GroenLinks besteedt het grootste deel van hun tijd aan flauwekul als genderneutrale politiek. De echte problemen van Nederland (immigratie, integratie en islam) worden door hen niet serieus genomen.quote:Op zondag 20 december 2020 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Weinig pragmatisch, grote nadruk op identiteitspolitiek.
Dus het is de schuld van rechts dat links zo klein aandeel heeft in de huidige politiek?quote:Op maandag 21 december 2020 01:47 schreef VoMy het volgende:
Omdat iedereen denkt dat bepaalde randthema's belangrijk zijn en aan links kleeft het beeld dat die die discussies in de marge niet goed voeren.
20 jaar lang schreeuwen en klagen door beroepsjankers van de VVD en de PVV en dergelijke heeft iedereen het gevoel gegeven dat rechtse partijen de enige oplossing bieden voor de 'problemen' in Nederland, terwijl de echte problemen - die problemen die veroozaakt en opgelost zouden kunnen worden middels regeringsbeleid en ook daadwerkelijk impact hebben op de leefomstandigheden van de meeste Nederlanders - al 20 jaar door de rechtse partijen veroorzaakt worden.
Je ziet het hier ook op Fok, zoveel volkomen dichtgetikte figuren die alleen maar in stromannen en drogredenen over 'links' kunnen praten.
Onzin, GroenLinks besteedt het grootste deel van hun tijd aan het belangrijkste probleem voor de toekomst: klimaatverandering. En ze besteden veel meer tijd aan immigratie en integratie dan aan genderneutraliteit. Als je denkt dat dat niet zo is, dan trap je in de mantra's van rechts ipv dat je de politiek volgt.quote:Op maandag 21 december 2020 05:24 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
GroenLinks besteedt het grootste deel van hun tijd aan flauwekul als genderneutrale politiek. De echte problemen van Nederland (immigratie, integratie en islam) worden door hen niet serieus genomen.
PvdA is ook een centrumpartij, natuurlijk. Dus: waarom is de PvdA zo weinig aantrekkelijk?quote:Op maandag 21 december 2020 08:42 schreef nostra het volgende:
an kom je uit bij de VVD of het CDA en als je er iets van een kleurtje aan wil geven D66. Dat valt verder nauwelijks rechts te noemen.
Zijn weinig onderscheidend van het kabinet. En hebben een leider die teveel deuken op heeft gelopen.quote:Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef skrn het volgende:
[..]
PvdA is ook een centrumpartij, natuurlijk. Dus: waarom is de PvdA zo weinig aantrekkelijk?
VVD is ook links de laatste 10 jaar.quote:Op zondag 20 december 2020 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vreemde reactie.
We hebben al 10 jaar VVD als grootste regerende partij dus weinig redenen om naar links te kijken als dat je dwars zit.
Ik ben benieuwd of Lodewijk het gaat redden of dat de PvdA eieren voor zijn geld kiest. De toeslagenaffaire kan dan toch nog gaan roeren tijdens de verkiezingen.quote:Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Hexagon het volgende:
Zijn weinig onderscheidend van het kabinet. En hebben een leider die t
Dat klopt. D66 is verworden tot een elitaire linkse kliek van bekakt pratende ellendelingen die boeren het land uit willen pesten en nieuwkomers uit enge landen verwelkomen.quote:Op maandag 21 december 2020 08:42 schreef nostra het volgende:
De meesten willen gewoon een stabiele centrumpartij en dan kom je uit bij de VVD of het CDA en als je er iets van een kleurtje aan wil geven D66. Dat valt verder nauwelijks rechts te noemen.
Klopt, er kleeft bloed aan de handen van Asscher. Deze Kafkaiaanse ex-minister is verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire die duizenden gezinnen het verderf in heeft gestort.quote:Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zijn weinig onderscheidend van het kabinet. En hebben een leider die teveel deuken op heeft gelopen.
Heuj, weer een halve kaart met simpele zielen bingoquote:Op maandag 21 december 2020 09:36 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Dat klopt. D66 is verworden tot een elitaire linkse kliek van bekakt pratende ellendelingen die boeren het land uit willen pesten en nieuwkomers uit enge landen verwelkomen.
Dit lijkt me allemaal nogal subejctief, niet?quote:Op maandag 21 december 2020 05:24 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
GroenLinks besteedt het grootste deel van hun tijd aan flauwekul als genderneutrale politiek. De echte problemen van Nederland (immigratie, integratie en islam) worden door hen niet serieus genomen.
Die thema's interesseren mij persoonlijk ook geen ene reet.quote:Op maandag 21 december 2020 05:24 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Ik vind het wel belangrijk dat in Nederland moslims geen leraren op straat de keel doorsnijden.quote:Op maandag 21 december 2020 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die thema's interesseren mij persoonlijk ook geen ene reet.
Links is idd zelfs op haar hoogtepunt niet een meerderheid geweest.quote:Op maandag 21 december 2020 11:54 schreef RM-rf het volgende:
50 zetels voor links is gewoon het historisch gemiddelde...
Sinds 75 jaar heeft het aantal zetels voor linkse partijen altijd tussen de 35 en 65 zetels geschommeld, waarbij de middelwaarde van rond de 50 meestal de meest waarschijnlijke score was.
Een meerderheid voor links heeft nog nooit in de nederlandse parlementaire geschiedenis bestaan
Nou, Wilders is de 2e partij van Nederland geworden puur op identiteitspolitiek. Blijkbaar is dat toch best wel een succesnummer.quote:Op maandag 21 december 2020 13:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Wanneer het economisch slechter gaat.. recessie en zulks.. en bezuinigingen dreigend opdoemen aan de horizon, dan zal links wel weer groter worden wanneer zij zich toeleggen op sociaal-economische standpunten. Identiteitspolitiek daar win je te weinig zieltjes mee in dit land kennelijk. Gelukkig maar.
Dat is geen identiteitspolitiek, dat is gewoon anti-immigratie. Identiteitspolitiek is het bevoordelen van bepaalde groepen die in hun beleving worden achtergesteld op grond van hun identiteit.quote:Op maandag 21 december 2020 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, Wilders is de 2e partij van Nederland geworden puur op identiteitspolitiek. Blijkbaar is dat toch best wel een succesnummer.
Uh....je beschrijft dus exact wat Wilders doet. "Immigranten houden bedden van Nederlanders bezet!" Wat denk je dat dat is dan? Niks anti-immigratie, dat is een een groep Nederlanders proberen te bevoordelen.quote:Op maandag 21 december 2020 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is geen identiteitspolitiek, dat is gewoon anti-immigratie. Identiteitspolitiek is het bevoordelen van bepaalde groepen die in hun beleving worden achtergesteld op grond van hun identiteit.
Dat is eerder een reactie op het linkse politiek correcte denken en linkse identiteitspolitiek.quote:Op maandag 21 december 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh....je beschrijft dus exact wat Wilders doet. "Immigranten houden bedden van Nederlanders bezet!" Wat denk je dat dat is dan? Niks anti-immigratie, dat is een een groep Nederlanders proberen te bevoordelen.
Ja, natuurlijk, joh, het is allemaal de schuld van links want die hebben de migranten binnengehaa...oh wacht...dat hebben ze helemaal niet gedaan.quote:Op maandag 21 december 2020 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is eerder een reactie op het linkse politiek correcte denken en linkse identiteitspolitiek.
Het eerste punt op het PVV partijprogramma is 'nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit Islamitische landen: grenzen dicht'. Een beetje een raar streven als je het mij vraagt, maar dit komt dus neer op het stoppen van een bepaalde tendens (migratie). En niet zo zeer het bevoordelen van een specifieke groep mensen. Dit maakt het ook reactionair. Een PVV is een reactie op migratie.quote:Op maandag 21 december 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh....je beschrijft dus exact wat Wilders doet. "Immigranten houden bedden van Nederlanders bezet!" Wat denk je dat dat is dan? Niks anti-immigratie, dat is een een groep Nederlanders proberen te bevoordelen.
Links staat over het algemeen wat meer open voor meer migranten.quote:Op maandag 21 december 2020 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, joh, het is allemaal de schuld van links want die hebben de migranten binnengehaa...oh wacht...dat hebben ze helemaal niet gedaan.
Maar de media vragen GL de hele tijd over genderneutraliteit en moet GL daar dus wat over zeggen en dan komt zo'n naïef rechts fok-usertje roeptoeteren over dat GL het daar de hele tijd over heeftquote:Op maandag 21 december 2020 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin, GroenLinks besteedt het grootste deel van hun tijd aan het belangrijkste probleem voor de toekomst: klimaatverandering. En ze besteden veel meer tijd aan immigratie en integratie dan aan genderneutraliteit. Als je denkt dat dat niet zo is, dan trap je in de mantra's van rechts ipv dat je de politiek volgt.
quote:Op maandag 21 december 2020 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is eerder een reactie op het linkse politiek correcte denken en linkse identiteitspolitiek.
Ik denk dat alle problemen aan de anders denkende ligt. dat is wel zomakkelijk.quote:Op maandag 21 december 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het eerste punt op het PVV partijprogramma is 'nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit Islamitische landen: grenzen dicht'. Een beetje een raar streven als je het mij vraagt, maar dit komt dus neer op het stoppen van een bepaalde tendens (migratie). En niet zo zeer het bevoordelen van een specifieke groep mensen. Dit maakt het ook reactionair. Een PVV is een reactie op migratie.
[..]
Links staat over het algemeen wat meer open voor meer migranten.
de hardwerkende Henk en Ingrid tegenover de steuntrekkers Ali en Fatima zetten is gewoon zuiver identiteitspolitiek, zoals rechts in de VS eigenlijk al decennia identiteitspolitiek voert. Fortuyn vond de identiteitspolitiek in Nederland uit.quote:Op maandag 21 december 2020 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is geen identiteitspolitiek, dat is gewoon anti-immigratie. Identiteitspolitiek is het bevoordelen van bepaalde groepen die in hun beleving worden achtergesteld op grond van hun identiteit.
Identiteitspolitiek is hard nodig in dit land. Te veel buitenlanders verpesten dit land met hun gedrag en idiote denkbeelden.quote:Op maandag 21 december 2020 14:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
de hardwerkende Henk en Ingrid tegenover de steuntrekkers Ali en Fatima zetten is gewoon zuiver identiteitspolitiek, zoals rechts in de VS eigenlijk al decennia identiteitspolitiek voert. Fortuyn vond de identiteitspolitiek in Nederland uit.
De PvdA heeft zijn achterban natuurlijk verloren door bij de vorige kabinetsdeelname geen duidelijk links gezicht te laten zien en simpelweg met de VVD mee te lopen. Het onderscheidend vermogen is gewoon weg. Dat kan zich herstellen natuurlijk, maar voor nu lijkt dat nog wel het geval te zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef skrn het volgende:
[..]
PvdA is ook een centrumpartij, natuurlijk. Dus: waarom is de PvdA zo weinig aantrekkelijk?
Ja, inderdaad, zie de Trump aanhang in Nederland.quote:Op maandag 21 december 2020 14:32 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek is hard nodig in dit land. Te veel buitenlanders verpesten dit land met hun gedrag en idiote denkbeelden.
Misschien helpt het als je probeert constructief te zijn in plaats van constant dit soort inhoudsloze oneliners neer te plempen. Dit was een interessant topic tot nu toe.quote:Op maandag 21 december 2020 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, zie de Trump aanhang in Nederland.
En het zijn de rechtse partijen die het constant mogelijk maken en ondersteunen. Leg dat nou eens uit want er klopt iets niet tussen die uitspraken en de realiteit.quote:Op maandag 21 december 2020 14:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je probeert constructief te zijn in plaats van constant dit soort inhoudsloze oneliners neer te plempen. Dit was een interessant topic tot nu toe.
De observatie dat linkse partijen over het algemeen positief staan tegenover immigratie is gewoon een terechte.
Voor mij omdat je bij de PvdA tegenwoordig ook meteen GL en SP er bij krijgt. Dat is een complete non-starter.quote:Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef skrn het volgende:
[..]
Een beter topic begint bij jezelfquote:Op maandag 21 december 2020 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wacht wel even tot jij een constructieve uitleg hebt.
Ik denk dat dit niet de juiste vraag is, ik denk dat de juiste vraag is waarom de kiezers tegen hun eigen belang stemmen ondanks dat ze uitgelegd word dat ze tegen hun eigen (althans, wat ze zelf zeggen te willen) stemmen telkens weer.quote:Op maandag 21 december 2020 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een beter topic begint bij jezelf
Als rechts voor alles wat betreft immigratie verantwoordelijk is, waarom kunnen linkse partijen dat dan niet duidelijk maken aan de kiezer?
Omdat het dus niet goed uitgelegd wordt, komen we weer terug bij mijn vraagquote:Op maandag 21 december 2020 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet de juiste vraag is, ik denk dat de juiste vraag is waarom de kiezers tegen hun eigen belang stemmen ondanks dat ze uitgelegd word dat ze tegen hun eigen (althans, wat ze zelf zeggen te willen) stemmen telkens weer.
Niet echt. Je kan het nog zo goed uitleggen maar als de ontvanger enerzijds zegt voorstander te zijn van het idee maar niet van de feitelijke gebeurtenis dan houdt het wel aardig op. Zie het onderstaande ter illustratie.quote:Op maandag 21 december 2020 15:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het dus niet goed uitgelegd wordt, komen we weer terug bij mijn vraag
En ik ga nu ook even mee in jouw redenering dat het klopt dat alle immigratieproblemen veroorzaakt worden door rechts.
Ik zie dat niet als tegenstrijdig, bovendien hoeven dat niet dezelfde mensen te zijn. En wat mij betreft geef je geen antwoord op de vraag, bij een miscommunicatie kan er zowel een probleem zijn bij de zender als bij de ontvanger, of bij beiden.quote:Op maandag 21 december 2020 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Je kan het nog zo goed uitleggen maar als de ontvanger enerzijds zegt voorstander te zijn van het idee maar niet van de feitelijke gebeurtenis dan houdt het wel aardig op. Zie het onderstaande ter illustratie.
https://www.binnenlandsbe(...)er-vluchtelingen.pdf
De overgrote meerderheid zegt voorstander te zijn van asielzoekers toe te laten en stelt tegelijkertijd (in bijna) meerderheid dat die asielzoekers een bedreiging zijn voor Nederland. Tja, nou, dan kan je uitleggen wat je wil, lijkt mij, maar als mensen zo tegenstrijdig denken dan is daar weinig te behalen.
Dat kan inderdaad allemaal zo zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 15:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zie dat niet als tegenstrijdig, bovendien hoeven dat niet dezelfde mensen te zijn. En wat mij betreft geef je geen antwoord op de vraag, bij een miscommunicatie kan er zowel een probleem zijn bij de zender als bij de ontvanger, of bij beiden.
Dag mag, maar dat diskwalificeert je wat mij betreft van verdere deelname aan de discussie. Het komt nu over alsof je zegt 'rechts is de schuld van alles maar mensen zijn te dom om dat in te zien zelfs als links het perfect uitlegt'. Is dat echt wat je bedoelt of mis ik wat?quote:Op maandag 21 december 2020 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien heb ik geen zin om jouw vraag te beantwoorden omdat ik de vraag niet als relevant zie?
Dat mag volgens mij.
Jij mag dat vinden maar gelukkig heeft dat verder geen enkele consequentie. En nee, dat zeg ik niet maar als jij dat wil vinden, alweer, dat mag. Leuk, he?quote:Op maandag 21 december 2020 15:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dag mag, maar dat diskwalificeert je wat mij betreft van verdere deelname aan de discussie. Het komt nu over alsof je zegt 'rechts is de schuld van alles maar mensen zijn te dom om dat in te zien zelfs als links het perfect uitlegt'. Is dat echt wat je bedoelt of mis ik wat?
Dit is dus echt erg zonde want er is ruimte voor een arbeiderspartij. De huidige linkse partijen zien de arbeiders vooral als vervelende tokkies krijg ik het idee.quote:Op zondag 20 december 2020 10:34 schreef Van_Poppel het volgende:
De gewone werkende man (waar de PvdA voor is opgericht) heeft niet zoveel met de bedreven identiteitspolitiek, het gekonkel in de Europese Unie en het huidige immigratiebeleid. Die zoeken hun heil elders.
Je etaleert nu wel heel duidelijk het probleem dat ik probeer aan te kaarten, en je geeft ook meteen nog een reden waarom mensen niet stemmen op linkse partijen: arrogantie.quote:Op maandag 21 december 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij mag dat vinden maar gelukkig heeft dat verder geen enkele consequentie. En nee, dat zeg ik niet maar als jij dat wil vinden, alweer, dat mag. Leuk, he?
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 21 december 2020 15:34 schreef Korenfok het volgende:
Het lijkt of hebben of niet hebben nationalistische ideologie voor veel users de term rechts of links bepaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |