quote:2 uur 57 minuten geledenDe kerstsokken van de NS in een boom.
Spoorbedrijf NS geeft zijn medewerkers dit jaar geen kerstpakket, maar een deel van de medewerkers kreeg afgelopen week wel een paar geel-blauwe Happy Socks toegestuurd. Dat valt niet in goede aarde.
"Hier blijkt weer de afstand tussen de afdeling commercie, die het voor het zeggen heeft, en de operationele mensen", zegt Henri Janssen, vakbondsbestuurder bij FNV Spoor.
Toen de NS eerder deze maand besloot om het kerstpakket te schrappen als bezuinigingsmaatregel, zorgde dat al voor veel onrust onder het personeel. "Het zal vast niet de intentie zijn geweest, maar hiermee zeg je dat je schijt hebt aan het 'voetvolk'", zei Janssen toen.
Sokken zijn niet het alternatieve geschenk
Het spoorbedrijf liet eerder wel al weten dat het personeel een alternatief kerstcadeau zou krijgen. Een woordvoerder van de NS zegt dat de sokken in ieder geval niet het alternatieve geschenk zijn. Dat geschenk volgt volgende week en de inhoud blijft nog even een verrassing.
Zij vermoedt dat de sokken aan medewerkers van specifieke afdelingen cadeau zijn gedaan. Janssen erkent dat 'niet alle afdelingen' de sokken hebben gehad.
Protest
Toch is er extra kwaad bloed gezet, zo blijkt. Volgens Janssen hebben sommige NS'ers de sokken uit protest teruggestuurd. Anderen hingen ze in de kerstboom.
De vakbondsbestuurder noemt het 'de kleinzieligheid ten top' dat de NS aan komt zetten met sokken, juist in tijden dat het personeel het al zwaar heeft. Een flinke reorganisatie hangt hen boven het hoofd, terwijl zij onder lastige omstandigheden de treinen dit jaar hebben laten doorrijden.
De weg kwijt
Het traditionele kerstpakket werd dit jaar geschrapt door de NS, om daarmee 'enkele tonnen' te besparen. Maar volgens FNV gaat dat eigenlijk nergens over. "Het kost veel geld. Ja, wen er maar aan. Alles kost veel geld. Personeel kost nu eenmaal veel geld. Als je reizigers gaat wegsaneren, dan wordt het goedkoper", zegt Janssen schertsend.
Extra zuur voelt het dat er beknibbeld wordt op het kerstgeschenk en er gereorganiseerd gaat worden, terwijl de raad van bestuur wordt uitgebreid. "Mensen verdienen daar 380.000 euro per jaar. En dan zetten er een vijfde bestuurslid bij." Volgens de vakbondsman is de NS 'totaal de weg kwijt'.
Altijd klaar
Juist nu was een pakket op zijn plaats geweest, vindt hij. "De mensen staan altijd klaar, daar hoort een kerstpakket bij. Dan kun je met Happy Socks aankomen, maar die passen niet in de werkschoenen. Die sokken worden gedragen door mensen die de zorgen niet hebben van het werkvolk."
© https://www.rtlnieuws.nl/(...)elemaal-de-weg-kwijt
Het echte geschenk heeft vertragingquote:Het spoorbedrijf liet eerder wel al weten dat het personeel een alternatief kerstcadeau zou krijgen. Een woordvoerder van de NS zegt dat de sokken in ieder geval niet het alternatieve geschenk zijn. Dat geschenk volgt volgende week en de inhoud blijft nog even een verrassing.
En het echte geschenk is een happy onderbroek?quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het echte geschenk heeft vertraging
Kerstpakketten zijn bovendien ook nog eens gedeeltelijk fiscaal aftrekbaar als ik het goed heb.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie het probleem van die sokken niet echt. Maar een kerstpakket schrappen om een paar rotcenten te besparen kun je als bedrijf niet maken. Dat is echt een grote middelvinger naar je personeel.
Helemaal mee eens. Geen woord teveel of te weinig mee gezegd.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie het probleem van die sokken niet echt. Maar een kerstpakket schrappen om een paar rotcenten te besparen kun je als bedrijf niet maken. Dat is echt een grote middelvinger naar je personeel.
Nou ja, ik ben geen lid van de FNV maar een andere vakbond(VVMC) vandaar dat ik nog geen sokken heb ontvangen. Maar goed, een kerstpakket gaat natuurlijk om het gebaar. Nu moet ik helaas mijn partner teleurstellen. Hoe moet ik dat uitleggen aan haar. Zij heeft tenminste nog de 1000 euro bonus, kerstpakket en bloemen gekregen in de zorg.quote:Op maandag 21 december 2020 14:58 schreef Music_45 het volgende:
De sokken komen van FNV,. De NS zelf schrapt het pakket. Die van mij was groter dan ooit dit jaar.
Zeg je er wel even bij dat jij ook een eindejaarsuitkering hebt gekregen? En aan het begin van het jaar een bonus?quote:Op maandag 21 december 2020 15:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben geen lid van de FNV maar een andere vakbond(VVMC) vandaar dat ik nog geen sokken heb ontvangen. Maar goed, een kerstpakket gaat natuurlijk om het gebaar. Nu moet ik helaas mijn partner teleurstellen. Hoe moet ik dat uitleggen aan haar. Zij heeft tenminste nog de 1000 euro bonus, kerstpakket en bloemen gekregen in de zorg.
Met deze sokken hoef ik niet aan te komen.
Die einde jaarsuitkering is een sigaar uit eigen doos zoals anderen hun 13e maand ieder jaar krijgen. Daar betaal je zelf voor. Mijn partner krijgt ook gewoon ieder jaar de 13e maand.quote:Op maandag 21 december 2020 15:27 schreef babylon het volgende:
[..]
Zeg je er wel even bij dat jij ook een eindejaarsuitkering hebt gekregen? En aan het begin van het jaar een bonus?
Nee, die geldbonus geef je maar straks aan personeel dat nu al voor kerst te horen hebben gekregen dat hun functie gaat vervallen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het enige wat nu gewoon in goede aarde valt is een geldbonus. Al het andere wordt gezien als gierigheid van het bestuur.
Ik denk dat je je loonstrookje even er bij moet pakken en even zien dat er nergens een post staat voor inhouding eindejaarsuitkeringquote:Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die einde jaarsuitkering is een sigaar uit eigen doos zoals anderen hun 13e maand ieder jaar krijgen. Daar betaal je zelf voor. Mijn partner krijgt ook gewoon ieder jaar de 13e maand.
Een kerstpakket gaat om het gebaar. Niet meer dan dat.
Tenzij je ook de bonussen schrapt maar laat me radenquote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Hele top heeft ingeleverd op normaal salaris en afgezien van bonussen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Fugue het volgende:
[..]
Tenzij je ook de bonussen schrapt maar laat me raden
Het gaat niet om die drie tientjes. Het gaat uiteindelijk om het hele pakket van voorstellen waar het personeel moeite mee heeft. Het kerstpakket is nu puur symboliek. Dat had je zien aankomen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:39 schreef babylon het volgende:
Even wat context:
https://www.nu.nl/economi(...)oor-coronacrisis.amp
Maar blijf vooral zeuren om die drie tientjes.
Nieuwe site ontdekt?quote:Op maandag 21 december 2020 14:58 schreef Music_45 het volgende:
Die van mij was groter dan ooit dit jaar.
Ik heb de reacties van de bonden gezien. Die doen net alsof er nog steeds evenveel reizigers zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 15:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat niet om die drie tientjes. Het gaat uiteindelijk om het hele pakket van voorstellen waar het personeel moeite mee heeft. Het kerstpakket is nu puur symboliek. Dat had je zien aankomen.
Vergeet niet dat mensen van tickets en service nu al te horen hebben gekregen dat er veel voor hun gaat veranderen. Er speelt veel meer. Eigen roosterinbreng is bijna nihil geworden. Het verhaal dat ik schreef over het kerstpakket mbt mijn partner in de zorg was voor de fun.quote:Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik heb de reacties van de bonden gezien. Die doen net alsof er nog steeds evenveel reizigers zijn.
En over het kerstpakket hadden van te voren al wat medewerkers gezegd dat het voor hun niet hoefde. Op dat sentiment is geacteerd. Uiteraard hadden ze daar wat meer onderzoek naar mogen doen.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening.quote:Op maandag 21 december 2020 16:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vergeet niet dat mensen van tickets en service nu al te horen hebben gekregen dat er veel voor hun gaat veranderen. Er speelt veel meer. Eigen roosterinbreng is bijna nihil geworden. Het verhaal dat ik schreef over het kerstpakket mbt mijn partner in de zorg was voor de fun.
Uit ervaring weet ik dat zelfs de chocolade letter voor problemen zorgt onder personeel als de teammanager deze vergeet. Of zelfs een 40 jarig jubileum door het middenkader verkeerd word aangepakt En nu de onderhandelingen zijn vastgelopen is dit kerstpakket een symbool geworden. Vergeet niet je hebt te maken met een werkvloer.
En om heel eerlijk te zijn hoef ik geen opslag,bonus, kerstpakket etc. Geef die maar aan het personeel waar functies voor gaan wijzigen. Voor mij is het al heel wat als we kunnen behouden wat we nu hebben. En daar vrees ik wel voor.
Geen idee wat je bedoeld, maar je betaald zeker niet zelf voor een 13de maand dus absoluut geen sigaar uit eigen doos. Als je bedoelt dat het maandelijks op je loonstrook te zien is, dat komt omdat je werkgever de kosten verspreid over het hele jaar.quote:Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die einde jaarsuitkering is een sigaar uit eigen doos zoals anderen hun 13e maand ieder jaar krijgen. Daar betaal je zelf voor. Mijn partner krijgt ook gewoon ieder jaar de 13e maand.
Een kerstpakket gaat om het gebaar. Niet meer dan dat.
Als je er dan minder man uit hoeft te gooien lijkt me dat niet raar.quote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Het hangt een beetje van de regeling af. Bedrijven met een 4 wekelijks salaris doen al snel alsof er een 13e maand uitgekeerd wordt. Uh ja, bij elke 4 weken salaris heb je automatisch 13 keer salaris...quote:Op maandag 21 december 2020 16:56 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Geen idee wat je bedoeld, maar je betaald zeker niet zelf voor een 13de maand dus absoluut geen sigaar uit eigen doos. Als je bedoelt dat het maandelijks op je loonstrook te zien is, dat komt omdat je werkgever de kosten verspreid over het hele jaar.
Bepaalde treinseries zijn wel druk op de A2 corridor. En zelfs in sprinters is het zo nu en dan weer druk. Nu met de nieuwe lock-down zal het dan wel weer minder worden.quote:Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik heb de reacties van de bonden gezien. Die doen net alsof er nog steeds evenveel reizigers zijn.
En over het kerstpakket hadden van te voren al wat medewerkers gezegd dat het voor hun niet hoefde. Op dat sentiment is geacteerd. Uiteraard hadden ze daar wat meer onderzoek naar mogen doen.
In de engineering hadden we ooit een dertiende maand. Die werd afgeschaft en kreeg je gewoon maandelijks meer salaris.quote:Op maandag 21 december 2020 16:56 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoeld, maar je betaald zeker niet zelf voor een 13de maand dus absoluut geen sigaar uit eigen doos. Als je bedoelt dat het maandelijks op je loonstrook te zien is, dat komt omdat je werkgever de kosten verspreid over het hele jaar.
* Scjvb slaakt daarover ook een diepe zuchtquote:Op maandag 21 december 2020 16:55 schreef jameshond7 het volgende:
Krijg je happy socks ben je alsnog niet happy
Dit gaat weer de nodige hilariteit opleveren in kantines. Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Het is zoals ooit die plaszak dat overigens wel door de media verkeerd begrepen was. Je kunt weer een knuppel in het hoenderhok gaan gooien.quote:Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef silverhill het volgende:
Zo'n 'cadeau' is natuurlijk wel het ultieme symbool van corporate narcisme en grip op de realiteit totaal kwijt zijn.
Wat had jij dit jaar?quote:Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef detaris het volgende:
Mensen hebben ook altijd wat te zeiken.
Ik begrijp dat de aandeelhouder gewoon de Staat der Nederlanden is. Dus failliet kan het niet. In de totale begroting zal een beetje lekker kerstpakket voor de gewaardeerde medewerkers w.s. niet al te hard op de balans drukken.quote:Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef nostra het volgende:
Eveneens gegroet vanuit het Haarlemse: wat een gejank. Je bedrijf is op de KLM na misschien het hardst getroffen door deze crisis en dan ga je emmeren omdat je geen kerstpakket, maar een paar sokken krijgt. Vind je het niets, flikker je ze weg en ga door met je leven.
Dat je geen kerstpakket krijgt is misschien het probleem ook niet. Ik kan dat ook best begrijpen. Maar sokken met het logo van je werkgever is gewoon een gebaar van minachting.quote:Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef nostra het volgende:
Eveneens gegroet vanuit het Haarlemse: wat een gejank. Je bedrijf is op de KLM na misschien het hardst getroffen door deze crisis en dan ga je emmeren omdat je geen kerstpakket, maar een paar sokken krijgt. Vind je het niets, flikker je ze weg en ga door met je leven.
Gewoon een tinteling net als alle voorgaande jaren. Omzetten naar een bol.com card.quote:Op maandag 21 december 2020 18:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat had jij dit jaar?
Of staat jouw pakket nog niet op marktplaats?
Al die lui door de MIVD laten opsporen en volgend jaar niks geven.
Dit is wel een hele prachtige vergelijking.quote:Op maandag 21 december 2020 18:58 schreef silverhill het volgende:
[..]
Dat je geen kerstpakket krijgt is misschien het probleem ook niet. Ik kan dat ook best begrijpen. Maar sokken met het logo van je werkgever is gewoon een gebaar van minachting.
Een beetje als moeder de vrouw een afwasborstel met jouw gezicht erop voor haar verjaardag geven.
Ja, die had ik vorig jaar ook nog...quote:Op maandag 21 december 2020 19:35 schreef detaris het volgende:
Gewoon een tinteling net als alle voorgaande jaren. Omzetten naar een bol.com card.
Dan had de NS gewoon beter bij dat standpunt kunnen blijven en geen vervanged goedkoop kerstcadeau uitdelen. Niet verwonderlijk dat het NS personeel verbolgen reageerd.quote:Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk best wel een leuk geschenk voor mensen werkzaam bij de Luchtmacht. Die tas met schimmel moet natuurlijk worden omgeruild, dat hoort niet.quote:Op maandag 21 december 2020 16:51 schreef AchJa het volgende:
Och, bij de luftwaffe kreeg men een tas van afgedankte boogtenten...![]()
Opzich wel handig natuurlijk, zien de luchtmachters ook een keer een tent ipv een hotel.
Zie ook "Paxen be Like".
[ afbeelding ]
"Inclusief schimmel"
Niet voor de KL, KM en Kmar?quote:Op maandag 21 december 2020 19:44 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel een leuk geschenk voor mensen werkzaam bij de Luchtmacht. Die tas met schimmel moet natuurlijk worden omgeruild, dat hoort niet.
Het is het gewoon net niet. Geef gewoon zoals andere jaren de keus tussen een bon of een pakket dan ben je van al het gezeik af.quote:Op maandag 21 december 2020 19:47 schreef rutger05 het volgende:
Eigenlijk ook wel, maar het valt niet echt in goede aarde bij de mensen of valt dat wel mee?
Natuurlijk is waardering een belangrijke overweging die je moet maken, maar kom op zeg: je bedrijf maakt de komende vijf jaar (!) een verlies van vijf miljard (!) en dan ga je lopen stampvoeten dat je je pakketje niet krijgt. Sorry, maar dan ben je gewoon wereldvreemd.quote:Op maandag 21 december 2020 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
Ik begrijp dat de aandeelhouder gewoon de Staat der Nederlanden is. Dus failliet kan het niet. In de totale begroting zal een beetje lekker kerstpakket voor de gewaardeerde medewerkers w.s. niet al te hard op de balans drukken.
Zoals hier al eerder gezegd: een beetje leuk kerstpakket is een zeer krachtig wapen om de medewerkers volgend jaar weer een jaar voor je te laten sloven. Blijken van waardering zijn heel belangrijk en liggen zeer gevoelig.
Mensen daarin de keuze geven is altijd verstandig. Daar ben ik het volledig mee eens.quote:Op maandag 21 december 2020 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is het gewoon net niet. Geef gewoon zoals andere jaren de keus tussen een bon of een pakket dan ben je van al het gezeik af.
Het wordt ook wel eens tijd dat de KM een tent van dichtbij ziet...quote:Op maandag 21 december 2020 19:51 schreef detaris het volgende:
Iedereen krijgt wat hij verdient. Breng ze niet op ideeën aub.
Men loopt niet te "stampvoeten" naar wij dachten. En het zal zo zijn dat er wat minder gereisd wordt en dat er een "verlies" van vijf miljard (!) nakende is de komende vijf jaar (!). Dat zal men best overleven omdat de Staat der Nederlanden de NS uiteraard niet failliet laat gaan. Het gaat dan allemaal een tandje lager maar het is toch iets wat we nodig hebben dus het blijft gewoon bestaan. Dan moeten we het m.i. gewoon maar weer gaan zien als iets wat geld kost. Zo gek is dat niet want voorheen was dat ook zo. De dingen van algemeen belang gewoon niet zien als iets waar iedere betrokkene om dat te organiseren perse aan moet verdienen. Het gaat op die manier ook mis omdat men het algemeen belang en nut daardoor niet meer ziet.quote:Op maandag 21 december 2020 19:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is waardering een belangrijke overweging die je moet maken, maar kom op zeg: je bedrijf maakt de komende vijf jaar (!) een verlies van vijf miljard (!) en dan ga je lopen stampvoeten dat je je pakketje niet krijgt. Sorry, maar dan ben je gewoon wereldvreemd.
Mensen stampen niet om het kerstpakketje. Het is de symboliek die volgt na de aankondiging van een behoorlijke reorganisatie en de cao onderhandelingen die compleet zijn vast gelopen waardoor personeel natuurlijk alle vraagtekens gaat plaatsen . Dat personeel tijdens corona heeft moeten werken dat hoort erbij. Je kunt immers het ov niet plat leggen. Maar zoals Bart ook al zegt. Mensen die nauwelijks op de werkvloer komen zullen het nooit snappen. En dat mis je. Een nieuwe teammanager stelt zich niet eens meer voor. Die zie nauwelijks nog op de werkvloer. Dat was met de constructie vakondersteuner wel even anders. Ik heb nu in twee jaar tijd 3 verschillende teammanagers gehad. 2 heb ik niet een keer ontmoet. Een e-mail en daar is het bij gebleven.quote:Op maandag 21 december 2020 19:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is waardering een belangrijke overweging die je moet maken, maar kom op zeg: je bedrijf maakt de komende vijf jaar (!) een verlies van vijf miljard (!) en dan ga je lopen stampvoeten dat je je pakketje niet krijgt. Sorry, maar dan ben je gewoon wereldvreemd.
"Ach, we zijn toch van de staat, dus wij hoeven niet zo hard te bezuinigen" is wel zo'n ambtenarengedachte. Het zit hem natuurlijk vooral in de motivatie waarom je zo'n pakket een jaartje niet weggeeft. Als die is: "ach, dat personeel, dat kan ook zelf wel ragout kopen", dan heb je een punt. Als die is: "dit bedrijf gaat kapot, we moeten schrapen waar we kunnen", dan ben je niet helemaal lekker.quote:Op maandag 21 december 2020 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
Men loopt niet te "stampvoeten" naar wij dachten. En het zal zo zijn dat er wat minder gereisd wordt en dat er een "verlies" van vijf miljard (!) nakende is de komende vijf jaar (!). Dat zal men best overleven omdat de Staat der Nederlanden de NS uiteraard niet failliet laat gaan.
En anders eten ze gewoon cake. Prima hoor. Alsof die paar ton die er bespaard wordt de schoffering en de schade qua motivatie die je aanricht bij de werkers positief uitwerkt. Ik geloof daar niets van. Dit soort "gestes" werken bijzonder demotiverend. Dat is op den duur veel duurder. Maar dat soort effecten kun je niet meten in Excel.quote:Op maandag 21 december 2020 20:07 schreef nostra het volgende:
Als die is: "ach, dat personeel, dat kan ook zelf wel ragout kopen",
Alsjeblieft zeg, omdat je een jaar geen kerstpakket geeft en duidelijk uitlegt waarom? FNV-retoriek vanuit hun megalomane pand aan de A2.quote:
Wat jij wilt Gozert.quote:Op maandag 21 december 2020 20:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, omdat je een jaar geen kerstpakket geeft en duidelijk uitlegt waarom? FNV-retoriek vanuit hun megalomane pand aan de A2.
Werken wij bij hetzelfde bedrijf?quote:Op maandag 21 december 2020 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, die had ik vorig jaar ook nog...![]()
Nu niet dus...
Of het inzet gaat kosten denk ik niet. Treinen moeten toch blijven rijden en de meerderheid van het personeel vergeet die randzaken en zet zich toch weer in. Zo werkt het uiteindelijk wel.quote:Op maandag 21 december 2020 19:39 schreef Confetti het volgende:
Kerstpakketen wegbezuinigen zet zoveel kwaad bloed dat je dat vele en vele malen meer inzet gaat kosten.
Wat een wereldvreemde randdebielen.
Er is nog helemaal niks uitgereikt. Die sokken zijn niet de vervanging.quote:Op maandag 21 december 2020 19:40 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Dan had de NS gewoon beter bij dat standpunt kunnen blijven en geen vervanged goedkoop kerstcadeau uitdelen. Niet verwonderlijk dat het NS personeel verbolgen reageerd.
Een veel te dramatische voorstelling van zaken door de gebruikelijke Drama Queens hier op FOK!quote:Op maandag 21 december 2020 19:39 schreef Confetti het volgende:
Kerstpakketen wegbezuinigen zet zoveel kwaad bloed dat je dat vele en vele malen meer inzet gaat kosten.
Daar wordt de Bavo mee bedoeld?quote:Op maandag 21 december 2020 21:41 schreef Scjvb het volgende:
Wij, veelal de mensen die fungeren vanuit hogere posten en toezien op de gang van zaken bij diverse organisaties, zien door deze actie echter weinig nadelige consequenties voor de algemene motivatie van werknemers met gevolgen van dien.
quote:
Nope hoorquote:
quote:Op maandag 21 december 2020 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En anders eten ze gewoon cake.
[..]
Dat dacht ik eerst ook, want dat wordt idd zo gebracht, maar de directie bestond uit 5 man.quote:Op maandag 21 december 2020 23:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wel goed dat de NS er van het bespaarde geld nog een manager bij koopt, een Nederlands bedrijf kan immers niet zonder managers. En al helemaal wanneer het om een met belastinggeld gefinancierd bedrijf gaat, dan kunnen er niet genoeg managers aangesleept worden. Het liefst marketing en communicatiemanagers die zich met huisstijlen en andere heel erg belangrijke zaken bezig houden. Treinen koop je gewoon voor een habbekrats in Italië.
Dit zegt meer iets over jou en het cultuurtje waarin jij je begeeft. Maar iets zegt me dat jij een grote act bent.quote:Op maandag 21 december 2020 21:41 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een veel te dramatische voorstelling van zaken door de gebruikelijke Drama Queens hier op FOK!
De werkelijkheid zal aanzienlijk milder zijn, ondanks het gegeven dat sommige werknemers zich inderdaad tekortgedaan voelen. Zet dit aantal af tegen het groter aantal NS-werknemers dat hiervan geen punt maakt en hier zelfs om kan lachen.
Wij, veelal de mensen die fungeren vanuit hogere posten en toezien op de gang van zaken bij diverse organisaties, zien door deze actie echter weinig nadelige consequenties voor de algemene motivatie van werknemers met gevolgen van dien.
Enig mate van verontwaardiging bij lichtgeraakte werknemers kan mogelijk leiden tot een opleving van demotivatie.
Maar dit herstelt zich alweer snel, wat zeg ik; te snel om eventuele effecten te kunnen meten door ongemotiveerd personeel, mij dunkt.Zelfs bij boze werknemers die niet zelden behept zijn met korte lontjes (dus ook bepaald niet iets om trots op te zijn
), bezinkt deze verontwaardiging en pakt men gewoon door.
Uiteindelijk blijft men heus niet al te lang in het verleden hangen en stilstaan bij 'kinderachtigheid' omtrent het door omstandigheden niet ontvangen kerstpakket dit jaar bij verschillende afdelingen. Tevens worden er op andere locaties straks wel degelijk kerstpakketten uitgereikt.
Scjvb
quote:Op maandag 21 december 2020 21:41 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Een veel te dramatische voorstelling van zaken door de gebruikelijke Drama Queens hier op FOK!
De werkelijkheid zal aanzienlijk milder zijn, ondanks het gegeven dat sommige werknemers zich inderdaad tekortgedaan voelen. Zet dit aantal af tegen het groter aantal NS-werknemers dat hiervan geen punt maakt en hier zelfs om kan lachen.
Enig mate van verontwaardiging bij lichtgeraakte werknemers kan mogelijk leiden tot een opleving van demotivatie.
Maar dit herstelt zich alweer snel, wat zeg ik; te snel om eventuele effecten te kunnen meten door ongemotiveerd personeel, mij dunkt.Zelfs bij boze werknemers die niet zelden behept zijn met korte lontjes (dus ook bepaald niet iets om trots op te zijn
), bezinkt deze verontwaardiging en pakt men gewoon door.
Uiteindelijk blijft men heus niet al te lang in het verleden hangen en stilstaan bij 'kinderachtigheid' omtrent het door omstandigheden niet ontvangen kerstpakket dit jaar bij verschillende afdelingen. Tevens worden er op andere locaties straks wel degelijk kerstpakketten uitgereikt.
Scjvb
Dit dus, zeker als de bestuurders met tonnen aan salaris zichzelf in slaap huilenquote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Meer dan het dubbele van wat Rutte krijgt trouwens, dus ik ben vooral benieuwd waarom de Balkenendenorm (max 130% van salaris MP) niet geldt voor de directie van de NS.quote:Op dinsdag 22 december 2020 07:42 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit dus, zeker als de bestuurders met tonnen aan salaris zichzelf in slaap huilen
Sinds ik hoorde van de discussie over het 'rondje om de kerk' zet ik bij de NS bij dit soort emoties de verdubbelaar in.quote:Op maandag 21 december 2020 22:29 schreef tjoptjop het volgende:
Raar fenomeen eigenlijk die kerstpakketten. Krijg je er één dan is het gezeik over de inhoud, krijg je er geen is het weer niet goed.
Omdat de NS niet behoort tot de publieke sector.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Meer dan het dubbele van wat Rutte krijgt trouwens, dus ik ben vooral benieuwd waarom de Balkenendenorm (max 130% van salaris MP) niet geldt voor de directie van de NS.
Die privatisering van de NS is natuurlijk wel een wassen neus, even los van het feit dat alle andere spoorvervoeders die door die privatisering zijn ontstaan ook een overbetaalde directie hebben...quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Omdat de NS niet behoort tot de publieke sector.
Sowieso zitten ze er naast met hun framing over het bestuur. Dat ging van 8 naar 5 ivm bezuinigingen. Toen ging er 1 weg en staat er nu dus een vacature open die NS wil invullen. De vakbond noemt dat een extra bestuurder erbij zetten.quote:Op maandag 21 december 2020 15:26 schreef babylon het volgende:
FNV zit er weer eens flink naast. Die sokken, die lang niet iedereen heeft gekregen, zijn niet de vervanging van het kerstpakket.
Kneuzen.
Waarom geldt de Balkenendenorm niet?quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die privatisering van de NS is natuurlijk wel een wassen neus, even los van het feit dat alle andere spoorvervoeders die door die privatisering zijn ontstaan ook een overbetaalde directie hebben...
Daarbij zal men de NS nooit om laten vallen, met de staat als enige aandeelhouder.
Ik vind de FNV echt heel slecht bezig. Het lijkt alsof ze echt geen druppel water bij de wijn willen doen bij de onderhandelingen. Ze doen alsof er geen crisis is. Onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sowieso zitten ze er naast met hun framing over het bestuur. Dat ging van 8 naar 5 ivm bezuinigingen. Toen ging er 1 weg en staat er nu dus een vacature open die NS wil invullen. De vakbond noemt dat een extra bestuurder erbij zetten.
Is wel een verkapt semi-overheidsbedrijfquote:Op dinsdag 22 december 2020 08:35 schreef babylon het volgende:
[..]
Omdat de NS niet behoort tot de publieke sector.
Dat geld voor beide partijen. Het personeelsbestand is te oud. Jarenlang heeft NS niet verjongt. En de jongeren die er nu komen hebben het snel gezien. Die generatie heeft geen enkele binding meer met een onderneming en zijn zo weer weg. Ook al omdat het wel begrijpelijk is dat die dubbele onregelmatigheid bij jongeren met een sociaal leven een zware opgave is waarbij een verlofaanvraag die zelfs niet gegarandeerd is al vraag je dit 10 maanden van te voren aan. In het verleden kon je nog makkelijk ruilen, maar dat word je nu zowaar onmogelijk gemaakt. De meeste willen uiteindelijk toch van 8 tot 5 werken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:49 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik vind de FNV echt heel slecht bezig. Het lijkt alsof ze echt geen druppel water bij de wijn willen doen bij de onderhandelingen. Ze doen alsof er geen crisis is. Onbegrijpelijk.
Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik heb het hier op fok gelezen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:46 schreef KennyPowers het volgende:
Ik snap er geen reet van.
De FNV klaagt over de sokken maar in de reacties lees ik dat de sokken van de FNV komen.
En het dan ook nog Happy Socks noemen... ik heb een hoop Happy Socks, maar geen enkele heeft dat dikke zoals in die omgeslagen rand, ze lijken ook wat kort voor Happy Socks.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:46 schreef KennyPowers het volgende:
De FNV klaagt over de sokken maar in de reacties lees ik dat de sokken van de FNV komen.
Deze foto suggereert FNV als afzender. Vind het ook maar gezever over niets.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:46 schreef KennyPowers het volgende:
Oh vast.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:17 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Is wel een verkapt semi-overheidsbedrijf
U bent schizofreen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:38 schreef damsco het volgende:
[..]
Dit zegt meer iets over jou en het cultuurtje waarin jij je begeeft. Maar iets zegt me dat jij een grote act bent.
Het komt niet van de FNV maar het schijnt een lokaal iets te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Deze foto suggereert FNV als afzender. Vind het ook maar gezever over niets.
[ afbeelding ]
Treinautistenquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:47 schreef Nielsch het volgende:
Volgens mij zijn er trouwens genoeg verzamelaars van Happy Socks of NS memorabilia die deze sokken van je willen overkopen voor een euro of 20 (dit naar aanleiding van een proefje dat ik gisteren deed op Marktplaats). Kun je daar weer mooi een kerstpakket van kopen.
Een staatsbedrijf mag geen btw heffen, een bedrijf waarvan de overheid 100% aandeelhouder is wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die privatisering van de NS is natuurlijk wel een wassen neus, even los van het feit dat alle andere spoorvervoeders die door die privatisering zijn ontstaan ook een overbetaalde directie hebben...
Daarbij zal men de NS nooit om laten vallen, met de staat als enige aandeelhouder.
U snapt uw eigen vraag toch wel, mag ik hopen.quote:
Die knul is waarschijnlijk bezig met een ‘traineeship’ en hij mocht een keer in de kantine op 15 meter afstand van een directielid zitten. Dit heeft op hem zoveel indruk gemaakt dat hij zich een ware ‘captain of industry’ waant. Toch zit er nog wat onzekerheid, want hij zoekt nog wat bevestiging op fok! Ergens wel schattigquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:38 schreef damsco het volgende:
[..]
Dit zegt meer iets over jou en het cultuurtje waarin jij je begeeft. Maar iets zegt me dat jij een grote act bent.
Als ik een paar kan bemachtigen laat ik het wel weten. Ik maak er een loting van op fok.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:25 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind die sokken nog wel tof als extraatje naast een pakketje. Sokken kopen staat normaliter onderaan mijn todo lijst. Maar dan wil ik geen sokken in de corporate colors van de NS. Totaal niet praktisch. Wit logo op zwarte sokken zou ik wel leuk vinden.
Die geel/blauwe hoef ik nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als ik een paar kan bemachtigen laat ik het wel weten. Ik maak er een loting van op fok.
Nou, heel grappig hoor, hahahaquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:21 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Die knul is waarschijnlijk bezig met een ‘traineeship’ en hij mocht een keer in de kantine op 15 meter afstand van een directielid zitten. Dit heeft op hem zoveel indruk gemaakt dat hij zich een ware ‘captain of industry’ waant. Toch zit er nog wat onzekerheid, want hij zoekt nog wat bevestiging op fok! Ergens wel schattig
Ik vind ze ook best mooi, qua kleuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als ik een paar kan bemachtigen laat ik het wel weten. Ik maak er een loting van op fok.
Leuk! Ik weet iemand die ze helemaal geweldig zou vindenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ga proberen mijn best te doen. Het probleem is dat deze sokken niet van de directie komen noch van de vakbond. Het zal een lokaal management team zijn geweest die op eigen initiatief iets heeft ondernomen waarbij personeelsleden de vakbond hebben benaderd. Het is verder totaal onbekend onder veel personeel. Ik heb het ook maar via fok moeten vernemen. Daarom ook dat ik het wel bizar vond.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leuk! Ik weet iemand die ze helemaal geweldig zou vinden
Dan weet je meer dan ik. Volgens mij doet ieder lokaal management maar iets. Een collega, standplaats Arnhem als ik het goed heb, hebben een zak popcorn en bioscoopbon voor thuis gekregen.quote:Op woensdag 23 december 2020 18:30 schreef babylon het volgende:
Uiteindelijk dus dagkaarten voor de trein en een doosje Merci. Mooi toch.
Dan is jouw pakketje nog onderweg.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan weet je meer dan ik. Volgens mij doet ieder lokaal management maar iets. Een collega, standplaats Arnhem als ik het goed heb, hebben een zak popcorn en bioscoopbon voor thuis gekregen.
Thx, het doosje Merci word alvast gereserveerd voor mijn partner. Die weet daar wel raad mee. Maar die verdient het dan ook wel. Een spoorman(machinist)is nu niet de makkelijkste persoon.quote:Op woensdag 23 december 2020 19:56 schreef babylon het volgende:
[..]
Dan is jouw pakketje nog onderweg.
We wensen je fijne dagen en bovenal een gezond 2021!
Marjan, Anneke, Bert en Tjalling
Jeweet niffoquote:Op woensdag 23 december 2020 20:16 schreef Sebbeszweet het volgende:
Mag ik zeggen dat ik @:scjvb een enorme paardenlul vind? Zo nee, dan toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |