Wat dacht je. Na tweakers ga ik de vraag ff hier stellen. daar werd je ook al afgefikt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Ik weet niet waar dat getal vandaan komt, maar als je bij Nice kijkt, zie je duidelijk dat vanaf 50 het aantal IC-patiënten gestaag begint op te lopen, terwijl het boven de 75 juist hard afneemt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
973 sind het begin van de metingen, niet echt spectaculair.
“Laatste restant Rutte” ??quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik hoop dat die strenge maatregelen (die sowieso gaan komen want het maatregelen pakket is te soft, het gedrag argument is een grote illusie en leugen) het laatste restant Rutte nog even begraven. Maar dan kunnen de verkiezingen nog altijd uitgesteld worden natuurlijk. Rutte is net zo slecht bezig als Hugo, hij lult eromheen, lacht maar wat, geeft ons de schuld en heeft op nergens een concreet antwoord (hij weet het niet).
Dan ga je toch niet op bezoek?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Tot hoeveel dagen vooruit kan je bij de GGD een Corona PCR test vooruit plannen? Ik denk aan een datum als 23 december einde dag of 24ste in de ochtend.
Schoon familie (in de hoog risico groep) wil niets weten van Max 3 volwassenen per dag.... denk met het gezinnentje dan even door de PCR straat om alles uit te sluiten.
Gewoon thuisblijven malloot. Die schoonouders wachten maar totdat de ellende is gaan liggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Win-win situatie, lijkt me, al vind ik mijn eigen schoonfamilie best aardig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aangezien we tegen de 20 man aanzitten qua familie lijkt het me wel handig dit te doen.
dat verplichte bezoeken van familie en schoonfamiliequote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Gewoon thuisblijven malloot. Die schoonouders wachten maar totdat de ellende is gaan liggen.
Je kan gewoon op de dag zelf aanvragen op het momentquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Toch lijkt dat me ook wel 's lekker hoor, in totale onwetendheid leven en gewoon verder gaan zoals je deed.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:53 schreef Gunner het volgende:
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.
Genoeg voorbeelden van landen die niet van golf naar golf bewegen maar het aantal nieuwe besmettingen op een constant laag niveau houden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ben het opzich wel eens met je punten maar veel landen beginnen ook met zo'n korte en strenge lockdown maar we zien in de praktijk dat die weer tot in de ellende verlengd gaat worden.
ook nog bezoek gaan eisen ( zelf in deze tijd !! ) die gaan gelijk op onze block lijst, opdonderen, ook al is het familie.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ach ja je kent ze toch wel die schoonmoedertypes die zich beledigd voelen als je niet langs komt met kerst. wss onder een steen geleefd misschien dit jaar.
Leg ook alvast E. 95 opzij.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Aangezien we tegen de 20 man aanzitten qua familie lijkt het me wel handig dit te doen.
Dat was het antwoord wat ik zocht. Oef. Schrok al.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan gewoon op de dag zelf aanvragen op het moment
Er zijn echt heel vee mensen tussen 50 en 60 met schoolgaande kinderen, zowel primair als secundair.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, gaat om de groep tussen 50 en 60. Studenten zijn geen schoolgaande kinderen. Universiteiten hebben veel digitaal onderwijs.
Bovendien zijn veel mensen die in de zorg en het onderwijs werken ook 50+.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn echt heel vee mensen tussen 50 en 60 met schoolgaande kinderen, zowel primair als secundair.
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het kromme. Op papier zijn de maatregelen al vrij streng. Maar in de praktijk merken de meeste mensen er eigenlijk niks van.
Kan dag van tevoren meen ik. Wel slim bedachtquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:48 schreef JosMert het volgende:
Echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“Laatste restant Rutte” ??
Ik zou nog even de peilingen bekijken...
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.
Van verjaardagen die niet gevierd kunnen worden, thuiswerken vanaf februari vorig jaar of sporten wat niet meer kan.
Ik ben net 1 jaar ouder, denk je nou werkelijk dat ik dan niet mee doequote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is dat over met sporten tot 27? Elke minkukel kan toch bedenken dat dit geen doen is in seniorenselecties?
Of je staat het niet toe boven de 18 of je geeft het helemaal vrij, dit is zo'n gedrocht waar niemand iets mee kan in de praktijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
20 man?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
quote:Het vaccin dat wordt ontwikkeld door de universiteit van Oxford en fabrikant AstraZeneca is werkzaam tegen het coronavirus, en het voldoet aan de veiligheidseisen. Dat blijkt uit een zogeheten 'peer review' van het vaccin door het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet.
Eerder meldde de fabrikant al dat het vaccin voor gemiddeld 70 procent effectief is. Bij proefpersonen die twee keer een volledige dosis kregen, ligt de effectiviteit op 62 procent. Bij proefpersonen die eerst een halve dosering en daarna een normale dosering kregen, lag de effectiviteit hoger: op 90 procent.
Het is in de wetenschap gebruikelijk dat een onderzoek gecontroleerd wordt door andere wetenschappers. Dat heet peer review. Er wordt dan gekeken naar alle beschikbare data. Bij het Oxford-vaccin is dat nu gebeurd. Onderzoekers hebben nog een keer gekeken naar alle resultaten van het vaccinonderzoek bij meer dan 20.000 mensen.
Belangrijk om daarbij te melden is dat de meeste proefpersonen jonger waren dan 55, maar uit de resultaten zou blijken dat het vaccin ook voor ouderen werkt. De resultaten van die peer review zijn gepubliceerd in The Lancet.
(...)quote:De aanpak van corona in Azië en Australië is veel effectiever, maar westerse leiders doen er smalend over, schrijft Naomi O’Leary, Europees verslaggever bij The Irish Times.
De pandemie is nergens gemakkelijk geweest. Maar terwijl we ons in het Westen opmaken voor een winter binnenshuis, zitten Australiërs in cafés, en zijn de straten en restaurants van Taipei en Seoul weer vol leven. De VS en Europa hebben met hun beroerde respons op het virus zowel de volksgezondheid als hun economieën aan de grond gebracht.
https://www.trouw.nl/opin(...)ona-aanpak~b4597508/quote:Bij aanvang van de uitbraak was nog te zeggen dat niemand voorbereid was. Inmiddels is duidelijk dat het lerend vermogen van Westerse leiders in alle stadia erg karig is gebleken. Het gebrek aan doeltreffendheid toen het besmettingsniveau afgelopen zomer omlaag was gebracht (dankzij de opofferingen van iedereen) is niet goed te praten.
Deze grafiek zegt eigenlijk pas wat als je de totalen weet, hoeveel mensen zijn er per leeftijdscategorie besmet geraakt en hoeveel zijn er op de IC beland. Nu zou je kunnen zeggen op basis van deze grafiek dat als je 80+ bent je weinig te vrezen hebt van coronaquote:Op dinsdag 8 december 2020 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet waar dat getal vandaan komt, maar als je bij Nice kijkt, zie je duidelijk dat vanaf 50 het aantal IC-patiënten gestaag begint op te lopen, terwijl het boven de 75 juist hard afneemt.
[ afbeelding ]
Terwijl we er wel de volle mep voor moet betalen, mag je er ook wel bij zeggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
Die landen hebben overwegend 1 ding gemeen: dat er de doodstraf nog bestaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:54 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Genoeg voorbeelden van landen die niet van golf naar golf bewegen maar het aantal nieuwe besmettingen op een constant laag niveau houden.
Het is een fabeltje dat dit alleen zou kunnen in landen waar geen sprake is van mensenrechten of waar een andere volksaard dan de Nederlandse geldt.
(Ook de landen met de oranje grafieken zijn op weg richting de nul).
Ja. Mits iedereen getest isquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Markesh het volgende:
[..]
20 man?
Je wil met 20 man kerst gaan vieren??
Waarom werkte jij vorig jaar februari al thuis? Vooruitziende blik?quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien voor jou persoonlijk, maar hier merk ik er anders genoeg van.
Van verjaardagen die niet gevierd kunnen worden, thuiswerken vanaf februari vorig jaar of sporten wat niet meer kan.
dat soort onzin is gewoon niet de bedoeling, kunnen jullie niet gewoon een jaartje overslaan ?quote:
Denk dat het druk gaat worden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:58 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Kan dag van tevoren meen ik. Wel slim bedacht
Reisbewegingen kan ik weinig van zeggen. Als ik om je heen kijk werken de meeste vrienden wel meer thuis dan op kantoor (2-3) dagen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het kromme. Op papier zijn de maatregelen al vrij streng. Maar in de praktijk merken de meeste mensen er eigenlijk niks van.
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
@:DeVerzamelaar @:Steven_Stil:
nog een lezenswaardig opiniestuk over het essentiële verschillen tussen de Oceanische/Aziatische corona-aanpak en die van Europese/Noord-Amerikaanse landen.
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)ona-aanpak~b4597508/
Nogmaals, eerst maar eens zien hoe de situatie over een half jaar is daar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
nog een lezenswaardig opiniestuk over het essentiële verschillen tussen de Oceanische/Aziatische corona-aanpak en die van Europese/Noord-Amerikaanse landen.
[..]
Deze grafiek zegt iets over de druk op de IC, waar mensen van 80 doorgaans niet belanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt eigenlijk pas wat als je de totalen weet, hoeveel mensen zijn er per leeftijdscategorie besmet geraakt en hoeveel zijn er op de IC beland. Nu zou je kunnen zeggen op basis van deze grafiek dat als je 80+ bent je weinig te vrezen hebt van corona
4 teamgenoten uit Brabant die toen vanuit het bedrijf al werd geadviseerd thuis te werken. Om dan met de resterende 2 man op kantoor te zitten heeft ook weinig nut.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom werkte jij vorig jaar februari al thuis? Vooruitziende blik?
Ik hetzelfde. Enige verschil, ik ga elk jaar in het buitenland om aan sportwedstrijden mee te doen en dit jaar in het midden van niks in het noorden van een land in een afgelegen huisje in het bos. Om een beetje te kunnen lezen en wandelen en vooral niet de neiging te hebben om met werk bezig te zijn. Daar waren eigenlijk geen mensen in de buurt om de R-waarde op te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik mis hier nog wat grote steden van eilanden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom schrijf je je niet uit dan? Als ik nu student was zou ik lekker ergens van afstand gaan werken en wat pegels verdienen, om me pas weer in te schrijven als die klotepandemie voorbij is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.
Kunnen jullie niet gewoon samenkomen bij elkaar? Gewoon schijt toch. Dit gaat allemaal nog wel 6-9 maanden duren.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.
Maar goed, ik moet niet zeuren, we doen het voor de zorg! Solidariteit! (Die alleen 1 kant opwerkt) Veel scholieren en studenten verpieteren op hun kamertje voor een virus waar 99% niks van merkt en ze mogen als kers op de taart straks ook het puin ruimen.
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Anton91 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lancet-bijwerkingen
[..]
Dit helpt niet bij Gretzl, komt door het beleid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)
Volgens mij eerst 60+ en zorgpersoneel, de rest mag nog even binnen blijven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:
nog ongeveer een maand voordat er gevaccineerd gaat worden...
ik ben erg benieuwd hoe iemand zich kan aanmelden of opgeroepen word.
ik ben bijvoorbeeld mantelzorger voor mijn vrouw en mijn vrouw gehandicapt.
of zou je langs een GGD kunnen met bewijs ?
ik snap dat niemand het weet natuurlijk maar wat zouden de mogelijkheden kunnen worden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |