Even afgewacht aangezien het Rain Down on Me is, maar als niemand dat roept krijg je het punt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Goalquote:Op zaterdag 26 december 2020 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
België (is er leven op Pluto) van het goede doel maar inkoppen dan.
In elk geval "Leve de goede tsaar", want dat is de uitsmijter. Abbatoir, koffie klaar...quote:Op maandag 28 december 2020 00:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch maar een alternatieve vraag, is niet leuk als het topic dood gaat.
Straks komt de Dodenrit. Noem vijf rijmwoorden die Drs. P gebruikt op het zinnetje 'Trojka hier, trojka daar'.
overal zit paarden haar, twee half om en een tartaar, basgitaar en klapsigaar, moeder is de koffie klaar, is hier ook een abbatoir, zachtjes snort de samovaar, kijk daar vliegt een adelaar.... verder kom ik ff niet....quote:Op maandag 28 december 2020 00:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch maar een alternatieve vraag, is niet leuk als het topic dood gaat.
Straks komt de Dodenrit. Noem vijf rijmwoorden die Drs. P gebruikt op het zinnetje 'Trojka hier, trojka daar'.
Russische water ketel geloof ik.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik had ze inmiddels al gegoogled. Kan iemand mij uitleggen wat een samovaar is?
Dat klopt, doch levert geen punt op.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Saturday Teenage Kick, Kickstart My Heart en Teenage Kicks stonden er vorig jaar ook al niet in.
Kijk en we zijn compleet, kunnen we weer verder!quote:Op woensdag 15 december 2021 10:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Simple Minds en Foster the People
Zweden niet, Frankrijk nietquote:Op woensdag 15 december 2021 10:27 schreef Tussle266 het volgende:
Zweden, Duitsland, Frankrijk. Mogelijk ook in die volgorde.
Geen Belgiëquote:Op woensdag 15 december 2021 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat verbaast mij toch. Ierland zal er ook wel bij zitten dan met U2, en dan Duitsland en België?
Stand 2021:quote:
Deze dacht ik ook aan jaquote:
Dat leek me nog wel de makkelijkste inderdaad, maar complimenten voor de creatieve oplossingenquote:Op woensdag 15 december 2021 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens denk ik dat Fred verder zocht naar Land van Maas en Waal, naast Oude Maasweg en Ramses.
Die stond net achter Mandolinen in Nicosia inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Email to Berlin wellicht nog!
Volgens mij staat die eerste er al niet meer in. En bovendien geen songtitel. Tweede wel goed natuurlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:05 schreef pipster het volgende:
Berlin - You Take My Breath Away
Niggas in Paris - Kanye Z
Het record van snelste dalers ofzo?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vijf liedjes die wel eens in de Top 2000 hebben gestaan, wat is de overeenkomst?
Sam Smith - I'm Not The Only One
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Babys - Everytime I Think of You
Marvin Gaye - Let's Get It On
Lange Frans & Baas B - Het Land Van
Nog even je vraag op 4 nummers zetten anders klopt het punt van Mexi nietquote:Op woensdag 15 december 2021 11:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dat was snel. Ook London Calling bijvoorbeeld was goed geweest, evenals Stranger in Moscow.
Stand 2021:
Fred_B 1
[b][b]Mexicanobakker 1[/b][/b]
MielMonteur 1
Scorpion_17 2
Snelste dalers per editie ja, voor de afgelopen vijf jaar.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het record van snelste dalers ofzo?
Ja Coldplay-Amsterdam is eruit zie ik nu. Enfin. Foutje van de bank in uw voordeelquote:Op woensdag 15 december 2021 11:13 schreef pipster het volgende:
[..]
Nog even je vraag op 4 nummers zetten anders klopt het punt van Mexi niet
Ohquote:Op woensdag 15 december 2021 11:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja Coldplay-Amsterdam is eruit zie ik nu. Enfin. Foutje van de bank in uw voordeel
Dit gaan we nog vaak horen dit jaarquote:Op woensdag 15 december 2021 11:15 schreef pipster het volgende:
Is overigens heel niet erg dat die er uit is, mag nog wel meer van Coldplay uit.
Ff lekker schijten nogquote:Op woensdag 15 december 2021 11:32 schreef Tussle266 het volgende:
Behoorlijke terreur als je Ed, Live en MJ zo oplepelt. Hoe dan ook:
Volgende vraag komt over 2 minuten. Moet wel even zeker zijn.
Redelijke inkopper natuurlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 11:42 schreef Fred_B het volgende:
Dat zal 2008 zijn geweest, die verzameleditie met de opgetelde scores van de jaren ervoor.
quote:Op woensdag 15 december 2021 12:41 schreef MielMonteur het volgende:
Specials alleen A Message To You Rudy vgm
Madness:
Our House
Baggy Trousers
Nightboat to Cairo
One Step Beyond
en ik denk My Girl ook nog
quote:Op woensdag 15 december 2021 12:41 schreef peaceman het volgende:
Ghosttown zal er wel ingestaan hebben toch?
Die maakt het compleet, slechts 1 van The Specials en 5 van Madness...quote:
De cover van die Queen-zanger stond er in 2015 wel in.quote:
Zeker.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
Dit lijken me de pratende hoofden.
Verbaast me half dat ze er niet in 2014 bij zijn gekomenquote:Op woensdag 15 december 2021 13:03 schreef Tussle266 het volgende:
Dit lijken me de pratende hoofden.
Viva la vida is goed, dat was namelijk de derde die ik zelf verdrongen had.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Viva la Vida en The Unforgiven I denk ik?
Dat is twee. Dit moet de laatste ook iets makkelijker maken.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh Starman ipv Unforgiven dan
quote:
Oude zielen. Misschien is de gemiddelde leeftijd hier wel net iets te hoog...quote:Op woensdag 15 december 2021 13:40 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Leonard Cohen met Hallelujah misschien?
Omdat het nu wel heel erg fragmenteert. Het was inderdaad Tim. Het was alleen Levels. Ik weet nog wel dat Gijs deze moest draaien in zijn uur en er ook totaal aan voorbijging dat die jongen was overleden en dat hij daarom zo hoog erin werd gelanceerd. Dus het is jullie vergeven.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:42 schreef peaceman het volgende:
AVICII dan? maar geen idee hoe dat nummer dan heet. Wake me up?
eh nee.. misschien als ik het hoorquote:Op woensdag 15 december 2021 13:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Etta James sample. Weet je het dan?
Prince is goed.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:21 schreef Tussle266 het volgende:
Laten we eens een reeks eruit werpen: Prince, MJ, Beatles
Nee het zijn solisten, alhoewel dat niet altijd zo was.quote:
Cliff Richard, Michael jackson, Prince?quote:Op woensdag 15 december 2021 13:58 schreef peaceman het volgende:
Er zijn heel wat artiesten die slechts eenmalig in de Top 2000 stonden met een bepaald nummer, terwijl andere nummers van diezelfde artiesten veel vaker voorkwamen..
Welke 3 toch wel grote namen delen de eer dat er 4 nummers van hun slecht 1 keer voor kwamen in de top 2000?
Duetten en het huidige jaar uiteraard niet meegerekend.
Diana Ross is de tweede:quote:Op woensdag 15 december 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk eerder aan Diana Ross en Robbie Williams ofzo
Robbie had gekund, maar er zitten 2 duetten bij de 5 keer, dus die viel af.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk eerder aan Diana Ross en Robbie Williams ofzo
quote:
beide slechts 1quote:Op woensdag 15 december 2021 14:45 schreef pipster het volgende:
Bruce Springsteen lijkt mij ook wel zo'n type.
2 solo en 1 duet (die dus niet meetelde)quote:
Lewis Hamiltonquote:Op woensdag 15 december 2021 15:01 schreef peaceman het volgende:
De man die ik zoek heeft een eretitel: Commander of the order of The British Empire
Jackson heeft er 3 zie ik, Cliff Richard 2quote:Op woensdag 15 december 2021 14:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Cliff Richard, Michael jackson, Prince?
geen probleem, was er zelf benieuwd naar. Wist dat Jackson ineens met een sloot nrs binnenkwam na zn dood.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:15 schreef peaceman het volgende:
Ow sorry die van jou gemist..![]()
ben ook aan t werk
Maar klopt ja
Rod Stewart You Wear It Wellquote:
First Time Ever I Saw Your Face <3quote:Op woensdag 15 december 2021 15:28 schreef Tussle266 het volgende:
Natuurlijk bekend van de band Let the beat control your body, maar dat wisten jullie al.
Nee maar serieus, het ging natuurlijk over Faces.
Vorig jaar stonden drie nummers genoteerd met het woord Face in de titel. Welke 3 waren dat?
Eyes without a facequote:Op woensdag 15 december 2021 15:28 schreef Tussle266 het volgende:
Natuurlijk bekend van de band Let the beat control your body, maar dat wisten jullie al.
Nee maar serieus, het ging natuurlijk over Faces.
Vorig jaar stonden drie nummers genoteerd met het woord Face in de titel. Welke 3 waren dat?
Ja, uh...quote:Op woensdag 15 december 2021 15:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
First Time Ever I Saw Your Face <3
God Put a Smile Upon Your Face
Pokerface
denk dat dit goed is, maar mijn keuzes zijn mooierquote:Op woensdag 15 december 2021 15:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
First Time Ever I Saw Your Face <3
God Put a Smile Upon Your Face
Pokerface
Haha wat, zo moeilijk was ie niet toch? :-)quote:Op woensdag 15 december 2021 15:31 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja, uh...
Stand 2021:
Fred_B 3
Gale_Boetticher 1
MadMaster 1
Mexicanobakker 3
MielMonteur 1
Scorpion_17 3
Tussle266 3
Peaceman 1
Eens, maar ook niet zo moeilijk als Coldplay ertussen zitquote:Op woensdag 15 december 2021 15:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
denk dat dit goed is, maar mijn keuzes zijn mooier
Dat blijkt, ik had wel op wat Tom Petty en meer van dat soort 2018 gokjes gehoopt.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Haha wat, zo moeilijk was ie niet toch? :-)
Nope.quote:
Nee snap ik!quote:Op woensdag 15 december 2021 16:56 schreef peaceman het volgende:
De Staat heeft een nummer Pichachu... vandaar de gedachte
Dat moet m zijn. Seasons, Weekend, Song of the Marching Children, Storm and Thunderquote:
Check!quote:
Fred_B 3quote:
Thieves In The Temple van Prince?quote:Op donderdag 16 december 2021 07:32 schreef Homdeck het volgende:
Het woord Thieves is 1 keer in een songtitel in de top 2000 voorgekomen. Welk nummer van wie?
Nopequote:Op donderdag 16 december 2021 07:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Thieves In The Temple van Prince?
Fred_B 3quote:Op donderdag 16 december 2021 14:22 schreef MielMonteur het volgende:
Ik zat toevallig de Cher-shuffle lijst te luisteren en daar kwam Gypsys, Tramps and Thieves langs
quote:Op donderdag 16 december 2021 16:51 schreef MielMonteur het volgende:
Lucas Graham - 7 Years![]()
Frank Sinatra - It Was a Very Good Year![]()
U2 - New Year's Day![]()
Johnny Logan - What's Another Year![]()
Al Stewart - Year Of The Cat![]()
Stand:quote:
Coldplay - Yellowquote:Op donderdag 16 december 2021 17:13 schreef Fred_B het volgende:
Tijd voor een kleurrijke vraag: Noem 7 platen met een kleur in de titel in de lijst van 2020/2021
Stand:quote:Op donderdag 16 december 2021 17:26 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Coldplay - Yellow
UB40 - Red Red Wine
George Baker - Little Green Bag
Prince - Purple Rain
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Scene - Blauw
Jimi Hendrix - Purple Haze
F had ik niet over nagedacht eerlijk gezegd.quote:
Mijn lijstje staat er al...quote:Op donderdag 16 december 2021 18:59 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
F had ik niet over nagedacht eerlijk gezegd.
Meerdere titels per letter is ook goed
Technisch gezien correct inderdaadquote:
Hij is medeschuldig aan Supertramp, als mecenas.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:30 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de relatie van de voormalige Nederlandse miljonair Sam Miesegaes tot de Top 2000?
Stand:quote:Op donderdag 16 december 2021 21:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Hij is medeschuldig aan Supertramp, als mecenas.
Keane isquote:Op vrijdag 17 december 2021 07:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is van Keane toch? Somewhere Only We Know?
quote:
Allemaal een 'Song' voor iemand (Annie, David en Jacob)…quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:25 schreef Homdeck het volgende:
Wat is in de top 2000 de overeenkomst tussen John Denver, The Kelly Family en Douwe Bob?
Stand:quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Allemaal een 'Song' voor iemand (Annie, David en Jacob)…
Niet The Animals, tenzij je een mij nog niet bekende reden hebt waarom dat wel het geval zou zijn...quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:55 schreef pipster het volgende:
The Animals wellicht. Over band teee nog even nadenken.
Zelf had ik The Beach Boys in gedachten i.p.v. Metallica vanwege hun Kokomo (Off the Florida Keys), aangezien het huis van Hemmingway op Key West staat, maar zo leer ik zelf ook weer wat...quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:50 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Dit is het Ernest Hemingway House in Florida, dus uiteraard Bløf en Metallica!
Daar zou ik niet op gekomen zijn.. Zag in de single For Whom The Bell Tolls dus de directe Hemingway connectie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelf had ik The Beach Boys in gedachten i.p.v. Metallica vanwege hun Kokomo (Off the Florida Keys), aangezien het huis van Hemmingway op Key West staat, maar zo leer ik zelf ook weer wat...![]()
Stand:
Mexicanobakker 4
Fred_B 4
Scorpion_17 3
Tussle266 3
MielMonteur 3
Gale_Boetticher 2
MadMaster 3
Peaceman 1
Homdeck 2
pipster 1
koffieleuk 1
Berkery 1
Oftewel, welke song staat er niet in…quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:54 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Daar zou ik niet op gekomen zijn.. Zag in de single For Whom The Bell Tolls dus de directe Hemingway connectie.
Maar nieuwe vraag: In de T2000 van 2021 staan 6 van de 7 tracks van het Bat Out Of Hell album van Meat Loaf genoteerd. Noem ze alle 6.
Dat antwoord begrijp ik niet, maar het is in ieder geval niet juist.quote:
Het zijn de hoogste uitvallers t.o.v. de jubileumjaren 2000, 2005, 2010, 2015 en 2020, maar ik vind het prima zo…quote:
Stand:quote:
Pink floyd?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:00 schreef Berkery het volgende:
Welke band had in 2018 drie noteringen achter elkaar?
Beatles?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:00 schreef Berkery het volgende:
Welke band had in 2018 drie noteringen achter elkaar?
Toch nietquote:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:27 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Beatles?
Edit: ga zo pitten, dus iemand anders mag eventueel wel een vraag verzinnen:)
Komt u maar door hoor, of gaat de pijp naar Maarten?quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:27 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Beatles?
Edit: ga zo pitten, dus iemand anders mag eventueel wel een vraag verzinnen:)
Juist! 'Hier' staat op 1988.quote:
Wist je t of heb je t moeten opzoeken? :-)quote:
London Callingquote:Op zondag 19 december 2021 16:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:
We blijven nog even bij steden. In de Top 2000 van dit jaar staan 3 nummers met de hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk in de titel. Noem ze.
De hint over de band die dit jaar vrij hoog in de lijst staat deed het emquote:Op zondag 19 december 2021 16:36 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Wist je t of heb je t moeten opzoeken? :-)
Scorpion_17 5
Gale_Boetticher 4
MadMaster 4
Mexicanobakker 4
Fred_B 4
Tussle266 4
MielMonteur 3
Homdeck 2
koffieleuk 2
Berkery 2
pipster 1
Peaceman 1
Netjes, er zijn er ook nog best veel (o.a. As, Bad, You, Du,...).quote:
Ligt niet aan jou denk ik. Het is best een curieus plaatje..quote:Op zondag 19 december 2021 18:03 schreef Tussle266 het volgende:
Deze vraag gaat mijn intelligentie zo ver te boven. Ik weet nu niet of ik volgend jaar nog wel durf te stemmen.
Helemaal correct! De Romeo & Juliet hint slaat op Baz Luhrmann, regisseur van de film Romeo + Juliet uit 1996quote:Op zondag 19 december 2021 18:12 schreef Fred_B het volgende:
Baz Luhrman - Everybody’s Free?
Dat is een afstudeerspeech en daar komt “dance the funky chicken” in voor. Romeo and Juliet kan ik er even niet aan relateren.
Nu ik dit zie valt het wel mee. Met wat meer inzet had ik dit ook kunnen weten.quote:Op zondag 19 december 2021 18:15 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Helemaal correct! De Romeo & Juliet hint slaat op Baz Luhrmann, regisseur van Romeo + Juliet uit 1996
Scorpion_17 6quote:Op zondag 19 december 2021 18:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bruno Mars - Locked Out of Heaven
Train - Drops of Jupiter
Within Temptation - Mother Earth
Earth Wind and Fire - Boogie Wonderland
Earth & Fire - Song of the Marching Children
Shocking Blue - Venus
Ik heb dus altijd gedacht dat Rooster naar een rooster verwees. Blijkt een haan te zijnquote:Op zondag 19 december 2021 19:02 schreef Berkery het volgende:
Year of the cat
A horse with no name
Birds
Little red rooster
Wild horses
The dolphin's cry
Albatross
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |