Dat herken ik eigenlijk wel. Sinds maart niet meer op kantoor, gaat nog wel 6+ maanden duren voor ik weer naar kantoor ga. Sinds maart heb ik denk ik 5 keer getankt, grotendeels omdat ik nog wel mn dochter naar de opvang moet brengen (~10km verderop).quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik merk er juist persoonlijk heel veel van. Ik ben ook al sinds maart niet meer op kantoor geweest, heb geen enkel feestje gevierd, ben niet op vakantie gegaan, niks. Maar als je naar het aantal reisbewegingen en de drukte in de winkelstraten kijkt, zou je niet zeggen dat er een "gedeeltelijke lockdown" van kracht is.
ik ben zelf vrij goed op de hoogte van australie ( we zaten er van maart tot mei ) maar die hebben ook gewoon de binnengrenzen gesloten....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal wat een studententijd zo mooi maakt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samenkomen bij elkaar? Gewoon schijt toch. Dit gaat allemaal nog wel 6-9 maanden duren.
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:04 schreef heywoodu het volgende:
Fijn, vanaf komende week is een negatieve test in normale gevallen verplicht om het land binnen te mogen (ok, prima), maar...die moet in één van vijf specifieke talen zijn
https://www.rijksoverheid(...)id-19-testverklaring
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen in landen die niet binnen dat taalgebied vallen, binnen een week. In acht nemend dat de test bij aankomst (dus niet vertrek) maximaal 72 uur oud mag zijn.
Ja pff, en dat studeren achter een scherm helpt ook niet mee. Demotiverend gewoon.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal is wat een studententijd zo mooi maakt.
Vorig jaar, zeg jequote:Op dinsdag 8 december 2020 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
4 teamgenoten uit Brabant die toen vanuit het bedrijf al werd geadviseerd thuis te werken. Om dan met de resterende 2 man op kantoor te zitten heeft ook weinig nut.
Je zou ook zeggen dat de oudere generaties wegbereiders waren voor de jongeren van nu. Het is maar hoe je ertegenaan wenst te kijken en in hoeverre je generaties tegen elkaar op wenst te hitsen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Behalve de jongeren dan. Mijn hele studententijd had ik wel wat anders voorgesteld dan het door te brengen op mijn kamertje en via de laptop. Eerste jaar compleet aan gort, jaar 2 (nu) kan je ook wel afschrijven en ik denk jaar 3 en 4 ook wel.
Maar goed, ik moet niet zeuren, we doen het voor de zorg! Solidariteit! (Die alleen 1 kant opwerkt) Veel scholieren en studenten verpieteren op hun kamertje voor een virus waar 99% niks van merkt en ze mogen als kers op de taart straks ook het puin ruimen.
Ik heb zelf het idee dat doordat het een 'traditioneel' vaccin is het effect wat minder is. Waardoor te dat krijgt terwijl die andere nieuwere technieken hebben en daardoor gerichter werken. Maar je dus dan minder weet van eventuele bijwerkingen maar dat is ook maar een gokje.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?
Er zijn uitzonderingen, zoals Nederlanders die terugreizen naar Nederland, maar daar heb ik weinig aanquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?
verplicht in quarantaine ?
Duitsland schijnt het ook goed te doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef Gretzl het volgende:
@:DeVerzamelaar @:Steven_Stil:
nog een lezenswaardig opiniestuk over het essentiële verschillen tussen de Oceanische/Aziatische corona-aanpak en die van Europese/Noord-Amerikaanse landen.
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)ona-aanpak~b4597508/
Dit alles gaat wel wat langer duren dan je een jaartje uitschrijven ben ik bang. Dat schiet ook niet op en ben al 21. Heb geen zin om met mijn 30e pas afgestudeerd te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom schrijf je je niet uit dan? Als ik nu student was zou ik lekker ergens van afstand gaan werken en wat pegels verdienen, om me pas weer in te schrijven als die klotepandemie voorbij is.
Solidair zijn beste verzamelaar, je hebt nog tijd genoeg om te werken (tot je 75ste) omdat ze de pensioen problemen ook op je af schuiven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik spreek wel af met mensen maar niet met klasgenoten want die wonen best ver weg. Ik doel meer op dat wij al maanden geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. Plus dat allemaal wat een studententijd zo mooi maakt.
Misschien is de kerst wel precies wat we nodig hebben om de verspreiding van het virus in te dammen. Stel je voor: men wil collectief de bezoekregels overtreden door te testen en bij een positieve test gaat men in quarantaine. Briljant!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en als je geen negatieve test hebt en je woont in NL ?
verplicht in quarantaine ?
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit alles gaat wel wat langer duren dan je een jaartje uitschrijven ben ik bang. Dat schiet ook niet op en ben al 21. Heb geen zin om met mijn 30e pas afgestudeerd te zijn.
Ik heb denk ik 2x getankt dit jaar, maar eerlijk is eerlijk, @Tijn en ik hebben ieder een auto. Wij zijn zelfs al sinds maart helemaal niet in de supermarkt geweest. Bestellen alles online. Maar daar ben ik nu eigenlijk ook wel helemaal aan gewend. Denk dat ik dat straks ook gewoon blijf doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat herken ik eigenlijk wel. Sinds maart niet meer op kantoor, gaat nog wel 6+ maanden duren voor ik weer naar kantoor ga. Sinds maart heb ik denk ik 5 keer getankt, grotendeels omdat ik nog wel mn dochter naar de opvang moet brengen (~10km verderop).
Als ik dan boodschappen aan 't doen ben of ergens wat moet halen denk ik soms ook wel: Waarom blijf ik thuis als ik de enige lijkt te zijn?
Deze drogreden kun je onmogelijk volhouden als je je verdiept hebt in de aanpak van de afzonderlijke landen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal eilanden, Japan, Nieuw-Zeeland, Australië, Taiwan, Zuid-Korea(aangezien je toch niet vanuit Noord-korea binnen kan komen)
Dank je. Dit probeerde ik 2 topics geleden ook uit te leggen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben zelf vrij goed op de hoogte van australie ( we zaten er van maart tot mei ) maar die hebben ook gewoon de binnengrenzen gesloten....
tevens was het beleid heel wat strenger, verplichte quarantaine, dikke boetes en handhaving.
de hoofdwegen werden gecontroleerd, de binnenwegen afgesloten met containers.
vrachtwagens en zorgmedewerkers kregen een uitzondering.
Ik wandelde vandaag langs het gemeentehuis hier in het dorp en had eigenlijk enige verbazing hoeveel mensen ik achter bureautjes achter de PC zag zitten. De balie snap ik, maar ik vraag me dan ook wel een beetje af of die echt daar moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef ondeugend het volgende:
Over dat thuiswerken wat kennelijk steeds minder gebeurt...
Ik snap niet dat Rutte de werkgevers er niet op aanspreekt.
Ik ken mensen in mijn omgeving die gewoon weer verwacht worden terwijl dat niet altijd volgens de regels kan.
We doen het samen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Solidair zijn beste verzamelaar, je hebt nog tijd genoeg om te werken (tot je 75ste) omdat ze de pensioen problemen ook op je af schuiven.
Hoorde vanmorgen nog wel een mooie over Taiwan. Iemand die in een hotel in quarantaine zat die de gang op gelopen was en door de camera's gezien was. Niemand in de buurt, maar wel (omgerekend) 3000 euro boete.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad welk beleid, gewoon alles opengooien, bange en/of kwetsbare mensen blijven maar gewoon thuis/binnen en de rest van de samenleving kan doorgaan met het normale leven.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Deze drogreden kun je onmogelijk volhouden als je je verdiept hebt in de aanpak van de afzonderlijke landen.
Dit zeg je waarschijnlijk alleen maar om ons falende beleid voor jezelf te rechtvaardigen.
In alle genoemde landen waren serieuze binnenlands oplevingen. Die met eenzelfde beleid als in Nederland waren uitgegroeid tot ongecontroleerde verspreiding van enorme omvang. Maar dat accepteren ze er simpelweg niet, omdat ze wel snappen dat je corona zowel effectief als duurzaam kunt bestrijden. En het is ook nog eens beter voor de economie als je mikt op zo laag mogelijke aantallen.
Meer dan de helft is 60+, 60+ met medische problemen staat redelijk bovenaan in de volgorde, dus als die aan de beurt zijn geweest ga ik er toch wel van uit dat de druk flink afneemt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze grafiek zegt iets over de druk op de IC, waar mensen van 80 doorgaans niet belanden.
Het originele punt was dat iemand verwachtte dat wanneer er wordt begonnen met vaccineren (van kwetsbare mensen dus) de druk op de IC snel zal afnemen. Deze grafiek laat zien dat dat wel mee zal vallen, want het zijn niet de allerkwetsbaarsten die voor de druk op de IC zorgen.
Als dat betekent dat we sneller van deze ellende af zijn, ben ik niet tegen hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat uberhaupt voorgesteld wordt dat we dat beleid zouden moeten adopteren.
Vooral omdat de arbeidsmarkt de komende jaren toch op zijn gat ligt. Kun je beter wat langer doorstuderen. Moeten starten midden in een zware economische crisis is geen pretje weet ik uit ervaring (2009quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.
ik had het gezien....maar blijkbaar is het erg moeilijk om te snappen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Dank je. Dit probeerde ik 2 topics geleden ook uit te leggen.
Volgens mij beginnen ze (na het zorgpersoneel) met de allerkwetsbaarsten (in verzorgingstehuizen enzo). Lijkt me dat het dan nog wel even duurt voordat ze bij mensen van 60 zijn aanbeland. Bovendien, die groep is ook echt enorm. Er moeten heel wat hoeveelheden vaccin zijn geleverd tegen de tijd dat het een verschil op de IC maakt, ben ik bang.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Meer dan de helft is 60+, 60+ met medische problemen staat redelijk bovenaan in de volgorde, dus als die aan de beurt zijn geweest ga ik er toch wel van uit dat de druk flink afneemt.
Het is je vergeven; het voelt soms alsof we al sinds februari vorig jaar thuis zitten.quote:
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoorde vanmorgen nog wel een mooie over Taiwan. Iemand die in een hotel in quarantaine zat die de gang op gelopen was en door de camera's gezien was. Niemand in de buurt, maar wel (omgerekend) 3000 euro boete.
https://pledgetimes.com/c(...)t-seconds-in-taiwan/
Dat uberhaupt voorgesteld wordt dat we dat beleid zouden moeten adopteren.
Ja dat scheelt wel. Ik woon in een dorp waar alleen de Plus bezorgt, en die hebben de neiging om alles wat niet op voorraad is gewoon niet te leveren en ook geen alternatief te leveren. Gevolg: Kan zomaar zijn dat je zonder toiletpapier zit omdat het niet bezorgd wordt. Daarvan dacht ik dus op gegeven moment: Laat maar, ik ga wel gewoon boodschappen doen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb denk ik 2x getankt dit jaar, maar eerlijk is eerlijk, @:Tijn en ik hebben ieder een auto. Wij zijn zelfs al sinds maart helemaal niet in de supermarkt geweest. Bestellen alles online. Maar daar ben ik nu eigenlijk ook wel helemaal aan gewend. Denk dat ik dat straks ook gewoon blijf doen.
Grootste twijfelen zal wel zijn ontstaan wat betreft de dosis (en daarmee de effectiviteit). Maar in principe is 62% boven de gestelde eis, ergens hoop ik dan ook dat we toch wel redelijk snel kunnen beginnen met het Oxford vaccin.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen anti-vaxxer, maar ik vind de berichten over dat Oxford-vaccin steeds zo... ik weet niet... weifelend...? Komt dat nou omdat het minder commercieel is als bijvoorbeeld Pfizer, of is het echt een beetje underwhelming?
wereldvreemdquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is net Texel als je sommigen hoort praten
Ruilen met dat soort landen? Nee dankje, dan maar even wat aanmodderen. Vrijheid - die op de lange termijn - is me heel wat waard.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.
het mag best wat stricter in NL
zelfs sommige mensen met klachten en/of positief zijn gaan er nog gewoon op uit zonder enige gevolgen.
De huisdierenbranche is booming business, als ik de assistentes van mijn dierenarts mag geloven. Doe er je voordeel mee.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vooral omdat de arbeidsmarkt de komende jaren toch op zijn gat ligt. Kun je beter wat langer doorstuderen. Moeten starten midden in een zware economische crisis is geen pretje weet ik uit ervaring (2009)
Op zich is dat helemaal niet zo gek en misschien wel iets dat we dan toch "gewonnen" hebben door deze pandemie. Want natuurlijk zijn mensen elke dag thuiswerken vaak ook wel zat, maar als je het een beetje kan mixen is dat best lekker en beter voor alles eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen op 't punt dat ik me afvraag hoe ik in hemelsnaam ooit weer in een kantoortuin moet kunnen werken waar iedereen tegelijk zit te bellen. Files ken ik ook totaal niet meer, dat wordt ook wel weer gek.
Hoorde vanmorgen dat ze bij mn werkgever op kantoor ook na de pandemie niet meer allemaal terug gaan, dat je op kantoor mag komen voor meetings/workshops, maar dat je standaard werkplek thuis is.
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat scheelt wel. Ik woon in een dorp waar alleen de Plus bezorgt, en die hebben de neiging om alles wat niet op voorraad is gewoon niet te leveren en ook geen alternatief te leveren. Gevolg: Kan zomaar zijn dat je zonder toiletpapier zit omdat het niet bezorgd wordt. Daarvan dacht ik dus op gegeven moment: Laat maar, ik ga wel gewoon boodschappen doen.
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij beginnen ze (na het zorgpersoneel) met de allerkwetsbaarsten (in verzorgingstehuizen enzo). Lijkt me dat het dan nog wel even duurt voordat ze bij mensen van 60 zijn aanbeland. Bovendien, die groep is ook echt enorm. Er moeten heel wat hoeveelheden vaccin zijn geleverd tegen de tijd dat het een verschil op de IC maakt, ben ik bang.
Daar ben ik het wel mee eens, maar situaties zoals in Taiwan en China zijn het andere uiterste. Er moet toch wel een middenweg zijn. Zorg dat mensen tijdens hun quarantain niet naar buiten hoeven, dat ze zich ondersteund voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee dit slappe beleid werkt al maanden goed, alles is vrijblijvend.....of een boete van maar liefst 95 euro.
het mag best wat stricter in NL
zelfs sommige mensen met klachten en/of positief zijn gaan er nog gewoon op uit zonder enige gevolgen.
Al die corona puppies is goede businessquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De huisdierenbranche is booming business, als ik de assistentes van mijn dierenarts mag geloven. Doe er je voordeel mee.
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huisquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?
Diezelfde Plusquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen pick-up point van een betrouwbare supermarkt in de buurt?
Mijn vrouw heeft vroeger bij een bedrijf gewerkt die een pick-up point in de parkeergarage hadden. Die tijd mis ik wel een beetje.. Aan 't eind van 'r werkdag reed ze naar 't pick-up point voor ze parkeergarage uit ging en naar huis.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huis
Echt no way dat ik ooit nog door zo'n schrale supermarkt ga lopen banjeren
Zo doen wij het ook. Dan hoef je bovendien niet eindeloos op een bezorger te wachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die van de Albert Heijn bij ons in de buurt is zo goed, echt niet normaal. Je rijdt het terreintje op, geeft je naam door, zo'n scholier zet je spullen in de achterbak, even pinnen en 5 minuten laten ben je alweer onderweg naar huis
Echt no way dat ik ooit nog door zo'n schrale supermarkt ga lopen banjeren
daar hebben ze nu vrijheid....2 weken terug een rugby wedstrijd met 52000 supporters, zonder maatregelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ruilen met dat soort landen? Nee dankje, dan maar even wat aanmodderen. Vrijheid - die op de lange termijn - is me heel wat waard.
Kan je je uitschrijven dan en op een later moment je studie weer hervatten? Misschien jaar 2 maar even uitzingen tot de zomer dan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het zelf weten, maar "al 21" is echt een beetje lachwekkend. Ik weet ook wel dat 30 al heel oud lijkt op dit moment, maar het maakt echt geen reet uit of je 24 of 27 bent wanneer je je diploma haalt.
Ja, zoiets is op dit moment misschien wel het meest positieve scenario. Laten we hopen dat het zo uitpakt dat het na de zomer op z'n retour is.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.
Volgens mij wel, maar bel vooral je school of de DUO om het te vragen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kan je je uitschrijven dan en op een later moment je studie weer hervatten?
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar hebben ze nu vrijheid....2 weken terug een rugby wedstrijd met 52000 supporters, zonder maatregelen.
Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiëren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar situaties zoals in Taiwan en China zijn het andere uiterste. Er moet toch wel een middenweg zijn. Zorg dat mensen tijdens hun quarantain niet naar buiten hoeven, dat ze zich ondersteund voelen.
Ik snap best dat in landen waar je boetes van een paar duizend euro kan krijgen thuis blijft als de overheid dat zegt, maar daar is Nederland nooit naar geweest.
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weerquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:29 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kan ook zomaar weer verkeerd gaan.
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, ik ga ook niet uit van volgende maand, maar wel van mei/juni. In combinatie met de zomer die dan aanbreekt hoop ik dat dit gezeik dan de wereld uit gaat. Lekker nog een half jaar dit gedoe voor de boeg.
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juistquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Grens open, paar coronalijers naar binnen en het feest begint weer
Hele kwetsbare oplossing dat
Een pandemie, als land onder controle hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zittenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag niet zomaar ff naar binnen.....dat is het hem nu juist
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is niet gebeurd......dus nog steeds vrijheid.
dat heb je als je het virus echt onder controle hebt
maar wel een voorbeeld hoe ze eventueel beter onder controle zouden kunnen krijgen.....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Een pandemie, als land onder controle hebben
Fijn dat het daar zo goed is nu.
Geen voorbeeld voor Nederland
Wat een gelul. Het niet helemaal onder controle krijgen is een keuze.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In Europa ga je het nooit helemaal onder controle krijgen , teveel reisbewegingen.
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotelquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja met negatieve test, waarbij het prima mogelijk is als je meer mensen gaat toelaten, dat er vals negatieven tussen zitten
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vrees dat dit nog jaren gaat duren eerlijk gezegd. Gewoon een onderbuikgevoel. Misschien werken die vaccins niet eens zo goed als gedacht of slaat het totaal niet aan.
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
Zo, dat is stevigquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
Hugo moet wat minder lijntjes snuiven.quote:
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar België of Duitsland om daar te werken en andersom.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vind met verplichte, bewaakte hotelquarantaine voor reizigers eigenlijk niets mis, zolang dit virus nog heerst. Dat betekent niet gelijk dat ze met machinegeweren op de gang hoeven te staan natuurlijk. En over de hoogte van boetes valt ook te discussiëren. Belangrijkste is dat je op die kamer blijft en niemand aansteekt. Je weet ook van te voren dat dit van je wordt gevraagd, dus je hebt de keuze of je dan wel of niet wil reizen.
Niet de eerste keer dat jouw berekeningen of verwachtingen er compleet naast zitten maar deze is wel heel ernstig.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zullen er zo maar eens 2 of 3 zijn. Daarentegen de mensen die zonder feestje alsnog overleden zijn, duizenden.
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..quote:
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat over een maandje de rest van hun leven spijt heeft omdat door hun feestje een dierbare overleden is.
eind volgend jaarquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo, dat is stevig
Hartstikke prima natuurlijk maar hoe lang willen ze dat doen dan?
Ja, hij gaat er sowieso niet beter uitzien.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of is ie serieus afgevallen sinds die foto? Vraag me af hoe lang hij het nog vol houdt..
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die mensen kiezen daar zelf dan toch ook voor?
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is danquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee met een negatieve test mag je ook niet naar binnen, 14 dagen verplichte qarantaine in een bewaakt hotel
en een test vooraf en achteraf inderdaad
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Tot de pandemie wereldwijd voorbij is, volgens mij. Of alle Australiers gevaccineerd zijn, misschien. Whatever comes first.
(Waarschijnlijk het 2e, want Nederland gaat er nog wel een tijdje over doen.)
"Hier ligt tante Sjaan. Ze heeft een vol leven geleid, maar het afgelopen jaar was kut. We zijn blij dat ze kerst nog met ons heeft kunnen vieren, dat was in elk geval erg gezellig. Tot ze 'r longen eruit ging hoesten, maarja, ze rookte ook hè"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:32 schreef Dven het volgende:
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat verschilt wel per land denk ik. In Europees verband zou je dat wellicht kunnen regelen, maar Nederland in zijn eentje wordt dat lastig, er zijn gewoon veel te veel bewegingen over de grens om dat te doen. Er zijn hele groepen mensen die dagelijks heen en weer reizen naar België of Duitsland om daar te werken en andersom.
Dat is denk ik ook een beetje de vergelijking die je zou moeten maken. Schengen met Australië oid, want wij kunnen onze binnengrenzen helemaal niet alleen controleren.
Ja dan niet. Ik snap je punt niet zo. Je bent zelf degene die maanden heeft lopen verkondigen dat zijn leven er hetzelfde uitzag.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zal men achteraf inderdaad denken. "Och, we hebben er voor gekozen."
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:37 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Daar gaat dus niemand meer heen wanneer het niet zeer noodzakelijk is dan
Toch heb ik daar nog wel een hard hoofd in. Het is helemaal niet duidelijk nog of je wel of niet besmettelijk bent mocht je het oplopen als je gevaccineerd bent. Puur onderbuikgevoel, maar ik heb 't idee dat daar nog wel een duveltje uit een doosje komt, zo van: "Eh ja, duurt nog een jaartje want ja, virus moet echt helemaal weg hè. Groetjes, Hugo"quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de berichten zijn inderdaad dat ze alleen nog gevaccineerden toe gaat laten en dat ook alleen inwoners die gevaccineerd zijn het land mogen verlaten ( of terug mogen keren )
NT en West Australia waren compleet dicht inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Geen zorgen, ik lees wel terugquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles wat ik een paar topics geleden zei te herhalen, maar in Australie waren de binnengrenzen tussen de deelstaten dus ook dicht en je hebt daar ook mensen die in die situaties zitten. Dat verschilt echt niet zo erg. Maar sommige deelstaten daar (met name W-Australia, als ik het goed heb) waren heel hard. Er kwam bijna niemand in.
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon écht geen afzender nodig hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:39 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wat een gelul, er staat geen afzender op zo'n virus.
Ik ben het wel met je eens dat hier een rol voor de EU zou kunnen liggen, hoor. Het zou misschien best goed zijn als er gezamenlijk iets wordt afgesproken om reizen tussen landen in goede banen te leiden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
De natte droom van Wilders.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als buitenlander ben je sws niet welkom, dit zijn de regels voor de eigen inwoners !!
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen zorgen, ik lees wel terug
Ik snap je punt wel, denk dat we er gewoon verschillend in staan.
Tante Sjaan kan het overal oplopenquote:Op dinsdag 8 december 2020 21:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet nodig joh. Als tante Sjaan van hierboven met kerst erbij was en twee weken later stikt ze in haar eigen longvocht door een infectie met het coronavirus dan heeft de zoon écht geen afzender nodig hoor.
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er zelf redelijk veel vertrouwen in dat we na de zomer geleidelijk terugkeren naar de oude samenleving, maar het is inderdaad afwachten.
wij modderen hier liever aan tot eind 2021....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je ze daar nu ziet feesten, ziet het er toch wel lekker uit. Als een droom bijna....
[ twitter ]
Nee, want daar feestte het virus lekker mee en in Australië dus niet.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuidoost Europa was afgelopen zomer hetzelfde.
En als je ook maar enigszins een klein beetje verstand in je botte hersenen zou hebben gehad dan had je begrepen dat de meeste mensen die toch in deze situatie belanden zich enorm schuldig gaan voelen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Tante Sjaan kan het overal oplopen
Even gemist??quote:Op dinsdag 8 december 2020 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat is dat over met sporten tot 27? Elke minkukel kan toch bedenken dat dit geen doen is in seniorenselecties?
Of je staat het niet toe boven de 18 of je geeft het helemaal vrij, dit is zo'n gedrocht waar niemand iets mee kan in de praktijk.
Of begrijp ik het verkeerd?
Kennelijk....quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij modderen hier liever aan tot eind 2021....
Dat ziet er zeker ook lekker uit, maar het zou me nog steeds niet lekker zitten om altijd maar dat zwaard van Damocles boven mn hoofd te hebben hangen om weer een maand thuis te moeten zitten omdat er 3 besmettingen zijn. Ik weet niet wat ik fijner zou vinden, maar om heel eerlijk te zeggen, zo ontzettend veel last heb ik op 't moment niet van de beperkingen hier in Nederland, dus misschien kijk ik er ook wat beperkt naar.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:45 schreef Jane het volgende:
[..]
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |