abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196858104
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En wie zorgt ervoor dat het er ook echt 21 miljoen blijven?
Even cru gezegd; een overgrote meerderheid van de Bitcoin node gebruikers zou dan hun node moeten updaten naar een versie die dat toestaat. Daar is vanaf het begin tot aan nu nooit enige animo voor geweest en geen enkele aanleiding om te denken dat dat binnenkort, of ooit, gaat veranderen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196858200
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Even cru gezegd; een overgrote meerderheid van de Bitcoin node gebruikers zou dan hun node moeten updaten naar een versie die dat toestaat. Daar is vanaf het begin tot aan nu nooit enige animo voor geweest en geen enkele aanleiding om te denken dat dat binnenkort, of ooit, gaat veranderen.
En bitcoin kan ook niet afsplitsen? Dat er twee munten van komen?
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 11:41:23 #78
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196858264
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn afsplitsingen van het netwerk geweest. Bitcoin cash, Bitcoin SV, Wrapped Bitcoin en Bitcoin Gold. Echter dat zijn allemaal andere coins geworden en staan volledig los van de Bitcoin die zo bekend is.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196858338
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zijn er een hoop mensen die naar aanleiding van dit soort succesverhalen net voor de vorige piek van 20k hun spaargeld ib bitcoin hebben gestoken. En die vervolgens in paniek of gewoon financieel gedwongen bij een sterk gedaalde koers hebben verkocht.
Daar kan zomaar de helft tot tweederde van het geïnvesteerde vermogen zijn verdampt. Alleen daar lopen mensen niet zo snel mee tekoop.
Je gaat toch geen investering verkopen bij een lagere koers?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196858355
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Er zijn afsplitsingen van het netwerk geweest. Bitcoin cash, Bitcoin SV, Wrapped Bitcoin en Bitcoin Gold. Echter dat zijn allemaal andere coins geworden en staan volledig los van de Bitcoin die zo bekend is.
Die Wrapped bitcoin is wel bitcoin maar kan op het etherium netwerk worden verstuurd en opgeslagen worden. Je moet hem unwrappen om het op het bitcoin netwerk te kunnen plaatsen en versturen als ik het goed begrepen heb. Die Wrapped bitcoin heeft ook precies dezelfde waarde als de bitcoin.
.
pi_196858400
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat kan, op verschillende manieren en om verschillende redenen, met gevolgen die niks voorstellen tot en met gevolgen die desastreus zijn. Maar het netwerk is dusdanig opgezet dat het in ieders financieel belang is om zo'n desastreuze afsplitsing niet te laten gebeuren. Miners en node gebruikers hebben er allebei financieel belang bij dat dat niet gebeurd. Slim bedacht door Satoshi.
pi_196858465
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat kan, op verschillende manieren en om verschillende redenen, met gevolgen die niks voorstellen tot en met gevolgen die desastreus zijn. Maar het netwerk is dusdanig opgezet dat het in ieders financieel belang is om zo'n desastreuze afsplitsing niet te laten gebeuren. Miners en node gebruikers hebben er allebei financieel belang bij dat dat niet gebeurd. Slim bedacht door Satoshi.
Je hebt me overtuigd. Ik ga nu mijn hele hebben en houden in de bitcoin investeren. En dat figuur uit de OP zegt ook dat de kans om biljonair te worden groter is dan de kans om bankroet te gaan. 8-)
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 11:53:24 #83
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_196858481
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd. Ik ga nu mijn hele hebben en houden in de bitcoin investeren. En dat figuur uit de OP zegt ook dat de kans om biljonair te worden groter is dan de kans om bankroet te gaan. 8-)
Verstandige keuze daar Bitcoin over 5 jaar meer dan een ton waard is :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_196858741
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat die persoon heeft gedaan was enorm risicovol maar met een enorme potentiële winst. Nu is het minder risicovol om te doen maar is de potentiële winst die je eruit haalt op korte termijn ook minder (tussen nu en een aantal jaar). Laten we zeggen ongeveer je inleg x 5. Terwijl toen hij het deed was het iets van inleg x 20+

Als je niks te verliezen hebt kun je het doen maar als je wel wat te verliezen hebt (en een gezin te onderhouden hebt) zou ik het niet doen. Deze dromerige, ietswat aparte familie is niet de norm en had ook met verlies wel oke geweest vermoed ik.
pi_196858849
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wat die persoon heeft gedaan was enorm risicovol maar met een enorme potentiële winst. Nu is het minder risicovol om te doen maar is de potentiële winst die je eruit haalt op korte termijn ook minder (tussen nu en een aantal jaar). Laten we zeggen ongeveer je inleg x 5. Terwijl toen hij het deed was het iets van inleg x 20+

Als je niks te verliezen hebt kun je het doen maar als je wel wat te verliezen hebt (en een gezin te onderhouden hebt) zou ik het niet doen. Deze dromerige, ietswat aparte familie is niet de norm en had ook met verlies wel oke geweest vermoed ik.
Precies. Je bent natuurlijk sowieso compleet aan een risico verbonden als je er vol in gaat met al je spaargeld. Je moet natuurlijk altijd een buffer hebben om zaken die stuk kunnen gaan te kunnen vervangen. Ik doe het voor de lange termijn. Er zijn zat mensen die iedere maand bijvoorbeeld voor 50 euro zilver kopen of wat bitcoin etc etc. Het zijn geen dagtraders.
pi_196858978
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. Je bent natuurlijk sowieso compleet aan een risico verbonden als je er vol in gaat met al je spaargeld. Je moet natuurlijk altijd een buffer hebben om zaken die stuk kunnen gaan te kunnen vervangen. Ik doe het voor de lange termijn. Er zijn zat mensen die iedere maand bijvoorbeeld voor 50 euro zilver kopen of wat bitcoin etc etc. Het zijn geen dagtraders.
Zeker. All-in of niet all-in is gewoon niet de juiste afweging voor de meeste mensen. Als je het safe wil spelen kun je je spaargeld spreiden over allerlei verschillende dingen (ETF's, onroerend goed, staatsobligaties en ja ook Bitcoin). Wil je meer risico dan zijn andere crypto's een optie maar ik beveel dat persoonlijk niet aan.

We leven in een tijd van 0% rente op je spaargeld, als je niets doet wordt het sowieso minder waard, dus iets doen is zeker aan te bevelen.
pi_196859109
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef tfors het volgende:
De tulpenzeepbel duurde ook jaren voordat het over was. Gaat ook een keer komen met BTC, dat lijkt me duidelijk.Goud heb je wat aan en is uniek. BTC kun je zo klonen en als betaalsysteem zijn er wel betere cryptos of systemen te bedenken. Maar ik zou niet speculeren op een daling, wie weet hoe hoog het kan gaan voordat we bij de top zijn, wordt in ieder geval mooie chaos dan!
have fun staying poor

cc: @onlogisch
pi_196859166
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Sure je hebt altijd wel een soort van winnaar er tussen, maar de prijs die de hele familie betaalt voor de gok van 1 man, weet niet of het allemaal zo geweldig is.

Echt een succes kun je dit niet noemen als het meeste van hun tijd nu bestaat uit rondtrekken als een of ander mini circus.

Feit blijft, je hoort niet over de verliezers en die zullen met veel meer zijn.
De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.

De waarde word bepaald door de miljardairs en wallstreet figuren die hartelijk moeten lachen om families die hun hele vermogen er in pompen.

1 grote daling en je bent alles maar dan ook alles kwijt.
toch knap dat je zo zeker van je zaak iets kunt typen en dan de plank compleet misslaan

respect
pi_196859228
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 11:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet niet of bitcoins makkelijk te kopiëren zijn. Maar ik zie de rol van bitcoin wel weer verdwijnen of overgenomen worden door een beter digitaal investeringsmiddel, wat dat in de toekomst ook moge zijn.

Wat dat betreft is de tulpenzeepbel wel op zijn plaats, of de prijs van nootmuskaat. Nootmuskaat was ooit ook ontzettend waardevol, terwijl het nu in alle supermarkten volop aanwezig is. De toekomst van de bitcoin is gewoon uitermate onzeker.
Je weet dat bitcoin juist níet in overmaat geproduceerd kan worden?

Wat een kutvoorbeelden.
pi_196859238
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 10:37 schreef 111210 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar verhalen over mensen die tonnen verlies hebben gemaakt met crypto hoor je niet.

Dit is gewoon een succesverhaal waar er maar weinig van zijn omdat het gewoon een pure gok was/is die goed uitgepakt heeft.
pi_196859277
quote:

[..]

Dat is "by design". Het protocol is zo ontworpen dat er nooit meer kunnen komen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_196859329
quote:

[..]

niemand en iedereen
pi_196859421
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 12:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]

toch knap dat je zo zeker van je zaak iets kunt typen en dan de plank compleet misslaan

respect
Goed onderbouwd ook. |:) :W
pi_196859436
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Goed onderbouwd ook. |:) :W
''De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.''

met zinnen als dit wordt het ook lastig om serieus te reageren he
pi_196859453
Kan me nog herinneren dat BTC een vrij nieuw fenomeen was en je er ¤50 voor betaalde. Later wel eens spijt gehad dat ik r toen niet een paar heb gekocht.
pi_196859545
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 12:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]

''De meeste bitcoins liggen in handen van letterlijk 5 of 10%.. je bent nu eigenlijk weer net zo dom bezig als met een euro of dollar.''

met zinnen als dit wordt het ook lastig om serieus te reageren he
Dat jij graag in de droom van bitcoins wil trappen hopend op rijkdom, moet je zelf weten.
Het geeft aan dat je iets wil voor de euros die je ervoor kan krijgen en anders ben je zo’n naïef jong wat denkt dat dit geld gaat vervangen, waar het veel te onstabiel voor is.

In 2017 kon je al makkelijk terugvinden dat 40% van alle bitcoins in handen ligt van maar 1000 mensen, dat is alweer een tijdje terug dus kun je nagaan.

Blijf vooral meedoen aan wat inmiddels net zo nep is al de euro of dollar en die gaan straks ook de crypto kant op en dan is het game over voor bitcoins qua hoge waarde.
pi_196859671
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 12:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Je weet dat bitcoin juist níet in overmaat geproduceerd kan worden?

Wat een kutvoorbeelden.
En jij weet níet dat de nootmuskaatboom alleen op de Banda-eilanden voorkomt? En dat het ook niet bepaald makkelijk is om de nootmuskaat van de archipel naar Holland te brengen?

Groetjes uit 1735.
pi_196859757
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat jij graag in de droom van bitcoins wil trappen hopend op rijkdom, moet je zelf weten.
Het geeft aan dat je iets wil voor de euros die je ervoor kan krijgen en anders ben je zo’n naïef jong wat denkt dat dit geld gaat vervangen, waar het veel te onstabiel voor is.

In 2017 kon je al makkelijk terugvinden dat 40% van alle bitcoins in handen ligt van maar 1000 mensen, dat is alweer een tijdje terug dus kun je nagaan.

Blijf vooral meedoen aan wat inmiddels net zo nep is al de euro of dollar en die gaan straks ook de crypto kant op en dan is het game over voor bitcoins qua hoge waarde.
wat heb je zelf over bitcoin gelezen/gekeken?

als je wil kan ik je wel wat boeken aanraden zodat je niet meer zulke domme posts maakt :)
pi_196859813
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 12:58 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wat heb je zelf over bitcoin gelezen/gekeken?

als je wil kan ik je wel wat boeken aanraden zodat je niet meer zulke domme posts maakt :)
Hou jij je boeken maar waar ze thuishoren, in de prullenbak.

Ik ben er bij bitcoins van meet af aan bij geweest, beleg daarnaast in goud en zilver.
Er zijn maar weinig mensen op de planeet die er meer vanaf weten en hoe manipulatie op dit soort, verkapte, commodity markten werken en hoe ze te werk gaan.

Maar jouw overtuiging komt meer over als praten met een religieus fanaat en ik hou het dan ook als voorzien.
Jij moet helemaal lekker zelf weten wat je doet.
pi_196859826
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Hou jij je boeken maar waar ze thuishoren, in de prullenbak.

Ik ben er bij bitcoins van meet af aan bij geweest, beleg daarnaast in goud en zilver.
Er zijn maar weinig mensen op de planeet die er meer vanaf weten en hoe manipulatie op dit soort, verkapte, commodity markten werken en hoe ze te werk gaan.

Maar jouw overtuiging komt meer over als praten met een religieus fanaat en ik hou het dan ook als voorzien.
Jij moet helemaal lekker zelf weten wat je doet.
oke bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')