Dat is echt veel te optimistisch gedacht. Er liggen juist veel mensen van in de 50 op de IC.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is de kans dat er nog veel mensen op de IC liggen met corona erg klein.
Ik vind niet dat je het kabinet dit aan kunt rekenen. Een ambtenaar of een groepje ambtenaren heeft een gedachtegang opgeschreven die de verantwoordelijke minister 'niet sluitend' vond. De pers kreeg er lucht van, Jesse Klaver eiste inzage, Fok! zat op het puntje van de stoel. Da's alles.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zoveelste voorbeeld van een kabinet dat bewust een loopje neemt met de werkelijkheid. En dan maar hopen dat er voldoende Nederlanders nog steeds denken dat het allemaal klopt wat ze beweren.
[ twitter ]
Het was een ambtelijk memo dat door Wiebes zelf is afgeschoten, maar ga vooral door met je hetze hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zoveelste voorbeeld van een kabinet dat bewust een loopje neemt met de werkelijkheid. En dan maar hopen dat er voldoende Nederlanders nog steeds denken dat het allemaal klopt wat ze beweren.
[ twitter ]
Zakt in mei weer hard.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is echt veel te optimistisch gedacht. Er liggen juist veel 50-ers op de IC.
Veel risicogevallen neem ik aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat ze niet tegenhouden hoor. Ze gaan het gewoon proberen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is de kans dat er nog veel mensen op de IC liggen met corona erg klein. Dan kan je die bs maatregelen ook niet meer verkopen.
Begin volgend jaar een paar miljoen vaccin toedienen en we kunnen weer los.
Tenzij Nederland en de andere Europese landen die falen eens serieus werk gaan make van indammen/containment en uiteindelijk eliminatie. Hetgeen wat Oceani en heel Oost-Azi succesvol heeft toegepast.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is om moedeloos van te worden. Heel 2021 kun je ook wel gaan afschrijven, het klinkt allemaal weinig bemoedigend. Hugo heeft ook al bevestigd dat de maatregelen niet van tafel gaan alvorens heel Nederland gevaccineerd is, dat gaan wij nooit halen in 2021. We worden net als met deze lockdown die tot midden november zou duren aan het lijntje gehouden. Het wordt steeds naar voren verschoven. Inmiddels al 3x verlengd. Dikke doei.
Laten we het hopen. Ik hoop dat Rutte ook geen premier meer wordt. Iedere persoon die nog op VVD stemt is niet goed wijs. Serieus man. Deze mensen kun je totaal niet meer serieus nemen. Ze weten het gewoon niet en gooien het op ons gedrag, continue. Het is gewoonweg niet te filmen. Meneer weet zelf niet eens wat de effecten precies zijn van de maatregelen (in de persconferentie gezegd), samengevat ze doen maar wat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Hugo is na maart geen minister meer.
Nee maar dat kan niet, want Azi is een eiland en in Australi hebben ze lak aan mensenrechten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tenzij Nederland en de andere Europese landen die falen eens serieus werk gaan make van indammen/containment en uiteindelijk eliminatie. Hetgeen wat Oceani en heel Oost-Azi succesvol heeft toegepast.
Link verwijst naar een interview in Reporters Online met de hoogleraar publieke gezondheid die de architect is van de Nieuw-Zeelandse corona-aanpak.
Je hebt het nieuws gemist dat we A) in eerste instantie minder vaccins krijgen dan gedacht, en B) die niet naar de kwetsbare groepen zullen gaan, maar naar het zorgpersoneel?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is de kans dat er nog veel mensen op de IC liggen met corona erg klein. Dan kan je die bs maatregelen ook niet meer verkopen.
Begin volgend jaar een paar miljoen vaccin toedienen en we kunnen weer los.
Ja ok, moet je hierin wel gelijk geven. Maar ik vind dit relletje wel weer exemplarisch voor de hele corona-aanpak van Rutte III. Nieuwe maatregelen lekken iedere keer voortijdig uit. Een minister die verantwoordelijk is voor de handhaving van de coronaregels neemt zelf een loopje met de belangrijkste basisregel etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je het kabinet dit aan kunt rekenen. Een ambtenaar of een groepje ambtenaren heeft een gedachtegang opgeschreven die de verantwoordelijke minister 'niet sluitend' vond. De pers kreeg er lucht van, Jesse Klaver eiste inzage, Fok! zat op het puntje van de stoel. Da's alles.
Ik denk dat het meer een smoes is om 't vaccin aan de man te brengen, aangezien niet iedereen wilt meedoen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat ze niet tegenhouden hoor. Ze gaan het gewoon proberen.
Het lijkt allang niet meer te draaien om puur de ziekenhuizen. Niet voor niets dat ze nu al roepen dat ze pas nadenken over grote versoepelingen als iedereen gevaccineerd is blijkbaar. Ze willen opeens elke besmetting voorkomen. Terwijl er nooit naar buiten is gekomen dat we de maatregelen invoerden omdat we elke besmetting wilden voorkomen; nee het ging altijd om de ziekenhuizen.
Moderna volgt ook snel en die zou dan weer naar de verzorgingshuizen gaan toch.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws gemist dat we A) in eerste instantie minder vaccins krijgen dan gedacht, en B) die niet naar de kwetsbare groepen zullen gaan, maar naar het zorgpersoneel?
Totaal onhaalbaar. Hier had je in maart mee moeten beginnen, niet nu. Het draagvlak en naleving is 0.0.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tenzij Nederland en de andere Europese landen die falen eens serieus werk gaan make van indammen/containment en uiteindelijk eliminatie. Hetgeen wat Oceani en heel Oost-Azi succesvol heeft toegepast.
Link verwijst naar een interview in Reporters Online met de hoogleraar publieke gezondheid die de architect is van de Nieuw-Zeelandse corona-aanpak.
Er zijn er genoeg die een inwonende tiener of student hebben. En een aantal heeft kleinkinderen. De categorie die je noemt is nogal ruim, h?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:35 schreef groenen het volgende:
De groep van 50+ wordt bovengemiddeld vaak besmet. Groep komt ook redelijk vaak in het ziekenhuis.
Ze hebben geen schoolgaande kinderen.
Wat is er zo belangrijk voor deze mensen dat ze zich niet aan maatregelen kunnen houden?
Op de nice site zie je dat minstens 80% 50 plus is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
proest🤣quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:37 schreef kol7680 het volgende:
Ik heb alvast een nieuwe strategie met slogan voor het kabinet gemaakt voor de persconferentie over 2 weken:
[ afbeelding ]
Rutte speelt het wel slim, die laat schoolmeester Hugo het vuile werk opknappen zodat zijn partij weggevaagd wordt met de verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik hoop dat Rutte ook geen premier meer wordt. Iedere persoon die nog op VVD stemt is niet goed wijs. Serieus man. Deze mensen kun je totaal niet meer serieus nemen. Ze weten het gewoon niet en gooien het op ons gedrag, continue. Het is gewoonweg niet te filmen. Meneer weet zelf niet eens wat de effecten precies zijn van de maatregelen (in de persconferentie gezegd), samengevat ze doen maar wat.
En wie maakt de wetten voor die rechter?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Liever een rechter die er over oordeelt dan een stelletje incompetente politici
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP-Waardig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:37 schreef kol7680 het volgende:
Ik heb alvast een nieuwe strategie met slogan voor het kabinet gemaakt voor de persconferentie over 2 weken:
[ afbeelding ]
Ja. Dat is 1 prik bij -10. Mss halen we die temperatuur sws wel in januari s'nachts.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Moderna volgt ook snel en die zou dan weer naar de verzorgingshuizen gaan toch.
Eerst maar eens zien hoe de situatie daar is wanneer het weer winter wordt daar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het kan nog steeds als je start met een korte, strenge lockdown van 4-5 weken waarmee gemakkelijk meerdere halveringen tot stond komen. Als je op aantallen van een orde van grootte die met BCO vrijwel allemaal op te sporen zijn kun je zonder al te veel moeite het reproductiegetal blijvend onder de 1 houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar. Hier had je in maart mee moeten beginnen, niet nu. Het draagvlak en naleving is 0.0.
Ja, gaat om de groep tussen 50 en 60. Studenten zijn geen schoolgaande kinderen. Universiteiten hebben veel digitaal onderwijs.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die een inwonende tiener of student hebben. En een aantal heeft kleinkinderen. De categorie die je noemt is nogal ruim, h?
Ik heb ooit een manager gehad die namens onze directeur het gezicht van een ‘vernieuwend’ IT project was. Die liet zelfs foto’s van zichzelf in de nieuwsbrief plaatsen bij de zeldzame successen dat ze zo trots was. Tot ze uiteindelijk het hele project door de plee spoelden met haar erbij. En dat had ze blijkbaar ook nooit aan zien komen. Dat was net zoiets.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Rutte speelt het wel slim, die laat schoolmeester Hugo het vuile werk opknappen zodat zijn partij weggevaagd wordt met de verkiezingen.
Ja, met "50ers" bedoel ik "mensen in de 50".quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op de nice site zie je dat minstens 80% 50 plus is.
Wie gaat dat handhaven? Want op medewerking van de de bevolking hoef je niet meer te rekenen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het kan nog steeds als je start met een korte, strenge lockdown van 4-5 weken waarmee gemakkelijk meerdere halveringen tot stond komen. Als je op aantallen van een orde van grootte die met BCO vrijwel allemaal op te sporen zijn kun je zonder al te veel moeite het reproductiegetal blijvend onder de 1 houden.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van landen die een serieuze (tweede) opleving daadkrachtig de kop in hebben gedrukt.
Het probleem is waarschijnlijk meer dat het kabinet niet durft toe te geven dat ze hebben ingezet op de verkeerde aanpak, want dat zou sowieso hun politieke dood betekenen. Ze willen liever dat zoveel mogelijk Nederlanders blijven geloven dat ze de COVID-19-epidemie naar de mogelijkheden prima hebben bestreden.
Is dat niet bij het vaccin van Johnson & Johnson? Moderna is ook twee prikken.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is 1 prik bij -10. Mss halen we die temperatuur sws wel in januari s'nachts.
Een stel incompetente politici vandaar ook liever noodverordeningen die door de rechter van tafel geveegd kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie maakt de wetten voor die rechter?
Mijn schoonzus is 50 en heeft een zoon van 11. Ze is geen uitzondering.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, gaat om de groep tussen 50 en 60. Studenten zijn geen schoolgaande kinderen. Universiteiten hebben veel digitaal onderwijs.
Voor zover ik weet is Isral nog steeds het laatste moderne land dat een volledige lockdown heeft ingesteld en dat heeft ook wel gewerkt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er ook maar een begin van bewijs dat zoiets in een westerse samenleving (niet zijnde een eiland) kan werken?
In China, Japan, Zuid-Korea is het gewoon winter hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:40 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien hoe de situatie daar is wanneer het weer winter wordt daar.
Ik hoop dat die strenge maatregelen (die sowieso gaan komen want het maatregelen pakket is te soft, het gedrag argument is een grote illusie en leugen) het laatste restant Rutte nog even begraven. Maar dan kunnen de verkiezingen nog altijd uitgesteld worden natuurlijk. Rutte is net zo slecht bezig als Hugo, hij lult eromheen, lacht maar wat, geeft ons de schuld en heeft op nergens een concreet antwoord (hij weet het niet).quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Rutte speelt het wel slim, die laat schoolmeester Hugo het vuile werk opknappen zodat zijn partij weggevaagd wordt met de verkiezingen.
Oh dat zou ook kunnen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is dat niet bij het vaccin van Johnson & Johnson? Moderna is ook twee prikken.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Kom op man. We weten allemaal dat men weer braaf VVD gaat stemmen. Reken daar maar op.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat die strenge maatregelen (die sowieso gaan komen want het maatregelen pakket is te soft, het gedrag argument is een grote illusie en leugen) het laatste restant Rutte nog even begraven. Maar dan kunnen de verkiezingen nog altijd uitgesteld worden natuurlijk. Rutte is net zo slecht bezig als Hugo, hij lult eromheen, lacht maar wat, geeft ons de schuld en heeft op nergens een concreet antwoord (hij weet het niet).
Ik geef meer de voorkeur aan het democratische proces.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:44 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een stel incompetente politici vandaar ook liever noodverordeningen die door de rechter van tafel geveegd kunnen worden.
Dat is inderdaad het kromme. Op papier zijn de maatregelen al vrij streng. Maar in de praktijk merken de meeste mensen er eigenlijk niks van.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
En wat willen ze verder nog verzwaren dan....
973 sind het begin van de metingen, niet echt spectaculair.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, met "50ers" bedoel ik "mensen in de 50".
Dus als je de bevolking de keuze geeft tussen korte tijd iedereen pijn of nog een jaar doormodderen met de ellende van nu, dan kiezen ze voor het laatste?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar. Hier had je in maart mee moeten beginnen, niet nu. Het draagvlak en naleving is 0.0.
Ik ben het opzich wel eens met je punten maar veel landen beginnen ook met zo'n korte en strenge lockdown maar we zien in de praktijk dat die weer tot in de ellende verlengd gaat worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:41 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het kan nog steeds als je start met een korte, strenge lockdown van 4-5 weken waarmee gemakkelijk meerdere halveringen tot stond komen. Als je op aantallen van een orde van grootte die met BCO vrijwel allemaal op te sporen zijn kun je zonder al te veel moeite het reproductiegetal blijvend onder de 1 houden.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van landen die een serieuze (tweede) opleving daadkrachtig de kop in hebben gedrukt.
Het probleem is waarschijnlijk meer dat het kabinet niet durft toe te geven dat ze hebben ingezet op de verkeerde aanpak, want dat zou sowieso hun politieke dood betekenen. Ze willen liever dat zoveel mogelijk Nederlanders blijven geloven dat ze de COVID-19-epidemie naar de mogelijkheden prima hebben bestreden.
Wat dacht je. Na tweakers ga ik de vraag ff hier stellen. daar werd je ook al afgefikt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Ik weet niet waar dat getal vandaan komt, maar als je bij Nice kijkt, zie je duidelijk dat vanaf 50 het aantal IC-patinten gestaag begint op te lopen, terwijl het boven de 75 juist hard afneemt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
973 sind het begin van de metingen, niet echt spectaculair.
“Laatste restant Rutte” ??quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat die strenge maatregelen (die sowieso gaan komen want het maatregelen pakket is te soft, het gedrag argument is een grote illusie en leugen) het laatste restant Rutte nog even begraven. Maar dan kunnen de verkiezingen nog altijd uitgesteld worden natuurlijk. Rutte is net zo slecht bezig als Hugo, hij lult eromheen, lacht maar wat, geeft ons de schuld en heeft op nergens een concreet antwoord (hij weet het niet).
Dan ga je toch niet op bezoek?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Gewoon thuisblijven malloot. Die schoonouders wachten maar totdat de ellende is gaan liggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Win-win situatie, lijkt me, al vind ik mijn eigen schoonfamilie best aardig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aangezien we tegen de 20 man aanzitten qua familie lijkt het me wel handig dit te doen.
dat verplichte bezoeken van familie en schoonfamiliequote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven malloot. Die schoonouders wachten maar totdat de ellende is gaan liggen.
Je kan gewoon op de dag zelf aanvragen op het momentquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Toch lijkt dat me ook wel 's lekker hoor, in totale onwetendheid leven en gewoon verder gaan zoals je deed.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:53 schreef Gunner het volgende:
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.
Genoeg voorbeelden van landen die niet van golf naar golf bewegen maar het aantal nieuwe besmettingen op een constant laag niveau houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben het opzich wel eens met je punten maar veel landen beginnen ook met zo'n korte en strenge lockdown maar we zien in de praktijk dat die weer tot in de ellende verlengd gaat worden.
ook nog bezoek gaan eisen ( zelf in deze tijd !! ) die gaan gelijk op onze block lijst, opdonderen, ook al is het familie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.
Leg ook alvast E. 95 opzij.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aangezien we tegen de 20 man aanzitten qua familie lijkt het me wel handig dit te doen.
Dat was het antwoord wat ik zocht. Oef. Schrok al.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan gewoon op de dag zelf aanvragen op het moment
Er zijn echt heel vee mensen tussen 50 en 60 met schoolgaande kinderen, zowel primair als secundair.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, gaat om de groep tussen 50 en 60. Studenten zijn geen schoolgaande kinderen. Universiteiten hebben veel digitaal onderwijs.
Bovendien zijn veel mensen die in de zorg en het onderwijs werken ook 50+.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn echt heel vee mensen tussen 50 en 60 met schoolgaande kinderen, zowel primair als secundair.
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het kromme. Op papier zijn de maatregelen al vrij streng. Maar in de praktijk merken de meeste mensen er eigenlijk niks van.
Kan dag van tevoren meen ik. Wel slim bedachtquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Laatste restant Rutte” ??
Ik zou nog even de peilingen bekijken...
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.
Van verjaardagen die niet gevierd kunnen worden, thuiswerken vanaf februari vorig jaar of sporten wat niet meer kan.
Ik ben net 1 jaar ouder, denk je nou werkelijk dat ik dan niet mee doequote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is dat over met sporten tot 27? Elke minkukel kan toch bedenken dat dit geen doen is in seniorenselecties?
Of je staat het niet toe boven de 18 of je geeft het helemaal vrij, dit is zo'n gedrocht waar niemand iets mee kan in de praktijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
20 man?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
quote:Het vaccin dat wordt ontwikkeld door de universiteit van Oxford en fabrikant AstraZeneca is werkzaam tegen het coronavirus, en het voldoet aan de veiligheidseisen. Dat blijkt uit een zogeheten 'peer review' van het vaccin door het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet.
Eerder meldde de fabrikant al dat het vaccin voor gemiddeld 70 procent effectief is. Bij proefpersonen die twee keer een volledige dosis kregen, ligt de effectiviteit op 62 procent. Bij proefpersonen die eerst een halve dosering en daarna een normale dosering kregen, lag de effectiviteit hoger: op 90 procent.
Het is in de wetenschap gebruikelijk dat een onderzoek gecontroleerd wordt door andere wetenschappers. Dat heet peer review. Er wordt dan gekeken naar alle beschikbare data. Bij het Oxford-vaccin is dat nu gebeurd. Onderzoekers hebben nog een keer gekeken naar alle resultaten van het vaccinonderzoek bij meer dan 20.000 mensen.
Belangrijk om daarbij te melden is dat de meeste proefpersonen jonger waren dan 55, maar uit de resultaten zou blijken dat het vaccin ook voor ouderen werkt. De resultaten van die peer review zijn gepubliceerd in The Lancet.
(...)quote:De aanpak van corona in Azi en Australi is veel effectiever, maar westerse leiders doen er smalend over, schrijft Naomi O’Leary, Europees verslaggever bij The Irish Times.
De pandemie is nergens gemakkelijk geweest. Maar terwijl we ons in het Westen opmaken voor een winter binnenshuis, zitten Australirs in cafs, en zijn de straten en restaurants van Taipei en Seoul weer vol leven. De VS en Europa hebben met hun beroerde respons op het virus zowel de volksgezondheid als hun economien aan de grond gebracht.
https://www.trouw.nl/opin(...)ona-aanpak~b4597508/quote:Bij aanvang van de uitbraak was nog te zeggen dat niemand voorbereid was. Inmiddels is duidelijk dat het lerend vermogen van Westerse leiders in alle stadia erg karig is gebleken. Het gebrek aan doeltreffendheid toen het besmettingsniveau afgelopen zomer omlaag was gebracht (dankzij de opofferingen van iedereen) is niet goed te praten.
Deze grafiek zegt eigenlijk pas wat als je de totalen weet, hoeveel mensen zijn er per leeftijdscategorie besmet geraakt en hoeveel zijn er op de IC beland. Nu zou je kunnen zeggen op basis van deze grafiek dat als je 80+ bent je weinig te vrezen hebt van coronaquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat getal vandaan komt, maar als je bij Nice kijkt, zie je duidelijk dat vanaf 50 het aantal IC-patinten gestaag begint op te lopen, terwijl het boven de 75 juist hard afneemt.
[ afbeelding ]
Terwijl we er wel de volle mep voor moet betalen, mag je er ook wel bij zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
Die landen hebben overwegend 1 ding gemeen: dat er de doodstraf nog bestaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden van landen die niet van golf naar golf bewegen maar het aantal nieuwe besmettingen op een constant laag niveau houden.
Het is een fabeltje dat dit alleen zou kunnen in landen waar geen sprake is van mensenrechten of waar een andere volksaard dan de Nederlandse geldt.
(Ook de landen met de oranje grafieken zijn op weg richting de nul).
Ja. Mits iedereen getest isquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Markesh het volgende:
[..]
20 man?
Je wil met 20 man kerst gaan vieren??
Waarom werkte jij vorig jaar februari al thuis? Vooruitziende blik?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.
Van verjaardagen die niet gevierd kunnen worden, thuiswerken vanaf februari vorig jaar of sporten wat niet meer kan.
dat soort onzin is gewoon niet de bedoeling, kunnen jullie niet gewoon een jaartje overslaan ?quote:
Denk dat het druk gaat worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Kan dag van tevoren meen ik. Wel slim bedacht
Reisbewegingen kan ik weinig van zeggen. Als ik om je heen kijk werken de meeste vrienden wel meer thuis dan op kantoor (2-3) dagen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het kromme. Op papier zijn de maatregelen al vrij streng. Maar in de praktijk merken de meeste mensen er eigenlijk niks van.
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australi, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
@:DeVerzamelaar @:Steven_Stil:
nog een lezenswaardig opiniestuk over het essentile verschillen tussen de Oceanische/Aziatische corona-aanpak en die van Europese/Noord-Amerikaanse landen.
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)ona-aanpak~b4597508/
Nogmaals, eerst maar eens zien hoe de situatie over een half jaar is daar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
nog een lezenswaardig opiniestuk over het essentile verschillen tussen de Oceanische/Aziatische corona-aanpak en die van Europese/Noord-Amerikaanse landen.
[..]
Deze grafiek zegt iets over de druk op de IC, waar mensen van 80 doorgaans niet belanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt eigenlijk pas wat als je de totalen weet, hoeveel mensen zijn er per leeftijdscategorie besmet geraakt en hoeveel zijn er op de IC beland. Nu zou je kunnen zeggen op basis van deze grafiek dat als je 80+ bent je weinig te vrezen hebt van corona
4 teamgenoten uit Brabant die toen vanuit het bedrijf al werd geadviseerd thuis te werken. Om dan met de resterende 2 man op kantoor te zitten heeft ook weinig nut.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom werkte jij vorig jaar februari al thuis? Vooruitziende blik?
Ik hetzelfde. Enige verschil, ik ga elk jaar in het buitenland om aan sportwedstrijden mee te doen en dit jaar in het midden van niks in het noorden van een land in een afgelegen huisje in het bos. Om een beetje te kunnen lezen en wandelen en vooral niet de neiging te hebben om met werk bezig te zijn. Daar waren eigenlijk geen mensen in de buurt om de R-waarde op te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mis hier nog wat grote steden van eilanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom schrijf je je niet uit dan? Als ik nu student was zou ik lekker ergens van afstand gaan werken en wat pegels verdienen, om me pas weer in te schrijven als die klotepandemie voorbij is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.
Kunnen jullie niet gewoon samenkomen bij elkaar? Gewoon schijt toch. Dit gaat allemaal nog wel 6-9 maanden duren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.
Maar goed, ik moet niet zeuren, we doen het voor de zorg! Solidariteit! (Die alleen 1 kant opwerkt) Veel scholieren en studenten verpieteren op hun kamertje voor een virus waar 99% niks van merkt en ze mogen als kers op de taart straks ook het puin ruimen.
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Anton91 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lancet-bijwerkingen
[..]
Dit helpt niet bij Gretzl, komt door het beleid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australi, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)
Volgens mij eerst 60+ en zorgpersoneel, de rest mag nog even binnen blijven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:
nog ongeveer een maand voordat er gevaccineerd gaat worden...
ik ben erg benieuwd hoe iemand zich kan aanmelden of opgeroepen word.
ik ben bijvoorbeeld mantelzorger voor mijn vrouw en mijn vrouw gehandicapt.
of zou je langs een GGD kunnen met bewijs ?
ik snap dat niemand het weet natuurlijk maar wat zouden de mogelijkheden kunnen worden ?
Bedankt voor meedenken. Kerst met gehele schoonfamilie it is dan!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat het druk gaat worden.
Een commercile test als backup zou handig zijn. Want wat als de uitslag 48 uur duurt...geen kerst met familie dan.
@:josmert
Dat herken ik eigenlijk wel. Sinds maart niet meer op kantoor, gaat nog wel 6+ maanden duren voor ik weer naar kantoor ga. Sinds maart heb ik denk ik 5 keer getankt, grotendeels omdat ik nog wel mn dochter naar de opvang moet brengen (~10km verderop).quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
ik ben zelf vrij goed op de hoogte van australie ( we zaten er van maart tot mei ) maar die hebben ook gewoon de binnengrenzen gesloten....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australi, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal wat een studententijd zo mooi maakt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samenkomen bij elkaar? Gewoon schijt toch. Dit gaat allemaal nog wel 6-9 maanden duren.
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:04 schreef heywoodu het volgende:
Fijn, vanaf komende week is een negatieve test in normale gevallen verplicht om het land binnen te mogen (ok, prima), maar...die moet in n van vijf specifieke talen zijn
https://www.rijksoverheid(...)id-19-testverklaring
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen in landen die niet binnen dat taalgebied vallen, binnen een week. In acht nemend dat de test bij aankomst (dus niet vertrek) maximaal 72 uur oud mag zijn.
Ja pff, en dat studeren achter een scherm helpt ook niet mee. Demotiverend gewoon.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal is wat een studententijd zo mooi maakt.
Vorig jaar, zeg jequote:Op dinsdag 8 december 2020 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
4 teamgenoten uit Brabant die toen vanuit het bedrijf al werd geadviseerd thuis te werken. Om dan met de resterende 2 man op kantoor te zitten heeft ook weinig nut.
Je zou ook zeggen dat de oudere generaties wegbereiders waren voor de jongeren van nu. Het is maar hoe je ertegenaan wenst te kijken en in hoeverre je generaties tegen elkaar op wenst te hitsen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar goed, ik moet niet zeuren, we doen het voor de zorg! Solidariteit! (Die alleen 1 kant opwerkt) Veel scholieren en studenten verpieteren op hun kamertje voor een virus waar 99% niks van merkt en ze mogen als kers op de taart straks ook het puin ruimen.
Ik heb zelf het idee dat doordat het een 'traditioneel' vaccin is het effect wat minder is. Waardoor te dat krijgt terwijl die andere nieuwere technieken hebben en daardoor gerichter werken. Maar je dus dan minder weet van eventuele bijwerkingen maar dat is ook maar een gokje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?
Er zijn uitzonderingen, zoals Nederlanders die terugreizen naar Nederland, maar daar heb ik weinig aanquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?
verplicht in quarantaine ?
Duitsland schijnt het ook goed te doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dit alles gaat wel wat langer duren dan je een jaartje uitschrijven ben ik bang. Dat schiet ook niet op en ben al 21. Heb geen zin om met mijn 30e pas afgestudeerd te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom schrijf je je niet uit dan? Als ik nu student was zou ik lekker ergens van afstand gaan werken en wat pegels verdienen, om me pas weer in te schrijven als die klotepandemie voorbij is.
Solidair zijn beste verzamelaar, je hebt nog tijd genoeg om te werken (tot je 75ste) omdat ze de pensioen problemen ook op je af schuiven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal wat een studententijd zo mooi maakt.
Misschien is de kerst wel precies wat we nodig hebben om de verspreiding van het virus in te dammen. Stel je voor: men wil collectief de bezoekregels overtreden door te testen en bij een positieve test gaat men in quarantaine. Briljant!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?
verplicht in quarantaine ?
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit alles gaat wel wat langer duren dan je een jaartje uitschrijven ben ik bang. Dat schiet ook niet op en ben al 21. Heb geen zin om met mijn 30e pas afgestudeerd te zijn.
Ik heb denk ik 2x getankt dit jaar, maar eerlijk is eerlijk, @Tijn en ik hebben ieder een auto. Wij zijn zelfs al sinds maart helemaal niet in de supermarkt geweest. Bestellen alles online. Maar daar ben ik nu eigenlijk ook wel helemaal aan gewend. Denk dat ik dat straks ook gewoon blijf doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat herken ik eigenlijk wel. Sinds maart niet meer op kantoor, gaat nog wel 6+ maanden duren voor ik weer naar kantoor ga. Sinds maart heb ik denk ik 5 keer getankt, grotendeels omdat ik nog wel mn dochter naar de opvang moet brengen (~10km verderop).
Als ik dan boodschappen aan 't doen ben of ergens wat moet halen denk ik soms ook wel: Waarom blijf ik thuis als ik de enige lijkt te zijn?
Deze drogreden kun je onmogelijk volhouden als je je verdiept hebt in de aanpak van de afzonderlijke landen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dank je. Dit probeerde ik 2 topics geleden ook uit te leggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben zelf vrij goed op de hoogte van australie ( we zaten er van maart tot mei ) maar die hebben ook gewoon de binnengrenzen gesloten....
tevens was het beleid heel wat strenger, verplichte quarantaine, dikke boetes en handhaving.
de hoofdwegen werden gecontroleerd, de binnenwegen afgesloten met containers.
vrachtwagens en zorgmedewerkers kregen een uitzondering.
Ik wandelde vandaag langs het gemeentehuis hier in het dorp en had eigenlijk enige verbazing hoeveel mensen ik achter bureautjes achter de PC zag zitten. De balie snap ik, maar ik vraag me dan ook wel een beetje af of die echt daar moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef ondeugend het volgende:
Over dat thuiswerken wat kennelijk steeds minder gebeurt...
Ik snap niet dat Rutte de werkgevers er niet op aanspreekt.
Ik ken mensen in mijn omgeving die gewoon weer verwacht worden terwijl dat niet altijd volgens de regels kan.
We doen het samen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Solidair zijn beste verzamelaar, je hebt nog tijd genoeg om te werken (tot je 75ste) omdat ze de pensioen problemen ook op je af schuiven.
Hoorde vanmorgen nog wel een mooie over Taiwan. Iemand die in een hotel in quarantaine zat die de gang op gelopen was en door de camera's gezien was. Niemand in de buurt, maar wel (omgerekend) 3000 euro boete.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad welk beleid, gewoon alles opengooien, bange en/of kwetsbare mensen blijven maar gewoon thuis/binnen en de rest van de samenleving kan doorgaan met het normale leven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Deze drogreden kun je onmogelijk volhouden als je je verdiept hebt in de aanpak van de afzonderlijke landen.
Dit zeg je waarschijnlijk alleen maar om ons falende beleid voor jezelf te rechtvaardigen.
In alle genoemde landen waren serieuze binnenlands oplevingen. Die met eenzelfde beleid als in Nederland waren uitgegroeid tot ongecontroleerde verspreiding van enorme omvang. Maar dat accepteren ze er simpelweg niet, omdat ze wel snappen dat je corona zowel effectief als duurzaam kunt bestrijden. En het is ook nog eens beter voor de economie als je mikt op zo laag mogelijke aantallen.
Meer dan de helft is 60+, 60+ met medische problemen staat redelijk bovenaan in de volgorde, dus als die aan de beurt zijn geweest ga ik er toch wel van uit dat de druk flink afneemt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt iets over de druk op de IC, waar mensen van 80 doorgaans niet belanden.
Het originele punt was dat iemand verwachtte dat wanneer er wordt begonnen met vaccineren (van kwetsbare mensen dus) de druk op de IC snel zal afnemen. Deze grafiek laat zien dat dat wel mee zal vallen, want het zijn niet de allerkwetsbaarsten die voor de druk op de IC zorgen.
Als dat betekent dat we sneller van deze ellende af zijn, ben ik niet tegen hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat uberhaupt voorgesteld wordt dat we dat beleid zouden moeten adopteren.
Vooral omdat de arbeidsmarkt de komende jaren toch op zijn gat ligt. Kun je beter wat langer doorstuderen. Moeten starten midden in een zware economische crisis is geen pretje weet ik uit ervaring (2009quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.
ik had het gezien....maar blijkbaar is het erg moeilijk om te snappen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Dank je. Dit probeerde ik 2 topics geleden ook uit te leggen.
Volgens mij beginnen ze (na het zorgpersoneel) met de allerkwetsbaarsten (in verzorgingstehuizen enzo). Lijkt me dat het dan nog wel even duurt voordat ze bij mensen van 60 zijn aanbeland. Bovendien, die groep is ook echt enorm. Er moeten heel wat hoeveelheden vaccin zijn geleverd tegen de tijd dat het een verschil op de IC maakt, ben ik bang.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meer dan de helft is 60+, 60+ met medische problemen staat redelijk bovenaan in de volgorde, dus als die aan de beurt zijn geweest ga ik er toch wel van uit dat de druk flink afneemt.
Het is je vergeven; het voelt soms alsof we al sinds februari vorig jaar thuis zitten.quote:
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoorde vanmorgen nog wel een mooie over Taiwan. Iemand die in een hotel in quarantaine zat die de gang op gelopen was en door de camera's gezien was. Niemand in de buurt, maar wel (omgerekend) 3000 euro boete.
https://pledgetimes.com/c(...)t-seconds-in-taiwan/
Dat uberhaupt voorgesteld wordt dat we dat beleid zouden moeten adopteren.
Ja dat scheelt wel. Ik woon in een dorp waar alleen de Plus bezorgt, en die hebben de neiging om alles wat niet op voorraad is gewoon niet te leveren en ook geen alternatief te leveren. Gevolg: Kan zomaar zijn dat je zonder toiletpapier zit omdat het niet bezorgd wordt. Daarvan dacht ik dus op gegeven moment: Laat maar, ik ga wel gewoon boodschappen doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb denk ik 2x getankt dit jaar, maar eerlijk is eerlijk, @:Tijn en ik hebben ieder een auto. Wij zijn zelfs al sinds maart helemaal niet in de supermarkt geweest. Bestellen alles online. Maar daar ben ik nu eigenlijk ook wel helemaal aan gewend. Denk dat ik dat straks ook gewoon blijf doen.
Grootste twijfelen zal wel zijn ontstaan wat betreft de dosis (en daarmee de effectiviteit). Maar in principe is 62% boven de gestelde eis, ergens hoop ik dan ook dat we toch wel redelijk snel kunnen beginnen met het Oxford vaccin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?
wereldvreemdquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is net Texel als je sommigen hoort praten
Ruilen met dat soort landen? Nee dankje, dan maar even wat aanmodderen. Vrijheid - die op de lange termijn - is me heel wat waard.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.
het mag best wat stricter in NL
zelfs sommige mensen met klachten en/of positief zijn gaan er nog gewoon op uit zonder enige gevolgen.
De huisdierenbranche is booming business, als ik de assistentes van mijn dierenarts mag geloven. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vooral omdat de arbeidsmarkt de komende jaren toch op zijn gat ligt. Kun je beter wat langer doorstuderen. Moeten starten midden in een zware economische crisis is geen pretje weet ik uit ervaring (2009)
Op zich is dat helemaal niet zo gek en misschien wel iets dat we dan toch "gewonnen" hebben door deze pandemie. Want natuurlijk zijn mensen elke dag thuiswerken vaak ook wel zat, maar als je het een beetje kan mixen is dat best lekker en beter voor alles eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen op 't punt dat ik me afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit weer in een kantoortuin moet kunnen werken waar iedereen tegelijk zit te bellen. Files ken ik ook totaal niet meer, dat wordt ook wel weer gek.
Hoorde vanmorgen dat ze bij mn werkgever op kantoor ook na de pandemie niet meer allemaal terug gaan, dat je op kantoor mag komen voor meetings/workshops, maar dat je standaard werkplek thuis is.
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat scheelt wel. Ik woon in een dorp waar alleen de Plus bezorgt, en die hebben de neiging om alles wat niet op voorraad is gewoon niet te leveren en ook geen alternatief te leveren. Gevolg: Kan zomaar zijn dat je zonder toiletpapier zit omdat het niet bezorgd wordt. Daarvan dacht ik dus op gegeven moment: Laat maar, ik ga wel gewoon boodschappen doen.
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij beginnen ze (na het zorgpersoneel) met de allerkwetsbaarsten (in verzorgingstehuizen enzo). Lijkt me dat het dan nog wel even duurt voordat ze bij mensen van 60 zijn aanbeland. Bovendien, die groep is ook echt enorm. Er moeten heel wat hoeveelheden vaccin zijn geleverd tegen de tijd dat het een verschil op de IC maakt, ben ik bang.
Daar ben ik het wel mee eens, maar situaties zoals in Taiwan en China zijn het andere uiterste. Er moet toch wel een middenweg zijn. Zorg dat mensen tijdens hun quarantain niet naar buiten hoeven, dat ze zich ondersteund voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.
het mag best wat stricter in NL
zelfs sommige mensen met klachten en/of positief zijn gaan er nog gewoon op uit zonder enige gevolgen.
Al die corona puppies is goede businessquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De huisdierenbranche is booming business, als ik de assistentes van mijn dierenarts mag geloven. Doe er je voordeel mee.
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huisquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?
Diezelfde Plusquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?
Mijn vrouw heeft vroeger bij een bedrijf gewerkt die een pick-up point in de parkeergarage hadden. Die tijd mis ik wel een beetje.. Aan 't eind van 'r werkdag reed ze naar 't pick-up point voor ze parkeergarage uit ging en naar huis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huis
Echt no way dat ik ooit nog door zo'n schrale supermarkt ga lopen banjeren
Zo doen wij het ook. Dan hoef je bovendien niet eindeloos op een bezorger te wachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huis
Echt no way dat ik ooit nog door zo'n schrale supermarkt ga lopen banjeren
daar hebben ze nu vrijheid....2 weken terug een rugby wedstrijd met 52000 supporters, zonder maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ruilen met dat soort landen? Nee dankje, dan maar even wat aanmodderen. Vrijheid - die op de lange termijn - is me heel wat waard.
Kan je je uitschrijven dan en op een later moment je studie weer hervatten? Misschien jaar 2 maar even uitzingen tot de zomer dan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.
Ja, zoiets is op dit moment misschien wel het meest positieve scenario. Laten we hopen dat het zo uitpakt dat het na de zomer op z'n retour is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.
Volgens mij wel, maar bel vooral je school of de DUO om het te vragen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan je je uitschrijven dan en op een later moment je studie weer hervatten?
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar hebben ze nu vrijheid....2 weken terug een rugby wedstrijd met 52000 supporters, zonder maatregelen.
Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar situaties zoals in Taiwan en China zijn het andere uiterste. Er moet toch wel een middenweg zijn. Zorg dat mensen tijdens hun quarantain niet naar buiten hoeven, dat ze zich ondersteund voelen.
Ik snap best dat in landen waar je boetes van een paar duizend euro kan krijgen thuis blijft als de overheid dat zegt, maar daar is Nederland nooit naar geweest.
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weerquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juistquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weer
Hele kwetsbare oplossing dat
Een pandemie, als land onder controle hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zittenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juist
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
maar wel een voorbeeld hoe ze eventueel beter onder controle zouden kunnen krijgen.....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Een pandemie, als land onder controle hebben
Fijn dat het daar zo goed is nu.
Geen voorbeeld voor Nederland
Wat een gelul. Het niet helemaal onder controle krijgen is een keuze.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotelquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zitten
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
Zo, dat is stevigquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
Hugo moet wat minder lijntjes snuiven.quote:
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar Belgi of Duitsland om daar te werken en andersom.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.
Niet de eerste keer dat jouw berekeningen of verwachtingen er compleet naast zitten maar deze is wel heel ernstig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..quote:
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
eind volgend jaarquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ja, hij gaat er sowieso niet beter uitzien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is danquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.
(Waarschijnlijk het 2e, want Nederland gaat er nog wel een tijdje over doen.)
"Hier ligt tante Sjaan. Ze heeft een vol leven geleid, maar het afgelopen jaar was kut. We zijn blij dat ze kerst nog met ons heeft kunnen vieren, dat was in elk geval erg gezellig. Tot ze 'r longen eruit ging hoesten, maarja, ze rookte ook h"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar Belgi of Duitsland om daar te werken en andersom.
Dat is denk ik ook een beetje de vergelijking die je zou moeten maken. Schengen met Australi oid, want wij kunnen onze binnengrenzen helemaal niet alleen controleren.
Ja dan niet. Ik snap je punt niet zo. Je bent zelf degene die maanden heeft lopen verkondigen dat zijn leven er hetzelfde uitzag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is dan
Toch heb ik daar nog wel een hard hoofd in. Het is helemaal niet duidelijk nog of je wel of niet besmettelijk bent mocht je het oplopen als je gevaccineerd bent. Puur onderbuikgevoel, maar ik heb 't idee dat daar nog wel een duveltje uit een doosje komt, zo van: "Eh ja, duurt nog een jaartje want ja, virus moet echt helemaal weg h. Groetjes, Hugo"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )
NT en West Australia waren compleet dicht inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Geen zorgen, ik lees wel terugquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon cht geen afzender nodig hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.
Ik ben het wel met je eens dat hier een rol voor de EU zou kunnen liggen, hoor. Het zou misschien best goed zijn als er gezamenlijk iets wordt afgesproken om reizen tussen landen in goede banen te leiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
De natte droom van Wilders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
Tante Sjaan kan het overal oplopenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon cht geen afzender nodig hoor.
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.
wij modderen hier liever aan tot eind 2021....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
Nee, want daar feestte het virus lekker mee en in Australi dus niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.
En als je ook maar enigszins een klein beetje verstand in je botte hersenen zou hebben gehad dan had je begrepen dat de meeste mensen die toch in deze situatie belanden zich enorm schuldig gaan voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Tante Sjaan kan het overal oplopen
Even gemist??quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is dat over met sporten tot 27? Elke minkukel kan toch bedenken dat dit geen doen is in seniorenselecties?
Of je staat het niet toe boven de 18 of je geeft het helemaal vrij, dit is zo'n gedrocht waar niemand iets mee kan in de praktijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
Kennelijk....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij modderen hier liever aan tot eind 2021....
Dat ziet er zeker ook lekker uit, maar het zou me nog steeds niet lekker zitten om altijd maar dat zwaard van Damocles boven mn hoofd te hebben hangen om weer een maand thuis te moeten zitten omdat er 3 besmettingen zijn. Ik weet niet wat ik fijner zou vinden, maar om heel eerlijk te zeggen, zo ontzettend veel last heb ik op 't moment niet van de beperkingen hier in Nederland, dus misschien kijk ik er ook wat beperkt naar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
[ twitter ]
Of het mee feest of niet is niet zo relevant. Het gebeurde. Dat is alles wat ik zeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, want daar feestte het virus lekker mee en in Australi dus niet.
Deze quote moeten we insturen aan Hugo, misschien kan ie 'm bij de volgende persco gebruikenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, want daar feestte het virus lekker mee en in Australi dus niet.
Ik kan ook wel een expert voor je aanhalen die zegt dat we nooit meer teruggaan naar het oude normaal omdat onze ideen over 'sociale hygine' blijvend zullen zijn veranderd. Of een die zegt dat binnenkort een grote volksopstand uitbreekt en we van de idiotie af zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens Nobarro van de WHO nog twee jaar.
Die sociale hygine mag van mij wel (gedeeltelijk) blijven, handen schudden met iemand waarvan ik niet eens zeker weet of ie zn handen wel gewassen heeft na een bezoekje aan de WC zit ik echt niet meer op te wachten. Wat meer persoonlijke ruimte is soms ook wel fijn, maar anderhalve meter is wel 't andere uiterste.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan ook wel een expert voor je aanhalen die zegt dat we nooit meer teruggaan naar het oude normaal omdat onze ideen over 'sociale hygine' blijvend zullen zijn veranderd. Of een die zegt dat binnenkort een grote volksopstand uitbreekt en we van de idiotie af zijn.
Moet je niet net voor 20.00 uur bij de supermarkt zijn. Of in Noord. Wij staan weer steeds vaker in een file.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:49 schreef miss_sly het volgende:
Over de drukte: ik was vandaag 17 uur in hartje Amsterdam. Een van die straatjes met fietspad en stoep, waar je oversteken van het fietspad altijd een gevaar is vanwege de drukte. Het was er absurd rustig. 2 fietsers en drie voetgangers.
Toen ik om 18 uur de parkeergarage onder de Stopera verliet, was er n auto voor me bij het stoplicht richting de IJ-tunnel en reed ik met een motor en n andere auto door de tunnel. Diezelfde weg heb ik heel vaak pre-Corona gereden en dan is het echt altijd zoveel drukker.
Ik zag echt een enorm rustige stad.
Dit was iemand die het einde van bijv. festivals voor zich zag (grootschalige evenementen, sterk wisselende sociale contacten).quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die sociale hygine mag van mij wel (gedeeltelijk) blijven, handen schudden met iemand waarvan ik niet eens zeker weet of ie zn handen wel gewassen heeft na een bezoekje aan de WC zit ik echt niet meer op te wachten. Wat meer persoonlijke ruimte is soms ook wel fijn, maar anderhalve meter is wel 't andere uiterste.
Oh, je bedoelt Grapperhaus?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit was iemand die het einde van bijv. festivals voor zich zag (grootschalige evenementen, sterk wisselende sociale contacten).
Ah, kijk ik voel me aangesproken n ik behoor ook nog tot de risico groep dus dubbel prijs en ik zal een eerlijk antwoord geven op je vraag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:35 schreef groenen het volgende:
De groep van 50+ wordt bovengemiddeld vaak besmet. Groep komt ook redelijk vaak in het ziekenhuis.
Ze hebben geen schoolgaande kinderen.
Wat is er zo belangrijk voor deze mensen dat ze zich niet aan maatregelen kunnen houden?
Checkquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je niet net voor 20.00 uur bij de supermarkt zijn. Of in Noord. Wij staan weer steeds vaker in een file.
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit was iemand die het einde van bijv. festivals voor zich zag (grootschalige evenementen, sterk wisselende sociale contacten).
Op de A10 was het wel druk. En de oprit er naartoe. Maar rondom de Stopera echt zo rustig, ik was er echt verbaasd over. Nog niet eerder zo rustig gezien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je niet net voor 20.00 uur bij de supermarkt zijn. Of in Noord. Wij staan weer steeds vaker in een file.
Ik denk ook niet dat we teruggaan naar het oude normaal. De samenleving zal blijvend anders moeten worden ingericht om dit virus het hoofd te bieden. Die 2 jaar vond ik zelfs nog erg optimistisch. Je bent niet blijvend beschermd voor corona dus vaccinaties zijn volstrekt nutteloos omdat je het meerdere keren kan krijgen. 99% heeft misschien geen last maar de zorg zal het blijvend druk gaan blijven krijgen. Daarom dus geen evenementen en horeca meer.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan ook wel een expert voor je aanhalen die zegt dat we nooit meer teruggaan naar het oude normaal omdat onze ideen over 'sociale hygine' blijvend zullen zijn veranderd. Of een die zegt dat binnenkort een grote volksopstand uitbreekt en we van de idiotie af zijn.
Covid gaat meedraaien in het Rijksvaccinatieprogramma, ook als er jaarlijks/meermaals een vaccinatie nodig gaat zijn is dat prima te regelenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat we teruggaan naar het oude normaal. De samenleving zal blijvend anders moeten worden ingericht om dit virus het hoofd te bieden. Die 2 jaar vond ik zelfs nog erg optimistisch. Je bent niet blijvend beschermd voor corona dus vaccinaties zijn volstrekt nutteloos omdat je het meerdere keren kan krijgen.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zijn er dingen rigoreus veranderd na de Spaanse griep? Of na andere pandemien in andere landen? Azi is nu beter voorbereid en meer bereid mondkapjes te dragen en dit soort maatregelen te accepteren, maar dat is gedurende een pandemie. Buiten die periode is er toch niet zoveel anders?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat we teruggaan naar het oude normaal. De samenleving zal blijvend anders moeten worden ingericht om dit virus het hoofd te bieden. Die 2 jaar vond ik zelfs nog erg optimistisch. Je bent niet blijvend beschermd voor corona dus vaccinaties zijn volstrekt nutteloos omdat je het meerdere keren kan krijgen.
In de westerse wereld is de ‘hyginische revolutie’ onlosmakelijk verbonden met de welvaartsstijging en toename van sociale afstand: de laatste halve eeuw vertoefden westerse mensen gemiddeld elk jaar minder in elkaars fysieke nabijheid. Dat een crisis waarin ‘afstand houden’ het dictum is, sociale afstand verder zal vergroten, laat zich voorspellen. Bronquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt Grapperhaus?
Nah, dat kan ik me niet voorstellen, dat is mens eigen.
Kan die artikelen niet lezen maar dat was die Nederlandse-Deense dude toch die dat zei?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de westerse wereld is de ‘hyginische revolutie’ onlosmakelijk verbonden met de welvaartsstijging en toename van sociale afstand: de laatste halve eeuw vertoefden westerse mensen gemiddeld elk jaar minder in elkaars fysieke nabijheid. Dat een crisis waarin ‘afstand houden’ het dictum is, sociale afstand verder zal vergroten, laat zich voorspellen. Bron
‘Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.’ Bron
Ik denk dat we het virus gewoon moeten accepteren en snel terug moeten naar het normaal omdat dat normaal niet voor niets normaal is en we dus niet een nieuw achterlijk normaal moeten willen nastreven omdat het niet normaal is. Niemand is "beschermd" tegen een griep, verkoudheid of Coronaatje dat is al jaren duidelijk zo ook de griepprik die slechts een berekende "gok" is maar geen garantie laat staan een haastig op de markt gebracht Corona "vaccin?".quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die van boven 75 zitten banggemaakt rillend achter hun raam 8 hoog van het verzorgingshuis, wachtend tot ze hun kinderen en kleinkinderen nog 1x mogen zienquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat getal vandaan komt, maar als je bij Nice kijkt, zie je duidelijk dat vanaf 50 het aantal IC-patinten gestaag begint op te lopen, terwijl het boven de 75 juist hard afneemt.
[ afbeelding ]
Het tweede stuk wel. Het eerste stuk is trouwens interessant, de moeite van het openen van een incognito-venster waard.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan die artikelen niet lezen maar dat was die Nederlandse-Deense dude toch die dat zei?
Precies, omdat die acceptatie er niet is en niet gaat komen gaan wij nooit terug naar het oude normaal. Dat is het hem juist.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:04 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ik denk dat we het virus gewoon moeten accepteren en snel terug moeten naar het normaal omdat dat normaal niet voor niets normaal is en we dus niet een nieuw achterlijk normaal moeten willen nastreven omdat het niet normaal is. Niemand is "beschermd" tegen een griep, verkoudheid of Coronaatje dat is al jaren duidelijk zo ook de griepprik die slechts een berekende "gok" is maar geen garantie laat staan een haastig op de markt gebracht Corona "vaccin?".
Ik vind een grote hoeveelheid seksuele partners wel iets anders dan in wisselende groepjes samenzijn., maar ik snap de strekking wel. Ik ben geen expert, maar het lijkt me aannemelijk dat de pandemie snel weer naar een verre herinnering verdwijnt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de westerse wereld is de ‘hyginische revolutie’ onlosmakelijk verbonden met de welvaartsstijging en toename van sociale afstand: de laatste halve eeuw vertoefden westerse mensen gemiddeld elk jaar minder in elkaars fysieke nabijheid. Dat een crisis waarin ‘afstand houden’ het dictum is, sociale afstand verder zal vergroten, laat zich voorspellen. Bron
‘Van de aidsepidemie hebben we geleerd dat we het aantal seksuele partners moeten beperken en geen onbeschermde seks moeten hebben. Nu leren we dat we niet in steeds wisselende groepen moeten samenzijn en dat we ons tegen elkaar moeten beschermen, met mondkapjes, door geen handen te schudden. De seks zoals we die in de jaren zeventig hadden, is nooit teruggekomen. Ik denk dat hetzelfde gaat gelden voor onze sociale relaties.’ Bron
Ze hebben in 50 jaar nog geen vaccin of medicijn voor Herpes Hepattis Aids Griep(100% werkend) kunnen maken , ook Kanker Lyme Ms of welke ziekte ook nog niks op gevonden terwijl er miljarden in genvesteerd zijn .quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:04 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ik denk dat we het virus gewoon moeten accepteren en snel terug moeten naar het normaal omdat dat normaal niet voor niets normaal is en we dus niet een nieuw achterlijk normaal moeten willen nastreven omdat het niet normaal is. Niemand is "beschermd" tegen een griep, verkoudheid of Coronaatje dat is al jaren duidelijk zo ook de griepprik die slechts een berekende "gok" is maar geen garantie laat staan een haastig op de markt gebracht Corona "vaccin?".
Ik hoop het van harte natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zijn er dingen rigoreus veranderd na de Spaanse griep? Of na andere pandemien in andere landen? Azi is nu beter voorbereid en meer bereid mondkapjes te dragen en dit soort maatregelen te accepteren, maar dat is gedurende een pandemie. Buiten die periode is er toch niet zoveel anders?
Oh ja, dat lukt idd wel dan. Dacht dat dat niet kon bij de VK.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het tweede stuk wel. Het eerste stuk is trouwens interessant, de moeite van het openen van een incognito-venster waard.
Mmmzzz dat ligt dan aan onszelf en tegen misschien wel beter weten in, aan mij zal het in ieder geval niet liggen en hoe zit dat bij jou?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Precies, omdat die acceptatie er niet is en niet gaat komen gaan wij nooit terug naar het oude normaal. Dat is het hem juist.
He he, het is je gegund.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, dat lukt idd wel dan. Dacht dat dat niet kon bij de VK.
Interessant ja, zeker.
Ik behoor tot de orde der smeerlappen, ik douche niet iedere dag, stofzuig amper, kampeer graag in de zut, deel supergaaf alles en knuffel en zoen me graag een ongeluk.
Ik hoop snel terug te gaan naar die vunzige tijden en leefwijze
Dan heb je in elk geval weerstand. Ik word minimaal een keer of 10 per dag vol in mn gezicht gehoest door mn kleine, ze duwt 'r speen je mond in en ga zo maar door. Sinds ik een kind heb voel ik me niet meer schoon, al zou ik 3x op een dag douchenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, dat lukt idd wel dan. Dacht dat dat niet kon bij de VK.
Interessant ja, zeker.
Ik behoor tot de orde der smeerlappen, ik douche niet iedere dag, stofzuig amper, kampeer graag in de zut, deel supergaaf alles en knuffel en zoen me graag een ongeluk.
Ik hoop snel terug te gaan naar die vunzige tijden en leefwijze
Ik ben tegen de maatregelen en zal een terugkeer naar normaal en acceptatie van harte toejuicen. Feit is wel dat onze bewindslieden dit niet gaan doen en dat is het pijnpunt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:09 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Mmmzzz dat ligt dan aan onszelf en tegen misschien wel beter weten in, aan mij zal het in ieder geval niet liggen en hoe zit dat bij jou?
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heb je in elk geval weerstand. Ik word minimaal een keer of 10 per dag vol in mn gezicht gehoest door mn kleine, ze duwt 'r speen je mond in en ga zo maar door. Sinds ik een kind heb voel ik me niet meer schoon, al zou ik 3x op een dag douchen
Ik heb een hekel aan kamperen, maar ik ben al zo vaak in een Airbnb geweest in oost-Europa waar ik dacht: Als ik straks allebei mn nieren nog heb koop ik een staatslot.
Als we nu al moeite hebben om de hele wereld te voorzien van vaccins (wat heel begrijpelijk is), hoe willen ze dit dan oplossen als het meerdere keren per jaar moet? Of om het jaar? Dan blijf je altijd maatregelen houden om de zorg te ontlasten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Covid gaat meedraaien in het Rijksvaccinatieprogramma, ook als er jaarlijks/meermaals een vaccinatie nodig gaat zijn is dat prima te regelen
Ze willen die vaccins er doordrukken , leverd geld op , en nou niet komen met bnw want iedereen ziet dit na vanavond wel hoop ikquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat ze niet tegenhouden hoor. Ze gaan het gewoon proberen.
Het lijkt allang niet meer te draaien om puur de ziekenhuizen. Niet voor niets dat ze nu al roepen dat ze pas nadenken over grote versoepelingen als iedereen gevaccineerd is blijkbaar. Ze willen opeens elke besmetting voorkomen. Terwijl er nooit naar buiten is gekomen dat we de maatregelen invoerden omdat we elke besmetting wilden voorkomen; nee het ging altijd om de ziekenhuizen.
Net zoiets als griepvaccinatie gok ikquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als we nu al moeite hebben om de hele wereld te voorzien van vaccins (wat heel begrijpelijk is), hoe willen ze dit dan oplossen als het meerdere keren per jaar moet? Of om het jaar? Dan blijf je altijd maatregelen houden om de zorg te ontlasten.
'ze'?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:17 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ze willen die vaccins er doordrukken , leverd geld op , en nou niet komen met bnw want iedereen ziet dit na vanavond wel hoop ik
Zit KHN er alweer?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga me zometeen maar weer eens ergeren aan die KHN-bobo aan tafel bij Beau
Ik heb datzelfde met die Gommers en Kuipers.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga me zometeen maar weer eens ergeren aan die KHN-bobo aan tafel bij Beau
Yup, Robert Willemse! Dus ik zit al weer klaar voor een zuur verhaal vol onbegrip...quote:
Ik erger me daar alleen aan als ze over zaken spreken waar ze hun mond over zouden moeten houden, die spreken soms ook wel echt voor hun beurt...quote:
Beetje moe van dat gejank, maar ik kijk gelukkig nietquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, Robert Willemse! Dus ik zit al weer klaar voor een zuur verhaal vol onbegrip...
quote:NUL PERSPECTIEF | Kabinet gijzelt horeca zonder wetenschappelijke onderbouwing. Ook de komende maand kan de horeca niet op versoepelingen rekenen en blijft enige vorm van perspectief uit. Het is onbegrijpelijk dat de horeca nog steeds gesloten wordt gehouden, terwijl andere plaatsen waar veel besmettingen plaatsvinden volledig ongemoeid worden gelaten. Aanvullende financile steun is het laatste redmiddel om te voorkomen dat meer dan 50% van de sector op korte termijn failliet gaat. KHN-voorzitter Robr Willemsen: “Als we nul perspectief hebben, dan moet het kabinet morgen cht over de brug komen met een forse aanvulling op het steunpakket. Op dit moment moet de overheid geen kruideniersgedrag laten zien als het op steun aankomt.
Ik verwacht ergens ook wel dat ze nog extra gecompenseerd zullen gaan worden, want dit gaat nog wel tot minimaal maart duren...quote:
Kun je welquote:
De man heeft gewoon gelijkquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, Robert Willemse! Dus ik zit al weer klaar voor een zuur verhaal vol onbegrip...
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er word niks raars gezegd, hij heeft gewoon gelijk.
Ja, Rutte en De Jonge zijn echt de grote spelers in deze wereldwijde pandemie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:27 schreef Freecky28 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 8 december 2020 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
'ze'?
Rutte De Jonge Varma
Dat heeft ie niet, want een open horeca draagt bij aan meer mobiliteit en reisbewegingen met meer contacten. Ik kan me alleen wel vinden in hun frustratie dat ze winkels en meubelboulevards wel open zien blijven...quote:
Dat is geen feit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben tegen de maatregelen en zal een terugkeer naar normaal en acceptatie van harte toejuicen. Feit is wel dat onze bewindslieden dit niet gaan doen en dat is het pijnpunt.
Zelfs als de horeca een enorm grote rol speelt (wat al een discussie op zich is)....zelfs dan verdienen ze op z'n minst goede compensatie. Ze gaan immers failliet door de maatregelen. Het zal je werk maar zijn...al je spaargeld zal er maar in zitten. Ik vind het ronduit belachelijk dat er geen enkele vorm van perspectief geboden word. Hoeft niet eens een opening te zijn, maar hou die bedrijven dan tenminste overeind.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heeft ie niet, want een open horeca draagt bij aan meer mobiliteit en reisbewegingen met meer contacten. Ik kan me alleen wel vinden in hun frustratie dat ze winkels en meubelboulevards wel open zien blijven....
Laatst nog contributie moeten betalen toch? Die K staat gewoon voor korting; enige reden dat ze zoveel leden hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kun je weldoen, maar uiteindelijk heeft de man gelijk. De branche wordt gesloopt met wat er nu gebeurt. Dan moet je als regering f serieuze gesprekken voeren over heropening, of met een fatsoenlijke compensatie op de proppen komen. Beide gebeurt niet.
Verder is die Robr een flapdrol trouwens. Ik ken maar weinig horeca-ondernemers die zich echt vertegenwoordigd voelen door de KHN, terwijl ze wel een hoop contributie mogen overmaken. En ja, ook tijdens de sluiting.
Andere branches zijn niet de kop van jut.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Laatst nog contributie moeten betalen toch? Die K staat gewoon voor korting; enige reden dat ze zoveel leden hebben.
Maar de hele tijd jammeren over 100% vergoeden, “morgen echt over de brug” en al sinds half maart roepen dat de helft van de horeca binnen 4 weken failliet gaat begint een beetje kansloos te worden. Andere branches hebben het ook kut en zitten niet de hele tijd bij Beau.
Maargoed, ze zullen er vast wel een mooi pakketje uitslepen. Schreeuwen helpt
Eens de zondebok altijd de zondebok. Ik ben faliekant tegen die horecasluiting, laat ik dat vooropstellen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:34 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk gewoon accepteren dit , doe ff normaal man
Nou idd vaag allemaal maar pas op hoor het is bijna bnwquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:35 schreef THEFXR het volgende:
Hoorde op de persco dat ze ZES verschillende vaccins hebben besteld, daar krijg ik geen goed gevoel bij, zes verschillende groepen mensen.
klinkt als een massa experiment.
moeilijk om de eventuele bijwerkingen bij te houden.
Andere branches merken het ook ja. Vooral amateur sport verenigingen en de evenementenbranche. Andere mensen/sectoren ook wel, maar die zitten tenminste niet al maanden dicht. Wel een beetje algemene Corona kennis ondertussen dat de horeca als eerste de sjaak is en als laatste weer open mag. Ik zou niet al te hard gaan beweren dat ze jammeren om het jammeren. Ze jammeren omdat de situatie gewoon echt desastreus is. Omdat er geen enkele vorm van perspectief geboden word. Het is natuurlijk wel makkelijk om dat soort dingen te roepen als je zelf veel minder geraakt word. Ga er zelf maar eens staan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Laatst nog contributie moeten betalen toch? Die K staat gewoon voor korting; enige reden dat ze zoveel leden hebben.
Maar de hele tijd jammeren over 100% vergoeden, “morgen echt over de brug” en al sinds half maart roepen dat de helft van de horeca binnen 4 weken failliet gaat begint een beetje kansloos te worden. Andere branches hebben het ook kut en zitten niet de hele tijd bij Beau.
Maargoed, ze zullen er vast wel een mooi pakketje uitslepen. Schreeuwen helpt
Die willen idd vaccinatiegeldquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, Rutte en De Jonge zijn echt de grote spelers in deze wereldwijde pandemie.
Wie gaat dat allemaal betalen ??quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:38 schreef TheVulture het volgende:
100% vergoeding van de horeca zou ik ook wel weer too much vinden, want er wordt natuurlijk wel door best veel zaken nog wel wat verdiend met afhalen etc. Omzetcijfers vergelijken met vorig jaar en dat compenseren lijkt me dan wel redelijk
quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:38 schreef TheVulture het volgende:
100% vergoeding van de horeca zou ik ook wel weer too much vinden, want er wordt natuurlijk wel door best veel zaken nog wel wat verdiend met afhalen etc. Omzetcijfers vergelijken met vorig jaar en dat compenseren lijkt me dan wel redelijk
ik zit in de risicogroep, dus kan niks overslaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:37 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Nou idd vaag allemaal maar pas op hoor het is bijna bnw
Gewoon overslaan die troep 😂🙈
Neequote:Op dinsdag 8 december 2020 22:35 schreef THEFXR het volgende:
Hoorde op de persco dat ze ZES verschillende vaccins hebben besteld, daar krijg ik geen goed gevoel bij, zes verschillende groepen mensen.
hoho, die Robert wil 100% compensatie he, dat vind ik juist overdreven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:40 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Wie gaat dat allemaal betalen ??
Ja ik weet niet hoe dat zou moeten werken, loonkosten worden sowieso al voor een heel groot deel vergoed. Misschien dan de overige vaste lasten erbij ofzo, voor zover dat nu niet gebeurd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:40 schreef groenen het volgende:
[..]![]()
Dan gaan ze nooit meer open, je omzet behouden en keihard kunnen snijden in je kosten.
Ja dat kan ook niet , dan betalen wij oms jaren lang sufquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
hoho, die Robert wil 100% compensatie he, dat vind ik juist overdreven.
Ik btaag me uberhaupt al langer af waar alles maar van betaald wordt. Het geld lijkt al maanden tegen de plinten op te klotsen, zoveel als er mee gesmeten wordt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:40 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Wie gaat dat allemaal betalen ??
En kennelijk wordt dat steeds meer. Net zoals de files weer groeien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik wandelde vandaag langs het gemeentehuis hier in het dorp en had eigenlijk enige verbazing hoeveel mensen ik achter bureautjes achter de PC zag zitten. De balie snap ik, maar ik vraag me dan ook wel een beetje af of die echt daar moeten zijn.
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:44 schreef TheVulture het volgende:
loonkosten worden sowieso al voor een heel groot deel vergoed.
Ja daar snap ik ook niks vanquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik btaag me uberhaupt al langer af waar alles maar van betaald wordt. Het geld lijkt al maanden tegen de plinten op te klotsen, zoveel als er mee gesmeten wordt.
Ineens lijkt alles te kunnen![]()
Ik kan me nog speeches herinneren dat we 'met zijn allen de komende jaren toch echt even de broekriem aan moeten trekken'.
Hoeveel is dat dan? Procent of 70?quote:
Dat, plus het feit dat veruit de meeste horeca-tenten gewoon wel een bovengemiddelde topzomer hebben gedraaid. Dat dat nu weer verdampt snap ik, maar ze zetten het vanuit de branche veel te simpel neer...quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:44 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ja dat kan ook niet , dan betalen wij oms jaren lang suf
Dat komt over een jaar of wat wel weer. Dan mag de generatie die nu het minste risico met de meeste schade gecombineerd heeft het meeste terugbetalen. En dat noemen we dan solidariteit!quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik btaag me uberhaupt al langer af waar alles maar van betaald wordt. Het geld lijkt al maanden tegen de plinten op te klotsen, zoveel als er mee gesmeten wordt.
Ik kan me nog speeches herinneren dat we 'met zijn allen de komende jaren toch echt even de broekriem aan moeten trekken'.
Die rekening komt straks vanzelf bij het volk terecht. Hetzelfde volk die nu eigenlijk niks te zeggen heeft over de maatregelen en de manier van regeren (en waarschijnlijk dezelfde groep die het minste risico loopt). Ja, we kunnen stemmen in maart, maar de schade is er dan natuurlijk al.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf of je op dit moment nog omzet draait met afhaal, en hoe je omzetpatroon over een normaal jaar is. De twee mensen die ik persoonlijk ken met een eigen horeca-onderneming zitten tussen de 30 en 50 procent.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Hoeveel is dat dan? Procent of 70?
Ik dacht dat de loonkosten sowieso voor 80% worden gecompenseerd toch?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf of je op dit moment nog omzet draait met afhaal, en hoe je omzetpatroon over een normaal jaar is. De twee mensen die ik persoonlijk ken met een eigen horeca-onderneming zitten tussen de 30 en 50 procent.
Nope. Er zit een schakel van berekeningen achter waardoor je onderaan de streep veel minder overhoudt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht dat de loonkosten sowieso voor 80% worden gecompenseerd toch?
Iets met lenen, helicoptergeld, pensioenen ontwaarden, langer doorwerken en vooral doen of het allemaal kan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de omzet dan een beetje overschat. Ik zou het geen bovengemiddelde top zomer noemen. Er waren zelfs in de zomer nog maatregelen, waardoor ze minder mensen kwijt konden. Meerdere restaurant eigenaren die ik ken (en die hun zaakjes normaal prima op orde hebben) gaven aan dat de omzet in de zomer wel beter was dan de rest van het jaar (logisch), maar dat ze er echt niet op kunnen teren hoor (en het maakte de gemiste omzet van het voorjaar ook niet bepaald goed). Een van hun is al failliet; de andere twee gaan in januari failliet als er niks veranderd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat, plus het feit dat veruit de meeste horeca-tenten gewoon wel een bovengemiddelde topzomer hebben gedraaid. Dat dat nu weer verdampt snap ik, maar ze zetten het vanuit de branche veel te simpel neer...
Je brult niet onderbouwde pure onzinquote:
Mijn vorige werkgever klaagde vorige maand dat er 10k aan loonkosten per maand door de plee gaan. De loonkosten zaten (toen ik de cijfers beter in het zicht had) op 35 tot 40k per maand. Denk dat er meer dan 50% wordt vergoed en ik meende van oud-collega’s te horen dat het op ongeveer 70% zit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik dacht dat de loonkosten sowieso voor 80% worden gecompenseerd toch?
Sowieso hebben alle sta-kroegen geen fluit gekund. Leuk als je een groot terras hebt, dan heb je echt wel eea kunnen doen, maar als je afhankelijk bent van binnen en iedereen verplicht aan tafeltjes moest houden dan heb je echt geen topomzet gehad. Tel erbij op dat alle dorpskermissen, evenementen, voetbalkampioenschappen en god weet wat voor speciale dagen allemaal zijn afgelast, en de gemiddelde kroeg heeft ook in de maanden dat ze open mochten weinig verdiend.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat je de omzet dan een beetje overschat. Ik zou het geen bovengemiddelde top zomer noemen. Er waren zelfs in de zomer nog maatregelen, waardoor ze minder mensen kwijt konden. Meerdere restaurant eigenaren die ik ken (en die hun zaakjes normaal prima op orde hebben) gaven aan dat de omzet in de zomer wel beter was dan de rest van het jaar (logisch), maar dat ze er echt niet op kunnen teren hoor. Een van hun is al failliet; de andere twee gaan in januari failliet als er niks veranderd.
Nahh dat valt toch tegen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ik weet niet hoe dat zou moeten werken, loonkosten worden sowieso al voor een heel groot deel vergoed. Misschien dan de overige vaste lasten erbij ofzo, voor zover dat nu niet gebeurd.
bron is de persco, dus hou op met valse beschuldigingen a.u.bquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Je brult niet onderbouwde pure onzin
Daar valt weinig tegen op te onderbouwen
Dit geeft ook wel een idee - al is het natuurlijk het verhaal van slechts twee ondernemers.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nahh dat valt toch tegen.
Weet even niet in welk topic het onlangs was. Maar daar hadden o.a. bloodymary en ik wat rekensommetjes gemaakt (is ons beider vakgebied)
Stukje onzin is natuurlijk het stukje over dat het een groot experiment is. Dat er zes verschillende vaccins komen komt simpelweg omdat men in eerste instantie niet wist welke vaccins uberhaupt zouden werken en welke het eerste zou zijn etc.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bron is de persco, dus hou op met valse beschuldigingen a.u.b
Tja we zitten in de grootse economische krimp buiten oorlogstijd. Dan vallen er slachtoffers. Het echte bloedbad moet nog komen als de belastingen moeten worden betaald.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit geeft ook wel een idee - al is het natuurlijk het verhaal van slechts twee ondernemers.
https://www.volkskrant.nl(...)de-cijfers~bba7c145/
Ik ken nog steeds de werkgevers van het micromanagement. Onderschat het maar niet. Gaat corona of wetswijzigingen (nu nog Wet Flexibel Werken maar die gaat op de schop) niks aan veranderen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:45 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En kennelijk wordt dat steeds meer. Net zoals de files weer groeien.
Je kunt dat de gewone werknemer kwalijk nemen maar ik denk dat werkgevers ook best ontmoedigd kunnen worden als je niet wilt dat het aantal verplaatsingen toeneemt.
Maar dat hoor ik eigenlijk nooit?
met zoveel vaccins/inentingen kan er niks mis gaan? statisch is de kans nl groter, omdat de aantallen massaal zijn. De regering heeft niet zo'n beste trackrecord op dat gebied.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stukje onzin is natuurlijk het stukje over dat het een groot experiment is. Dat er zes verschillende vaccins komen komt simpelweg omdat men in eerste instantie niet wist welke vaccins uberhaupt zouden werken en welke het eerste zou zijn etc.
Het is dus niet onderbouwd en behoorlijk onzinnig om te roepen dat het een groot experiment is. Daarnaast zal het was wel gerigstreerd worden wie wat krijgt, dus het is echt wel mogelijk om bij te houden welke vaccins welke bijwerkingen veroorzaakt.
Geef eens een voorbeeld van een gefaald vaccin experiment in Nederland.quote:Op dinsdag 8 december 2020 23:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met zoveel vaccins/inentingen kan er niks mis gaan? statisch is de kans nl groter, omdat de aantallen massaal zijn. De regering heeft niet zo'n beste trackrecord op dat gebied.
Aangenomen dat die alle zes effectief blijken en goedgekeurd worden. Dat is net de reden waarom ze meer dan n bestellen, dan is het geen ramp als n of twee falen gedurende de phase 3 trials. En om zo snel mogelijk zoveel mogelijk dosissen te hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:35 schreef THEFXR het volgende:
Ik vind het altijd maar raar dat zij hier niet nog meer nadruk op leggen. Ja, ze noemen het wel tussen neus en lippen door, maar ik denk dat hier nog zo belachelijk veel winst te halen is. Mooie van thuiswerken is dat het ook nog eens geen of relatief weinig invloed heeft op de economie. Veel winst, weinig verlies. Toch lijkt het een soort van vergeten kindje qua maatregelen. Ik snap het echt niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds de werkgevers van het micromanagement. Onderschat het maar niet. Gaat corona of wetswijzigingen (nu nog Wet Flexibel Werken maar die gaat op de schop) niks aan veranderen.
Rutte kan daar niet zo veel behalve het blijven vragen en blijven benadrukken van het belang van thuis werken. Heb niet de hele persco. Kunnen zien. Dus geen idee of hij het er later nog over had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |