abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2020 @ 14:53:52 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_196861973
Allen hartelijk gegroet,

Vandaag in het Haerlemsche *) tijdens het nuttigen van latte macchiato c_/ samen met mijn partner, vergewisten wij ons van de meest recente mediaberichten. En wat schetst onze verbazing, het vandaag uitgebrachte mediafeit illustreert een zeker ongenoegen bij het dienstdoende personeel bij de Nederlandse Spoorwegen.
Nu hebben wij in de overkoepelende organisatie op de Zuidas *) (men werkt tegenwoordig online vanwege voortdurende en zelfs al muterende Corona })), veel waardering en bewondering voor deze mensen. :7 ~

Nu we met z'n allen flink de schouders eronder moeten zetten en een stapje terug moeten doen, zowel op sociale vlak als niet zelden ook in financieel opzicht, liggen de rollen nu helaas toch even anders dan vorig jaar. :s) :s) :s)
Binnen onze organisatie vindt men dat deze klagers best content mogen zijn met dit vrij aparte maar evengoed mooie kerstgeschenk. O+ In het Haerlemsche *), corona vrij en alvast genietend onder genot van glühwein en 'n heerlijk stukje kerststol :9~ :Y) :9, kwam men bij dito graag geziene familie van mijn partner :* ook tot de conclusie dat het spoorbedrijf naar huidige maatstaven juist gehandeld heeft met mooie geel-blauwe Happy Socks i.p.v. het 'vrij eentonige' jaarlijkse kerstpakket, mij dunkt. *)

De gewraakte sokken.

Maar goed, derhalve distantiëren wij ons van de veronderstelling dat er bij deze organisatie sprake is van enige afstand tussen de afdeling commercie en het waardige dienstdoend spoorwegpersoneel. *)
Echter, voor de meest ontevreden personeelsleden op verschillende locaties en afdelingen bij de NS, mag men kennelijk toch uitzien naar een andere verrassing. Wij, eveneens gelieerd aan het spoorwegbedrijf inzake financiën, boekhouding en professionele organisatievoering *), zien uiteindelijk niet in ;( :{ vanwaar zulks ongenoegen en ophef over een alternatief als deze bijzondere NS sokken. :7 ~

En ja, het valt te begrijpen dat een kerstpakket na ieder jaar van trouwe dienst bij sommigen wat beter scoort. :+
Maar uiteindelijk zal dezer tijden ook iedereen bij de NS 'n stapje terug moeten blijven doen, en er wat begrip voor kunnen opbrengen dat de 'kerstpakketdienst' wellicht nu ook even uit de running is/was nu het virus }) meer dan voorheen rondwaart. Het protest lijkt dan ook een vorm van 'n gegeven paard in de bek kijken. ):O
Er waren afgelopen tijd tevredener recensies te bespeuren *), zoals het overhandigen van 'n flesje wijn of een bloemetje O+ aan hardwerkend zorgpersoneel dat zich gedurende dit zware jaar in het zweet werkte met corona patiënten. :o

Ook NS-medewerkers zijn uiteindelijk de allerarmsten niet. :N Maar zoals gezegd valt de besparing van enkele tonnen op kerstpakketten prima uit te leggen door alle verwikkelingen achter de coulissen, vanwege het virus en deze noodzakelijke besparing. :7 ~

Mooie dag!

Scjvb

-------

Kerstcadeautje
NS-medewerkers krijgen sokken van de baas: 'Totaal de weg kwijt'

quote:
2 uur 57 minuten geleden

De kerstsokken van de NS in een boom.

Spoorbedrijf NS geeft zijn medewerkers dit jaar geen kerstpakket, maar een deel van de medewerkers kreeg afgelopen week wel een paar geel-blauwe Happy Socks toegestuurd. Dat valt niet in goede aarde.

"Hier blijkt weer de afstand tussen de afdeling commercie, die het voor het zeggen heeft, en de operationele mensen", zegt Henri Janssen, vakbondsbestuurder bij FNV Spoor.

Toen de NS eerder deze maand besloot om het kerstpakket te schrappen als bezuinigingsmaatregel, zorgde dat al voor veel onrust onder het personeel. "Het zal vast niet de intentie zijn geweest, maar hiermee zeg je dat je schijt hebt aan het 'voetvolk'", zei Janssen toen.

Sokken zijn niet het alternatieve geschenk

Het spoorbedrijf liet eerder wel al weten dat het personeel een alternatief kerstcadeau zou krijgen. Een woordvoerder van de NS zegt dat de sokken in ieder geval niet het alternatieve geschenk zijn. Dat geschenk volgt volgende week en de inhoud blijft nog even een verrassing.

Zij vermoedt dat de sokken aan medewerkers van specifieke afdelingen cadeau zijn gedaan. Janssen erkent dat 'niet alle afdelingen' de sokken hebben gehad.

Protest

Toch is er extra kwaad bloed gezet, zo blijkt. Volgens Janssen hebben sommige NS'ers de sokken uit protest teruggestuurd. Anderen hingen ze in de kerstboom.

De vakbondsbestuurder noemt het 'de kleinzieligheid ten top' dat de NS aan komt zetten met sokken, juist in tijden dat het personeel het al zwaar heeft. Een flinke reorganisatie hangt hen boven het hoofd, terwijl zij onder lastige omstandigheden de treinen dit jaar hebben laten doorrijden.

De weg kwijt

Het traditionele kerstpakket werd dit jaar geschrapt door de NS, om daarmee 'enkele tonnen' te besparen. Maar volgens FNV gaat dat eigenlijk nergens over. "Het kost veel geld. Ja, wen er maar aan. Alles kost veel geld. Personeel kost nu eenmaal veel geld. Als je reizigers gaat wegsaneren, dan wordt het goedkoper", zegt Janssen schertsend.

Extra zuur voelt het dat er beknibbeld wordt op het kerstgeschenk en er gereorganiseerd gaat worden, terwijl de raad van bestuur wordt uitgebreid. "Mensen verdienen daar 380.000 euro per jaar. En dan zetten er een vijfde bestuurslid bij." Volgens de vakbondsman is de NS 'totaal de weg kwijt'.

Altijd klaar

Juist nu was een pakket op zijn plaats geweest, vindt hij. "De mensen staan altijd klaar, daar hoort een kerstpakket bij. Dan kun je met Happy Socks aankomen, maar die passen niet in de werkschoenen. Die sokken worden gedragen door mensen die de zorgen niet hebben van het werkvolk."

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)elemaal-de-weg-kwijt
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_196862048
De sokken komen van FNV,. De NS zelf schrapt het pakket. Die van mij was groter dan ooit dit jaar.
pi_196862086
quote:
Het spoorbedrijf liet eerder wel al weten dat het personeel een alternatief kerstcadeau zou krijgen. Een woordvoerder van de NS zegt dat de sokken in ieder geval niet het alternatieve geschenk zijn. Dat geschenk volgt volgende week en de inhoud blijft nog even een verrassing.
Het echte geschenk heeft vertraging :+
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 21 december 2020 @ 15:01:23 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_196862098
Ik zie het probleem van die sokken niet echt. Maar een kerstpakket schrappen om een paar rotcenten te besparen kun je als bedrijf niet maken. Dat is echt een grote middelvinger naar je personeel.
  maandag 21 december 2020 @ 15:03:09 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_196862143
Alsof een kerstpakket een plicht is :')

Altijd wat te janken.
  maandag 21 december 2020 @ 15:03:38 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196862151
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Het echte geschenk heeft vertraging :+
En het echte geschenk is een happy onderbroek? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 december 2020 @ 15:03:49 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196862157
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie het probleem van die sokken niet echt. Maar een kerstpakket schrappen om een paar rotcenten te besparen kun je als bedrijf niet maken. Dat is echt een grote middelvinger naar je personeel.
Kerstpakketten zijn bovendien ook nog eens gedeeltelijk fiscaal aftrekbaar als ik het goed heb.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_196862288
Moeten die verplicht gedragen worden. :) Ik zal ze thuis gaan dragen.
pi_196862389
quote:
Helemaal mee eens. Geen woord teveel of te weinig mee gezegd.

Echt belachelijk.
pi_196862668
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:58 schreef Music_45 het volgende:
De sokken komen van FNV,. De NS zelf schrapt het pakket. Die van mij was groter dan ooit dit jaar.
Nou ja, ik ben geen lid van de FNV maar een andere vakbond(VVMC) vandaar dat ik nog geen sokken heb ontvangen. Maar goed, een kerstpakket gaat natuurlijk om het gebaar. Nu moet ik helaas mijn partner teleurstellen. Hoe moet ik dat uitleggen aan haar. Zij heeft tenminste nog de 1000 euro bonus, kerstpakket en bloemen gekregen in de zorg.
Met deze sokken hoef ik niet aan te komen. :)
pi_196862692
FNV zit er weer eens flink naast. Die sokken, die lang niet iedereen heeft gekregen, zijn niet de vervanging van het kerstpakket.

Kneuzen.
pi_196862712
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben geen lid van de FNV maar een andere vakbond(VVMC) vandaar dat ik nog geen sokken heb ontvangen. Maar goed, een kerstpakket gaat natuurlijk om het gebaar. Nu moet ik helaas mijn partner teleurstellen. Hoe moet ik dat uitleggen aan haar. Zij heeft tenminste nog de 1000 euro bonus, kerstpakket en bloemen gekregen in de zorg.
Met deze sokken hoef ik niet aan te komen. :)
Zeg je er wel even bij dat jij ook een eindejaarsuitkering hebt gekregen? En aan het begin van het jaar een bonus?
  maandag 21 december 2020 @ 15:30:09 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_196862748
Waar kan ik die sokken kopen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_196862779
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:27 schreef babylon het volgende:

[..]

Zeg je er wel even bij dat jij ook een eindejaarsuitkering hebt gekregen? En aan het begin van het jaar een bonus?
Die einde jaarsuitkering is een sigaar uit eigen doos zoals anderen hun 13e maand ieder jaar krijgen. Daar betaal je zelf voor. Mijn partner krijgt ook gewoon ieder jaar de 13e maand.

Een kerstpakket gaat om het gebaar. Niet meer dan dat.
pi_196862812
Het enige wat nu gewoon in goede aarde valt is een geldbonus. Al het andere wordt gezien als gierigheid van het bestuur.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196862836
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het enige wat nu gewoon in goede aarde valt is een geldbonus. Al het andere wordt gezien als gierigheid van het bestuur.
Nee, die geldbonus geef je maar straks aan personeel dat nu al voor kerst te horen hebben gekregen dat hun functie gaat vervallen.
pi_196862837
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die einde jaarsuitkering is een sigaar uit eigen doos zoals anderen hun 13e maand ieder jaar krijgen. Daar betaal je zelf voor. Mijn partner krijgt ook gewoon ieder jaar de 13e maand.

Ik denk dat je je loonstrookje even er bij moet pakken en even zien dat er nergens een post staat voor inhouding eindejaarsuitkering :)

Het is deel van je salaris. Dat wel.

En mooi hoe je over het gebaar van van het voorjaar heen lult.

Ik haal mijn werkgeluk wel uit de waardering die mijn leidinggevende heeft uitgesproken vorige maand. Hoeft niet uit een pakket vol prullaria te komen :)
pi_196862845
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:30 schreef karr-1 het volgende:
Waar kan ik die sokken kopen?
Op Marktplaats binnenkort :P
pi_196862885
quote:
Tenzij je ook de bonussen schrapt maar laat me raden
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 15:38:43 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_196862899
Ik heb dit jaar wel een kerstpakket gekregen, werd nog opgestuurd ook: van mij had het niet gehoeven, de coronacrisis heeft al genoeg gekost. Vond het een beetje zonde van het geld eigenlijk. Ik was al blij geweest met een kadobonnetje. Ik zou iig niet gezeurd hebben als ik geen kerstpakket had gekregen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_196862914
Even wat context:
https://www.nu.nl/economi(...)oor-coronacrisis.amp

Maar blijf vooral zeuren om die drie tientjes.
pi_196862925
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Fugue het volgende:

[..]

Tenzij je ook de bonussen schrapt maar laat me raden
Hele top heeft ingeleverd op normaal salaris en afgezien van bonussen.
pi_196863140
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:39 schreef babylon het volgende:
Even wat context:
https://www.nu.nl/economi(...)oor-coronacrisis.amp

Maar blijf vooral zeuren om die drie tientjes.
Het gaat niet om die drie tientjes. Het gaat uiteindelijk om het hele pakket van voorstellen waar het personeel moeite mee heeft. Het kerstpakket is nu puur symboliek. Dat had je zien aankomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherni op 21-12-2020 15:57:32 ]
  maandag 21 december 2020 @ 15:58:37 #24
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_196863222
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:58 schreef Music_45 het volgende:
Die van mij was groter dan ooit dit jaar.
Nieuwe site ontdekt?
pi_196863359
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 15:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat niet om die drie tientjes. Het gaat uiteindelijk om het hele pakket van voorstellen waar het personeel moeite mee heeft. Het kerstpakket is nu puur symboliek. Dat had je zien aankomen.
Ik heb de reacties van de bonden gezien. Die doen net alsof er nog steeds evenveel reizigers zijn.

En over het kerstpakket hadden van te voren al wat medewerkers gezegd dat het voor hun niet hoefde. Op dat sentiment is geacteerd. Uiteraard hadden ze daar wat meer onderzoek naar mogen doen.
pi_196863582
Wie het kleine niet eert...
Zonder wrijving geen glans
pi_196863700
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik heb de reacties van de bonden gezien. Die doen net alsof er nog steeds evenveel reizigers zijn.

En over het kerstpakket hadden van te voren al wat medewerkers gezegd dat het voor hun niet hoefde. Op dat sentiment is geacteerd. Uiteraard hadden ze daar wat meer onderzoek naar mogen doen.
Vergeet niet dat mensen van tickets en service nu al te horen hebben gekregen dat er veel voor hun gaat veranderen. Er speelt veel meer. Eigen roosterinbreng is bijna nihil geworden. Het verhaal dat ik schreef over het kerstpakket mbt mijn partner in de zorg was voor de fun.

Uit ervaring weet ik dat zelfs de chocolade letter voor problemen zorgt onder personeel als de teammanager deze vergeet. Of zelfs een 40 jarig jubileum door het middenkader verkeerd word aangepakt En nu de onderhandelingen zijn vastgelopen is dit kerstpakket een symbool geworden. Vergeet niet je hebt te maken met een werkvloer.

En om heel eerlijk te zijn hoef ik geen opslag,bonus, kerstpakket etc. Geef die maar aan het personeel waar functies voor gaan wijzigen. Voor mij is het al heel wat als we kunnen behouden wat we nu hebben. En daar vrees ik wel voor.
pi_196863808
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 16:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Vergeet niet dat mensen van tickets en service nu al te horen hebben gekregen dat er veel voor hun gaat veranderen. Er speelt veel meer. Eigen roosterinbreng is bijna nihil geworden. Het verhaal dat ik schreef over het kerstpakket mbt mijn partner in de zorg was voor de fun.

Uit ervaring weet ik dat zelfs de chocolade letter voor problemen zorgt onder personeel als de teammanager deze vergeet. Of zelfs een 40 jarig jubileum door het middenkader verkeerd word aangepakt En nu de onderhandelingen zijn vastgelopen is dit kerstpakket een symbool geworden. Vergeet niet je hebt te maken met een werkvloer.

En om heel eerlijk te zijn hoef ik geen opslag,bonus, kerstpakket etc. Geef die maar aan het personeel waar functies voor gaan wijzigen. Voor mij is het al heel wat als we kunnen behouden wat we nu hebben. En daar vrees ik wel voor.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening.

Ik vind alleen dat de FNV hier wel erg de kont in de krib gooit.
  maandag 21 december 2020 @ 16:30:10 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196863835
"Totaal de weg kwijt" ..... zo jammer, dit was het ultieme moment om "Spoort niet" te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 december 2020 @ 16:32:57 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196863894
Ze zien er ook helemaal niet uit als Happy Socks.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196864244
Och, bij de luftwaffe kreeg men een tas van afgedankte boogtenten... :')

Opzich wel handig natuurlijk, zien de luchtmachters ook een keer een tent ipv een hotel.

Zie ook "Paxen be Like".

"Inclusief schimmel"

_O-
pi_196864314
Krijg je happy socks ben je alsnog niet happy :')
pi_196864330
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 15:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Geen idee wat je bedoeld, maar je betaald zeker niet zelf voor een 13de maand dus absoluut geen sigaar uit eigen doos. Als je bedoelt dat het maandelijks op je loonstrook te zien is, dat komt omdat je werkgever de kosten verspreid over het hele jaar.
  maandag 21 december 2020 @ 16:57:20 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_196864345
quote:
Als je er dan minder man uit hoeft te gooien lijkt me dat niet raar.

Ik werk in de horeca en daar hebben we dit jaar ook besloten geen kerstpakketten te doen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat als je voor een zwaar getroffen bedrijf werkt, je geen kerstpakket hoeft te verwachten.

Hoeveel omzet heeft de NS minder door alle maatregelen en richtlijnen? Zal vast niet weinig zijn. Als er geen geld binnen komt, zal nu eenmaal de broekriem aangetrokken moeten worden.
Laffe huichelaar
pi_196864387
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:56 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Geen idee wat je bedoeld, maar je betaald zeker niet zelf voor een 13de maand dus absoluut geen sigaar uit eigen doos. Als je bedoelt dat het maandelijks op je loonstrook te zien is, dat komt omdat je werkgever de kosten verspreid over het hele jaar.
Het hangt een beetje van de regeling af. Bedrijven met een 4 wekelijks salaris doen al snel alsof er een 13e maand uitgekeerd wordt. Uh ja, bij elke 4 weken salaris heb je automatisch 13 keer salaris... :')
pi_196864442
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Bepaalde treinseries zijn wel druk op de A2 corridor. En zelfs in sprinters is het zo nu en dan weer druk. Nu met de nieuwe lock-down zal het dan wel weer minder worden.

Er zijn minder reizigers, maar het nam wel weer behoorlijk toe. Maar in Aril/Mei reed ik sprinters waar 5 man in zaten. Nu werk ik alleen over het algemeen in de avond en nacht. Hoe het overdag gaat kan ik weinig over zeggen.
pi_196864565
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:56 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

In de engineering hadden we ooit een dertiende maand. Die werd afgeschaft en kreeg je gewoon maandelijks meer salaris.
Nu staat het maandelijks op de loonstrook bij NS. Zou het er niet op staan zou ik bruto meer hebben als dit maandelijks zou verwekt worden in mijn salaris. Bovendien staat het notabebe in de cao dat je daar recht op hebt net zoals je vakantietoeslag. Dit is niet zomaar een eenmalige bonus.
pi_196864850
Ik snap het sentiment wel. Het gaat niet om de waarde die het vertegenwoordigd maar om het symbool. Met een goed kerstpakket spreek je waardering uit.

Ondanks het beste jaar in de geschiedenis van mijn bedrijf hebben we dit jaar geen chocoladeletter gehad en het kerstpakket viel itt andere jaren gigantisch tegen. In ruil daarvoor kregen we een promotiepakket en aan het begin van de crisis 2 films van Pathé thuis.
Die letter kan me gestolen worden maar ik snap best dat het een teken van ondankbaarheid is, een slecht gebaar naar je werknemers. Vroeger waren de mensen blij dat ze voor een baas mochten en konden werken. Nu mag de baas hopen dat zijn personeel binnenboord blijft.

Als je van je mensen af wil moet je het inderdaad zo oplossen als de NS heeft gedaan.
  maandag 21 december 2020 @ 17:27:40 #39
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_196864893
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:55 schreef jameshond7 het volgende:
Krijg je happy socks ben je alsnog niet happy :')
* Scjvb slaakt daarover ook een diepe zucht
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_196865068
Zo'n 'cadeau' is natuurlijk wel het ultieme symbool van corporate narcisme en grip op de realiteit totaal kwijt zijn.
pi_196865207
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:38 schreef silverhill het volgende:
Zo'n 'cadeau' is natuurlijk wel het ultieme symbool van corporate narcisme en grip op de realiteit totaal kwijt zijn.
Dit gaat weer de nodige hilariteit opleveren in kantines. Dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Het is zoals ooit die plaszak dat overigens wel door de media verkeerd begrepen was. Je kunt weer een knuppel in het hoenderhok gaan gooien.
pi_196865251
Happy socks voor een happy end.
  maandag 21 december 2020 @ 18:03:06 #43
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_196865396
Mensen hebben ook altijd wat te zeiken.
pi_196865397
Mwah ex werkgever van vriendin gaf al jaren geen kerst pakket meer, een van de grotere thuiszorg organisaties die in elke crisis goed bleef boeren trouwens incl grote uitbreidingen sinds 2015. (waar de zorg juist in eerste instantie aftakelde)
pi_196865412
Eveneens gegroet vanuit het Haarlemse: wat een gejank. Je bedrijf is op de KLM na misschien het hardst getroffen door deze crisis en dan ga je emmeren omdat je geen kerstpakket, maar een paar sokken krijgt. Vind je het niets, flikker je ze weg en ga door met je leven.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_196865439
Gegeven sok niet in de bek kijken
pi_196865440
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef detaris het volgende:
Mensen hebben ook altijd wat te zeiken.
Wat had jij dit jaar?

Of staat jouw pakket nog niet op marktplaats?

Al die lui door de MIVD laten opsporen en volgend jaar niks geven. :{w
pi_196865833
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef nostra het volgende:
Eveneens gegroet vanuit het Haarlemse: wat een gejank. Je bedrijf is op de KLM na misschien het hardst getroffen door deze crisis en dan ga je emmeren omdat je geen kerstpakket, maar een paar sokken krijgt. Vind je het niets, flikker je ze weg en ga door met je leven.
Ik begrijp dat de aandeelhouder gewoon de Staat der Nederlanden is. Dus failliet kan het niet. In de totale begroting zal een beetje lekker kerstpakket voor de gewaardeerde medewerkers w.s. niet al te hard op de balans drukken.

Zoals hier al eerder gezegd: een beetje leuk kerstpakket is een zeer krachtig wapen om de medewerkers volgend jaar weer een jaar voor je te laten sloven. Blijken van waardering zijn heel belangrijk en liggen zeer gevoelig.

De moderne spreadsheet-managers begrijpen dat soort dingen niet (want immers niet "meetbaar" in geile cijfers) en dan krijg je dit soort situaties dat je de harde werkers schoffeert en beledigd. Dat richt zoveel schade aan. Maar het lijkt er dus op dat dit soort dingen qua "sociaal geweten" niet meer gezien worden. M.i. richt men veel meer schade aaan hiermee dan er op papier door wordt "bespaard". Oliekoekendom wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_196866388
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 18:03 schreef nostra het volgende:
Dat je geen kerstpakket krijgt is misschien het probleem ook niet. Ik kan dat ook best begrijpen. Maar sokken met het logo van je werkgever is gewoon een gebaar van minachting.

Een beetje als moeder de vrouw een afwasborstel met jouw gezicht erop voor haar verjaardag geven.
pi_196866409

[ Bericht 100% gewijzigd door silverhill op 21-12-2020 18:59:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')