Het is wel een feit dat CDA een ouderen partij is. Grote kans dat op stemmers die 10 jaar geleden CDA hebben gestemd inmiddels een tuintje groeit.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:08 schreef Hanca het volgende:
Ja, 2002, 2003 en 2006 boven de 40 zetels, dan ben je nu echt niet plotseling een kansloze partij. Voor heel veel mensen is het CDA gewoon een optie.
Net als de PvdA, die wordt ook wel eens afgeschreven terwijl die in 2012 nog 38 zetels haalden en de Europese Verkiezingen wonnen.
Ja. Dat is ook onderdeel van hun problemen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat CDA een ouderen partij is. Grote kans dat op stemmers die 10 jaar geleden CDA hebben gestemd inmiddels een tuintje groeit.
Een paar, wellicht. Maar echt niet op 10 zetels van toen. Ze hadden er 44, he, dat is nu gewoon enorm. Het grootste deel daarvan zit nu gewoon bij VVD en kan ook zo weer terug als Rutte weg is.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat CDA een ouderen partij is. Grote kans dat op stemmers die 10 jaar geleden CDA hebben gestemd inmiddels een tuintje groeit.
Maar dat laatste vond hij altijd al. Als Hoekstra kandidaat was geweest, was Omtzigt dat nooit geworden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:15 schreef Heph844 het volgende:
Ik had wel te doen met Omtzigt net voor de camera's van Nieuwsuur. Verliest eerst nipt van De Jonge (al dan niet in een onzuivere procedure) en moet dan achter De Jonge gaan staan. Dan treedt De Jonge af en moet je verkondigen dat je Hoekstra de beste keuze vindt
Dat is wel een lastige. Dan moet het CDA nog wel echt iets doen aan hun imago en profiel. Met christendemocratie kunnen steeds minder mensen zich identificeren, dus daar moet iets gemoderniseerd worden.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een paar, wellicht. Maar echt niet op 10 zetels van toen. Ze hadden er 44, he, dat is nu gewoon enorm. Het grootste deel daarvan zit nu gewoon bij VVD en kan ook zo weer terug als Rutte weg is.
Ik denk juist dat ze een hele grote groep nieuwe kiezers gaan bedienen. Het CDA biedt het midden dat veel mensen zoeken. Niet de focus op de BV Nederland, niet het overdreven links van D66, GL en PVDA en niet het overdreven Christelijke van CU en SGP. Wel het sociale aspect en ruimte voor het gezin.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik. In 2012 stemde ik nog PvdA omdat ik niet wilde dat de VVD de grootste werd. Daarna ging het mis voor PvdA omdat ze hun roots verwaarloosden en zich lieten inpakken door Rutte.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een lastige. Dan moet het CDA nog wel echt iets doen aan hun imago en profiel. Met christendemocratie kunnen steeds minder mensen zich identificeren, dus daar moet iets gemoderniseerd worden.
Helemaal met jou eens, maargoed ik ben een CDA-fanboyquote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ze een hele grote groep nieuwe kiezers gaan bedienen. Het CDA biedt het midden dat veel mensen zoeken. Niet de focus op de BV Nederland, niet het overdreven links van D66, GL en PVDA en niet het overdreven Christelijke van CU en SGP. Wel het sociale aspect en ruimte voor het gezin.
Veel jongeren zijn een stuk conservatiever dan hun ouders momenteel, ze moeten juist niet teveel vernieuwen. Men ziet christendemocratie als de oude normen en waarden die we deels verloren zijn en graag weer terug willen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een lastige. Dan moet het CDA nog wel echt iets doen aan hun imago en profiel. Met christendemocratie kunnen steeds minder mensen zich identificeren, dus daar moet iets gemoderniseerd worden.
Denk ik ook. De C kan er wel af, maar het Democratisch Appel trekt echt wel kiezers. En denk ook nieuwe.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk juist dat ze een hele grote groep nieuwe kiezers gaan bedienen. Het CDA biedt het midden dat veel mensen zoeken. Niet de focus op de BV Nederland, niet het overdreven links van D66, GL en PVDA en niet het overdreven Christelijke van CU en SGP. Wel het sociale aspect en ruimte voor het gezin.
Veelal het meer behoudende type mens dat uiteindelijk wel moderniseert maar die er wel de meeste moeite mee hebbenquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welk publiek dan? CDA was altijd de partij van de boeren geloof ik. Maar verder?
deels mee eens. Maar die C kan er echt wel af hoor. Die trekt echt geen jeugdige kiezers.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veel jongeren zijn een stuk conservatiever dan hun ouders momenteel, ze moeten juist niet teveel vernieuwen. Men ziet christendemocratie als de oude normen en waarden die we deels verloren zijn en graag weer terug willen.
Het aanspreken van conservatieve jongeren vraagt ook iets anders van het CDA dan ze nu doen. In imago is het nu net als PvdA een typische “boomer-partij”. Daar is echt nog wel wat werk aan de winkel om hun potentie als brede volkspartij weer waar te maken.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veel jongeren zijn een stuk conservatiever dan hun ouders momenteel, ze moeten juist niet teveel vernieuwen. Men ziet christendemocratie als de oude normen en waarden die we deels verloren zijn en graag weer terug willen.
Eens. Normen, waarden en meer aandacht voor het gezinsleven zijn voor mij de belangrijkste punten (ik ben 28). De afgelopen tien jaar heeft het enkel om de BV Nederland gedraaid bij het CDA. Daarmee zijn alle problemen voor mijn generatie erg duidelijk geworden. Ik en veel anderen snakken naar wat meer sociaal beleid. Betaalbare woningen en een salaris waar je als starter gewoon van rond kunt komen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
I.c.m. met Omtzigt wel een zo'n beetje de enige die ex-Fvd'ers aan zich kan binden gok ik zo.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-cda-gevaar-voor-vvd
De Televaag heeft Hoekstra tot kandidaat-premier gebombardeerd.
Dat is natuurlijk slechts een clubje marginalen. Proberen die groep aan je te binden brengt overigens ook een flink risico mee. De normale achterban van het CDA heeft echt niks met dat boreale gedoe...quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
I.c.m. met Omtzigt wel een zo'n beetje de enige die ex-Fvd'ers aan zich kan binden gok ik zo.
Klopt, maar met Hoekstra aan het roer heb je wel een eerste aanzet gedaan om van dat imago af te komen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het aanspreken van conservatieve jongeren vraagt ook iets anders van het CDA dan ze nu doen. In imago is het nu net als PvdA een typische “boomer-partij”. Daar is echt nog wel wat werk aan de winkel om hun potentie als brede volkspartij weer waar te maken.
Van iemand die al jaren blind valt voor elke rechts-populistische pipo lijkt me dat geen erg relevante kwalificatie.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar met Hoekstra aan het roer heb je wel een eerste aanzet gedaan om van dat imago af te komen.
quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Van iemand die al jaren blind valt voor elke rechts-populistische pipo lijkt me dat geen erg relevante kwalificatie.
Tja, het CDA gaat zich gewoon niet met enig succes richten op de onrendabele types die zich aangetrokken voelen tot partijen als PVV, FvD etc. Die hoek blijft toch beperkt tot de marginalen van onze samenleving. Het CDA heeft vooral potentie met een beschaafde koers rondom het politieke en maatschappelijke midden.quote:
Haha leuke poging.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het CDA gaat zich gewoon niet met enig succes richten op de onrendabele types die zich aangetrokken voelen tot partijen als PVV, FvD etc. Die hoek blijft toch beperkt tot de marginalen van onze samenleving. Het CDA heeft vooral potentie met een beschaafde koers rondom het politieke en maatschappelijke midden.
Jij denkt echt dat in de onrendabele populistische hoek de potentie ligt voor het CDA?quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha leuke poging.
Trap er niet in.
In 2010 heeft het CDA 20 zetels verloren en waren er nog twee zetels meer over dan nu. Daar zijn natuurlijk veel van naar de VVD gegaan, maar in Noord-Brabant en Limburg was de winst van de PVV zo groot in 2010, dat daar toch een swing tussen moet zijn geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat in de onrendabele populistische hoek de potentie ligt voor het CDA?
Hoekstra is wel een stabiele minister, weinig besproken gedrag, stille kracht. Hoe klein de kans ook, je moet wel voorbereid zijn om een premier te leveren, en die vind je in hem wel. En bovendien iemand die aanspreekbaar is voor de CDA-kiezer (familieman), VVD-kiezer (zuinige penningmeester) en PvdA-kiezer (sociaal bewogen).quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Fijn dat Hoekstra het nu definitief wordt
Prima inderdaad. Hooguit een stuk of twintig zetels, dus, dus niet heel relevant.quote:Op vrijdag 11 december 2020 23:52 schreef Van_Poppel het volgende:
Fijn dat Hoekstra het nu definitief wordt
Het heeft helemaal een vreemd verloop.quote:Op vrijdag 11 december 2020 22:15 schreef Heph844 het volgende:
Ik had wel te doen met Omtzigt net voor de camera's van Nieuwsuur. Verliest eerst nipt van De Jonge (al dan niet in een onzuivere procedure) en moet dan achter De Jonge gaan staan. Dan treedt De Jonge af en moet je verkondigen dat je Hoekstra de beste keuze vindt
Hoekstra staat toch bekend als de liberaal en vrijzinnige protestant, dus lijkt mij geen slechte keuze in deze tijd zowel als concurrent tegenover de VVD en in het steeds meer seculiere NL.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is hij ook qua opvattingen redelijk flexibel. Beetje een soort Lubbers.
Ja maar volgens mij draait hij even simpel met de PvdA meequote:Op zaterdag 12 december 2020 00:30 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Hoekstra staat toch bekend als de liberaal en vrijzinnige protestant, dus lijkt mij geen slechte keuze in deze tijd zowel als concurrent tegenover de VVD en in het steeds meer seculiere NL.
Ik mag hopen dat hij gewoon een conservatief-liberaal gedachtegoed heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is hij ook qua opvattingen redelijk flexibel. Beetje een soort Lubbers.
Ja, klopt ja maar Wopke behoort toch meer tot de rechter flank van het CDA, waar Hugo juist meer tot de linker flank behoort. Ik denk toch ergens dat de VVD nerveuzer wordt van Hoekstra als De Jonge.quote:Op zaterdag 12 december 2020 00:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij draait hij even simpel met de PvdA mee
Juist wel, na Rutte verreweg de beste debater in het kabinet en ik denk dat er in de kamer ook weinig zitten die zich met hem kunnen meten. Hij gaat extreem soepel door soms moeilijke debatten heen. Laat iedereen tevreden, maar met lege handen achter. Dezelfde kwaliteit die Rutte heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2020 02:13 schreef laurenzo85 het volgende:
Hoekstra kan en gaat toch helemaal niet shinen tijdens de campagne? Hij heeft groot gelijk dat hij een bestuurder is, meedoen aan debatten en andere politici uitdagen is niks voor hem..
Het CDA mag met al hun gerommel al heel blij zijn als ze het verlies weten te beperken. Daar zal Rutte niet zoveel last van hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 08:23 schreef Raw85 het volgende:
Mogelijk ook zeer gunstig voor de PVV? Hoekstra die wat kiezers van de VVD afsnoept waardoor de PVV de grootste partij wordt
Zelfs al zou dat zo zijn (de kans lijkt me zeer minimaal), wat heeft PVV daar aan?quote:Op zaterdag 12 december 2020 08:23 schreef Raw85 het volgende:
Mogelijk ook zeer gunstig voor de PVV? Hoekstra die wat kiezers van de VVD afsnoept waardoor de PVV de grootste partij wordt
Na de problemen bij FvD leek de PVV daar toch wel wat van te profiteren. Heb geen peiling gezien de afgelopen week maar las destijds VVD 36 vs PVV 27 zetels. Maakt uiteindelijk allemaal weinig uit natuurlijk omdat ik niet verwacht dat iemand met de PVV in zee wil gaan, maar toch. Dat vindt Wilders natuurlijk prima want die kan dan vooral weer afgeven op anderen dat niemand met hem wil samenwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 09:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn (de kans lijkt me zeer minimaal), wat heeft PVV daar aan?
Nee, dat bedoel ik. PVV heeft er niks aan als ze de grootste zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 10:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Na de problemen bij FvD leek de PVV daar toch wel wat van te profiteren. Heb geen peiling gezien de afgelopen week maar las destijds VVD 36 vs PVV 27 zetels. Maakt uiteindelijk allemaal weinig uit natuurlijk omdat ik niet verwacht dat iemand met de PVV in zee wil gaan, maar toch. Dat vindt Wilders natuurlijk prima want die kan dan vooral weer afgeven op anderen dat niemand met hem wil samenwerken.
Grotere kans op regeringsdeelname natuurlijk. Zeker nu de rechtse partijen beschikken over een (ruime) meerderheid. Met rechts (centrum) bedoel ik VVD, CDA, PVV, SGP, FVD.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik. PVV heeft er niks aan als ze de grootste zijn.
Die kans gaat dan van 0,0000001% naar 0,00000015% oid. Ja, iets groter, maar nog steeds nihil.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grotere kans op regeringsdeelname natuurlijk. Zeker nu de rechtse partijen beschikken over een (ruime) meerderheid. Met rechts (centrum) bedoel ik VVD, CDA, PVV, SGP, FVD.
Hopelijk geeft Hoekstra dat op tijd aan. Dan weet ik namelijk zeker dat ik toch niet op het CDA zal stemmen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die kans gaat dan van 0,0000001% naar 0,00000015% oid. Ja, iets groter, maar nog steeds nihil.
Het CDA congres heeft samenwerken met PVV allang uitgesloten. Maar nog belangrijker: Rutte gaat liever met een kabinet steunend op 50 zetels werken, dan samenwerken met Wilders. Zijn ogen spuiten nog vuur als je alleen Rutte 1 noemt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk geeft Hoekstra dat op tijd aan. Dan weet ik namelijk zeker dat ik toch niet op het CDA zal stemmen.
Volgens mij had ik jou al eens eerder uitgelegd dat het CDA stemvee bestaat uit meer dan alleen Protestantse progressievelingen.
CDA gaat na het debacle in 2010 nooit meer met PVV regeren. FvD is misschien wel mogelijk, maar dan moet Baudet eerst vertrekken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grotere kans op regeringsdeelname natuurlijk. Zeker nu de rechtse partijen beschikken over een (ruime) meerderheid. Met rechts (centrum) bedoel ik VVD, CDA, PVV, SGP, FVD.
Dan ben jij niet bekend met de grote politieke wendbaarheid van dhr Rutte. Overigens ben ik het wel met je eens hoor; regeren met Wilders geeft risico op instabiliteit. Anderzijds zou je ook kunnen redeneren dat Wilders wel moet inschikken om enige invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het CDA congres heeft samenwerken met PVV allang uitgesloten. Maar nog belangrijker: Rutte gaat liever met een kabinet steunend op 50 zetels werken, dan samenwerken met Wilders. Zijn ogen spuiten nog vuur als je alleen Rutte 1 noemt.
Ligt helemaal aan wat voor alternatieven er allemaal zijn. Ik vraag mij af of Hoekstra in een kabinet wil gaan zitten met GL, PvdA, SP, D66 combinaties.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
CDA gaat na het debacle in 2010 nooit meer met PVV regeren. FvD is misschien wel mogelijk, maar dan moet Baudet eerst vertrekken.
Elk regeerakkoord met het CDA moet door het congres. Elk regeerakkoord met PVV of gedoogsteun van PVV zal worden weggestemd. Het CDA congres heeft hierin meer macht dan Hoekstra.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan ben jij niet bekend met de grote politieke wendbaarheid van dhr Rutte. Overigens ben ik het wel met je eens hoor; regeren met Wilders geeft risico op instabiliteit. Anderzijds zou je ook kunnen redeneren dat Wilders wel moet inschikken om enige invloed uit te oefenen.
Leuk dat CDA congres natuurlijk, maar de CDA kiezers zijn ongeveer 10 jaar geleden massaal weggelopen naar Wilders en Rutte, en zijn nu in zekere mate naar de FvD overgestapt.
Als het CDA ooit weer de premier wil leveren -en ik gok dat Hoekstra een streber is- dan zal het CDA weer verbinding moeten zoeken met die groep kiezers die massaal zijn weggelopen. En zoals gezegd, dat lukt niet met een Ruth Peetoom look-a-like en allerlei zweverige progressieve taal. Maar dat weet Hoekstra ongetwijfeld ook.
Hoekstra regeert nu al met D66. Dat gaat geen probleem opleveren. Als PvdA alleen wil regeren als GL meedoet, dat gaat dat inderdaad problematisch worden. Desondanks blijft regeren met PVV 100% uitgesloten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan wat voor alternatieven er allemaal zijn. Ik vraag mij af of Hoekstra in een kabinet wil gaan zitten met GL, PvdA, SP, D66 combinaties.
Dat kan het congres inderdaad. Helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Elk regeerakkoord met het CDA moet door het congres. Elk regeerakkoord met PVV of gedoogsteun van PVV zal worden weggestemd. Het CDA congres heeft hierin meer macht dan Hoekstra.
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Hoekstra de voorkeur geeft aan een kabinet CDA-VVD en dan eventueel aangevuld met D66 en SGP. Maar of dat in zetelaantallen mogelijk is zal moeten blijken.
Ik ben lid van CU en heb nooit wat anders gestemd, volgens mij zie je me voor een ander aan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan het congres inderdaad. Helemaal gelijk in.
Wel mooi dat je compleet voorbij gaat aan de inhoud van mijn post. Maar het CDA is geen getuigenissen partij natuurlijk, regeren met de PVV is natuurlijk niet ideaal, maar als de alternatieven nog minder zijn dan is de gemiddelde CDA-lid best bereid om daar hun goedkeuring aan te geven.
Weet je zeker dat lidmaatschap bij de CU niet beter bij je past?
Helemaal mee eens. Behalve dan dat Rutte ''echt'' niet met Wilders gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.
Excuus, ik dacht werkelijk dat je CDA-lid en stemmer was.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben lid van CU en heb nooit wat anders gestemd, volgens mij zie je me voor een ander aan.
Met Klaver wel (doet hij ook al meer dan een jaar). Ik zou aanraden: kijk eens wat APB's terug. Rutte is echt nog steeds woest op Wilders persoonlijk. Dat gaat niet over principes, dit is persoonlijke woede.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Behalve dan dat Rutte ''echt'' niet met Wilders gaat.
Rutte is ontzettend wendbaar, en wordt niet gehinderd door principes of wat dan ook. Rutte kan evengoed met Klaver zaken doen als dat politiek beter uitkomt.
Rutte heeft geen principes.
Je hebt weinig gevoel voor politiek meid.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met Klaver wel (doet hij ook al meer dan een jaar). Ik zou aanraden: kijk eens wat APB's terug. Rutte is echt nog steeds woest op Wilders persoonlijk. Dat gaat niet over principes, dit is persoonlijke woede.
En ook daar twijfel ik aan. Ik denk dat hij niet zoveel denk of vindt. Gewoon lekker besturen en de mensen zoveel mogelijk tevreden houden, dat is zijn uitgangspunt. En de vraag hoe, met wie, met wat, de manier waarop, zal hem worst zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Toch wel een hoor
Ikke ikke en eigenbelang en ikke en de rest kan zijn klote kussen
Ik ben geen meid... en ik heb het gevoel dat jij gewoon nooit politieke debatten kijkt. Jij hebt heel weinig gevoel voor hoe het zit tussen Rutte en Wilders. Kijk hier uit 2017: https://www.ad.nl/politie(...)onmogelijk~a96c3715/quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt weinig gevoel voor politiek meid.
Rutte zijn sterkste persoonlijke troef is dat hij nauwelijks principes heeft, hij bindt zich zowel mentaal als emotioneel niet aan personen. De man heeft bij tijd en wijlen ook gewoon lollige interrupties met elkaar in de kamer.
Ik kijk die debatten.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben geen meid... en ik heb het gevoel dat jij gewoon nooit politieke debatten kijkt. Jij hebt heel weinig gevoel voor hoe het zit tussen Rutte en Wilders. Kijk hier uit 2017: https://www.ad.nl/politie(...)onmogelijk~a96c3715/
En dat doet hij elke APB weer, elke keer gaat Rutte van leer tegen Wilders over het weglopen uit het Catshuis.
Tip: kijk die debatten gewoon...
Ik vind het eerder naef om te denken dat Rutte wel nog met Wilders samen gaat werken. Hij heeft laatst nog letterlijk gezegd dat hij liever met de SP en de PvdD gaat samenwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kijk die debatten.
Hoe jij redeneert was ook het sentiment 2010, en toen kwam er gewoon een gedoogconstructie.
Excuus dat ik je meid noemde, door jouw grenzeloze naviteit was ik abuis.
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het eerder naef om te denken dat Rutte wel nog met Wilders samen gaat werken. Hij heeft laatst nog letterlijk gezegd dat hij liever met de SP en de PvdD gaat samenwerken.
Hierin echt niet. Maar goed, dit topic gaat over het CDA en ook daar komt samenwerking met PVV nooit door het congres. Dat weet iedereen, dus gaan ze niet onderhandelen. Hoekstra zal gewoon naar links moeten kijken. Zoals het programma van het CDA ook naar links kijkt. Zoals Hoekstra ook al vaker heeft samengewerkt met met name GroenLinks de afgelopen tijd. En zoals het CDA heel vaak naar links heeft gekeken in haar geschiedenis.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.
Zelfs al zou Rutte open staan voor een coalitie met de PVV, dan gaat Wilders daar nooit in mee. Die heeft daar niets mee te winnen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij vet gemarkeerde ga je fout. Tussen wat Rutte zegt, en wat hij doet, zit soms een gat zo groot als de grand canyon.
Ik leid uit jouw post af dat je niet bekend bent met de wet van Nolens.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hierin echt niet. Maar goed, dit topic gaat over het CDA en ook daar komt samenwerking met PVV nooit door het congres. Dat weet iedereen, dus gaan ze niet onderhandelen. Hoekstra zal gewoon naar links moeten kijken. Zoals het programma van het CDA ook naar links kijkt. Zoals Hoekstra ook al vaker heeft samengewerkt met met name GroenLinks de afgelopen tijd. En zoals het CDA heel vaak naar links heeft gekeken in haar geschiedenis.
Geen idee, ik weet eerlijk gezegd niet wat Wilders precies wil.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs al zou Rutte open staan voor een coalitie met de PVV, dan gaat Wilders daar nooit in mee. Die heeft daar niets mee te winnen.
Uit dat artikel blijkt dat inderdaad, hoewel dat alweer 10 jaar geleden is.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:56 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra stemde tegen de gedoogconstructie met Wilders van Rutte 1.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201211_97610048
Dat is duidelijk, hij is gewoon tegen samenwerking met PVV.
quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar Hoekstra gaat daar helemaal niet in zijn eentje over. De rest van zijn fractie, het CDA congres en de andere partijen (Rutte gaat echt niet met Wilders) hebben ook wat in te brengen. Een lijsttrekker heeft wat invloed, maar zeker geen onbeperkte macht.
Dat strookt gewoon. Ik kende de mening van Hoekstra niet en dus wist ik dat als hij het al wilde, hij samenwerking met PVV niet door het congres ging krijgen. Nu ken ik de mening van Hoekstra: hij zou zelf tegen stemmen op dat congres en dus gaat hij het niet eens willen proberen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit dat artikel blijkt dat inderdaad, hoewel dat alweer 10 jaar geleden is.
Maar hoe strookt dat met jouw eerdere opmerking?
[..]
Je stelde daarnet nog dat Hoekstra daar niet over kan beslissen, een lijsttrekker had immers geen onbeperkte macht. Je bent niet erg consistent.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat strookt gewoon. Ik kende de mening van Hoekstra niet en dus wist ik dat als hij het al wilde, hij samenwerking met PVV niet door het congres ging krijgen. Nu ken ik de mening van Hoekstra: hij zou zelf tegen stemmen op dat congres en dus gaat hij het niet eens willen proberen.
De kans dat Hoekstra het nu wel wil is piepklein, Wilders is intussen een veroordeelde haatzaaier geworden. Dat maakt het er niet beter op.
Ik ben consistent genoeg. Een lijsttrekker gaat er niet volledig over, maar Hoekstra wil het niet eens...quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je stelde daarnet nog dat Hoekstra daar niet over kan beslissen, een lijsttrekker had immers geen onbeperkte macht. Je bent niet erg consistent.
Tjah, Wilders is geen onbeschreven blad nee, echter hebben ze daar bij het CDA een zekere wendbaarheid voor opgebouwd. Ze werken Europees samen -of hebben gewerkt- met Berlusconi, Kurtz, Orban. Dan vind ik ome Geert nog wel meevallen eigenlijk.
Maar troostje: wellicht dat na de verkiezingen al een stevig motorblok is gevormd met CDA-VVD, flikker dan SGP en d66 bij en je bent klaar.
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
SGP en D66? Ik mag hopen dat je een grapje maakt... dat is echt bespottelijk. Weet je berhaupt iets over die beide partijen?
Nee, dat doen ze niet. Echt niet. Je bent kansloos aan het wensdenken. PvdD gaat nog eerder een barbecue houden voor de hele kamer met ritueel geslachte dieren, dan dat SGP en D66 gaan samenwerken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.
De SGP en uitruilen en inschikken voor D66?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel hoor. Schikken wel in als er wat uitgeruild kan worden en het getalsmatig echt niet anders kan.
Wensdenken? Nee hoor. Acht de kans op een paars kabinet ook heel reel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat doen ze niet. Echt niet. Je bent kansloos aan het wensdenken. PvdD gaat nog eerder een barbecue houden voor de hele kamer met ritueel geslachte dieren, dan dat SGP en D66 gaan samenwerken.
CU en SGP verschillen enorm. Nee, D66 en SGP gaan nooit samen regeren, ze heffen beide zichzelf nog liever op. Echt, je hebt blijkbaar totaal geen kaas gegeten van Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wensdenken? Nee hoor. Acht de kans op een paars kabinet ook heel reel.
Maar jouw beeld is dat politici er heel principieel en fundamenteel instaan. Cu regeert nu ook met D66, terwijl CU en SGP op medisch- ethische thema's niet eens zoveel verschillen.
Op medisch ethische thema's wel, maar politiek gaat over meer dan alleen euthanasie, abortus, en kussende homo's. Economisch staan ze al weer wat dichter bij elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:17 schreef capricia het volgende:
[..]
De SGP en uitruilen en inschikken voor D66?
Dat zijn tegenpolen van elkaar.
Al opgezocht van de wet Nolens inhoudt?quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU en SGP verschillen enorm. Nee, D66 en SGP gaan nooit samen regeren, ze heffen beide zichzelf nog liever op. Echt, je hebt blijkbaar totaal geen kaas gegeten van Nederlandse politiek.
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al opgezocht van de wet Nolens inhoudt?
Het CDA heeft de rubberen ruggengraat uitgevonden. Als ze het landsbelang als excuus kunnen verzinnen gaan die gewoon weer met de PVV in zee... Sowieso zullen ze met 15-20 zetels weinig te eisen hebben.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoekstra regeert nu al met D66. Dat gaat geen probleem opleveren. Als PvdA alleen wil regeren als GL meedoet, dat gaat dat inderdaad problematisch worden. Desondanks blijft regeren met PVV 100% uitgesloten.
Hihi, je weet het dus niet. Niet gehinderd van enige kennis van zaken.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.
Twee partijen die verder uit elkaar staan ga je inderdaad niet vindenquote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die wet is totaal oninteressant, ga jij maar een cursus politiek voor dummies volgen. Echt, Esther Ouwehand begint eerder een megastal dan dat D66 met SGP wil samenwerken en vica versa. Vergeet samenwerken tussen SGP en D66 nou maar gewoon.
Ook economisch staan D66 en SGP zeer ver uit elkaar.
Het congres gaat dat dan veton. Nooit meer zaken doen met die bruinhemden...desnoods moet er met GL geregeerd worden (brrrr).quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het CDA heeft de rubberen ruggengraat uitgevonden. Als ze het landsbelang als excuus kunnen verzinnen gaan die gewoon weer met de PVV in zee... Sowieso zullen ze met 15-20 zetels weinig te eisen hebben.
Ik weet het prima. Maar dit gaat veel verder dan dat stukje geschiedenis wat ik prima ken. SGP en D66 liggen niet alleen ideologisch uit elkaar, ze zijn letterlijk elkaars vijanden. Jij hebt er totaal geen gevoel voor, dat blijkt wel.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi, je weet het dus niet. Niet gehinderd van enige kennis van zaken.
Toch gingen ze zonder veel problemen akkoord met besturen met, het extremere FvD, in Brabant. Het CDA heeft gewoon erg weinig last van principes als de macht lonkt.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het congres gaat dat dan veton. Nooit meer zaken doen met die bruinhemden...desnoods moet er met GL geregeerd worden (brrrr).
FvD Brabant heeft zich inmiddels gedistantieerd van Baudet en de Baudet Jugend. Ik plaats hen in de categorie fatsoenlijk rechts.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Toch gingen ze zonder veel problemen akkoord met besturen met, het extremere FvD, in Brabant. Het CDA heeft gewoon erg weinig last van principes als de macht lonkt.
Henk Bleker is afgeserveerd en heeft 0 invloed. En het is je misschien opgevallen: dit kabinet werkt graag samen met GL en PvdA. En Zij-aan-zij is een enorme sprong naar links van het CDA.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij sprak Henk Bleker bij WNL onlangs nog met warme woorden over een conservatief kabinet met het CDA daarin.
We zullen zien met Hoekstra als grote roerganger. CDA is toch meer een partij van een overwegende centrum rechtse koers. Dat je dat vervelend vindt is duidelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Henk Bleker is afgeserveerd en heeft 0 invloed. En het is je misschien opgevallen: dit kabinet werkt graag samen met GL en PvdA. En Zij-aan-zij is een enorme sprong naar links van het CDA.
Dapper, die zijn gewoon heel bewust meegelift op een figuur wat al een jaar of tien in de hoek van Vlaams Belang en Front National zit, klassiek extreemrechts dus. Dat als fatsoenlijk omschrijven zegt helaas vrij veel over iemands normen en waarden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
FvD Brabant heeft zich inmiddels gedistantieerd van Baudet en de Baudet Jugend. Ik plaats hen in de categorie fatsoenlijk rechts.
Nee, hoor. Ik ben zeer blij met dit kabinet. Jij probeert alleen allerlei gekke dingen (CDA en VVD met PVV was al gek, D66 met SGP is echt het gekste wat ik ooit op dit forum heb gelezen). Ik weet ook wel dat CDA sowieso met VVD wil. En liever D66 ziet dan GL. Maar ze zien er ook geen probleem in om een VVD, CDA, GL, PvdA kabinet te maken, dat is inmiddels wel duidelijk. En daar sorteert zij-aan-zij ook op voor, net als VVD met hun stap naar links.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zullen zien met Hoekstra als grote roerganger. CDA is toch meer een partij van een overwegende centrum rechtse koers. Dat je dat vervelend vindt is duidelijk.
Het is allemaal niet ideaal, maar in Brabant waren er geen andere opties. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Door afstand te nemen van Baudet & Co is voor mij FvD Brabant een partij waar je zaken mee kunt doen. Hopelijk wordt Baudet landelijk snel buitenspel gezet. Dan wordt FvD een redelijk alternatief voor regeringsdeelname. Hoe je het wendt of keert, regeren met GL/PvdA is een nachtmerriescenario.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dapper, die zijn gewoon heel bewust meegelift op een figuur wat al een jaar of tien in de hoek van Vlaams Belang en Front National zit, klassiek extreemrechts dus. Dat als fatsoenlijk omschrijven zegt helaas vrij veel over iemands normen en waarden.
Extreemrechts (want dat is gewoon de basis van FvD, met of zonder Baudet) prefereren boven de PvdA is vrij tekenend helaas... Daarom hoeven we ons ook absoluut geen illusies te maken over CDA of VVD. Die gaan liever met PVV of FvD dan met GL...quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is allemaal niet ideaal, maar in Brabant waren er geen andere opties. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Door afstand te nemen van Baudet & Co is voor mij FvD Brabant een partij waar je zaken mee kunt doen. Hopelijk wordt Baudet landelijk snel buitenspel gezet. Dan wordt FvD een redelijk alternatief voor regeringsdeelname. Hoe je het wendt of keert, regeren met GL/PvdA is een nachtmerriescenario.
PvdA wil alleen regeren met GL met idiote ideen over basisinkomen e.d. Puur op basis van het partijprogramma is FvD niet extremistischer dan GL of SP.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Extreemrechts (want dat is gewoon de basis van FvD, met of zonder Baudet) prefereren boven de PvdA is vrij tekenend helaas... Daarom hoeven we ons ook absoluut geen illusies te maken over CDA of VVD. Die gaan liever met PVV of FvD dan met GL...
Maar iedereen weet dat de kamerleden van FvD nooit naar dat partijprogramma hebben gekeken. Die zijn verkozen op basis van hun hekel aan buitenlanders, joden, vrouwen, homo's etc. Dat je die eigenlijk prefereert of hun gedrag goedpraat is helaas veelzeggend...quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:54 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
PvdA wil alleen regeren met GL met idiote ideen over basisinkomen e.d. Puur op basis van het partijprogramma is FvD niet extremistischer dan GL of SP.
En is blijkbaar niet eens meer lid van het CDA.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Henk Bleker is afgeserveerd en heeft 0 invloed.
Helemaal mee eens dat er foute figuren bij FvD zitten, maargoed GL heeft ook geen bezwaar om Moslimextremisten op de kieslijst te plaatsen. Hopelijk grijpt de gematigde vleugel met Eerdmans de macht. Dan heb je in ieder geval een alternatief om niet met GL te hoeven regeren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 19:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar iedereen weet dat de kamerleden van FvD nooit naar dat partijprogramma hebben gekeken. Die zijn verkozen op basis van hun hekel aan buitenlanders, joden, vrouwen, homo's etc. Dat je die eigenlijk prefereert of hun gedrag goedpraat is helaas veelzeggend...
Even een checkvraagje: je hebt meegekregen dat Eerdmans inmiddels weg is bij FvD, net zoals de gehele gematigde vleugel?quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat er foute figuren bij FvD zitten, maargoed GL heeft ook geen bezwaar om Moslimextremisten op de kieslijst te plaatsen. Hopelijk grijpt de gematigde vleugel met Eerdmans de macht. Dan heb je in ieder geval een alternatief om niet met GL te hoeven regeren.
Dat heb ik idd meegekregen. Met de overgebleven bruinhemden moet je geen zaken mee willen doen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:01 schreef freako het volgende:
[..]
Even een checkvraagje: je hebt meegekregen dat Eerdmans inmiddels weg is bij FvD, net zoals de gehele gematigde vleugel?
Maar de vertrokken bruinhemden (die eerder heel bewust voor een donkerbruine club kozen) zijn blijkbaar wel prima... Brrrquote:Op zaterdag 12 december 2020 21:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat heb ik idd meegekregen. Met de overgebleven bruinhemden moet je geen zaken mee willen doen.
Wat een bizarre conclusie. FvD is niet prima; hetzelfde geldt voor GL. Toch zal 1 van deze partijen waarschijnlijk in de volgende coalitie zitten. Het is kiezen tussen ebola en corona.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar de vertrokken bruinhemden (die eerder heel bewust voor een donkerbruine club kozen) zijn blijkbaar wel prima... Brrr.
Hoe kom je erbij dat een van beiden waarschijnlijk in de coalitie zal zitten?quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat een bizarre conclusie. FvD is niet prima; hetzelfde geldt voor GL. Toch zal 1 van deze partijen waarschijnlijk in de volgende coalitie zitten. Het is kiezen tussen ebola en corona.
VVD + CDA + D66 gaat waarschijnlijk geen meerderheid halen. Dan moet dus of een extreemlinkse of een extreemrechtse partij meedoen.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een van beiden waarschijnlijk in de coalitie zal zitten?
Of gewoon de PvdAquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VVD + CDA + D66 gaat waarschijnlijk geen meerderheid halen. Dan moet dus of een extreemlinkse of een extreemrechtse partij meedoen.
En een partij als de PvdA negeren we voor het gemak even?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
VVD + CDA + D66 gaat waarschijnlijk geen meerderheid halen. Dan moet dus of een extreemlinkse of een extreemrechtse partij meedoen.
quote:
Dat zou een prima partij zijn, maar PvdA wil alleen met GL regeren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een partij als de PvdA negeren we voor het gemak even?
Andere bron dan je glazen bol?quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zou een prima partij zijn, maar PvdA wil alleen met GL regeren.
Het woord extreem heeft ook wel z'n waarde verloren zegquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
PvdA, CU en zelfs GL zijn niet extreem wat dan ookquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
FvD op n lijn stellen met GL, dan ben je toch aardig geradicaliseerd...quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat een bizarre conclusie. FvD is niet prima; hetzelfde geldt voor GL. Toch zal 1 van deze partijen waarschijnlijk in de volgende coalitie zitten. Het is kiezen tussen ebola en corona.
Niks afgesproken of vastgelegd dus niks waard. Als PvdA kan zonder GroenLinks gaan ze gewoon hoorquote:Op zaterdag 12 december 2020 22:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)volgend-kabinet.html
Op de links-rechts as zijn staan ze ongeveer gelijk aan elkaar.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
FvD op n lijn stellen met GL, dan ben je toch aardig geradicaliseerd...
Nee, PvdA en GL gaan elkaar echt wel vasthouden, PvdA zou gek zijn als ze alleen in een regering met VVD, CDA en D66 zouden stappen. Dat is alsof VVD mee zou doen met een regering SP, PvdA en GL, waarbij SP de grootste partij zou zijn en de premier zou leveren. Als je PvdA wil krijg je GL er bij. Maar dat is ook geen probleem, GL werkt deze hele kabinetsperiode al prima samen met dit kabinet. Ook op heel grote dingen als het klimaatakkoord en het pensioenakkoord.quote:Op zaterdag 12 december 2020 22:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niks afgesproken of vastgelegd dus niks waard. Als PvdA kan zonder GroenLinks gaan ze gewoon hoor
Vanuit extreemrechts perspectief wellichtquote:Op zaterdag 12 december 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op de links-rechts as zijn staan ze ongeveer gelijk aan elkaar.
Hoi ikweethetookniet.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Werk aan de winkel volgens Hoekstra: ‘Het CDA moet meer dan dertig zetels halen
https://www.ad.nl/politie(...)tels-halen~a30512ec/
Maar hij doet het voor het landsbelang![]()
![]()
Om teHij liegt en bedriegt al voor hij begint
quote:Wopke hoekstra, Zulke mensen zijn een regelrechte ramp. Landen zijn sovereign en het buitenlands beleid is het probleem gecreerd door nono's die denken dat ze iets moeten zeggen over het buitenland terwijl die zelf tot over hun oren in een falend kabinet zit.
Nogal een stupide opmerking, objectief gezien heeft Hoekstra gewoon gelijk en dat gelijk verdwijnt niet omdat Nederland het goed of slecht doet.quote:Op zondag 13 december 2020 14:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Duketown Media
1 uur geleden (bewerkt)
[..]![]()
VVD, CDA, PVV en SGP hebben maar 28 van de benodigde 38 zetels in de eerste kamer. Met FvD, die zolang Baudet er zit nooit in een coalitie gaat komen, ook maar 31. Dat gaat hem niet worden.quote:Op zaterdag 12 december 2020 17:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol D66 en SGP. De kans op VVD en SP samen is nog veel groter.quote:Op zaterdag 12 december 2020 18:08 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat Hoekstra de voorkeur geeft aan een kabinet CDA-VVD en dan eventueel aangevuld met D66 en SGP. Maar of dat in zetelaantallen mogelijk is zal moeten blijken.
Zo stellig reageren op anderen zonder ook het nieuws ook maar een heel klein beetje gevolgd te hebbenquote:
Whehe, Van Rossem is duidelijk geen fan van Wop.quote:
Hier een soortgelijke analyse, met minder entertainment maar meer feiten:quote:
Er werd voor deze hele CDA soap al gezegd dat Hoekstra de betere kandidaat was, dacht ik, dus dit verrast mij niet echt.quote:Op maandag 14 december 2020 18:58 schreef Hanca het volgende:
En potentile CDA kiezers lijke enthousiast:
https://eenvandaag.avrotr(...)nieuwe-lijsttrekker/
En ook bij andere partijen zien ze Hoekstra wel zitten:
https://www.maurice.nl/pe(...)stemming-13-12-2020/
Als de PvdA in zo'n coalitie genoeg kan bereiken zouden ze dat moeten doen. Ze moeten gewoon niet te veel water bij de wijn doen. Uiteindelijk hebben ze geen slechte onderhandelingspositie. Daar moeten ze gebruik van maken.quote:Op zondag 13 december 2020 06:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, PvdA en GL gaan elkaar echt wel vasthouden, PvdA zou gek zijn als ze alleen in een regering met VVD, CDA en D66 zouden stappen. Dat is alsof VVD mee zou doen met een regering SP, PvdA en GL, waarbij SP de grootste partij zou zijn en de premier zou leveren. Als je PvdA wil krijg je GL er bij. Maar dat is ook geen probleem, GL werkt deze hele kabinetsperiode al prima samen met dit kabinet. Ook op heel grote dingen als het klimaatakkoord en het pensioenakkoord.
Het is trouwens inmiddels wel formeel vastgelegd, beide partijen hebben op hun congressen moties aangenomen waarin staat dat ze niet zonder elkaar gaan regeren. En VVD heeft net met hele grote meerderheid een motie om GL uit te sluiten verworpen, dat komt dus goed uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |