Is het dan allemaal zo zwart als men nu schetst? Qua toenames in testen en positieve gevallen dan. Qua ziekenhuizen wil je afnames zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat was ook mijn verwachting ja.
Ssssht. Geef Maurice nou even het het gevoel iets op het spoor te zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
De beslissing is natuurlijk meer gebaseerd op ziekenhuisopnames dan besmettingscijfers alleen.
Of deze cijfers hadden we altijd al, maar onder de radar omdat mensen zonder klachten die wel uit BCO komen zich niet mochten laten testen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als dat het geval was, dan was het percentage positief geteste personen wel een stuk lager geworden...
Het is niet echt het meest heldere licht is het wel ...quote:
Ten opzichte van week 47 klopt ditquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Week 47 251.690 12%
Week 48 259.377 11,1%
Week 49 320.205 11.6%
Week 50 439.514 12%
Eigenlijk niets veranderd dus.
Hugo de Jonge had het wel specifiek over die R van 1,24 en dat is wel gebaseerd op de positieve testen. Maar de ziekenhuiscijfers lopen ook op hoor, daar niet van (wel minder dan met een R van 1,24, echter wel duidelijk op). Overigens zou Maurice hier eens mee moeten lezen, ik had deze info al drie kwartier geleden gedeeld.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
De beslissing is natuurlijk meer gebaseerd op ziekenhuisopnames dan besmettingscijfers alleen.
https://lcps.nu/503-covid-patienten-op-ic-1369-in-de-kliniek/quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Ebinas het volgende:
De opnames zijn mi behoorlijk toegenomen.
Maar ik weet eik niet wanneer het echt paniek wordt.
Eerdere werd vaker vertelt hoeveel bedden er nog beschikbaar waren.
Maar daar heb ik niets meer over gehoord.
Niettemin een belangrijke parameter. Het positiviteitspercentage is niet meer of minder belangrijk dan de absolute aantallen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Week 47 251.690 12%
Week 48 259.377 11,1%
Week 49 320.205 11.6%
Week 50 439.514 12%
Eigenlijk niets veranderd dus, afgezien van de hoeveelheid testen.
Genoeg bedden alleen blijkbaar geen (binnenlands) personeelquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Ebinas het volgende:
De opnames zijn mi behoorlijk toegenomen.
Maar ik weet eik niet wanneer het echt paniek wordt.
Eerdere werd vaker vertelt hoeveel bedden er nog beschikbaar waren.
Maar daar heb ik niets meer over gehoord.
Ah zie daar, ik ga gelijk even kijkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
https://lcps.nu/503-covid-patienten-op-ic-1369-in-de-kliniek/
@DireStraits7 had vanochtend al uitgerekend dat er gemiddeld ongeveer 300 positieven per dag asymptomatisch getest waren in de eerste week van december.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of deze cijfers hadden we altijd al, maar onder de radar omdat mensen zonder klachten die wel uit BCO komen zich niet mochten laten testen.
Het geeft een beter beeld van de mogelijke verspreiding, en dat lijkt me wel goed.
Ik vond het wel aardig, netjes en gek genoeg had ik dat daarbij nog niet eens zo verwrongen doorgedachtquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was je er nu trots op dat je "eindoplossing" in je post had weten te verwerken?
Ja, het is geen óf kijken naar absolute aantallen, óf kijken naar percentages positief. Je moet allebei meenemen als je de situatie en beetje naar behoren wil duiden.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niettemin een belangrijke parameter. Het positiviteitspercentage is niet meer of minder belangrijk dan de absolute aantallen.
Ik ben tegen racisme.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
308 opnames op 1 dag. Dat zit gewoon dicht in de buurt van de top in maart toen we wekenlang geen idee hadden van de verspreiding.
Als we een weekje hadden gewacht kon code zwart uit de kast worden getrokken.
Nee, want de stijging is dus niet per se vergelijkbaar als de stijging in maart. Overigens was de top in maart 600 op 1 dag.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:14 schreef Confetti het volgende:
308 opnames op 1 dag. Dat zit gewoon dicht in de buurt van de top in maart toen we wekenlang geen idee hadden van de verspreiding.
Als we een weekje hadden gewacht kon code zwart uit de kast worden getrokken.
Ja, maar vind de marge bedden ook niet erg groot meer.quote:Op dinsdag 15 december 2020 15:12 schreef Coco het volgende:
[..]
Genoeg bedden alleen blijkbaar geen (binnenlands) personeel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |