abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197185330
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:26 schreef Nijna het volgende:
Wat lastig summer2bird, je hebt zo te lezen ook al wel een heleboel gedaan!
Jammer zo'n buddy die dan blijkbaar toch afhaakt omdat je begeleid woont... ik vraag me serieus af waarom je je dan opgeeft als buddy... als het niet klikt is een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb geen andere adviezen dan dat wat je al gedaan hebt, sterkte :*.
Die dame had ook autisme en was ook opzoek naar een buddy.
Echter toen ze voor het eerst op bezoek was bij mij was ze erg geschrokken dat ik begeleid woon.
Niet dat ik in een gesloten woonvorm woon of er rare mensen wonen, integendeel. Ik heb een eigen huurhuis en mijn buren zijn allemaal erg normaal.
Het leek ook wel alsof we leuk contact hadden maar toch na een paar weken wilde ze niet verder.
Dat brak me voor een tijdje. Het duurde anderhalf jaar voordat ze iemand voor me vonden en dan krijg ik iemand die zulke vooroordelen heeft. Vond het erg jammer dat ze het totaal geen kans had gegeven.

Maar ja, that's life :P
Twiddel
pi_197186644
Bumble BFF proberen?
pi_197187212
Na een hele tijd meelezen, vond ik het toch even tijd om zelf wat te posten :W
Ik heb een depressie, angststoornis en gaandeweg psychotische kenmerken bijgekregen. Ik heb geen full-on psychose, maar hoor een bijna constante ruis en soms stemmen. Ook zie ik soms dingen die er niet zijn of heb ik bizarre ideeën bij bijvoorbeeld witte busjes die rondrijden. Dat is meteen een hele boel dus...

Ik ben wat op zoek naar begrip voor mijn moeilijkheden en ervaringen van anderen, die ik in de hulpverlening niet altijd lijk te vinden. Ik denk dat het hier een pak makkelijker zal zijn om met lotgenoten te praten.
Mijn problemen lijken niet serieus genoeg te zijn voor het speciale vroeg-interventie-psychoseteam in mijn regio, waardoor ik het gevoel heb dat ik me ook maar aanstel. Volgende week kan ik er na een goede 2 maanden aandringen toch eindelijk terecht. Het geeft me gelukkig wat hoop, want deze hoop was er de afgelopen weken niet waardoor het vaak erg donker in mijn hoofd werd.

Begin maart kan ik ook starten in een dagcentrum, waar ze vooral werken aan het sociale aspect. Dit is 4 volle dagen in de week en best intensief dus. Ik ben enerzijds blij dat er wat specifiekere hulp kan worden opgestart, maar het schrikt me ook erg hard af allemaal.

Ik ben ook al enkele maanden op zoek naar de geschikte medicatie en nu lijken we eindelijk antipsychotica te hebben gevonden die beter aanslaat. Antidepressiva blijft echter een zoektocht...
Gelukkig heb ik wel meteen een goede psycholoog gevonden die me doorheen dit alles blijft begeleiden.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:30:17 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197188030
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Echter toen ze voor het eerst op bezoek was bij mij was ze erg geschrokken dat ik begeleid woon.
Niet dat ik in een gesloten woonvorm woon of er rare mensen wonen, integendeel. Ik heb een eigen huurhuis en mijn buren zijn allemaal erg normaal.
Het leek ook wel alsof we leuk contact hadden maar toch na een paar weken wilde ze niet verder.
Dat brak me voor een tijdje. Het duurde anderhalf jaar voordat ze iemand voor me vonden en dan krijg ik iemand die zulke vooroordelen heeft. Vond het erg jammer dat ze het totaal geen kans had gegeven.

En het valt extra hard omdat je zoiemand nodig hebt.
pi_197189664
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Jammer dat dat dan niet zo klikte ofzo.
Maar dat is misschien ook wel lastig met zulke situaties. Je moet ook maar net bij elkaar passen.
Kan me ook voorstellen dat je dan misschien niet zo snel weer zal proberen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:39 schreef C_11 het volgende:
Na een hele tijd meelezen, vond ik het toch even tijd om zelf wat te posten :W
Ik heb een depressie, angststoornis en gaandeweg psychotische kenmerken bijgekregen. Ik heb geen full-on psychose, maar hoor een bijna constante ruis en soms stemmen. Ook zie ik soms dingen die er niet zijn of heb ik bizarre ideeën bij bijvoorbeeld witte busjes die rondrijden. Dat is meteen een hele boel dus...

Ik ben wat op zoek naar begrip voor mijn moeilijkheden en ervaringen van anderen, die ik in de hulpverlening niet altijd lijk te vinden. Ik denk dat het hier een pak makkelijker zal zijn om met lotgenoten te praten.
Mijn problemen lijken niet serieus genoeg te zijn voor het speciale vroeg-interventie-psychoseteam in mijn regio, waardoor ik het gevoel heb dat ik me ook maar aanstel. Volgende week kan ik er na een goede 2 maanden aandringen toch eindelijk terecht. Het geeft me gelukkig wat hoop, want deze hoop was er de afgelopen weken niet waardoor het vaak erg donker in mijn hoofd werd.

Begin maart kan ik ook starten in een dagcentrum, waar ze vooral werken aan het sociale aspect. Dit is 4 volle dagen in de week en best intensief dus. Ik ben enerzijds blij dat er wat specifiekere hulp kan worden opgestart, maar het schrikt me ook erg hard af allemaal.

Ik ben ook al enkele maanden op zoek naar de geschikte medicatie en nu lijken we eindelijk antipsychotica te hebben gevonden die beter aanslaat. Antidepressiva blijft echter een zoektocht...
Gelukkig heb ik wel meteen een goede psycholoog gevonden die me doorheen dit alles blijft begeleiden.
Welkom!
Fake it till you make it...
pi_197195807
Welkom c_11

@Nijna hoe is het met jou?
pi_197195896
Hier vandaag redelijk rustige dag gehad, ook qua emoties. Net even op de bank geslapen van half 7 tot half 9 en nu m'n bedje ingedoken. Morgen komt m'n ambulant begeleider, die ik eigenlijk pas vrijdag zou zien. Dus das wel fijn!
pi_197198229
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:54 schreef Cod_player het volgende:
Hier vandaag redelijk rustige dag gehad, ook qua emoties. Net even op de bank geslapen van half 7 tot half 9 en nu m'n bedje ingedoken. Morgen komt m'n ambulant begeleider, die ik eigenlijk pas vrijdag zou zien. Dus das wel fijn!
Fijn! Slaap lekker!

Hier wel zn gangetje denk ik. 2 weken "vakantie" gehad. Kinderen vrij van school, begeleidster van oudste kwam niet. Man een week vrij
Komende week gaan alle afspraken gewoon weer verder waar ze voor de vakantie stopten ;).
Ik heb voor mijn doen een vrij rustige vakantie gehad, heerlijk geen verplichte bezoekjes en dat scheelt me zoveel energie! En me vaker even teruggetrokken, dat leek ook te werken.
Nu zien dat dat me ook lukt als het wel weer drukker is...

Stemming is wel redelijk, ik merk alleen wel dat ik mezelf moeilijk kan motiveren om een stuk te gaan lopen of om te gaan sporten. Terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. Hopelijk kan ik dat van de week wel weer oppakken.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:03:03 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197202816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:13 schreef summer2bird het volgende:
Gaat niet zo lekker nu.
Heb al een maand of wat het gevoel dat ik weer helemaal de depressie inzak.
De eenzaamheid is enorm op dit moment ook al woon ik begeleid en krijg ik elke dag wel een contactmoment.
Laatst vertelde ik iemand dat mijn enige contact de hulpverlening en mijn moeder is.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak de gedachte voorbij heb komen dat als mijn moeder wat gebeurd, het van mij ook niet meer hoeft.

Oud en nieuw was zwaar en alleen. Ik heb vaak het gevoel dat ik er voor niemand wat toe doe, dat het zonder mij ook wel doorgaat allemaal.

Ik ga niks doen hoor, wees aub niet bang maar ik worstel erg veel met deze gedachtes.

Vandaag een paniekaanval gehad die eigenlijk bestond uit 2 uur huilen en hyperventileren.

Ik heb al zoveel ondernomen om minder eenzaam te worden maar niks werkt.
Soms raak ik er zo radeloos van.
Hé Summer, wat rot dat dit nog speelt, het is voor mij ook nog steeds deels herkenbaar. Alleen ziet het er wat anders uit.

Wat vind je eigenlijk van je vrijwilligerswerk? Is dat iets dat je wel graag doet?
pi_197204474
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:01 schreef Nijna het volgende:

[..]

Fijn! Slaap lekker!

Hier wel zn gangetje denk ik. 2 weken "vakantie" gehad. Kinderen vrij van school, begeleidster van oudste kwam niet. Man een week vrij
Komende week gaan alle afspraken gewoon weer verder waar ze voor de vakantie stopten ;).
Ik heb voor mijn doen een vrij rustige vakantie gehad, heerlijk geen verplichte bezoekjes en dat scheelt me zoveel energie! En me vaker even teruggetrokken, dat leek ook te werken.
Nu zien dat dat me ook lukt als het wel weer drukker is...

Stemming is wel redelijk, ik merk alleen wel dat ik mezelf moeilijk kan motiveren om een stuk te gaan lopen of om te gaan sporten. Terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten doen. Hopelijk kan ik dat van de week wel weer oppakken.
Fijn dat je een rustige vakantie hebt gehad. Hoop dat het ook lukt om je af en toe te blijven terugtrekken en je eigen tijd te nemen. Weet je ook hoe het komt dat je jezelf moeilijk kan motiveren?

Ik heb mezelf voorgenomen elke dag minstens 25 minuten te gaan wandelen, hoop dat ik het lichamelijk trek (kan met schouder niet lang lopen). Eens zien hoe dat gaat.

Stemming is mwah, merk dat het gewoon allemaal te veel is even, alles op een hoop. Voel veel door elkaar, woede, vedriet, machteloosheid. Lastig allemaal.
pi_197206275
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:03 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hé Summer, wat rot dat dit nog speelt, het is voor mij ook nog steeds deels herkenbaar. Alleen ziet het er wat anders uit.

Wat vind je eigenlijk van je vrijwilligerswerk? Is dat iets dat je wel graag doet?
Ik vind het vrijwilligerswerk wel prima, ik breng de post van het locale bejaardenthuis 2 keer per week naar de brievenbus in de buurt. Daarbij verzorg ik het groen daar in de zomer.
Tis prima en ik krijg veel goodies en dat is erg leuk haha.
Het vrijwilligerswerk voor de politieke partij is ook makkelijk, ik moet 1x per maand de krantjes (stuk of 5) langsbrengen bij leden in de buurt.
Daarbij ga ik binnenkort ook vrijwilligerswerk voor de voedselbank doen, dat is er een die ik altijd al graag heb willen doen, omdat dat wel dicht bij mijn hart staat.
Ook wil ik ooit nog vrijwilligerswerk in een hospice doen maar daar heb ik nu ff geen mentale vermogen voor :P

Ik doe normaal ook collecte wat wel leuk is omdat je dan op allerlei nieuwe plekken komt maar dat ligt al een poosje stil met alles :P
Twiddel
pi_197206285
Trouwens het gaat nu weer wat beter hoor.
Ben even naar mijn moeder gegaan en dat hielp veel.
Donderdag ga ik weer even naar haar toe en help ik haar met het passen op de kleinkinderen :)
Twiddel
  maandag 4 januari 2021 @ 13:29:46 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197206305
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:28 schreef summer2bird het volgende:
Donderdag ga ik weer even naar haar toe en help ik haar met het passen op de kleinkinderen :)
Gelukkig dat het wat beter gaat 👍🏻
pi_197207062
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:34 schreef Cod_player het volgende:

[..]

Fijn dat je een rustige vakantie hebt gehad. Hoop dat het ook lukt om je af en toe te blijven terugtrekken en je eigen tijd te nemen. Weet je ook hoe het komt dat je jezelf moeilijk kan motiveren?

Ik heb mezelf voorgenomen elke dag minstens 25 minuten te gaan wandelen, hoop dat ik het lichamelijk trek (kan met schouder niet lang lopen). Eens zien hoe dat gaat.

Stemming is mwah, merk dat het gewoon allemaal te veel is even, alles op een hoop. Voel veel door elkaar, woede, vedriet, machteloosheid. Lastig allemaal.
Sterkte Cod :*

Ik vind het lastig om echt iets te gaan doen, maar waarom weet ik niet. Ik heb een tijdje afgesproken om met iemand te sporten maar dat is even een beetje op de achtergrond geraakt ofzo. Misschien maar weer een berichtje aan wagen. Vooral het er naartoe gaan vind ik lastig, als ik eenmaal bezig ben dan lukt het vaak wel.
En ik zou uberhaupt wel wat meer mogen bewegen, mijn conditie is echt zeer matig, maar ik heb het liefst dat dat vanzelf gaat en dat bestaat geloof ik niet ;).

quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:28 schreef summer2bird het volgende:
Goed om te lezen dat het weer wat beter gaat!
pi_197212734
Gaat weer slecht. Ben bang dat ik ondanks therapie nooit ga leren wat goed gedrag op het werk is en door mijn autisme steeds dingen mis. Arbeidsongeschikt word, nooit meer leerlingen mag begeleiden...
pi_197231563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 02:02 schreef Cod_player het volgende:

[..]

Sterkte. Hoe is het nu? Hoe reageerde je broer en zus?
Ja die reageerde wel goed eik, en waren wel 'trots' op me dat ik het zo vertelde, 1 was ook al langer bij psycholoog geweest. En 1 heeft een goede vriend die ook al langere tijd aan de ad zit en worstelt met bepaalde dingen. En zo kennen we allemaal mensen die met psychische shit zitten alleen vertellen we dat niet altijd tegen elkaar.. the secret we share.

Dus dan heb je al die zware depressie / psychose of wat dan ook te dragen, ligt er ook nog een groot stigma op wat het niet makkelijker maakt..

Maar nu kunnen hun ook bepaalde dingen naar mij toe doen, ik kan er ook uitstappen zonder er ooit iets over gezegt te hebben maar zo sta ik er niet in. Als hun ergens mee zouden zitten zou ik het ook het liefst horen ipv dat ze er 'gewoon' uitstappen.

Begin vnv met Mirtazapine. Iemand ervaring mss?
Heb nog lorazepam achter de hand..

Het voelt nu alsof de 'strijd' pas echt is los gebarsten, het komt nu soms heel hard binnen allemaal en het zelfverwijt en weet ik het allemaal gaat tekeer.. NU weten bepaalde mensen in mn omgeving het NU beginnen we met ad, NU lopen we al ff bij psysch. NU kan ik er ook niet meer onderuit en ga er voor alles en iedereen die nog wel iets om me geeft me best doen om er nog wat van te maken.
Alsof er een groots LOTR/WW2 gevecht te beginnen staat.. terwijl je gewoon op de bank zit :p
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:09:10 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_197265178
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:27 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vind het vrijwilligerswerk wel prima, ik breng de post van het locale bejaardenthuis 2 keer per week naar de brievenbus in de buurt. Daarbij verzorg ik het groen daar in de zomer.
Tis prima en ik krijg veel goodies en dat is erg leuk haha.
Het vrijwilligerswerk voor de politieke partij is ook makkelijk, ik moet 1x per maand de krantjes (stuk of 5) langsbrengen bij leden in de buurt.
Daarbij ga ik binnenkort ook vrijwilligerswerk voor de voedselbank doen, dat is er een die ik altijd al graag heb willen doen, omdat dat wel dicht bij mijn hart staat.
Ook wil ik ooit nog vrijwilligerswerk in een hospice doen maar daar heb ik nu ff geen mentale vermogen voor :P

Ik doe normaal ook collecte wat wel leuk is omdat je dan op allerlei nieuwe plekken komt maar dat ligt al een poosje stil met alles :P
Oké misschien leer je op je nieuwe vrijwilligerswerk ook wel weer wat andere mensen kennen. Fijn dat het weer even beter gaat :)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:31:44 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197285365
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:52 schreef Black_Phillip het volgende:
Gaat weer slecht. Ben bang dat ik ondanks therapie nooit ga leren wat goed gedrag op het werk is en door mijn autisme steeds dingen mis. Arbeidsongeschikt word, nooit meer leerlingen mag begeleiden...
Hoi Philip, hoe gaat het nu..?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:45:14 #119
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197288365
Vandaag ben ik een beetje down. Ik heb de hele dag niks te doen. Straks komt er een filmcrew langs, ik doe mee aan een documentaire over psychosegevoeligheid. Deze komt op de NPO.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197289002
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:52 schreef Black_Phillip het volgende:
Sterkte, hoe is het nu?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:34 schreef Stigma86 het volgende:

[..]

Ja die reageerde wel goed eik, en waren wel 'trots' op me dat ik het zo vertelde, 1 was ook al langer bij psycholoog geweest. En 1 heeft een goede vriend die ook al langere tijd aan de ad zit en worstelt met bepaalde dingen. En zo kennen we allemaal mensen die met psychische shit zitten alleen vertellen we dat niet altijd tegen elkaar.. the secret we share.

Dus dan heb je al die zware depressie / psychose of wat dan ook te dragen, ligt er ook nog een groot stigma op wat het niet makkelijker maakt..

Maar nu kunnen hun ook bepaalde dingen naar mij toe doen, ik kan er ook uitstappen zonder er ooit iets over gezegt te hebben maar zo sta ik er niet in. Als hun ergens mee zouden zitten zou ik het ook het liefst horen ipv dat ze er 'gewoon' uitstappen.

Begin vnv met Mirtazapine. Iemand ervaring mss?
Heb nog lorazepam achter de hand..

Het voelt nu alsof de 'strijd' pas echt is los gebarsten, het komt nu soms heel hard binnen allemaal en het zelfverwijt en weet ik het allemaal gaat tekeer.. NU weten bepaalde mensen in mn omgeving het NU beginnen we met ad, NU lopen we al ff bij psysch. NU kan ik er ook niet meer onderuit en ga er voor alles en iedereen die nog wel iets om me geeft me best doen om er nog wat van te maken.
Alsof er een groots LOTR/WW2 gevecht te beginnen staat.. terwijl je gewoon op de bank zit :p
Dat is wel een fijne reactie!

Geen ervaring met mirtazapine.

Maar, is dat ergens niet een ''opluchting'' dat gevoel?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik een beetje down. Ik heb de hele dag niks te doen. Straks komt er een filmcrew langs, ik doe mee aan een documentaire over psychosegevoeligheid. Deze komt op de NPO.
Komt dat doordat je de hele dag niks te doen hebt, dat je je down voelt? Of heeft het niet echt een aanwijsbare reden?

Interessant wel, ik vond die docu van Tygo Gernand toen op npo ook heel interesssant, wel heftig en confronterend.
pi_197289012
Hier gaat het mwah, heel veel pijn aan m'n schouder en ik hoop echt dat de pijnpoli me dinsdag telefonisch kan helpen. Anders wordt het toch maar op de wachtlijst voor een operatie :'(

Edit: stemming is best oke, vriendinlief is hier vanmiddag geweest en hebben lekker ticket to ride en qwixx gedaan!
pi_197300972
Mijn vruend heeft me gedumpt, maar wil me nog een kans geven mits ik nu heel hard aan mezelf werk. Dus gisteren vanalles in gang gezet en hopenbdat het effect heeft...
pi_197301036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 07:33 schreef Black_Phillip het volgende:
Mijn vruend heeft me gedumpt, maar wil me nog een kans geven mits ik nu heel hard aan mezelf werk. Dus gisteren vanalles in gang gezet en hopenbdat het effect heeft...
He wat naar. Goed dat je aan jezelf wilt en gaat werken. Je moet het aleen wel ook zelf willen en voor jezelf doen, dat je het voor hem wilt doen is heel mooi en een goede motivatie, maar probeer het ook voor jezelf te doen want je bent het waard.
pi_197304081
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Twiddel
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:38:07 #125
399061 kuolema
vermaledijd
pi_197304615
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Gister voor de eerste keer vrijwilligerswerk bij de voedselbank gedaan.
Was echt super leuk :D Hele aardige mensen en er is daar echt een top sfeer.
Achteraf gaat ook iedereen wat nadrinken, net een grote familie.
Ben echt zo enthousiast erover *O*
Wat leuk! *O* Fijn om je zo blij te zien.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')