Uiteraard.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
42 is toch sowieso HET allesomvattende getal?

Dat probeert @VoMy ook, maar ook ik word er soms een beetje kriegel van als mensen maar niet willen begrijpen wat er geschreven wordt, na tientallen keren rustig uitleggen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:49 schreef Jazeg het volgende:
[..]
@:VoMy
Ik denk dat iedereen hier jouw posts onwijs waardeert, en je hebt er echt veel kijk op. Maar zou het nou niet mogelijk zijn om gewoon een beetje vriendelijk te blijven, ook als iemand er volgens jou naast zit? Ook wij hebben soms best goede invalshoeken, en ook jij slaat de plank weleens mis. We zijn hier allemaal voor onze lol toch?

Dat wordt lastig. 42 is de ASCII code voor *, 47 is de ASCII code voor /quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is 47 geworden, aangepast voor inflatie.

Dat kloptquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, er is kritisch zijn en er is tegen alles zijn, nog niet zo lang geleden was het volgens Wilders GEKKENWERK dat niet heel Nederland op slot zat. Nu het omgekeerde.

Nja, vooruit, ik had het wat vriendelijker kunnen verwoorden. Ik heb een deel ook al ge-edit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:49 schreef Jazeg het volgende:
[..]
@:VoMy
Ik denk dat iedereen hier jouw posts onwijs waardeert, en je hebt er echt veel kijk op. Maar zou het nou niet mogelijk zijn om gewoon een beetje vriendelijk te blijven, ook als iemand er volgens jou naast zit? Ook wij hebben soms best goede invalshoeken, en ook jij slaat de plank weleens mis. We zijn hier allemaal voor onze lol toch?

Het mooiste zou zijn dat alle resultaten een unieke identifier krijgen, dan kan je ze traceren in de cijfers.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, zoiets zat ik ook te denken. Ze zouden eigenlijk gewoon een aparte tag moeten krijgen.
Overigens, als die 1,24 dus inderdaad dat van 27 november was, dan ben ik niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. Het is allemaal al meer dan 2 weken geleden en in bijvoorbeeld de ziekenhuizen zien we dit helemaal niet op die manier terugkeren. Dus dan was het vooral onder een specifiek jonge groep en erna is het ook al stukken minder geworden. Het lijkt er gewoon best sterk op dat ze vreemde waardes berekenen bij veranderende testaantallen?

Welke cijfers wil je hebben?quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:
Hopelijk komen die cijfers snel, begint hier op een POL-topic te lijken

Nog 20 minutenquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:

POL mod hierquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef LTVDK het volgende:

De BSN-sleutel die ze nu gebruiken bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het mooiste zou zijn dat alle resultaten een unieke identifier krijgen, dan kan je ze traceren in de cijfers.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30927-0/fulltextquote:preliminary modelling analyses based on data from the UK Office for National Statistics's COVID-19 infection survey found that secondary school-aged children are about eight times more likely to introduce an infection to a household than adults. If restricted to only data up to September, when secondary schools were predominantly closed, that probability was only marginally higher than that of adults.

Zie je, daar heb je het al.quote:

Tuurlijk wel. Als je in een ziekenhuis werkt kun je een infuus aanleggen. Net als wanneer je in de IT werkt je opa's tablet, printer en pacemaker wel kunt fixen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Greet snapt niet veel van werken in een ziekenhuis hè.

Ah ik had gezocht van 1059 tot 1159quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:56 schreef VoMy het volgende:
Voor degenen die het nog niet door hadden, het dinsdagoverzicht staat dus hier:
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201215_1259.pdf

Het blijft me verbazen en ik raak ook er ook niet over uitgesproken dat het verschil in mensen zo groot is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef hjansen82 het volgende:
De politie valt winkels binnen omdat ze spullen verkopen. In welke slechte film zijn we terecht gekomen? Ik kan me op dit moment maar 1 moment herinneren in de geschiedenis dat bepaalde winkels ook aan banden werden gelegd.

quote:*Het aantal positieve COVID-19 meldingen van vandaag en gisteren zijn een onderrapportage doordat het meldsysteem sinds
zondag overbelast is. Hierdoor worden positieve meldingen langzamer gemeld aan het RIVM.

Voor 27-11 zit ik met mijn berekeningen op een R van 1,17 (berekening van twee dagen terug). Dus dat het rond de 1,2 zou zitten zou best kunnen. Dat is inderdaad inclusief het nieuwe testbeleid, maar zoveel wordt er niet getest. Daarmee zou het hooguit teruggebracht worden tot 1,10-1,15. Nog steeds veel te hoog dus.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
Overigens, als die 1,24 dus inderdaad dat van 27 november was, dan ben ik niet echt onder de indruk eerlijk gezegd. Het is allemaal al meer dan 2 weken geleden en in bijvoorbeeld de ziekenhuizen zien we dit helemaal niet op die manier terugkeren.

Slim, ik ook. Maar omdat vanaf vandaag de update een uur later is, moet je je tijdrange ook een uurtje opschuivenquote:Op dinsdag 15 december 2020 14:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ah ik had gezocht van 1059 tot 1159

Misschien moet Fok! ook een duimpje omlaag er bij gaan zetten, want zo waren mijn posts van vanmorgen absoluut niet bedoeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef hjansen82 het volgende:
De politie valt winkels binnen omdat ze spullen verkopen. In welke slechte film zijn we terecht gekomen? Ik kan me op dit moment maar 1 moment herinneren in de geschiedenis dat bepaalde winkels ook aan banden werden gelegd.

Er zit nog wel een verschil in kunnen en mogen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je in een ziekenhuis werkt kun je een infuus aanleggen. Net als wanneer je in de IT werkt je opa's tablet, printer en pacemaker wel kunt fixen.

Hmmmm: kijken: hij legt dat net uit wat moeilijk te begrijpen is als men tegen Wilders is.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, er is kritisch zijn en er is tegen alles zijn, nog niet zo lang geleden was het volgens Wilders GEKKENWERK dat niet heel Nederland op slot zat. Nu het omgekeerde.

Het was maar een grapje Sandmammiequote:Op dinsdag 15 december 2020 14:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Er zit nog wel een verschil in kunnen en mogen.

We weten nu meer, ja, we weten dat zonder maatregelen covid de zorg platlegt en niet alleen mensen doodmaakt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmm: kijken: hij legt dat net uit wat moeilijk te begrijpen is als men tegen Wilders is.
Toen was een LockDown vanwege onbekendheid goed als pas op de plaats, nu 9 maanden later is er meer bekend en dan is dit vernietiging. Altijd grappig wanneer de politiek selectief gaat winkelen in uitspraken (waar Wilders sws al bekend mee was omdat dit vaker is gebruikt).
Nee, ben nog geen fan maar wel onderscheidend genoeg om sentimenten te negeren. Ik vermoed dat Heerma straks weer wordt gesloopt die zich boos maakt over fluitjes. Ik ga zowaar onze MP verdenken dat dit een klinkklaar opzetje is geweest dat a) te verwachten was , b) ruim gelegenheid is voor gegeven en c) goed om af te leiden is. Politie was wel heel vlug aanwezig in vol attack-ornaat om dan 10 minuten na begin in te kunnen grijpen zodat Rutte ze met een zg spontaan gebaar kon wegzetten als virusontkenners.

En dat allemaal zonder enige blikken en blozen. Je moet een stevige huid hebben om de populist uit te hangen, maar goed. Boeiuh, zolang het maar stemmen trekt.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, er is kritisch zijn en er is tegen alles zijn, nog niet zo lang geleden was het volgens Wilders GEKKENWERK dat niet heel Nederland op slot zat. Nu het omgekeerde terwijl feitelijk de situatie nu niet anders is qua druk op de zorg.

Klopt! Fijn dat anderen dit nu ook eindelijk inzien. We zijn eruit. Er kan nu wel een slotje op dit topic.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
42 is toch sowieso HET allesomvattende getal?

Ik lees maar dat jij dit onzinnig vindt en dat mag. Ik ga niet een heel circus herhalen dat het anders kan, kon en wmb moet. Meer dan gewoon nu in losgeslagen onvermogen de stekkers uit de samenleving te trekken, is geld wegspoelen, levens verwoesten (bad & good, as wished) om die als eindoplossing met injecties te doen te voorkomen als ingenomen verlossing (neem vooral de tijd dit door te lezen).quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We weten nu meer, ja, we weten dat zonder maatregelen covid de zorg platlegt en niet alleen mensen doodmaakt.
Je hele betoog is onzinnig, er is tot op heden geen enkel beleid effectiever gebleken dan wat we nu hebben, namelijk lockdowns. Hoe lullig dit ook klinkt en is.

Het willekeurig onder de loep nemen van randzaken is niets nieuws. Wel extra wrang in deze situatie daar dingen die ooit volstrekt normaal waren nu illegaal zijn. Dat vergroot denk ik het gevoel van onrechtvaardigheid of wat ze er ook maar bij voelen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 14:54 schreef hjansen82 het volgende:

Dat was ook mijn verwachting ja.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
% positief dus ongeveer evenredig gestegen met toename in testen.

De beslissing is natuurlijk meer gebaseerd op ziekenhuisopnames dan besmettingscijfers alleen.quote:

Mauricequote:

Ja precies. Het ziet er niet uit alsof het ineens niet meer onder controle is en we de zandbanken moeten bemannen, er is vrij weinig veranderd qua percentage.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
% positief dus ongeveer evenredig gestegen met toename in testen.

Was je er nu trots op dat je "eindoplossing" in je post had weten te verwerken?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik lees maar dat jij dit onzinnig vind en dat mag. Ik ga niet een heel circus herhalen dat het anders kan, kon en wmb moet. Meer dan gewoon nu in losgeslagen onvermogen de stekkers uit de samenleving te trekken, is geld wegspoelen, levens verwoesten (bad & good, as wished) om die als eindoplossing met injecties te komen als ingenomen verlossing (neem vooral de tijd dit door te lezen).

Toch absurd veel extra testen. Met min of meer hetzelfde percentage positieven. Interessant.quote:

WTF!?quote:

Als dat het geval was, dan was het percentage positief geteste personen wel een stuk lager geworden...quote:

Is het dan allemaal zo zwart als men nu schetst? Qua toenames in testen en positieve gevallen dan. Qua ziekenhuizen wil je afnames zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat was ook mijn verwachting ja.

Ssssht. Geef Maurice nou even het het gevoel iets op het spoor te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
De beslissing is natuurlijk meer gebaseerd op ziekenhuisopnames dan besmettingscijfers alleen.

Of deze cijfers hadden we altijd al, maar onder de radar omdat mensen zonder klachten die wel uit BCO komen zich niet mochten laten testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als dat het geval was, dan was het percentage positief geteste personen wel een stuk lager geworden...

Het is niet echt het meest heldere licht is het wel ...quote:

Ten opzichte van week 47 klopt ditquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Week 47 251.690 12%
Week 48 259.377 11,1%
Week 49 320.205 11.6%
Week 50 439.514 12%
Eigenlijk niets veranderd dus.

Hugo de Jonge had het wel specifiek over die R van 1,24 en dat is wel gebaseerd op de positieve testen. Maar de ziekenhuiscijfers lopen ook op hoor, daar niet van (wel minder dan met een R van 1,24, echter wel duidelijk op). Overigens zou Maurice hier eens mee moeten lezen, ik had deze info al drie kwartier geleden gedeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
De beslissing is natuurlijk meer gebaseerd op ziekenhuisopnames dan besmettingscijfers alleen.

https://lcps.nu/503-covid-patienten-op-ic-1369-in-de-kliniek/quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Ebinas het volgende:
De opnames zijn mi behoorlijk toegenomen.
Maar ik weet eik niet wanneer het echt paniek wordt.
Eerdere werd vaker vertelt hoeveel bedden er nog beschikbaar waren.
Maar daar heb ik niets meer over gehoord.

Niettemin een belangrijke parameter. Het positiviteitspercentage is niet meer of minder belangrijk dan de absolute aantallen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Week 47 251.690 12%
Week 48 259.377 11,1%
Week 49 320.205 11.6%
Week 50 439.514 12%
Eigenlijk niets veranderd dus, afgezien van de hoeveelheid testen.

Genoeg bedden alleen blijkbaar geen (binnenlands) personeelquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Ebinas het volgende:
De opnames zijn mi behoorlijk toegenomen.
Maar ik weet eik niet wanneer het echt paniek wordt.
Eerdere werd vaker vertelt hoeveel bedden er nog beschikbaar waren.
Maar daar heb ik niets meer over gehoord.

Ah zie daar, ik ga gelijk even kijkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
https://lcps.nu/503-covid-patienten-op-ic-1369-in-de-kliniek/

@DireStraits7 had vanochtend al uitgerekend dat er gemiddeld ongeveer 300 positieven per dag asymptomatisch getest waren in de eerste week van december.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of deze cijfers hadden we altijd al, maar onder de radar omdat mensen zonder klachten die wel uit BCO komen zich niet mochten laten testen.
Het geeft een beter beeld van de mogelijke verspreiding, en dat lijkt me wel goed.

Ik vond het wel aardig, netjes en gek genoeg had ik dat daarbij nog niet eens zo verwrongen doorgedachtquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was je er nu trots op dat je "eindoplossing" in je post had weten te verwerken?

Ja, het is geen óf kijken naar absolute aantallen, óf kijken naar percentages positief. Je moet allebei meenemen als je de situatie en beetje naar behoren wil duiden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niettemin een belangrijke parameter. Het positiviteitspercentage is niet meer of minder belangrijk dan de absolute aantallen.

Ik ben tegen racisme.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
308 opnames op 1 dag. Dat zit gewoon dicht in de buurt van de top in maart toen we wekenlang geen idee hadden van de verspreiding.
Als we een weekje hadden gewacht kon code zwart uit de kast worden getrokken.

Nee, want de stijging is dus niet per se vergelijkbaar als de stijging in maart. Overigens was de top in maart 600 op 1 dag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
308 opnames op 1 dag. Dat zit gewoon dicht in de buurt van de top in maart toen we wekenlang geen idee hadden van de verspreiding.
Als we een weekje hadden gewacht kon code zwart uit de kast worden getrokken.

Ja, maar vind de marge bedden ook niet erg groot meer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Coco het volgende:
[..]
Genoeg bedden alleen blijkbaar geen (binnenlands) personeel

Daarom ook de vergelijking tot afgenomen testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niettemin een belangrijke parameter. Het positiviteitspercentage is niet meer of minder belangrijk dan de absolute aantallen.

Poaahhh.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
6633 nieuwe positieve testen
262 nieuwe ziekenhuisopnames
46 nieuwe IC-opnames
86 nieuwe overlijdens

Kanttekening dat er data ontbreekt toch?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
86 nieuwe overlijdens

Wtfquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
86 nieuwe overlijdens

Maarrrrrr, deze cijfers zijn niet compleet, right?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
86 nieuwe overlijdens

Alweer?quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kanttekening dat er data ontbreekt toch?

@DireStraits7quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:13 schreef Jazeg het volgende:
[..]
@:Direstraights had vanochtend al uitgerekend dat er gemiddeld ongeveer 300 positieven per dag asymptomatisch getest waren in de eerste week van december.

Je kunt die percentages niet goed meer vergelijken omdat het testbeleid is aangepast. Er worden nu groepen getest die voorheen niet mochten testen (en het is aannemelijk dat de besmettingsfactor voor die groepen anders is).quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Week 47 251.690 12%
Week 48 259.377 11,1%
Week 49 320.205 11.6%
Week 50 439.514 12%
Eigenlijk niets veranderd dus, afgezien van de hoeveelheid testen.

Ja. Zowel gister als vandaag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kanttekening dat er data ontbreekt toch?

Iemand had het hier net over overbelasting van het systeem waardoor meldingen met vertraging binnenkomen.quote:

Ja, storing dus in het systeem voor registratie van de positieve testen wegens overbelasting. Onduidelijk wat de rol is bij deze cijfers.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
46 nieuwe IC-opnames
86 nieuwe overlijdens

Tja, we weten gewoon niet in hoeverre een stijging komt, doordat er meer mensen besmet zijn (= meer mensen met klachten = meer testen) of doordat mensen zich sneller laten testen (c.q. verruimd testbeleid). Aangezien het ook stijgt in de ziekenhuizen lijkt me dat het een reële stijging is van het aantal besmettingen. Dat zegt het OMT/RIVM ook.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daarom ook de vergelijking tot afgenomen testen.

Ja sinds zondag zijn het problemen met de capaciteit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Iemand had het hier net over overbelasting van het systeem waardoor meldingen met vertraging binnenkomen.

Lijkt me het belangrijkste nu.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ziekenhuizen geven aan dat de maatregelen gewoon terecht zijn imo.

Zou ze sieren als ze later vandaag een gecorrigeerde versie bekend maken dan.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, storing dus in het systeem voor registratie van de positieve testen wegens overbelasting. Onduidelijk wat de rol is bij deze cijfers.

Had m al aangepast maar thanks 😅quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:DireStraits7
In de eerste week van december waren de cijfers (op meldingsdatum) als ik me goed herinner rond de 6000. Dat is zo'n 5% asymptomatisch positief dan. Dat is best fors.

Dat is te zien ja:quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef Benny het volgende:
RTL pushmelding:
Opnames op intensive cares en verpleegafdelingen afgelopen week flink toegenomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |