abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:06:16 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196752422


Welkom in het centrale topic van "Depressie & Angst".


quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
quote:
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-5 zijn de angststoornissen zoals ze in het DSM-IV vermeld werden, opgesplitst in drie categorieën:
1) de angststoornissen
2) de obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen (ocgs)
3) de trauma- en stressorgerelateerde stoornissen

Angststoornissen in het DSM-5:
Paniekstoornis
Agorafobie
Specifieke fobie
Sociale angststoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Separatieangststoornis
Selectief mutisme
Angststoornis door een middel of medicatie
Angststoornis door een andere medische aandoening
angststoornis (niet anders omschreven)

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Obsessieve-compulsieve stoornis (OCD)
Stoornis in de lichaamsbeleving
Hoarding (het dwangmatig verzamelen van dingen)
Trichotillomanie (het regelmatig uittrekken van het eigen haar)
Excoriation disorder/Dermatillomanie (het regelmatig pulken aan de eigen huid)

Trauma- en stressorgerelateerde stoornissen
Reactieve hechtingsstoornis
Ontremde sociale engagementstoornis
Posttraumatische stressstoornis
Acute stressstoornis
Aanpassingsstoornissen

quote:
FOK! heeft nu ook zijn eigen IRC-kanaal voor de mensen in "Depressie & Angst". Hier kunnen we gezellig chatten/ tips geven en het met elkaar erover hebben.

Indien jij ook gezellig mee wilt praten met ons kun je ons bereiken via de volgende link:

http://irc.fok.nl/

En dan in principe

/join #dna

Heb je vragen omtrent IRC?
PM de volgende users:
zomertje
RBWO

quote:
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196752575
Voel me wat beter omdat bezoek toch is toegestaan en ik mijn ouders en vriend kan zien. Maar blijft moeilijk. Vandaag mis ik werk, maar ik weet dat als ik nu weer ga werken op een nieuwe plek ik weer uitval. Ik kan beter reintegreren en in therapie aan dingen werken die misgingen.

Maar lockdown icm depressie en overspannen blijft klote.
  dinsdag 15 december 2020 @ 20:34:19 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196753059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:12 schreef Black_Phillip het volgende:
Voel me wat beter omdat bezoek toch is toegestaan en ik mijn ouders en vriend kan zien. Maar blijft moeilijk. Vandaag mis ik werk, maar ik weet dat als ik nu weer ga werken op een nieuwe plek ik weer uitval. Ik kan beter reintegreren en in therapie aan dingen werken die misgingen.

Maar lockdown icm depressie en overspannen blijft klote.
Ik heb iets gemist, waar ben je nu?
pi_196753396
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, waar ben je nu?
Gewoon thuis, maar eerst werd er gezegd dat bezoek verboden was en mijn vriend en ik dachten dat we elkaar niet konden zien tijdens lockdown.

Ik woon op kamers maar spendeer de meeste tijd alleen.
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:41:53 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_196755737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 20:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik moet even nadenken hoe ik dit op ga lossen. Het is de tweede keer dat mij zoiets overkomt en heeft een negatieve impact op mijn vertrouwen in artsen. Maar goed, dit ging om simpele kwaaltjes.
Ik kan me wel erg goed voorstellen dat je ervaring maakt dat het moeilijk is mensen te vertrouwen en dat je het moeilijk vindt om dingen te delen.

Hoe ga je nu om met de situatie? Kan je je verhaal ergens kwijt?
Ja maar ja, kleine kwaaltjes kunnen ook grote kwalen worden alsjeblieft niet serieus genomen worden. Afgezien nog van het effect dat het verder nog op je heeft.

Hoe ik ermee omga, ik weet het niet. Er is door iemand vastgesteld dat ik daardoor opnieuw getraumatiseerd ben. En het wordt meegenomen in de behandeling nu. Maar ja. Dat is wel een beetje dubbel dus. En iets waar ik moedeloos van wordt. Naast de problemen die ik al heb. Ofzo.
pi_196759542
Vandaag weer down. Gedachte dat ik moet rreintegreren bij een leidinggevende die in mijn gezicht gezegd heeft dat ze me niet mag geeft stress. Gedachte dat ik niks vind ook. Gedachte dat ik, als ik iets vind, dezelfde fouten maak ook.


En ik ben boos op mijn voormalige therapeut. Die wilde mij geen autismespecifieke scripts aanleren omdat die toch niet 100% werken. Al werken ze 80%, dan is dat enorme winst. Ik heb meer gehad aan FOK dan aan hem...
pi_196760639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 22:41 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja maar ja, kleine kwaaltjes kunnen ook grote kwalen worden alsjeblieft niet serieus genomen worden. Afgezien nog van het effect dat het verder nog op je heeft.

Hoe ik ermee omga, ik weet het niet. Er is door iemand vastgesteld dat ik daardoor opnieuw getraumatiseerd ben. En het wordt meegenomen in de behandeling nu. Maar ja. Dat is wel een beetje dubbel dus. En iets waar ik moedeloos van wordt. Naast de problemen die ik al heb. Ofzo.
Wat naar, ik kan me voorstellen dat het niet meehelpt en je daar moedeloos van wordt. :*

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Black_Phillip het volgende:
Vandaag weer down. Gedachte dat ik moet rreintegreren bij een leidinggevende die in mijn gezicht gezegd heeft dat ze me niet mag geeft stress. Gedachte dat ik niks vind ook. Gedachte dat ik, als ik iets vind, dezelfde fouten maak ook.

En ik ben boos op mijn voormalige therapeut. Die wilde mij geen autismespecifieke scripts aanleren omdat die toch niet 100% werken. Al werken ze 80%, dan is dat enorme winst. Ik heb meer gehad aan FOK dan aan hem...
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196780704
Ik ben geloof ik manisch. Heb de laatste weken drugs gebruikt (mee begonnen) en ook weer gestopt gelukkig maar nu spreek ik af met een man van tinder om vannacht bij hem te slapen.

Waarom kan ik geen gewone copingsmechanismen hebben?
pi_196781040
Waarom gebruiken zoveel mensen hier drugs? Ik blijf van drugs en alcohol af, helemaal als het slecht gaat, want ik weet dat ik me daarna nog kutter voel.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:38:44 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196781083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:12 schreef Geennaam7190 het volgende:
Ik ben geloof ik manisch. Heb de laatste weken drugs gebruikt (mee begonnen) en ook weer gestopt gelukkig maar nu spreek ik af met een man van tinder om vannacht bij hem te slapen.

Waarom kan ik geen gewone copingsmechanismen hebben?
Het feit dat je dit schrijft geeft al aan dat je weet dat dit niet handig is.
De afspraak afzeggen en overnachten bij familie een optie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196781845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:36 schreef Black_Phillip het volgende:
Waarom gebruiken zoveel mensen hier drugs? Ik blijf van drugs en alcohol af, helemaal als het slecht gaat, want ik weet dat ik me daarna nog kutter voel.
Ik praat mezelf juist aan dat het goed voor me is.
pi_196781953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het feit dat je dit schrijft geeft al aan dat je weet dat dit niet handig is.
De afspraak afzeggen en overnachten bij familie een optie?
Geen optie, heb geen vrienden en familie.
pi_196784647
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 12:22 schreef Geennaam7190 het volgende:

[..]

Ik praat mezelf juist aan dat het goed voor me is.
Lijkt me niet, je hersenen zijn al ontregelt nu...
pi_196784667
Als je wilt rondneuken prima zolang je het veilig doet enzo, maar drugs niet doen nu.
pi_196786840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:36 schreef Black_Phillip het volgende:
Waarom gebruiken zoveel mensen hier drugs? Ik blijf van drugs en alcohol af, helemaal als het slecht gaat, want ik weet dat ik me daarna nog kutter voel.
Geen idee, ik gebruik het niet, nog nooit dronken geweest en ook nooit drugs gebruikt, ga ik ook niet doen, want ik denk dat het daar niet beter van wordt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196787124
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen idee, ik gebruik het niet, nog nooit dronken geweest en ook nooit drugs gebruikt, ga ik ook niet doen, want ik denk dat het daar niet beter van wordt.
Dat dus, en ik slik al antidepressiva, lijkt me dat coke oid dat ongedaan maakt.
pi_196788496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:36 schreef Black_Phillip het volgende:
Waarom gebruiken zoveel mensen hier drugs? Ik blijf van drugs en alcohol af, helemaal als het slecht gaat, want ik weet dat ik me daarna nog kutter voel.
De medicijnen die psychiaters voorschrijven zijn ook drugs, in de zin van dat ze je bewustzijn veranderen. Als die niet genoeg werken of niet voorgeschreven worden, kan ik mij voorstellen dat bij mensen in een zware/suicidale depressie illegale drugs nog een laatste hoop kan zijn. Niet voor niets wordt ketamine uberhaupt al in onderzoek gebruikt om mensen snel van suicidale gedachten af tw helpen.
Dat terzijde, als het allemaal nog niet zo ernstig is snap ik ook niet waarom mensen hun leven in de waagschaal zetten ( je weet nooit of wat ze zeggen dat in die pilletjes/buisjes zit echt is wat het is tenzij je een drugstest vooraf doet of hoe je lichaam erop reageert).
En als je zelf ervoor kiest om ongezonde copingmechanismen te hebben, kun je naar mijn mening 2 dingen doen:
- waarderen dat je die mogelijkheid ten minste nog hebt
- het veranderen
Aan anderen die je niet kennen vragen hoe dat kan heeft niet zo heel veel zin, tenzij het een retorische vraag van Geennaam7190 was.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-12-2020 17:36:13 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 17 december 2020 @ 18:03:10 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_196789123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 14:27 schreef Black_Phillip het volgende:
Als je wilt rondneuken prima zolang je het veilig doet enzo, maar drugs niet doen nu.
Nee “rondneuken” en afspreken met onbekenden is als kwetsbaar persoon niet prima.
En in tijden van Corona überhaupt niet veilig te doen :’)
pi_196789286
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 17:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

De medicijnen die psychiaters voorschrijven zijn ook drugs, in de zin van dat ze je bewustzijn veranderen. Als die niet genoeg werken of niet voorgeschreven worden, kan ik mij voorstellen dat bij mensen in een zware/suicidale depressie illegale drugs nog een laatste hoop kan zijn. Niet voor niets wordt ketamine uberhaupt al in onderzoek gebruikt om mensen snel van suicidale gedachten af tw helpen.
Dat terzijde, als het allemaal nog niet zo ernstig is snap ik ook niet waarom mensen hun leven in de waagschaal zetten ( je weet nooit of wat ze zeggen dat in die pilletjes/buisjes zit echt is wat het is tenzij je een drugstest vooraf doet of hoe je lichaam erop reageert).
En als je zelf ervoor kiest om ongezonde copingmechanismen te hebben, kun je naar mijn mening 2 dingen doen:
- waarderen dat je die mogelijkheid ten minste nog hebt
- het veranderen
Aan anderen die je niet kennen vragen hoe dat kan heeft niet zo heel veel zin, tenzij het een retorische vraag van Geennaam7190 was.
Klopt daarom niet mengen met (illegale) chemische middelen. Hebmoreel niks tegen drugs verder.
pi_196789302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 18:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee “rondneuken” en afspreken met onbekenden is als kwetsbaar persoon niet prima.
En in tijden van Corona überhaupt niet veilig te doen :’)
Ach, ik deed dat zat voor ik een relatie had, ook in maart... gewoon goed uitkijken wat voor type het is en zeker weten dat je er niet verliefd op wordt.
pi_196864714
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

Twiddel
pi_196865558
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

Sterkte
pi_196865677
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

Een hele dikke knuffel voor jou :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 21 december 2020 @ 18:19:00 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_196865678
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

De donkere dagen van Summer ;( :*
pi_196866709
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196866779
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
pi_196867496
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
Geen
pi_196872574
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
Fluoxetine
Haldol
Akineton
Aripripazol
Omeprazol
Lorazepam 1mg
Lorazepam 2.5mg
Promethazine
Nozinan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196872600
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fluoxetine
Haldol
Akineton
Aripripazol
Omeprazol
Lorazepam 1mg
Lorazepam 2.5mg
Promethazine
Nozinan
Is dat niet enorm sederend?
pi_196872885
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:48 schreef osodevo het volgende:

[..]

Is dat niet enorm sederend?
Ja.
Maar beter dan maniën/depressies en psychoses
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196873975
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fluoxetine
Haldol
Akineton
Aripripazol
Omeprazol
Lorazepam 1mg
Lorazepam 2.5mg
Promethazine
Nozinan
Twee antipsychotica tegelijk? Ik wist niet dat dat gebeurt in de praktijk. En dan nog Nozinan, dat valt in dezelfde groep. Of kruisen ze elkaar door op- en afbouw?
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
Lamotrigine, aripiprazol (opbouw), olanzapine depot (afbouw) en zo nodig lorazepam en flurazepam.
Nog niets gevonden dat een significant verschil maakt voor mijn stemming, ondanks zeven antidepressiva die ik heb geprobeerd.
Ik heb je posts ergens anders gelezen. Het lijkt of je per se medicatie wilt als ik het me goed herinner. Klamp je niet vast aan het idee dat medicatie dé oplossing is voor je klachten. Dat gaat je misschien teleurstellen en dan is je hoop weg terwijl er ook nog andere, op de lange termijn betere, manieren zijn om iets aan je problemen te doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196874038
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 17:17 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag bij de psychiater geweest.
Alles verteld en ze had nu geen antwoord voor me.
Heb over een paar weken weer een afspraak.
Donkere dagen.

Heb je er wel iets aan gehad dat je je verhaal kon doen?
Een paar weken tot de volgende afspraak is best veel als het niet goed gaat. Heb je in de tussentijd nog contact met andere hulpverleners?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196875086
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

Twee antipsychotica tegelijk? Ik wist niet dat dat gebeurt in de praktijk. En dan nog Nozinan, dat valt in dezelfde groep. Of kruisen ze elkaar door op- en afbouw?
[..]

Ik slik al jaren die twee samen. Ik ben niks aan het opbouwen of afbouwen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 05:55:30 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196875203
Ik lig de hele nacht wakker. Vaak boosheidsgevoelens, maar geen depressie gelukkig. Vandaag eerste gesprek met jobcoach.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196875211
Ik slik nu lorazepam anders lig ik ook de hele nacht wakker. Vandaag weer therapie.
pi_196875215
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:57 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik slik nu lorazepam anders lig ik ook de hele nacht wakker. Vandaag weer therapie.
Aan de pammen kun je gewenning krijgen
Dus dan werken ze niet meer...

Succes met therapie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 06:08:41 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196875218
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Aan de pammen kun je gewenning krijgen
Dus dan werken ze niet meer...

Succes met therapie
Heb je twee antipsychotica nodig om psychosevrij te zijn? Of ben je dan ook soms psychotisch?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196875237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je twee antipsychotica nodig om psychosevrij te zijn? Of ben je dan ook soms psychotisch?
Ik ben zeker niet psychosevrij (stemmen, wanen en hallucinaties), maar op deze manier is het leefbaar. Maar ik slik zo min mogelijk medicijnen. Op deze manier voel ik me niet gedrogeerd. Ben ik wel mezelf en kom ik toe aan mijn hobby's en dergelijke. Veel geprobeerd, maar dit is voor mij prettig. Ik doe het er goed op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 06:28:54 #39
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196875247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet psychosevrij (stemmen, wanen en hallucinaties), maar op deze manier is het leefbaar. Maar ik slik zo min mogelijk medicijnen. Op deze manier voel ik me niet gedrogeerd. Ben ik wel mezelf en kom ik toe aan mijn hobby's en dergelijke. Veel geprobeerd, maar dit is voor mij prettig. Ik doe het er goed op
Herkenbaar. Op een gegeven moment is hey zoeken naar de juiste combinatie van medicatie en vrede nemen met “goed genoeg”. Ik heb op dit moment aktipriol (aminsulphride) als antipsychotica. Ik word er niet dik van en kan enigszins geluk voelen, dus ben voorlopig tevreden mee. Bewegingsonrust is wel kut.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196875585
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:03 schreef kuolema het volgende:

Lamotrigine, aripiprazol (opbouw), olanzapine depot (afbouw) en zo nodig lorazepam en flurazepam.
Nog niets gevonden dat een significant verschil maakt voor mijn stemming, ondanks zeven antidepressiva die ik heb geprobeerd.
Ik heb je posts ergens anders gelezen. Het lijkt of je per se medicatie wilt als ik het me goed herinner. Klamp je niet vast aan het idee dat medicatie dé oplossing is voor je klachten. Dat gaat je misschien teleurstellen en dan is je hoop weg terwijl er ook nog andere, op de lange termijn betere, manieren zijn om iets aan je problemen te doen.
Heb je allemaal ssri's geprobeerd qua antidepressiva?
Die deden bij mij weinig, een mao-remmer was wel effectief.

quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
Seroquel, maar niet persé voor mijn stemming. Meer om prikkels te dempen en het helpt ook om wat makkelijker in slaap te vallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:55 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik lig de hele nacht wakker. Vaak boosheidsgevoelens, maar geen depressie gelukkig. Vandaag eerste gesprek met jobcoach.
Succes met je gesprek!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_196875980
Heel mijn dag loopt in de soep...
Wilde langs huis. Mag morgen pas
Wilde om acht uur naar de winkel om boodschappen te doen voor de groep. Pinpas kwijt.

Zit helemaal in de stress
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:39:35 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mijn dag loopt in de soep...
Wilde langs huis. Mag morgen pas
Wilde om acht uur naar de winkel om boodschappen te doen voor de groep. Pinpas kwijt.

Zit helemaal in de stress
Wat gebeurt er met je als je zo’n dag hebt? Klap je helemaal dicht?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196876129
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met je als je zo’n dag hebt? Klap je helemaal dicht?
Nee dat niet. Alleen mijn emoties schieten alle kanten op en ik weet niet hoe ik deze dag moet aanvliegen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:51:32 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee dat niet. Alleen mijn emoties schieten alle kanten op en ik weet niet hoe ik deze dag moet aanvliegen
Hoop dat je snel weer je pinpas vindt, dat scheelt dan weer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196876150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoop dat je snel weer je pinpas vindt, dat scheelt dan weer.
Het is de pinpas voor de groep die in beheer van de verpleging ligt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 08:54:43 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876171
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is de pinpas voor de groep die in beheer van de verpleging ligt
Misschien hebben de verpleging het?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196876204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Misschien hebben de verpleging het?
Nee die zijn hem dus kwijt ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:04:42 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876274
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee die zijn hem dus kwijt ;)
Hm hoe is de verpleging daar? Zijn ze aardig en competent? Heb je wat aan ze?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:21:20 #49
441859 crew  Lenny77
pi_196876503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is de pinpas voor de groep die in beheer van de verpleging ligt
Zeg dan tegen jezelf: 'het is hun pinpas waar zij op hadden moeten passen (in hun beheer), het is hun verantwoordelijkheid. Ik weet dat ik naar de winkel durf en kan gaan, dus ik ga wanneer zij het opgelost hebben'.
Dus gewoon stap voor stap doen. Niet de hele dag al voor je zien in chaos instorten. Dit soort zaken regelen zichzelf vaak.
Even stilstaan, diep inademen en zeggen: ook dit komt wel goed.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196876512
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hm hoe is de verpleging daar? Zijn ze aardig en competent? Heb je wat aan ze?
Prima verpleging. Ze helpen me goed. En Met de een natuurlijk meer een klik dan met de ander. Maar allemaal zijn ze kundig. En deze opname helpt enorm
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:22:21 #51
441859 crew  Lenny77
pi_196876515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 06:28 schreef Keep_Walking het volgende:
Bewegingsonrust is wel kut.
Kan je daar geen Akineton voor nemen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:35:50 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Kan je daar geen Akineton voor nemen?
Helpt niet bij mij.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:38:19 #53
441859 crew  Lenny77
pi_196876688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Helpt niet bij mij.
Das wel jammer.. zijn er geen andere opties qua meds (Tremblex, Artane)?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 22 december 2020 @ 09:54:19 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196876901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Das wel jammer.. zijn er geen andere opties qua meds (Tremblex, Artane)?
Ik ben de tegenovergestelde van Osodevo. Graag zo min mogelijk medicijnen haha.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator dinsdag 22 december 2020 @ 09:58:15 #55
441859 crew  Lenny77
pi_196876954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 09:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben de tegenovergestelde van Osodevo. Graag zo min mogelijk medicijnen haha.
Oh ja kijk, dat is helemaal prima natuurlijk ^O^
Hopelijk stoort die bewegingsdrang je dan niet te hard!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_196879273
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb je er wel iets aan gehad dat je je verhaal kon doen?
Een paar weken tot de volgende afspraak is best veel als het niet goed gaat. Heb je in de tussentijd nog contact met andere hulpverleners?
Ja gelukkig kon ik wel mijn verhaal goed vertellen.
Ik woon gelukkig begeleid en heb 24 uurs zorg, dus daar val ik op terug als het niet goed gaat.
En het stomme is dat ik gewoon enorm last heb van stemmingswisselingen. Ik kan zo 5 dagen in een erge dip zitten met suicide gedachtes en alles en dan op woensdag is het ineens weg :{
Vandaag gaat het ook weer veel beter dan gisteren.
De stemmingswisselingen gebeuren meestal met een aanleiding, als er iets gebeurd in de familie dan ben ik heel snel weer down. De psychiater denkt ook dat het meer met het trauma in de familie en mijn verleden te maken heeft.
Twiddel
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:09:39 #57
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196880096
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja gelukkig kon ik wel mijn verhaal goed vertellen.
Ik woon gelukkig begeleid en heb 24 uurs zorg, dus daar val ik op terug als het niet goed gaat.
En het stomme is dat ik gewoon enorm last heb van stemmingswisselingen. Ik kan zo 5 dagen in een erge dip zitten met suicide gedachtes en alles en dan op woensdag is het ineens weg :{
Vandaag gaat het ook weer veel beter dan gisteren.
De stemmingswisselingen gebeuren meestal met een aanleiding, als er iets gebeurd in de familie dan ben ik heel snel weer down. De psychiater denkt ook dat het meer met het trauma in de familie en mijn verleden te maken heeft.
Herkenbaar. Krijg je ook training om jezelf weerbaar te maken tegen tegenslag?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196882392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik slik al jaren die twee samen. Ik ben niks aan het opbouwen of afbouwen.
Oké, hopelijk heb je niet teveel last van bijwerkingen dan. Al kun je daar met één antipsychoticum natuurlijk net zo goed last van hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 05:57 schreef Black_Phillip het volgende:
Ik slik nu lorazepam anders lig ik ook de hele nacht wakker. Vandaag weer therapie.
Slapen gaat hier ook heel slecht zonder medicatie (en soms ook met), ik ben echt kapot. Maar vanaf morgen mag ik weer een paar dagen pammetjes gebruiken van mezelf omdat het dan kerst is (kerstavond telt ook).
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 07:46 schreef Nijna het volgende:

[..]

Heb je allemaal ssri's geprobeerd qua antidepressiva?
Die deden bij mij weinig, een mao-remmer was wel effectief.
[..]

Seroquel, maar niet persé voor mijn stemming. Meer om prikkels te dempen en het helpt ook om wat makkelijker in slaap te vallen.
[..]

Succes met je gesprek!
Nee, ik heb alle categorieën gehad, behalve een MAO-remmer.
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja gelukkig kon ik wel mijn verhaal goed vertellen.
Ik woon gelukkig begeleid en heb 24 uurs zorg, dus daar val ik op terug als het niet goed gaat.
En het stomme is dat ik gewoon enorm last heb van stemmingswisselingen. Ik kan zo 5 dagen in een erge dip zitten met suicide gedachtes en alles en dan op woensdag is het ineens weg :{
Vandaag gaat het ook weer veel beter dan gisteren.
De stemmingswisselingen gebeuren meestal met een aanleiding, als er iets gebeurd in de familie dan ben ik heel snel weer down. De psychiater denkt ook dat het meer met het trauma in de familie en mijn verleden te maken heeft.
Dat is fijn, in ieder geval iets.
Wat naar dat die familiedingen je zo van slag maken.
Sterkte :*
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196883897
De artsen weten wat ze doen en ik geef goed aan wat er speelt. Dus deze combinatie is goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_196884073
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Herkenbaar. Krijg je ook training om jezelf weerbaar te maken tegen tegenslag?
Nee niet echt.
Ik had gesprekken met een psycholoog maar elke keer als ik daar kwam was het 45 min ik praten over van alles en nog wat en dan weer weg.
Meerdere keren gevraagd of hij ook iets van therapie oid kon doen voor mijn problemen en elke keer zou hij erover gaan denken.
Na een jaar had ik het wel gehad en nu ga ik niet meer.
Psychiater vond dat dit echt niet kan en gaat een gesprek hebben met die psycholoog. Ik hoop niet dat ze voorstelt dat ik terug naar hem moet want ik heb de hoop in hem opgegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:44:00 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196884587
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Ik had gesprekken met een psycholoog maar elke keer als ik daar kwam was het 45 min ik praten over van alles en nog wat en dan weer weg.
Meerdere keren gevraagd of hij ook iets van therapie oid kon doen voor mijn problemen en elke keer zou hij erover gaan denken.
Na een jaar had ik het wel gehad en nu ga ik niet meer.
Psychiater vond dat dit echt niet kan en gaat een gesprek hebben met die psycholoog. Ik hoop niet dat ze voorstelt dat ik terug naar hem moet want ik heb de hoop in hem opgegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke organisatie werd je behandeld? Was de psycholoog ook van hen?

En welke eetstoornis heb je? Eetstoornis zijn moeilijk te behandelen, maar waar een wil is, is er een weg. Hoe oud ben je nu?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196884689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 14:59 schreef kuolema het volgende:

Nee, ik heb alle categorieën gehad, behalve een MAO-remmer.

Misschien is dat nog een optie? Of hebben ze dat bewust niet gedaan?

quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee niet echt.
Ik had gesprekken met een psycholoog maar elke keer als ik daar kwam was het 45 min ik praten over van alles en nog wat en dan weer weg.
Meerdere keren gevraagd of hij ook iets van therapie oid kon doen voor mijn problemen en elke keer zou hij erover gaan denken.
Na een jaar had ik het wel gehad en nu ga ik niet meer.
Psychiater vond dat dit echt niet kan en gaat een gesprek hebben met die psycholoog. Ik hoop niet dat ze voorstelt dat ik terug naar hem moet want ik heb de hoop in hem opgegeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij niet terug wilt naar die psycholoog dan lijkt me niet dat je terug moet daarheen. Maar het is wel goed dat diegene aangesproken wordt. Maar als je weer naar een psycholoog zou gaan, is het toch niet raar om een ander te zoeken dan die ene?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 22 december 2020 @ 20:01:44 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_196888626
Vandaag was een goede dag.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_196918319
Ik meld me hier weer even, hoofd is beetje een warboel momenteel, misschien helpt het om van me af te schrijven.

(ik ben eerder in deze topic reeks geweest onder m'n oude account: Pizzapuntje)
pi_196918347
Lang verhaal kort:

Oma ligt op sterven, is geestelijk klaar om te gaan maar d'r lichaam werkt niet mee. Is erg verward en in paniek elke keer. Doet me pijn haar zo te zien.

Verder heb ik al een tijd een vriendin, wat echt goed gaat. Alleen weet ik nu sinds een week dat ze een groot geheim mee droeg al die tijd, namelijk dat ze een kindje heeft. (ik weet hoe en wat en waarom nu, maar ik had het niet zien aankomen). Hoewel ik zeker weet dat we er samen uitkomen is het soms wel even behappen allemaal.

M'n vriendin zelf heeft veel problemen thuis met haar ouders, dit zorgt voor lastige situaties (haar ouders zijn tegen onze relatie, omdat ik ook een vrouw ben). Voor het eerst in lange tijd zag ik eigenlijk niet voor me hoe we het allemaal moeten oplossen.

Ik ben van mening dat we hier een uitkomen, maar zoals hierboven beschreven, ik heb geen idee hoe en wat.

Gelukkig heb ik een nieuwe psychologe, met wie het gelukkig veel beter klikt dan met m'n vorige, dus dat is heel fijn!

Ondanks alle shit en ellende wil ik jullie toch fijne feestdagen wensen en hoop ik dat jullie genieten van kleine lichtpuntjes. Ik heb al een lange tijd niet in dit topic gekeken dus excuus als ik wat dingen mis!

Edit: nog altijd gezeik met m'n schouder ook na m'n ongeluk 2 jaar geleden. Heb 3 opties
-prothese
-arthrodese (vastzetten schouder)
-de pijn accepteren en mee leven
Ik ben heel bang voor nog een operatie, en gezien de infecties vorige keer is het allemaal risicovol, maar de pijn is ook gewoon super k*'t. Medicatie of zenuw platleggen heeft geen zin. Weet niet goed wat ik moet doen, ook gezien ik pas 28 ben.
pi_196932798
Zo, vnv dus kerstavond gehad, heb het maar tegen broer en zus verteld uiteindelijk dat het niet zo goed gaat lees:suicidaal.
Tjsa een fijn moment om zoiets te vertellen bestaat er niet.. heb begin januari afspraak bij psychiater en ga dan onmiddelijk beginnen met medicijnen want het is alle of niks geworden. Hangen en wurgen.. ik trek het anders niet. Weet ook niet meer wat ik kan doen anders. Het is de laatste maanden ook echt erger geworden. Schuld, schaamte en zelfverwijt zijn torenhoog. Nu nog de kerst doorkomen bij andere familie.
Heb nog wel wat pammetjes voor evt rust maar pak die liever niet.
Tsjeess dat er in zo'n tijd zoveel kan gebeuren en dat je hersens zo'n 'spelletje' met je kunnen spelen. Dit zijn geen grappen. Hoop dat ik heel uit de strijd kom...
pi_196946487
Paniekgevoel dus extra pammetje. Gisteren en vandaag kerst met ouders wat fijn is. Sibling was er niet dus lekker rustig.


Een kind verzwijgen vind ik overigens niet ok. Zeker niet als je al tijden date...
pi_196975244
Het ging vanavond soort van half niet goed buiten, daarna was ik een beetje geschrokken en ik vind het zo lastig dat het zo uit het niets lijkt te komen, onvoorspelbaar is en ik ben bang dat er weer een situatie komt waarbij ik geen controle over mezelf heb. Want die kant ging het nu ook op. En het ging best een tijdje goed.

Daarna heb ik het besproken met iemand van de begeleiding, maar daar heb ik nu spijt van. Dat heb ik zó vaak, dat ik er spijt van heb als ik iets heb verteld. Dus nu zit ik daar weer mee.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196978509
Waarom heb je spijt?
pi_196980330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:54 schreef kuolema het volgende:
Het ging vanavond soort van half niet goed buiten, daarna was ik een beetje geschrokken en ik vind het zo lastig dat het zo uit het niets lijkt te komen, onvoorspelbaar is en ik ben bang dat er weer een situatie komt waarbij ik geen controle over mezelf heb. Want die kant ging het nu ook op. En het ging best een tijdje goed.

Daarna heb ik het besproken met iemand van de begeleiding, maar daar heb ik nu spijt van. Dat heb ik zó vaak, dat ik er spijt van heb als ik iets heb verteld. Dus nu zit ik daar weer mee.
De angst hebben voor de onvoorspelbaarheid en controleverlies zou je aan kunnen zetten tot meer bewustzijn over jezelf en je doen en laten.

En dat kan je wellicht (nog) niet alleen.
Je hebt nu je angst gedeeld en dat is goed :)
Je hebt het goed gedaan :D

Die spijt kan je toch even hebben, het lijkt mij voort te komen uit dezelfde angst om geen controle te hebben, gebruik dat als motivator om het op een goede manier zelf op te lossen.
pi_196980367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 22:54 schreef kuolema het volgende:


Daarna heb ik het besproken met iemand van de begeleiding, maar daar heb ik nu spijt van. Dat heb ik zó vaak, dat ik er spijt van heb als ik iets heb verteld. Dus nu zit ik daar weer mee.
Oh, wat is dat herkenbaar! Heb dat nog steeds, al heb ik het nu wel soort van geaccepteerd voor mezelf, dat dat is hoe het nu even werkt. Namelijk dat ik dingen ook wel eens niet vertel. Dat ik soms extreem gesloten ben over de meest lullige kleine dingetjes, en ook grote. Maar ik heb mezelf op dit moment geleerd dat het oké is om dingen niet te vertellen als ik daar nog niet klaar voor ben. Dat ik daarvoor niet m'n eigen grenzen hoef te forceren. In ieder geval niet ten koste van mezelf. Dat geeft al zoveel rust! Alleen wel wat fronzende blikken van m'n omgeving, maar dat zij dan maar zo. Op deze manier vaar ik er wel bij. En kan ik ondertussen aan de slag met die geslotenheid. (want dat is natuurlijk wel een 'probleem', een zorg).

Hoe doe jij dat nu? Had je het idee dat je het anders had willen aanpakken? Of was het voor jou wel de goede aanpak om het wel te vertellen? Heb je het hier later eigenlijk nog met de begeleiding over gehad? (over die spijt) (ik kaartte het in het begin wel aan, voelde me dan ontzettend wispelturig en gevoelig, maar gaf wel lucht om het te zeggen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 27-12-2020 09:37:28 ]
Somebody that I used to know
pi_196991665
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 01:20 schreef Black_Phillip het volgende:
Waarom heb je spijt?
Ik wil gewoon geen informatie over mezelf delen als dat geen nut heeft, het voelt verkeerd als mensen te veel weten. En toch doe ik dat soms, omdat ik blijkbaar wel heel even die behoefte heb. Dat is een lastige combinatie, het is een beetje tegenstrijdig (wel delen maar niet willen dat mensen dingen weten). En het is ook een beetje schaamte denk ik.
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 06:33 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

De angst hebben voor de onvoorspelbaarheid en controleverlies zou je aan kunnen zetten tot meer bewustzijn over jezelf en je doen en laten.

En dat kan je wellicht (nog) niet alleen.
Je hebt nu je angst gedeeld en dat is goed :)
Je hebt het goed gedaan :D

Die spijt kan je toch even hebben, het lijkt mij voort te komen uit dezelfde angst om geen controle te hebben, gebruik dat als motivator om het op een goede manier zelf op te lossen.
Thanks. Dat laatste zou best kunnen.
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 06:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, wat is dat herkenbaar! Heb dat nog steeds, al heb ik het nu wel soort van geaccepteerd voor mezelf, dat dat is hoe het nu even werkt. Namelijk dat ik dingen ook wel eens niet vertel. Dat ik soms extreem gesloten ben over de meest lullige kleine dingetjes, en ook grote. Maar ik heb mezelf op dit moment geleerd dat het oké is om dingen niet te vertellen als ik daar nog niet klaar voor ben. Dat ik daarvoor niet m'n eigen grenzen hoef te forceren. In ieder geval niet ten koste van mezelf. Dat geeft al zoveel rust! Alleen wel wat fronzende blikken van m'n omgeving, maar dat zij dan maar zo. Op deze manier vaar ik er wel bij. En kan ik ondertussen aan de slag met die geslotenheid. (want dat is natuurlijk wel een 'probleem', een zorg).
Ik hoor nog steeds dat ik zo weinig deel/gesloten ben, terwijl ik juist het gevoel heb dat ik soms te veel deel tegenwoordig. Meer dan nodig is. Want het heeft geen nut. En dat betekent niet dat ik verwacht dat iemand een oplossing heeft, maar het lucht ook gewoon niet op.
Ik forceer mezelf op zich niet, zeg ook makkelijk dat ik het niet weet of niet wil zeggen als ik het er niet over wil hebben.
Waarom vind je geslotenheid een probleem? Vind je dat echt zelf of heb je alleen dat idee omdat anderen het gek vinden o.i.d.? Ik zie het zelf niet als een probleem eigenlijk.
quote:
Hoe doe jij dat nu? Had je het idee dat je het anders had willen aanpakken? Of was het voor jou wel de goede aanpak om het wel te vertellen? Heb je het hier later eigenlijk nog met de begeleiding over gehad? (over die spijt) (ik kaartte het in het begin wel aan, voelde me dan ontzettend wispelturig en gevoelig, maar gaf wel lucht om het te zeggen).
Ja, ik had het anders willen aanpakken, ik vind het niet erg dat ik heb aangegeven dat het niet goed ging toen het werd gevraagd bij het contactmoment, maar daar had ik het bij moeten laten.
Ik heb niet verteld dat ik er spijt van had en dat ga ik ook niet doen, want dan krijg ik daar weer spijt van misschien :')

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 27-12-2020 15:24:49 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_196991903
Ik ben juist een oversharer, ik voel me beter als ik me openstel.
pi_197045697
Hoe is het hier met jullie? Zijn jullie de feestdagen beetje door gekomen?

Ik heb heel veel nagedacht en gepraat, ook met m'n vriendin. Grootste spanning en stress is er voor nu even af gelukkig.

Met oma gaat het nog altijd slecht. Ze is heel verward en het word voor de rest vd familie steeds zwaarder om elke keer op bezoek te gaan en het aan te zien. Geestelijk is ze klaar om te gaan, maar haar lichaam wil nog niet.

Heb donderdag weer een gesprek met m'n nieuwe psychologe, erg fijn. Merk nu hoe fijn het is als je wel gewoon een goede klik ermee hebt en je verhaal kwijt kunt.
pi_197045707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 23:28 schreef Stigma86 het volgende:
Zo, vnv dus kerstavond gehad, heb het maar tegen broer en zus verteld uiteindelijk dat het niet zo goed gaat lees:suicidaal.
Tjsa een fijn moment om zoiets te vertellen bestaat er niet.. heb begin januari afspraak bij psychiater en ga dan onmiddelijk beginnen met medicijnen want het is alle of niks geworden. Hangen en wurgen.. ik trek het anders niet. Weet ook niet meer wat ik kan doen anders. Het is de laatste maanden ook echt erger geworden. Schuld, schaamte en zelfverwijt zijn torenhoog. Nu nog de kerst doorkomen bij andere familie.
Heb nog wel wat pammetjes voor evt rust maar pak die liever niet.
Tsjeess dat er in zo'n tijd zoveel kan gebeuren en dat je hersens zo'n 'spelletje' met je kunnen spelen. Dit zijn geen grappen. Hoop dat ik heel uit de strijd kom...
Sterkte. Hoe is het nu? Hoe reageerde je broer en zus?
pi_197045733
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Black_Phillip het volgende:
Paniekgevoel dus extra pammetje. Gisteren en vandaag kerst met ouders wat fijn is. Sibling was er niet dus lekker rustig.


Een kind verzwijgen vind ik overigens niet ok. Zeker niet als je al tijden date...
Nee een kind verzwijgen is niet oké, al kan ik enigszins de beweegredenen begrijpen, maar dan alsnog ben ik het met je eens.

Gelukkig heb ik de afgelopen dagen tijd voor mezelf gehad en goed kunnen nadenken.
pi_197151833
Hey iedereen
Hopelijk hebben jullie allemaal een gelukkiger nieuwjaar :*

Hier wordt er hard naar ontslag toegewerkt. Kan bijna niet wachten. Wel behoefte om weer weg te gaan; maar ik volg wel het advies op. Soms wil ik wat snel, dus even afwachten allemaal
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:22:58 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197153283
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hey iedereen
Hopelijk hebben jullie allemaal een gelukkiger nieuwjaar :*

Hier wordt er hard naar ontslag toegewerkt. Kan bijna niet wachten. Wel behoefte om weer weg te gaan; maar ik volg wel het advies op. Soms wil ik wat snel, dus even afwachten allemaal
Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Gelukkig Nieuwjaar Child *O*
pi_197153831
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Gelukkig Nieuwjaar Child *O*
Jij ook een goed en gelukkig nieuwjaar :*

Ik doe mijn best :) gewoon even afwachten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197159516
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 19:14 schreef osodevo het volgende:
Ik voel mij echt zwaar kut. Wat voor medicatie slikken jullie?
venlafaxine en oxazepam
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_197168269
De beste wensen voor 2021!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197168803
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hey iedereen
Hopelijk hebben jullie allemaal een gelukkiger nieuwjaar :*

Hier wordt er hard naar ontslag toegewerkt. Kan bijna niet wachten. Wel behoefte om weer weg te gaan; maar ik volg wel het advies op. Soms wil ik wat snel, dus even afwachten allemaal
Succes cots!
pi_197168854
Iedereen gelukkig Nieuwjaar.

Hier helaas geen goed begin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:44:38 #84
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197171915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:32 schreef Cod_player het volgende:
Iedereen gelukkig Nieuwjaar.

Hier helaas geen goed begin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo zeg, dat is heftig allemaal. 😲
pi_197172198
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:32 schreef Cod_player het volgende:
Iedereen gelukkig Nieuwjaar.

Hier helaas geen goed begin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel erg veel sterkt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_197172376
Dankjewel beide.
Zit momenteel al anderhalf uur huilend op de bank, wel 3 alprazolam gepakt om wat rustiger te worden dus hopelijk helpen ze zo. Voel me gewoon even machteloos momenteel. Zometeen proberen wat afleiding door het huishouden te gaan doen.

Edit: zowel psychologe als ambulante thuis hulp zijn momenteel niet bereikbaar. Heb wel even m'n hart gelucht bij een vriendin maar die zit momenteel niet in de buurt dus kan helaas niet langskomen.
pi_197172528
Maandag gaat mijn TL mij bellen ivm reintegratiebegin. Gelukkig is al het werk nu online,maar toch, ben zo gestresst erover. Over 3, 4 maanden komen de banen voor volgend jaar online dus wil me focussen op therapie en niet weer zwaar mijn grenzen over gaan. Ik ben bang dat ze me te snel beter melden en dan ontslaan terwijl ik dat nog lang niet ben. Ik moet lamgzaamaan reintegreren en dat bespreken in thetapie wil ik ooit succes boeken, want mijn ASS laat het steeds misgaan door overprikkeling.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:43:39 #88
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197172621
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:23 schreef Cod_player het volgende:
Dankjewel beide.
Zit momenteel al anderhalf uur huilend op de bank, wel 3 alprazolam gepakt om wat rustiger te worden dus hopelijk helpen ze zo. Voel me gewoon even machteloos momenteel. Zometeen proberen wat afleiding door het huishouden te gaan doen.

Edit: zowel psychologe als ambulante thuis hulp zijn momenteel niet bereikbaar. Heb wel even m'n hart gelucht bij een vriendin maar die zit momenteel niet in de buurt dus kan helaas niet langskomen.
Ja, afleiding maakt het hopelijk wat minder hevig. Blijven doorgaan. Zet de TV aan, of radio, zodat niet alles hard op je neerkomt. En als het helpt, blijf dan posten.
pi_197172670
Heftig ook van die zelfmoord, en van de inzinking hiervoor. Inderdaad afleiding, of neem een slaappil en ga slapen. Dat doe ik nu elke keer.
pi_197177535
Gaat niet zo lekker nu.
Heb al een maand of wat het gevoel dat ik weer helemaal de depressie inzak.
De eenzaamheid is enorm op dit moment ook al woon ik begeleid en krijg ik elke dag wel een contactmoment.
Laatst vertelde ik iemand dat mijn enige contact de hulpverlening en mijn moeder is.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak de gedachte voorbij heb komen dat als mijn moeder wat gebeurd, het van mij ook niet meer hoeft.

Oud en nieuw was zwaar en alleen. Ik heb vaak het gevoel dat ik er voor niemand wat toe doe, dat het zonder mij ook wel doorgaat allemaal.

Ik ga niks doen hoor, wees aub niet bang maar ik worstel erg veel met deze gedachtes.

Vandaag een paniekaanval gehad die eigenlijk bestond uit 2 uur huilen en hyperventileren.

Ik heb al zoveel ondernomen om minder eenzaam te worden maar niks werkt.
Soms raak ik er zo radeloos van.
Twiddel
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:58:30 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197178722
Hoi Summer, is vrijwilligerswerk niets voor jou? Of je aansluiten bij een sportvereniging? Je zou hier over kunnen posten in R&P! Is best prettig hoor, alle reacties voor jou alleen.
pi_197178984
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoi Summer, is vrijwilligerswerk niets voor jou? Of je aansluiten bij een sportvereniging? Je zou hier over kunnen posten in R&P! Is best prettig hoor, alle reacties voor jou alleen.
Doe ik allebei al.
Ik voel er niet veel voor om een topic te maken. Zit in een slechte plek nu en heb geen behoefte aan alle grapjes en lullige opmerkingen sorry.
Twiddel
pi_197179101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Doe ik allebei al.
Ik voel er niet veel voor om een topic te maken. Zit in een slechte plek nu en heb geen behoefte aan alle grapjes en lullige opmerkingen sorry.
Heel erg begrijpelijk.

Verder veel dikke virtuele knuffels. :* :* Depressies zijn altijd klote. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_197179324
Dit is het lijstje van wat ik heb geprobeerd in de 1.5 jaar dat ik verhuisd ben

- Collecte voor meerdere goede doelen gedurende het jaar (loopt nog steeds)
- 2 vrijwilligerswerk (doe ik ook nog steeds)
- 4 keer het meldpunt eenzaamheid benaderd, elk met andere uitkomst maar meestal word ik daarna op een wachtlijst gezet voor een vrijwilliger.
- Ben lid geworden van. Een politieke partij, daar doe ik ook nog vrijwilligerswerk voor dus eigenlijk 3 vrijwilligerswerken
- Naar cursus gegaan door de hulpverlening hier, helaas zaten hier 2 andere mensen bij die bijna geen Nederlands praatte en ik niet veel aan hen had.
- andere hulpverlening benaderd, die konden er ook niet veel mee
- naar bijeenkomst geweest voor eenzame mensen maar daar komt eigenlijk alleen ouderen en mensen met een verstandelijke handicap op af helaas
- kreeg op een gegeven moment een buddy maar die kapte al snel af nadat zij zag dat ik begeleid woon
- een keer in mijn eentje wezen stappen, was doodeng, totaal kut en na 2 uur een soort van te hebben gedanst en eng aangestaard te worden maar weer naar huis gegaan.
- praatje maken met de buren, maar die zijn zeer op zichzelf
- op een teamsport gegaan, dit ging wel redelijk maar niet fantastisch omdat ik selectief mutisme krijg als ik spanning heb. Bovendien ligt de sport voorlopig stil
- een oproep geplaatst in de lokale krant. Deze gaat in januari op de mat van mensen vallen, ben benieuwd
- doe nu mee met een online ding voor eenzame jongeren. Soort van lotgenoten gedoe


Dit is wat ik nu kan bedenken maar volgens mij was er meer.
Twiddel
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:23:43 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197179436
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:19 schreef summer2bird het volgende:
Dit is het lijstje van wat ik heb geprobeerd in de 1.5 jaar dat ik verhuisd ben

- Collecte voor meerdere goede doelen gedurende het jaar (loopt nog steeds)
- 2 vrijwilligerswerk (doe ik ook nog steeds)
- 4 keer het meldpunt eenzaamheid benaderd, elk met andere uitkomst maar meestal word ik daarna op een wachtlijst gezet voor een vrijwilliger.
- Ben lid geworden van. Een politieke partij
- Naar cursus gegaan door de hulpverlening hier, helaas zaten hier 2 andere mensen bij die bijna geen Nederlands praatte en ik niet veel aan hen had.
- andere hulpverlening benaderd, die konden er ook niet veel mee
- kreeg op een gegeven moment een buddy maar die kapte al snel af nadat zij zag dat ik begeleid woon
- een keer in mijn eentje wezen stappen, was doodeng, totaal kut en na 2 uur een soort van te hebben gedanst en eng aangestaard te worden maar weer naar huis gegaan.
- praatje maken met de buren, maar die zijn zeer op zichzelf
- op een teamsport gegaan, dit ging wel redelijk maar niet fantastisch omdat ik selectief mutisme krijg als ik spanning heb. Bovendien ligt de sport voorlopig stil
- een oproep geplaatst in de lokale krant. Deze gaat in januari op de mat van mensen vallen, ben benieuwd
- doe nu mee met een online ding voor eenzame jongeren. Soort van lotgenoten gedoe


Dit is wat ik nu kan bedenken maar volgens mij was er meer.
Aan jou heeft het niet gelegen. 😲 Is er iets dat we voor je kunnen doen..?
pi_197184689
@summer2bird

Klote dat je je zo voelt. Ik weet hoe eenzaamheid voelt en dat is echt niet tof. Wel super knap van je, al die dingen die je al wel hebt gedaan en geprobeerd! Is er niet iets specifieks waar je van houdt? Op fb zijn nameljk heel veel groepen (bijv Grey's anatomy, of diamond painting, en zelfs vast groepen voor mensen die mensen willen leren kennen)
pi_197184690
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, afleiding maakt het hopelijk wat minder hevig. Blijven doorgaan. Zet de TV aan, of radio, zodat niet alles hard op je neerkomt. En als het helpt, blijf dan posten.
Uiteindelijk na 3 alprazolam en m'n verhaal via spraakbericht naar een vriendin gestuurd te hebben was ik rustiger. Heb gister avond m'n vriendinlief uiteindelijk nog gezien, was wel heftig en toen kwamen er bij mij veel tranen, en opeens heel veel woede (om het feit dat m'n familie zo doet). Ik voelde aan mezelf dat ik elk moment uit kon barsten en met spullen kon gaan gooien uit woede dus heb 1 dipiperon gepakt (alprazolam was op) en bij tegen m'n vriendin aan gaan liggen. Uiteindelijk rustig geworden en gaan slapen.
pi_197184897
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 07:31 schreef Cod_player het volgende:
@:summer2bird

Klote dat je je zo voelt. Ik weet hoe eenzaamheid voelt en dat is echt niet tof. Wel super knap van je, al die dingen die je al wel hebt gedaan en geprobeerd! Is er niet iets specifieks waar je van houdt? Op fb zijn nameljk heel veel groepen (bijv Grey's anatomy, of diamond painting, en zelfs vast groepen voor mensen die mensen willen leren kennen)
Done and done.
De fb eenzaamheid groepen waarin ik zit denkt de helft van de mannen dat het een soort van dating groep is waarbij je ongevraagd vrouwen mag DM'men en het probleem met die gedeelde interesse groepen is dat iedereen over het hele land woont en je alsnog niemand hebt met oud en nieuw ;(
Twiddel
pi_197184899
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Aan jou heeft het niet gelegen. 😲 Is er iets dat we voor je kunnen doen..?
Beetje support is altijd fijn :)
Twiddel
pi_197185033
Wat lastig summer2bird, je hebt zo te lezen ook al wel een heleboel gedaan!
Jammer zo'n buddy die dan blijkbaar toch afhaakt omdat je begeleid woont... ik vraag me serieus af waarom je je dan opgeeft als buddy... als het niet klikt is een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb geen andere adviezen dan dat wat je al gedaan hebt, sterkte :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197185330
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:26 schreef Nijna het volgende:
Wat lastig summer2bird, je hebt zo te lezen ook al wel een heleboel gedaan!
Jammer zo'n buddy die dan blijkbaar toch afhaakt omdat je begeleid woont... ik vraag me serieus af waarom je je dan opgeeft als buddy... als het niet klikt is een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb geen andere adviezen dan dat wat je al gedaan hebt, sterkte :*.
Die dame had ook autisme en was ook opzoek naar een buddy.
Echter toen ze voor het eerst op bezoek was bij mij was ze erg geschrokken dat ik begeleid woon.
Niet dat ik in een gesloten woonvorm woon of er rare mensen wonen, integendeel. Ik heb een eigen huurhuis en mijn buren zijn allemaal erg normaal.
Het leek ook wel alsof we leuk contact hadden maar toch na een paar weken wilde ze niet verder.
Dat brak me voor een tijdje. Het duurde anderhalf jaar voordat ze iemand voor me vonden en dan krijg ik iemand die zulke vooroordelen heeft. Vond het erg jammer dat ze het totaal geen kans had gegeven.

Maar ja, that's life :P
Twiddel
pi_197186644
Bumble BFF proberen?
pi_197187212
Na een hele tijd meelezen, vond ik het toch even tijd om zelf wat te posten :W
Ik heb een depressie, angststoornis en gaandeweg psychotische kenmerken bijgekregen. Ik heb geen full-on psychose, maar hoor een bijna constante ruis en soms stemmen. Ook zie ik soms dingen die er niet zijn of heb ik bizarre ideeën bij bijvoorbeeld witte busjes die rondrijden. Dat is meteen een hele boel dus...

Ik ben wat op zoek naar begrip voor mijn moeilijkheden en ervaringen van anderen, die ik in de hulpverlening niet altijd lijk te vinden. Ik denk dat het hier een pak makkelijker zal zijn om met lotgenoten te praten.
Mijn problemen lijken niet serieus genoeg te zijn voor het speciale vroeg-interventie-psychoseteam in mijn regio, waardoor ik het gevoel heb dat ik me ook maar aanstel. Volgende week kan ik er na een goede 2 maanden aandringen toch eindelijk terecht. Het geeft me gelukkig wat hoop, want deze hoop was er de afgelopen weken niet waardoor het vaak erg donker in mijn hoofd werd.

Begin maart kan ik ook starten in een dagcentrum, waar ze vooral werken aan het sociale aspect. Dit is 4 volle dagen in de week en best intensief dus. Ik ben enerzijds blij dat er wat specifiekere hulp kan worden opgestart, maar het schrikt me ook erg hard af allemaal.

Ik ben ook al enkele maanden op zoek naar de geschikte medicatie en nu lijken we eindelijk antipsychotica te hebben gevonden die beter aanslaat. Antidepressiva blijft echter een zoektocht...
Gelukkig heb ik wel meteen een goede psycholoog gevonden die me doorheen dit alles blijft begeleiden.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:30:17 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197188030
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Die dame had ook autisme en was ook opzoek naar een buddy.
Echter toen ze voor het eerst op bezoek was bij mij was ze erg geschrokken dat ik begeleid woon.
Niet dat ik in een gesloten woonvorm woon of er rare mensen wonen, integendeel. Ik heb een eigen huurhuis en mijn buren zijn allemaal erg normaal.
Het leek ook wel alsof we leuk contact hadden maar toch na een paar weken wilde ze niet verder.
Dat brak me voor een tijdje. Het duurde anderhalf jaar voordat ze iemand voor me vonden en dan krijg ik iemand die zulke vooroordelen heeft. Vond het erg jammer dat ze het totaal geen kans had gegeven.

Maar ja, that's life :P
En het valt extra hard omdat je zoiemand nodig hebt.
pi_197189664
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Die dame had ook autisme en was ook opzoek naar een buddy.
Echter toen ze voor het eerst op bezoek was bij mij was ze erg geschrokken dat ik begeleid woon.
Niet dat ik in een gesloten woonvorm woon of er rare mensen wonen, integendeel. Ik heb een eigen huurhuis en mijn buren zijn allemaal erg normaal.
Het leek ook wel alsof we leuk contact hadden maar toch na een paar weken wilde ze niet verder.
Dat brak me voor een tijdje. Het duurde anderhalf jaar voordat ze iemand voor me vonden en dan krijg ik iemand die zulke vooroordelen heeft. Vond het erg jammer dat ze het totaal geen kans had gegeven.

Maar ja, that's life :P
Jammer dat dat dan niet zo klikte ofzo.
Maar dat is misschien ook wel lastig met zulke situaties. Je moet ook maar net bij elkaar passen.
Kan me ook voorstellen dat je dan misschien niet zo snel weer zal proberen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef C_11 het volgende:
Na een hele tijd meelezen, vond ik het toch even tijd om zelf wat te posten :W
Ik heb een depressie, angststoornis en gaandeweg psychotische kenmerken bijgekregen. Ik heb geen full-on psychose, maar hoor een bijna constante ruis en soms stemmen. Ook zie ik soms dingen die er niet zijn of heb ik bizarre ideeën bij bijvoorbeeld witte busjes die rondrijden. Dat is meteen een hele boel dus...

Ik ben wat op zoek naar begrip voor mijn moeilijkheden en ervaringen van anderen, die ik in de hulpverlening niet altijd lijk te vinden. Ik denk dat het hier een pak makkelijker zal zijn om met lotgenoten te praten.
Mijn problemen lijken niet serieus genoeg te zijn voor het speciale vroeg-interventie-psychoseteam in mijn regio, waardoor ik het gevoel heb dat ik me ook maar aanstel. Volgende week kan ik er na een goede 2 maanden aandringen toch eindelijk terecht. Het geeft me gelukkig wat hoop, want deze hoop was er de afgelopen weken niet waardoor het vaak erg donker in mijn hoofd werd.

Begin maart kan ik ook starten in een dagcentrum, waar ze vooral werken aan het sociale aspect. Dit is 4 volle dagen in de week en best intensief dus. Ik ben enerzijds blij dat er wat specifiekere hulp kan worden opgestart, maar het schrikt me ook erg hard af allemaal.

Ik ben ook al enkele maanden op zoek naar de geschikte medicatie en nu lijken we eindelijk antipsychotica te hebben gevonden die beter aanslaat. Antidepressiva blijft echter een zoektocht...
Gelukkig heb ik wel meteen een goede psycholoog gevonden die me doorheen dit alles blijft begeleiden.
Welkom!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197195807
Welkom c_11

@Nijna hoe is het met jou?
pi_197195896
Hier vandaag redelijk rustige dag gehad, ook qua emoties. Net even op de bank geslapen van half 7 tot half 9 en nu m'n bedje ingedoken. Morgen komt m'n ambulant begeleider, die ik eigenlijk pas vrijdag zou zien. Dus das wel fijn!
pi_197198229
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:54 schreef Cod_player het volgende:
Hier vandaag redelijk rustige dag gehad, ook qua emoties. Net even op de bank geslapen van half 7 tot half 9 en nu m'n bedje ingedoken. Morgen komt m'n ambulant begeleider, die ik eigenlijk pas vrijdag zou zien. Dus das wel fijn!
Fijn! Slaap lekker!

Hier wel zn gangetje denk ik. 2 weken "vakantie" gehad. Kinderen vrij van school, begeleidster van oudste kwam niet. Man een week vrij
Komende week gaan alle afspraken gewoon weer verder waar ze voor de vakantie stopten ;).
Ik heb voor mijn doen een vrij rustige vakantie gehad, heerlijk geen verplichte bezoekjes en dat scheelt me zoveel energie! En me vaker even teruggetrokken, dat leek ook te werken.
Nu zien dat dat me ook lukt als het wel weer drukker is...

Stemming is wel redelijk, ik merk alleen wel dat ik mezelf moeilijk kan motiveren om een stuk te gaan lopen of om te gaan sporten. Terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. Hopelijk kan ik dat van de week wel weer oppakken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 januari 2021 @ 09:03:03 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197202816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:13 schreef summer2bird het volgende:
Gaat niet zo lekker nu.
Heb al een maand of wat het gevoel dat ik weer helemaal de depressie inzak.
De eenzaamheid is enorm op dit moment ook al woon ik begeleid en krijg ik elke dag wel een contactmoment.
Laatst vertelde ik iemand dat mijn enige contact de hulpverlening en mijn moeder is.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak de gedachte voorbij heb komen dat als mijn moeder wat gebeurd, het van mij ook niet meer hoeft.

Oud en nieuw was zwaar en alleen. Ik heb vaak het gevoel dat ik er voor niemand wat toe doe, dat het zonder mij ook wel doorgaat allemaal.

Ik ga niks doen hoor, wees aub niet bang maar ik worstel erg veel met deze gedachtes.

Vandaag een paniekaanval gehad die eigenlijk bestond uit 2 uur huilen en hyperventileren.

Ik heb al zoveel ondernomen om minder eenzaam te worden maar niks werkt.
Soms raak ik er zo radeloos van.
Hé Summer, wat rot dat dit nog speelt, het is voor mij ook nog steeds deels herkenbaar. Alleen ziet het er wat anders uit.

Wat vind je eigenlijk van je vrijwilligerswerk? Is dat iets dat je wel graag doet?
pi_197204474
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Fijn! Slaap lekker!

Hier wel zn gangetje denk ik. 2 weken "vakantie" gehad. Kinderen vrij van school, begeleidster van oudste kwam niet. Man een week vrij
Komende week gaan alle afspraken gewoon weer verder waar ze voor de vakantie stopten ;).
Ik heb voor mijn doen een vrij rustige vakantie gehad, heerlijk geen verplichte bezoekjes en dat scheelt me zoveel energie! En me vaker even teruggetrokken, dat leek ook te werken.
Nu zien dat dat me ook lukt als het wel weer drukker is...

Stemming is wel redelijk, ik merk alleen wel dat ik mezelf moeilijk kan motiveren om een stuk te gaan lopen of om te gaan sporten. Terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. Hopelijk kan ik dat van de week wel weer oppakken.
Fijn dat je een rustige vakantie hebt gehad. Hoop dat het ook lukt om je af en toe te blijven terugtrekken en je eigen tijd te nemen. Weet je ook hoe het komt dat je jezelf moeilijk kan motiveren?

Ik heb mezelf voorgenomen elke dag minstens 25 minuten te gaan wandelen, hoop dat ik het lichamelijk trek (kan met schouder niet lang lopen). Eens zien hoe dat gaat.

Stemming is mwah, merk dat het gewoon allemaal te veel is even, alles op een hoop. Voel veel door elkaar, woede, vedriet, machteloosheid. Lastig allemaal.
pi_197206275
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hé Summer, wat rot dat dit nog speelt, het is voor mij ook nog steeds deels herkenbaar. Alleen ziet het er wat anders uit.

Wat vind je eigenlijk van je vrijwilligerswerk? Is dat iets dat je wel graag doet?
Ik vind het vrijwilligerswerk wel prima, ik breng de post van het locale bejaardenthuis 2 keer per week naar de brievenbus in de buurt. Daarbij verzorg ik het groen daar in de zomer.
Tis prima en ik krijg veel goodies en dat is erg leuk haha.
Het vrijwilligerswerk voor de politieke partij is ook makkelijk, ik moet 1x per maand de krantjes (stuk of 5) langsbrengen bij leden in de buurt.
Daarbij ga ik binnenkort ook vrijwilligerswerk voor de voedselbank doen, dat is er een die ik altijd al graag heb willen doen, omdat dat wel dicht bij mijn hart staat.
Ook wil ik ooit nog vrijwilligerswerk in een hospice doen maar daar heb ik nu ff geen mentale vermogen voor :P

Ik doe normaal ook collecte wat wel leuk is omdat je dan op allerlei nieuwe plekken komt maar dat ligt al een poosje stil met alles :P
Twiddel
pi_197206285
Trouwens het gaat nu weer wat beter hoor.
Ben even naar mijn moeder gegaan en dat hielp veel.
Donderdag ga ik weer even naar haar toe en help ik haar met het passen op de kleinkinderen :)
Twiddel
  maandag 4 januari 2021 @ 13:29:46 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197206305
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:28 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens het gaat nu weer wat beter hoor.
Ben even naar mijn moeder gegaan en dat hielp veel.
Donderdag ga ik weer even naar haar toe en help ik haar met het passen op de kleinkinderen :)
Gelukkig dat het wat beter gaat 👍🏻
pi_197207062
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:34 schreef Cod_player het volgende:

[..]

Fijn dat je een rustige vakantie hebt gehad. Hoop dat het ook lukt om je af en toe te blijven terugtrekken en je eigen tijd te nemen. Weet je ook hoe het komt dat je jezelf moeilijk kan motiveren?

Ik heb mezelf voorgenomen elke dag minstens 25 minuten te gaan wandelen, hoop dat ik het lichamelijk trek (kan met schouder niet lang lopen). Eens zien hoe dat gaat.

Stemming is mwah, merk dat het gewoon allemaal te veel is even, alles op een hoop. Voel veel door elkaar, woede, vedriet, machteloosheid. Lastig allemaal.
Sterkte Cod :*

Ik vind het lastig om echt iets te gaan doen, maar waarom weet ik niet. Ik heb een tijdje afgesproken om met iemand te sporten maar dat is even een beetje op de achtergrond geraakt ofzo. Misschien maar weer een berichtje aan wagen. Vooral het er naartoe gaan vind ik lastig, als ik eenmaal bezig ben dan lukt het vaak wel.
En ik zou uberhaupt wel wat meer mogen bewegen, mijn conditie is echt zeer matig, maar ik heb het liefst dat dat vanzelf gaat en dat bestaat geloof ik niet ;).

quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:28 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens het gaat nu weer wat beter hoor.
Ben even naar mijn moeder gegaan en dat hielp veel.
Donderdag ga ik weer even naar haar toe en help ik haar met het passen op de kleinkinderen :)
Goed om te lezen dat het weer wat beter gaat!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197212734
Gaat weer slecht. Ben bang dat ik ondanks therapie nooit ga leren wat goed gedrag op het werk is en door mijn autisme steeds dingen mis. Arbeidsongeschikt word, nooit meer leerlingen mag begeleiden...
pi_197231563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 02:02 schreef Cod_player het volgende:

[..]

Sterkte. Hoe is het nu? Hoe reageerde je broer en zus?
Ja die reageerde wel goed eik, en waren wel 'trots' op me dat ik het zo vertelde, 1 was ook al langer bij psycholoog geweest. En 1 heeft een goede vriend die ook al langere tijd aan de ad zit en worstelt met bepaalde dingen. En zo kennen we allemaal mensen die met psychische shit zitten alleen vertellen we dat niet altijd tegen elkaar.. the secret we share.

Dus dan heb je al die zware depressie / psychose of wat dan ook te dragen, ligt er ook nog een groot stigma op wat het niet makkelijker maakt..

Maar nu kunnen hun ook bepaalde dingen naar mij toe doen, ik kan er ook uitstappen zonder er ooit iets over gezegt te hebben maar zo sta ik er niet in. Als hun ergens mee zouden zitten zou ik het ook het liefst horen ipv dat ze er 'gewoon' uitstappen.

Begin vnv met Mirtazapine. Iemand ervaring mss?
Heb nog lorazepam achter de hand..

Het voelt nu alsof de 'strijd' pas echt is los gebarsten, het komt nu soms heel hard binnen allemaal en het zelfverwijt en weet ik het allemaal gaat tekeer.. NU weten bepaalde mensen in mn omgeving het NU beginnen we met ad, NU lopen we al ff bij psysch. NU kan ik er ook niet meer onderuit en ga er voor alles en iedereen die nog wel iets om me geeft me best doen om er nog wat van te maken.
Alsof er een groots LOTR/WW2 gevecht te beginnen staat.. terwijl je gewoon op de bank zit :p
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:09:10 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197265178
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vind het vrijwilligerswerk wel prima, ik breng de post van het locale bejaardenthuis 2 keer per week naar de brievenbus in de buurt. Daarbij verzorg ik het groen daar in de zomer.
Tis prima en ik krijg veel goodies en dat is erg leuk haha.
Het vrijwilligerswerk voor de politieke partij is ook makkelijk, ik moet 1x per maand de krantjes (stuk of 5) langsbrengen bij leden in de buurt.
Daarbij ga ik binnenkort ook vrijwilligerswerk voor de voedselbank doen, dat is er een die ik altijd al graag heb willen doen, omdat dat wel dicht bij mijn hart staat.
Ook wil ik ooit nog vrijwilligerswerk in een hospice doen maar daar heb ik nu ff geen mentale vermogen voor :P

Ik doe normaal ook collecte wat wel leuk is omdat je dan op allerlei nieuwe plekken komt maar dat ligt al een poosje stil met alles :P
Oké misschien leer je op je nieuwe vrijwilligerswerk ook wel weer wat andere mensen kennen. Fijn dat het weer even beter gaat :)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:31:44 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197285365
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:52 schreef Black_Phillip het volgende:
Gaat weer slecht. Ben bang dat ik ondanks therapie nooit ga leren wat goed gedrag op het werk is en door mijn autisme steeds dingen mis. Arbeidsongeschikt word, nooit meer leerlingen mag begeleiden...
Hoi Philip, hoe gaat het nu..?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:45:14 #119
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197288365
Vandaag ben ik een beetje down. Ik heb de hele dag niks te doen. Straks komt er een filmcrew langs, ik doe mee aan een documentaire over psychosegevoeligheid. Deze komt op de NPO.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197289002
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:52 schreef Black_Phillip het volgende:
Gaat weer slecht. Ben bang dat ik ondanks therapie nooit ga leren wat goed gedrag op het werk is en door mijn autisme steeds dingen mis. Arbeidsongeschikt word, nooit meer leerlingen mag begeleiden...
Sterkte, hoe is het nu?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef Stigma86 het volgende:

[..]

Ja die reageerde wel goed eik, en waren wel 'trots' op me dat ik het zo vertelde, 1 was ook al langer bij psycholoog geweest. En 1 heeft een goede vriend die ook al langere tijd aan de ad zit en worstelt met bepaalde dingen. En zo kennen we allemaal mensen die met psychische shit zitten alleen vertellen we dat niet altijd tegen elkaar.. the secret we share.

Dus dan heb je al die zware depressie / psychose of wat dan ook te dragen, ligt er ook nog een groot stigma op wat het niet makkelijker maakt..

Maar nu kunnen hun ook bepaalde dingen naar mij toe doen, ik kan er ook uitstappen zonder er ooit iets over gezegt te hebben maar zo sta ik er niet in. Als hun ergens mee zouden zitten zou ik het ook het liefst horen ipv dat ze er 'gewoon' uitstappen.

Begin vnv met Mirtazapine. Iemand ervaring mss?
Heb nog lorazepam achter de hand..

Het voelt nu alsof de 'strijd' pas echt is los gebarsten, het komt nu soms heel hard binnen allemaal en het zelfverwijt en weet ik het allemaal gaat tekeer.. NU weten bepaalde mensen in mn omgeving het NU beginnen we met ad, NU lopen we al ff bij psysch. NU kan ik er ook niet meer onderuit en ga er voor alles en iedereen die nog wel iets om me geeft me best doen om er nog wat van te maken.
Alsof er een groots LOTR/WW2 gevecht te beginnen staat.. terwijl je gewoon op de bank zit :p
Dat is wel een fijne reactie!

Geen ervaring met mirtazapine.

Maar, is dat ergens niet een ''opluchting'' dat gevoel?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik een beetje down. Ik heb de hele dag niks te doen. Straks komt er een filmcrew langs, ik doe mee aan een documentaire over psychosegevoeligheid. Deze komt op de NPO.
Komt dat doordat je de hele dag niks te doen hebt, dat je je down voelt? Of heeft het niet echt een aanwijsbare reden?

Interessant wel, ik vond die docu van Tygo Gernand toen op npo ook heel interesssant, wel heftig en confronterend.
pi_197289012
Hier gaat het mwah, heel veel pijn aan m'n schouder en ik hoop echt dat de pijnpoli me dinsdag telefonisch kan helpen. Anders wordt het toch maar op de wachtlijst voor een operatie :'(

Edit: stemming is best oke, vriendinlief is hier vanmiddag geweest en hebben lekker ticket to ride en qwixx gedaan!
pi_197300972
Mijn vruend heeft me gedumpt, maar wil me nog een kans geven mits ik nu heel hard aan mezelf werk. Dus gisteren vanalles in gang gezet en hopenbdat het effect heeft...
pi_197301036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:33 schreef Black_Phillip het volgende:
Mijn vruend heeft me gedumpt, maar wil me nog een kans geven mits ik nu heel hard aan mezelf werk. Dus gisteren vanalles in gang gezet en hopenbdat het effect heeft...
He wat naar. Goed dat je aan jezelf wilt en gaat werken. Je moet het aleen wel ook zelf willen en voor jezelf doen, dat je het voor hem wilt doen is heel mooi en een goede motivatie, maar probeer het ook voor jezelf te doen want je bent het waard.
pi_197304081
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Twiddel
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:38:07 #125
399061 kuolema
vermaledijd
pi_197304615
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Wat leuk! *O* Fijn om je zo blij te zien.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:54 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197304668
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.👍🏻👍🏻👍🏻
Ben echt zo enthousiast erover *O*
👍🏻👍🏻👍🏻
pi_197307719
Fijn om te horen summer! :)
pi_197308614
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Klinkt goed!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 9 januari 2021 @ 21:20:02 #129
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197313492
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Wat houdt het werk in?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197313532
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Wat fijn om te lezen! Het is je enorm gegund! :*
pi_197314526
Ga in februari beginnen met een cursus Chi Neng Qigong (heeft iets van Tai Chi).
Heb hier veel zin in en hiermee hoop ik ook wat meer uit mijn comfort-zone te gaan komen.
Tevens hoop ik hiermee mijn sociale angst ook te gaan verminderen, vooral qua contacten met nieuwe personen.
Moet tevens ook meer werken aan zelfrespect en een positiever zelfbeeld gaan krijgen.
Daardoor kan ik ook zelfverzekerder en weerbaarder gaan worden.
Daar valt nog wel veel winst in te behalen.
pi_197323250
- Nee, dit is niet de bedoeling, dat weet je wel :) -

[ Bericht 86% gewijzigd door CoolGuy op 10-01-2021 17:00:35 ]
pi_197327092
Mijn ex blijft maar botter doen, eerst wilde hij me nog een kans geven, nu is hij boos en geirriteerd dat ik mezelf steeds herhaal, hem uitput en hij wil eigenlijk niet meer. Nu gaan we elkaar op donderdag zien en tot die tijd niet appen.

Crisisdienst stopt me vol tranquilizers maar het helpt niet ecgtz de 113 chat is offline. Weet hey echt niet meer. Logeer nu bij moeder.
pi_197327135
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:54 schreef Black_Phillip het volgende:
Mijn ex blijft maar botter doen, eerst wilde hij me nog een kans geven, nu is hij boos en geirriteerd dat ik mezelf steeds herhaal, hem uitput en hij wil eigenlijk niet meer. Nu gaan we elkaar op donderdag zien en tot die tijd niet appen.

Crisisdienst stopt me vol tranquilizers maar het helpt niet ecgtz de 113 chat is offline. Weet hey echt niet meer. Logeer nu bij moeder.
Ken je de De Luisterlijn? Daar kun je ook mee chatten (en bellen). Sterkte!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197327374
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ken je de De Luisterlijn? Daar kun je ook mee chatten (en bellen). Sterkte!
Ok even kijken
pi_197327781
Hoe kan ik hem overtuigen dat ik echt beter ga worden en geen deoressieve uitbarstingen weer heb? Ik heb therapie opgehoogd en slik nu sterkere medicijnen. Hij wil me niet geloven en zegt dat hij klaar is.
pi_197328391
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef Black_Phillip het volgende:
Hoe kan ik hem overtuigen dat ik echt beter ga worden en geen deoressieve uitbarstingen weer heb? Ik heb therapie opgehoogd en slik nu sterkere medicijnen. Hij wil me niet geloven en zegt dat hij klaar is.
Ik weet niet precies wat er speelt tussen jullie, maar blijkbaar is er in jullie relatie een grens overschreden en heeft hij nu afstand en ruimte nodig.

Hoe je hem kunt overtuigen dat je beter gaat worden en geen depressive uitbarstingen meer gaat hebben? Door zijn grens te respecteren, en zijn behoefte aan ruimte. Dus hem met rust te laten voor nu.
En door je belofte te laten zien. Door aan de slag te gaan met je therapie. Voor jij (en hij) effect gaat zien ben je een poos verder, het heeft tijd nodig.

Vast niet wat je nu wil lezen, maar het is wel de realiteit. Zorg dat jij stabieler wordt en beter in je vel zit, en kijk daarna of een relatie nog een kans zou kunnen hebben. Waarbij je een ‘nee’ van hem uit ook zult moeten respecteren, hoe moeilijk dat ook kan zijn.

En daarnaast: ga in de eerste plaats in behandeling voor jezelf en jouw welzijn. Niet voor hem.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:40:13 #138
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197328440
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef Black_Phillip het volgende:
Hoe kan ik hem overtuigen dat ik echt beter ga worden en geen deoressieve uitbarstingen weer heb? Ik heb therapie opgehoogd en slik nu sterkere medicijnen. Hij wil me niet geloven en zegt dat hij klaar is.
Niet. Daarnaast is het ook niet geloofwaardig dat jij geen depressieve uitbarstingen meer gaat hebben, en dat is puur gebaseerd op wat ik hier van je zie. Hij kent je IRL dus hij zal dat nog beter in kunnen schatten.

Als hij er klaar mee is is hij er klaar mee. Dan kun jij wel willen trekken aan een dood paard, maar dat gaat 'm gewoon niet worden als hij er geen zin meer in heeft. Dat kun je niet willen horen en niet willen accepteren, maar de realiteit is niet afhankelijk van jouw mening over die realiteit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197328486
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet. Daarnaast is het ook niet geloofwaardig dat jij geen depressieve uitbarstingen meer gaat hebben, en dat is puur gebaseerd op wat ik hier van je zie. Hij kent je IRL dus hij zal dat nog beter in kunnen schatten.

Als hij er klaar mee is is hij er klaar mee. Dan kun jij wel willen trekken aan een dood paard, maar dat gaat 'm gewoon niet worden als hij er geen zin meer in heeft. Dat kun je niet willen horen en niet willen accepteren, maar de realiteit is niet afhankelijk van jouw mening over die realiteit.
Met hogere medicatie en intrnsievere therapie moet het beter gaan...
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:43:30 #140
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197328529
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:42 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Met hogere medicatie en intrnsievere therapie moet het beter gaan...
Ja, dat zal best, en dat hoop ik ook voor je, maar als hij niet meer wil gewoon, omdat hij klaar is met je, dan maakt het niet uit hoe goed het met je gaat. Hij wil gewoon niet meer.

Dan kun je allerlei uitvluchten bedenken en allerlei 'ja maars' bedenken, maar dat verandert niets aan de realiteit dat jullie niet meer samen zijn en hij er geen zin meer in heeft.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197328615
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:42 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Met hogere medicatie en intrnsievere therapie moet het beter gaan...
Hang je welzijn niet alleen maar op aan je relatie.

Dus nogmaals: ga die intensievere therapie in voor jezelf. Niet voor een eventuele kans op het weer oppakken van je relatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:47:55 #142
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197328623
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dus nogmaals: ga die intensievere therapie in voor jezelf. Niet voor een eventuele kans op het weer oppakken van je relatie.
Dit. 1000x dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 10 januari 2021 @ 18:01:26 #143
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_197328953
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hang je welzijn niet alleen maar op aan je relatie.

Dus nogmaals: ga die intensievere therapie in voor jezelf. Niet voor een eventuele kans op het weer oppakken van je relatie.
En als het dan langere tijd wel goed met je gaat, is er vast iemand anders die dat wel opmerkt en je wel ziet staan.

Ik denk dat als je aan jezelf blijft werken er in de lange termijn alleen maar wat valt te winnen. In plaats van dat je nu zo gefixeerd bent op wat je verloren bent.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_197337460
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:42 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Met hogere medicatie en intrnsievere therapie moet het beter gaan...
Ga daarmee aan de slag! Zorg goed voor jezelf, dat zal tijd kosten.
Als je jezelf op de rit hebt, heb je ook meer ruimte weer voor anderen.
Een relatie kan je niet afdwingen, dat gaat om gevoel van 2 kanten.

Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 11 januari 2021 @ 08:02:22 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197337547
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:54 schreef Black_Phillip het volgende:


Crisisdienst stopt me vol tranquilizers maar het helpt niet ecgtz de 113 chat is offline. Weet hey echt niet meer. Logeer nu bij moeder.
Voor jou en andere mensen, als 113 chat offline is. http://www.ggztotaal.nl/n(...)ijde_van_corona.html Hier staat een hele lijst met alternatieven. https://www.bel-me-wel-register.org/corona/mentale-gezondheid/ En dit schijnt ook nog iets te zijn maar die bellen later terug ofzo.
pi_197379924
Naar aanleiding van de onderzoeken ben ik doorverwezen. Gisteren eens gebeld hoe het ervoor staat: Mijn verwijzing is vrijdag beoordeeld, maar de uitkomst kon ze niet zien. Ze kon me wel vertellen dat ik op de WACHTLIJST voor de INTAKE sta. Omdat de wachtlijsten zo lang zijn, hebben ze momenteel een intakestop... Het zal ook eens meezitten.....
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_197379961
Hij bleef bot en gemeen doen dus heb er zelf een punt achter gezet. Vandaag de hele dag slapen denk ik, voel me klote.
pi_197393860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef Burner82 het volgende:
Naar aanleiding van de onderzoeken ben ik doorverwezen. Gisteren eens gebeld hoe het ervoor staat: Mijn verwijzing is vrijdag beoordeeld, maar de uitkomst kon ze niet zien. Ze kon me wel vertellen dat ik op de WACHTLIJST voor de INTAKE sta. Omdat de wachtlijsten zo lang zijn, hebben ze momenteel een intakestop... Het zal ook eens meezitten.....
:{ lekker dan. :*

@Black_Phillip sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197425976
Snap niet waarom ze niet opnemen als je er om vraagt. Zit nu bij moeder maar die is geen hulpverlener. Elke dag therapie zou me nu goed doen.
pi_197429444
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Black_Phillip het volgende:
Hij bleef bot en gemeen doen dus heb er zelf een punt achter gezet. Vandaag de hele dag slapen denk ik, voel me klote.
Aai over je bol
pi_197429475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:49 schreef Black_Phillip het volgende:
Snap niet waarom ze niet opnemen als je er om vraagt. Zit nu bij moeder maar die is geen hulpverlener. Elke dag therapie zou me nu goed doen.
Is een vrijwillige opname niet iets? Je hebt nu teveel aan je hoofd wat rust zou je goed kunnen doen.

Neem elke terugval mij voor om zodra het goed gaat in dit topic actief te blijven.. om andere te helpen.. dat is weer niet gelukt.

Ga het nu wel proberen
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197429565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Is een vrijwillige opname niet iets? Je hebt nu teveel aan je hoofd wat rust zou je goed kunnen doen.

Neem elke terugval mij voor om zodra het goed gaat in dit topic actief te blijven.. om andere te helpen.. dat is weer niet gelukt.

Ga het nu wel proberen
Dat hoef je echt niet als doel te maken hoor..
Doe wat je kunt.
pi_197429591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Is een vrijwillige opname niet iets? Je hebt nu teveel aan je hoofd wat rust zou je goed kunnen doen.

Neem elke terugval mij voor om zodra het goed gaat in dit topic actief te blijven.. om andere te helpen.. dat is weer niet gelukt.

Ga het nu wel proberen
Dat wil ik maae ze weigeren...
pi_197429788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Dat wil ik maae ze weigeren...
Wat vinden ze dat je nu (voor jezelf) zou moeten doen?
pi_197429886
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:16 schreef scrupuleus het volgende:
Wat vinden ze dat je nu (voor jezelf) zou moeten doen?
Ik wou hier eigenlijk niet meer reageren maar goed.
Lamg geleden zat ik in precies dezelfde situatie sls Black_Phillip.
Wou vrijwilig opgenomen worden kon niet ivm wachtlijst en te weinig prioriteit. Wat toen wel kon waren een aantal extra gesprekken... ze waren weken later en toen had ik mijn probleem al grotendeels op een andere manier opgelost... maar het hielp toch wel iets
Verwacht niet dat ze diep op je probleem in zullen gaan, maar een extra luisterend oor en wat behrip zijn misschien altijd meegenomen...je moet voor jezelf opkomen want uit zichzelf zullen ze het nooit voorstellen
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197431941
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:04 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dat hoef je echt niet als doel te maken hoor..
Doe wat je kunt.
I know, maar wil ook na een paar jaar stabiel te zijn iets als ervaringsdeskundige doen. Ik heb hier ook veel gehad aan de mensen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197431988
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 18:05 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Dat wil ik maae ze weigeren...
Heeft ook te maken met dat ze men zoveel mogelijk thuis willen laten herstellen gok ik.

Maar soms kan de rust en even iets minder moeten in een kliniek wel helpen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:43:00 #158
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197432944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:49 schreef Black_Phillip het volgende:
Snap niet waarom ze niet opnemen als je er om vraagt. Zit nu bij moeder maar die is geen hulpverlener. Elke dag therapie zou me nu goed doen.
Niet flauw bedoeld maar tijdens een opname omdat je in crisis zit? hoef je ook geen dagelijkse therapie te verwachten...
pi_197435373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

I know, maar wil ook na een paar jaar stabiel te zijn iets als ervaringsdeskundige doen. Ik heb hier ook veel gehad aan de mensen.
Zit je te denken aan een opleiding?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197448331
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 22:24 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zit je te denken aan een opleiding?
Jup, wel pas als ik een jaar of twee stabiel ben (moet ook geloof ik..).

Lijkt me mooi werk, al besef ik dat je niet iedereen kan redden/helpen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197449277
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:26 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Jup, wel pas als ik een jaar of twee stabiel ben (moet ook geloof ik..).

Lijkt me mooi werk, al besef ik dat je niet iedereen kan redden/helpen.
Ik denk er ook al een tijdje over, maar ik vind het doodeng om dat dan ook aan mensen om mij heen te vertellen, want ik heb het gevoel dat het dan ook moet lukken ofzo. Hoezo de lat lekker hoog leggen...
Maar op het moment genoeg weekvulling met therapie en mijn gezin, maar ooit... lijkt me wel mooi om iets te doen met mijn eigen ervaring.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197451347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 18:16 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik denk er ook al een tijdje over, maar ik vind het doodeng om dat dan ook aan mensen om mij heen te vertellen, want ik heb het gevoel dat het dan ook moet lukken ofzo. Hoezo de lat lekker hoog leggen...
Maar op het moment genoeg weekvulling met therapie en mijn gezin, maar ooit... lijkt me wel mooi om iets te doen met mijn eigen ervaring.
Dat is ook één van de dingen die mij nu nog tegenhoud. In dat soort werk ga je minstens één suicide meemaken.. Hoe ga ik daar mee om.. Dus daarom eerst zelf goed stabiel.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197452890
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dat is ook één van de dingen die mij nu nog tegenhoud. In dat soort werk ga je minstens één suicide meemaken.. Hoe ga ik daar mee om.. Dus daarom eerst zelf goed stabiel.
Ik zou dan meer de autisme kant op willen en dan ook niet bij een ggz of soortgelijke instelling (stiekem heb ik er al heel wat over nagedacht ;) ). Maar nu de tijd en energie niet om aan zoiets te beginnen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 16 januari 2021 @ 22:06:55 #164
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197454650
Ik heb een leuke week gehad, maar vandaag alleen thuis gezeten. Hoe ouder hoe saaier het leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197459105
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 19:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dat is ook één van de dingen die mij nu nog tegenhoud. In dat soort werk ga je minstens één suicide meemaken.. Hoe ga ik daar mee om.. Dus daarom eerst zelf goed stabiel.
Ik heb gesprekken lopen met een ervaringsdeskundige. Deels omdat ik de opleiding wil gaan doen.
Je zult daarvoor inderdaad wel een eind voor in je eigen herstel moeten zijn.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_197463820
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 09:14 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb gesprekken lopen met een ervaringsdeskundige. Deels omdat ik de opleiding wil gaan doen.
Je zult daarvoor inderdaad wel een eind voor in je eigen herstel moeten zijn.
Het is wel iets heel goeds. Ik ben blij dat het bestaat en wordt gestimuleerd. Alleen is het dan wel goed als zulke mensen ook een degelijke opleiding, begeleiding en bevoegdheden krijgen, anders lijkt het me frustrerend om ervaringsdeskundige te zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigheid in principe even goed mensen verder kan helpen als deskundigheid vanuit theorie in dit geval. Het zou eigenlijk naast elkaar moeten bestaan als vast onderdelen van een behandeltraject, tenzij de client echt heeft aangegeven het niet te willen of er niet voldoende ervaringsdeskundigen beschikbaar zijn.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197475592
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 09:14 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik heb gesprekken lopen met een ervaringsdeskundige. Deels omdat ik de opleiding wil gaan doen.
Je zult daarvoor inderdaad wel een eind voor in je eigen herstel moeten zijn.
Jup en dat wil zelf ook zijn, zeker omdat ik dan ook weet hoe stabiel te blijven,

quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het is wel iets heel goeds. Ik ben blij dat het bestaat en wordt gestimuleerd. Alleen is het dan wel goed als zulke mensen ook een degelijke opleiding, begeleiding en bevoegdheden krijgen, anders lijkt het me frustrerend om ervaringsdeskundige te zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigheid in principe even goed mensen verder kan helpen als deskundigheid vanuit theorie in dit geval. Het zou eigenlijk naast elkaar moeten bestaan als vast onderdelen van een behandeltraject, tenzij de client echt heeft aangegeven het niet te willen of er niet voldoende ervaringsdeskundigen beschikbaar zijn.
Mee eens, wil zeker ook een opleiding doen. In de kliniek hadden we een ervaringsdeskundige waar we eerlijk gezegd niet veel aan hadden.. Al helemaal omdat ie vrij anti medicatie was.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197480406
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 14:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het is wel iets heel goeds. Ik ben blij dat het bestaat en wordt gestimuleerd. Alleen is het dan wel goed als zulke mensen ook een degelijke opleiding, begeleiding en bevoegdheden krijgen, anders lijkt het me frustrerend om ervaringsdeskundige te zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat ervaringsdeskundigheid in principe even goed mensen verder kan helpen als deskundigheid vanuit theorie in dit geval. Het zou eigenlijk naast elkaar moeten bestaan als vast onderdelen van een behandeltraject, tenzij de client echt heeft aangegeven het niet te willen of er niet voldoende ervaringsdeskundigen beschikbaar zijn.
Het is pas iets van de afgelopen jaren, dat ervaringsdeskundigheid/de opleiding ervoor bestaat. Het duurde even voordat de "geleerde" erachter kwamen niet alles uit een boekje te leren valt.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_197480418
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 21:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]

Mee eens, wil zeker ook een opleiding doen. In de kliniek hadden we een ervaringsdeskundige waar we eerlijk gezegd niet veel aan hadden.. Al helemaal omdat ie vrij anti medicatie was.
Met de ene ervaringsdeskundige heb je meer dan met de andere. Maar dat is hetzelfde met psychologen etc. Ze zijn allemaal anders.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_197491014
Dikke ruzie met ex hier. Waagde het kritiek te leveren op zijn opvoeding. Ben nu geblockt, hij flipte zo erg dat mijn liefdesverdriet meteen over was. Damn.
pi_197491478
Depressieve gevoelens komen weer terug, maar deze keer herken ik het en weet ik dus dat ik er objectief naar moet kijken i.p.v. erin mee te gaan.

Godsamme wat klote. Dat je dan ook gelijk weer ineens doodmoe bent en alles al teveel is, dat vind ik vooral het vervelendste. Ik dwing mezelf echt om op te ruimen, te koken, te douchen. Kan niet wachten tot ik kan slapen.
pi_197492909
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:31 schreef Black_Phillip het volgende:
Dikke ruzie met ex hier. Waagde het kritiek te leveren op zijn opvoeding. Ben nu geblockt, hij flipte zo erg dat mijn liefdesverdriet meteen over was. Damn.
Waarom heb je nog contact met je ex? Of ging het over de opvoeding van jullie kids?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197493061
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:58 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Waarom heb je nog contact met je ex? Of ging het over de opvoeding van jullie kids?
Hijheeft nog heel veel spullen waaronder mijn tv.
pi_197493361
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:03 schreef Black_Phillip het volgende:

[..]

Hijheeft nog heel veel spullen waaronder mijn tv.
Ah ok, dat is klote dan idd. Kan een familielid niet jouw spullen ophalen?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_197498330
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:14 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ah ok, dat is klote dan idd. Kan een familielid niet jouw spullen ophalen?
Hij komt ze maar brengen, we hebben het over halve huisraad en devices
pi_197631138
Ik voel me sinds vandaag weer behoorlijk ruk. :'( En ik weet niet hoe het komt. Zover ik weet waren er gisteren ook geen triggers. Het zal wel weer mijn brein zijn die vindt dat ik weer toe ben aan depressie.

Heb net nog pauze genomen en stukje gewandeld, maar niet echt geholpen. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_197632437
@Morrigan, :{ sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197632670
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Nijna het volgende:
@:Morrigan, :{ sterkte :*
  maandag 25 januari 2021 @ 15:47:18 #179
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197632950
Vandaag voel ik me normaal, een beetje beter. Gisteren was ik wat somber, vooral in de ochtend. Ik werd wakker en dacht meteen “klote-dag”. Elke dag is een struggle, sommige dagen voel ik me normaal, soms zelfs goed. Maar de meeste dagen denk ik toch “was ik maar dood”.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197634133
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Nijna het volgende:
@:Morrigan, :{ sterkte :*
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:29 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dank jullie wel. :*
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:09:05 #181
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197658673
Sterkte Morrigan

Met mij gaat het sinds een paar maanden weer echt naar. de laatste maand wel niet meer in het ziekenhuis/ opname ofzo geweest. Dat scheelt maar elke dag is ingewikkeld en het lijkt erop dat dit nog een tijd zo blijft vrees ik.
Gelukkig heb ik een lieve kat als afleiding soms.
pi_197658750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:09 schreef Luchtbel het volgende:
Sterkte Morrigan

Met mij gaat het sinds een paar maanden weer echt naar. de laatste maand wel niet meer in het ziekenhuis/ opname ofzo geweest. Dat scheelt maar elke dag is ingewikkeld en het lijkt erop dat dit nog een tijd zo blijft vrees ik.
Gelukkig heb ik een lieve kat als afleiding soms.
Hm treurig ;(

Hoe heet de kat?
  dinsdag 26 januari 2021 @ 21:44:31 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197659685
Ik voel me niet eens meer treurig denk ik. Ik heb geen idee meer. De kat heet Zondag.
pi_197659885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:44 schreef Luchtbel het volgende:
Ik voel me niet eens meer treurig denk ik. Ik heb geen idee meer. De kat heet Zondag.
Voel je dan jezelf niet enkel verloren door jezelf maar ook door de rest?

En is er dan ook geen uitweg mogelijk om nog perspectief te zien/vinden?
pi_197659940
Leuke naam zondag 8-)
  dinsdag 26 januari 2021 @ 22:30:37 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197660619
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 21:51 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Voel je dan jezelf niet enkel verloren door jezelf maar ook door de rest?

En is er dan ook geen uitweg mogelijk om nog perspectief te zien/vinden?
Ik weet het niet zo goed op je eerste vraag.

Meestal probeer ik te denken aan dat als ik me een beetje oké voel of dingen rationeel kan bekijken, dat ik dan weet dat ik nu de juiste hulpverleners heb. En dat zij zeggen dat er echt mogelijkheden zijn. Misschien niet wat ik wilde maar meer dan wat het nu is, beter dan de afgelopen jaren. Maar ja dan moet mijn hoofd daar wel bij stil kunnen staan, dat ik dat eigenlijk denk en daar ontbreekt het nogal aan. Morgen ga ik wel weer proberen naar therapie te gaan.
pi_197663165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:30 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo goed op je eerste vraag.

Meestal probeer ik te denken aan dat als ik me een beetje oké voel of dingen rationeel kan bekijken, dat ik dan weet dat ik nu de juiste hulpverleners heb. En dat zij zeggen dat er echt mogelijkheden zijn. Misschien niet wat ik wilde maar meer dan wat het nu is, beter dan de afgelopen jaren. Maar ja dan moet mijn hoofd daar wel bij stil kunnen staan, dat ik dat eigenlijk denk en daar ontbreekt het nogal aan. Morgen ga ik wel weer proberen naar therapie te gaan.
Succes
pi_197664650
@Luchtbel, sterkte :*. Klinkt naar :{ .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197664829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 22:30 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo goed op je eerste vraag.

Meestal probeer ik te denken aan dat als ik me een beetje oké voel of dingen rationeel kan bekijken, dat ik dan weet dat ik nu de juiste hulpverleners heb. En dat zij zeggen dat er echt mogelijkheden zijn. Misschien niet wat ik wilde maar meer dan wat het nu is, beter dan de afgelopen jaren. Maar ja dan moet mijn hoofd daar wel bij stil kunnen staan, dat ik dat eigenlijk denk en daar ontbreekt het nogal aan. Morgen ga ik wel weer proberen naar therapie te gaan.
Heel veel succes en sterkte. :*
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 28 januari 2021 @ 06:56:11 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197679789
Dank. Ben wel weer naar therapie en morgen denk ik ook weer naar vrijwilligerswerk. Nergens heen
werkt ook niet maar tegelijkertijd werkt/ lukt ergens heen soms ook niet...
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:30:27 #191
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197683528
Ik ben somber vandaag.

- laat die toevoeging toch eens achterwege man -

[ Bericht 50% gewijzigd door CoolGuy op 29-01-2021 14:12:27 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197685161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 06:56 schreef Luchtbel het volgende:
Dank. Ben wel weer naar therapie en morgen denk ik ook weer naar vrijwilligerswerk. Nergens heen
werkt ook niet maar tegelijkertijd werkt/ lukt ergens heen soms ook niet...
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Alsof je lichaam op slot zit.
ROBODEMONS..................|:(
pi_197699472
Ik ga stoppen met de venlafaxine. Ofja, afbouwen en dan stoppen. Zit op een vrij hoge dosis (262,5 mg).
Ze werken perfect voor waar ik ze voor heb (paniekaanvallen), maar de bijwerking zweten is niet meer te doen. Ik doe de afwas, of droog me af na het douchen, of loop even naar de winkel, en het zweet loopt dus letterlijk van m'n rug en hoofd. In het begin dacht ik nouja dat neem ik voor lief, maar vind het nu echt te vervelend worden.

De psychiater heeft een afbouw schema gemaakt. Ben heel benieuwd, ze gaf zelf aan dat het laatste stuk, van 75 uiteindelijk naar 0, het vervelendst is. En nu vertelde m'n zus me dat een vriendin van haar ook afgebouwd is met venlafaxine en echt afkickverschijnselen had enzo. Las dat ook al op internet, dat het afbouwen van venlafaxine echt een hel kan zijn.

Maargoed, iedereen is anders, dus ik probeer er open in te staan en vanzelf te zien hoe het gaat. Verder gaat het mwah, beetje sombere stemming merk ik wel. Slaap heel veel, om de dagen maar door te komen enzo.

Hoe is het met iedereen hier?
pi_197699490
Sterkte Morrigan en Luchtbel ! :*
pi_197702612
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 09:24 schreef Cod_player het volgende:
Ik ga stoppen met de venlafaxine. Ofja, afbouwen en dan stoppen. Zit op een vrij hoge dosis (262,5 mg).
Ze werken perfect voor waar ik ze voor heb (paniekaanvallen), maar de bijwerking zweten is niet meer te doen. Ik doe de afwas, of droog me af na het douchen, of loop even naar de winkel, en het zweet loopt dus letterlijk van m'n rug en hoofd. In het begin dacht ik nouja dat neem ik voor lief, maar vind het nu echt te vervelend worden.

De psychiater heeft een afbouw schema gemaakt. Ben heel benieuwd, ze gaf zelf aan dat het laatste stuk, van 75 uiteindelijk naar 0, het vervelendst is. En nu vertelde m'n zus me dat een vriendin van haar ook afgebouwd is met venlafaxine en echt afkickverschijnselen had enzo. Las dat ook al op internet, dat het afbouwen van venlafaxine echt een hel kan zijn.

Maargoed, iedereen is anders, dus ik probeer er open in te staan en vanzelf te zien hoe het gaat. Verder gaat het mwah, beetje sombere stemming merk ik wel. Slaap heel veel, om de dagen maar door te komen enzo.

Hoe is het met iedereen hier?
Succes met afbouwen, kleine stapjes en neem je tijd. Ik heb mijn laatste antidepressivum heel langzaam afgebouwd en weinig last gehad van het afbouwen, maar dat was geen venlafaxine.

Hier gaat het wel redelijk, het wisselt een beetje.
Maar het lijkt wel weer wat beter dan een paar maanden terug.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:03:48 #196
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197703579
Ik pieker de hele tijd over mijn leven en toekomst. Ben bang dat ik arm en dakloos eindig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 29 januari 2021 @ 15:31:09 #197
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197704728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik pieker de hele tijd over mijn leven en toekomst. Ben bang dat ik arm en dakloos eindig.
De remedie lijkt mij om gewoon door te gaan, in beweging blijven. Maar ook: zoek werk/afleiding/een doel. Dit is heel belangrijk. Waar sta je op dit gebied?
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:35:41 #198
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197705763
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

De remedie lijkt mij om gewoon door te gaan, in beweging blijven. Maar ook: zoek werk/afleiding/een doel. Dit is heel belangrijk. Waar sta je op dit gebied?
Bezig met solliciteren. Heb af en toe dagbesteding en sociale contacten. Creatieve projecten die op TV komt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 29 januari 2021 @ 18:45:41 #199
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197707916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bezig met solliciteren. Heb af en toe dagbesteding en sociale contacten. Creatieve projecten die op TV komt.
Maar misschien toch nog teveel ‘piekertijd’? Ondanks wat je al doet?
pi_197708555
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar misschien toch nog teveel ‘piekertijd’? Ondanks wat je al doet?
Piekeren wordt vaak als iets negatiefs ervaren terwijl met het zelfde gemak er associatie gemaakt kan worden dat men bezig is met een oplossing. Piekeren wordt ondergewaardeerd! :Y


quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik pieker de hele tijd over mijn leven en toekomst. Ben bang dat ik arm en dakloos eindig.
Geef jezelf een schouderklopje als je klaar bent met piekeren. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  vrijdag 29 januari 2021 @ 19:27:27 #201
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197708629
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:23 schreef Hineni het volgende:

[..]

Piekeren wordt vaak als iets negatiefs ervaren terwijl met het zelfde gemak er associatie gemaakt kan worden dat men bezig is met een oplossing. Piekeren wordt ondergewaardeerd! :Y
[..]

Geef jezelf een schouderklopje als je klaar bent met piekeren. ^O^
Als piekeren je weerhoudt van het verder leven is dat een mindere eigenschap.
pi_197801274
Voel me verdrietig, leeg, sip.

Kan er de vinger niet op leggen waar het vandaan komt. Hopelijk morgen vroeg wakker worden en me weer beter voelen, maar dat zal wel zo zijn denk ik.
pi_197816498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:26 schreef Cod_player het volgende:
Voel me verdrietig, leeg, sip.

Kan er de vinger niet op leggen waar het vandaan komt. Hopelijk morgen vroeg wakker worden en me weer beter voelen, maar dat zal wel zo zijn denk ik.
Hier ook zo'n dag. Maar denk eerlijk gezegd dat iedereen wel eens zo'n dag heeft ;).
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:32:57 #204
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197930480
Zucht

Ik ben een beetje somber...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197952059
Gaat somberheid bij jullie ook gepaard met een extreem gevoel van algeheel ongemak, waardoor je het gevoel krijgt dat je iets moet doen om dat kwijt te raken?
Alsof je lichaam niet goed zit of zo.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_197952098
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:04 schreef kuolema het volgende:
Gaat somberheid bij jullie ook gepaard met een extreem gevoel van algeheel ongemak, waardoor je het gevoel krijgt dat je iets moet doen om dat kwijt te raken?
Alsof je lichaam niet goed zit of zo.
Wat wil je doen?
pi_197952207
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:05 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Wat wil je doen?
Nu heb ik niks specifieks in gedachten.
Maar het kan van alles zijn, zoals ontzettende drang om te bewegen en naar buiten te gaan, mezelf verdoven met benzo's of alcohol, eten.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_197952229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nu heb ik niks specifieks in gedachten.
Maar het kan van alles zijn, zoals mezelf verdoven met benzo's of alcohol, ontzettende drang om te bewegen en naar buiten te gaan, eten.
Pas je een beetje op
pi_197952241
quote:
17s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:10 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Pas je een beetje op
Ja hoor, alles is onder controle nu.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_197952515
Al zal het wel hand in hand gaan, dat je door somberheid let op al je fysieke activiteiten.

Ik herken bij mijzelf dat het druk kan zijn in mijn hoofd, alsof het een flipperkast is.
Alhoewel dat een gegeven kan zijn en niet tot somberheid hoeft te leiden maar dat kan wel.

Het niet goed zitten kan ook gewoon de oorzaak zijn van overprikkeling.
pi_197961003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:04 schreef kuolema het volgende:
Gaat somberheid bij jullie ook gepaard met een extreem gevoel van algeheel ongemak, waardoor je het gevoel krijgt dat je iets moet doen om dat kwijt te raken?
Alsof je lichaam niet goed zit of zo.
Soms, letterlijk niet lekker in je vel zeg maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197982387
Gat in de weg, ik wil eigenlijk alleen maar de hele dag in bed liggen wachten tot ik vanavond weer naar bed kan :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198020852
Ik weet niet hoe lang ik de lockdown nog kan volhouden.
Steeds vaker dat het niet goed gaat bij steeds minder.
Heb heel vaak dat ik alleen nog maar dood wil.
Hulpverlening weet dit, die zien ook ff geen oplossing.
Familie interesseert het geen bal, alleen mijn moeder kijkt nog naar mij om.
Had wat negatiefs gezet op FB (een gif, niks heftigs ofzo) en mijn moeder gelijk bellen of ik dat eraf wil halen want anders denken mensen nog dat het slecht gaat.
...
Ik heb er geen zin meer in. Ik heb geen plannen ofzo maar ik word met de dag moedelozer en somberder. Heb wel eens gedacht om me op te laten nemen maar dan ontloop je alle maatregels ook niet.
Het leven is zo donker, eenzaam en verschrikkelijk rot op het moment.
Twiddel
pi_198021196
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet hoe lang ik de lockdown nog kan volhouden.
Steeds vaker dat het niet goed gaat bij steeds minder.
Heb heel vaak dat ik alleen nog maar dood wil.
Hulpverlening weet dit, die zien ook ff geen oplossing.
Familie interesseert het geen bal, alleen mijn moeder kijkt nog naar mij om.
Had wat negatiefs gezet op FB (een gif, niks heftigs ofzo) en mijn moeder gelijk bellen of ik dat eraf wil halen want anders denken mensen nog dat het slecht gaat.
...
Ik heb er geen zin meer in. Ik heb geen plannen ofzo maar ik word met de dag moedelozer en somberder. Heb wel eens gedacht om me op te laten nemen maar dan ontloop je alle maatregels ook niet.
Het leven is zo donker, eenzaam en verschrikkelijk rot op het moment.
Bel je weleens met 113?
  maandag 15 februari 2021 @ 18:31:49 #215
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198021979
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet hoe lang ik de lockdown nog kan volhouden.
Steeds vaker dat het niet goed gaat bij steeds minder.
Heb heel vaak dat ik alleen nog maar dood wil.
Hulpverlening weet dit, die zien ook ff geen oplossing.
Familie interesseert het geen bal, alleen mijn moeder kijkt nog naar mij om.
Had wat negatiefs gezet op FB (een gif, niks heftigs ofzo) en mijn moeder gelijk bellen of ik dat eraf wil halen want anders denken mensen nog dat het slecht gaat.
...
Ik heb er geen zin meer in. Ik heb geen plannen ofzo maar ik word met de dag moedelozer en somberder. Heb wel eens gedacht om me op te laten nemen maar dan ontloop je alle maatregels ook niet.
Het leven is zo donker, eenzaam en verschrikkelijk rot op het moment.
Heb je iets te doen?
Als je het bijvoorbeeld leuk vindt om te leren helpt het misschien om informatie op te zoeken over een onderwerp waar je meer over wilt weten en daar doelen voor te stellen. Voor mij werkt dat wel als houvast, al is het lastig om je ergens toe te zetten of te concentreren op iets als je erg somber bent.
Misschien ongevraagd advies.

Ik vind het echt naar voor je dat je je zo rot voelt en dat je hulpverleners eigenlijk ook niet zoveel kunnen betekenen voor je.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198021991
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:45 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Bel je weleens met 113?
Wel eens gedaan, werkte niet echt.
Zodra ze een beetje horen dat je niet meer op het punt staat om wat te doen willen ze altijd ophangen :')
Laat staan als je alleen gedachtes hebt en verder niks
Twiddel
  maandag 15 februari 2021 @ 18:39:29 #217
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198022109
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:41 schreef Nijna het volgende:
Gat in de weg, ik wil eigenlijk alleen maar de hele dag in bed liggen wachten tot ik vanavond weer naar bed kan :{
Ik zou continu willen slapen, alleen lukt dat niet en als ik in bed lig worden de angst en spanning veel erger.
En in jouw geval kan het niet, omdat je een gezin hebt, toch? Helpt dat, dat je wel bezig moet blijven?
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 15 februari 2021 @ 18:45:09 #218
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198022207
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:32 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Wel eens gedaan, werkte niet echt.
Zodra ze een beetje horen dat je niet meer op het punt staat om wat te doen willen ze altijd ophangen :')
Laat staan als je alleen gedachtes hebt en verder niks
In dat geval is er de Luisterlijn, toch?
Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar dat is volgens mij wel het alternatief, als het minder acuut is.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198023930
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:31 schreef kuolema het volgende:

[..]

Heb je iets te doen?
Als je het bijvoorbeeld leuk vindt om te leren helpt het misschien om informatie op te zoeken over een onderwerp waar je meer over wilt weten en daar doelen voor te stellen. Voor mij werkt dat wel als houvast, al is het lastig om je ergens toe te zetten of te concentreren op iets als je erg somber bent.
Misschien ongevraagd advies.

Ik vind het echt naar voor je dat je je zo rot voelt en dat je hulpverleners eigenlijk ook niet zoveel kunnen betekenen voor je.
Ja ik heb wel genoeg te doen hoor maar het is gewoon zo uitzichtloos alles.
Al het normale is er af.
Twiddel
  maandag 15 februari 2021 @ 20:14:02 #220
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_198023990
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja ik heb wel genoeg te doen hoor maar het is gewoon zo uitzichtloos alles.
Al het normale is er af.
Even een dikke zoen Summer... :*
pi_198025477
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Even een dikke zoen Summer... :*
Dankje. Het gaat nu ook wel weer hoor. Even er over kunnen praten met iemand en even wat eten helpt.
Meestal gaat het wel goed, houd ik mijn hoofd wel boven water maar af en toe overvalt alles me zo.
Na februari komt maart. Dan kan de klok alweer in de zomer stand en daarna komt zelfs april al om de hoek kijken. Dagen worden langer, lichter en mijn hoofd wordt dan ook rustiger.
In de zomer heb ik nergens last van, corona of niet.
Lekker in mijn volkstuintje ben ik de koning te rijk.
Twiddel
  maandag 15 februari 2021 @ 21:48:28 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_198025509
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dankje. Het gaat nu ook wel weer hoor. Even er over kunnen praten met iemand en even wat eten helpt.
Meestal gaat het wel goed, houd ik mijn hoofd wel boven water maar af en toe overvalt alles me zo.
Na februari komt maart. Dan kan de klok alweer in de zomer stand en daarna komt zelfs april al om de hoek kijken. Dagen worden langer, lichter en mijn hoofd wordt dan ook rustiger.
In de zomer heb ik nergens last van, corona of niet.
Lekker in mijn volkstuintje ben ik de koning te rijk.
Heb je een lichtlamp...?
pi_198025519
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heb je een lichtlamp...?
Ja, en vitamine D tabletten. Ik zal hem wel weer eens van stal halen, goed idee :)
Twiddel
  maandag 15 februari 2021 @ 21:50:12 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_198025547
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja, en vitamine D tabletten. Ik zal hem wel weer eens van stal halen, goed idee :)
Zou ik zeker doen. Ik kan niet zonder.
pi_198032626
@summer2bird wat naar, sterkte :*

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 18:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik zou continu willen slapen, alleen lukt dat niet en als ik in bed lig worden de angst en spanning veel erger.
En in jouw geval kan het niet, omdat je een gezin hebt, toch? Helpt dat, dat je wel bezig moet blijven?
In het weekend kon dat wel, zaterdag een groot deel van de dag ook maar aan toegegeven.
Ik heb inderdaad een gezin, ik denk dat dat deels helpt, want je moet inderdaad bezig blijven. Maar het gezin geeft ook druk en die druk is ook wel hoog op het moment.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 18 februari 2021 @ 05:27:57 #226
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_198069008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:21 schreef Nijna het volgende:
@:summer2bird wat naar, sterkte :*
[..]

In het weekend kon dat wel, zaterdag een groot deel van de dag ook maar aan toegegeven.
Ik heb inderdaad een gezin, ik denk dat dat deels helpt, want je moet inderdaad bezig blijven. Maar het gezin geeft ook druk en die druk is ook wel hoog op het moment.
Kun je niet een keertje paar dagen weg ofzo? Het lijkt me zo veel voor jou.
pi_198070309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 05:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Kun je niet een keertje paar dagen weg ofzo? Het lijkt me zo veel voor jou.
Laatst een middag bij mijn ouders geweest, maar ik zou verder niet weten waarheen.
Ik moet gewoon door.
Ook al heb ik continu het gevoel dat ik het niet goed doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En door...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198070346
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:46 schreef Nijna het volgende:

[..]

Laatst een middag bij mijn ouders geweest, maar ik zou verder niet weten waarheen.
Ik moet gewoon door.
Ook al heb ik continu het gevoel dat ik het niet goed doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En door...
Je hoeft helemaal niets Nijn :*
pi_198070365
Alhoewel het wel herkenbaar in mijn oren klinkt.

Faalangst is a bitch.
pi_198070438
Is dit dan zo'n moment dat je je hulpverlener belt...
Het is geen crisis, ik sta niet met een strop in mn hand. Maar lekker gaat het ook niet.
En ik vind bellen kut, maar mailen is misschien ook niet de goede weg...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198070474
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:53 schreef Nijna het volgende:
Is dit dan zo'n moment dat je je hulpverlener belt...
Het is geen crisis, ik sta niet met een strop in mn hand. Maar lekker gaat het ook niet.
En ik vind bellen kut, maar mailen is misschien ook niet de goede weg...
Heb je verder niemand waarbij het lukt je hart te luchten?
pi_198070580
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:55 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Heb je verder niemand waarbij het lukt je hart te luchten?
Nee niet echt :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198070666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:02 schreef Nijna het volgende:

[..]

Nee niet echt :{
Nu ook geen vaste hulpverlener die er enkel en alleen voor jou is?
Want dat gun ik je namelijk.

Eentje die samen met jou verstikkende patronen kan doorbreken.
pi_198070907
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:09 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Nu ook geen vaste hulpverlener die er enkel en alleen voor jou is?
Want dat gun ik je namelijk.

Eentje die samen met jou verstikkende patronen kan doorbreken.
Ja, ik heb een hulpverlener.
Maar de drempel om te bellen is hoog en ik heb volgende week een afspraak.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198070969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, ik heb een hulpverlener.
Maar de drempel om te bellen is hoog en ik heb volgende week een afspraak.
Als bellen even te moeilijk is begin dan gewoon maar met de mail en denk niet na over wat juist is.
  donderdag 18 februari 2021 @ 14:02:49 #236
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_198074092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:25 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ja, ik heb een hulpverlener.
Maar de drempel om te bellen is hoog en ik heb volgende week een afspraak.
Als jij wil mailen over hoe het gaat dan doe je dat toch? Lijkt mij prima.

En voor de rest. Ik weet ook niet waar je heen kan, of wat fijn is voor jou? paar dagen naar zee ofzo? Ergens op iemands zolderkamer 48 uur netflixen als dat je ding is ;) Weet ik veel. Alleen wat ik hier en daar lees is dat je het moeilijk hebt en dat het gezin eigenlijk continu een beroep op je doet. Jij mag toch ook even een pauze?
pi_198080260
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:29 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Als bellen even te moeilijk is begin dan gewoon maar met de mail en denk niet na over wat juist is.
Mail begonnen en gewist ook x 10...

quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Als jij wil mailen over hoe het gaat dan doe je dat toch? Lijkt mij prima.

En voor de rest. Ik weet ook niet waar je heen kan, of wat fijn is voor jou? paar dagen naar zee ofzo? Ergens op iemands zolderkamer 48 uur netflixen als dat je ding is ;) Weet ik veel. Alleen wat ik hier en daar lees is dat je het moeilijk hebt en dat het gezin eigenlijk continu een beroep op je doet. Jij mag toch ook even een pauze?
Ik zit hier vaak op zolder in het weekend, met zn allen thuis is een recept voor overprikkeling helaas.
Blij dat in elk geval 1 kind weer naar school kan.

Volgende week hebben de kinderen vakantie, maar mijn man moet werken (gelukkig een baan waarbij hij moeilijk thuis kan werken). Dan is het qua structuur minder rommelig als wanneer hij thuis is.
Zondag afspraak om met iemand een rondje te lopen, vraag me nu af waarom ik dat ook alweer heb afgesproken.
maar ik denk dat het wel goed is op zich. Even buiten en even uit huis.
Het komt vast wel weer goed.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198081159
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:30 schreef Nijna het volgende:
Mail begonnen en gewist ook x 10...
Niet zo streng zijn voor jezelf
  vrijdag 19 februari 2021 @ 07:22:55 #239
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_198089180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:30 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mail begonnen en gewist ook x 10...
[..]

Ik zit hier vaak op zolder in het weekend, met zn allen thuis is een recept voor overprikkeling helaas.
Blij dat in elk geval 1 kind weer naar school kan.

Volgende week hebben de kinderen vakantie, maar mijn man moet werken (gelukkig een baan waarbij hij moeilijk thuis kan werken). Dan is het qua structuur minder rommelig als wanneer hij thuis is.
Zondag afspraak om met iemand een rondje te lopen, vraag me nu af waarom ik dat ook alweer heb afgesproken.
maar ik denk dat het wel goed is op zich. Even buiten en even uit huis.
Het komt vast wel weer goed.
Tja misschien is het juist wel even oké? Het was in andere tijden soms toch ook oké om af te spreken om te sporten?
pi_198089559
Het is ook goed denk ik, maar ik vind het wel weer een drempel om te gaan. Maar de afspraak is wel een stok achter de deur.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198089985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:53 schreef Nijna het volgende:
Is dit dan zo'n moment dat je je hulpverlener belt...
Het is geen crisis, ik sta niet met een strop in mn hand. Maar lekker gaat het ook niet.
En ik vind bellen kut, maar mailen is misschien ook niet de goede weg...
En appen? Vind ik vaak een uitkomst. Dan kan er nog altijd gebeld worden.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_198090571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 09:09 schreef Burner82 het volgende:

[..]

En appen? Vind ik vaak een uitkomst. Dan kan er nog altijd gebeld worden.
Ik heb alleen het nummer van het secretariaat dus appen wordt hem sowieso niet en volgens mij werkt ze niet op vrijdag, dus ik kijk het weekend wel aan. Niet de behoefte om een ander te spreken, zo nood aan de man is het nou ook weer niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198133572
Ben af gaan bouwen met de venlafaxine (had 262,5 mg) en zit nu op 112,5mg maar merk dat ik (dat merkte ik bij 150 mg al wel) dat ik weer paniek aanvallen heb. Ze waren nog niet zo erg, maar ze worden steeds erger. Net was ik 3 minuten in de winkel geweest want had maar 1 ding nodig, en kreeg weer een heftige paniek aanval. Is nu al de zoveelste afgelopen week.

Morgen gelukkig bel afspraak met psychiater. Denk dat ik toch maar weer naar de 262,5 mg venlafaxine ga. Wou ermee stoppen omdat ik bij het minste of geringste (even de afwas, mezelf afdrogen, stukje stofzuigen) een zeiknatte rug had en helemaal bezweet was. Maar dit is geen doen, en ik heb al Lexapro de hoogste dosis gehad en die werkte op een gegeven moment niet meer, toen kreeg ik een andere (weet zo niet zo meer welke), en die werkte ook niet voldoende en toen naar venlafaxine overgestapt. Die werkt perfect maar het zweten stond me zoooooo tegen, omdat ik het al kreeg als ik m'n veters moest strikken.
pi_198133581
Hoe voel je je nu Nijna ?
  zondag 21 februari 2021 @ 19:29:04 #245
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198135358
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:07 schreef Cod_player het volgende:
Ben af gaan bouwen met de venlafaxine (had 262,5 mg) en zit nu op 112,5mg maar merk dat ik (dat merkte ik bij 150 mg al wel) dat ik weer paniek aanvallen heb. Ze waren nog niet zo erg, maar ze worden steeds erger. Net was ik 3 minuten in de winkel geweest want had maar 1 ding nodig, en kreeg weer een heftige paniek aanval. Is nu al de zoveelste afgelopen week.

Morgen gelukkig bel afspraak met psychiater. Denk dat ik toch maar weer naar de 262,5 mg venlafaxine ga. Wou ermee stoppen omdat ik bij het minste of geringste (even de afwas, mezelf afdrogen, stukje stofzuigen) een zeiknatte rug had en helemaal bezweet was. Maar dit is geen doen, en ik heb al Lexapro de hoogste dosis gehad en die werkte op een gegeven moment niet meer, toen kreeg ik een andere (weet zo niet zo meer welke), en die werkte ook niet voldoende en toen naar venlafaxine overgestapt. Die werkt perfect maar het zweten stond me zoooooo tegen, omdat ik het al kreeg als ik m'n veters moest strikken.
Jammer dat het middel dat goed voor je werkt zo'n vervelende bijwerking heeft bij je. Is het niet nog een optie een ander middel te proberen (er zijn er zoveel), of wil je niet het risico lopen dat je dan een tijdlang weer met die paniekaanvallen zit en je uiteindelijk alsnog terug moet naar de venlafaxine?
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 21 februari 2021 @ 19:31:46 #246
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198135411
@summer2bird hoe gaat het met jou?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198136200
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 17:25 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet hoe lang ik de lockdown nog kan volhouden.
Steeds vaker dat het niet goed gaat bij steeds minder.
Heb heel vaak dat ik alleen nog maar dood wil.
Hulpverlening weet dit, die zien ook ff geen oplossing.
Familie interesseert het geen bal, alleen mijn moeder kijkt nog naar mij om.
Had wat negatiefs gezet op FB (een gif, niks heftigs ofzo) en mijn moeder gelijk bellen of ik dat eraf wil halen want anders denken mensen nog dat het slecht gaat.
...
Ik heb er geen zin meer in. Ik heb geen plannen ofzo maar ik word met de dag moedelozer en somberder. Heb wel eens gedacht om me op te laten nemen maar dan ontloop je alle maatregels ook niet.
Het leven is zo donker, eenzaam en verschrikkelijk rot op het moment.
Hee Summer
Ik lees nu dit bericht van jou en het is best herkenbaar voor me.

Ikzelf ben nu 36, vanaf mijn 14e heb ik een paniekstoornis met een rits aan Latijnse fobieen die ik niet kan onthouden. Ik heb een aantal diepe dalen gekend op mijn 14e, 20e, 27e en nu, op mijn 36e. Ik ben doorgaans best een controlfreak en perfectionist, maar niet dusdanig doorgeslagen dat er niet met me te leven valt.

Buiten die perioden ging het best goed met me. Mijn roeping gevonden qua werk, van je werk je hobby maken zogezegd. Fijn gezinnetje, mooi huis. Alles goed voor elkaar zou je zeggen.

Maar corona en alles daar omheen hakt er enorm in bij me. Van de zomer heb ik een kleine opleving gehad. Maar sins afgelopen november ging het hard bergafwaarts. Met nu als resultaat dat ik sinds afgelopen dinsdag thuis zit met wat de arts een corona burnout noemde. Ik blokkeerde volledig terwijl ik op mijn werk was. Ik kan bij wijze van niet meer tot 10 tellen.

Voor nu is absolute rust voorgeschreven met 0,0 druk op me, en kalmerende smarties. En ik heb geen idee tot hoe lang dit circus gaat duren en dat vreet ontzettend aan me. Ondanks dat ik eigenlijk niet zo te boek wil staan, juist omdat ik het normaal gezien altijd zo goed voor elkaar heb, lijk ik nu wel een van de zovelen te zijn in het totaal aantal wat psychisch flink te leiden heeft onder de huidige omstandigheden. Met het vooruitzicht dat het waarschijnlijk pas weer beter met me zal gaan als we weer meer richting 'normaal' gaat. En wanneer dat is? I dunno .. zo'n beetje alle mogelijkheden om me te ontspannen, zijn me voor mijn gevoel nu ontnomen. Dus dat helpt ook niet echt.

Tot die tijd .. praten met de arts en praktijkondersteuner. Kalmerende en spierverslappende troep vreten om nog een beetje te kunnen ontspannen. En hopen op betere tijden.

Ik ben zeker niet de eerste patient die met dergelijke klachten rond loopt, maar zeker ook niet de laatste. Maak me echt zorgen waar dit heen gaat.
pi_198136336
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hee Summer
Ik lees nu dit bericht van jou en het is best herkenbaar voor me.

Ikzelf ben nu 36, vanaf mijn 14e heb ik een paniekstoornis met een rits aan Latijnse fobieen die ik niet kan onthouden. Ik heb een aantal diepe dalen gekend op mijn 14e, 20e, 27e en nu, op mijn 36e. Ik ben doorgaans best een controlfreak en perfectionist, maar niet dusdanig doorgeslagen dat er niet met me te leven valt.

Buiten die perioden ging het best goed met me. Mijn roeping gevonden qua werk, van je werk je hobby maken zogezegd. Fijn gezinnetje, mooi huis. Alles goed voor elkaar zou je zeggen.

Maar corona en alles daar omheen hakt er enorm in bij me. Van de zomer heb ik een kleine opleving gehad. Maar sins afgelopen november ging het hard bergafwaarts. Met nu als resultaat dat ik sinds afgelopen dinsdag thuis zit met wat de arts een corona burnout noemde. Ik blokkeerde volledig terwijl ik op mijn werk was. Ik kan bij wijze van niet meer tot 10 tellen.

Voor nu is absolute rust voorgeschreven met 0,0 druk op me, en kalmerende smarties. En ik heb geen idee tot hoe lang dit circus gaat duren en dat vreet ontzettend aan me. Ondanks dat ik eigenlijk niet zo te boek wil staan, juist omdat ik het normaal gezien altijd zo goed voor elkaar heb, lijk ik nu wel een van de zovelen te zijn in het totaal aantal wat psychisch flink te leiden heeft onder de huidige omstandigheden. Met het vooruitzicht dat het waarschijnlijk pas weer beter met me zal gaan als we weer meer richting 'normaal' gaat. En wanneer dat is? I dunno .. zo'n beetje alle mogelijkheden om me te ontspannen, zijn me voor mijn gevoel nu ontnomen. Dus dat helpt ook niet echt.

Tot die tijd .. praten met de arts en praktijkondersteuner. Kalmerende en spierverslappende troep vreten om nog een beetje te kunnen ontspannen. En hopen op betere tijden.

Ik ben zeker niet de eerste patient die met dergelijke klachten rond loopt, maar zeker ook niet de laatste. Maak me echt zorgen waar dit heen gaat.
Hey twinkle

Wat rot om te lezen dat je je zo rot voelt. Dikke knuffel voor jou
S. 2014
J. 2016
pi_198136680
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hey twinkle

Wat rot om te lezen dat je je zo rot voelt. Dikke knuffel voor jou
Ik had een soortgelijk gevoel tijdens de zwangerschappen van Boaz en Sjuul. Maar kon me er aan vast houden en wist dat dat als sneeuw voor de zon zou verdwijnen eenmaal na de bevalling. Wat zeg ik? Ik kon niet wachten op de bevallingen. Dus hoewel lastige tijden ook toen, wist ik wanneer het einde daar zou zijn.

Juist die onzekerheid nu en die uitzichtloosheid is de trigger. En er is geen dokter in de wereld die me daarbij kan helpen, want niemand kan me zeggen wanneer het eindig is. Da's echt het funeste van deze hele situatie. 0 Perspectief. Ik ben zo klaar met iedere keer dat beetje hoop .. o nee, toch weer niet. Eigenlijk moet ik geen NOS checken of hier zitten. Ben ook een tijdje weg geweest omdat het voor mij echt niet goed was. Nu doordat ik sinds dinsdag dus thuis zit weer terug, deels uit verveling. Maar denk toch dat ik echt een andere 'hobby' moet gaan zoeken als tijdverdrijf. Ik heb er vandaag een prima dagje van proberen te maken. Totdat de berichten vanuit het Catshuis binnen druppelden. Nu ben ik weer in de -O- modus. En ik doe het mezelf deels aan.. als ik gewoon niets had opgezocht op internet, als ik hier was weg gebleven, dan had ik het gewoon niet geweten. Maar toch ergens die hoop dat het dit keer beter zou uitpakken.. net als de afgelopen 20 keren -O-

Maar nog schrijnender dat er dus blijkbaar een hoop mensen met soortgelijke klachten rondlopen.
pi_198136796
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had een soortgelijk gevoel tijdens de zwangerschappen van Boaz en Sjuul. Maar kon me er aan vast houden en wist dat dat als sneeuw voor de zon zou verdwijnen eenmaal na de bevalling. Wat zeg ik? Ik kon niet wachten op de bevallingen. Dus hoewel lastige tijden ook toen, wist ik wanneer het einde daar zou zijn.

Juist die onzekerheid nu en die uitzichtloosheid is de trigger. En er is geen dokter in de wereld die me daarbij kan helpen, want niemand kan me zeggen wanneer het eindig is. Da's echt het funeste van deze hele situatie. 0 Perspectief. Ik ben zo klaar met iedere keer dat beetje hoop .. o nee, toch weer niet. Eigenlijk moet ik geen NOS checken of hier zitten. Ben ook een tijdje weg geweest omdat het voor mij echt niet goed was. Nu doordat ik sinds dinsdag dus thuis zit weer terug, deels uit verveling. Maar denk toch dat ik echt een andere 'hobby' moet gaan zoeken als tijdverdrijf. Ik heb er vandaag een prima dagje van proberen te maken. Totdat de berichten vanuit het Catshuis binnen druppelden. Nu ben ik weer in de -O- modus. En ik doe het mezelf deels aan.. als ik gewoon niets had opgezocht op internet, als ik hier was weg gebleven, dan had ik het gewoon niet geweten. Maar toch ergens die hoop dat het dit keer beter zou uitpakken.. net als de afgelopen 20 keren -O-

Maar nog schrijnender dat er dus blijkbaar een hoop mensen met soortgelijke klachten rondlopen.
Dat het je de vorige keren lukte doordat er perspectief was wil niet zeggen dat het je nu niet kan lukken zonder perspectief.

Ergens inderdaad een modus proberen te vinden om het oneindige malen te doen stoppen.

Sterkte
pi_198136906
quote:
17s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:38 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dat het je de vorige keren lukte doordat er perspectief was wil niet zeggen dat het je nu niet kan lukken zonder perspectief.

Ergens inderdaad een modus proberen te vinden om het oneindige malen te doen stoppen.

Sterkte
Ja eens, dat is de theorie en ergens ben ik me daar ook wel bewust van.

Maar hoe ik dat in de praktijk voor elkaar moet gaan krijgen? Het zal de komende tijd uit gaan wijzen. Er is hulp ingeschakeld. Hopelijk weten zij hoe ze dat bijltje moeten hakken en mij daarin handvaten kunnen geven.
pi_198137001
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja eens, dat is de theorie en ergens ben ik me daar ook wel bewust van.

Maar hoe ik dat in de praktijk voor elkaar moet gaan krijgen? Het zal de komende tijd uit gaan wijzen. Er is hulp ingeschakeld. Hopelijk weten zij hoe ze dat bijltje moeten hakken en mij daarin handvaten kunnen geven.
Dan doe je het toch heel goed, compliment voor je open en helderheid.

Je bent van slag maar hebt alle controle.

Ook jij hebt eerder met dit bijltje gehakt, heb vertrouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2021 20:47:20 ]
pi_198137158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:04 schreef kuolema het volgende:
Gaat somberheid bij jullie ook gepaard met een extreem gevoel van algeheel ongemak, waardoor je het gevoel krijgt dat je iets moet doen om dat kwijt te raken?
Alsof je lichaam niet goed zit of zo.
Dit heb ik vandaag. Eens in de zoveel tijd sowieso. Algeheel ongemak ja. Alsof je ziek aan het worden bent maar het zet niet door. Jezelf enorm in de weg zitten, je lijf loopt niet synchroon met je hoofd en elke taak is een enorme opdracht. Iets gaan doen helpt, maar het duurt een uur voor ik mezelf heb aangespoord daadwerkelijk iets te doen.
Iedereen geniet buiten van het zonnetje maar ik was vandaag echt te lam om even naar buiten te gaan :')
Hoop dat het morgen weer voorbij is. Heb de afgelopen drie dagen ook ontzettend diep en vast geslapen, werd in de meest bizarre houdingen wakker. Gelukkig ligt er niemand naast me want die had geheid een blauw oog gehad.
Tap tap tap
pi_198139503
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:31 schreef kuolema het volgende:
@:summer2bird hoe gaat het met jou?
Hey, het gaat inmiddels wat beter.
FF bij mijn moeder geweest voor een dagje en dat hielp erg.
Het jammere is gewoon dat dit steeds een tijdelijke oplossing is en het over een tijdje weer niet lekker gaat. Het is steeds zo'n cirkeltje sinds de 2e lockdown.
Het zal al heel veel helpen als de dagen langer worden en het weer mooier. In de zomer kan ik zo'n lockdown wel handelen.
Lief dat je even aan me dacht :*
Twiddel
pi_198139550
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Hee Summer
Ik lees nu dit bericht van jou en het is best herkenbaar voor me.

Ikzelf ben nu 36, vanaf mijn 14e heb ik een paniekstoornis met een rits aan Latijnse fobieen die ik niet kan onthouden. Ik heb een aantal diepe dalen gekend op mijn 14e, 20e, 27e en nu, op mijn 36e. Ik ben doorgaans best een controlfreak en perfectionist, maar niet dusdanig doorgeslagen dat er niet met me te leven valt.

Buiten die perioden ging het best goed met me. Mijn roeping gevonden qua werk, van je werk je hobby maken zogezegd. Fijn gezinnetje, mooi huis. Alles goed voor elkaar zou je zeggen.

Maar corona en alles daar omheen hakt er enorm in bij me. Van de zomer heb ik een kleine opleving gehad. Maar sins afgelopen november ging het hard bergafwaarts. Met nu als resultaat dat ik sinds afgelopen dinsdag thuis zit met wat de arts een corona burnout noemde. Ik blokkeerde volledig terwijl ik op mijn werk was. Ik kan bij wijze van niet meer tot 10 tellen.

Voor nu is absolute rust voorgeschreven met 0,0 druk op me, en kalmerende smarties. En ik heb geen idee tot hoe lang dit circus gaat duren en dat vreet ontzettend aan me. Ondanks dat ik eigenlijk niet zo te boek wil staan, juist omdat ik het normaal gezien altijd zo goed voor elkaar heb, lijk ik nu wel een van de zovelen te zijn in het totaal aantal wat psychisch flink te leiden heeft onder de huidige omstandigheden. Met het vooruitzicht dat het waarschijnlijk pas weer beter met me zal gaan als we weer meer richting 'normaal' gaat. En wanneer dat is? I dunno .. zo'n beetje alle mogelijkheden om me te ontspannen, zijn me voor mijn gevoel nu ontnomen. Dus dat helpt ook niet echt.

Tot die tijd .. praten met de arts en praktijkondersteuner. Kalmerende en spierverslappende troep vreten om nog een beetje te kunnen ontspannen. En hopen op betere tijden.

Ik ben zeker niet de eerste patient die met dergelijke klachten rond loopt, maar zeker ook niet de laatste. Maak me echt zorgen waar dit heen gaat.
Wat naar om te lezen, ik herken me erg in je verhaal. Ik hoorde van mijn GGZ begeleider dat hij erg veel clienten heeft die dit mee maken.
Dikke knuffel voor je :*
Twiddel
pi_198141827
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:07 schreef Cod_player het volgende:
Ben af gaan bouwen met de venlafaxine (had 262,5 mg) en zit nu op 112,5mg maar merk dat ik (dat merkte ik bij 150 mg al wel) dat ik weer paniek aanvallen heb. Ze waren nog niet zo erg, maar ze worden steeds erger. Net was ik 3 minuten in de winkel geweest want had maar 1 ding nodig, en kreeg weer een heftige paniek aanval. Is nu al de zoveelste afgelopen week.

Morgen gelukkig bel afspraak met psychiater. Denk dat ik toch maar weer naar de 262,5 mg venlafaxine ga. Wou ermee stoppen omdat ik bij het minste of geringste (even de afwas, mezelf afdrogen, stukje stofzuigen) een zeiknatte rug had en helemaal bezweet was. Maar dit is geen doen, en ik heb al Lexapro de hoogste dosis gehad en die werkte op een gegeven moment niet meer, toen kreeg ik een andere (weet zo niet zo meer welke), en die werkte ook niet voldoende en toen naar venlafaxine overgestapt. Die werkt perfect maar het zweten stond me zoooooo tegen, omdat ik het al kreeg als ik m'n veters moest strikken.
Wat balen van die bijwerking! Heb je een middel wat goed werkt, maar dan zweet je je een slag in de rondte.
Ik zou zeker even overleggen met de psychiater wat nu wijsheid is.
Ben je niet "te snel" aan het afbouwen? Misschien helpt het om langzamer te gaan, kleinere stappen of langer op 1 stap te blijven voor je de volgende neemt?

Met mij gaat het weer redelijk, het houdt niet over maar beter dan vorige week.

@Twinkle20 , wat naar dat je je zo voelt. Goed dat je hulp hebt gezocht! Sterkte :*

Ik heb minder last van al dat nieuws al kijk ik uit naar wat positievere geluiden...
Ik heb meer last meer van de onverdraagzame reacties van mensen naar elkaar.
Reden voor mij om op facebook nieuwssites te blokkeren en heel wat mensen te ontvrienden omdat ik er elke keer meer van aan het wankelen ging.
En ik heb moeite met steeds omschakelen naar andere maatregelen, al vermoed ik dat de stap naar soepeler makkelijker is dan naar weer strikter.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198145187
Had al vrij kleine stappen met afbouwen, en van 37,5 mg naar 0 zou zelfs nog kleiner gaan. Maar dat heb ik dus niet gehaald. Heb de psychiater gesproken, zou vandaag eigenlijk 112,5 mg hebben maar besloten dat ik (uiteindelijk) weer naar 225 mg ga (even dat proberen ipv 262,5, de oorspronkelijke dosis). Vanaf vandaag dus 1 week 150 mg en dan volgende week 225. Mocht ik het daar niet mee redden gaan we weer naar de originele dosis.

Baal er wel van. Wou graag stoppen ivm de vreselijke zweet bijwerking. Maar ja , als ik dan moet kiezen tussen bij het minste of geringste zweten (en gewoon weer opdrogen en verder daarna niet stinken gelukkig) of paniek aanvallen zoals afgelopen week, kies ik voor het zweten.

Ze stelde wel voor dat ik ook kon overstappen op iets anders, maar omdat ik al 2 a 3 verschillende medicatie voor paniekaanvallen heb gehad en die (uiteindelijk of soms meteen al niet) werkte, was ik bang dat het nieuwe middel ook niet zou werken en ik dan alsnog naar venlafaxine moest.
pi_198145214
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hey, het gaat inmiddels wat beter.
FF bij mijn moeder geweest voor een dagje en dat hielp erg.
Het jammere is gewoon dat dit steeds een tijdelijke oplossing is en het over een tijdje weer niet lekker gaat. Het is steeds zo'n cirkeltje sinds de 2e lockdown.
Het zal al heel veel helpen als de dagen langer worden en het weer mooier. In de zomer kan ik zo'n lockdown wel handelen.
Lief dat je even aan me dacht :*
Fijn dat je even bij je moeder was! Zal hier voor mij ook zeker schelen als het mooier weer wordt en de dagen langer. Maar aan de andere kant mis ik dan het keertje terrassen of winkeltjes kijken misschien juist wel meer.

Ik ga zometeen stuk wandelen met m'n vriendin. Toch even er uit.
pi_198145231
En hug en sterkte voor iedereen die het kan gebruiken! O+
pi_198150995
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:08 schreef Cod_player het volgende:
Had al vrij kleine stappen met afbouwen, en van 37,5 mg naar 0 zou zelfs nog kleiner gaan. Maar dat heb ik dus niet gehaald. Heb de psychiater gesproken, zou vandaag eigenlijk 112,5 mg hebben maar besloten dat ik (uiteindelijk) weer naar 225 mg ga (even dat proberen ipv 262,5, de oorspronkelijke dosis). Vanaf vandaag dus 1 week 150 mg en dan volgende week 225. Mocht ik het daar niet mee redden gaan we weer naar de originele dosis.

Baal er wel van. Wou graag stoppen ivm de vreselijke zweet bijwerking. Maar ja , als ik dan moet kiezen tussen bij het minste of geringste zweten (en gewoon weer opdrogen en verder daarna niet stinken gelukkig) of paniek aanvallen zoals afgelopen week, kies ik voor het zweten.

Ze stelde wel voor dat ik ook kon overstappen op iets anders, maar omdat ik al 2 a 3 verschillende medicatie voor paniekaanvallen heb gehad en die (uiteindelijk of soms meteen al niet) werkte, was ik bang dat het nieuwe middel ook niet zou werken en ik dan alsnog naar venlafaxine moest.
Ik zweet me ook kapot en stink wel, maar dat heb ik echt graag over voor mijn mentale gezondheid. Gewoon iets meer deo en zweet doeken gebruiken in de zomer. Op kantoor staat er een ventilator op me haha.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:38:40 #261
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198158932
Ik hou van mijn moeder, maar vind dat ik haar heb teleurgesteld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198236793
Even laten weten dat ik de goede zin weer een beetje terug heb, hopelijk blijft dat weer een tijdje.

Hoe is het met jullie?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_198320525
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:37 schreef Nijna het volgende:
Even laten weten dat ik de goede zin weer een beetje terug heb, hopelijk blijft dat weer een tijdje.

Hoe is het met jullie?
Matig, veel gedoe aan m'n hoofd.

Fijn dat 't met jou weer wat beter gaat! :)
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:35:30 #264
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198480862
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 18:37 schreef Nijna het volgende:
Even laten weten dat ik de goede zin weer een beetje terug heb, hopelijk blijft dat weer een tijdje.

Hoe is het met jullie?
En, is het gebleven?

Ik heb nog steeds veel last van angst. Ben bang dat dit nooit meer overgaat.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198489822
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:35 schreef kuolema het volgende:

[..]

En, is het gebleven?

Ik heb nog steeds veel last van angst. Ben bang dat dit nooit meer overgaat.
Mwah, ik denk mezelf weer helemaal vast. Blijf in rondjes denken en dat helpt niet.
Geen keuzes kunnen/durven maken, omdat ik overal beren op de weg zie (waarvan waarschijnlijk het merendeel er nooit zal zijn).
Dat mensen zeggen dat je je agenda niet zo vol moet plannen, maar al die afspraken toch ook moeten. En niet alles vooruit te schuiven is.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 13:38:42 #266
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198714864
Sinds een aantal weken heb ik weer last van suïcidale gedachten (ik ben niets van plan op dit moment, beste mods). Er was toen soort van een aanleiding, maar hoewel het acute daarvan weg is, ben ik in dat gevoel blijven hangen. Ik probeer het te relativeren, het toe te schrijven aan de zaken die op dit moment spanning opleveren. Maar ik weet dat die niet de oorzaak zijn. Ik ben het zelf, en ik zal altijd aan mezelf vastzitten, dus het gaat nooit beter worden. Ik zou zo graag willen dat het anders was, dat ik niet steeds opnieuw zou hoeven concluderen dat er geen oplossing is, want ik wil het niet zo, maar het kan gewoon niet anders.
Verder heb ik het gevoel dat er iets heel ergs gaat gebeuren en ik word daar zo bang van. Ik moet dat vóór zijn.

Ergens heb ik wel de behoefte om dit met iemand irl te bespreken, maar ik voel me te ver verwijderd van iedereen en de kans is groot dat ik er toch spijt van krijg.

En ik probeer natuurlijk afleiding te zoeken en zo, ik doe mijn best om gewoon door te gaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_198716627
Sterkte Kuolema.
Kan je hiermee niet terecht bij bijvoorbeeld 113 of die andere chat/telefoon, ik ben de naam even kwijt.
Misschien kan het toch opluchten om het uit te spreken?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:47:45 #268
399061 kuolema
vermaledijd
pi_198721630
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:04 schreef Nijna het volgende:
Sterkte Kuolema.
Kan je hiermee niet terecht bij bijvoorbeeld 113 of die andere chat/telefoon, ik ben de naam even kwijt.
Misschien kan het toch opluchten om het uit te spreken?
Ik las geloof ik in dit topic dat 113 alleen is voor wanneer het acuut is, als je echt op het punt staat iets te doen of zo. Met 'die andere' bedoel je denk ik de Luisterlijn. Dat heb ik ook overwogen, blijft nog wel een optie.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 29 maart 2021 @ 23:22:02 #269
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_198758742
Na een jaar of 4 steekt mijn angst weer de kop op en het lijkt moeilijker dan ooit om deze te onderdrukken, ik ben zo moe van al het gepieker en getwijfel en alles 1000x overdenken pffff Vorige week ook voor het eerst in tijden een paniekaanval gehad... ik voelde hem gewoon aankomen en wist ook precies wat er zou komen, maar toch werd ik er enorm door overvallen, sindsdien slapeloze nachten en 1000 dingen die door mijn hoofd gaan. ik ben er zo moe van en hoewel ik wel weet hoe het werk en wat ik zou moeten doen, lukt me dat op dit moment van geen kanten... zo frustrerend gevoel dit!

Vorige week al contact gezocht met de huisarts en die heeft mij verwezen naar de praktijk ondersteuner... maar die heeft pas plek 19 april.... dus in de tussentijd proberen mijn hoofd boven water te houden.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_198759609
quote:
17s.gif Op maandag 29 maart 2021 23:22 schreef Carooltje79 het volgende:
Na een jaar of 4 steekt mijn angst weer de kop op en het lijkt moeilijker dan ooit om deze te onderdrukken, ik ben zo moe van al het gepieker en getwijfel en alles 1000x overdenken pffff Vorige week ook voor het eerst in tijden een paniekaanval gehad... ik voelde hem gewoon aankomen en wist ook precies wat er zou komen, maar toch werd ik er enorm door overvallen, sindsdien slapeloze nachten en 1000 dingen die door mijn hoofd gaan. ik ben er zo moe van en hoewel ik wel weet hoe het werk en wat ik zou moeten doen, lukt me dat op dit moment van geen kanten... zo frustrerend gevoel dit!

Vorige week al contact gezocht met de huisarts en die heeft mij verwezen naar de praktijk ondersteuner... maar die heeft pas plek 19 april.... dus in de tussentijd proberen mijn hoofd boven water te houden.
Ik heb hetzelfde. De hele dag door denk ik aan dingen die er mis kunnen gaan. Ik ben sinds kort weer begonnen met inositol, omdat het sommigen helpt. Mij nog niet, maar ik blijf het nemen. Mocht het toch helpen dan zal ik updaten. Waar het mij wel bij helpt is het in slaap vallen. Als mijn pieker gedachten dan eindelijk gestopt zijn slaap ik sneller in en beter heb ik het idee. Een b complex hielp mij ook een beetje, maar die van een ander merk weer niet en de b6 mag je ook niet teveel nemen. rustgevende thee met valeriaan enz. helpt mij een klein beetje. Magnesium ga ik binnenkort weer proberen. Maar hiertegen zijn niet zoveel over the counter dingen volgens mij.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:23:36 #271
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_198769299
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 02:14 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. De hele dag door denk ik aan dingen die er mis kunnen gaan. Ik ben sinds kort weer begonnen met inositol, omdat het sommigen helpt. Mij nog niet, maar ik blijf het nemen. Mocht het toch helpen dan zal ik updaten. Waar het mij wel bij helpt is het in slaap vallen. Als mijn pieker gedachten dan eindelijk gestopt zijn slaap ik sneller in en beter heb ik het idee. Een b complex hielp mij ook een beetje, maar die van een ander merk weer niet en de b6 mag je ook niet teveel nemen. rustgevende thee met valeriaan enz. helpt mij een klein beetje. Magnesium ga ik binnenkort weer proberen. Maar hiertegen zijn niet zoveel over the counter dingen volgens mij.
Ja het is zo vermoeiend, dag en nacht weer die angst en paniek voelen bah! Inositol ken ik niet, de ha vond het nog te snel om gelijk naar medicatie etc te kijken die wil het eerst zo proberen met de po
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_198788710
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:23 schreef Carooltje79 het volgende:
Ja het is zo vermoeiend, dag en nacht weer die angst en paniek voelen bah! Inositol ken ik niet, de ha vond het nog te snel om gelijk naar medicatie etc te kijken die wil het eerst zo proberen met de po
Ja heb jij ook dat zodra er een zorg weg is er direct weer een andere voor in de plaats komt? Of dat je na gaat piekeren over het piekeren zelf.
Bijv: dat veel mensen zeggen dat het normaal is en iedereen piekert. Dan denk ik: hoe functioneren die dan? :?
Het is zo’n deprimerende gedachte dat dit volgens de meesten bij het leven hoort.
Inositol is geen medicijn maar een supplement. ik gebruik zelf die van NOW foods maar het is wel vrij duur. Ik heb ook nog verschillende soorten rustgevende thee, carnosine en ornithine. Die ga ik proberen als deze op is. Verwacht er niet heel veel van maar ik wil het graag uitgeprobeerd hebben
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 1 april 2021 @ 14:29:31 #273
244451 Carooltje79
Papi, dame lo que quiero!
pi_198796396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 03:34 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja heb jij ook dat zodra er een zorg weg is er direct weer een andere voor in de plaats komt? Of dat je na gaat piekeren over het piekeren zelf.
Bijv: dat veel mensen zeggen dat het normaal is en iedereen piekert. Dan denk ik: hoe functioneren die dan? :?
Het is zo’n deprimerende gedachte dat dit volgens de meesten bij het leven hoort.
Inositol is geen medicijn maar een supplement. ik gebruik zelf die van NOW foods maar het is wel vrij duur. Ik heb ook nog verschillende soorten rustgevende thee, carnosine en ornithine. Die ga ik proberen als deze op is. Verwacht er niet heel veel van maar ik wil het graag uitgeprobeerd hebben
Ja dat herken ik wel dat “door-piekeren” maar gelukkig kan ik ook wel afleiding vinden en het dan even helemaal los laten.
Proberen kan altijd inderdaad, “nee heb je... ja kun je krijgen” ;)
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
pi_198823119
Plotseling verandering van Psychiater nu.. al had ik toch niet zo veel met hem.
Mirtazapine is van 15mg naar 30mg gegaan al ff. Krijg wel opeens weer een ander merk ik en reageer daar toch anders op. Heb hier melding van gemaakt.

Ik weet niet of ik op 30mg blijf met dit, mss terug naar 15mg daar sliep ik wat beter op.. nu zeer levendige nachtmerries meerdere keren per nacht.
En nog steeds, als het aan mij lag mocht het nog steeds wel klaar zijn, het is dat er een aantal geliefde daar verdrietig mee zouden zijn, al sterven die uiteindelijk ook een keer.

Maar kwa medicatie bevalt het opzich wel ivm inslapen want had zeer last van insomnia. Mss over een tijdje een lichte dosering in de ochtend SSRI of SNRI om te kijken of dat ook echt meer tegen de zware depressie werkt.
Sporten meerdere keren per week van wandelen tot zeer actief. Sociale contacten ook wekelijks. Kan ook niet echt plannen want weet niet of ik op dat moment wel de puf heb. Ben vaak nog steeds compleet gesloopt. En een 'normale' stemming kan plotseling gigantisch omslaan in een negatieve spiraal dat toch niks zin heeft in principe en wij wel zo'n kleine betekenis hebben op alles etc.

Zat vd week toevallig nog in het park met lekker weer en dacht van, een paar jaar terug was dit nog leuk en genieten, en nu opeens niet. Is dit nu de werkelijkheid, of was dat toen de werkelijkheid. Of iets daar tussen in.. etc etc.

Benzos gebruik ik nauwelijks alleen is dat vrijwel het enige wat me een beetje rustig krijgt.
10 mg oxa werkt niet iig. Heb wel 100mg oxa nodig ivm tolerantie. En eik liever lorazepam of clonazepam en dan een redelijke dosering om me rustig te krijgen en ff kalm te zijn.

Gelukkig woon ik niet op 10 hoog maar op de begane grond.

Maar voor nu modderen we nog ff aan en puffen we door.. gegroet
pi_199109784
Hoe is het nu hier met jullie?

Mijn oma is inmiddels overleden, het wisselt per dag hoeveel last ik daar van heb.

Qua medicatie zit ik weer op m'n oude dosis venlafaxine, dat gaat prima, weinig tot geen paniek aanvallen meer.

Verder probeer ik meer in beweging te komen en op m'n voeding te letten, om wat af te vallen en beter in m'n vel te komen te zitten.
pi_199111164
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:06 schreef Cod_player het volgende:
Hoe is het nu hier met jullie?

Mijn oma is inmiddels overleden, het wisselt per dag hoeveel last ik daar van heb.

Qua medicatie zit ik weer op m'n oude dosis venlafaxine, dat gaat prima, weinig tot geen paniek aanvallen meer.

Verder probeer ik meer in beweging te komen en op m'n voeding te letten, om wat af te vallen en beter in m'n vel te komen te zitten.
Gecondoleerd met het overlijden van je oma :*

Fijn dat je met je medicatie nu weer goed lijkt te zitten ^O^ weinig paniek aanvallen meer scheelt je vast een hoop energie!

Hier gaat het weer wat beter, vorige maand een soort van gecrasht ging even helemaal niet meer.
Ben begonnen met emdr, wonderlijk hoe dat werkt.
En echt wel een fijne hulpverlener getroffen waarmee het goed klikt, dat scheelt echt zo veel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199121845
Hallo allemaal,

Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.. ik zit momenteel in een opleving van mijn ptss en daarop volgend angst en paniek.. nu wil de huisarts mij eigenlijk overzetten op venlafaxine ipv fluoxetine... ik herinner mij de opbouw vd fluox en eerlijk gezegd ben ik als de dood om over te schakelen...

Ik begrijp waarom de huisarts t wil want ik gebruik nog te vaak oxazepam, vooral voor de nacht, maar t idee dat ik weer 6 weken hel door moet...

Ik zat te lezen dat de venlafaxine ook helpt tegen zenuwpijn en met een hernia is dat dubbel fijn...

Iemand ervaringen met dit middel? Met de overstap? Ik hoef niet af te bouwen maar kan gelijk over zei de huisarts...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:34:17 #278
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199122385
Lekker rustig...

Werd vandaag depressief wakker maar inmiddels is dat gestabiliseerd. Gisteren had ik een sollicitatiegesprek en dat ging goed, maar hoor ik of ik de baan krijg.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 24 april 2021 @ 07:22:12 #279
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_199133528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:22 schreef Nijna het volgende:

[..]

Gecondoleerd met het overlijden van je oma :*

Fijn dat je met je medicatie nu weer goed lijkt te zitten ^O^ weinig paniek aanvallen meer scheelt je vast een hoop energie!

Hier gaat het weer wat beter, vorige maand een soort van gecrasht ging even helemaal niet meer.
Ben begonnen met emdr, wonderlijk hoe dat werkt.
En echt wel een fijne hulpverlener getroffen waarmee het goed klikt, dat scheelt echt zo veel!
Hoop voor je dat de stijgende lijn nu doorzet.
pi_199133609
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik kom weer even binnen vallen met een vraag.. ik zit momenteel in een opleving van mijn ptss en daarop volgend angst en paniek.. nu wil de huisarts mij eigenlijk overzetten op venlafaxine ipv fluoxetine... ik herinner mij de opbouw vd fluox en eerlijk gezegd ben ik als de dood om over te schakelen...

Ik begrijp waarom de huisarts t wil want ik gebruik nog te vaak oxazepam, vooral voor de nacht, maar t idee dat ik weer 6 weken hel door moet...

Ik zat te lezen dat de venlafaxine ook helpt tegen zenuwpijn en met een hernia is dat dubbel fijn...

Iemand ervaringen met dit middel? Met de overstap? Ik hoef niet af te bouwen maar kan gelijk over zei de huisarts...
Geen ervaring met de overstap... is dit niet iets om met een psychiater te bespreken?
Met alle respect voor huisartsen... maar ze weten van veel een beetje en een psychiater heeft op dit specifieke gebied veel meer ervaring.

Lijkt me wel logisch dat het spannend is om over te stappen met je ervaring met het opbouwen van de fluoxetine.
Geen advies voor je, sterkte :*

@Keep_Walking, heb je al wat gehoord op je sollicitatie?

@Luchtbel, dank je. Ik hoop ook dat die lijn doorzet.
Hoe is het met jou?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 24 april 2021 @ 08:28:29 #281
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_199133725
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:54 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen ervaring met de overstap... is dit niet iets om met een psychiater te bespreken?
Met alle respect voor huisartsen... maar ze weten van veel een beetje en een psychiater heeft op dit specifieke gebied veel meer ervaring.

Lijkt me wel logisch dat het spannend is om over te stappen met je ervaring met het opbouwen van de fluoxetine.
Geen advies voor je, sterkte :*

@:Keep_Walking, heb je al wat gehoord op je sollicitatie?

@:Luchtbel, dank je. Ik hoop ook dat die lijn doorzet.
Hoe is het met jou?
Dat je een goede hulpverlener hebt getroffen nu, scheelt al toch.
Met mij is het nog hetzelfde, niet oké dus. Ben ook (tijdelijk?) gestopt met vrijwilligerswerk en er wordt gekeken voor meer hulp aan huis of toch weer een woonvorm. Maar ja.
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:32:41 #282
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199134233
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:54 schreef Nijna het volgende:

[..]

Geen ervaring met de overstap... is dit niet iets om met een psychiater te bespreken?
Met alle respect voor huisartsen... maar ze weten van veel een beetje en een psychiater heeft op dit specifieke gebied veel meer ervaring.

Lijkt me wel logisch dat het spannend is om over te stappen met je ervaring met het opbouwen van de fluoxetine.
Geen advies voor je, sterkte :*

@:Keep_Walking, heb je al wat gehoord op je sollicitatie?

@:Luchtbel, dank je. Ik hoop ook dat die lijn doorzet.
Hoe is het met jou?
Ze willen dat ik op een andere functie solliciteer...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199138011
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:28 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat je een goede hulpverlener hebt getroffen nu, scheelt al toch.
Met mij is het nog hetzelfde, niet oké dus. Ben ook (tijdelijk?) gestopt met vrijwilligerswerk en er wordt gekeken voor meer hulp aan huis of toch weer een woonvorm. Maar ja.
En goede/fijne hulpverlener scheelt enorm!

Wat naar dat het niet ok gaat. :* gewoon een virtuele knuffel, lost het niet op, maar misschien helpt het idee een klein beetje :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ze willen dat ik op een andere functie solliciteer...
Wil jij dat ook?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 24 april 2021 @ 16:06:19 #284
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199138075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

En goede/fijne hulpverlener scheelt enorm!

Wat naar dat het niet ok gaat. :* gewoon een virtuele knuffel, lost het niet op, maar misschien helpt het idee een klein beetje :*
[..]

Wil jij dat ook?
Jawel. Ik ben blij zodra ik een baan heb. Maar vind wel jammer dat ik deze baan niet meteen heb gekregen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 25 april 2021 @ 16:38:20 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_199152776
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:59 schreef Nijna het volgende:

[..]

En goede/fijne hulpverlener scheelt enorm!

Wat naar dat het niet ok gaat. :* gewoon een virtuele knuffel, lost het niet op, maar misschien helpt het idee een klein beetje :*
[..]

Dank je. Ergens anders wonen is niet echt iets dat gaat gebeuren denk ik want het is voor iedereen wel duidelijk dat ik niet zonder huisdieren kan. Daar heb ik dan weer fijne hulpverleners voor.
pi_199152902
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dank je. Ergens anders wonen is niet echt iets dat gaat gebeuren denk ik want het is voor iedereen wel duidelijk dat ik niet zonder huisdieren kan. Daar heb ik dan weer fijne hulpverleners voor.
:* sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 mei 2021 @ 01:51:34 #287
399061 kuolema
vermaledijd
pi_199256520
Ik was, waarschijnlijk door te veel spannende gebeurtenissen, een paar weken heel erg somber en suïcidaal. Er was een korte opname in de kliniek. Nu ben ik weer terug naar mijn gebruikelijke lichte somberheid, wat op zich goed is, maar het probleem is dat de angst nu weer meer aanwezig is.
Het is alsof ik maar één ding tegelijk kan hebben. Als de somberheid voorop staat wordt de angst minder. Dat gevoel dat het allemaal niet zoveel meer uitmaakt, alsof een deel van mezelf, van mijn gevoel, is uitgeschakeld, mis ik. Het is niet prettig, maar als het het alternatief is voor de continue spanning en angst waar ik niet onderuit kan komen, heb ik liever de somberheid. Niet dat die er nu niet is, maar het is niet meer zo verlammend.
Het is niet de eerste keer dat ik dit denk, maar nu besefte ik me ook tijdens dat dieptepunt dat wat ik toen voelde comfortabeler was. Dus het is niet simpelweg een 'het gras lijkt groener aan de overkant'.

[ Bericht 8% gewijzigd door kuolema op 03-05-2021 01:57:32 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_199257111
Ik vind het ergens wel logisch klinken dat wanneer het allemaal niet zoveel meer uitmaakt, je angst minder kan worden. Beetje afhankelijk van waar je angstig voor bent denk ik, maar als het toch niet zoveel meer uitmaakt is angst ook minder "nodig" ?
Of klinkt dat heel raar?
Maar wel een naar gevoel lijkt me, kan je dit ook met je behandelaar bespreken?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 mei 2021 @ 23:21:40 #289
399061 kuolema
vermaledijd
pi_199268864
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 07:58 schreef Nijna het volgende:
Ik vind het ergens wel logisch klinken dat wanneer het allemaal niet zoveel meer uitmaakt, je angst minder kan worden. Beetje afhankelijk van waar je angstig voor bent denk ik, maar als het toch niet zoveel meer uitmaakt is angst ook minder "nodig" ?
Of klinkt dat heel raar?
Maar wel een naar gevoel lijkt me, kan je dit ook met je behandelaar bespreken?
Dat zou het kunnen zijn, maar het lijkt meer alsof het enkel onderdrukt wordt door de somberheid of zo, niet alsof het echt opgelost is zeg maar.
Nou ja, ik weet het eigenlijk niet. Het is te vaag, dat emotiegedoe.

Ik denk niet dat ik het ga bespreken met mijn behandelaar.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_199270097
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen zijn, maar het lijkt meer alsof het enkel onderdrukt wordt door de somberheid of zo, niet alsof het echt opgelost is zeg maar.
Nou ja, ik weet het eigenlijk niet. Het is te vaag, dat emotiegedoe.

Ik denk niet dat ik het ga bespreken met mijn behandelaar.
Waarom zou je het niet bespreken met je behandelaar?
Ik denk dat dit juist iets is om te bespreken, maar goed wie ben ik... sterkte in elk geval.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 6 mei 2021 @ 01:33:12 #291
399061 kuolema
vermaledijd
pi_199297251
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:06 schreef Nijna het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet bespreken met je behandelaar?
Ik denk dat dit juist iets is om te bespreken, maar goed wie ben ik... sterkte in elk geval.
Omdat het geen zin heeft. Niemand kan er wat mee, zoals geldt voor alles wat ik ter sprake breng. Wat zou ik ervan moeten verwachten? En dan voel ik me daarna juist slechter en krijg ik er spijt van dat ik het heb verteld.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_199297838
Ok, jouw keuze. Sterkte.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199422922
Mijn paniekaanvallen komen ondanks het weer zitten op m'n oude dosis Venlafaxine (262,5 mg). Merk het als ik op het terrasje zit om te lunchen of toch wel lang ergens naartoe onderweg ben (tot nu toe 2 keer voor gekomen, beide keren paniekaanval). Baal er erg van. Maandag even de psychiater bellen of er nog wat aan te doen valt qua meds. Ik heb het niet meer als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen , of met de bus naar de stad ga. Heel apart, maar wel erg naar.

Hoe is het met jullie hier ?
pi_199429012
Wat vervelend @Cod_player. Goed om even te overleggen inderdaad.

Hier gaat het mwah, ik ben weer gewoon op dezelfde voet doorgegaan na mn dip in maart en nu weer ontzettend moe, een raar hoofd en andere klachten die minder lijken te worden als ik mezelf dwing om echt rust te nemen.
Frustrerend, stom dat ik gewoon net zo hard weer doorga als ik weer enigzins sta.
En moedeloos, ben ik dan zo weinig belastbaar... want wat doe ik nou helemaal...
Zo kan ik weer heel makkelijk dat negatieve cirkeltje in zakken.

Ik probeer elke dag een stuk te lopen en maar kijken of ik meer rust kan nemen. Misschien niet naar kijken, maar doen, maar ik vind het zo lastig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 mei 2021 @ 08:54:30 #295
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199429047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:50 schreef Cod_player het volgende:
Mijn paniekaanvallen komen ondanks het weer zitten op m'n oude dosis Venlafaxine (262,5 mg). Merk het als ik op het terrasje zit om te lunchen of toch wel lang ergens naartoe onderweg ben (tot nu toe 2 keer voor gekomen, beide keren paniekaanval). Baal er erg van. Maandag even de psychiater bellen of er nog wat aan te doen valt qua meds. Ik heb het niet meer als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen , of met de bus naar de stad ga. Heel apart, maar wel erg naar.

Hoe is het met jullie hier ?
Twee dagen geleden had ik een zware paniekaanval. Zo erg dat ik mezelf wilde laten opnemen, maar kon niet vanwege Hemelvaartsdag.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199777265
Hoi, ik heb een ex-vriend gehad met depressie en flinke slaapproblemen. Ik heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat we elkaar te weinig zagen door zijn slaapproblemen en depressie. En onze vele ruzies en op het laatst was hij ook een beetje aggressief, qua woorden en acties (niet mij geslagen tho).

We zijn niet echt vrienden, omdat we beide van mening zijn dat het nu in ieder geval nog niet gaat lukken. Heel af en toe bericht ik hem wel of het wel goed gaat. En ik merk dat hij het enorm waardeert. Hij is best eenzaam namelijk ook. Ik blijf wel telkens zeggen dat ik echt niet iets opnieuw wilt en hem geen valse hoop wil geven. Hij moet dan wel lachen en zegt dan ‘voor wat bel je dan’. We communiceren wel goed en hij ziet ook steeds meer in waarom het niet werkt tussen ons. Het is trouwens niet zo dat ik vaak contact met hem heb, maar tot nu toe was het ongeveer 1 keer in de maand.

Hoewel we echt niet bij elkaar passen (andere denkbeelden en hij heeft echt seksistische denkbeelden helaas) maak ik mij toch erg zorgen om hem en kan ik hem moeilijk helemaal loslaten.

Hebben jullie tips hierin? En vinden jullie dit oké?
Het scheelt wel dat we ook allebei totaal geen behoefte hebben aan een nieuwe partner. En als we dat wel hebben het iig niet tegen elkaar zeggen uit inlevingsvermogen of allemaal dingen op social media plaatsen.

De gezegde dat ik meteen cols turkey ermee moet stoppen kan ik niet omdat hij daar ooklecht kapot van zou zijn. Hij zei aan het begin van de relatie al dat mensen hem verlieten vanwege zijn issues. Ik ben echt bang dat hij iets zichzelf gaat aandoen. Zijn familie zijn ook allemaal depressief en kunnen er niet genoeg voor hem zijn. Daarom 1 keer in de twee maanden contact met hem wel oké.

Met een andere ex of persoon die gewoon normaal in zijn vel zit vind ik het toch anders en kan ik makkelijker contact mee breken. Maar dit is toch iets anders.
pi_199784793
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:15 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi, ik heb een ex-vriend gehad met depressie en flinke slaapproblemen. Ik heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat we elkaar te weinig zagen door zijn slaapproblemen en depressie. En onze vele ruzies en op het laatst was hij ook een beetje aggressief, qua woorden en acties (niet mij geslagen tho).

We zijn niet echt vrienden, omdat we beide van mening zijn dat het nu in ieder geval nog niet gaat lukken. Heel af en toe bericht ik hem wel of het wel goed gaat. En ik merk dat hij het enorm waardeert. Hij is best eenzaam namelijk ook. Ik blijf wel telkens zeggen dat ik echt niet iets opnieuw wilt en hem geen valse hoop wil geven. Hij moet dan wel lachen en zegt dan ‘voor wat bel je dan’. We communiceren wel goed en hij ziet ook steeds meer in waarom het niet werkt tussen ons. Het is trouwens niet zo dat ik vaak contact met hem heb, maar tot nu toe was het ongeveer 1 keer in de maand.

Hoewel we echt niet bij elkaar passen (andere denkbeelden en hij heeft echt seksistische denkbeelden helaas) maak ik mij toch erg zorgen om hem en kan ik hem moeilijk helemaal loslaten.

Hebben jullie tips hierin? En vinden jullie dit oké?
Het scheelt wel dat we ook allebei totaal geen behoefte hebben aan een nieuwe partner. En als we dat wel hebben het iig niet tegen elkaar zeggen uit inlevingsvermogen of allemaal dingen op social media plaatsen.

De gezegde dat ik meteen cols turkey ermee moet stoppen kan ik niet omdat hij daar ooklecht kapot van zou zijn. Hij zei aan het begin van de relatie al dat mensen hem verlieten vanwege zijn issues. Ik ben echt bang dat hij iets zichzelf gaat aandoen. Zijn familie zijn ook allemaal depressief en kunnen er niet genoeg voor hem zijn. Daarom 1 keer in de twee maanden contact met hem wel oké.

Met een andere ex of persoon die gewoon normaal in zijn vel zit vind ik het toch anders en kan ik makkelijker contact mee breken. Maar dit is toch iets anders.
Wil je hem in je leven?

Je bent niet verantwoordelijk voor wat hij doet of gaat doen.
  maandag 7 juni 2021 @ 21:08:25 #298
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199788427
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:15 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi, ik heb een ex-vriend gehad met depressie en flinke slaapproblemen. Ik heb het uiteindelijk uitgemaakt omdat we elkaar te weinig zagen door zijn slaapproblemen en depressie. En onze vele ruzies en op het laatst was hij ook een beetje aggressief, qua woorden en acties (niet mij geslagen tho).

We zijn niet echt vrienden, omdat we beide van mening zijn dat het nu in ieder geval nog niet gaat lukken. Heel af en toe bericht ik hem wel of het wel goed gaat. En ik merk dat hij het enorm waardeert. Hij is best eenzaam namelijk ook. Ik blijf wel telkens zeggen dat ik echt niet iets opnieuw wilt en hem geen valse hoop wil geven. Hij moet dan wel lachen en zegt dan ‘voor wat bel je dan’. We communiceren wel goed en hij ziet ook steeds meer in waarom het niet werkt tussen ons. Het is trouwens niet zo dat ik vaak contact met hem heb, maar tot nu toe was het ongeveer 1 keer in de maand.

Hoewel we echt niet bij elkaar passen (andere denkbeelden en hij heeft echt seksistische denkbeelden helaas) maak ik mij toch erg zorgen om hem en kan ik hem moeilijk helemaal loslaten.

Hebben jullie tips hierin? En vinden jullie dit oké?
Het scheelt wel dat we ook allebei totaal geen behoefte hebben aan een nieuwe partner. En als we dat wel hebben het iig niet tegen elkaar zeggen uit inlevingsvermogen of allemaal dingen op social media plaatsen.

De gezegde dat ik meteen cols turkey ermee moet stoppen kan ik niet omdat hij daar ooklecht kapot van zou zijn. Hij zei aan het begin van de relatie al dat mensen hem verlieten vanwege zijn issues. Ik ben echt bang dat hij iets zichzelf gaat aandoen. Zijn familie zijn ook allemaal depressief en kunnen er niet genoeg voor hem zijn. Daarom 1 keer in de twee maanden contact met hem wel oké.

Met een andere ex of persoon die gewoon normaal in zijn vel zit vind ik het toch anders en kan ik makkelijker contact mee breken. Maar dit is toch iets anders.
Hij heeft jou een schuldgevoel aangepraat en dat werkt blijkbaar. Nu voel jij je verantwoordelijk voor zijn gevoel, alsof je zijn moeder bent :')

Hij neemt jou mee omlaag en vroeg of laat moet je deze stap toch nemen, dus ditch hem asap. Zeg dat hij eerst aan zichzelf moet werken en niet zo egoïstisch kan blijven. Time to grow up son zou ik zeggen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199797208
@Medusa666 Jij bent niet verantwoordelijk voor keuzes die hij maakt. Maar ik denk dat dat makkelijker gezegd is dan dat het in je hoofd werkt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199797461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 08:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Twee dagen geleden had ik een zware paniekaanval. Zo erg dat ik mezelf wilde laten opnemen, maar kon niet vanwege Hemelvaartsdag.
Is een opname makkelijk te krijgen? Hier in Den Haag niet. Wachtlijst van weken ;(
pi_199848696
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:14 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Is een opname makkelijk te krijgen? Hier in Den Haag niet. Wachtlijst van weken ;(
Ik denk dat er overal wel wachtlijsten zijn gezien de tekorten in de ggz.
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')