100k volgend jaar?? Wowquote:Ik zie de koers volgend jaar wel stijgen naar 60.000 dollar of zelfs 100.000 dollar.’’
Genoeg mensen die vergelijkbare bedragen hebben geinvesteerd zonder aandachtsgeil te zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Deze familie heeft in cryptoland geschiedenis geschreven.
Zou zijn vrouw gelijk hebben gezegd, "ja goed idee, doen we met onze kinderen"?quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Kreator het volgende:
Stel dat ze voor 300.000 euro bitcoins hebben gekocht destijds.
Dat is 500 bitcoins. D's nu 4.7 miljoen euro.
Veel, maar niet genoeg om in extreme luxe te leven. Ook best een risico om je gehele vermogen in zoiets volatiels te stoppen.
Nee, dat iedereen een eigen badkamertje heeft.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef timmmmm het volgende:
Het nieuws is dus dat er een familie ergens in luxe leeft in Portugal?
Hij is al in 2010 ingestapt. Als je toen voor 100 euro aan bitcoins had gekocht hoef je nu nooit meer te werken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Kreator het volgende:
Veel, maar niet genoeg om in extreme luxe te leven. Ook best een risico om je gehele vermogen in zoiets volatiels te stoppen.
500 BTC = ¤ 9,7 miljoen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Kreator het volgende:
Als de geldpersen blijven draaien en de dollar steeds meer aan waarde verliest gaat men zoeken naar middelen zoals goud en de jongste generatie naar crypto. Zeker aangezien je op de bank niets aan rente krijgt voor je spaargeld.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
Een paar jaar terug zou ik een topic als dit gebruikt hebben om de waanzin van investeren in BTC uit te leggen. Vorig jaar nog leek ik toch gelijk te krijgen. Maar niet dus. Blijkbaar ben ik te oud om te kunnen begrijpen waarom deze munt ook na de hype blijft stijgen. Bizar.
Ik heb gerekend met de gegevens uit het artikel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij is al in 2010 ingestapt. Als je toen voor 100 euro aan bitcoins had gekocht hoef je nu nooit meer te werken.
Natuurlijk zijn het de geldpersen en als je kijkt naar het aantal euro’s nu (dus marketcap) en de koers van BTC dan valt het nog wel mee. Maar toch. Niet dat de ECB een verstandig monetair beleid voert, maar de cryptocoinwereld zijn ook een stelletje cowboys.quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als de geldpersen blijven draaien en de dollar steeds meer aan waarde verliest gaat men zoeken naar middelen zoals goud en de jongete generatie naar crypto. Zeker aangezien je op de bank niets aan rente krijgt voor je spaargeld.
quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Vier slaapkamers met vier eigen badkamers. Dat heb je nodig met drie dochters hoor.’’ De meiden zijn inmiddels 15, 13 en 10 jaar oud.
Was hem net aan zoeken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oud 'nieuws'
NWS / Didi woont in afwachting van bitcoinprijsexplosie op camping met gezin
Paypal en Square ondersteunen nu Bitcoin, het wordt gezien als alternatief voor goud en de US dollar die ooit gaat ploffen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
Een paar jaar terug zou ik een topic als dit gebruikt hebben om de waanzin van investeren in BTC uit te leggen. Vorig jaar nog leek ik toch gelijk te krijgen. Maar niet dus. Blijkbaar ben ik te oud om te kunnen begrijpen waarom deze munt ook na de hype blijft stijgen. Bizar.
Of aandelen. Als grote spelers met hun vermogen vluchten naar goud etc dan moet zelfs een leek het gaan opvallen dat er meer aan de hand is. Maar let op. Zodra de mainstream weer massaal over bitcoin gaat berichten ben je al te laat. Dan gaat natuurlijk het plebs massaal in crypto en de grote spelers dumpen de boel en kopen dan weer goedkoop in.quote:Op zondag 20 december 2020 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Paypal en Square ondersteunen nu Bitcoin, het wordt gezien als alternatief voor goud en de US dollar die ooit gaat ploffen.
Het schijnt dat er dit jaar zo veel geld is bijgedrukt dat het 20% is van al het geld dat ooit is gecreeerd. Giga inflatie incoming en een veilige haven is dan goud en Bitcoin.
Ja. Vastgoedprijzen ontploffen natuurlijk ook. Maar wat wil je, met geldpersen die op volle toeren draaien, negatieve rentes en hoge belastingen. Iedereen zoekt maar in paniek iets om zijn vermogen veilig te stellen. Als je in euro’s blijft dan weet je zeker dat je je geld verliest.quote:Op zondag 20 december 2020 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Paypal en Square ondersteunen nu Bitcoin, het wordt gezien als alternatief voor goud en de US dollar die ooit gaat ploffen.
Het schijnt dat er dit jaar zo veel geld is bijgedrukt dat het 20% is van al het geld dat ooit is gecreeerd. Giga inflatie incoming en een veilige haven is dan goud en Bitcoin (en vastgoed maar dat is wat moeilijker om snel aan te schaffen of liquide te maken).
jaquote:Op zondag 20 december 2020 23:04 schreef Postbus100 het volgende:
Is dit dat gezin dat een paar jaar geleden in dwdd zat? Of was dat een ander gezin?
Welnee, ze hebben juist meer van de wereld gezien en meegemaakt dan al hun vriendjes en vriendinnetjes bij elkaar opgeteld.quote:Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Nou wat leven ze in rijkdom hé de Taihuttu's. Kinderen weggehaald bij vriendjes en vriendinnetjes, nu aan de thuisstudie niet verder komend dan de omgeving van pa en ma. Reizend van plek naar plek.
Ik vind het maar een “onrustig” leven... papa die 24/7 met die cosinus bezig is, want die handel stopt niet na het avondeten. En als het goed gaat zal meneer wel te genieten zijn, maar anders vrees ik dat het wel eens een hele nare man kan zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welnee, ze hebben juist meer van de wereld gezien en meegemaakt dan al hun vriendjes en vriendinnetjes bij elkaar opgeteld.
En tegen de tijd dat ze 23~25 zijn weten ze ook nog eens veel beter hoe de wereld werkt dan hun leeftijdsgenoten. Ze kunnen wereldwijd aan de slag als digital nomad en (cryptocurrency) ondernemer ipv werken voor een NL baas.
Goed verhaal weer.quote:Op maandag 21 december 2020 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind het maar een “onrustig” leven... papa die 24/7 met die cosinus bezig is, want die handel stopt niet na het avondeten. En als het goed gaat zal meneer wel te genieten zijn, maar anders vrees ik dat het wel eens een hele nare man kan zijn.
Dat zijn een boel negatieve aannames...quote:Op maandag 21 december 2020 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het maar een “onrustig” leven... papa die 24/7 met die cosinus bezig is, want die handel stopt niet na het avondeten. En als het goed gaat zal meneer wel te genieten zijn, maar anders vrees ik dat het wel eens een hele nare man kan zijn.
Ja, ik vind het een vrij asociale keuze. Het is geen reis, maar een soort rondtrekken. Die man werkt 24/7 want de wereldhandel is ook 24/7.quote:Op maandag 21 december 2020 01:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat zijn een boel negatieve aannames...
Mensen die jouw advies destijds hebben gevolgd zijn rekt.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
Misschien bij gebrek aan beter?quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
Ik wil best een gokje wagen en tegen Elon Musk speculeren.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
De tulpenzeepbel duurde ook jaren voordat het over was. Gaat ook een keer komen met BTC, dat lijkt me duidelijk.Goud heb je wat aan en is uniek. BTC kun je zo klonen en als betaalsysteem zijn er wel betere cryptos of systemen te bedenken. Maar ik zou niet speculeren op een daling, wie weet hoe hoog het kan gaan voordat we bij de top zijn, wordt in ieder geval mooie chaos dan!
Daarnaast, met goud kun je nog iets. Het is een gewilde grondstof.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
De tulpenzeepbel duurde ook jaren voordat het over was. Gaat ook een keer komen met BTC, dat lijkt me duidelijk.Goud heb je wat aan en is uniek. BTC kun je zo klonen en als betaalsysteem zijn er wel betere cryptos of systemen te bedenken. Maar ik zou niet speculeren op een daling, wie weet hoe hoog het kan gaan voordat we bij de top zijn, wordt in ieder geval mooie chaos dan!
quote:Op maandag 21 december 2020 00:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welnee, ze hebben juist meer van de wereld gezien en meegemaakt dan al hun vriendjes en vriendinnetjes bij elkaar opgeteld.
En tegen de tijd dat ze 23~25 zijn weten ze ook nog eens veel beter hoe de wereld werkt dan hun leeftijdsgenoten. Ze kunnen wereldwijd aan de slag als digital nomads, Youtuber en cryptocurrency ondernemer ipv werken voor een NL baas zoals 99,99% van hun leeftijdsgenoten.
die zijn er nietquote:Op maandag 21 december 2020 06:02 schreef Hexagon het volgende:
Dan ben ik ook benieuwd naar families die straatarm zijn na mislukte speculaties op een nepmunt
Ja tuurlijk zijn die er. Instappen op het verkeerdequote:Op maandag 21 december 2020 08:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid dalingen die er zijn geweest zijn die er ongetwijfeld.
Ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die naar aanleiding van dit soort succesverhalen net voor de vorige piek van 20k hun spaargeld ib bitcoin hebben gestoken. En die vervolgens in paniek of gewoon financieel gedwongen bij een sterk gedaalde koers hebben verkocht.quote:
Er zijn al vele duizenden Bitcoin kloons gemaakt. Zonder al te veel succes, en daar is een reden voor.quote:
Het feit dat dit gezin groot nieuws is laat al zien hoe zeldzaam het is om zo rijk te worden door crypto's. Ik zou er dan ook nooit aan beginnen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.ad.nl/tech/de(...)n-portugal~a2aa7dc8/
Deze familie verkocht alles om in de bitcoins te gaan, nu wonen ze als goden in Portugal
De bitcoin breekt deze maand weer records. De voorlopig piek: 23.500 dollar voor één cryptomunt. De familie Taihuttu verkocht vier jaar geleden hun hele hebben en houwen en investeerde alles in bitcoins. Hoe gaat het met ze?
Het korte antwoord: goed. Jaloersmakend goed zelfs. Didi Taihuttu zit in de zon bij de gehuurde villa in Lagos in het zuiden van Portugal. ,,Kijk, ons zwembad. De jacuzzi. De barbecue voor kerst. Vier slaapkamers met vier eigen badkamers. Dat heb je nodig met drie dochters hoor.’’ De meiden zijn inmiddels 15, 13 en 10 jaar oud. Ze krijgen thuisonderwijs want de familie zwerft al vier jaar over de wereld.
[ afbeelding ]
De familie Taihuttu. V.l.n.r. vader Didi, dochters Joli, Jessa en Juna, en moeder Romaine.
De familie - vader Didi, moeder Romaine en dochters Juna, Joli en Jessa - werd wereldnieuws in 2016 toen ze alles op de bitcoin zetten. En twee jaar geleden toen de koersen instortten, kwamen de media weer. ‘Komt goed’, suste de Limburger toen de paniek toesloeg bij mensen die 80 procent van de waarde van de crypto zagen verdampen.
Voor drie maanden wonen de Taihuttu’s in de Algarve. Het klimaat is er mild en er is geen lockdown zoals in Nederland. ,,In mei waren we even terug in Nederland nadat we heel Europa hadden verkend. Moest ik in vakjes staan en langs routes lopen. Niks voor mij. We kwamen toen net terug uit Thailand waar geen beperkingen waren. Uiteindelijk zijn we via Spanje in Portugal beland. Hier merk je niets van het virus.’’
De familie vaart wel bij de enorme koerswinst, met het uur worden ze rijker. Er komt bovendien geld binnen via de social media-accounts en uit de verkoop van merchandise als T-shirts en petjes. Ook voor zijn boeken en digitale cryptomuntcursussen is de belangstelling groot nu de koers weer zo hard stijgt.
[ afbeelding ]
,,Het is een combinatie. De koersstijging maakt het leven natuurlijk makkelijk voor ons, maar ‘de Bitcoin Family’ is uitgegroeid tot een merk. Ik handel dagelijks in bitcoins en heb een indicator die zegt wanneer je moet kopen en verkopen. Heel veel mensen hebben een abonnement op mijn indicator. Er komt altijd wel wat inkomen binnen.’’
Taihuttu is daarnaast ook een belangrijk pleitbezorger van crypto’s als vervanging voor nationale munten. ,,We hebben nu een aanbieding van een bedrijf om in Canada te gaan toeren en om ons verhaal daar te vertellen. We denken er nog over na.’’
[ afbeelding ]
De familie drie jaar geleden in Thailand, genietend van een stijgende bitcoinkoers.
De getatoeëerde B met twee strepen siert nog altijd zijn onderarm. ,,De B van biljonair of van bankroet heb ik ooit gezegd. De kans dat het het eerste wordt is het grootst. Ik zie de koers volgend jaar wel stijgen naar 60.000 dollar of zelfs 100.000 dollar.’’
In 2016 investeerde Taihuttu ‘enkele honderdduizenden euro’s’ in bitcoin, de koers lag toen rond de 600 euro. Door de enorme koersstijging zou hij al lang en breed multimiljonair moeten zijn. Hij lacht. ,,We staan er wel heel goed voor. Maar ik zeg niks over mijn precieze vermogen. Er moet ook iets privé blijven. Wat ik wel wil zeggen: Ik handel maar met 20 procent van mijn crypto’s. De overige 80 procent raak ik niet aan, die zitten in een hardware wallet ergens in een kluis in Europa.’’
[ afbeelding ]
Er is bij het behalen van het nieuwe record iets anders aan de hand dan voorheen. Het zijn niet langer ict’ers en consumenten maar grote professionele beleggers die zich storten op de bitcoin. Zakenbank JP Morgan Chase is positief over de crypto. Eerlijk is eerlijk, precies zoals Taihuttu in 2018 voorspelde. Alle 18.400.000 bitcoins die er op dit moment zijn vertegenwoordigen een waarde van 420 miljard dollar. ,,Die grote beleggers begrijpen dat dit het goud is van de 21e eeuw.’’
,Er is een gigantische vraag. Niet alleen van beleggers. Een bedrijf als Paypall verkoopt bitcoins aan zijn klanten. Die moeten ze ook ergens kopen, dus stijgen de koersen. Maar niet altijd. Als je terugkijkt zie je een vierjarige cyclus. Drie jaar stijging, een jaar koersdaling. In 2014 en in 2018 zakten de koersen en dat verwacht ik in 2022 weer.’’
Taihuttu predikt een nieuwe financiële wereld met betalingsmogelijkheden waar overheden niets mee van doen hebben. ,,Mijn bacardi-cola betaal ik op het strand nu ook met bitcoins. Binnen 5 minuten is dat gedaan. Je zet een app op je telefoon en je hebt een wallet.’’ De grote doorbraak van de bitcoin als wijdverspreid betaalmiddel blijft echter uit; het zijn nog vooral beleggers en speculanten die bitcoins kopen. Naar schatting hebben toch zo’n 500.000 Nederlanders cryptomunten, je weet nooit of het je schatrijk gaat maken.
Ik ken een aantal mensen die flink wat geld hebben dankzij crypto (ook hier op Fok!). Het grote verschil met Taihuttu is dat zij niet hun hele hebben en houden in crypto hebben gestopt, maar vaak begonnen zijn met zeer bescheiden bedragen.quote:Op maandag 21 december 2020 08:49 schreef NgInE het volgende:
[..]
Het feit dat dit gezin groot nieuws is laat al zien hoe zeldzaam het is om zo rijk te worden door crypto's. Ik zou er dan ook nooit aan beginnen.
Tesla shorten. Maar is een gokje, zoals je zelf al zegt. Genoeg mensen die daar rekt op zijn gegaan.quote:Op maandag 21 december 2020 06:03 schreef freeofknots het volgende:
[..]
Ik wil best een gokje wagen en tegen Elon Musk speculeren.
Weet iemand hoe je dat kan doen?
Ik pomp gewoon al mijn spaargeld in mijn koopwoning. Altijd prijs.quote:Op maandag 21 december 2020 09:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die flink wat geld hebben dankzij crypto (ook hier op Fok!). Het grote verschil met Taihuttu is dat zij niet hun hele hebben en houden in crypto hebben gestopt, maar vaak begonnen zijn met zeer bescheiden bedragen.
Er zullen ongetwijfeld wat mensen te vinden zijn die echt veel hebben verloren, maar de meesten zullen met een bedrag zijn ingestapt dat ze prima kunnen missen. Mensen die a la Taihuttu all-in zijn gegaan zijn er niet zoveel.
Het grappige is dat je als je in crypto stapt opeens op weerstand stuit van mensen die heel rationeel proberen te beredeneren waarom dat heel onverstandig is, maar dat zijn dezelfde mensen die vervolgens wel een straatje oudejaarsloten kopen, al 10 jaar meedoen met de Postcodeloterij en hun geluk beproeven met CFD's bij Plus500.
Oei. User @aTypisch heeft hier vast een hele pittige mening over.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
Ik vermoed dat hij ook af en toe een tukkie doet, hoor.quote:Op maandag 21 december 2020 01:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Die man werkt 24/7 want de wereldhandel is ook 24/7.
Hetzelfde met de Tesla aandelen. Ik word ook te oud.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef LXIV het volgende:
Dat is wel waar. Elk slim persoon zal dit namelijk nooit aan de grote klok hangen. Ik wacht ook op de eerste berichten dat deze familie in portugal is beroofd oid.quote:Op maandag 21 december 2020 09:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die flink wat geld hebben dankzij crypto (ook hier op Fok!). Het grote verschil met Taihuttu is dat zij niet hun hele hebben en houden in crypto hebben gestopt, maar vaak begonnen zijn met zeer bescheiden bedragen.
Er zullen ongetwijfeld wat mensen te vinden zijn die echt veel hebben verloren, maar de meesten zullen met een bedrag zijn ingestapt dat ze prima kunnen missen. Mensen die a la Taihuttu all-in zijn gegaan zijn er niet zoveel.
Het grappige is dat je als je in crypto stapt opeens op weerstand stuit van mensen die heel rationeel proberen te beredeneren waarom dat heel onverstandig is, maar dat zijn dezelfde mensen die vervolgens wel een straatje oudejaarsloten kopen, al 10 jaar meedoen met de Postcodeloterij en hun geluk beproeven met CFD's bij Plus500.
Natuurlijk word je eerder biljonair dan dat je bankroet bent. Daarom zijn er ook zoveel biljonairs op de wereld en zo weinig daklozen.quote:,,De B van biljonair of van bankroet heb ik ooit gezegd. De kans dat het het eerste wordt is het grootst. Ik zie de koers volgend jaar wel stijgen naar 60.000 dollar of zelfs 100.000 dollar.’’
Ik weet niet of bitcoins makkelijk te kopiëren zijn. Maar ik zie de rol van bitcoin wel weer verdwijnen of overgenomen worden door een beter digitaal investeringsmiddel, wat dat in de toekomst ook moge zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
Precies. Ik heb een zeer klein deel in bitcoin gestopt(1,5 jaar geleden). Normaal doe ik dat in goud(fysiek). En zover ik weet is bitcoin geen gok meer. Zeker niet nu ook pensioenfondsen instappen en regelgeving behoorlijk aangescherpt is de laatste tijd.quote:Op maandag 21 december 2020 09:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Nootmuskaat is redelijk in overvloed aanwezig en kan gereproduceerd worden. Van Bitcoin komen er slechts 21 miljoen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet of bitcoins makkelijk te kopiëren zijn. Maar ik zie de rol van bitcoin wel weer verdwijnen of overgenomen worden door een beter digitaal investeringsmiddel, wat dat in de toekomst ook moge zijn.
Wat dat betreft is de tulpenzeepbel wel op zijn plaats, of de prijs van nootmuskaat. Nootmuskaat was ooit ook ontzettend waardevol, terwijl het nu in alle supermarkten volop aanwezig is. De toekomst van de bitcoin is gewoon uitermate onzeker.
Dat is niks nieuws, dat doen Louis en Truus van Gaal daar ook.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef timmmmm het volgende:
En wie zorgt ervoor dat het er ook echt 21 miljoen blijven?quote:Op maandag 21 december 2020 11:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nootmuskaat is redelijk in overvloed aanwezig en kan gereproduceerd worden. Van Bitcoin komen er slechts 21 miljoen.
Biljonairs zijn er nietquote:Op maandag 21 december 2020 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik zou deze familie toch sterk aanraden om ook in andere dingen te investeren. Dingen waarvan de geschiedenis geleerd heeft dat ze redelijk waardevast zijn. Zoals goud en huizen.
De kan dat ze heel veel verliezen is levensgroot, maar daar denken ze zelf anders over:
[..]
Natuurlijk word je eerder biljonair dan dat je bankroet bent. Daarom zijn er ook zoveel biljonairs op de wereld en zo weinig daklozen.
Het Bitcoin-netwerk.quote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wie zorgt ervoor dat het er ook echt 21 miljoen blijven?
Ja, ik dacht ook al aan miljardairs. Ik gebruikte het woord dat deze knakworst gebruikte.quote:Op maandag 21 december 2020 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Biljonairs zijn er niet![]()
Zelfs de rijkste persoon op aarde heeft niet meer dan iets van 112 miljard dollar.
Het Engelse/Amerikaanse 'billionair' is bij ons 'miljardair'.
Even cru gezegd; een overgrote meerderheid van de Bitcoin node gebruikers zou dan hun node moeten updaten naar een versie die dat toestaat. Daar is vanaf het begin tot aan nu nooit enige animo voor geweest en geen enkele aanleiding om te denken dat dat binnenkort, of ooit, gaat veranderen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En bitcoin kan ook niet afsplitsen? Dat er twee munten van komen?quote:Op maandag 21 december 2020 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Even cru gezegd; een overgrote meerderheid van de Bitcoin node gebruikers zou dan hun node moeten updaten naar een versie die dat toestaat. Daar is vanaf het begin tot aan nu nooit enige animo voor geweest en geen enkele aanleiding om te denken dat dat binnenkort, of ooit, gaat veranderen.
Er zijn afsplitsingen van het netwerk geweest. Bitcoin cash, Bitcoin SV, Wrapped Bitcoin en Bitcoin Gold. Echter dat zijn allemaal andere coins geworden en staan volledig los van de Bitcoin die zo bekend is.quote:Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En bitcoin kan ook niet afsplitsen? Dat er twee munten van komen?
Je gaat toch geen investering verkopen bij een lagere koers?quote:Op maandag 21 december 2020 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die naar aanleiding van dit soort succesverhalen net voor de vorige piek van 20k hun spaargeld ib bitcoin hebben gestoken. En die vervolgens in paniek of gewoon financieel gedwongen bij een sterk gedaalde koers hebben verkocht.
Daar kan zomaar de helft tot tweederde van het geïnvesteerde vermogen zijn verdampt. Alleen daar lopen mensen niet zo snel mee tekoop.
Die Wrapped bitcoin is wel bitcoin maar kan op het etherium netwerk worden verstuurd en opgeslagen worden. Je moet hem unwrappen om het op het bitcoin netwerk te kunnen plaatsen en versturen als ik het goed begrepen heb. Die Wrapped bitcoin heeft ook precies dezelfde waarde als de bitcoin.quote:Op maandag 21 december 2020 11:41 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er zijn afsplitsingen van het netwerk geweest. Bitcoin cash, Bitcoin SV, Wrapped Bitcoin en Bitcoin Gold. Echter dat zijn allemaal andere coins geworden en staan volledig los van de Bitcoin die zo bekend is.
Dat kan, op verschillende manieren en om verschillende redenen, met gevolgen die niks voorstellen tot en met gevolgen die desastreus zijn. Maar het netwerk is dusdanig opgezet dat het in ieders financieel belang is om zo'n desastreuze afsplitsing niet te laten gebeuren. Miners en node gebruikers hebben er allebei financieel belang bij dat dat niet gebeurd. Slim bedacht door Satoshi.quote:Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En bitcoin kan ook niet afsplitsen? Dat er twee munten van komen?
Je hebt me overtuigd. Ik ga nu mijn hele hebben en houden in de bitcoin investeren. En dat figuur uit de OP zegt ook dat de kans om biljonair te worden groter is dan de kans om bankroet te gaan.quote:Op maandag 21 december 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat kan, op verschillende manieren en om verschillende redenen, met gevolgen die niks voorstellen tot en met gevolgen die desastreus zijn. Maar het netwerk is dusdanig opgezet dat het in ieders financieel belang is om zo'n desastreuze afsplitsing niet te laten gebeuren. Miners en node gebruikers hebben er allebei financieel belang bij dat dat niet gebeurd. Slim bedacht door Satoshi.
Verstandige keuze daar Bitcoin over 5 jaar meer dan een ton waard isquote:Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd. Ik ga nu mijn hele hebben en houden in de bitcoin investeren. En dat figuur uit de OP zegt ook dat de kans om biljonair te worden groter is dan de kans om bankroet te gaan.
Wat die persoon heeft gedaan was enorm risicovol maar met een enorme potentiële winst. Nu is het minder risicovol om te doen maar is de potentiële winst die je eruit haalt op korte termijn ook minder (tussen nu en een aantal jaar). Laten we zeggen ongeveer je inleg x 5. Terwijl toen hij het deed was het iets van inleg x 20+quote:Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt me overtuigd. Ik ga nu mijn hele hebben en houden in de bitcoin investeren. En dat figuur uit de OP zegt ook dat de kans om biljonair te worden groter is dan de kans om bankroet te gaan.
Precies. Je bent natuurlijk sowieso compleet aan een risico verbonden als je er vol in gaat met al je spaargeld. Je moet natuurlijk altijd een buffer hebben om zaken die stuk kunnen gaan te kunnen vervangen. Ik doe het voor de lange termijn. Er zijn zat mensen die iedere maand bijvoorbeeld voor 50 euro zilver kopen of wat bitcoin etc etc. Het zijn geen dagtraders.quote:Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat die persoon heeft gedaan was enorm risicovol maar met een enorme potentiële winst. Nu is het minder risicovol om te doen maar is de potentiële winst die je eruit haalt op korte termijn ook minder (tussen nu en een aantal jaar). Laten we zeggen ongeveer je inleg x 5. Terwijl toen hij het deed was het iets van inleg x 20+
Als je niks te verliezen hebt kun je het doen maar als je wel wat te verliezen hebt (en een gezin te onderhouden hebt) zou ik het niet doen. Deze dromerige, ietswat aparte familie is niet de norm en had ook met verlies wel oke geweest vermoed ik.
Zeker. All-in of niet all-in is gewoon niet de juiste afweging voor de meeste mensen. Als je het safe wil spelen kun je je spaargeld spreiden over allerlei verschillende dingen (ETF's, onroerend goed, staatsobligaties en ja ook Bitcoin). Wil je meer risico dan zijn andere crypto's een optie maar ik beveel dat persoonlijk niet aan.quote:Op maandag 21 december 2020 12:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies. Je bent natuurlijk sowieso compleet aan een risico verbonden als je er vol in gaat met al je spaargeld. Je moet natuurlijk altijd een buffer hebben om zaken die stuk kunnen gaan te kunnen vervangen. Ik doe het voor de lange termijn. Er zijn zat mensen die iedere maand bijvoorbeeld voor 50 euro zilver kopen of wat bitcoin etc etc. Het zijn geen dagtraders.
have fun staying poorquote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
toch knap dat je zo zeker van je zaak iets kunt typen en dan de plank compleet misslaanquote:Op maandag 21 december 2020 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sure je hebt altijd wel een soort van winnaar er tussen, maar de prijs die de hele familie betaalt voor de gok van 1 man, weet niet of het allemaal zo geweldig is.
Echt een succes kun je dit niet noemen als het meeste van hun tijd nu bestaat uit rondtrekken als een of ander mini circus.
Feit blijft, je hoort niet over de verliezers en die zullen met veel meer zijn.
De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.
De waarde word bepaald door de miljardairs en wallstreet figuren die hartelijk moeten lachen om families die hun hele vermogen er in pompen.
1 grote daling en je bent alles maar dan ook alles kwijt.
Je weet dat bitcoin juist níet in overmaat geproduceerd kan worden?quote:Op maandag 21 december 2020 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet niet of bitcoins makkelijk te kopiëren zijn. Maar ik zie de rol van bitcoin wel weer verdwijnen of overgenomen worden door een beter digitaal investeringsmiddel, wat dat in de toekomst ook moge zijn.
Wat dat betreft is de tulpenzeepbel wel op zijn plaats, of de prijs van nootmuskaat. Nootmuskaat was ooit ook ontzettend waardevol, terwijl het nu in alle supermarkten volop aanwezig is. De toekomst van de bitcoin is gewoon uitermate onzeker.
quote:Op maandag 21 december 2020 10:37 schreef 111210 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar verhalen over mensen die tonnen verlies hebben gemaakt met crypto hoor je niet.
Dit is gewoon een succesverhaal waar er maar weinig van zijn omdat het gewoon een pure gok was/is die goed uitgepakt heeft.
Dat is "by design". Het protocol is zo ontworpen dat er nooit meer kunnen komen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
niemand en iedereenquote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goed onderbouwd ook.quote:Op maandag 21 december 2020 12:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
toch knap dat je zo zeker van je zaak iets kunt typen en dan de plank compleet misslaan
respect
''De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.''quote:
Dat jij graag in de droom van bitcoins wil trappen hopend op rijkdom, moet je zelf weten.quote:Op maandag 21 december 2020 12:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
''De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.''
met zinnen als dit wordt het ook lastig om serieus te reageren he
En jij weet níet dat de nootmuskaatboom alleen op de Banda-eilanden voorkomt? En dat het ook niet bepaald makkelijk is om de nootmuskaat van de archipel naar Holland te brengen?quote:Op maandag 21 december 2020 12:31 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je weet dat bitcoin juist níet in overmaat geproduceerd kan worden?
Wat een kutvoorbeelden.
wat heb je zelf over bitcoin gelezen/gekeken?quote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat jij graag in de droom van bitcoins wil trappen hopend op rijkdom, moet je zelf weten.
Het geeft aan dat je iets wil voor de euros die je ervoor kan krijgen en anders ben je zo’n naïef jong wat denkt dat dit geld gaat vervangen, waar het veel te onstabiel voor is.
In 2017 kon je al makkelijk terugvinden dat 40% van alle bitcoins in handen ligt van maar 1000 mensen, dat is alweer een tijdje terug dus kun je nagaan.
Blijf vooral meedoen aan wat inmiddels net zo nep is al de euro of dollar en die gaan straks ook de crypto kant op en dan is het game over voor bitcoins qua hoge waarde.
Hou jij je boeken maar waar ze thuishoren, in de prullenbak.quote:Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat heb je zelf over bitcoin gelezen/gekeken?
als je wil kan ik je wel wat boeken aanraden zodat je niet meer zulke domme posts maakt
oke bedanktquote:Op maandag 21 december 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hou jij je boeken maar waar ze thuishoren, in de prullenbak.
Ik ben er bij bitcoins van meet af aan bij geweest, beleg daarnaast in goud en zilver.
Er zijn maar weinig mensen op de planeet die er meer vanaf weten en hoe manipulatie op dit soort, verkapte, commodity markten werken en hoe ze te werk gaan.
Maar jouw overtuiging komt meer over als praten met een religieus fanaat en ik hou het dan ook als voorzien.
Jij moet helemaal lekker zelf weten wat je doet.
quote:Op maandag 21 december 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hou jij je boeken maar waar ze thuishoren, in de prullenbak.
Ik ben er bij bitcoins van meet af aan bij geweest, beleg daarnaast in goud en zilver.
Er zijn maar weinig mensen op de planeet die er meer vanaf weten
En dat hangt volledig af van de hype wat er omheen hangt. Het gaat niet (meer) om de techniek, ontwikkelingen daar in hebben ook amper (meer) invloed. Sowieso interesseert het niemand, behalve dan om mee te nemen in een "pitch" om proberen de ander te overtuigen van de nut in btc/crypto.quote:Op maandag 21 december 2020 11:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Verstandige keuze daar Bitcoin over 5 jaar meer dan een ton waard is
Begrijpend Nederlands lezen te moeilijk voor je? Teveel naar je lege bitcoins wallet gestaard zeker.quote:Op maandag 21 december 2020 13:03 schreef recursief het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Kies maar welke het meest van toepassing is.
Surequote:Op maandag 21 december 2020 13:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Begrijpend Nederlands lezen te moeilijk voor je? Teveel naar je lege bitcoins wallet gestaard zeker.
bitcoin netwerk is het ultieme netwerk niemand kan het bitcoin protocol wat makenquote:Op maandag 21 december 2020 06:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarnaast, met goud kun je nog iets. Het is een gewilde grondstof.
Een bitcoin daarentegen is niks.
Maar nog steeds is een bitcoin niks.quote:Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
bitcoin netwerk is het ultieme netwerk niemand kan het bitcoin protocol wat maken
het heeft alle 'crisissen' overleefd en wordt dus steeds sterker en dat zie je terug in de koerswaarde
giraal geld is ook niksquote:Op maandag 21 december 2020 13:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar nog steeds is een bitcoin niks.
Achter giraal geld staat het hele Europese monetaire apparaat die het als wettig betaalmiddel heeft vastgesteldquote:Op maandag 21 december 2020 13:50 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
giraal geld is ook niks
denk je dat er genoeg chartaal geld is om al het giraal geld op te nemen
als iedereen in nederland zijn geld van de bank haalt (kan niet eens) vallen de banken in nederland om hoor idkquote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achter giraal geld staat het hele Europese monetaire apparaat die het als wettig betaalmiddel heeft vastgesteld
Een bitcoin is vooral wat de gek er voor geeft
Vergeet niet dat er landen zijn waar je geen rekening kunt openen. Die krijgen hun salaris nog cash in handen. Willen die hun salaris overboeken naar familie in een ander land is de bitcoin zonder hoge transactie kosten een zegen. En de familie thuis laat die bitcoin weer omzetten naar giraal geld. Dat is met een paar minuten geregeld.quote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achter giraal geld staat het hele Europese monetaire apparaat die het als wettig betaalmiddel heeft vastgesteld
Zelfs bij een bankrun kan van bovenaf ingegrepen worden.quote:Op maandag 21 december 2020 13:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
als iedereen in nederland zijn geld van de bank haalt (kan niet eens) vallen de banken in nederland om hoor idk
Als de Euro en Dollar Crypto er komt... dan kunnen die toch niet zo hoog gaan stijgen? Wat voor meerwaarde heeft zo'n crypto dan tov de échte Euro en de Dollar?quote:Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blijf vooral meedoen aan wat inmiddels net zo nep is al de euro of dollar en die gaan straks ook de crypto kant op en dan is het game over voor bitcoins qua hoge waarde.
Nog niet ouwe reus. Wacht maar op de eerste quantum computers.quote:Op maandag 21 december 2020 13:45 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
bitcoin netwerk is het ultieme netwerk niemand kan het bitcoin protocol wat maken
het heeft alle 'crisissen' overleefd en wordt dus steeds sterker en dat zie je terug in de koerswaarde
Probleem is alleen dat je vandaag een kopje koffie koopt voor 0.00000023 bitcoin en morgen misschien wel een huis. De hoge volatiliteit staat het een beetje in de weg om als vervangend middel voor giraal geld te dienen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er landen zijn waar je geen rekening kunt openen. Die krijgen hun salaris nog cash in handen. Willen die hun salaris overboeken naar familie in een ander land is de bitcoin zonder hoge transactie kosten een zegen. En de familie thuis laat die bitcoin weer omzetten naar giraal geld. Dat is met een paar minuten geregeld.
Klopt. Maar als je 40% van je salaris kwijt bent aan transactie kosten en het dan een week duurt voordat je familie het geld heeft moet het wel heel gek gaan wil je binnen 5 min dit aan waarde verliezen aan bitcoin. En begrijp mij niet verkeerd. Het concept zal in de toekomst ook door banken gebruikt gaan worden. Een digitale cryptomunt komt er uiteindelijk wel die geaccepteerd gaat worden waarbij je een wallet hebt. Je hoort mij niet zeggen dat bitcoin het betaalmiddel gaat worden. Het kan hoogstens als het meezit het digitale goud worden. Maar ook dat is speculatief.quote:Op maandag 21 december 2020 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je vandaag een kopje koffie koopt voor 0.00000023 bitcoin en morgen misschien wel een huis. De hoge volatiliteit staat het een beetje in de weg om als vervangend middel voor giraal geld te dienen.
Dan gaat bitcoin gewoon over op post-quantum cryptography.quote:Op maandag 21 december 2020 14:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog niet ouwe reus. Wacht maar op de eerste quantum computers.
Hadden ze daar niet de afgeleide 'Bitcoin Cash' voor bedacht?quote:Op maandag 21 december 2020 14:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je vandaag een kopje koffie koopt voor 0.00000023 bitcoin en morgen misschien wel een huis. De hoge volatiliteit staat het een beetje in de weg om als vervangend middel voor giraal geld te dienen.
Of Tether? Ik ben daar niet zo in thuis.quote:Op maandag 21 december 2020 14:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet de afgeleide 'Bitcoin Cash' voor bedacht?
en bij bitcoin kan dat nietquote:Op maandag 21 december 2020 14:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs bij een bankrun kan van bovenaf ingegrepen worden.
Mensen die zoals het gezin uit de OP alles op bitcoin hebben gezet en het door een onverwachtse gebeurtenis weer liquide willen maken.quote:Op maandag 21 december 2020 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je gaat toch geen investering verkopen bij een lagere koers?
Dat duivelse apparaat gaat afgestraft worden door digitale munten, zilver, vastgoed, aandelen en goud en hele hoge rentes om het vertrouwen terug te winnenquote:Op maandag 21 december 2020 15:11 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
en bij bitcoin kan dat niet
daar zit hem nou de waarde in, er is simpelweg niets dat zo robuust is als het bitcoin protocol
1 euro is 1 euro
1 bitcoin is 1 bitcoin, hooguit wat nummertje op een digitaal netwerk en wat de gek er voor geeft idd
stel je koopt nu voor 1 euro of 1 bitcoin een brood
na al dat geld printen van de ECB koop je straks voor 1 euro een halve brood
voor 1 bitcoin koop je nog steeds een hele brood, je bitcoin is nu dus 2 euro waard
bitcoin is gewoon een goeie hedge tegen het duivelse beleid van het monetaire apparaat
het kan zeker geen kwaad om een appeltje voor de dorst in bitcoin aan te houden
quote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij gaat miljonairs aanraden waarin ze moeten investeren? De kans is klein dat ze veel verliezen, tenzij de ING plots failliet gaat. Of je denkt dat ze ¤10mil aan bitcoins voor de sier laten staan in hun wallet zonder (gedeeltelijk) te cashen.quote:Op maandag 21 december 2020 11:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik zou deze familie toch sterk aanraden om ook in andere dingen te investeren. Dingen waarvan de geschiedenis geleerd heeft dat ze redelijk waardevast zijn. Zoals goud en huizen.
De kan dat ze heel veel verliezen is levensgroot, maar daar denken ze zelf anders over
In een best ver verleden heb ik voor 300 euro 12 bitcoins gekocht, in een online wallet.quote:Op maandag 21 december 2020 12:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Kan me nog herinneren dat BTC een vrij nieuw fenomeen was en je er ¤50 voor betaalde. Later wel eens spijt gehad dat ik r toen niet een paar heb gekocht.
Hoezo is de kans klein dat ze veel verliezen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:20 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jij gaat miljonairs aanraden waarin ze moeten investeren? De kans is klein dat ze veel verliezen, tenzij de ING plots failliet gaat. Of je denkt dat ze ¤10mil aan bitcoins voor de sier laten staan in hun wallet zonder (gedeeltelijk) te cashen.
Zegt the girl next door...quote:Op dinsdag 22 december 2020 06:42 schreef girlnextdoor. het volgende:
Heee, die familie woonde vier jaar geleden bij mij om de hoekTof om te lezen dit!
Hoezo is de kans groot?quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo is de kans klein dat ze veel verliezen?
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. Sterk.quote:
Je leest wederom niet goed wat ik geschreven heb, anders zou je die vraag niet stellen want het antwoord op je vraag stond gewoon in me reactie, vandaar dus een tegenvraag als antwoord. Bij deze dan voor de 2e keer. Een gedeelte van die bitcoins ter waarde van een paar miljoen euro’s hebben ze allang op hun rekening laten storten. De rest aan bitcoins die ze in hun wallet laten, of ze die wel of niet verliezen, ze zijn allang binnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. Sterk.
De kans is groot dat de bitcoin veel waarde verliest, omdat dit eerder ook al gebeurd is. De waarde van de bitcoin wordt bepaald door wat men ervoor wil geven. Er zit geen echte waarde achter. Zelfs aan de tulpenbol had je meer, daar kwam dan tenminste nog een bloem uit.
Welk stuk van je reactie bedoel je precies? Want achteraf weet je het allemaal precies te vertellen. Maar als je terugleest staat het er niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je leest wederom niet goed wat ik geschreven heb, anders zou je die vraag niet stellen want het antwoord op je vraag stond gewoon in me reactie, vandaar dus een tegenvraag als antwoord. Bij deze dan voor de 2e keer. Een gedeelte van die bitcoins ter waarde van een paar miljoen euro’s hebben ze allang op hun rekening laten storten. De rest aan bitcoins die ze in hun wallet laten, of ze die wel of niet verliezen, ze zijn allang binnen.
O, nee? Ik zou wel van een groot verlies spreken als ik 80% van mijn totale vermogen zou verliezen.quote:De kans is helemaal niet groot dat ze veel verliezen.
quote:Wat ik wel wil zeggen: Ik handel maar met 20 procent van mijn crypto’s. De overige 80 procent raak ik niet aan, die zitten in een hardware wallet ergens in een kluis in Europa.’’
Ik heb nu zojuist 2x uitgelegd dat de kans klein is dat ze veel verliezen. Leg jij maar eens uit waarom jij denkt dat de kans groot is dat ze 80% van hun totale vermogen zouden verliezen. Waarop is die grote kans gebaseerd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk stuk van je reactie bedoel je precies? Want achteraf weet je het allemaal precies te vertellen. Maar als je terugleest staat het er niet.
[..]
O, nee? Ik zou wel van een groot verlies spreken als ik 80% van mijn totale vermogen zou verliezen.
[..]
tja, die vent is gewoon een trader volgens eigen zeggen... dus iemand die schijnbaar zn inkomen ook haalt uit kopen én verkopen. (op dat moment is een heel hoge stand niet eens zo prettig, tenzij je tot dat moment ook daadwerkelijk niet verkocht hebt en het perfecte moment kunt pikken waarop je dat wé moet doen)quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef slashdotter3 het volgende:
"Deze familie verkocht alles om in de bitcoins te gaan, nu wonen ze als goden in Portugal"
Oceanier gaat er vanuit dat de familie waarschijnlijk al een aanzienlijk bedrag heeft gecasht in euros en dat het verliezen van 80% van hun huidige crypto (of een aanzienlijk deel daarvan) geen ramp voor ze zou zijn naast dat het onwaarschijnlijk is dat die 80% 0 waard wordt. Jij gaat er vanuit dat die 80% crypto ook 80% van hun vermogen is en dat de waarde van die 80% daadwerkelijk 0 kan worden. Vandaar dat jullie bekvechten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vraag beantwoorden met een wedervraag. Sterk.
De kans is groot dat de bitcoin veel waarde verliest, omdat dit eerder ook al gebeurd is. De waarde van de bitcoin wordt bepaald door wat men ervoor wil geven. Er zit geen echte waarde achter. Zelfs aan de tulpenbol had je meer, daar kwam dan tenminste nog een bloem uit.
Citeer jezelf waarin jij dat uitlegt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:54 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik heb nu zojuist 2x uitgelegd dat de kans klein is dat ze veel verliezen.
Deze mensen hebben louter geïnvesteerd in bitcoin. 80% van zijn vermogen ligt in een kluis en met de rest handelt hij.quote:Leg jij maar eens uit waarom jij denkt dat de kans groot is dat ze 80% van hun totale vermogen zouden verliezen. Waarop is die grote kans gebaseerd?
80% ligt in een kluis, en met de rest handelt hij. Ik kan nergens uit het artikel opmaken dat hij al flink gecasht heeft. Dus dat is niet meer dan interpretatie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oceanier gaat er vanuit dat de familie waarschijnlijk al een aanzienlijk bedrag heeft gecasht in euros en dat het verliezen van 80% van hun huidige crypto (of een aanzienlijk deel daarvan) geen ramp voor ze zou zijn naast dat het onwaarschijnlijk is dat die 80% 0 waard wordt. Jij gaat er vanuit dat die 80% crypto ook 80% van hun vermogen is en dat de waarde van die 80% daadwerkelijk 0 kan worden. Vandaar dat jullie bekvechten.
Maar het is dus goed mogelijk dat er een nieuw en beter alternatief komt en het netwerk dat erachter zit geen drol meer waard is.quote:Je advies om je bezittingen te spreiden is op zich goed maar je redenatie betreffende de waarde van Bitcoin en het vergelijk met tulpenbollen geeft aan dat je over dit onderwerp geen kaas hebt gegeten. De waarde van bitcoins zit 'm in het netwerk dat een globaal, neutraal, digitaal, decentraal, censuurbestendig grootboekfunctie biedt met een uitgifte wat vast staat en eindig is. Dat is waardevol in een globaliserende wereld waar geld in handen is van overheden/banken en massaal wordt bijgedrukt zonder einde in zicht. De prijs kan flink stijgen en dalen maar het idee dat er niks achter zit is een misvatting.
Ik heb het je 2 x uitgelegd en Ronald Koeman de 3e keer. Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Citeer jezelf waarin jij dat uitlegt.
[..]
Deze mensen hebben louter geïnvesteerd in bitcoin. 80% van zijn vermogen ligt in een kluis en met de rest handelt hij.
Als de bitcoin volledig instort, is hij dus 80% van zijn vermogen kwijt. Bovendien is hij ook het bedrag wat hij gebruikt om te handelen kwijt.
Voor de rest heb ik al uitgelegd dat bitcoin zelf geen waarde heeft, de waarde hangt helemaal af van wat de gek ervoor geeft. Goud of huizen bijvoorbeeld, hebben een waarde, omdat het dingen zijn die mensen nodig hebben of willen hebben.
Waarom is de kans volgens jou levensgroot dat de bitcoin volledig instort?quote:De kan dat ze heel veel verliezen is levensgroot, maar daar denken ze zelf anders over:
Ja, Ronald-Koeman legt dingen uit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik heb het je 2 x uitgelegd en Ronald Koeman de 3e keer. Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen.
Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Dat de bitcoin instort is geen antwoord, in tegenstelling tot jou snap ik wel namelijk gelijk dat je daarop doelde. De vraag is waar die kans op is gebaseerd dat de bitcoin instort. Volgens jou is die kans levensgroot.
Nee, de kans is groot dat ze veel geld verliezen. Daar hoeft de bitcoin niet eens volledig voor in te storten.quote:Waarom is de kans volgens jou levensgroot dat de bitcoin volledig instort?
Zelfs nadat Koeman je dingen heeft uitgelegd blijf je hetzelfde vragen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Ronald-Koeman legt dingen uit.
Jij niet. En zowel, dan is het een klein kunstje om jouw uitleg te quoten.
Naja nogmaals, wat maakt de kans levensgroot?quote:Nee, de kans is groot dat ze veel geld verliezen. Daar hoeft de bitcoin niet eens volledig voor in te storten.
Jij legt niets uit. En dus moet je je achter Ronald-Koeman verschuilen. Nogmaals. Quote jezelf.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:17 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zelfs nadat Koeman je dingen heeft uitgelegd blijf je hetzelfde vragen.
Nee joh. Mensen hebben helemaal geen dak boven hun hoofd nodig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:09 schreef Oceanier het volgende:
Edit: je maakt ook nog eens een denkfout. Het is of nodig hebben, of willen hebben. Niet allebei. Zelfs een dak boven je hoofd heb je niet echt nodig, maar goed dat word over het algemeen beschouwd als een noodzakelijk iets.
Van goud kun je geen sierraden maken? En goud kan je niet toepassen in elektronica, de industrie en de geneeskunde?quote:Goud heb je niet nodig, de waarde van goud is ook maar door de mens bepaald. Goud is dus hetzelfde als bitcoin, men wilt het hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
80% ligt in een kluis, en met de rest handelt hij. Ik kan nergens uit het artikel opmaken dat hij al flink gecasht heeft. Dus dat is niet meer dan interpretatie.
Is inderdaad slechts een aanname. ik denk dat de meeste mensen dat wel zouden doen, dus op zich een redelijke aanname. Al is dit niet echt een doorsnee gezin dus als zou blijken van niet sta ik ook niet heel raar te kijken.quote:Of je denkt dat ze ¤10mil aan bitcoins voor de sier laten staan in hun wallet zonder (gedeeltelijk) te cashen.
In theorie wel. Maar je moet het een beetje zien als het internet. In theorie zou een nieuw beter internet het oude internet kunnen vervangen maar er is geen enkele aanleiding om dat op dit moment te denken. Een decentraal netwerk wat in feite van niemand is duurt (tientallen) jaren om op te bouwen en is zeer moeilijk te forceren. Duizenden altcoins proberen het al 11 jaar. Maar het netwerkeffect van Bitcoin is sterk en nog altijd groeiende, een klein beetje beter alternatief is niet voldoende om die plek in te nemen... het zou dan echt iets moeten zijn wat in orde van grootte beter is (dat heeft een naam maar ben ik even kwijt). Zo'n alternatief staat nog niet aan de horizon en zodra dat er is zie je dat mijlenver aankomen en heb je genoeg tijd om over te stappen.quote:[..]
Maar het is dus goed mogelijk dat er een nieuw en beter alternatief komt en het netwerk dat erachter zit geen drol meer waard is.
Omdat het niet hoeft want de meeste mensen zoals Ronald Koeman die snappen het meteen. Speciaal voor jou omdat jij niet zo snel bent legde ik het daarna uit. Maar je blijft nu doorgaan om niets heb je de uitleg van Ronald Koemand nu wel of niet begrepen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij legt niets uit. En dus moet je je achter Ronald-Koeman verschuilen. Nogmaals. Quote jezelf.
In principe geen dak van 3 ton.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee joh. Mensen hebben helemaal geen dak boven hun hoofd nodig.
De mensheid kan zonder goud. Goud is dus niet nodig zoals ik al zei.quote:Van goud kun je geen sierraden maken? En goud kan je niet toepassen in elektronica, de industrie en de geneeskunde?
Kijk eens onder het kopje 'toepassingen':
https://nl.wikipedia.org/wiki/Goud
Goud is inderdaad puur een menselijke afspraak, zou in principe aan mode onderhevig kunnen zijn en heeft een gelimiteerde kwantiteit, eigenlijk is het een soort fysieke bitcoin. Een dak is noodzakelijk. Die drie ton is de marktwaarde, niet de arbeidswaarde.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef Oceanier het volgende:
[..]
In principe geen dak van 3 ton.
[..]
De mensheid kan zonder goud. Goud is dus niet nodig zoals ik al zei.
Tja, in principe kunnen we ook zonder elektronica.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef Oceanier het volgende:
De mensheid kan zonder goud. Goud is dus niet nodig zoals ik al zei.
quote:We willen schonere energie en slimmere elektronica. Maar voor de productie van computers, smartphones, zonnepanelen, en elektrische auto’s hebben we grote hoeveelheden zeldzame metalen nodig zoals goud, koper en indium. En die raken in rap tempo op. Hoe kunnen we onze honger naar deze scheikundige elementen stillen? Ligt de oplossing op 5 kilometer diepte in de oceaan, of in een bovengrondse 'urban mine'?
De goudmijn in je broekzak
In de smartphone in je broekzak zit zo’n 20 mg goud. Dat lijkt op het eerste gezicht misschien een verwaarloosbaar kleine hoeveelheid, maar het is ongeveer 200 keer zoveel goud als in een stuk gouderts met het gewicht van je telefoon. Over de hele wereld liggen naar schatting zo’n 1,4 miljard oude telefoontjes te verstoffen. Als deze telefoontjes omgesmolten worden kan hier 28 ton aan goud uit worden gewonnen. https://npofocus.nl/artik(...)-onze-smartphones-op
Jij riep dat er geen waarde achter bitcoin zit en vervolgens kwam je met goud dat waarde heeft omdat we goud nodig hebben zeg je.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, in principe kunnen we ook zonder elektronica.
[..]
Zolang we elektronica willen gebruiken en dingen willen produceren en zelfs sommige medische behandelingen willen uitvoeren is goud iets dat we nodig hebben. Inderdaad heel anders dan de bitcoin.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:41 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jij riep dat er geen waarde achter bitcoin zit en vervolgens kwam je met goud dat waarde heeft omdat we goud nodig hebben zeg je.
Weet je wel wat je zegt?
quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef timmmmm het volgende:
Elektronica is niet afhankelijk van goud. Elektronica kan goud missen. Wij dus ook. Heb je zelf wel het kopje toepassingen gelezen waar je mee aankwam?quote:Op woensdag 23 december 2020 10:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zolang we elektronica willen gebruiken en dingen willen produceren en zelfs sommige medische behandelingen willen uitvoeren is goud iets dat we nodig hebben. Inderdaad heel anders dan de bitcoin.
Nou, wederom, citeer maar het stukje waarin staat dat elektronica goud kan missen. Ze zullen het er immers niet voor de grap in doen.quote:Op woensdag 23 december 2020 10:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Elektronica is niet afhankelijk van goud. Elektronica kan goud missen. Wij dus ook. Heb je zelf wel het kopje toepassingen gelezen waar je mee aankwam?
Ik citeer niks. Goud is een luxe. Bepaalde elektronische apparaten gaan langer mee of werken sneller. Noodzakelijk is het niet, bepaalde bedrijven kiezen bewust niet voor goud om kosten te besparen. Nadeel is dat de levensduur daardoor korter wordt, wat eigenlijk alleen nadelig is voor de consument.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, wederom, citeer maar het stukje waarin staat dat elektronica goud kan missen. Ze zullen het er immers niet voor de grap in doen.
Goud en zilver zijn voorlopig niet te missen in de electronica. De eigenschappen van goud namelijk buigzaam, uitstekende geleider waar koper niet aan kan tippen en corrosie bestendig. Ze zijn bezig met het ontwikkelen van legeringen maar zover is het nog lang niet. Je hebt dus gelijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, wederom, citeer maar het stukje waarin staat dat elektronica goud kan missen. Ze zullen het er immers niet voor de grap in doen.
O, een kortere levensduur is niet onhandig voor bedrijven die producten gebruiken?quote:Op woensdag 23 december 2020 11:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik citeer niks. Goud is een luxe. Bepaalde elektronische apparaten gaan langer mee of werken sneller. Noodzakelijk is het niet, bepaalde bedrijven kiezen bewust niet voor goud om kosten te besparen. Nadeel is dat de levensduur daardoor korter wordt, wat eigenlijk alleen nadelig is voor de consument.
Een enkel voorbeeldje. Goud wordt gebruikt als hulpmiddel bij bestraling tegen prostaatkanker:quote:Bewijs en citeer jij maar dat de mens en elektronica goud nodig hebben. Jij doet immers de bewering dat we niet zonder goud kunnen.
quote:Goudmarkers inbrengen
Als de prostaat niet verwijderd is, maken we geebruik van goudmarkers. Goudmarkers zijn kleine staafjes goud welke in uw prostaat worden ingebracht. Dit gebeurd met dezelfde techniek waarmee de uroloog eerder stukjes prostaatweefsel voor onderzoek heeft verwijderd. Deze markeringen maken het mogelijk om voorafgaand aan de bestralingsbehandeling door middel van een soort röntgenfoto de positie van de prostaat te bepalen en zo nodig uw positie aan te passen. https://www.haaglandenmc.(...)taatkanker-uitwendig
Dat zeg ik, voor de consument is het nadelig.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, een kortere levensduur is niet onhandig voor bedrijven die producten gebruiken?
Van kanker kan je nog steeds doodgaan. Goud geneest kanker niet.quote:Een enkel voorbeeldje. Goud wordt gebruikt als hulpmiddel bij bestraling tegen prostaatkanker:
De electronica word onbetrouwbaar als je geen metaal gebruikt dat een zeer goede geleider is. Het gaat hier ook om de eigenschappen.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat zeg ik, voor de consument is het nadelig.
[..]
Van kanker kan je nog steeds doodgaan. Goud geneest kanker niet.
Toch zijn er bedrijven die niet voor goud kiezen in hun producten. Zo maken ze sneller en meer winst op de consument. Wellicht minder betrouwbaar maar meer winst.quote:Op woensdag 23 december 2020 11:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
De electronica word onbetrouwbaar als je geen metaal gebruikt dat een zeer goede geleider is. Het gaat hier ook om de eigenschappen.
idd, bijv. de lokale kaasboerquote:Op woensdag 23 december 2020 12:03 schreef Oceanier het volgende:
Toch zijn er bedrijven die niet voor goud kiezen in hun producten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |