dat ik de minder bekende nummers vaak beter vind.
Dat zegt nog niets als je beide in de wc staan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:55 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ben al in de hoek gaan staanActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Ik heb boven een grote toiiet/badkamer kan je makkelijk 15, uit elkaar staanquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat zegt nog niets als je beide in de wc staan.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Jij weet.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Vroeger waren dat gewoon de B-kant nummers
Wie gaat er morgen de Kerstboom weer opruimen
Ligt aan het weer. Als het de hele dag regent zit daar wel een dikke kans in.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:59 schreef Dotteke het volgende:
Wie gaat er morgen de Kerstboom weer opruimenIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik niet, ik mot mot de parkieten kooi al schoonmaken.quote:Op zaterdag 26 december 2020 17:59 schreef Dotteke het volgende:
Wie gaat er morgen de Kerstboom weer opruimenActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Zit ik netjes te wachten blok je je zelf drie keerquote:
Volgens mij wel regen morgenquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ligt aan het weer. Als het de hele dag regent zit daar wel een dikke kans in.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ach hoef geen puntjes vandaag,, morgen wel weerquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zit ik netjes te wachten blok je je zelf drie keer
I have a therapist, her name is music. ♪![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:01 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik niet, ik mot mot de parkieten kooi al schoonmaken.
Tis nu rustigquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:01 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ach hoef geen puntjes vandaag,, morgen wel weerWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Even aankijken. Een hele dag binnen zitten kan ik niet.quote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:02 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ja stomme maz kwam er tussen![]()
Dat heb ik ook regelmatig als ik mensen puntjes probeer te gunnen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zit ik netjes te wachten blok je je zelf drie keer![]()
![]()
MrsL.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:00 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik niet blijft nog een week staan
Banwaardig.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:02 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ja het lukt niet altijd inderdaadquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook regelmatig als ik mensen puntjes probeer te gunnen.![]()
al?? bij ons staat tot mid januarquote:Op zaterdag 26 december 2020 17:59 schreef Dotteke het volgende:
Wie gaat er morgen de Kerstboom weer opruimen![]()
Mij boeit het ook niet of ik wel of geen punten haal. Is volgens mij ook veel relaxter postenquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:01 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ach hoef geen puntjes vandaag,, morgen wel weer
quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:02 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Tot drie koningen?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:03 schreef mario390 het volgende:
[..]
al?? bij ons staat tot mid januarWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Klopt, krijgen is leuk maar mij boeit het ook niet zo.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet of ik wel of geen punten haal. Is volgens mij ook veel relaxter posten
Is ook zoquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:03 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet of ik wel of geen punten haal. Is volgens mij ook veel relaxter postenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Hij staat hier al vanaf 3 december, ik ben het wel weer zat. Ik wil mijn opgeruimde kamer terugquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:03 schreef mario390 het volgende:
[..]
al?? bij ons staat tot mid januarIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:![]()
Enquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:05 schreef mario390 het volgende:
volgend uur de luchtgitarre eddieeeee
jean michel jarre en nirvana
After Midnight van JJ CaleWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
waarom al van 3.december? bedoel je buiten?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hij staat hier al vanaf 3 december, ik ben het wel weer zat. Ik wil mijn opgeruimde kamer terug
ik heb de boom erst op 24.dec opgestellt![]()
Lekker makkelijk tochquote:gewoon laten staan tot volgend jaar
HIer in Nederland worden ze steeds gekkerquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:06 schreef mario390 het volgende:
[..]
waarom al van 3.december? bedoel je buiten?
ik heb de boom erst op 24.dec opgestellt
Sommige Mensen zetten hem al in november opWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zat geen naald meer aan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Lekker makkelijk tochgewoon laten staan tot volgend jaar
![]()
![]()
Oh dan moet hij nog wel even staan. Maar jij hebt waarschijnlijk een echte boom. Die van mij is kunst, zo vroeg kon je nog geen kerstbomen krijgen hier.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:06 schreef mario390 het volgende:
[..]
waarom al van 3.december? bedoel je buiten?
ik heb de boom erst op 24.dec opgestelltIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Geen kerst voordat Klaas weg is.
Daar kan ik mij iets bij voorstellenquote:
Ergerde je je daar niet aan dan?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Het was een stil protest tegen al dat gezeik over Sinterklaas. En ik heb dit jaar geen Sinterklaas of Zwarte Piet gezien terwijl je ze normaal overal zag.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:08 schreef Superbadeendje het volgende:
Geen kerst voordat Klaas weg is.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Al aan de wijn?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
jojoquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zo sneu gedoe is dat idd.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het was een stil protest tegen al dat gezeik over Sinterklaas. En ik heb dit jaar geen Sinterklaas of Zwarte Piet gezien terwijl je ze normaal overal zag.
JE zou vandaag flink gaan wijnen wijnen tochquote:
Yes, samen eten met vrienden, maar die zijn er pas over een goed kwartierquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
JE zou vandaag flink gaan wijnen wijnen toch
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Dat kwartiertje is nog te overzienquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:14 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Yes, samen eten met vrienden, maar die zijn er pas over een goed kwartier
Ik wens je alvast een smakelijk eten een dikke proost en een hele gezellige avond
quote:“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Ik ga ff kijkenquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Thanks!quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat kwartiertje is nog te overzien
Ik wens je alvast een smakelijk eten een dikke proost en een hele gezellige avondOnce you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Veel dingen dateren uit de vroege middeleeuwen. Nu zijn er een aantal idioten die het gaan relateren aan slavernij.quote:
Maar ach ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Het is net alsof het vloed wordt en op het strand staat en tegen de zee zegt hoho.
Wel tering veel honger nu. Keuken ruimt al bijna 2 uur naar voedsel
Lekker ite,en een fijne avond.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:17 schreef DerRabbit het volgende:
Ja en als je dan honger hebt dan mag het er wel van komen hequote:Op zaterdag 26 december 2020 18:17 schreef DerRabbit het volgende:
hoelang moet het nog in de oven?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Straatnamen veranderen, films en boeken weghalen etc etc. Helemaal gestoord.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:17 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Veel dingen dateren uit de vroege middeleeuwen. Nu zijn er een aantal idioten die het gaan relateren aan slavernij.
Maar ach ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Het is net alsof het vloed wordt en op het strand staat en tegen de zee zegt hoho.![]()
Thnxquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:18 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Lekker ite,en een fijne avond.Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Nog 20/25 minuten.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja en als je dan honger hebt dan mag het er wel van komen he
hoelang moet het nog in de oven?Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.![]()
Fijne avond nog en veel plezier met de schaarse puntjes!
O, dat is nog wel te doenquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:20 schreef DerRabbit het volgende:
Fijne avond nog en veel plezier met de schaarse puntjes!![]()
![]()
You toquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:20 schreef DerRabbit het volgende:
Fijne avond nog en veel plezier met de schaarse puntjes!tot morgen
Nederland is niet zonder blaam maar als je geschiedenis gaat verzwijgen dan kan het zich herhalen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:19 schreef X-23 het volgende:
[..]
Straatnamen veranderen, films en boeken weghalen etc etc. Helemaal gestoord.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
![]()
tietenTrots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
Er is geen enkel land zonder blaam. Kwestie van ver genoeg terug gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:23 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nederland is niet zonder blaam maar als je geschiedenis gaat verzwijgen dan kan het zich herhalen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Hey lief maantjequote:
Idd. Zoveel landen die een slecht verleden hebben.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:23 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nederland is niet zonder blaam maar als je geschiedenis gaat verzwijgen dan kan het zich herhalen.![]()
Klopt, Nederland deed niet aan slavenhandel maar in ZO azië waren we best wel beesten.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is geen enkel land zonder blaam. Kwestie van ver genoeg terug gaan.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Why, why can't this moment last forevermore?Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Liever niet zeg.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:28 schreef Dotteke het volgende:
Why, why can't this moment last forevermore?
Liedje is er nu opquote:
Tonight, tonight eternity is an open doorWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
After midnight, we're gonna let it all hang outWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Hey telraampjequote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ja hoor, meestal gaan ze wat later open op dagen als deze maar ze zijn wel openquote:
Nice!quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja hoor, meestal gaan ze wat later open op dagen als deze maar ze zijn wel open
*Trekt regenjas aan![]()
Dacht ik gezellig te kunnen gaan tellen gaat die weer weg
Merk hier nog nietsquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Heldere taal iig over het vaccin:quote:Het coronavaccin is in aantocht en steeds vaker hoor ik, ik weet het niet, hoor?
Wat doe jij?
Wat je moet doen, kan ik je niet vertellen, maar als je straks kiest, moet je in ieder geval goed geïnformeerd zijn, zodat je zelf een goede keuze kan maken. Dus hierbij hoe werkt het coronavaccin van Pfizer:
Het SARS-CoV-2 virus heeft 29 eiwitten, maar het mRNA-vaccin bevat alleen een klein stukje van de genetische code van het coronavirus, namelijk het mRNA, wat codeert voor het eiwit, dat hoort bij de spikes van het virus. Je krijgt dus niet het coronavirus ingespoten, maar slechts een stukje code, wat 1 eiwit gaat aanmaken. Je eigen afweercellen zien dan een nieuw soort eiwit, het spike eiwit, waar ze tegen gaan vechten. De macrofagen (cellen van je immuunsysteem) zenden informatie naar de B-cellen (lymfocyten) die antistoffen gaan maken tegen het virus en de T-memory cellen zullen het eiwit onthouden. Vervolgens zal de macrofaag het spike-eiwit op eten. Als nu het echte coronavirus met spike-eiwitten het lichaam indringt, herkennen de antistoffen het virus direct en zal je immuunsysteem het virus verwoesten, voordat het zich kan innestelen.
Ingewikkeld verhaal, maar waar het op neer komt: je krijgt niet het coronavirus ingespoten, maar een stukje genetische code, wat slechts 1 eiwit kan maken, namelijk het spike eiwit. Je immuunsysteem gaat hier tegen vechten en slaat dit op in het geheugen, zodat als je echt in aanraking komt met het coronavirus, je immuunsysteem dit meteen herkent en het virus uitschakelt.
Nu de laatste vraag. Wat doe ik..?
Ik neem het vaccin, en ik hoop oprecht velen met mij, zodat wij volgend jaar gedachteloos onze ouders kunnen knuffelen, de horeca weer open kan gaan, wij tot laat op tafel kunnen dansen, ondernemers weer op kunnen krabbelen, en ik niet meer voor de allerziekste corona patiënten hoef te zorgen, waar ik op dit moment tegen aankijk.
Iedereen een fijne kerst gewenst vanaf de Intensive Care in het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. ❤️🎄
Evelien de Jong, infectioloog-intensivistActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Ja Maz had het ook al gepostquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:37 schreef Superbadeendje het volgende:
Heldere taal iig over het vaccin:
[..]
Ik had dit verhaal ook een paar keer op tv gehoord en laatst gaf iemand een link met een duidelijke uitleg op You tube
Bijzonder hoe zo iets werkt heWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik woon niet aan de kust hequote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Oh dat heb ik gemist.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja Maz had het ook al gepost
Ik had dit verhaal ook een paar keer op tv gehoord en laatst gaf iemand een link met een duidelijke uitleg op You tube
Bijzonder hoe zo iets werkt heActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Geeft toch ook niet het is nooit verkeerde info tochquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Twee keer posten is nog beter met dit soort berichtenquote:
Mutti’ Ulrike (103) overleefde corona en vandaag kwam haar grootste wens óók nog uit
https://www.destentor.nl/(...)ok-nog-uit~addd4b37/
Moeder Ulrike (103) en dochter Louise (66) kunnen het niet geloven. Daar zitten ze dan. Op tweede Kerstdag samen op de bank. Ze kunnen niet stoppen elkaar te knuffelen. Eind november kreeg ‘Mutti’ corona, de afgelopen drie weken zat ze in quarantaine, maar één dag voor kerst ontving Louise het verlossende telefoontje: ze mag haar moeder wél met kerst mee naar huis nemen.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Zeker niet, ik heb mij ook wel eens verdiept in virusziektes en wat de mogelijkheden zijn om het te bestrijden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:40 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Geeft toch ook niet het is nooit verkeerde info tochActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Daarom Nuttige infoquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:41 schreef mazaru het volgende:
[..]
Twee keer posten is nog beter met dit soort berichtenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
SBE verdiept zich in alles waar hij geen verstand van heeft.
Daar leer je het meest van. Het heeft weinig nut om dingen te lezen de je al weetquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:43 schreef Superbadeendje het volgende:
SBE verdiept zich in alles waar hij geen verstand van heeft.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dat zou fijn als als men daar eens achter kwamquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:42 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zeker niet, ik heb mij ook wel eens verdiept in virusziektes en wat de mogelijkheden zijn om het te bestrijden.
Ik ben bang dat met die nare virus de ellende is begonnen en we meer van deze nare soorten gaan krijgenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wees ook altijd voorzichtig als je met mij in discussie wil gaan.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Daar leer je het meest van. Het heeft weinig nut om dingen te lezen de je al weet
Mutti had alleen koorts en een natte neus geweldig 103 jaar oud en corona overlevenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
De bestrijding van AIDS is nog moeilijker.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zou fijn als als men daar eens achter kwam
Ik ben bang dat met die nare virus de ellende is begonnen en we meer van deze nare soorten gaan krijgenActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
O das mij te rommelig al die draadjes lezen, daarom heb ik zo de pest aan twitterquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:47 schreef X-23 het volgende:
Deze is heel interessant om te volgen, als het over Corona gaat.
[ twitter ]Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wat is twitter?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O das mij te rommelig al die draadjes lezen, daarom heb ik zo de pest aan twitter
O dacht dat ze dat aardig onder controle hadden nuquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De bestrijding van AIDS is nog moeilijker.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Op het linkje van X klikken dan zie je wat twitter is Ik kom er nooitquote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
I'll be riding shotgun underneath the hot sunWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Is veel info te vinden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Op het linkje van X klikken dan zie je wat twitter is Ik kom er nooit![]()
Niets voor mij, instagram en zo ook nietquote:
Heb het om de foto's van de kinderen te kunnen zien. Heb er zelf een fotootje op staan
Een virus is moeilijk onder controlle te krijgen omdat het teveel overeen komt met een lichaamscel. Net als kanker, voor dat laatste zijn er wet mogelijkheden met chemo. Dat houd echter wel in dat je het lichaam zo ziek maakt zodat de kankercellen er de brui aan geven.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dacht dat ze dat aardig onder controle hadden nuActioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Ik heb alleen twitter. Puur voor de info...het eerste nieuws staat op twitter.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niets voor mij, instagram en zo ook niet
Heb het om de foto's van de kinderen te kunnen zien. Heb er zelf een fotootje op staan![]()
Net als ik en FB, leuk voor de hobby groepen maar voor de rest moet ik er niets van hebben.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niets voor mij, instagram en zo ook niet
Heb het om de foto's van de kinderen te kunnen zien. Heb er zelf een fotootje op staan
Niet alleeen de kankercellenquote:Op zaterdag 26 december 2020 18:54 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Een virus is moeilijk onder controlle te krijgen omdat het teveel overeen komt met een lichaamscel. Net als kanker, voor dat laatste zijn er wet mogelijkheden met chemo. Dat houd echter wel in dat je het lichaam zo ziek maakt zodat de kankercellen er de brui aan geven.
Maar AIDS is anders overdraagbaar is niet zo erg als dit dat je maanden in je huis moet zitten
Je weet er wel wat van SBEWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Maar is het ook altijd waar wat er op Twitter staat?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:55 schreef X-23 het volgende:
[..]
Ik heb alleen twitter. Puur voor de info...het eerste nieuws staat op twitter.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Nope, maar je moet even weten wie je gaat volgen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Maar is het ook altijd waar wat er op Twitter staat?![]()
Ben jaren geleden al afgehaakt van Twitter nooit een leuk gevonden.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:57 schreef X-23 het volgende:
[..]
Nope, maar je moet even weten wie je gaat volgen.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Wow dag en nacht postenFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Geluk is tevreden zijn met jezelf. zonder goedkeuring van een ander![]()
Wie?quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:59 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
Wow dag en nacht postenI have a therapist, her name is music. ♪![]()
Avond peopleFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
quote:
19.30 toch?quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Mrsloveable het volgende:
Waarom komt Monitor hier niet meer ?Zonder wrijving geen glans![]()
Heeft zeker vakantie tot volgend jaarquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Mrsloveable het volgende:
Waarom komt Monitor hier niet meer ?
Ik denk wel wie ze bedoeltquote:
Maar degene slaapt gewoon in de nacht
Hey Deisyyquote:
quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ik denk wel wie ze bedoelt
Maar degene slaapt gewoon in de nacht
Is kerst vietenquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Mrsloveable het volgende:
Waarom komt Monitor hier niet meer ?Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Oh echtquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:03 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nee al een paar dagen niet meer hier geweestZonder wrijving geen glans![]()
Blijkbaarquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heeft zeker vakantie tot volgend jaar
@Monitor post eens hierI have a therapist, her name is music. ♪![]()
Yep ga maar eens kijken in topic rond de tijd dat ie langs hoort te komenquote:I have a therapist, her name is music. ♪![]()
Bedoel niemand in bijzonder. Maar ik zelf kan t noiet soms gewoon film kijken en chillen ofzoFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Ik geloof je welquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:04 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep ga maar eens kijken in topic rond de tijd dat ie langs hoort te komenZonder wrijving geen glans![]()
Ja, je roept het al dagen valt mij niet eens opquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:04 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep ga maar eens kijken in topic rond de tijd dat ie langs hoort te komenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Monitorquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hij post wel in een andere topic zag ik![]()
![]()
😡quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hij post wel in een andere topic zag ikFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Lekker slapen in de nacht, soms een wandeling naar de wcquote:
Ja standaardtopicquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:05 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Hij post wel in een andere topic zag ikZonder wrijving geen glans![]()
AIDS is ook zelf niet dodelijk maar dood je afweer tegen ziektes. Het is in de jaren '50 ontdekt bij apen en ontwikkelde zich tot een variant die voor mensen gevaarlijk werd.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Niet alleeen de kankercellen
Maar AIDS is anders overdraagbaar is niet zo erg als dit dat je maanden in je huis moet zitten
Je weet er wel wat van SBE
Bij sex was het overdraagbaar maar de vrouw heeft fysiologisch gezien veel barrières om net het juiste zaadje toe te staan. (OK ik ben een uitzondering)
Het virus versprijde zich dus ook snel binnen de homogemeenschap.Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Had je nog veel over van Gourmetten X, je dacht veel te veel te hebben?quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Nu nog even lekker op de pot zitten.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:06 schreef Deisyy het volgende:
Gatverdamme, wat heb ik lekker gegeten
Das valt toch wel me SBEquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
AIDS is ook zelf niet dodelijk maar dood je afweer tegen ziektes. Het is in de jaren '50 ontdekt bij apen en ontwikkelde zich tot een variant die voor mensen gevaarlijk werd.
Bij sex was het overdraagbaar maar de vrouw heeft fysiologisch gezien veel barrières om net het juiste zaadje toe te staan. (OK ik ben een uitzondering)
Het virus versprijde zich dus ook snel binnen de homogemeenschap.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Ik voel wel dat ik straks moet ja.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu nog even lekker op de pot zitten.Zonder wrijving geen glans![]()
Wat heb je gegeten Deisyyquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:06 schreef Deisyy het volgende:
Gatverdamme, wat heb ik lekker gegetenWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Nee dat heb ik vanmorgen al gedaanquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:07 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Nu nog even lekker op de pot zitten.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Was t nu lekker of wat t gatverdamme😝quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:06 schreef Deisyy het volgende:
Gatverdamme, wat heb ik lekker gegetenFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Je moet bij @devzero zijnquote:Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Ok, dev weet jij waarom Monitor niet meer de langs komt ?quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:08 schreef Haags het volgende:
[..]
@:devzero doet tegenwoordig ook e.e.a.I have a therapist, her name is music. ♪![]()
Rollade met een heerlijke zelfgemaakte saus van kastanjechampignons en mosterd, roosmarijnaardappeltjes uit de oven, spruitjes, stoofpeertjes en na kwark met slagroom, lemon curd, framboos en bastogne kruimelsquote:
Lekkah!quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:08 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Was t nu lekker of wat t gatverdamme😝Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!![]()
Misschien is deze reeks wel gesloopt ergens?quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ok, dev weet jij waarom Monitor niet meer de langs komt ?
Geen idee hoor..Zonder wrijving geen glans![]()
Goed zoquote:Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Die zit op de plee zijn kerstmaaltijd weg te werken.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ok, dev weet jij waarom Monitor niet meer de langs komt ?
Romantischquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:10 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Die zit op de plee zijn kerstmaaltijd weg te werken.Zonder wrijving geen glans![]()
Nu iedereen aan t uitbuikenFamily : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Zo langquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:10 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Die zit op de plee zijn kerstmaaltijd weg te werken.
Waarschijnlijk de kerstmaaltijd van 2019 ook nogquote:
Zou kunnen geen ideequote:Op zaterdag 26 december 2020 19:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien is deze reeks wel gesloopt ergens?
Geen idee hoor..I have a therapist, her name is music. ♪![]()
O dat klinkt wel heel lekker.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Rollade met een heerlijke zelfgemaakte saus van kastanjechampignons en mosterd, roosmarijnaardappeltjes uit de oven, spruitjes, stoofpeertjes en na kwark met slagroom, lemon curd, framboos en bastogne kruimelsWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Arme Monitorquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de kerstmaaltijd van 2019 ook nog
Ga jij maar eens het geziek in de op eens herstellen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:10 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien is deze reeks wel gesloopt ergens?
Geen idee hoor..
Monitof waar ben je?Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
WT is er met de opquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ga jij maar eens het geziek in de op eens herstellen.Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Kan ik niet.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:13 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ga jij maar eens het geziek in de op eens herstellen.Zonder wrijving geen glans
Forum Opties Forumhop: Hop naar: