Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiëren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar situaties zoals in Taiwan en China zijn het andere uiterste. Er moet toch wel een middenweg zijn. Zorg dat mensen tijdens hun quarantain niet naar buiten hoeven, dat ze zich ondersteund voelen.
Ik snap best dat in landen waar je boetes van een paar duizend euro kan krijgen thuis blijft als de overheid dat zegt, maar daar is Nederland nooit naar geweest.
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weerquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juistquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weer
Hele kwetsbare oplossing dat
Een pandemie, als land onder controle hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zittenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juist
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
maar wel een voorbeeld hoe ze eventueel beter onder controle zouden kunnen krijgen.....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Een pandemie, als land onder controle hebben
Fijn dat het daar zo goed is nu.
Geen voorbeeld voor Nederland
Wat een gelul. Het niet helemaal onder controle krijgen is een keuze.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotelquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zitten
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
Zo, dat is stevigquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
Hugo moet wat minder lijntjes snuiven.quote:
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar België of Duitsland om daar te werken en andersom.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiëren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.
Niet de eerste keer dat jouw berekeningen of verwachtingen er compleet naast zitten maar deze is wel heel ernstig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..quote:
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
eind volgend jaarquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ja, hij gaat er sowieso niet beter uitzien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is danquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.
(Waarschijnlijk het 2e, want Nederland gaat er nog wel een tijdje over doen.)
"Hier ligt tante Sjaan. Ze heeft een vol leven geleid, maar het afgelopen jaar was kut. We zijn blij dat ze kerst nog met ons heeft kunnen vieren, dat was in elk geval erg gezellig. Tot ze 'r longen eruit ging hoesten, maarja, ze rookte ook hè"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar België of Duitsland om daar te werken en andersom.
Dat is denk ik ook een beetje de vergelijking die je zou moeten maken. Schengen met Australië oid, want wij kunnen onze binnengrenzen helemaal niet alleen controleren.
Ja dan niet. Ik snap je punt niet zo. Je bent zelf degene die maanden heeft lopen verkondigen dat zijn leven er hetzelfde uitzag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is dan
Toch heb ik daar nog wel een hard hoofd in. Het is helemaal niet duidelijk nog of je wel of niet besmettelijk bent mocht je het oplopen als je gevaccineerd bent. Puur onderbuikgevoel, maar ik heb 't idee dat daar nog wel een duveltje uit een doosje komt, zo van: "Eh ja, duurt nog een jaartje want ja, virus moet echt helemaal weg hè. Groetjes, Hugo"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )
NT en West Australia waren compleet dicht inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Geen zorgen, ik lees wel terugquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon écht geen afzender nodig hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.
Ik ben het wel met je eens dat hier een rol voor de EU zou kunnen liggen, hoor. Het zou misschien best goed zijn als er gezamenlijk iets wordt afgesproken om reizen tussen landen in goede banen te leiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
De natte droom van Wilders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
Tante Sjaan kan het overal oplopenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon écht geen afzender nodig hoor.
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.
wij modderen hier liever aan tot eind 2021....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
Nee, want daar feestte het virus lekker mee en in Australië dus niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.
En als je ook maar enigszins een klein beetje verstand in je botte hersenen zou hebben gehad dan had je begrepen dat de meeste mensen die toch in deze situatie belanden zich enorm schuldig gaan voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Tante Sjaan kan het overal oplopen
Even gemist??quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is dat over met sporten tot 27? Elke minkukel kan toch bedenken dat dit geen doen is in seniorenselecties?
Of je staat het niet toe boven de 18 of je geeft het helemaal vrij, dit is zo'n gedrocht waar niemand iets mee kan in de praktijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |